Mokequote:Op zaterdag 12 december 2009 23:07 schreef Dagoduck het volgende:
moke?
is aan de andere kant ook meer indie-rock![]()
quote:
De TT gaat over rockbands, en het eerste wat ik lees in de OP is Krezipquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:03 schreef klaasdj het volgende:
Krezip zijn we vorig jaar verloren, en Golden Earring is onderhand nogal voor de ouwelui.
Maar wat vinden jullie nu de top(-10) van de actieve Nederlandse bands?
Kane? Di-rect? Racoon? Within Temptation?
Dat was toch een rock/pop bandquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
De TT gaat over rockbands, en het eerste wat ik lees in de OP is Krezip![]()
Het is al verdomd moeilijk om 10 goede rockbands in Nederland te vinden, laat staan dat we hier voldoende materiaal hebben om een top 10 te creëren. Krezip is mijns inziens trouwens geen rock, gewoon pop. En Di-rect is een kinderbandje, heeft niets met rock te maken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:03 schreef klaasdj het volgende:
Krezip zijn we vorig jaar verloren, en Golden Earring is onderhand nogal voor de ouwelui.
Maar wat vinden jullie nu de top(-10) van de actieve Nederlandse bands?
Kane? Di-rect? Racoon? Within Temptation?
Queen (quote:
Net als een ex vriendinnetje van me, die zei dat ze van hardrock hield en ze bedoelde Bon Joviquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Net als een ex vriendinnetje van me, die zei dat ze van hardrock hield en ze bedoelde Bon Jovi
![]()
Bon Jovi; huisvrouwenrock...quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Net als een ex vriendinnetje van me, die zei dat ze van hardrock hield en ze bedoelde Bon Jovi
![]()
Weet je wie rock is?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het is al verdomd moeilijk om 10 goede rockbands in Nederland te vinden, laat staan dat we hier voldoende materiaal hebben om een top 10 te creëren. Krezip is mijns inziens trouwens geen rock, gewoon pop. En Di-rect is een kinderbandje, heeft niets met rock te maken.
Kwalitatieve rockbands: Kane, Racoon, Blof, Van Dik Hout, Within Temptation, Anouk en dan houdt het, voor zover ik niets vergeet, toch echt wel op. De rest is te slecht of te onbekend.
[..]
Queen () was een rockband.
Sorry, Dijkfan steekt even de kop op met "quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De Dijk ? bestaan die nog ?
"Omdat het genre erg breed is, is 'rock' heden ten dage een vrij algemene term. Het beslaat zowel hitparademuziek zoals Kane en K's Choice alswel sommige vormen van metal. Soms worden ook blues en country tot de rock gerekend."quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
Thanks voor de updatequote:Op zondag 13 december 2009 00:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sorry, Dijkfan steekt even de kop op met ""
Die bestonden in 2006 25 jaar en ze verkochten Ahoy dik uit.
Sowieso verkopen hun meeste optredens nog steeds uit
Of het rock is, is nog maar de vraag. Een aantal nummers wel vind ik
oh actievequote:Op zondag 13 december 2009 00:40 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh lastig voor mij is het hetvolgende
1. 35007
2. Fratsen, de ketterse fanfare
3. astrosoniq
4. celestial season
5. gore
6. The wounded
7. Focus
8. The ex
9. De staat
10. gorefest
zoiets
Doe niet zo gek. Focus staat in Februari in Zoetermeer. Die mag dus prima op het lijstje blijven staanquote:Op zondag 13 december 2009 00:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh actieve
Nog 4 erbij dus, erm dat worden roosbeef, kutschurft, hausmagger en dewolff dan
Oh gelukkig dan kan dewolff weer wegquote:Op zondag 13 december 2009 00:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. Focus staat in Februari in Zoetermeer. Die mag dus prima op het lijstje blijven staan
Niet zo heel actief meer he?quote:Op zondag 13 december 2009 01:06 schreef Magnum_Jihad het volgende:
Herman brood and his wild romance
Oh kut, het stukje over dat ze actief moesten zijn had ik even overgeslagen.quote:
My thoughts exactly.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef TimMer1981 het volgende:
Kwalitatieve rockbands: Kane, Racoon, Blof, Van Dik Hout, Within Temptation, Anouk.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
De TT gaat over BANDS, en het eerste wat ik lees in de OP is Krezip![]()
Ik was erbij 27/11 in waerdse tempelquote:Op zondag 13 december 2009 00:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sorry, Dijkfan steekt even de kop op met ""
Die bestonden in 2006 25 jaar en ze verkochten Ahoy dik uit.
Sowieso verkopen hun meeste optredens nog steeds uit
Of het rock is, is nog maar de vraag. Een aantal nummers wel vind ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Een late versie dan. R&R was in de '50 al behoorlijk in opmarsquote:Op zondag 13 december 2009 11:23 schreef ranja het volgende:
Volgens mij is Beat gewoon een vroege versie van Rock'n'roll
Gaat die kortzichtigheid over Nederlandse films zich nu ook al doortrekken naar de muziek.quote:Op zondag 13 december 2009 10:36 schreef Monco09 het volgende:
De enige goede bands uit NL: Doe Maar en Golden Earring.
Als je die laatste al niet meer mee wil tellen dan heeft NL dus geen goede rockbands meer, laat staan dat je een top 10 kunt maken.
Genoeg te beleven inderdaad maar echt veel is het niet. Er wordt hier gevraagd om de Top 10 en de meeste mensen komen niet eens aan de 10 en iedereen noemt dubbelen op. Dat zet je wel aan het denken toch?quote:Op zondag 13 december 2009 11:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Gaat die kortzichtigheid over Nederlandse films zich nu ook al doortrekken naar de muziek.
DeWolff, Gasoline Brothers, Nuff Said, Peter Pan Speedrock, The Spades, The Moi Non Plus, zZz, Face Tomorrow, Rene SG, zomaar even een klein lijstje. Niet dat ik het grijs zal draaien, maar genoeg te beleven in elk geval.
Jij houdt niet van de roll? Dan mag je Drive Like Maria ook doorstrepen. Dat rockt maar vooral ook rollt als een gek.quote:Op zondag 13 december 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
Een late versie dan. R&R was in de '50 al behoorlijk in opmars
En R&R is geen rock
Rare conclusie? Snap niet hoe je dat eruit haaltquote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Jij houdt niet van de roll? Dan mag je Drive Like Maria ook doorstrepen. Dat rockt maar vooral ook rollt als een gek.![]()
Daar ligt de sleutel ja.quote:Maar goed, als je de hokjes niet te klein maakt valt het heel erg mee.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het afhankelijk zijn van radio 3 en niet te vaak naar kleinere poppodia en festivals gaan dan met het aanbod dat er wel degelijk is.quote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
Genoeg te beleven inderdaad maar echt veel is het niet. Er wordt hier gevraagd om de Top 10 en de meeste mensen komen niet eens aan de 10 en iedereen noemt dubbelen op. Dat zet je wel aan het denken toch?
Nederland is op dit moment meer een indiepopland, ja.quote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Genoeg te beleven inderdaad maar echt veel is het niet. Er wordt hier gevraagd om de Top 10 en de meeste mensen komen niet eens aan de 10 en iedereen noemt dubbelen op. Dat zet je wel aan het denken toch?
Nou ja, ik vertaal 'rock&roll is geen rock' naar 'ik hou niet van rock'n'roll'quote:Op zondag 13 december 2009 11:30 schreef Nembrionic het volgende:
Rare conclusie? Snap niet hoe je dat eruit haaltIk ben gek op R&R.
Ja ik maak nog het onderscheidt tussen oude R&R en de hedendaagse variant. Dat is wellicht mijn foutquote:Op zondag 13 december 2009 11:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, ik vertaal 'rock&roll is geen rock' naar 'ik hou niet van rock'n'rollBeetje kort door de bocht inderdaad, maar het was gister laat (concert Drive Like Maria en Triggerfinger) en nu nog vroeg. Maar r'n'r geen rock noemen, dat kan ik niet snappen.
Ayreon is geen band maar een project van Arjan Lucassen zijn nieuwe band/project Guilt Machine kan misschien.quote:Op zondag 13 december 2009 12:16 schreef Gatenkaas het volgende:
Waarom is Ayreon nog niet genoemd? Jullie moeten je echt schamen!
Naast Ayreon is De Staat ook vrij tof.
quote:Op zondag 13 december 2009 11:08 schreef ranja het volgende:
Niet zo moeilijk doen over wat 'rock' is. Rock is rock, inclusief punkrock, countryrock, alt.rock, poprock, noiserock, stonerrock, etc.
Guilt Machine is in zekere zin ook slechts een 'project', net zoals Ayreon's andere band Star One. Uiteindelijk zijn het alledrie wel rockbands. Rockbands die amper live spelen, maargoedquote:Op zondag 13 december 2009 12:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ayreon is geen band maar een project van Arjan Lucassen zijn nieuwe band/project Guilt Machine kan misschien.
Je vergeet Stream of Passion en Ambeon nogquote:Op zondag 13 december 2009 12:53 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Guilt Machine is in zekere zin ook slechts een 'project', net zoals Ayreon's andere band Star One. Uiteindelijk zijn het alledrie wel rockbands. Rockbands die amper live spelen, maargoed
SoP staat op zichzelf en Ambeon heeft geen kans om ooit nog weer in leven gebracht te worden.quote:Op zondag 13 december 2009 12:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je vergeet Stream of Passion en Ambeon nog
Dat is waar.quote:Op zondag 13 december 2009 13:25 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
SoP staat op zichzelf en Ambeon heeft geen kans om ooit nog weer in leven gebracht te worden.
en Di-rectquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
Waarom het is een goeie zangeres? Ik zit nu naar Ambeon te luisteren trouwens.quote:Op zondag 13 december 2009 13:41 schreef _Restless het volgende:
Omdat er waarschijnlijk weinig vraag naar is?
Astrid van der Veen is trouwens ook zo ongeveer uit de hele muziekscene verdwenen.
En ik zie Arjen hier ook niks meer mee doen hoor. Die start net zo lief weer een nieuw project op.
Wat is het dan? Reggaequote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Daniel1976 het volgende:Within Temptation is niet eens rock
Ik dacht dancequote:
Haar stem is niet meer zo mooi tegenwoordig. Ik heb een solo album van haar wat ze paar jaar geleden uit heeft gebracht, en ik vind het nergens naar klinken. Heel slecht album is het. Haar eerste solo album is wel erg goed overigens.quote:Op zondag 13 december 2009 13:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waarom het is een goeie zangeres? Ik zit nu naar Ambeon te luisteren trouwens.
Oke dat wist ik niet. 8 jaar geleden toen ze nog 14 was klonk zij als een veel belovend talent.quote:Op zondag 13 december 2009 13:49 schreef _Restless het volgende:
[..]
Haar stem is niet meer zo mooi tegenwoordig. Ik heb een solo album van haar wat ze paar jaar geleden uit heeft gebracht, en ik vind het nergens naar klinken. Heel slecht album is het. Haar eerste solo album is wel erg goed overigens.
Ze heeft in 2005 (dacht ik?) in een band gezongen genaamd TheEndorphins, maar die zijn ook al even weer uit elkaar.
Ik heb trouwens gehoord dat ze borderline heeft..
Ze noemen het zelf symfonische rock, en ik denk ook dat deze term het beste bij hun past.quote:Op zondag 13 december 2009 13:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik dacht dance![]()
Symfo metal de eerste paar albums daarna symforock.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 13 december 2009 13:54 schreef _Restless het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf symfonische rock, en ik denk ook dat deze term het beste bij hun past.
Ja, toen wel.quote:Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke dat wist ik niet. 8 jaar geleden toen ze nog 14 was klonk zij als een veel belovend talent.
Jammer dat het zo gelopen is.
Bordeline en muziekkant goeie combi
Nee, na Ambeon heb ik niets meer van haar gehoord.quote:Op zondag 13 december 2009 13:55 schreef _Restless het volgende:
[..]
Ja, toen wel.
Heb je haar eerste solo album ook al eens gehoord?
Interresant, wat voor stijl is dat album?quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef _Restless het volgende:
Dat eerste album is nog voor Ambeon uitgebracht..
Ik ga eens zoekenquote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef _Restless het volgende:
Ze speelt alles op de piano/keyboard en zingt erbij.
Geen idee wat voor stijl het is
Als jij dat wilt welquote:Op zondag 13 december 2009 14:13 schreef DeBassist het volgende:
telt Van Halen?
het zijn wel nederlanders
Nee, slechts 50%quote:Op zondag 13 december 2009 14:13 schreef DeBassist het volgende:
telt Van Halen?
het zijn wel nederlanders
zelfs op 50% zijn ze nog de beste band van nederlandquote:
Kloptquote:Op zondag 13 december 2009 14:32 schreef DeBassist het volgende:
[..]
zelfs op 50% zijn ze nog de beste band van nederland
doe Orange Sunshine ipv 35007!!!quote:Op zondag 13 december 2009 00:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh actieve
Nog 3 erbij dus, erm dat worden roosbeef, kutschurft, hausmagger en dan
Ja, valt mij ook op. Terwijl het als Belg meer dan makkelijk is om een top 10 te noemen van belgische bands die ook nog eens bekend zijn. Maar stubru en andere media doen wel erg hun best om eigen bands te promoten.quote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil inderdaad. In Nederland lijkt het net of schamen mensen zich ervoor om van Nederlandse bands te houden, ook op de radio komt het vaak niet verder dan Blof, Kane, Racoon en dat soort dingen.quote:Op maandag 14 december 2009 11:24 schreef Beregd het volgende:
Maar stubru en andere media doen wel erg hun best om eigen bands te promoten.
Enerzijds ben ik het met je eens.quote:Op zondag 13 december 2009 11:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Gaat die kortzichtigheid over Nederlandse films zich nu ook al doortrekken naar de muziek.
DeWolff, Gasoline Brothers, Nuff Said, Peter Pan Speedrock, The Spades, The Moi Non Plus, zZz, Face Tomorrow, Rene SG, Heideroosjes, The Apers, Voicst, Epica, Hospital Bombers, zomaar even een klein lijstje. Niet dat ik het grijs zal draaien, maar genoeg te beleven in elk geval.
quote:Op zondag 13 december 2009 11:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Nederland is op dit moment meer een indiepopland, ja.
Maar Peter Pan is wel top of the bill. Drive Like Maria idem. Ik laat al veel weg, omdat ik mij afvraag wat je rock mag noemen. Mag je, wat eerder gevraagd werd, Johan rock noemen. Ik zag ze gisteren en dat was bij vlagen echt goede rock, toch zou ik ze dan eerder bij pop inschalen, dus noem ik ze niet. Voicst noem ik wel, maar is dat niet meer dance of indie.
Echte rock noem ik AC/DC en dat heeft Nederland niet heel veel en als we het over Mooi Wark en dat valt weer niet onder de categorie 'beste rockbands'.
Bovendien: rock is een genre; indie is een kenmerk. Indie is geen genre en zal dit nooit worden ook. Er is namelijk helemaal niks kenmerkends aan de structuur van muziek van indie. Het enige wat indie zegt is dat een artiest zich op eigen kracht redt en niet m.b.v. bestaande partijen.quote:Rock is een subgenre van de popmuziek, dat traditioneel gekenmerkt wordt door een bezetting van gitaar, basgitaar en drums, aangevuld met zang en/of andere instrumenten.
Wat ben jij lame zeg. Een beetje een wikipedia-pagina quotenquote:Op maandag 14 december 2009 13:44 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Bovendien: rock is een genre; indie is een kenmerk. Indie is geen genre en zal dit nooit worden ook. Er is namelijk helemaal niks kenmerkends aan de structuur van muziek van indie. Het enige wat indie zegt is dat een artiest zich op eigen kracht redt en niet m.b.v. bestaande partijen.
En ook is rock een subgenre van pop. Pop is alle muziek die niet binnen de Jazz, Klassiek, Traditionele of Wereldmuziek valt (en nu vergeet ik er vast een paar), oftewel, alle muziek die de vrijheid van de jeugd en de daarbij behorende populariteit van betreffende muziek kenmerken.
Ik vind t een beetje raar dat een moderator dat nog niet snapt. Met alle respect. En ik hoop ook niet dat ik nu te belerend overkom, maar ik word een beetje moe van die willekeur in het scheppen van genres.
Dat is gewoon de algemene definitie van rock, varken. Die vind je overal, maar wiki was t makkelijkst om het niet in mn eigen woorden te doenquote:Op maandag 14 december 2009 13:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat ben jij lame zeg. Een beetje een wikipedia-pagina quoten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rock
Kerel, je lult je er niet zo gemakkelijk uit.quote:Op maandag 14 december 2009 13:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat is gewoon de algemene definitie van rock, varken. Die vind je overal, maar wiki was t makkelijkst om het niet in mn eigen woorden te doen
En dat is iets waar ik het mee eens ben. Rock was er voor "pop music" zoals wij dat nu kennen(popliedjes dus).quote:Popular music belongs to any of a number of musical genres, and stands in contrast to art music,[1][2] and traditional music which was disseminated orally.[2][3] Although popular music sometimes is known as "pop music", the term pop music usually refers to a specific musical genre.
quote:Op maandag 14 december 2009 13:44 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Bovendien: rock is een genre; indie is een kenmerk. Indie is geen genre en zal dit nooit worden ook. Er is namelijk helemaal niks kenmerkends aan de structuur van muziek van indie. Het enige wat indie zegt is dat een artiest zich op eigen kracht redt en niet m.b.v. bestaande partijen.
En ook is rock een subgenre van pop. Pop is alle muziek die niet binnen de Jazz, Klassiek, Traditionele of Wereldmuziek valt (en nu vergeet ik er vast een paar), oftewel, alle muziek die de vrijheid van de jeugd en de daarbij behorende populariteit van betreffende muziek kenmerken.
Ik vind t een beetje raar dat een moderator dat nog niet snapt. Met alle respect. En ik hoop ook niet dat ik nu te belerend overkom, maar ik word een beetje moe van die willekeur in het scheppen van genres.
Indie rock is echt wel een genre.quote:Indie rock is a genre of rock music that originated in the United Kingdom and the United States in the 1980s. The term is often used to describe the means of production and distribution of independent underground music, as well as the style of music that was first associated with this means of production.[1] Indie rock artists are known for placing a premium on maintaining complete control of their music and careers, releasing albums on independent record labels (sometimes self-owned and operated) and relying on touring, word-of-mouth, airplay on independent or college radio stations and, in recent years, the Internet for promotion.
Ik word een beetje moe van jouquote:Op maandag 14 december 2009 13:44 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb die conclusie al jaren geleden getrokken, zonder dat ik daar wikipedia voor kón gebruiken.quote:Op maandag 14 december 2009 14:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kerel, je lult je er niet zo gemakkelijk uit.
Jij beweert dat rock een subgenre is van popmuziek. Die conclusie heb je getrokken naar aanleiding van de Nederlandse vertaling van de pagina over "Rock Music" --> http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_music
Daar wordt gesproken over "popular music", waar een verwijzing staat naar --> http://en.wikipedia.org/wiki/Popular_music
Daar is weer te vinden:
[..]
En dat is iets waar ik het mee eens ben. Rock was er voor "pop music" zoals wij dat nu kennen(popliedjes dus).
(ja, "pop" is een afkorting van popular")
Dus voordat je weer eens belerend gaat doen, zorg dan wel dat je niet door de mand valt
Vertel. Je hoeft niet op mij te reagerenquote:
Dat heb ik gedaan omdat je conclusie daar letterlijk instaat EN je de helft van je post er toch van vandaan geknipt en geplakt hebt. Redelijke verdenking lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2009 14:06 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb die conclusie al jaren geleden getrokken, zonder dat ik daar wikipedia voor kón gebruiken.
Uiteindelijk is de term popular een verzamelnaam geworden voor alles waar een jeugdcultuur aan te pas komt, die muziek consumeert. Koop voor de grap eens de pop-encyclopedie van de Oor. Hé verrek, daar staan ook rock en progrock en metal in![]()
Ik vind het een beetje zwakzinnig dat je er meteen al vanuit gaat dat ik mn mening op wikipedia heb gebaseerd
De tijd dat ze er 1, soms 2 per jaar uitbrachten is ook wel weer lang vervlogenquote:Op maandag 14 december 2009 14:07 schreef Darkness88 het volgende:
Binnenkort het nieuwe album van Golden Earring! Nog altijd even actief dus, en terechtttt
Los van hoe interessant een discussie over definities wel niet is, verneuk je er wel een beetje het topic mee.quote:Op maandag 14 december 2009 14:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Vertel. Je hoeft niet op mij te reageren.
Lekker ja-knikken op een gezellig forum, zodat je muziekkennis lekker blijft steken in de marge van de muziek. Ik heb altijd mijn beste muziek ontdekt in discussies waar de controverse hoog opliep dus ik zal dat ook never nooit laten
![]()
ja ach, liever 1 goede en lekker veel optredens door het jaar heen, dan drie middelmatige albums. Ze hadden zichzelf natuurlijk helemaal dood kunnen exploiteren in het golden oldies circuit in Amerika, maar thank God dat ze dat niet gedaan hebben en lekker goede muziek blijven maken a la millbrook U.S.Aquote:Op maandag 14 december 2009 14:15 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
De tijd dat ze er 1, soms 2 per jaar uitbrachten is ook wel weer lang vervlogen
Het spijt me hoor, help me even, want ik kan die conclusie zo snel niet vinden. Buiten die quote kom ik niets tegen wat mij bekend voorkomt uit mijn post. Ik heb ook alleen een quote gebruikt die aansloot bij wat ik van te voren bedacht. En toevallig stond die daar bovenaan. Mag dat? In plaats van de je meteen hysterisch aan de echtheid van mijn woorden gaat twijfelen? Ik ben, wat betreft die mening, al 10 jaar dezelfde vastgelopen langspeelplaat.quote:Op maandag 14 december 2009 14:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan omdat je conclusie daar letterlijk instaat EN je de helft van je post er toch van vandaan geknipt en geplakt hebt. Redelijke verdenking lijkt me.
Gelukkig kwam dat hiervoor óok niet al eens in de drie posts voor. Dit hele topic bestaat uit gezeik over genres en plotseling word je moe van mijquote:Op maandag 14 december 2009 14:17 schreef Beregd het volgende:
[..]
Los van hoe interessant een discussie over definities wel niet is, verneuk je er wel een beetje het topic mee.
Ik zeg toch niet dat t slecht is. Ik vergat er bij te schrijven: en terend op roem uit de jaren 60, 70, 80quote:Op maandag 14 december 2009 14:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alsof Golden Earring en Alquin niet teren op oude roem.
zZz ovverschat? is juist een vernieuwende band met een zeer sterke live act m.i.quote:Op maandag 14 december 2009 13:17 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Enerzijds ben ik het met je eens.
Anderzijds zijn de meeste van die bands veel te overschat voor wat ze voor artistieks presteren. Peter Pan, The Spades, zZz, Voicst, Epica.
Overschat is gewoon een term die gebruikt wordt voor bands die iemand niet leuk vind.quote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
zZz ovverschat? is juist een vernieuwende band met een zeer sterke live act m.i.
Overschat is een band als je het overal ziet opduiken, terwijl daar weinig reden toe is.quote:Op maandag 14 december 2009 16:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Overschat is gewoon een term die gebruikt wordt voor bands die iemand niet leuk vind.
Alsof die bands zoveel succes hebben
weinig reden toe is? Moet je je eerst afvragen wie bepaald dat een naam/band ergens opduikt.quote:Op maandag 14 december 2009 16:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Overschat is een band als je het overal ziet opduiken, terwijl daar weinig reden toe is.
Zoals Zzz en The Spadesquote:Op maandag 14 december 2009 16:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Overschat is een band als je het overal ziet opduiken, terwijl daar weinig reden toe is.
Het enige wat ik hoor is slecht doordachte muziekquote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
zZz ovverschat? is juist een vernieuwende band met een zeer sterke live act m.i.
Dat is wat anders dan overschat lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2009 16:27 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het enige wat ik hoor is slecht doordachte muziek. En t is net alsof er stroop uit mn boxen komt. Maar goed, dat is mijn mening. Ik hoor die naam nogal vaak langskomen, maar goed is niet het eerste wat bij mij opkomt bij het horen van deze band
Maar ranja, wáarom zou dit per se op grote schaal moeten zijn. Als ik op fora rondkijk waar mensen hun al dan niet obscure muzieksmaak met elkaar delen komt de naam zZz dusdanig vaak de hoek om kijken dat ik denk van eh: nou dat moet toch wel aardig zijn.quote:
Overschat vind ik het óok als er een kleine groep mensen is die een band meer waarde toedichten dan ze verdienenquote:Op maandag 14 december 2009 16:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan overschat lijkt me.
Zo anoniem dat ze al bij een paar grote evenementen op t podium hebben gestaan op de Nederlandse televisiequote:Op maandag 14 december 2009 16:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
weinig reden toe is? Moet je je eerst afvragen wie bepaald dat een naam/band ergens opduikt.
zZz is zelfs behoorlijk "anoniem" in NL.
Tja ik geef geen waardeoordeel maar slechts een mening. Toch altijd kwestie van smaak muziek.quote:Op maandag 14 december 2009 16:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Overschat vind ik het óok als er een kleine groep mensen is die een band meer waarde toedichten dan ze verdienen
Ik bedoel ermee dat ik graag goede muziek ontdek maar dat die ontdekkingsreis in de weg wordt gezeten door mensen die al dan niet massaal iets aanhangen wat niet mijn smaak is, waardoor ik mn tijd verdoe met dingen die ik toch nooit goed ga vindenquote:Op maandag 14 december 2009 16:47 schreef ranja het volgende:
Ik vind 'overschat' gewoon een onzin term, net als 'commercieel'.
Meestal wordt toch bedoeld dat het niet je smaak is.
Vernieuwend wil ik zZz niet noemen (ze hebben duidelijk de mosterd bij Suicide gehaald, met name de vocalen) maar wel een goeie live band inderdaad.quote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoezo is commercieel een onzin term? Als muzikanten voor het grote publiek en het geld gaan zijn ze wel degelijk commercieel te noemen.quote:Op maandag 14 december 2009 16:47 schreef ranja het volgende:
Ik vind 'overschat' gewoon een onzin term, net als 'commercieel'.
Meestal wordt toch bedoeld dat het niet je smaak is.
Onzin.quote:Op maandag 14 december 2009 17:48 schreef ranja het volgende:
Jawel, maar dat doet uiteindelijk iedereen, iedereen wil graag succes en speelt liever voor 10.000 dan voor 200 mensen.
Ook al blijft de grens tussen commercieel en niet-commercieel vaag, ik probeer toch zoveel mogelijk niet-commerciële muziek te luisteren. Commerciële muziek mist karakter, ofzo, en als muzikant maak je muziek vanuit je hart en laat je je daarbij niet leiden door wat platenmaatschappijen zeggen.quote:Maar wat ik eigenlijk bedoel is uitspraken als 'die band is mij te commercieel', daar kan ik niks mee. Zeg dan gewoon dat je het niet leuk vind, ga geen excuus zoeken.
Ik luister gewoon muziek wat ik mooi vind, zonder eerst te kijken wat desbetreffende persoon verdient.quote:Op maandag 14 december 2009 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin.Ik zou het als muzikant veel leuker vinden om in kleine zaaltjes op te treden waar tenminste liefhebbers op af komen, dan dat ik als een Gerard Joling een hele ArenA bij elkaar zing waar alleen maar frietknagende kampers in trainingsbroeken op af komen die een beetje mee staan te wiegen.
[..]
Ook al blijft de grens tussen commercieel en niet-commercieel vaag, ik probeer toch zoveel mogelijk niet-commerciële muziek te luisteren. Commerciële muziek mist karakter, ofzo, en als muzikant maak je muziek vanuit je hart en laat je je daarbij niet leiden door wat platenmaatschappijen zeggen.
Leuker misschien, maar dan heb je nog wel een normale baan nodig naast je optredens. Dat hou je ook niet lang vol, het een heeft toch onder het ander te lijden. Of zelfs beide.quote:Op maandag 14 december 2009 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin.Ik zou het als muzikant veel leuker vinden om in kleine zaaltjes op te treden waar tenminste liefhebbers op af komen, dan dat ik als een Gerard Joling een hele ArenA bij elkaar zing waar alleen maar frietknagende kampers in trainingsbroeken op af komen die een beetje mee staan te wiegen.
Dat vooral.quote:Op maandag 14 december 2009 18:18 schreef trebremmit het volgende:
Ik luister gewoon muziek wat ik mooi vind, zonder eerst te kijken wat desbetreffende persoon verdient.
Whehe de ironie.quote:Op zondag 13 december 2009 00:30 schreef t1m0k het volgende:
ohja shit ik was de staat vergeten, die hoort er natuurlijk ook op
en de golden earring, tsja, gaan we die nog actief noemen?
Het stoere aan Golden Earring vind ik, dat ze snápten dat je gewoon 300 dagen per jaar moest optreden om goed te worden. En elk jaar een plaat uitbrengen. Dat vind ik een beetje het manko van veel bands. Dat ze denken dat ze goede muziek maken door af en toe eens op te treden, af en toe eens een plaatje uit te brengen. Muziek maken doe je 24 uur per dag. Daarom is Golden Earring ook uitgegroeid van een rammelend klotebandje, zoals je er nu ook zo veel ziet, in een zeer professioneel - maar daarom niet minder spontaan - instituut voor de popmuziek.quote:Op maandag 14 december 2009 19:10 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Whehe de ironie.![]()
Op het moment dat je die post schreef zie ik ze zo aan een bar zitten na te praten over het concert dat ze een paar uur ervoor in de Heineken Music Hall gaven.!
Dus die zijn echt wel actief. Qua nieuwe muziek uitbrengen niet (hoewel er een album moet komen in 2010 geloof ik?) maar met optreden zijn ze al jaaaaren één van de actiefste bands OOIT zelfs.
En ze zijn hartstikke goed. Golden Earring
Het feit dat ze ieder jaar een plaat maken heeft ergens anders mee te maken hoor. De meeste pro bandleden kunnen maximaal een half jaar thuis zitten in de ww, en schrijven in een half jaar, en brengen dan een album uit en treden op. Hoeft niet perse voor Golden Earring te gelden, maar wel voor veel NL bands.quote:Op maandag 14 december 2009 21:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het stoere aan Golden Earring vind ik, dat ze snápten dat je gewoon 300 dagen per jaar moest optreden om goed te worden. En elk jaar een plaat uitbrengen. Dat vind ik een beetje het manko van veel bands. Dat ze denken dat ze goede muziek maken door af en toe eens op te treden, af en toe eens een plaatje uit te brengen. Muziek maken doe je 24 uur per dag. Daarom is Golden Earring ook uitgegroeid van een rammelend klotebandje, zoals je er nu ook zo veel ziet, in een zeer professioneel - maar daarom niet minder spontaan - instituut voor de popmuziek.
Hoezoquote:Op maandag 14 december 2009 21:29 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Het feit dat ze ieder jaar een plaat maken heeft ergens anders mee te maken hoor. De meeste pro bandleden kunnen maximaal een half jaar thuis zitten in de ww, en schrijven in een half jaar, en brengen dan een album uit en treden op. Hoeft niet perse voor Golden Earring te gelden, maar wel voor veel NL bands.
Maar even afgezien van het geld. Als jij van muziek houdt... dan ben je daar toch zodanig mee bezig dat je 300 keer per jaar wilt optreden en elk jaar een plaat wilt uitbrengen, of wat?quote:Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef ranja het volgende:
Golden Earring is een van de weinige bands die in dit topic genoemd zijn die wel kunnen leven van hun muziek denk ik. Het schijnt dat in de VS elk uur minimaal op 1 radio station Radar Love wordt gedraaid, dat levert nog steeds royalties op.
Klopt, dat is wel het probleem. Beter en bekender worden kost tijd, veel tijd steken met opnemen en in kleine zaaltjes optreden betekent geen tijd voor betaald werk en dus geen geld. Daar zijn een hoop bands aan onder door gegaan die het niet meer konden opbrengen. En dan, Nederland he. Als je 20x optreedt heb je zo'n beetje alle steden en zaaltjes wel gehad. Dan nog maar een rondje? Maar wie wil je? Het is niet zo dat je even naar Tivoli kunt bellen van 'we komen vanavond hoor''. 'Ja maar jullie waren er vorige maand ook al'. Dat schiet ook niet op.Het is een soort viscieuze cirkel waar je uit kunt komen door een (radio)hit te scoren, door een buitenlandse act opgepakt worden om mee te touren, of, tja, geen idee wat nog meer.quote:Op maandag 14 december 2009 21:36 schreef wallofdolls het volgende:
Het mes snijdt aan twee kanten he. Je moet in leven blijven, dus moet je wel productief zijn. Als je niet goed genoeg bent rendeert het 24/7 actief zijn niet. Etc.
Dát dus.quote:Op maandag 14 december 2009 21:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt, dat is wel het probleem. Beter en bekender worden kost tijd, veel tijd steken met opnemen en in kleine zaaltjes optreden betekent geen tijd voor betaald werk en dus geen geld. Daar zijn een hoop bands aan onder door gegaan die het niet meer konden opbrengen. En dan, Nederland he. Als je 20x optreedt heb je zo'n beetje alle steden en zaaltjes wel gehad. Dan nog maar een rondje? Maar wie wil je? Het is niet zo dat je even naar Tivoli kunt bellen van 'we komen vanavond hoor''. 'Ja maar jullie waren er vorige maand ook al'. Dat schiet ook niet op.Het is een soort viscieuze cirkel waar je uit kunt komen door een (radio)hit te scoren, door een buitenlandse act opgepakt worden om mee te touren, of, tja, geen idee wat nog meer.
Het buitenland opzoeken.quote:Op maandag 14 december 2009 21:44 schreef wallofdolls het volgende:
Eén van de oorzaken zie ik in de quote die Golden Earring het stempel 'megalomaan' deed krijgen. Nederland is te klein. Nederland is gewoon te klein om het hele jaar door overal concerten te geven.
Maar goed. Dat deed Anouk ook. En Herman Brood. En Ilse de Lange. Die kwamen onverrichter zake weer terug. 't Is toch ook weer niet zó makkelijk. Want dan moet je dus 300 keer per jaar spelen.quote:
Nee, dat snap ik niet. Dat wil zeggen, ik neem niet aan dat dat de reden is dat je fan bent maar dat dat toch vooral door de muziek komt en niet het image.quote:Op maandag 14 december 2009 21:48 schreef wallofdolls het volgende:
Begrijpen jullie dus waarom ik zo waanzinnig ben van Golden Earring? Ze snapten dat soort dingen allemaal. Alles was gericht op eventueel grotere markten, maar tegelijkertijd hadden ze ruim voldoende zelfkritiek om geen gimmick te worden. Groots maar toch artistiek.
Dat is gewoon practisch voor startende bands. Met de opbrengst van een album hoef je zo maar een half jaar te leven, ipv een heel jaar.quote:Op maandag 14 december 2009 21:33 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hoezo.
Ik wil gewoon zeggen dat veel bands gewoon niet goed zijn omdat ze niet goed in zichzelf investeren: a.k.a. als je een half jaar thuis zit word je dus niet goed.
De meeste startende bands mogen blij zijn als ze geen verlies lijden op het eerste album.quote:Op maandag 14 december 2009 21:58 schreef klaasdj het volgende:
Dat is gewoon practisch voor startende bands. Met de opbrengst van een album hoef je zo maar een half jaar te leven, ipv een heel jaar.
Dat heeft allemaal te maken met wát je wilt bereiken en hoe goed je bent. Ik denk meer dat de durf er niet meer is om je leven op te geven voor muziek, dan dat het de durf van de zalen is.quote:Op maandag 14 december 2009 21:53 schreef ranja het volgende:
Ja, en welke zaal wil je boeken in het buitenland? die zien je aankomen
Doordat ze zo dachten, zo van, wij spelen ons de hersens het hoofd uit, we willen die en die markt veroveren, maar we willen niet domme hokjesgeestmuziek maken, zie je die hele ontwikkeling gaan. Uiteindelijk is dát de oorzaak geweest van een zeer volwassen, zeer commerciële, zeer doorleefde, zeer evenwichtige, maar toch ook zeer progressieve muziekstijl.quote:Op maandag 14 december 2009 21:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik niet. Dat wil zeggen, ik neem niet aan dat dat de reden is dat je fan bent maar dat dat toch vooral door de muziek komt en niet het image.
Ik denk dat een groot probleem is dat veel bands "kleurloos" zijn. Nee, niemand hoeft meer écht origineel te zijn, want alles is al eens gedaan op de een of een andere manier. Maar er zijn veel beginnende artiesten die proberen een beetje van alles te zijn en meteen een zo groot mogelijk publiek aan te trekken. En dat gaat niet goed. Ik vind het moeilijk uit te leggen maar probeer het toch maar...quote:Op maandag 14 december 2009 21:53 schreef ranja het volgende:
Ja, en welke zaal wil je boeken in het buitenland? die zien je aankomen
Haha, wtf, dat is zoals ik t ook had willen zeggenquote:Op maandag 14 december 2009 22:46 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot probleem is dat veel bands "kleurloos" zijn. Nee, niemand hoeft meer écht origineel te zijn, want alles is al eens gedaan op de een of een andere manier. Maar er zijn veel beginnende artiesten die proberen een beetje van alles te zijn en meteen een zo groot mogelijk publiek aan te trekken. En dat gaat niet goed. Ik vind het moeilijk uit te leggen maar probeer het toch maar...
In de eerste instantie lijkt het de beste optie om door te breken en het grote publiek te bereiken door heel "mainstream" muziek, maar als je dat probeert, probeer je dat samen met letterlijk DUIZENDEN anderen. Want wat gebeurt er... er wordt wel muziek gemaakt, soms ook best leuk, maar het heeft niks "eigens". Als je je niet onderscheidt van anderen in het begin dan kom je er later niet.
Golden Earring had (en heeft nog steeds) iets eigens. Ze zijn op de een of andere manier (dat is toch vaak wel heel lastig onder woorden te brengen, want dat moet je gewoon zelf horen) duidelijk te onderscheiden van andere rockbands. Dat trekt mensen aan. Dat is interessant voor podia omdat ze een specifieker publiek hebben waar ze zich op kunnen richten. En veel zalen hebben al een reputatie voor bepaalde genres muziek. En die willen je zeker wel hebben.
Ik denk dat artiesten juist moeten beginnen met hun eigen kleur te geven. Beginnen met je eigen muziek maken zonder dat je kijkt of het interessant is voor het grote publiek en of het grote muziekmaatschappijen aantrekt. Daarmee bouw je een fanbase op. Die groeit en groeit en dan pas moet je kijken of je je stijl íets kan veranderen zodat het nóg meer mensen aantrekt.
Ik heb veel bands gevolgd en het zien doen en het werkte perfect. Als voorbeeld kan ik D'espairsRay noemen. Begonnen met een heel eigen stijl. Donker, mysterieus, hard en rauw met iets "eigens" (ook weer lastig onder woorden te brengen... je moet het zelf horen). Ze bouwden een fanbase op en gingen van hard naar iets minder hard, gingen met andere, meer populaire stijlen experimenteren (elektronische effecten, catchy pop refreinen, zelfs stukjes rap o.a.) en bereikten met die combinatie weer een groter publiek. En zo ging het door. En vandaag de dag herken je de D'espairsRay van de eerste EP's en singles bijna niet meer terug. Maar ze hebben het toch voor elkaar gekregen om (de meeste) fans van toen nog steeds te plezieren, ÉN nieuwe fans aan zich te binden, van over de hele wereld. En dan doe je het goed.![]()
Ik vind Drive Like Maria eigenlijk ook redelijk "kleurloos", hoewel het best tof klinkt. Het heeft wel íets eigens, maar niet bijster veel. Maar tot nu toe hebben ze het toch aardig voor elkaar. Nu moeten ze die lijn ook door weten te zetten met het volgende album, en dan nog veel meer optreden..
Het gaat r daarom ook niet om of je doorsnee bent of niet, maar of je dat waar jij goed in bent naar voren haalt. Dat bepaalt die 'kleur'. Ik durf zelfs te stellen dat een hele goede band dingen die al 35 keer gedaan zijn op zijn manier zo kan brengen dat het toch weer totaal origineel wordt. Door die 'kleur'.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:00 schreef ranja het volgende:
Dat is niet waar. Er zijn er genoeg, maar als het niet lukt en ze nooit bekend worden bij de massa valt het niet op. Ik noem een Seedling, Persil, Blues Brother Castro, Zoppo... 2 van de bands zijn al gestopt en van de andere 2 heb ik geen idee of ze nog bestaan. Maar doorsnee is/was het niet.
Ik heb steeds meer het idee dat het die 2e wordt, maar dan ook met enorm veel gemakzucht. Zo van eh: we doen écht alleen wat we leuk vinden, maar we gaan er niet voor vechten. Dat hoor ik er bij heel veel bands vanaf. Gemakzucht. Dan lijken ze goed. Maar dan hebben ze toch hun geluid niet doorontwikkeld. Dan denken ze toch niet nog even wat verder om hun nummer net die perfecte hookline te geven. Etc. etc.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef Desunoto het volgende:
Als je als artiest begint met "oké, we gaat rock spelen en willen groot worden", lijkt me dat je tegenwoordig minder kans maakt om groot én goed te worden, dan als je zegt "oké, wij gaan muziek maken die wij leuk vinden en elke fan is meegenomen". In de laatste groep zitten toch meer potentiële muziekhelden denk ik.
Alleen zullen ze dan die super vette muziek dan moeten afstemmen op het grote publiek, zodat het zo super vet niet meer is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 07:12 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
er zijn natuurlijk ook nog rete veel bands die nog niet of amper zijn doorgebroken maar die super vette muiziek maken!
quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:24 schreef Daantke het volgende:
Het valt mij op dat Destine nog niet is genoemd.
Tuurlijk, het trekt vooral breezermeisjes aan, maar dat ligt niet aan de muziek. En ja, ze zijn bekend/groot (internationale tours, clips en album in US opgenomen, etc). Ze hebben echt een volwassen sound, in tegenstelling tot vele andere Nederlandse bandjes.
België lijkt wat muziek betreft betere bands dan Nederland te hebben. Ghinzu is bijvoorbeeld ook érg fijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:14 schreef RidiculeJvP het volgende:
Helaas komt Triggerfinger uit Belgie, dat zou echt iets zijn om trots op te zijn!
Dat lijkt misschien zo vanwege het 'wat van ver komt is beter' idee van de media, radio en tv, maar is echt niet zo. Al is het ook maar net waar je van houd natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:46 schreef Xa1pt het volgende:
België lijkt wat muziek betreft betere bands dan Nederland te hebben.
The Gathering bestaat niet meer, sinds Anneke weg is.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:04 schreef Trashcanman het volgende:
- Tonerlow
- Orange Sunshine
- Fratsen
- The Gathering
- Devil's Blood
- Massive Assault (sorry, heb een death 'n roll tic)
- Peter Pan Speedrock
- Normaal
- Asphyx
O ja, foutjequote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
The Gathering bestaat niet meer, sinds Anneke weg is.
Onzin. Die nieuwe plaat is een van hun beste, vind ik.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef TUFKAL het volgende:
The Gathering bestaat niet meer, sinds Anneke weg is.
De bestequote:Op woensdag 30 december 2009 00:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Onzin. Die nieuwe plaat is een van hun beste, vind ik.
Die albums van Anneke daarentegen
België heeft een eindeloze brei aan zeer goede bands. Verhoudingsgewijs is België het muziekland van Europa (na het VK waarschijnlijk).quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
België lijkt wat muziek betreft betere bands dan Nederland te hebben. Ghinzu is bijvoorbeeld ook érg fijn.
Kijk dat vind ik nou een goede tipquote:Op woensdag 30 december 2009 02:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
België heeft een eindeloze brei aan zeer goede bands. Verhoudingsgewijs is België het muziekland van Europa (na het VK waarschijnlijk).
In Nederland zou ik The Mad Trist in de gaten houden. Als een band als De Staat al zo populair kan worden, moet deze band in potentie nog veel groter kunnen worden. Hun album komt op 22 januari uit.![]()
We hebben het hier over muziek. Niet semi potisch geneuzelquote:
En het is zeker geen rockquote:Op woensdag 30 december 2009 12:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
We hebben het hier over muziek. Niet semi potisch geneuzel
Dank voor de tipquote:Op woensdag 30 december 2009 02:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
België heeft een eindeloze brei aan zeer goede bands. Verhoudingsgewijs is België het muziekland van Europa (na het VK waarschijnlijk).
In Nederland zou ik The Mad Trist in de gaten houden. Als een band als De Staat al zo populair kan worden, moet deze band in potentie nog veel groter kunnen worden. Hun album komt op 22 januari uit.![]()
Dat sowieso niet.quote:
C+B is ook niet echt rock, meer blues..quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:14 schreef RidiculeJvP het volgende:
[..]
![]()
Mijn top 10 zou bestaan uit (willekeurige volgorde):
DeWolff
De Staat
Black Top
Black Bottle Riot
Daily Bread
The Death Letters
Golden Earring (als dat mag)
Drive Like Maria
Cuby and The Blizzards
Verder 'kom' ik niet echt....
Andere vette dingen zijn natuurlijk:
Johan
Room Eleven
de band van Boris
Helaas komt Triggerfinger uit Belgie, dat zou echt iets zijn om trots op te zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |