zZz ovverschat? is juist een vernieuwende band met een zeer sterke live act m.i.quote:Op maandag 14 december 2009 13:17 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Enerzijds ben ik het met je eens.
Anderzijds zijn de meeste van die bands veel te overschat voor wat ze voor artistieks presteren. Peter Pan, The Spades, zZz, Voicst, Epica.
Overschat is gewoon een term die gebruikt wordt voor bands die iemand niet leuk vind.quote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
zZz ovverschat? is juist een vernieuwende band met een zeer sterke live act m.i.
Overschat is een band als je het overal ziet opduiken, terwijl daar weinig reden toe is.quote:Op maandag 14 december 2009 16:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Overschat is gewoon een term die gebruikt wordt voor bands die iemand niet leuk vind.
Alsof die bands zoveel succes hebben
weinig reden toe is? Moet je je eerst afvragen wie bepaald dat een naam/band ergens opduikt.quote:Op maandag 14 december 2009 16:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Overschat is een band als je het overal ziet opduiken, terwijl daar weinig reden toe is.
Zoals Zzz en The Spadesquote:Op maandag 14 december 2009 16:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Overschat is een band als je het overal ziet opduiken, terwijl daar weinig reden toe is.
Het enige wat ik hoor is slecht doordachte muziekquote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
zZz ovverschat? is juist een vernieuwende band met een zeer sterke live act m.i.
Dat is wat anders dan overschat lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2009 16:27 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het enige wat ik hoor is slecht doordachte muziek. En t is net alsof er stroop uit mn boxen komt. Maar goed, dat is mijn mening. Ik hoor die naam nogal vaak langskomen, maar goed is niet het eerste wat bij mij opkomt bij het horen van deze band
Maar ranja, wáarom zou dit per se op grote schaal moeten zijn. Als ik op fora rondkijk waar mensen hun al dan niet obscure muzieksmaak met elkaar delen komt de naam zZz dusdanig vaak de hoek om kijken dat ik denk van eh: nou dat moet toch wel aardig zijn.quote:
Overschat vind ik het óok als er een kleine groep mensen is die een band meer waarde toedichten dan ze verdienenquote:Op maandag 14 december 2009 16:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan overschat lijkt me.
Zo anoniem dat ze al bij een paar grote evenementen op t podium hebben gestaan op de Nederlandse televisiequote:Op maandag 14 december 2009 16:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
weinig reden toe is? Moet je je eerst afvragen wie bepaald dat een naam/band ergens opduikt.
zZz is zelfs behoorlijk "anoniem" in NL.
Tja ik geef geen waardeoordeel maar slechts een mening. Toch altijd kwestie van smaak muziek.quote:Op maandag 14 december 2009 16:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Overschat vind ik het óok als er een kleine groep mensen is die een band meer waarde toedichten dan ze verdienen
Ik bedoel ermee dat ik graag goede muziek ontdek maar dat die ontdekkingsreis in de weg wordt gezeten door mensen die al dan niet massaal iets aanhangen wat niet mijn smaak is, waardoor ik mn tijd verdoe met dingen die ik toch nooit goed ga vindenquote:Op maandag 14 december 2009 16:47 schreef ranja het volgende:
Ik vind 'overschat' gewoon een onzin term, net als 'commercieel'.
Meestal wordt toch bedoeld dat het niet je smaak is.
Vernieuwend wil ik zZz niet noemen (ze hebben duidelijk de mosterd bij Suicide gehaald, met name de vocalen) maar wel een goeie live band inderdaad.quote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoezo is commercieel een onzin term? Als muzikanten voor het grote publiek en het geld gaan zijn ze wel degelijk commercieel te noemen.quote:Op maandag 14 december 2009 16:47 schreef ranja het volgende:
Ik vind 'overschat' gewoon een onzin term, net als 'commercieel'.
Meestal wordt toch bedoeld dat het niet je smaak is.
Onzin.quote:Op maandag 14 december 2009 17:48 schreef ranja het volgende:
Jawel, maar dat doet uiteindelijk iedereen, iedereen wil graag succes en speelt liever voor 10.000 dan voor 200 mensen.
Ook al blijft de grens tussen commercieel en niet-commercieel vaag, ik probeer toch zoveel mogelijk niet-commerciële muziek te luisteren. Commerciële muziek mist karakter, ofzo, en als muzikant maak je muziek vanuit je hart en laat je je daarbij niet leiden door wat platenmaatschappijen zeggen.quote:Maar wat ik eigenlijk bedoel is uitspraken als 'die band is mij te commercieel', daar kan ik niks mee. Zeg dan gewoon dat je het niet leuk vind, ga geen excuus zoeken.
Ik luister gewoon muziek wat ik mooi vind, zonder eerst te kijken wat desbetreffende persoon verdient.quote:Op maandag 14 december 2009 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin.Ik zou het als muzikant veel leuker vinden om in kleine zaaltjes op te treden waar tenminste liefhebbers op af komen, dan dat ik als een Gerard Joling een hele ArenA bij elkaar zing waar alleen maar frietknagende kampers in trainingsbroeken op af komen die een beetje mee staan te wiegen.
[..]
Ook al blijft de grens tussen commercieel en niet-commercieel vaag, ik probeer toch zoveel mogelijk niet-commerciële muziek te luisteren. Commerciële muziek mist karakter, ofzo, en als muzikant maak je muziek vanuit je hart en laat je je daarbij niet leiden door wat platenmaatschappijen zeggen.
Leuker misschien, maar dan heb je nog wel een normale baan nodig naast je optredens. Dat hou je ook niet lang vol, het een heeft toch onder het ander te lijden. Of zelfs beide.quote:Op maandag 14 december 2009 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin.Ik zou het als muzikant veel leuker vinden om in kleine zaaltjes op te treden waar tenminste liefhebbers op af komen, dan dat ik als een Gerard Joling een hele ArenA bij elkaar zing waar alleen maar frietknagende kampers in trainingsbroeken op af komen die een beetje mee staan te wiegen.
Dat vooral.quote:Op maandag 14 december 2009 18:18 schreef trebremmit het volgende:
Ik luister gewoon muziek wat ik mooi vind, zonder eerst te kijken wat desbetreffende persoon verdient.
Whehe de ironie.quote:Op zondag 13 december 2009 00:30 schreef t1m0k het volgende:
ohja shit ik was de staat vergeten, die hoort er natuurlijk ook op
en de golden earring, tsja, gaan we die nog actief noemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |