abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76101334
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Precies zoals jij opmerkte, gewoon een (groot) deel overgeslagen:
- ruzies met je ouders? nee dus
- experimenteren met alcohol/drugs? nee dus
- met vriendinnen (meer dan) bezig zijn? nee dus
- rebels zijn? nee dus
etc.
Dus kan je nog dingen 'inhalen': DOEN

Als je specifieke vragen hebt, stel ze maar, als ik het niet weet (wat zeer goed mogelijk is), zullen anderen hier misschien kunnen helpen.

Oh ja, Tijnbrein: je hebt helemaal gelijk
ruzie met ouders: nu wel wat meer, vaker
experimenteren met alcohol/drugs: alleen in het weekend (en drugs, daar doe ik niet aan, ben van mezelf al gek genoeg )
vriendinnen: ik kloot sinds het laatste half jaar wat aan ja seriously, ik heb een versiercursus nodig ofzo
rebels zijn: hell no! af en toe zeg ik eens wat provocerends tegen me ouders, maar dat vinden ze niet zo leuk is ontmoedigend voor mij
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_76102841
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:59 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Helaas, helaas! Mensen met autisme worden nooit meer beter. Autisme is medisch gezien een diep doordringende stoornis. Het is een van de weinige aandoeningen die je hele persoonlijkheid treft. 1 op de 100 mensen wordt erdoor getroffen. Veel mensen die het hebben, zouden niet willen dat autisme bij hen weggenomen wordt. Ze zeggen dat ze zichzelf dan niet meer zouden zijn. Ik ben het daar niet mee eens: autisme verhindert je te zijn zoals je zou willen zijn.

Heb je wel werk?
Nope, ben al bijna 3 jaar werkeloos, en met zo'n groot cv gat lukt het me ook niet om een baan te vinden momenteel. Mede ook omdat ik gewoon geen goede reden heb waarom ik werkeloos ben, en liegen over drie jaar op een soll gesprek kan ik gewoon niet. Niet dat ik uitgenodigd wordt voor soll. gesprekken, 9 van de 10 keer krijg ik het standaard antwoord dat ze meer geschiktere kandidaten gevonden hebben. Ik hoop dus dat ze het bij mij kunnen diagnotiseren, al heb ik wel mn twijfels omdat mensen het over het algemeen niet bij mij merken, hooguit dat ik wat beleefder/vriendelijker ben dan andere mensen.

Heeft iemand nog een tip toevallig waar ik als eerste heen kan gaan? Gewoon de huisarts (waar ik mn twijfels over heb aangezien ik nog nooit naar de huisarts in deze stad ben geweest), of ik had ook iets gelezen over een stichting MEE?
pi_76102955
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:26 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Nope, ben al bijna 3 jaar werkeloos, en met zo'n groot cv gat lukt het me ook niet om een baan te vinden momenteel. Mede ook omdat ik gewoon geen goede reden heb waarom ik werkeloos ben, en liegen over drie jaar op een soll gesprek kan ik gewoon niet. Niet dat ik uitgenodigd wordt voor soll. gesprekken, 9 van de 10 keer krijg ik het standaard antwoord dat ze meer geschiktere kandidaten gevonden hebben. Ik hoop dus dat ze het bij mij kunnen diagnotiseren, al heb ik wel mn twijfels omdat mensen het over het algemeen niet bij mij merken, hooguit dat ik wat beleefder/vriendelijker ben dan andere mensen. Heb je nog een hint toevallig waar ik als eerste heen moet gaan? Gewoon de huisarts (waar ik mn twijfels over heb aangezien ik nog nooit naar de huisarts in deze stad ben geweest), of ik had ook iets gelezen over een stichting MEE?
Ik zou bij de huisarts beginnen. Ik neem aan dat je bij een huisarts sta ingeschreven.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76103578
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:26 schreef Repulsor het volgende:

[..]

Nope, ben al bijna 3 jaar werkeloos, en met zo'n groot cv gat lukt het me ook niet om een baan te vinden momenteel. Mede ook omdat ik gewoon geen goede reden heb waarom ik werkeloos ben, en liegen over drie jaar op een soll gesprek kan ik gewoon niet. Niet dat ik uitgenodigd wordt voor soll. gesprekken, 9 van de 10 keer krijg ik het standaard antwoord dat ze meer geschiktere kandidaten gevonden hebben. Ik hoop dus dat ze het bij mij kunnen diagnotiseren, al heb ik wel mn twijfels omdat mensen het over het algemeen niet bij mij merken, hooguit dat ik wat beleefder/vriendelijker ben dan andere mensen.

Heeft iemand nog een tip toevallig waar ik als eerste heen kan gaan? Gewoon de huisarts (waar ik mn twijfels over heb aangezien ik nog nooit naar de huisarts in deze stad ben geweest), of ik had ook iets gelezen over een stichting MEE?
Je werkloosheid wordt met zekerheid veroorzaakt door autisme. Ik ben zelf ook werkloos geweest (alleen een bijbaantje voor 10 uur in de week). Tijdens gesprekken bleef het vrijwel altijd beperkt tot een eerste ronde. Solliciteren gaat over je persoonlijkheid, en die wordt nu net aangetast door het autisme. Ik kan je aanbevelen om eerst naar de huisarts te gaan. Die kan je weer doorverwijzen naar een GGZ.

Tegenwoordig kun je ook als niet-uitkeringsgerichtigde bemiddeling/re-integratie van UWV krijgen, omdat de overheid de arbeidsparticipatie wil verhogen.
pi_76107990
hier nog minimaal 23 dagen afwachten om te kijken wat ik nou heb.
Want veel dingen daar herken ik me toch wel in..hoewel ik toch sociaal redelijk goed getraind ben..alleen is en blijft het lastig voor mij..vooral met onbekenden.

Verder..als ik autisme blijk te hebben..denk dat het miss wel invloed heeft op mijn manier van denken..maar ook niet echt veel..het zou meer een verklaring zijn voor allerlei dingen die ik vreemd vind.

Ik vroeg het me af...voor de autisten die dus wel met drank experimenteren of hebben gedaan..of nogal wat drinken..gaat het sociale aspect met een aantal glaasjes op wat makkelijker of niet? Bij mij iig wel..ik kom losser(stukken losser)? Maar ja..nog steeds onbekend of ik wel of niet een autist ben.
pi_76108077
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef francis998 het volgende:
Want veel dingen daar herken ik me toch wel in..hoewel ik toch sociaal redelijk goed getraind ben..alleen is en blijft het lastig voor mij..vooral met onbekenden.

Verder..als ik autisme blijk te hebben..denk dat het miss wel invloed heeft op mijn manier van denken..maar ook niet echt veel..het zou meer een verklaring zijn voor allerlei dingen die ik vreemd vind.

Ik vroeg het me af...voor de autisten die dus wel met drank experimenteren of hebben gedaan..of nogal wat drinken..gaat het sociale aspect met een aantal glaasjes op wat makkelijker of niet? Bij mij iig wel..ik kom losser(stukken losser)? Maar ja..nog steeds onbekend of ik wel of niet een autist ben.
Ja, met een paar glaasjes op word ik in ieder geval minder autistisch. Dus in dat opzicht wel winst.
pi_76108204
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef francis998 het volgende:

Bij mij ook wel. En wat is een aantal glaasjes?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_76108409
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Bij mij ook wel. En wat is een aantal glaasjes?
ik weet niet..hoeveel jij er makkelijk kunt hebben..ik na zo'n 4 biertjes..of 2 a 3 glazen sterke drank...en als ik boven de 6 glazen sterke drank kom..dan neigt het nog al mis te gaan
Gelukkig nog nooit een echte kater gehad..wel moe gevoeld..maar in de zomer dan lekker naar het strand en het water in
Maar natuurlijk vrije interpretatie..want iemand die gemiddeld in een week 4 glazen drank drinkt..moet natuurlijk wat meer hebben om los te komen.

(als ik iets teveel ouwehoer moeten jullie het maar aangeven )
pi_76108554
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:59 schreef francis998 het volgende:

[..]

ik weet niet..hoeveel jij er makkelijk kunt hebben..ik na zo'n 4 biertjes..of 2 a 3 glazen sterke drank...en als ik boven de 6 glazen sterke drank kom..dan neigt het nog al mis te gaan
Gelukkig nog nooit een echte kater gehad..wel moe gevoeld..maar in de zomer dan lekker naar het strand en het water in
Maar natuurlijk vrije interpretatie..want iemand die gemiddeld in een week 4 glazen drank drinkt..moet natuurlijk wat meer hebben om los te komen.

(als ik iets teveel ouwehoer moeten jullie het maar aangeven )
Hetzelfde ongeveer voor mij. De laatste tijd drink ik vooral bier. Dus een stuk of 4 biertjes.
Katers heb ik genoeg gehad in het verleden. Hoofdpijn/overgeven the works. Dronken zijn/black out ook allemaal gehad.

Daar ben je vrouw voor Dus het mag van mij. Ik vind het wel leuk eigenlijk.
14 SHADES OF GREY
pi_76108736
Hoop nieuwe mensen hier opeens geloof ik... Zie helemaal geen 'bekenden' meer...
Sanity is (not) statistical
pi_76108777
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:09 schreef Maeghan het volgende:
Hoop nieuwe mensen hier opeens geloof ik... Zie helemaal geen 'bekenden' meer...
Ja dat klopt. Diegene die in de eerste paar delen postten zijn op een enkeling na allemaal weg.
14 SHADES OF GREY
pi_76108811
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Diegene die in de eerste paar delen postten zijn op een enkeling na allemaal weg.
Jammer. Ik zie hier nu meer gelul over gympies, latijn en gourmetten dan over ervaringen met autisme. Of misschien val ik toevallig net midden in het slap-gelul-topic, die moeten er ook af en toe zijn.
pi_76108928
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Jammer. Ik zie hier nu meer gelul over gympies, latijn en gourmetten dan over ervaringen met autisme. Of misschien val ik toevallig net midden in het slap-gelul-topic, die moeten er ook af en toe zijn.
De laatste tijd is het inderdaad wel erg veel gelul over van alles behalve autisme. Dat is waar ja.
Eigenlijk heb ik de laatste tijd ook weinig te melden daarover.
2 weken geleden was er ook een Meet.
14 SHADES OF GREY
pi_76109371
Nou, ik zal eens iets ontopic zeggen dan. De afgelopen tijd was ik hier niet meer, omdat ik eigenlijk geen zin meer had om erover na te denken. Of ik het heb of niet, lekker boeiend ook eigenlijk, want er verandert niets aan mij door een diagnose (of juist niet).

Ik had het er wel over gehad met een paar mensen en die vonden het allemaal onzin. Tot m'n vader gisteren op visite kwam en er zelf over begon - hij werkt (in een geheel andere functie) met verschillende psychologen, therapeuten etc. en had het met z'n collega's over mij gehad, over mijn opvoeding en zo, en zijn collega's hadden hem er toch van overtuigd dat het helemaal niet zo onwaarschijnlijk was als hij dacht. Hij vertelde ook dat ik toen ik klein was moeite had om weer in het ritme te komen als ik een weekje bij opa & oma had gelogeerd in de vakantie, dat ik dan nogal moeilijk was. Ik kan me daar niets van herinneren. Alhoewel ik na een week op een kinderkamp het zo bont heb weten te maken dat mijn opa me geschopt heeft en naar huis gebracht, omdat ik zo onhandelbaar was. Terwijl ik normaal volgens mij best rustig was... Dus dat geeft dan toch weer te denken he?
pi_76109375
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

het klopt wel..dat er minder gepraat word over autisme..maar ik zelf..kan bijvoorbeeld alleen vragen stellen. (en zoek onbewust ook herkenning erin).
Maar het is ook wel lastig om over autisme te praten..want er is niet een standaard van..iedere autist heeft weer een andere vorm van autisme(omdat iedere autist weer anders is).
En de mens heeft zowieso de neiging om over de "simpele" dingen te praten en een autist is en blijft een mens
pi_76109535
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:30 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik zal eens iets ontopic zeggen dan. De afgelopen tijd was ik hier niet meer, omdat ik eigenlijk geen zin meer had om erover na te denken. Of ik het heb of niet, lekker boeiend ook eigenlijk, want er verandert niets aan mij door een diagnose (of juist niet).

Ik had het er wel over gehad met een paar mensen en die vonden het allemaal onzin. Tot m'n vader gisteren op visite kwam en er zelf over begon - hij werkt (in een geheel andere functie) met verschillende psychologen, therapeuten etc. en had het met z'n collega's over mij gehad, over mijn opvoeding en zo, en zijn collega's hadden hem er toch van overtuigd dat het helemaal niet zo onwaarschijnlijk was als hij dacht. Hij vertelde ook dat ik toen ik klein was moeite had om weer in het ritme te komen als ik een weekje bij opa & oma had gelogeerd in de vakantie, dat ik dan nogal moeilijk was. Ik kan me daar niets van herinneren. Alhoewel ik na een week op een kinderkamp het zo bont heb weten te maken dat mijn opa me geschopt heeft en naar huis gebracht, omdat ik zo onhandelbaar was. Terwijl ik normaal volgens mij best rustig was... Dus dat geeft dan toch weer te denken he?
Ja inderdaad, ga je er nog iets mee doen? Of denk je laat maar zoals het nu is?
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:30 schreef francis998 het volgende:

[..]

het klopt wel..dat er minder gepraat word over autisme..maar ik zelf..kan bijvoorbeeld alleen vragen stellen. (en zoek onbewust ook herkenning erin).
Maar het is ook wel lastig om over autisme te praten..want er is niet een standaard van..iedere autist heeft weer een andere vorm van autisme(omdat iedere autist weer anders is).
En de mens heeft zowieso de neiging om over de "simpele" dingen te praten en een autist is en blijft een mens
Zeker weten dat we mensen zijn?
14 SHADES OF GREY
pi_76109606
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Moah, op zich gaat het wel goed, dus ik zou niet weten waarom ik een stempel op m'n hoofd moet ontvangen. Kan eigenlijk alleen maar meer problemen opleveren op dit moment, dan dat het iets kan oplossen, denk ik.

Het enige waar ik zelf mee zit is hoe weet je of je van iemand houdt? Maar ik betwijfel of dat iets is wat een therapeut kan uitleggen.
pi_76109707
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:38 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Moah, op zich gaat het wel goed, dus ik zou niet weten waarom ik een stempel op m'n hoofd moet ontvangen. Kan eigenlijk alleen maar meer problemen opleveren op dit moment, dan dat het iets kan oplossen, denk ik.

Het enige waar ik zelf mee zit is hoe weet je of je van iemand houdt? Maar ik betwijfel of dat iets is wat een therapeut kan uitleggen.
Dan moet je het gewoon zo laten als dat nu is.

Dat is een vraag die eigenlijk niemand kan beantwoorden. En zeker geen therapeut. Die geeft een standaard onzin antwoord.
Houden van als in relatie? Of houden van als in familie/vrienden?
In het eerste geval wil je altijd bij die persoon zijn. En geef je erg veel om hem/haar.
14 SHADES OF GREY
pi_76109874
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dan moet je het gewoon zo laten als dat nu is.

Dat is een vraag die eigenlijk niemand kan beantwoorden. En zeker geen therapeut. Die geeft een standaard onzin antwoord.
Houden van als in relatie? Of houden van als in familie/vrienden?
Allebei
quote:
In het eerste geval wil je altijd bij die persoon zijn. En geef je erg veel om hem/haar.
Dat wil ik sowieso bij niemand... En met 'geven om' kan ik net zo veel als met 'houden van'...
pi_76110079
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

[..]

Zeker weten dat we mensen zijn?
Zeker weten..anders zouden jullie er niet utzien als mens
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:38 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je moet naar een stempel zoeken als het je dwars zit..en je hinderd..en als dat niet zo is..laten zo.

En tja van iemand houden mijn persoonlijke definitie is: graag bij die persoon zijn, veel voor die persoon overhebben..en die persoon aardig tot heel aardig vinden en gewoon een goed gevoel hebben als je bij die persoon bent En natuurlijk ook gewoon 100% jezelf te kunnen zijn.
pi_76110083
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:48 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Allebei
[..]

Dat wil ik sowieso bij niemand... En met 'geven om' kan ik net zo veel als met 'houden van'...
Ik kan het gevoel ook niet uitleggen. Sowieso heb ik moeite met mijn gevoelens goed uit te leggen.
Dat voel ik wel voor vrienden en familie. Ook al is de relatie met mijn ouders nog steeds niet optimaal. Wel veel beter dan in het verleden. In een relatie eigenlijk nog geen idee aangezien ik nog nooit echt een lange durige relatie heb gehad.
14 SHADES OF GREY
pi_76110156
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:55 schreef francis998 het volgende:

[..]

Zeker weten..anders zouden jullie er niet utzien als mens
Van de buitenkant misschien. De binnenkant is een ander verhaal.
Ik zeg wel eens. I might act human and look like one. But it doesn't mean that I am human.
Mannen komen Mars, vrouwen van Venus en ik kom van Pluto.
14 SHADES OF GREY
  zondag 27 december 2009 @ 17:59:25 #298
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_76110191
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Volgens mij heeft Perico dat zus-complex helaas niet alleen met film kijken als ik het zo lees. Lastig.
Maar ik weet het, het is lastig om afstand te nemen, maar ruzies zijn niet je verantwoordelijkheid Perico.
Het is lastig ja, ik kan het ook niet op haar bord neerleggen, want iedereen neemt de vrijheid die hem of haar wordt toegestaan. Ik bepaal zelf wat ik wel en niet pik en helaas schik ik me altijd.

Gisteren was het ook een hele gezellige familiedag bij oma, maar er is 1 oom die me gewoon standaard nooit heeft gemogen, of die geen respect heeft voor iemand zonder baan, auto whatever. Dus die beledigt je een keer of 3, 4 (met scheldwoorden) terwijl niemand anders het doorheeft. Dan vind ik mezelf te fatsoenlijk om zo'n zielig figuur terug te pakken, maar zit er wel mee dat ik het me heb laten welgevallen.

En om op Maeghan terug te komen dat het nu meer over persoonlijke belevenissen en kleine dingen gaat... dat is niet noodzakelijk slecht. In alledaagse dingen kan autisme zich zeer scherp uiten, en voor anderen is dat herkenbaar (of niet).

Zelf zit ik al een hele tijd in een status quo waarin haast niets verandert, dus als ik het alleen maar moest hebben over dat er geen zicht meer op een carriere is en dat het stil leven is, dan postte ik hooguit 3 keer per jaar vermoed ik. In het verleden deed ik dat ook, praatte ik alleen over grote of zogenaamd zinvolle dingen, maar zo kwam ik in een nog veel erger sociaal isolement terecht.
pi_76110638
hmm..net ff aan het denken..en ik kwam weer bij een vraag..omdat bij mij mijn emotionele ontwikkeling/kant heeft een soort achterstand..of ontwikkeld zich super langzaam.
Klopt het dat autisten de emotionele kant minder ontwikkelen en de rationele/logisch verstand juist overontwikkelen...en merken jullie dat in jullie dagelijks funccioneren?
pi_76110690
Nog even en dan zijn die vervelende "feest"dagen weer voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')