Mokequote:Op zaterdag 12 december 2009 23:07 schreef Dagoduck het volgende:
moke?
is aan de andere kant ook meer indie-rock![]()
quote:
De TT gaat over rockbands, en het eerste wat ik lees in de OP is Krezipquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:03 schreef klaasdj het volgende:
Krezip zijn we vorig jaar verloren, en Golden Earring is onderhand nogal voor de ouwelui.
Maar wat vinden jullie nu de top(-10) van de actieve Nederlandse bands?
Kane? Di-rect? Racoon? Within Temptation?
Dat was toch een rock/pop bandquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
De TT gaat over rockbands, en het eerste wat ik lees in de OP is Krezip![]()
Het is al verdomd moeilijk om 10 goede rockbands in Nederland te vinden, laat staan dat we hier voldoende materiaal hebben om een top 10 te creëren. Krezip is mijns inziens trouwens geen rock, gewoon pop. En Di-rect is een kinderbandje, heeft niets met rock te maken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:03 schreef klaasdj het volgende:
Krezip zijn we vorig jaar verloren, en Golden Earring is onderhand nogal voor de ouwelui.
Maar wat vinden jullie nu de top(-10) van de actieve Nederlandse bands?
Kane? Di-rect? Racoon? Within Temptation?
Queen (quote:
Net als een ex vriendinnetje van me, die zei dat ze van hardrock hield en ze bedoelde Bon Joviquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Net als een ex vriendinnetje van me, die zei dat ze van hardrock hield en ze bedoelde Bon Jovi
![]()
Bon Jovi; huisvrouwenrock...quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Net als een ex vriendinnetje van me, die zei dat ze van hardrock hield en ze bedoelde Bon Jovi
![]()
Weet je wie rock is?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het is al verdomd moeilijk om 10 goede rockbands in Nederland te vinden, laat staan dat we hier voldoende materiaal hebben om een top 10 te creëren. Krezip is mijns inziens trouwens geen rock, gewoon pop. En Di-rect is een kinderbandje, heeft niets met rock te maken.
Kwalitatieve rockbands: Kane, Racoon, Blof, Van Dik Hout, Within Temptation, Anouk en dan houdt het, voor zover ik niets vergeet, toch echt wel op. De rest is te slecht of te onbekend.
[..]
Queen () was een rockband.
Sorry, Dijkfan steekt even de kop op met "quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De Dijk ? bestaan die nog ?
"Omdat het genre erg breed is, is 'rock' heden ten dage een vrij algemene term. Het beslaat zowel hitparademuziek zoals Kane en K's Choice alswel sommige vormen van metal. Soms worden ook blues en country tot de rock gerekend."quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
Thanks voor de updatequote:Op zondag 13 december 2009 00:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sorry, Dijkfan steekt even de kop op met ""
Die bestonden in 2006 25 jaar en ze verkochten Ahoy dik uit.
Sowieso verkopen hun meeste optredens nog steeds uit
Of het rock is, is nog maar de vraag. Een aantal nummers wel vind ik
oh actievequote:Op zondag 13 december 2009 00:40 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh lastig voor mij is het hetvolgende
1. 35007
2. Fratsen, de ketterse fanfare
3. astrosoniq
4. celestial season
5. gore
6. The wounded
7. Focus
8. The ex
9. De staat
10. gorefest
zoiets
Doe niet zo gek. Focus staat in Februari in Zoetermeer. Die mag dus prima op het lijstje blijven staanquote:Op zondag 13 december 2009 00:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh actieve
Nog 4 erbij dus, erm dat worden roosbeef, kutschurft, hausmagger en dewolff dan
Oh gelukkig dan kan dewolff weer wegquote:Op zondag 13 december 2009 00:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Doe niet zo gek. Focus staat in Februari in Zoetermeer. Die mag dus prima op het lijstje blijven staan
Niet zo heel actief meer he?quote:Op zondag 13 december 2009 01:06 schreef Magnum_Jihad het volgende:
Herman brood and his wild romance
Oh kut, het stukje over dat ze actief moesten zijn had ik even overgeslagen.quote:
My thoughts exactly.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:39 schreef TimMer1981 het volgende:
Kwalitatieve rockbands: Kane, Racoon, Blof, Van Dik Hout, Within Temptation, Anouk.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
De TT gaat over BANDS, en het eerste wat ik lees in de OP is Krezip![]()
Ik was erbij 27/11 in waerdse tempelquote:Op zondag 13 december 2009 00:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sorry, Dijkfan steekt even de kop op met ""
Die bestonden in 2006 25 jaar en ze verkochten Ahoy dik uit.
Sowieso verkopen hun meeste optredens nog steeds uit
Of het rock is, is nog maar de vraag. Een aantal nummers wel vind ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Een late versie dan. R&R was in de '50 al behoorlijk in opmarsquote:Op zondag 13 december 2009 11:23 schreef ranja het volgende:
Volgens mij is Beat gewoon een vroege versie van Rock'n'roll
Gaat die kortzichtigheid over Nederlandse films zich nu ook al doortrekken naar de muziek.quote:Op zondag 13 december 2009 10:36 schreef Monco09 het volgende:
De enige goede bands uit NL: Doe Maar en Golden Earring.
Als je die laatste al niet meer mee wil tellen dan heeft NL dus geen goede rockbands meer, laat staan dat je een top 10 kunt maken.
Genoeg te beleven inderdaad maar echt veel is het niet. Er wordt hier gevraagd om de Top 10 en de meeste mensen komen niet eens aan de 10 en iedereen noemt dubbelen op. Dat zet je wel aan het denken toch?quote:Op zondag 13 december 2009 11:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Gaat die kortzichtigheid over Nederlandse films zich nu ook al doortrekken naar de muziek.
DeWolff, Gasoline Brothers, Nuff Said, Peter Pan Speedrock, The Spades, The Moi Non Plus, zZz, Face Tomorrow, Rene SG, zomaar even een klein lijstje. Niet dat ik het grijs zal draaien, maar genoeg te beleven in elk geval.
Jij houdt niet van de roll? Dan mag je Drive Like Maria ook doorstrepen. Dat rockt maar vooral ook rollt als een gek.quote:Op zondag 13 december 2009 11:25 schreef Nembrionic het volgende:
Een late versie dan. R&R was in de '50 al behoorlijk in opmars
En R&R is geen rock
Rare conclusie? Snap niet hoe je dat eruit haaltquote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Jij houdt niet van de roll? Dan mag je Drive Like Maria ook doorstrepen. Dat rockt maar vooral ook rollt als een gek.![]()
Daar ligt de sleutel ja.quote:Maar goed, als je de hokjes niet te klein maakt valt het heel erg mee.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het afhankelijk zijn van radio 3 en niet te vaak naar kleinere poppodia en festivals gaan dan met het aanbod dat er wel degelijk is.quote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
Genoeg te beleven inderdaad maar echt veel is het niet. Er wordt hier gevraagd om de Top 10 en de meeste mensen komen niet eens aan de 10 en iedereen noemt dubbelen op. Dat zet je wel aan het denken toch?
Nederland is op dit moment meer een indiepopland, ja.quote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Genoeg te beleven inderdaad maar echt veel is het niet. Er wordt hier gevraagd om de Top 10 en de meeste mensen komen niet eens aan de 10 en iedereen noemt dubbelen op. Dat zet je wel aan het denken toch?
Nou ja, ik vertaal 'rock&roll is geen rock' naar 'ik hou niet van rock'n'roll'quote:Op zondag 13 december 2009 11:30 schreef Nembrionic het volgende:
Rare conclusie? Snap niet hoe je dat eruit haaltIk ben gek op R&R.
Ja ik maak nog het onderscheidt tussen oude R&R en de hedendaagse variant. Dat is wellicht mijn foutquote:Op zondag 13 december 2009 11:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, ik vertaal 'rock&roll is geen rock' naar 'ik hou niet van rock'n'rollBeetje kort door de bocht inderdaad, maar het was gister laat (concert Drive Like Maria en Triggerfinger) en nu nog vroeg. Maar r'n'r geen rock noemen, dat kan ik niet snappen.
Ayreon is geen band maar een project van Arjan Lucassen zijn nieuwe band/project Guilt Machine kan misschien.quote:Op zondag 13 december 2009 12:16 schreef Gatenkaas het volgende:
Waarom is Ayreon nog niet genoemd? Jullie moeten je echt schamen!
Naast Ayreon is De Staat ook vrij tof.
quote:Op zondag 13 december 2009 11:08 schreef ranja het volgende:
Niet zo moeilijk doen over wat 'rock' is. Rock is rock, inclusief punkrock, countryrock, alt.rock, poprock, noiserock, stonerrock, etc.
Guilt Machine is in zekere zin ook slechts een 'project', net zoals Ayreon's andere band Star One. Uiteindelijk zijn het alledrie wel rockbands. Rockbands die amper live spelen, maargoedquote:Op zondag 13 december 2009 12:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ayreon is geen band maar een project van Arjan Lucassen zijn nieuwe band/project Guilt Machine kan misschien.
Je vergeet Stream of Passion en Ambeon nogquote:Op zondag 13 december 2009 12:53 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Guilt Machine is in zekere zin ook slechts een 'project', net zoals Ayreon's andere band Star One. Uiteindelijk zijn het alledrie wel rockbands. Rockbands die amper live spelen, maargoed
SoP staat op zichzelf en Ambeon heeft geen kans om ooit nog weer in leven gebracht te worden.quote:Op zondag 13 december 2009 12:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je vergeet Stream of Passion en Ambeon nog
Dat is waar.quote:Op zondag 13 december 2009 13:25 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
SoP staat op zichzelf en Ambeon heeft geen kans om ooit nog weer in leven gebracht te worden.
en Di-rectquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:35 schreef D. het volgende:
[..]
Waarom het is een goeie zangeres? Ik zit nu naar Ambeon te luisteren trouwens.quote:Op zondag 13 december 2009 13:41 schreef _Restless het volgende:
Omdat er waarschijnlijk weinig vraag naar is?
Astrid van der Veen is trouwens ook zo ongeveer uit de hele muziekscene verdwenen.
En ik zie Arjen hier ook niks meer mee doen hoor. Die start net zo lief weer een nieuw project op.
Wat is het dan? Reggaequote:Op zaterdag 12 december 2009 23:52 schreef Daniel1976 het volgende:Within Temptation is niet eens rock
Ik dacht dancequote:
Haar stem is niet meer zo mooi tegenwoordig. Ik heb een solo album van haar wat ze paar jaar geleden uit heeft gebracht, en ik vind het nergens naar klinken. Heel slecht album is het. Haar eerste solo album is wel erg goed overigens.quote:Op zondag 13 december 2009 13:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waarom het is een goeie zangeres? Ik zit nu naar Ambeon te luisteren trouwens.
Oke dat wist ik niet. 8 jaar geleden toen ze nog 14 was klonk zij als een veel belovend talent.quote:Op zondag 13 december 2009 13:49 schreef _Restless het volgende:
[..]
Haar stem is niet meer zo mooi tegenwoordig. Ik heb een solo album van haar wat ze paar jaar geleden uit heeft gebracht, en ik vind het nergens naar klinken. Heel slecht album is het. Haar eerste solo album is wel erg goed overigens.
Ze heeft in 2005 (dacht ik?) in een band gezongen genaamd TheEndorphins, maar die zijn ook al even weer uit elkaar.
Ik heb trouwens gehoord dat ze borderline heeft..
Ze noemen het zelf symfonische rock, en ik denk ook dat deze term het beste bij hun past.quote:Op zondag 13 december 2009 13:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik dacht dance![]()
Symfo metal de eerste paar albums daarna symforock.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 13 december 2009 13:54 schreef _Restless het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf symfonische rock, en ik denk ook dat deze term het beste bij hun past.
Ja, toen wel.quote:Op zondag 13 december 2009 13:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke dat wist ik niet. 8 jaar geleden toen ze nog 14 was klonk zij als een veel belovend talent.
Jammer dat het zo gelopen is.
Bordeline en muziekkant goeie combi
Nee, na Ambeon heb ik niets meer van haar gehoord.quote:Op zondag 13 december 2009 13:55 schreef _Restless het volgende:
[..]
Ja, toen wel.
Heb je haar eerste solo album ook al eens gehoord?
Interresant, wat voor stijl is dat album?quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef _Restless het volgende:
Dat eerste album is nog voor Ambeon uitgebracht..
Ik ga eens zoekenquote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef _Restless het volgende:
Ze speelt alles op de piano/keyboard en zingt erbij.
Geen idee wat voor stijl het is
Als jij dat wilt welquote:Op zondag 13 december 2009 14:13 schreef DeBassist het volgende:
telt Van Halen?
het zijn wel nederlanders
Nee, slechts 50%quote:Op zondag 13 december 2009 14:13 schreef DeBassist het volgende:
telt Van Halen?
het zijn wel nederlanders
zelfs op 50% zijn ze nog de beste band van nederlandquote:
Kloptquote:Op zondag 13 december 2009 14:32 schreef DeBassist het volgende:
[..]
zelfs op 50% zijn ze nog de beste band van nederland
doe Orange Sunshine ipv 35007!!!quote:Op zondag 13 december 2009 00:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh actieve
Nog 3 erbij dus, erm dat worden roosbeef, kutschurft, hausmagger en dan
Ja, valt mij ook op. Terwijl het als Belg meer dan makkelijk is om een top 10 te noemen van belgische bands die ook nog eens bekend zijn. Maar stubru en andere media doen wel erg hun best om eigen bands te promoten.quote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil inderdaad. In Nederland lijkt het net of schamen mensen zich ervoor om van Nederlandse bands te houden, ook op de radio komt het vaak niet verder dan Blof, Kane, Racoon en dat soort dingen.quote:Op maandag 14 december 2009 11:24 schreef Beregd het volgende:
Maar stubru en andere media doen wel erg hun best om eigen bands te promoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |