quote:'Echte' Rain Man overleden'
Kim Peek, de man die als inspiratie diende voor de film Rain Man uit 1988, is op 58-jarige leeftijd overleden. De Amerikaan was een zogenoemde idiot savant, een verstandelijk gehandicapte die onwaarschijnlijke gaven had.
Peek werd geboren met een vergrote schedel, schade aan de kleine hersenen en een grotendeels ontbrekende hersenbalk, het deel van de hersenen dat de hersenhelften verbindt.
Zijn geheugen was fenomenaal; Peek onthield 98 procent van een boek dat hij slechts één keer zeer snel las, zo blijkt uit een documentaire over hem. Peek was vooral een genie op het gebied van aardrijkskunde, geschiedenis, muziek en cijfers.
Toen scriptschrijver Barry Marrow in Peeks leven kwam in 1984, veranderde zijn leven drastisch. Marrow was zo onder de indruk van het talent van Peek, dat hij hem gebruikte voor de Oscar-winnende film Rain Man. Hierin speelde Dustin Hoffman de rol van Peek, en Tom Cruise zijn broer.
De film werd zo'n succes, dat Peek gevraagd werd overal ter wereld op te treden. Hij wordt volgende week begraven in zijn woonplaats Salt Lake City.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:52 schreef DeHovenier het volgende:
Wie? Ik wist niet eens dat Rainman gebaseerd was op een echt persoon
Trouwens ik ben ook echt 181 cm kleinquote:Op maandag 21 december 2009 22:11 schreef francis998 het volgende:
[..]
maar mijnes is 199..en 199 is meer dan 181...![]()
![]()
(verveling op zijn grootst)
Een witte kerst dusquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:38 schreef Perico het volgende:
Ik ben ook 181 cm en het dooit stevig hier, waardoor het verschrikkelijk is om buiten over half gesmolten sneeuw en smurrie te lopen van centimeters diep, je houdt het niet droog.
Mjah, donderdag ofzo komt er dan weer sneeuw.. autistmewat!
wel leuk..witte kerst.quote:
Ik heb ook niets met kerst. Gewoon 2 dagen zoals je zegt. Op zich vind ik het niet erg. Ik ga naar mijn ouders toe spelletje doen lekker eten en daar weer lekker naar huis toe. Tweede kerstdag op visite bij een tante die 50 wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:49 schreef francis998 het volgende:
[..]
wel leuk..witte kerst.
Allen heb dit jaar wat minder zin in de kerst..![]()
het lijkt net of naarmate ik ouder word minder interresant het word,..
maar dit jaar minder omdat ik nog half in een depressie hang...en in de knoop zit.
En verder zijn het in mijn belevenis 2 standaard dagen...![]()
Maar ach ik probeer mezelf vrolijk te houden iig om problemen te mijden met mijn moeder![]()
Maar verder hoop ik dat het de 26e sneeuwt..want dan ga ik proberen om ff naar buiten te vluchten.Er komt eenv riendin van mn ma eten..met haar 2 zoons..waar ik echt niks mee heb..ik ken ze amper..en heb ze al bijna 3 jaar niet gesproken ofzo om maar ff te overdrijven. EN daar mot ik dan meerder uren mee doorbrengen
![]()
Verder kijk ik nog meer op tegen oud en nieuw...al dat vuurwerk..nou..liever niet. Ik ben niet echt een fan van vuurwerk.
Maar iig..nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe ideen..en een nieuwe stemming hoop ik![]()
Dat was mijn eigen domme schuld. Dat vuurwerk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik haat vuurwerk. Bah bijna in je hand ontploft
Ik ga morgen.. boodschappen doen, beetje opruimen waar nodig is, naar de markt, kerstcadeautjes kopen (de laatste) dan eten koken, en een fotoshoot in paradiso
Donderdag eerst fotoshoot (bruiloft), dan eten met vriend en naar de film (avatar), vrijdag bij mijn ouders eten denk ik, vriend gaat naar familie (ik mag niet eens meelekker dan
nee hoor)
en zaterdag met mijn familie uit eten.
Drukke dagen..
Moeilijk... op Autsider noemen de tistjes dat een antifiep.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:27 schreef Autidude het volgende:
Pfff.. ik word dus helemaal gestoord van het geluid van door de sneeuw lopen...
Dat knarsende zeg maar, als het plat gedrukt wordt. Vreselijk!
Leuk he geluidquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef francis998 het volgende:
ze zeggen wel dat je als autist gevoeliger bent voor geluiden.
Ik ben dat redelijk..van onverwachte geluiden kan ik ook snel schrikken.
Verder heb ik iedere keer minder met de kerst, ik voel er steeds minder voor..en geloof ook steeds minder in dat hele gedoe rondom het opstaan en weer sterven van jezus enzo.
Idd..geluiden kunnen je enorm afleiden...en vooral als je makkelijk afgeleid bent.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Leuk he geluidSommige geluiden zijn zo irritant dat ze afleiden.
![]()
Dat is opzich niet raar. Alhoewel geloof wel iets kan zijn waar je kracht uit kan putten.
Inderdaad vooral als het leuke muziek is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:55 schreef francis998 het volgende:
[..]
Idd..geluiden kunnen je enorm afleiden...en vooral als je makkelijk afgeleid bent.
maar het is wel leuk als je iets doet waar je minder aandacht bij moet hebben en het niet leuk vind..dan met een muziekje erbij gaat het meestal wat makkelijker!!
Voor wat ik hoor lijk je idd een huismusje..tegenovergestelde van mij..ik ben dus echt geen huismusje...ik woon nog thuis omdat ik geen zin heb om op mezelf te wonen, ik hou totaal niet van koken(zelf eieren kunnen soms verbranden ..jajaja),schoonmaken..en allerlei andere huiselijke dingen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben niet gelovig. Maar wel gek op gezelligheid. Mijn eigen familie is dusdanig uitelkaar gevallen dat deze nog bestaat uit mijn ouders, zusje, oma;s en oom. Toen ik bij mijn ex wegging viel vooral de breuk met diens familie mij zwaar omdat ik eindelijk een familie had en die net zo snel weer kwijt raakte.
de familie van mijn vriend ken ik nog niet, alleen zijn vader, rest uit verhalen.
Maar ik zou heel blij zijn als mijn huis af is, om dan zelf gezelligheid te creeeren in mijn eigen stekje. Gezellig eten met vrienden enz. lijkt me ideaal!
Ik ben een echt huismusje vrees ik
Ik zou me ook wel kunnen vermaken...in dat gevalquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:40 schreef DeHovenier het volgende:
Ik kan rustig op een kamertje zitten voor een week en niemand spelen, ik vermaak me wel
lekker...als je iedere dag moet werken 3 daagjes vrij te hebben..quote:Op woensdag 23 december 2009 19:31 schreef tijnbrein het volgende:
Nog een dagje werken en dan kerst. Pff ik ben toe aan een paar dagen vrij.
Nee ik ben de rest van het jaar vrij. Dus gewoon tot 4 januariquote:Op woensdag 23 december 2009 19:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
lekker...als je iedere dag moet werken 3 daagjes vrij te hebben..![]()
Hier nog niet klaar met de lekkernij..een onderdeel moet afkoelen..voordat we verder kunnen..maar dat wil niet afkoelen..dus nog maar een nachtje wachten![]()
Verder moet ik morgen ff naar de super om beleg te halenheb ik geen zin in..super zal morgen wel gigantisch druk zijn.
En verder 28e kerstcadea's kopen...miss als ik wat vind..ander maar wat langer wachten..en zoals de spanjaarden maar REYES vieren..jajaja. Sinterklaas op zn spaans op 6/7 Januari.
Maar weet iig wat ik voor mezelf wil kopen![]()
ahhh...kijk nog beter...bijna 2 weken..simpelweg wintervakantiequote:Op woensdag 23 december 2009 19:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee ik ben de rest van het jaar vrij. Dus gewoon tot 4 januari![]()
Wat ga je kopen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |