Het gaat r daarom ook niet om of je doorsnee bent of niet, maar of je dat waar jij goed in bent naar voren haalt. Dat bepaalt die 'kleur'. Ik durf zelfs te stellen dat een hele goede band dingen die al 35 keer gedaan zijn op zijn manier zo kan brengen dat het toch weer totaal origineel wordt. Door die 'kleur'.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:00 schreef ranja het volgende:
Dat is niet waar. Er zijn er genoeg, maar als het niet lukt en ze nooit bekend worden bij de massa valt het niet op. Ik noem een Seedling, Persil, Blues Brother Castro, Zoppo... 2 van de bands zijn al gestopt en van de andere 2 heb ik geen idee of ze nog bestaan. Maar doorsnee is/was het niet.
Ik heb steeds meer het idee dat het die 2e wordt, maar dan ook met enorm veel gemakzucht. Zo van eh: we doen écht alleen wat we leuk vinden, maar we gaan er niet voor vechten. Dat hoor ik er bij heel veel bands vanaf. Gemakzucht. Dan lijken ze goed. Maar dan hebben ze toch hun geluid niet doorontwikkeld. Dan denken ze toch niet nog even wat verder om hun nummer net die perfecte hookline te geven. Etc. etc.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef Desunoto het volgende:
Als je als artiest begint met "oké, we gaat rock spelen en willen groot worden", lijkt me dat je tegenwoordig minder kans maakt om groot én goed te worden, dan als je zegt "oké, wij gaan muziek maken die wij leuk vinden en elke fan is meegenomen". In de laatste groep zitten toch meer potentiële muziekhelden denk ik.
Alleen zullen ze dan die super vette muziek dan moeten afstemmen op het grote publiek, zodat het zo super vet niet meer is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 07:12 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
er zijn natuurlijk ook nog rete veel bands die nog niet of amper zijn doorgebroken maar die super vette muiziek maken!
quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:24 schreef Daantke het volgende:
Het valt mij op dat Destine nog niet is genoemd.
Tuurlijk, het trekt vooral breezermeisjes aan, maar dat ligt niet aan de muziek. En ja, ze zijn bekend/groot (internationale tours, clips en album in US opgenomen, etc). Ze hebben echt een volwassen sound, in tegenstelling tot vele andere Nederlandse bandjes.
België lijkt wat muziek betreft betere bands dan Nederland te hebben. Ghinzu is bijvoorbeeld ook érg fijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:14 schreef RidiculeJvP het volgende:
Helaas komt Triggerfinger uit Belgie, dat zou echt iets zijn om trots op te zijn!
Dat lijkt misschien zo vanwege het 'wat van ver komt is beter' idee van de media, radio en tv, maar is echt niet zo. Al is het ook maar net waar je van houd natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:46 schreef Xa1pt het volgende:
België lijkt wat muziek betreft betere bands dan Nederland te hebben.
The Gathering bestaat niet meer, sinds Anneke weg is.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:04 schreef Trashcanman het volgende:
- Tonerlow
- Orange Sunshine
- Fratsen
- The Gathering
- Devil's Blood
- Massive Assault (sorry, heb een death 'n roll tic)
- Peter Pan Speedrock
- Normaal
- Asphyx
O ja, foutjequote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
The Gathering bestaat niet meer, sinds Anneke weg is.
Onzin. Die nieuwe plaat is een van hun beste, vind ik.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef TUFKAL het volgende:
The Gathering bestaat niet meer, sinds Anneke weg is.
De bestequote:Op woensdag 30 december 2009 00:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Onzin. Die nieuwe plaat is een van hun beste, vind ik.
Die albums van Anneke daarentegen
België heeft een eindeloze brei aan zeer goede bands. Verhoudingsgewijs is België het muziekland van Europa (na het VK waarschijnlijk).quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
België lijkt wat muziek betreft betere bands dan Nederland te hebben. Ghinzu is bijvoorbeeld ook érg fijn.
Kijk dat vind ik nou een goede tipquote:Op woensdag 30 december 2009 02:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
België heeft een eindeloze brei aan zeer goede bands. Verhoudingsgewijs is België het muziekland van Europa (na het VK waarschijnlijk).
In Nederland zou ik The Mad Trist in de gaten houden. Als een band als De Staat al zo populair kan worden, moet deze band in potentie nog veel groter kunnen worden. Hun album komt op 22 januari uit.![]()
We hebben het hier over muziek. Niet semi potisch geneuzelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |