Bron: Fok! Frontpagequote:De Zwitserse bevolking buigt zich vandaag in een referendum over een verbod op minaretten. De populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) wil dat de moskeetorens worden verboden, omdat ze symbool zouden staan voor de islamisering van de Zwitserse samenleving.
De positie van de SVP komt naar voren in haar campagneposters. Op de afbeeldingen staat een volledig gesluierde vrouw naast zeven minaretten, die lijken op kruisraketten.
In de aanloop naar de volksraadpleging zijn de spanningen opgelopen in de Alpenrepubliek, waar 4 procent van de inwoners moslim is. De afgelopen weken is de moskee van Genève zeker drie keer beklad en beschadigd.
De Zwitserse regering en veel politieke partijen raden aan 'nee' te stemmen, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders. Volgens mensenrechtenorganisatie Amnesty International is een verbod op het bouwen van minaretten discriminatie en in strijd met de vrijheid van geloof.
De algehele verwachting is dat het plan van de SVP geen meerderheid haalt.
Update:
Het lijkt erop dat de Zwitserse bevolking het voorstel steunt om de bouw van nieuwe minaretten te verbieden. Dat meldden Zwitserse media vanmiddag, een half uur na sluiting van de stembussen.
"Het lijkt erop dat het initiatief gesteund wordt", aldus de website 20 Minuten. "Dat is een enorme verrassing." De Zwitserse regering en veel politieke partijen hadden aangeraden 'nee' te stemmen tegen het voorstel, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders.
In sommige kantons zou sprake zijn van tussen de 50 en 60 procent steun voor het voorstel. De definitieve uitslag wordt later bekendgemaakt.
De populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) wil dat de moskeetorens worden verboden, omdat ze symbool zouden staan voor de islamisering van de Zwitserse samenleving.
http://en.wikipedia.org/wiki/Minaret#Historyquote:The earliest mosques were built without minarets, the adhan (call to prayer) was performed elsewhere
quote:Op zondag 29 november 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:
Nee ze zijn niet verplicht.
Ook van Wikipedia:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Minaret#History
Is dit jouw argument ?quote:Op zondag 29 november 2009 20:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Begin jij nou meer in te zien dat steeds meer niet-moslims een afkeer aan de islam krijgen.
De PVV in Nederland staat niet op zich. In Belgie heb je het Vlaams Belang die tekeer gaat tegen de islam. In Frankrijk heb je het National Front die ekeer gaat tegen de islam. In Zwitserland heb je ook een partij die ekeer gaat tegen de islam, ken het niet uit m'n hoofd, naam staat wel vermeld in het nieuwsbericht.
En wat heb je in Engeland? De British National Party. Die stevig tekeer gaat tegen de islam dan Wilders doet. Verder is het partijprogramma van Wilders niks vergeleken met die van de British National Party.
Dus in meerdere Europese landen begint de afkeer jegens de islam te groeien. Waarom pikken ze niet het boeddhisme uit zou je denken? Tja....voor mij een weet, jij zal het wel weer op racisme gooien
Hoewel ik vermoed dat moslims ook een gewedadig verleden hebben, moet ik toegeven dat Meki hier, geheel tegen zijn gewoonte in, wel een punt heeft.quote:Op zondag 29 november 2009 20:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij ons blijft het bij spanningen.
Maar wat hebben jullie gedaan in jullie koloniale verleden ? Hoeveel miljoenen doden hebben jullie op je geweten? Wie moest er een " toneelstukje " gaan spelen om zo Irak aan te vallen ?
Fijn, Wikipedia weet het beter dan de Islamitische geleerdenquote:Op zondag 29 november 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:
Nee ze zijn niet verplicht.
Ook van Wikipedia:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Minaret#History
Sommige moslims willen laten zien dat de islam aanwezig is in een niet-islamitisch land. Minaretten zijn hoog en bepalen dus deels het straatbeeld. Hoe hoger de minaret, hoe meer de aanwezigheid van de islam te zien is.quote:Op zondag 29 november 2009 20:23 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wat lopen ze (Meki en zo) dan te janken
lul toch niet man, je hoeft niet extreem rechts of radicaal te zijn om niet zo'n lelijk (al dan niet luidruchtig) ding je horizon te willen laten verpesten.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Is dit jouw argument ?
Fijn dat je dit allemaal vermeldt. Alle bovengenoemde partijen zijn extreem rechts en extreem racistisch. Haal jij je informatie daarvan daan ?
Je gaat flink door de mand.
als dat zo is hebben de zwitsers gelijk het geluk dat er ook geen moskeën zullen worden gebouwd, 2 vliegen in 1 klapquote:Op zondag 29 november 2009 20:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Fijn, Wikipedia weet het beter dan de Islamitische geleerden
FIjn, Makkah dat heeft ook geen minaretten
Minaret hoort eenmaal bij een moskee.
Het enige wat flink door de mand gaat, is jouw geloof. Steeds meer mensen beginnen in te zien dat islam niet alleen maar vrede omvat.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Is dit jouw argument ?
Fijn dat je dit allemaal vermeldt. Alle bovengenoemde partijen zijn extreem rechts en extreem racistisch. Haal jij je informatie daarvan daan ?
Jij denkt dat de Islam minder bloeit door het verbod op minarettenquote:Op zondag 29 november 2009 20:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het enige wat flink door de mand gaat, is jouw geloof. Steeds meer mensen beginnen in te zien dat islam niet alleen maar vrede omvat.
Zwitsers anticiperen op de toekomst. Zij zien dat wanneer je de islam laat bloeien, dat er dan verschrikkelijke dingen in naam van dat geloof kunnen gebeuren. Daarom kiezen zij ervoor om de islam niet al te veel te laten bloeien.
met een paar flinke schoppen in de testikels rent de islam anders in ieder geval toch een heel stuk minder vlot.quote:Op zondag 29 november 2009 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Islam minder bloeit door het verbod op minaretten![]()
![]()
Staan er in Marokko veel kerken? Al dan niet met hoge torens?quote:Op zondag 29 november 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga de koning van Marokko vragen een wet af te vaardigen waarbij Kerktorens verboden worden. Even kijken hoe veel begrip de standaardusers alhier daarvoor dan kunnen opbrengen.
Zo lang hij genocides en moordpraktijken door moslims in het verleden blijft ontkennen of goedpraten, heeft Meki helemaal niet het recht om dat punt te maken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoewel ik vermoed dat moslims ook een gewedadig verleden hebben, moet ik toegeven dat Meki hier, geheel tegen zijn gewoonte in, wel een punt heeft.
Relatief wel, en ja.quote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Staan er in Marokko veel kerken? Al dan niet met hoge torens?
Jij denkt dat het alleen bij een verbod op minaretten blijft?quote:Op zondag 29 november 2009 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Islam minder bloeit door het verbod op minaretten![]()
![]()
Dit is koren op de molen van mensen die de Islam willen laten bloeien.
Als "de Koning" daar blij van word dan doet hij dat maar, wat kan mij Marokko nou verrotten. Het gaat me toch echt de regelgeving in Europa, als ze in een Islamitisch land wat tegen kerken hebben en doen (wat toch al gebeurd) dan moeten ze dat maar doen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga de koning van Marokko vragen een wet af te vaardigen waarbij Kerktorens verboden worden. Even kijken hoe veel begrip de standaardusers alhier daarvoor dan kunnen opbrengen.
Dat dachten de Russen ook, het gevolg was dat de Islam een flinke schop terug gaf.quote:Op zondag 29 november 2009 20:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met een paar flinke schoppen in de testikels rent de islam anders in ieder geval toch een heel stuk minder vlot.
Wat een Ummah taal zeg.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat dachten de Russen ook, het gevolg was dat de Islam een flinke schop terug gaf.
Zodra er in SA met overheidssubsidie kerken gebouwd worden, zal ik de eerste zijn die zegt dat ze in Zwitserland onredelijk bezig zijn..quote:Op zondag 29 november 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat om de wetgeving, als jij je het niets kan schelen, waarom reageer je er dan zo happig op.quote:Op zondag 29 november 2009 20:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als "de Koning" daar blij van word dan doet hij dat maar, wat kan mij Marokko nou verrotten. Het gaat me toch echt de regelgeving in Europa, als ze in een Islamitisch land wat tegen kerken hebben en doen (wat toch al gebeurd) dan moeten ze dat maar doen.
Echt, wat kan mij dat nou schelen of ze een kerktoren verbieden in Marokko.
Dat zagen we ook wel bij Theo van Gogh ja.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat dachten de Russen ook, het gevolg was dat de Islam een flinke schop terug gaf.
Ik heb niets met Saoedie Arabie te maken. Geef gewoon maar antwoord op de vraag.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zodra er in SA met overheidssubsidie kerken gebouwd worden, zal ik de eerste zijn die zegt dat ze in Zwitserland onredelijk bezig zijn..
Omdat je een statement voorlegde aan "de users", dat lijkt me een open vraagstellingquote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om de wetgeving, als jij je het niets kan schelen, waarom reageer je er dan zo happig op.
4-3.
Precies. Koren op de molen dus.quote:Op zondag 29 november 2009 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zagen we ook wel bij Theo van Gogh ja.
Aan wat voor "users"? Of voelde je je aangesproken?quote:Op zondag 29 november 2009 20:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat je een statement voorlegde aan "de users", dat lijkt me een open vraagstelling
Dus, in feite kunnen we wachten op "wraak" namens "de Islam" omdat wij beslissen wat er in ons land wel of niet mag? Is dat ook weer duidelijk.quote:
Geen enkele Islamitische land heeft een land bezet vanwege kolonisatiequote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo lang hij genocides en moordpraktijken door moslims in het verleden blijft ontkennen of goedpraten, heeft Meki helemaal niet het recht om dat punt te maken.
Moslims hebben namelijk net zo een gewelddadig verleden begaan.
O wacht, ik ben natuurlijk geen standaard user.quote:Op zondag 29 november 2009 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aan wat voor "users"? Of voelde je je aangesproken?
Nee hoor, koren op de molen kan zoveel betekenen. Dat jij er "wraak" van maakt moet je zelf weten. Als ik zeg dat Wilders een nazi is, is dat ook koren op de molen van Wilders. Je spreekt toch wel Nederlands?quote:Op zondag 29 november 2009 20:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus, in feite kunnen we wachten op "wraak" namens "de Islam" omdat wij beslissen wat er in ons land wel of niet mag? Is dat ook weer duidelijk.
Is niet nodig, aangezien er geen christenen zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zodra er in SA met overheidssubsidie kerken gebouwd worden, zal ik de eerste zijn die zegt dat ze in Zwitserland onredelijk bezig zijn..
Zeer zeker, alleen je zei "precies" op een voorbeeld Theo van Gogh, en dat was overduidelijk een wraakactie. Vandaar.quote:Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, koren op de molen kan zoveel betekenen. Dat jij er "wraak" van maakt moet je zelf weten. Als ik zeg dat Wilders een nazi is, is dat ook koren op de molen van Wilders. Je spreekt toch wel Nederlands?
What..quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
And by the way Christenen hebben niks te zoeken in een streng Islamitische land.
Dat was koren op de molen van fundamentalisten, ik neem aan dat het voor de intelligente users onder ons daar wel uit te destilleren valt. Dat behoeft geen nadere uitleg, zelfs voor een hater niet toch?quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zeer zeker, alleen je zei "precies" op een voorbeeld Theo van Gogh, en dat was overduidelijk een wraakactie. Vandaar.
Wil jij graag leven in een streng islamitische land met Sharia-wetgeving ?quote:
en de christenen daar geven een overlast joh.. En de overheid maar kopjes thee met ze drinken..quote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Staan er in Marokko veel kerken? Al dan niet met hoge torens?
uhuh, toch zijn ze en blijven ze een minderheid in dat land zonder dominant straatbeeld.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jouw geloof heeft alles met Saoed-Arabie te maken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb niets met Saoedie Arabie te maken.
Aha wil je het zo spelen, ja dan is de definitie van fundamentalist misschien voor jou anders als voor mij, als je koren op de molen kan vergelijken met de moord op Theo Van Gogh dan hoeft het verder voor mij gedestilleerd te worden met zoetsappige bijverhaaltjes.quote:Op zondag 29 november 2009 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was koren op de molen van fundamentalisten, ik neem aan dat het voor de intelligente users onder ons daar wel uit te destilleren valt. Dat behoeft geen nadere uitleg, zelfs voor een hater niet toch?
De Saoedische overheid is een corrupte bende die geen reet geeft om haar bevolking of de Islam, dat je het even weet. Het zijn gore teringlijers die opgehangen dienen te worden, Saddam was nog een lieverdje vergeleken met die honden in SA.quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Is niet nodig, aangezien er geen christenen zijn.
Bron. Saudische overheid.
And by the way Christenen hebben niks te zoeken in een streng Islamitische land.
Gast, dus daarom hebben ze "er niets te zoeken"?quote:Op zondag 29 november 2009 20:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Wil jij graag leven in een streng islamitische land met Sharia-wetgeving ?
Daar kun je lang op wachten denk ik zomaarquote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mijn geloof heeft niets met de staat Saoedie Arabie te maken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jouw geloof heeft alles met Saoed-Arabie te maken.
dat is heel simpel uit te leggen, toen de moslims nog met knuppels rondrenden in grotten, had de ontwikkelde wereld al schepen om de wereld te bereizen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen enkele Islamitische land heeft een land bezet vanwege kolonisatie
Tientallen Westerse landen hebben diverse landen gekoloniseerd en hebben voor miljoenen doden gezorgd.
En moslims hebben niets te zoeken in Westerse landen. Immers stroken de Westerse normen en waarden met die van de islam.quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat ik me van Marokko vooral goed herinner, is het bordje boven de deur van zowat iedere moskee: INTERDIT AUX NON-MUSELMANS.quote:Op zondag 29 november 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Jij kan ook alleen maar liegen he?quote:Op zondag 29 november 2009 20:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen enkele Islamitische land heeft een land bezet vanwege kolonisatie
Tientallen Westerse landen hebben diverse landen gekoloniseerd en hebben voor miljoenen doden gezorgd. Maar jah jij als moslimhater wijst weer naar anderen toe.
Ja echt waar, iedereen is jaloers op de islamquote:Jij valt elke keer door de mand vanwege je moslimhaat. Maar je haat zal enkel toenemenen aangezien de Islam steeds groeit. Ik beproef een teken van jaloersheid.
And by the way, wat moeten moslims dan in een christelijk land?quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Even kijken of Whiskey hier ook een wtf bij gaat plaatsen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En moslims hebben niets te zoeken in Westerse landen. Immers stroken de Westerse normen en waarden met die van de islam.
Even kijken of Whiskey hier ook een wtf gaat plaatsen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
And by the way, wat moeten moslims dan in een christelijk land?
Wilders is niet racistisch. Als hij dat feitelijk was was hij allang opgepakt want daar hebben we gewoon wetten tegen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Is dit jouw argument ?
Wat is Meki toch weer tolerant....quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
moslims hebben in schapen ook niks te zoeken, toch lezen we in de krant diverse berichten over geitenneukers.quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
Idd.quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar moet jij als ramptoerist vast een foto van hebben gemaakt, die heb ik immers nog nooit gezien. En let wel ik spendeer heel wat maandjes in dat land. Afgezien daarvan zie ik niet in wat het te maken heeft met een verbod op het bouwen van een deel van een gebedshuis.quote:Op zondag 29 november 2009 20:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat ik me van Marokko vooral goed herinner, is het bordje boven de deur van zowat iedere moskee: INTERDIT AUX NON-MUSELMANS.
Wat dat betreft geef ik je project wel kans van slagen.
Nee, als Meki zo wenst te denken over onze religies dan mag hij in de zandbak blijven de volgende keer.quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Even kijken of Whiskey hier ook een wtf gaat plaatsen.
Er loopt toch ook een rechtszaak tegen hem?quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wilders is niet racistisch. Als hij dat feitelijk was was hij allang opgepakt want daar hebben we gewoon wetten tegen.
Is Nederland christelijk dan ?quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ff snel er het woordje "staat" voorzetten hequote:Op zondag 29 november 2009 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn geloof heeft niets met de staat Saoedie Arabie te maken.
http://google.com/trends?q=goat+sexquote:Op zondag 29 november 2009 20:42 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
moslims hebben in schapen ook niks te zoeken, toch lezen we in de krant diverse berichten over geitenneukers.
Zo ken ik je weer. Hypocriet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, als Meki zo wenst te denken over onze religies dan mag hij in de zandbak blijven de volgende keer.
O, de gastvrijheid is niet wederkerig dus. Mooi is dat.quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 november 2009 20:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Fijn, Wikipedia weet het beter dan de Islamitische geleerden
FIjn, Makkah dat heeft ook geen minaretten
Minaret hoort eenmaal bij een moskee.
Nederland is christelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Is Nederland christelijk dan ?
Hoeveel procent zijn er christelijk en hoeveel hangen geen geloof meer ?
Ook al zou het woordje staat er niet voor staan. Je weet gewoon dat ik gelijk hebquote:Op zondag 29 november 2009 20:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ff snel er het woordje "staat" voorzetten he
Wilders is absoluut racistisch.quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wilders is niet racistisch. Als hij dat feitelijk was was hij allang opgepakt want daar hebben we gewoon wetten tegen.
Dan hebben moslims hier ook geen reet te zoeken. Dit is het land van de christenen en non-gelovigen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
mmm, in westerse landen kennen we de onschuldigheidspresumptie; hij is nog niet veroordeeld, dus zijn zijn uitspraken niet als racistisch te betitelen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er loopt toch ook een rechtszaak tegen hem?
Daar komt de aap uit de mouw, je bent dus gewoon een Meki. Dat krijg je ervan als je gaat happen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:45 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dan hebben moslims hier ook geen reet te zoeken. Dit is het land van de christenen en non-gelovigen.
Leuk, als iemand iets steelt en wordt opgepakt, is hij voor zijn veroordeling ook een dief.quote:Op zondag 29 november 2009 20:45 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
mmm, in westerse landen kennen we de onschuldigheidspresumptie; hij is nog niet veroordeeld, dus zijn zijn uitspraken niet als racistisch te betitelen.
Er is nog geen enkele uitspraak die jou claim support, en totdat die er is zou ik ze ook maar voor je houden want ik heb er een hard hoofd in dat hij wettelijk vervolgd kan worden voor racisme.quote:Op zondag 29 november 2009 20:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders is absoluut racistisch.
Strafzaken lopen al tegen hem aan.
Eenzijdige tolerantie....quote:Op zondag 29 november 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
Je zegt Nederland is christelijk. Nederland is een rechtsstaat en geen bananenrepubliek. Dus als Nederland christelijk is, staat dat vast in de Grondwet. Nu mijn vraag aan jou: waar staat dat in de Grondwet?quote:Op zondag 29 november 2009 20:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar vinden de meeste Nederlandse normen en waarden zijn oorsprong?
Ja natuurlijk happen. Dikke tamp.quote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw, je bent dus gewoon een Meki. Dat krijg je ervan als je gaat happen.
Eh, ik ben hier niet diegene die selectief verontwaardigd gaat doen, daarvoor moet je bij Whiskey wezen.quote:
Nederland is een rechtsstaat? Waar vinden de meeste rechtsregels zijn oorsprong?quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je zegt Nederland is christelijk. Nederland is een rechtsstaat en geen bananenrepubliek. Dus als Nederland christelijk is, staat dat vast in de Grondwet. Nu mijn vraag aan jou: waar staat dat in de Grondwet?
Iemand zegt dat ik niet in Moslim landen moet komen, maar andersom ben ik ineens hypocriet?quote:
Is dat het land waar je graag een voorbeeld aan neemt?quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Dutchguy het volgende:
[ afbeelding ]
Ach, 't kan altijd nog een stukje erger toch?
niet dus (verdacht van het plegen van een feit), maar je moet ontwikkeld zijn en beschikken over voldoende IQ om dit onderscheid te kunnen maken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Leuk, als iemand iets steelt en wordt opgepakt, is hij voor zijn veroordeling ook een dief.
quote:Op zondag 29 november 2009 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook al zou het woordje staat er niet voor staan. Je weet gewoon dat ik gelijk heb.
Het enige wat telt is Mekka en Medina, de rest kan mij gestolen worden. Ook al zou het land waarin de twee steden liggen de United States of Morons heten.
Wel als je eerst doet alsof hij dat niet hoort te zeggen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Iemand zegt dat ik niet in Moslim landen moet komen, maar andersom ben ik ineens hypocriet?
Geef even antwoord op mijn vraag. Of nee, dat kan je natuurlijk niet. Nederland is namelijk een land waar er een scheiding van kerk en staat heerst.quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nederland is een rechtsstaat? Waar vinden de meeste rechtsregels zijn oorsprong?
Wat heb jij in Makkah te zoeken ?quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Dutchguy het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, maar het geeft maar aan dat het Zwitserse model niet uniek is.quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat het land waar je graag een voorbeeld aan neemt?
Het bewijs dat je geen reet weet over de Islam. Het land Saoedie Arabie heeft geen enkele relevante betekenis zonder de steden Mekka en Medina.quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jouw hele geloof is Arabisch. Gebasseerd op tradities en culturen van Arabische stammen. Saoedi-Arabie is HET land van waar de islam verspreid is.
Mensen gingen deze week massaal naar Saoedi-Arabie om de Hadj te doen.
Aha, dus als ik jou aanhoud omdat je iets van mij steelt, ben je pas een dief na je veroordeling?quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet dus (verdacht van het plegen van een feit), maar je moet ontwikkeld zijn en beschikken over voldoende IQ om dit onderscheid te kunnen maken.
Waarvan acte.quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat heb jij in Makkah te zoeken ?
Makkah zijn heilige plaatsen van de Islam
Wil je graag naar Makkah, wordt dan moslim en je mag erin.
Scheiding van kerk en staat.quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je zegt Nederland is christelijk. Nederland is een rechtsstaat en geen bananenrepubliek. Dus als Nederland christelijk is, staat dat vast in de Grondwet. Nu mijn vraag aan jou: waar staat dat in de Grondwet?
Idd.quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Dutchguy het volgende:
[ afbeelding ]
Hij mag alles zeggen, ik ben alleen verbaasd dat hij zonder aanleiding ineens zo'n statement post waar hij overduidelijk de non-moslims in dit topic weer uit de kast mee probeert te lokken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel als je eerst doet alsof hij dat niet hoort te zeggen.
Bij hoeveel procent heb je ergens niks meer te zoeken, volgens jou?quote:Op zondag 29 november 2009 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Is Nederland christelijk dan ?
Hoeveel procent zijn er christelijk en hoeveel hangen geen geloof meer ?
Je bedoelt te zeggen dat je het aan het downplayen bent?quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft maar aan dat het Zwitserse model niet uniek is.
Apartheid.quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Dutchguy het volgende:
[ afbeelding ]
Ehh. Het gaat om je selectieve verontwaardiging. Je maakt je wel druk om de opmerking van Meki, maar niet om de reacties die daarop volgen, terwijl die inhoudelijk gelijk zijn aan de mening van Meki.quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Iemand zegt dat ik niet in Moslim landen moet komen, maar andersom ben ik ineens hypocriet?
Helaas wel.quote:Op zondag 29 november 2009 20:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
deels onze wetgeving zijn op het Christendom gebaseerd.
Ik vind je verontwaardiging nogal selectief. Hoe vaak worden dergelijke uitspraken andersom gedaan? Dat "de moslims niet in het Westen horen"?quote:Op zondag 29 november 2009 20:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hij mag alles zeggen, ik ben alleen verbaasd dat hij zonder aanleiding ineens zo'n statement post waar hij overduidelijk de non-moslims in dit topic weer uit de kast mee probeert te lokken.
Hij helpt eigenhandig het hele topic weer om zeep, let maar op waar dit op gaat uitdraaien.
Nee, jij moet antwoord op mijn vraag geven. Het antwoord op die vraag zegt immers genoeg. Jij bent iniedergeval te dom om te begrijpen dat wanneer een land christelijk is, dit niet per se in de grondwet hoeft te staan. het zegt genoeg dat de meeste Nederlandse normen en waarden zijn oorsprong in het christendom vinden. Moet ik je werkelijk een les geschiedenis geven?quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Geef even antwoord op mijn vraag. Of nee, dat kan je natuurlijk niet. Nederland is namelijk een land waar er een scheiding van kerk en staat heerst.
En dat heeft het door de islam dus wel.quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het bewijs dat je geen reet weet over de Islam. Het land Saoedie Arabie heeft geen enkele relevante betekenis zonder de steden Mekka en Medina.
Wat heb jij te zoeken in heilige Islamitische plaatsen ?quote:
Donder op man, het is gewoon een logisch gevolg van wat Meki roept. Hapvoer of niet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ehh. Het gaat om je selectieve verontwaardiging. Je maakt je wel druk om de opmerking van Meki, maar niet om de reacties die daarop volgen, terwijl die inhoudelijk gelijk zijn aan de mening van Meki.
Niet door mij, dus hypocrisie is me niet te verwijten.quote:Op zondag 29 november 2009 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind je verontwaardiging nogal selectief. Hoe vaak worden dergelijke uitspraken andersom gedaan? Dat "de moslims niet in het Westen horen"?
zie toevallig zo ongeveer elke wet, die in de preambule begint metquote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je zegt Nederland is christelijk. Nederland is een rechtsstaat en geen bananenrepubliek. Dus als Nederland christelijk is, staat dat vast in de wet.
of varianten daarop.quote:(...) In naam van [aanspreekvorm van de majesteit] [koning naam], bij gratie Gods, [titels] (...)
Donder zelf op, je bent geen haar beter dan Meki.quote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Donder op man, het is gewoon een logisch gevolg van wat Meki roept. Hapvoer of niet.
Zeggen dat christenen niets in zandland te zoeken hebben is vragen om reacties.
Wat heb jij hier te zoeken?quote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat heb jij te zoeken in heilige Islamitische plaatsen ?
Nee, Saoedie Arabie heeft geen enkele relevantie betekenis, Mekka en Medina hebben een betekenis in het geloof. Je kan het wel proberen te draaien, maar ondertussen maak je jezelf belachelijk. Als Mekka en Medina in Irak hadden gelegen, waren dat de heilige plaatsen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat heeft het door de islam dus wel.
Een fantastisch voorbeeld van tolerantie is trouwens dat niet-moslims Mekka niet in mogen.
Jij haat Islam, en je wilt als ik het goed begrijp Makkah in ?quote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat heeft het door de islam dus wel.
Een fantastisch voorbeeld van tolerantie is trouwens dat niet-moslims Mekka niet in mogen.
Dus er geldt geen scheiding van kerk en staat in Nederland? Is dat wat je beweert?quote:Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zie toevallig zo ongeveer elke wet, die in de preambule begint met
[..]
of varianten daarop.
De reactie op dergelijke uitspraken wel. Immers zo'n aanval richting moslims raakt je niet en derhalve negeer je dat. Geheel menselijk, dat wel.quote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet door mij, dus hypocrisie is me niet te verwijten.
Open vraag?quote:Op zondag 29 november 2009 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat je het aan het downplayen bent?
klopt, maar wel op zijn minst dan al een gebroken arm rijker.quote:Op zondag 29 november 2009 20:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Aha, dus als jij mij aanhoudt omdat ik iets van jou steel, ben ik pas een dief na mijn veroordeling?
Weet jij wat "scheiding van kerk en staat" betekent of moet je nog je inburgeringscursus halen?quote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, jij moet antwoord op mijn vraag geven. Het antwoord op die vraag zegt immers genoeg. Jij bent iniedergeval te dom om te begrijpen dat wanneer een land christelijk is, dit niet per se in de grondwet hoeft te staan. het zegt genoeg dat de meeste Nederlandse normen en waarden zijn oorsprong in het christendom vinden. Moet ik je werkelijk een les geschiedenis geven?
Welnee.quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
De Koran verbiedt ongelovigen in de plaatsen als Makkah en Medina.
Onzin, de Saoedische regering heeft daartoe besloten. Meneertje Saoedische Buikspreekpop. Leer eens zelf nadenken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
Wat moet ik dan, hij post die onzin, ik niet. Hij maakt een absurde opmerking en ik krijg het nu weer in de schoenen geschoven, hoe krom wil je het hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De reactie op dergelijke uitspraken wel. Immers zo'n aanval richting moslims raakt je niet en derhalve negeer je dat. Geheel menselijk, dat wel.
Wil ik Mekka in? Wie zegt dat?quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij haat Islam, en je wilt als ik het goed begrijp Makkah in ?
Waarom ?
Waarvan wederom acte. Je islamitische tolerantie laat je wederom uitgebreid schitteren.quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
hoe zit het met die duiven die zitten te schijten op die grote heilige steen van jullie, zijn dat wel gelovigen?quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij haat Islam, en je wilt als ik het goed begrijp Makkah in ?
Waarom ?
Is Nederland een heilige plaats voor het Christendom ?quote:
Prachtig. Ik ben uitgeluld en dan gooi ik er maar een simpele one-liner er tegenaan. Dat je mijn vraag niet kan beantwoorden zegt w.m.b. genoeg.quote:Op zondag 29 november 2009 20:56 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Weet jij wat "scheiding van kerk en staat" betekent of moet je nog je inburgeringscursus halen?
Jij krijgt nergens de schuld van, ik verwijt je slechts (althans verwijten is een groot woord) dat je niet zo fel reageert bij mensen die moslims zo aanvallen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat moet ik dan, hij post die onzin, ik niet. Hij maakt een absurde opmerking en ik krijg het nu weer in de schoenen geschoven, hoe krom wil je het hebben.
Vanuit jou doet die bewering me helemaal geen reet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Donder zelf op, je bent geen haar beter dan Meki.
In de koran staat het ook Mutantquote:Op zondag 29 november 2009 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, de Saoedische regering heeft daartoe besloten. Meneertje Saoedische Buikspreekpop. Leer eens zelf nadenken.
Je hebt natuurlijk liever een bevestiging van je eigen beeld, logisch. Objectief gezien verschilt jouw reactie niet van de reactie van Meki.quote:Op zondag 29 november 2009 20:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vanuit jou doet die bewering me helemaal geen reet.
Het was geen aanval, het was een vraagstelling met terugwerkende kracht naar Meki's statement, Meki is toch echt zelf 100% aansprakelijk voor die belachelijke vraagstelling.quote:Op zondag 29 november 2009 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij krijgt nergens de schuld van, ik verwijt je slechts (althans verwijten is een groot woord) dat je niet zo fel reageert bij mensen die moslims zo aanvallen.
In de Koran staat niets over het niet mogen betreden van de stad Mekka of Medina. Je kan wel heel leuk zeggen dat dat zo is, maar er staat in een vers dat "onreinen" de heiligdommen aldaar niet mogen betreden, vrij duidelijk als je het mij vraagt.quote:
Dat was mij al duidelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 20:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Prachtig. Ik ben uitgeluld en dan gooi ik er maar een simpele one-liner er tegenaan.
Dat is gewoon vuur met vuur hoor. Lik op stuk. De bal terugkaatsen. Je weet wel.quote:Op zondag 29 november 2009 20:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk liever een bevestiging van je eigen beeld, logisch. Objectief gezien verschilt jouw reactie niet van de reactie van Meki.
Jij en relatief veel medemoslims weten zich zo te gedragen dat ze steeds meer uitgekotst worden. Het zal niet lang meer duren voordat jou - symbolisch - kenbaar wordt gemaakt dat je hier in een niet-islamitisch land niets te zoeken hebt.quote:Op zondag 29 november 2009 20:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Is Nederland een heilige plaats voor het Christendom ?
Ik ben een Nederlander en woon hier
terechte vraag, er wordt door moslims zo vaak naartoe verwezen, terwijl je daadwerkelijk die ellende in moet duiken om het na te kijken en 90% sowieso in die aanvullende boeken zou staan.quote:
Precies, kijk maar naar Zwitserland om het maar even ontopic te houden.quote:Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij en relatief veel medemoslims weten zich zo te gedragen dat ze steeds meer uitgekotst worden. Het zal niet lang meer duren voordat jou - symbolisch - kenbaar wordt gemaakt dat je hier in een niet-islamitisch land niets te zoeken hebt.
De Saoediers hebben daar een leuke eigen versie van gemaakt.quote:“O you who believe! the idolaters are nothing but unclean, so they shall not approach the Sacred Mosque after this year;"
Je waardeert achterlijkheid niet? En dat voor een moslim? Gaan de islam en achterlijkheid niet hand in hand? Trouwens, is het zo lastig om antwoord op mijn vraag te geven? Ik wil de vraag wel versimpelen?quote:Op zondag 29 november 2009 21:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik waardeer jouw achterlijkheid niet.
Dat zal idd een grote rol spelen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, kijk maar naar Zwitserland om het maar even ontopic te houden.
Hoe weten ze dat ik geen moslim ben dan, ik kan toch gewoon zeggen dat ik moslim ben en naar binnen wandelen?quote:Op zondag 29 november 2009 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
Sterker nog, mijn uitleg is nog breed. Het enige wat er in staat (in de Koran) is het volgende:
[..]
De Saoediers hebben daar een leuke eigen versie van gemaakt.
Jij bent het levende bewijs van niet.quote:Op zondag 29 november 2009 21:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Gaan de islam en achterlijkheid niet hand in hand?
Wil je naar Zurich, zweer dan je geloof af en je mag erin..quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat heb jij in Makkah te zoeken ?
Makkah zijn heilige plaatsen van de Islam
Wil je graag naar Makkah, wordt dan moslim en je mag erin.
Hoezo ineens? Dat is het toch ook?quote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wil je naar Zurich, zweer dan je geloof af en je mag erin..
Of is dat ineens discriminatie?
Het één sluit het ander niet uit, he. Dat zou jij moeten weten.quote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij bent het levende bewijs van niet.
We zijn het tenminste eens over jou. Lijkt mij wel voldoende voor nu.quote:Op zondag 29 november 2009 21:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit, he. Dat zou jij moeten weten.
Erg symbolisch. In Marokko mag je ook Oosterse moskeeen bouwen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, kijk maar naar Zwitserland om het maar even ontopic te houden.
Exact, zoals ze al zeiden, in Zwitserland zijn er op dit moment amper 400.000 moslims en maar 4 minaretten, maar de mensen stemmen wel massaal tegen de symbolen van de Islam.quote:Op zondag 29 november 2009 21:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zal idd een grote rol spelen.
Het gaan de meeste mensen geen ene fuck schelen of er nou wel of geen minaretten zijn. Het is dat constante gedrag van relatief veel moslims die zich zo gedragen dat ze steeds meer uitgekotst worden.
Nee, want dat gaat met certificaten. Heb geen zin om het uit te leggen, maar ze hebben er een systeem voor weten te maken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hoe weten ze dat ik geen moslim ben dan, ik kan toch gewoon zeggen dat ik moslim ben en naar binnen wandelen?
En hoe kom je aan zo'n certificaat?quote:Op zondag 29 november 2009 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want dat gaat met certificaten.
Eens? Nee hoor, er moet veel gebeuren wil ik het ooit eens met je zijn. Maareh Mehehehe7, waar blijft je antwoord?quote:Op zondag 29 november 2009 21:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
We zijn het tenminste eens over jou. Lijkt mij wel voldoende voor nu.
Idd. Het kan de meeste mensen echt geen ene fuck meer schelen hoeveel wetten er tegen de islam gemaakt worden. Steeds meer mensen worden het spuugzat met de islam en het irritante, intolerante gedrag ven relatief veel moslims.quote:Op zondag 29 november 2009 21:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Exact, zoals ze al zeiden, in Zwitserland zijn er op dit moment amper 400.000 moslims en maar 4 minaretten, maar de mensen stemmen wel massaal tegen de symbolen van de Islam.
Zullen ze last hebben van de Islam? Ik betwijfel het, ik denk dat ze niet eens de Minaretten zien staan, daar let je normaal gesproken toch niet op. Als ik langs een kerk fiets dan kijk ik ook niet naar de toren, ik let op de weg.
Mensen willen gewoon geen Islam meer, en daarom ageren ze er tegen, en dan valt dit verbod nog mee.
Via een moskee/consulaat.quote:Op zondag 29 november 2009 21:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En hoe kom je aan zo'n certificaat?
Jij wil graag blijven volhouden dat Nederland christelijk is, zoals S-A islamitisch is? Je blijft bij je standpunt dat de scheiding van kerk en staat die wij hier kennen, daar niets mee te maken heeft?quote:Op zondag 29 november 2009 21:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Eens? Nee hoor, er moet veel gebeuren wil ik het ooit eens met je zijn. Maareh Mehehehe7, waar blijft je antwoord?
Ik denk dat het de meest moslims ook geen reet boeien wat de intoleranten over intoleranten denken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Idd. Het kan de meeste mensen echt geen ene fuck meer schelen hoeveel wetten er tegen de islam gemaakt worden. Steeds meer mensen worden het spuugzat met de islam en het irrante, intolerante gedrag ven relatief veel moslims.
Inderdaad, en naar mijn mening zal dit wel doorzetten, terecht of onterecht.quote:Op zondag 29 november 2009 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Idd. Het kan de meeste mensen echt geen ene fuck meer schelen hoeveel wetten er tegen de islam gemaakt worden. Steeds meer mensen worden het spuugzat met de islam en het irrante, intolerante gedrag ven relatief veel moslims.
Vreemd, op z'n minst.quote:
Meki lokt ons allemaal uit en het lukt hem keer op keer.quote:Op zondag 29 november 2009 20:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat moet ik dan, hij post die onzin, ik niet. Hij maakt een absurde opmerking en ik krijg het nu weer in de schoenen geschoven, hoe krom wil je het hebben.
Meki weet gewoon de ware aard van users naar boven te halen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Meki lokt ons allemaal uit en het lukt hem keer op keer.
Ook zijn taalgebruik vind ik vaak hilarisch. Kan dan ook niet begrijpen dat iemand die hier geboren is-of al heel lang woont- zich zo uitdrukt.
Dus laat lekker kletsen en luister naar degenen die wél normaal over de islam praten. Daar kunnen we wat van leren, niet van dat getroll.
En ik denk dat de moslimgemeenschap door steeds meer mensen als ongewenst wordt beschouwd.quote:Op zondag 29 november 2009 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het de meest moslims ook geen reet boeien wat de intoleranten over intoleranten denken.
Wat een zielig antwoord. Heeft Pimmetje ook een keer wat horen roepen. Je weet potdomme niet eens waarom hij de islam achterlijk noemt, maar dat terzijde.quote:Op zondag 29 november 2009 21:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je waardeert achterlijkheid niet? En dat voor een moslim? Gaan de islam en achterlijkheid niet hand in hand? Trouwens, is het zo lastig om antwoord op mijn vraag te geven? Ik wil de vraag wel versimpelen?
Wie praat er normaal over de islam? Ik neem aan dat je niet op jezelf doelt.quote:Op zondag 29 november 2009 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Meki lokt ons allemaal uit en het lukt hem keer op keer.
Ook zijn taalgebruik vind ik vaak hilarisch. Kan dan ook niet begrijpen dat iemand die hier geboren is-of al heel lang woont- zich zo uitdrukt.
Dus laat lekker kletsen en luister naar degenen die wél normaal over de islam praten. Daar kunnen we wat van leren, niet van dat getroll.
Dat mag jij denken, ik denk het niet. De meeste intoleranten denken dat ze heel wat aanhang hebben, in de praktijk blijkt dat vies tegen te vallen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En ik denk dat de moslimgemeenschap door steeds meer mensen als ongewenst wordt beschouwd.
Niet alleen in Nederland, maar ook in andere Europese landen zoals Belgie, Frankrijk, Engeland, Zweden, Denemarken.
De vraag was: is Nederland christelijk? Het antwoord van mijn kant was: Ja, Nederland is christelijk. Waarom? Omdat de normen en waarden van de Nederlandse samenleving grotendeels zijn oorsprong in het christendom vinden.quote:Op zondag 29 november 2009 21:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij wil graag blijven volhouden dat Nederland christelijk is, zoals S-A islamitisch is? Je blijft bij je standpunt dat de scheiding van kerk en staat die wij hier kennen, daar niets mee te maken heeft?
We zullen het er maar op houden dat Meki heel lief en tolerant is. En dat zijn ageerders (en dat zijn er heleboel) allemaal van die intolerantie, haatzaaiende kwasten zijn die geen respect hebben voor zijn islamitische gedachtengang.quote:Op zondag 29 november 2009 21:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meki weet gewoon de ware aard van users naar boven te halen.
Precies, zoals gelijkheid van man en vrouw. Gelijke rechten voor homosexuelen. Abortus enzo.quote:Op zondag 29 november 2009 21:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De vraag was: is Nederland christelijk? Het antwoord van mijn kant was: Ja, Nederland is christelijk. Waarom? Omdat de normen en waarden van de Nederlandse samenleving grotendeels zijn oorsprong in het christendom vinden.
Ach ja, we hebben immers een zondebok nodig in deze barre tijden. En de moslim laat zich nou eenmaal makkelijk gebruiken voor die doeleinden.quote:Op zondag 29 november 2009 21:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En ik denk dat de moslimgemeenschap door steeds meer mensen als ongewenst wordt beschouwd.
Niet alleen in Nederland, maar ook in andere Europese landen zoals Belgie, Frankrijk, Engeland, Zweden, Denemarken.
Het antwoord is: nee, Nederland is niet christelijk omdat Nederland geen staatsreligie heeft, sterker nog in Nederland kiest men ervoor om religie niet te mengen met de staat. Het is dus geen enkel probleem om als andersgelovige in Nederland te verblijven.quote:Op zondag 29 november 2009 21:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De vraag was: is Nederland christelijk? Het antwoord van mijn kant was: Ja, Nederland is christelijk. Waarom? Omdat de normen en waarden van de Nederlandse samenleving grotendeels zijn oorsprong in het christendom vinden.
Het is maar wat je op een forum als fok ware aard wil noemen zeg ik dan weer.quote:Op zondag 29 november 2009 21:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat me niet lachen, iedere zichzelf respecterende liberaal wordt witheet van die idioot.quote:Op zondag 29 november 2009 21:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maken de christenen je idd graag wijs.quote:Op zondag 29 november 2009 21:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Eerder dat diegenen die roepen dat Meki intolerant is, niet doorhebben dat ze net zo intolerant zijn als het beeld dat ze van Meki hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 21:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We zullen het er maar op houden dat Meki heel lief en tolerant is. En dat zijn ageerders (en dat zijn er heleboel) allemaal van die intolerantie, haatzaaiende kwasten zijn die geen respect hebben voor zijn islamitische gedachtengang.
Niet als je weet dat het een troll is, die uitzonderlijk goed bepaalde mensen weet te bespelen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Laat me niet lachen, iedere zichzelf respecterende liberaal wordt witheet van die idioot.
Als jij echt zo hamert op dat hele christelijke gebeuren met normen en waarden die er in NL uit zijn gevloeid, waarom zie ik dat niet terug in jou en een hoop andermans antwoorden hier?quote:Op zondag 29 november 2009 21:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Blijft jij maar in je mooi-weer-praatje geloven.quote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mag jij denken, ik denk het niet. De meeste intoleranten denken dat ze heel wat aanhang hebben, in de praktijk blijkt dat vies tegen te vallen.
wilde je zeggen dat willem van oranje stiekem toch een jood of moslim was?quote:Op zondag 29 november 2009 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maken de christenen je idd graag wijs.
Ik weet in ieder geval wel dat achterlijkheid en jij goede bekenden zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 21:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Pimmetje? Ik heb niets met Fortuyn te maken. Dat de islam en achterlijkheid hand in hand gaan is iets wat elk persoon opmerkt, mits hij geen oogkleppen op heeft.
Aha, dus 80% niet? Duidelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Blijft jij maar in je mooi-weer-praatje geloven.
Niet voor niets heeft de PVV 20% van de stemmen in de peiligen.
Formeel gezien niet inderdaad. Alleen is de Nederlandse samenleving op een dergelijke wijze beïnvloedt door het christendom, dat Nederland wel degelijk een christelijk land is.quote:Op zondag 29 november 2009 21:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het antwoord is: nee, Nederland is niet christelijk omdat Nederland geen staatsreligie heeft, sterker nog in Nederland kiest men ervoor om religie niet te mengen met de staat. Het is dus geen enkel probleem om als andersgelovige in Nederland te verblijven.
In het licht van de discussie slaat deze opmerking als een lul op een drumstel. Werkelijk, wat heeft de religie van onze vader des vaderlands in godsnaam te maken met de vraag of onze staat is gebouwd op christelijke normen en waarden?quote:Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
wilde je zeggen dat willem van oranje stiekem toch een jood of moslim was?
dumbass
Ik wil voorbeelden zien.quote:Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Als jij echt zo hamert op dat hele christelijke gebeuren met normen en waarden die er in NL uit zijn gevloeid, waarom zie ik dat niet terug in jou en een hoop andermans antwoorden hier?
Ja, want je moet alles over je heen laten lopen zeker?quote:Op zondag 29 november 2009 21:14 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Eerder dat diegenen die roepen dat Meki intolerant is, niet doorhebben dat ze net zo intolerant zijn als het beeld dat ze van Meki hebben.
Het gaat niet om Meki, m'n lieve Mutant, het gaat om wat hij verkondigd.quote:Op zondag 29 november 2009 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als je weet dat het een troll is, die uitzonderlijk goed bepaalde mensen weet te bespelen.
Veel mensen kijken ook SBSquote:Ken je Adje, bij Paul de Leeuw? Rete irritant, veel mensen dachten dat hij echt zo was.
Argumentum ad populumquote:Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Blijft jij maar in je mooi-weer-praatje geloven.
Niet voor niets heeft de PVV 20% van de stemmen in de peiligen.
Je voelt je aangesproken door mijn uitspraken?quote:Op zondag 29 november 2009 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval wel dat achterlijkheid en jij goede bekenden zijn.
Ach gut, het grote broertje probeert te spelen alsof Meki niet serieus is in zijn uitspraken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als je weet dat het een troll is, die uitzonderlijk goed bepaalde mensen weet te bespelen.
Ken je Adje, bij Paul de Leeuw? Rete irritant, veel mensen dachten dat hij echt zo was.
Ga je weer beginnen met schelden ?quote:Op zondag 29 november 2009 21:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Laat me niet lachen, iedere zichzelf respecterende liberaal wordt witheet van die idioot.
Inderdaad. Drogredenatie tot en met.quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 29 november 2009 21:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, zou je wel willen zeker, immers daarom ben je hier.quote:
veel, getuige jouw reactie (als aangehaald) opquote:Op zondag 29 november 2009 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In het licht van de discussie slaat deze opmerking als een lul op een drumstel. Werkelijk, wat heeft de religie van onze vader des vaderlands in godsnaam te maken met de vraag of onze staat is gebouwd op christelijke normen en waarden?
nu het antwoord je niet uitkomt ga je roepen dat het niet relevant is.quote:Omdat de normen en waarden van de Nederlandse samenleving grotendeels zijn oorsprong in het christendom vinden.
Stropop.quote:Op zondag 29 november 2009 21:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach gut, het grote broertje probeert te spelen alsof Meki niet serieus is in zijn uitspraken.
Reageer er anders gewoon niet op, op geen van die gasten. Zijn allemaal gare kutkloons.quote:Op zondag 29 november 2009 21:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het gaat niet om Meki, m'n lieve Mutant, het gaat om wat hij verkondigd.
[..]
Veel mensen kijken ook SBS
Blijkbaar genoeg mensen om ervoor te zorgen dat heel wat moslims constant tegen de PVV lopen te ageren en hem in een hoekje van extreem-rechts proberen te duwen.quote:
Is Meki jouw troll?quote:Op zondag 29 november 2009 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ken je Adje, bij Paul de Leeuw? Rete irritant, veel mensen dachten dat hij echt zo was.
Moet dat dan? Persoonlijk heb ik helemaal niets met religie. Alleen vind het zo jammerlijk dat mensen als jij met de borst vooruit roepen dat de islam achterlijk is. Moet je ook zelf weten, maar wees dan ook consequent en stel dat religie in het algemeen achterlijk is.quote:Op zondag 29 november 2009 21:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken door mijn uitspraken?
Och ik verbaas mezelf eigenlijk over hoe mild ik nog ben vandaag.quote:Op zondag 29 november 2009 21:21 schreef McKillem het volgende:
[..]
Reageer er anders gewoon niet op, op geen van die gasten. Zijn allemaal gare kutkloons.![]()
Met een dergelijke manier van redeneren komen we er wel. Stekker uit fok.
Snap je zelf wel wat je hier neerzet?quote:Op zondag 29 november 2009 21:22 schreef Meki het volgende:
Even ontopic
Zwitserland heeft op democratische wijze de democratische beginsel van gelijkberechtiging verkracht.
dat is het ook, met name als het buiten de eigen huismuren wordt gebracht en de plaats inneemt van rationele redenering.quote:Op zondag 29 november 2009 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet dat dan? Persoonlijk heb ik helemaal niets met religie. Alleen vind het zo jammerlijk dat mensen als jij met de borst vooruit roepen dat de islam achterlijk is. Moet je ook zelf weten, maar wees dan ook consequent en stel dat religie in het algemeen achterlijk is.
Nee, Meki is een eeuwige troll, eenieder die 6 jaar of langer op Fok zit weet het.quote:
Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?quote:Op zondag 29 november 2009 21:21 schreef KoosVogels het volgende:
Moet je ook zelf weten, maar wees dan ook consequent en stel dat religie in het algemeen achterlijk is.
Het feit al dat je constant "tegelwijsheden" opdreunt in je posts om users maar te blijven overtuigen van het feit dat moslims toch echt achterlijk en slecht zijn en daarmee een hoop minderwaardige achting naar buiten sproeit vind ik een mooi voorbeeld van compleet gebrek aan waarden en normen zoals die in een christelijk land zouden zijn. Heel leuk om constant met diezelfde tegenlwijsheden aan te komen, maar het vermoeit me. Ik moet er gewoon van gapen... "daar gaan we weer...". Het lijkt er meer op alsof er als een orgelman constant het zelfde riedeltje wordt gedraaid in een drukke winkelstraat en pas wordt gestopt met draaien als mensen toch echt geld in het blikken bakkie gooien wat dan als teken wordt opgevat dat de orgelman toch echt mooie muziek maakt, terwijl het gros van de mensen diezelfde vent liever stil hebben.quote:
Jah, waar ze voor stonden, de gelijkheid hebben ze hierbij verkracht.quote:Op zondag 29 november 2009 21:22 schreef McKillem het volgende:
[..]
Snap je zelf wel wat je hier zeerzet?
Goed, circel jij maar rond in je eigen belevingswereld. Jij denkt dat normen en waarden in de 16e eeuw zijn bedacht. Overigens is de rol van Willem van Oranje bij de stichting van ons land nogal minimaal geweest. Hij heeft geen Grondwet opgesteld bijvoorbeeld. Zijn levensovertuiging is dan ook totaal niet relevant.quote:Op zondag 29 november 2009 21:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
veel, getuige jouw reactie (als aangehaald) op
[..]
nu het antwoord je niet uitkomt ga je roepen dat het niet relevant is.
dumbass
Welke tegelwijsheden? Ik probeer helemaal niemand te overtuigen. Dat is nooit mijn insteek geweest.quote:Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Het feit al dat je constant "tegelwijsheden" opdreunt in je posts om users maar te blijven overtuigen van het feit dat moslims toch echt achterlijk en slecht zijn en daarmee een hoop minderwaardige achting naar buiten sproeit vind ik een mooi voorbeeld van compleet gebrek aan waarden en normen zoals die in een christelijk land zouden zijn. Heel leuk om constant met diezelfde tegenlwijsheden aan te komen, maar het vermoeit me. Ik moet er gewoon van gapen... "daar gaan we weer...". Het lijkt er meer op alsof er als een orgelman constant het zelfde riedeltje wordt gedraaid in een drukke winkelstraat en pas wordt gestopt met draaien als mensen toch echt geld in het blikken bakkie gooien wat dan als teken wordt opgevat dat de orgelman toch echt mooie muziek maakt, terwijl het gros van de mensen diezelfde vent liever stil hebben.
en als je een bron wilt hebben: check je eigen posts es, ik heb geen zin om dat voor je te doen, aangezien ik denk dat je toch best wel enige vorm van zelfkritiek zal hebben.
er is niemand berecht, er is alleen gezegd door een democratische meerderheid dat er niet meer van die lelijke dingen bij mogen komen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:22 schreef Meki het volgende:
Even ontopic
Zwitserland heeft op democratische wijze de democratische beginsel van gelijkberechtiging verkracht.
Hoezo?quote:Op zondag 29 november 2009 21:22 schreef Meki het volgende:
Even ontopic
Zeker niet. Maar vanwaar jouw dringende behoefte om specifiek de islam zwart te maken?quote:Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
verkeerde vergelijking.quote:Op zondag 29 november 2009 21:25 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
er is niemand berecht, er is alleen gezegd door een democratische meerderheid dat er niet meer van die lelijke dingen bij mogen komen.
in nederland doen we hetzelfde als de buurman een schutting wil neerzetten en wij daar mogelijk hinder van ondervinden.
Dus, je meent wat je zegt, ondanks wat al je mede-moslim-users zeggen?quote:Op zondag 29 november 2009 21:25 schreef Meki het volgende:
Ik ben geen troll. Als ik een troll was zou ik allang geband worden.
Ik verkondig mijn meningen en veel users kunnen er niet tegen waarbij ze mij weer een troll noemen.
Waar heb je het over?quote:Op zondag 29 november 2009 21:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie praat er normaal over de islam? Ik neem aan dat je niet op jezelf doelt.
Jij zei:quote:Op zondag 29 november 2009 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Blijkbaar genoeg mensen om ervoor te zorgen dat heel wat moslims constant tegen de PVV lopen te ageren en hem in een hoekje van extreem-rechts proberen te duwen.
Op het politieke toneel houdt de PVV moslims in elk geval flink bezig.
Dus jij vindt dat jij gelijk hebt, omdat er een grote groep mensen zijn die het met jou eens zijn. Als jij vatbaar bent voor zulke argumenten, moet je ook accepteren dat een grotere groep (namelijk 80%) niet achter de PVV staat en dat blijkbaar de PVV (en jij dus) fout zit(ten).quote:Niet voor niets heeft de PVV 20% van de stemmen in de peiligen.
En zo is het.quote:Op zondag 29 november 2009 21:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het antwoord is: nee, Nederland is niet christelijk omdat Nederland geen staatsreligie heeft, sterker nog in Nederland kiest men ervoor om religie niet te mengen met de staat. Het is dus geen enkel probleem om als andersgelovige in Nederland te verblijven.
Even terzijde, iedere keer dat ik je zie posten, zie ik dat je je baseert op valse argumenten. Hoe komt dat?quote:Op zondag 29 november 2009 21:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Wat raar dat jij je zo opwindt over democratie.
Alsof democratie uberhaupt in de islamitische ideologie iets kan schelen.
zijn nazaten stonden aan de voet van o.a. de bataafse republiek èn diezelfde grondwet, lees je geschiedenisboeken nog maar een keer na.quote:Op zondag 29 november 2009 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, circel jij maar rond in je eigen belevingswereld. Jij denkt dat normen en waarden in de 16e eeuw zijn bedacht. Overigens is de rol van Willem van Oranje bij de stichting van ons land nogal minimaal geweest. Hij heeft geen Grondwet opgesteld bijvoorbeeld.
over drogredeneren gesprokenquote:Zijn levensovertuiging is dan ook totaal niet relevant.
Ik word - door mensen die geen antwoord op mijn vraag kunnen geven - beticht van achterlijkheid. Nogal hypocriet, wanneer het geloof van diegene zowat achterlijkheid representeert.quote:Op zondag 29 november 2009 21:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar vanwaar jouw dringende behoefte om specifiek de islam zwart te maken?
idd, 10 geboden hebben ook veel bijgedragen en veel sociale wetten komen voort uit iniatieven van christenen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 november 2009 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Over een topic binnenvallen gesproken. Lees het eerst eens door voordat je je haat tegen christenen weer spuit.
Want ze ontnemen je het recht van het hebben van je religie? Het enige wat dit teweeg brengt is dat dit soort groteske gebouwen niet meer gebouwd mogen worden, nou boehoe hoor. Moderne kerk is ook een kantoorpand waar je alleen aan de gevel ziet dat het een kerk is, doen ze ook niet moeilijk over. Welkom in 2009.quote:Op zondag 29 november 2009 21:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah, waar ze voor stonden, de gelijkheid hebben ze hierbij verkracht.
Wel kerkentorens toelaten en aan de andere kant de moskee minaretten niet toelaten
Je hebt er geen baat bij dat je hem een troll noemt. Hij is immers een persoon die je vooroordeel in stand houd.quote:Op zondag 29 november 2009 21:25 schreef Zienswijze het volgende:
Meki is geen troll. Daar heeft hij gelijk in.
nee hoor, die zwitsers willen toch ook dat het aantal moskeën gelijk blijft?quote:Op zondag 29 november 2009 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
verkeerde vergelijking.
Het gaat om de gelijkheidsbeginsel.
Natuurlijk niet, dombo. Die 80 % is verdeeld over toch wel minimaal 6 andere partijen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij zei:
[..]
Dus jij vindt dat jij gelijk hebt, omdat er een grote groep mensen zijn die het met jou eens zijn. Als jij vatbaar bent voor zulke argumenten, moet je ook accepteren dat een grotere groep (namelijk 80%) niet achter de PVV staat en dat blijkbaar de PVV (en jij dus) fout zit(ten).
Meki zet zijn medemoslims voor schut. En dat vind Mutant natuurlijk niet leuk, daarom pretendeert hij dat Meki een troll is, zodat andere mensen heb niet serieus nemen als moslimzijnde.quote:Op zondag 29 november 2009 21:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus, je meent wat je zegt, ondanks wat al je mede-moslim-users zeggen?
Dan maak je het wel heel bont, als zelfs zij je al een troll noemen.
quote:Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Het feit al dat je constant "tegelwijsheden" opdreunt in je posts om users maar te blijven overtuigen van het feit dat moslims toch echt achterlijk en slecht zijn en daarmee een hoop minderwaardige achting naar buiten sproeit vind ik een mooi voorbeeld van compleet gebrek aan waarden en normen zoals die in een christelijk land zouden zijn. Heel leuk om constant met diezelfde tegenlwijsheden aan te komen, maar het vermoeit me. Ik moet er gewoon van gapen... "daar gaan we weer...". Het lijkt er meer op alsof er als een orgelman constant het zelfde riedeltje wordt gedraaid in een drukke winkelstraat en pas wordt gestopt met draaien als mensen toch echt geld in het blikken bakkie gooien wat dan als teken wordt opgevat dat de orgelman toch echt mooie muziek maakt, terwijl het gros van de mensen diezelfde vent liever stil hebben.
en als je een bron wilt hebben: check je eigen posts es, ik heb geen zin om dat voor je te doen, aangezien ik denk dat je toch best wel enige vorm van zelfkritiek zal hebben.
Jij denkt werkelijk dat Nederland er anders uit had gezien als Willem een humanist was geweest? Want jij geeft zijn overtuiging nogal wat krediet.quote:Op zondag 29 november 2009 21:28 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zijn nazaten stonden aan de voet van o.a. de bataafse republiek èn diezelfde grondwet, lees je geschiedenisboeken nog maar een keer na.
Volgens mij begrijp je niet dat hij ageert tegen het feit dat Zienswijze hier argumenten ad populum loopt te gebruiken. Aan de lopende band.quote:Op zondag 29 november 2009 21:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dombo. Die 80 % is verdeeld over toch wel minimaal 6 andere partijen.
Deel 80 door 6 en je komt niet aan 20 %.
Precies, maar moslims verhuizen massaal naar een ander land en eisen daar dan dat ze hun complete cultuur en bouwstijl mee mogen nemen. Van het gastland verwachten ze dat die hun cultuur maar opgeeft.quote:Op zondag 29 november 2009 21:28 schreef McKillem het volgende:
Als ik een gebouw hier neer willen zetten die ikzelf echt mooi vind word ik ook tegengehouden.
Weer iets met pot en ketel. Loopt als een rode draad door je leven, ofniet?quote:Op zondag 29 november 2009 21:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij noemt iemand een dombo? De ironie!
des te meer reden die ontwikkeling niet te stimuleren door ze het idee te geven dat ze best wel eens gelijk zouden kunnen hebben met hun ridicule visie naar zichzelf en met name hun omgeving toe.quote:Op zondag 29 november 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
Ik ken wel meerdere moslims, in real life, en Meki's gedachtengang is echt niet apart. Wel meedere moslims denken zo als Meki.
Vandaar ook:quote:Op zondag 29 november 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meki zet zijn medemoslims voor schut. En dat vind Mutant natuurlijk niet leuk, daarom pretendeert hij dat Meki een troll is, zodat andere mensen heb niet serieus nemen als moslimzijnde.
In feite is Meki zeker geen troll. Hij komt gewoon voor zijn, ietwat voor ons aparte, mening uit en daar is hij serieus in.
Ik ken wel meerdere moslims, in real life, en Meki's gedachtengang is echt niet apart. Wel meedere moslims denken zo als Meki.
quote:Op zondag 29 november 2009 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt er geen baat bij dat je hem een troll noemt. Hij is immers een persoon die je vooroordeel in stand houd.
welk land met overwegend moslims is uit zichzelf op hetzelfde niveau als westerse landen?quote:Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Als je niet weet dat 20 % behoorlijk veel is in een verdeling over zo'n 10 partijen, dan ben je dom.quote:Op zondag 29 november 2009 21:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij noemt iemand een dombo? De ironie!
Daar twijfel ik niet aan, ik zit eerder te twijfelen over het percentage of aantal moslims dat eenzelfde denkwijze heeft. Ik kan Staphorstenaren namelijk ook niet bepaald een grote representatieve groep vinden van Christelijk/Gereformeerd Nederland.quote:Op zondag 29 november 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meki zet zijn medemoslims voor schut. En dat vind Mutant natuurlijk niet leuk, daarom pretendeert hij dat Meki een troll is, zodat andere mensen heb niet serieus nemen als moslimzijnde.
In feite is Meki zeker geen troll. Hij komt gewoon voor zijn, ietwat voor ons aparte, mening uit en daar is hij serieus in.
Nee jij kan weer niet lezen. Ik had het erover, voordat jij kwam binnenvallen, dat steeds meer mensen zich tegen de islam keren. Kijk maar naar 1990. Toen hoefde je niet aan te komen met een anti-islam partij. Hedendaags is maar liefst 20% het eens met de PVV. Een groei dus vergeleken met vroeger. En over de groei, dat steeds meer mensen zich beginnen af te keren jegens te islam, daar had ik het over.quote:Op zondag 29 november 2009 21:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij zei:
[..]
Dus jij vindt dat jij gelijk hebt, omdat er een grote groep mensen zijn die het met jou eens zijn. Als jij vatbaar bent voor zulke argumenten, moet je ook accepteren dat een grotere groep (namelijk 80%) niet achter de PVV staat en dat blijkbaar de PVV (en jij dus) fout zit(ten).
lijkt me wel, aangezien humanisme een beweging is die pas opgekomen is in de renaissance (hint: stuk of 3 eeuwen later pasquote:Op zondag 29 november 2009 21:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat Nederland er anders uit had gezien als Willem een humanist was geweest?
Even terzijde, iedere keer dat ik je zie posten, zie ik dat je probeert om een mooi-weer-praatje te houden. Hoe komt dat?quote:Op zondag 29 november 2009 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even terzijde, iedere keer dat ik je zie posten, zie ik dat je je baseert op valse argumenten. Hoe komt dat?
Waarom beantwoord je mijn vraag met een wedervraag?quote:Op zondag 29 november 2009 21:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Even terzijde, iedere keer dat ik je zie posten, zie ik dat je probeert om een mooi-weer-praatje te houden. Hoe komt dat?
ze hebben wel eens onderzoekjes gedaan naar hoe mensen denken over de islam.quote:Op zondag 29 november 2009 21:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee jij kan weer niet lezen. Ik had het erover, voordat jij kwam binnenvallen, dat steeds meer mensen zich tegen de islam keren. Kijk maar naar 1990. Toen hoefde je niet aan te komen met een anti-islam partij. Hedendaags is maar liefst 20% het eens met de PVV. Een groei dus vergeleken met vroeger. En over de groei, dat steeds meer mensen zich beginnen af te keren jegens te islam, daar had ik het over.
Leuk, doen als er daadwerkelijk Christenen in die wijk wonen. Ik bedoel het moet wel nut hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 21:35 schreef Gia het volgende:
Hoe zouden moslims het vinden als in hun wijk plotseling een nieuwe, authentieke kerk, compleet met klokkentoren, wordt gebouwd?
of een vestiging van de COCquote:Op zondag 29 november 2009 21:35 schreef Gia het volgende:
Hoe zouden moslims het vinden als in hun wijk plotseling een nieuwe, authentieke kerk, compleet met klokkentoren, wordt gebouwd?
Zienswijze zegt 'Ik heb gelijk, want 20% van Nederland is het met mij eens', hij onderbouwt zijn stelling door naar aantallen mensen te wijzen, dat is een drogreden. Als hij die manier van redeneren als een valide methode beschouwt, moet hij ook accepteren dat 80% van Nederland niet achter de PVV staat en dat dat een grotere groep is en daarmee dat hij ongelijk heeft. Immers meer mensen staan niet achter de PVV.quote:Op zondag 29 november 2009 21:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je niet weet dat 20 % behoorlijk veel is in een verdeling over zo'n 10 partijen, dan ben je dom.
Dat "vooroordeel" delen veel mensen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt er geen baat bij dat je hem een troll noemt. Hij is immers een persoon die je vooroordeel in stand houd.
Argumentum ad populumquote:Op zondag 29 november 2009 21:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee jij kan weer niet lezen. Ik had het erover, voordat jij kwam binnenvallen, dat steeds meer mensen zich tegen de islam keren. Kijk maar naar 1990. Toen hoefde je niet aan te komen met een anti-islam partij. Hedendaags is maar liefst 20% het eens met de PVV. Een groei dus vergeleken met vroeger. En over de groei, dat steeds meer mensen zich beginnen af te keren jegens te islam, daar had ik het over.
Dat zou wat zijn.quote:
Ik heb je posts op de SC gelezen en daar was je de christenen in jouw dorp aan het ridiculiseren en aan het afkraken. Je vond het raar hoe ze op zondag door het dorp liepen naar de kerk. Je vond ze triest en absurd. Vond dat niet netjes van je. Jij die pretendeert respect te hebben voor de islam kunt datzelfde respect niet opbrengen voor de christenen in jouw dorp?quote:Op zondag 29 november 2009 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een verongelijkte reactie. Maar ik ben een gristenhater?
Christenen wonen in elke wijk wel. In een overwegend moslimwijk niet zoveel, maar dat maakt niet uit.quote:Op zondag 29 november 2009 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, doen als er daadwerkelijk Christenen in die wijk wonen. Ik bedoel het moet wel nut hebben.
De VVD niet vergeten, die hebben zo onderhand ook schoon genoeg van de Islamisering, ook al brengen ze het wat gematigder.quote:Op zondag 29 november 2009 21:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zienswijze zegt 'Ik heb gelijk, want 20% van Nederland is het met mij eens', hij onderbouwt zijn stelling door naar aantallen mensen te wijzen, dat is een drogreden. Als hij die manier van redeneren als een valide methode beschouwt, moet hij ook accepteren dat 80% van Nederland niet achter de PVV staat en dat dat een grotere groep is en daarmee dat hij ongelijk heeft. Immers meer mensen staan niet achter de PVV, dan wel.
Natuurlijk.quote:Op zondag 29 november 2009 21:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Christenen wonen in elke wijk wel. In een overwegend moslimwijk niet zoveel, maar dat maakt niet uit.
Als er 4 % Christenen wonen, dan mag er dus een kerk gebouwd worden, met klokkentoren.
Een betere zou zijn te vragen wat de moslims er van zouden vinden dat ik een deel van hun straat zou opkopen en daar het meest bizarre gedrocht van een kasteel neerzet inclusief gracht die de waarde van hun woning doet kelderen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:35 schreef Gia het volgende:
Onzin. Geen Argumentum ad populum. Niet zomaar met Romeinse uitspraken strooien, wanneer de exacte betekenis je onbekend is.quote:
Dan nog komt hij nergens met zijn drogreden.quote:Op zondag 29 november 2009 21:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De VVD niet vergeten, die hebben zo onderhand ook schoon genoeg van de Islamisering, ook al brengen ze het wat gematigder.
Tja, als er één of meerdere homo's wonen, ook de in-de-kast-gevallen, dan moet dat dus kunnen.quote:
quote:
Inderdaad ja.quote:Op zondag 29 november 2009 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
Meki zet zijn medemoslims voor schut. En dat vind Mutant natuurlijk niet leuk, daarom pretendeert hij dat Meki een troll is, zodat andere mensen heb niet serieus nemen als moslimzijnde
Wat een onzin zeg, hoe bedoel je problemen subjectiveren. Straks ga je van Christenen ook nog monsters maken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:38 schreef McKillem het volgende:
[..]
Een betere zou zijn te vragen wat de moslims er van zouden vinden dat ik een deel van hun straat zou opkopen en daar het meest bizarre gedrocht van een kasteel neerzet inclusief gracht die de waarde van hun woning doet kelderen.
Want dat is het ongeveer het effect dat zo'n ding op de waarde van je huis heeft zouden ze zo ding bij je neerzetten.
Mwa zo'n 30% van Nederland, dus zeg maar ruwweg 1 op de 3 mensen tegen Islamisering vind ik wel veel anders hoor.quote:Op zondag 29 november 2009 21:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan nog komt hij nergens met zijn drogreden.
Wil je zeggen dat het niet zo is dan?quote:Op zondag 29 november 2009 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, hoe bedoel je problemen subjectiveren. Straks ga je van Christenen ook nog monsters maken.
Dat zeg ik: in het Westen moeten we geen Sinterklaasje gaan spelen richting de islam toe. Tolerantie moet immers van 2 kanten komen en dat is hier niet het geval.quote:Op zondag 29 november 2009 21:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
des te meer reden die ontwikkeling niet te stimuleren door ze het idee te geven dat ze best wel eens gelijk zouden kunnen hebben met hun ridicule visie naar zichzelf en met name hun omgeving toe.
Geen argumentum ad populum? Dat is het beste en meest voorkomende voorbeeld van een argumentum ad populum. Je baseren op de mening van "de meerderheid". Constant het woord " de meeste mensen" in de mond nemen. Let maar eens op.quote:Op zondag 29 november 2009 21:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onzin. Geen Argumentum ad populum. Niet zomaar met Romeinse uitspraken strooien, wanneer de exacte betekenis je onbekend is.
In de jaren 30-40 was het percentage Duitsers in Duitsland tegen de jodisering groter, kan je daaraan afleiden dat die gelijk hadden?quote:Op zondag 29 november 2009 21:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mwa zo'n 30% van Nederland, dus zeg maar ruwweg 1 op de 3 mensen tegen Islamisering vind ik wel veel anders hoor.
Jij mag best vinden dat Christenen monsters zijn, maar nee ik ben niet van mening dat dat zo is.quote:Op zondag 29 november 2009 21:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat het niet zo is dan?
Diederik_Duck post ook al een tijdje niet meer, heb jij hem nog gezien ergens?quote:Op zondag 29 november 2009 21:40 schreef Sachertorte het volgende:
[ afbeelding ]
Bevrijding van Jeruzalem door de geallieerden, 1099.
In hun tijdsspanne misschien wel ja, ik weet niet hoe de verhoudingen toen lagen. Achteraf gezien onzin, maar ik kan er ook niet over oordelen wat het was een aantal jaar voor m'n geboorte.quote:Op zondag 29 november 2009 21:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
In de jaren 30-40 was het percentage Duitsers in Duitsland tegen de jodisering groter, kan je daaraan afleiden dat die gelijk hadden?
Ja, want de rest van de moslims in Nederland is ook zo positief over jihadisten....quote:Op zondag 29 november 2009 21:41 schreef rtotheg het volgende:
[..]
ja want de rest van nederland is ook zo positief over urkers en de taferelen in dat dorp...
Iets verklaren d.m.v. de groeiende ontevredenheid jegens de islam te tonen, is geen argumentum ad populum.quote:Op zondag 29 november 2009 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen argumentum ad populum? Dat is het beste en meest voorkomende voorbeeld van een argumentum ad populum. Je baseren op de mening van "de meerderheid". Constant het woord " de meeste mensen" in de mond nemen. Let maar eens op.
Meh7 snapt nog steeds niet waarom mensen PVV stemmen. Vandaar.quote:Op zondag 29 november 2009 21:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je niet weet dat 20 % behoorlijk veel is in een verdeling over zo'n 10 partijen, dan ben je dom.
Ik heb het over de waardekeldering van je woning. Dat zie jij ook wel mag ik hopen?quote:Op zondag 29 november 2009 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij mag best vinden dat Christenen monsters zijn, maar nee ik ben niet van mening dat dat zo is.
Je argumenten kracht bij zetten door je te beroepen op aantallen, dat is een argumentum ad populum. Ga maar iemand anders de les lezen, wijsneus.quote:Op zondag 29 november 2009 21:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iets verklaren d.m.v. de groeiende ontevredenheid jegens de islam te tonen, is geen Argumentum ad populum.
let jij maar op... de meeste mensen hebben nee gestemt in zwitserland en de wet is er nuquote:Op zondag 29 november 2009 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen argumentum ad populum? Dat is het beste en meest voorkomende voorbeeld van een argumentum ad populum. Je baseren op de mening van "de meerderheid". Constant het woord " de meeste mensen" in de mond nemen. Let maar eens op.
Net was het nog je mening baseren op, en nu is het kracht bijzetten door.quote:Op zondag 29 november 2009 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je argumenten kracht bij zetten door je te beroepen op aantallen, dat is een argumentum ad populum. Ga maar iemand anders de les lezen, wijsneus.
Heb jij concreet bewijs dat er een waardekeldering plaatsvindt? Of denk je dat gewoon? Het probleem is dat je uitgangspunt mank gaat omdat je per definitie uit gaat van een monsterlijk lelijk gebouw.quote:Op zondag 29 november 2009 21:44 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik heb het over de waardekeldering van je woning. Dat zie jij ook wel mag ik hopen?
Je wil serieus genomen worden en dan ga je dit soort reacties plaatsen, dat geloof je toch zelf niet.
Ik ben hier niet de pseudo-intellectueel die met allerlei Romeinse uitspraken loop te strooien, terwijl de exacte betekenis mij onbekend is hoor.quote:Op zondag 29 november 2009 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je argumenten kracht bij zetten door je te beroepen op aantallen, dat is een argumentum ad populum. Ga maar iemand anders de les lezen, wijsneus.
Het punt is geen hitlervergelijking, maar het feit dat het percentage mensen achter een bepaald standpunt, niets zegt over de inhoud van dat standpunt. Je kan niet zeggen 30% van de mensen zijn het met mij eens, dus ik heb gelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 21:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In hun tijdsspanne misschien wel ja, ik weet niet hoe de verhoudingen toen lagen. Achteraf gezien onzin, maar ik kan er ook niet over oordelen wat het was een aantal jaar voor m'n geboorte.
Overigens betekend ontevredenheid over de Islamisering nog niet dat we met z'n allen straks op de Dam staan de Hitlergroet te brengen, ik ben dan ook teleurgesteld in je simpele Godwin.
In beide gevallen geldt dat het een drogreden is.quote:Op zondag 29 november 2009 21:45 schreef McKillem het volgende:
[..]
Net was het nog je mening baseren op, en nu is het kracht bijzetten door.
Volgens mij weet je het zelf ook niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |