abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75118610
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:33 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Right, daarom zie ik af en toe 5 jarige jongetjes hun moeder slaan en doet de moeder niets terug. Daarom zijn vrouwen niets meer dan breeding stations die hun leven thuis moeten spenderen met het huis schoonmaken, boodschappen doen, koken en de kinderen van en naar school sturen - als ze dat laatste al doen.

Maar een paar woorden van mijn kant gaat jouw staat van dwaasheid niet oplossen. Als je het nog niet door had, iedereen hier op het forum lacht hard om jouw posts omdat je zulke domme dingen roept die simpelweg belachelijk zijn. Het ergste is dan nog wel dat je er 100% achter staat.
Wat een vooroordelen. Ik snap je angst wel, enkel jou redenenen en vooroordelen zijn net als de vooroordelen van een Duitser over Nederlanders.
Als ik jouw was zou ik eerst onderzoeken en kennis opdoen voordat je zomaar iets rommelig roept.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75118614
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Die hangen geen islam aan. maar die hangen wel de grondwet aan waarin staat dat iedereen gelijk is.
En waar in de islam niet-moslims dus niet gelijkwaardig behandeld worden.

In het hele totalitaire systeem van de islam, kennen niet-moslims ook hun plaats. Namelijk als dhimmi.
pi_75118666
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zürich is de grootste stad van Zwitserland, stemt ook tegen. Als je de uitslag ziet, zie je een andere verdeling: de Franstaligen zijn tegen een verbod, de rest van het land (op Basel na) is voor.
klopt, zie mijn kaartje dat ik eeder postte, alleen in het uiterste westen stemde men anders (en Bazel)
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75118697
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

FOUT !!!!

Een Moslim moet zich houden aan de regels van het land .. en niet andersom...
Een geloof staat nooit boven de wet ..
Nee hoor
Een moslim dient zich aan de regels te houden van de Islam.
en een moslim moet ook de wetten respecteren waar hij woonbaar is in elke land.
maar voor de moslims geldt de wet van de Islam en hij dient de wetten waar hij woonbaar is te respecteren en na te volgen alleen als dat niet tegenstrijdig is tegen de Islam. daarmee bedoel ik verplicht alcohol en verplicht varkensvlees eten.
pi_75118756
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat een vooroordelen. Ik snap je angst wel, enkel jou redenenen en vooroordelen zijn net als de vooroordelen van een Duitser over Nederlanders.
Als ik jouw was zou ik eerst onderzoeken en kennis opdoen voordat je zomaar iets rommelig roept.
Vooroordelen? Dan zou ik een oordeel maken zonder de situatie ervaren te hebben. Ik heb blijkbaar meerdere ervaringen ondergaan waaruit deze mening voortvloeit, dus plat gezegd - wat lul je nou? Daarnaast ben ik in meerdere islamitische landen geweest en heb het daar met m'n eigen ogen kunnen zien.

Maar hey, ik ga jouw mening toch niet veranderen
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 19:45:20 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_75118836
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor
maar voor de moslims geldt de wet van de Islam en hij dient de wetten waar hij woonbaar is te respecteren en na te volgen alleen als dat niet tegenstrijdig is tegen de Islam. daarmee bedoel ik verplicht alcohol en verplicht varkensvlees eten.
Nou, dat wordt nergens verplicht hier in Nederland. Wat een vrijheid hebben we eigenlijk hier. Voor iedereen die hier woont. Mag best eens gezegd worden.
pi_75118837
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

JIj gelooft natuurlijk dat de islam is geopenbaard door Allah. Mag jij geloven, daar stoor ik je niet mee.

Maar niet-moslims weten dat Arabische volkeren de islam doen hebben laten ontstaan. Het omvat tradities en culturen van Arabische stammen die in de 7e eeuw leefden. Vandaar dat het een Arabische godsdienst is, weliswaar wel voor iedereen (ongeacht ras of kleur) toegankelijk. Feit blijft wel dat het een Arabische godsdienst is. Als jij de Koran wilt begrjipen, dien je het in het Arabisch te lezen. Naar welk land gaan moslims voor pelgrimstocht? Saoedi-Arabie. Waar staat de Kaaba? Saoedi-Arabie. Waar heeft Mohammed geleefd? Saoedi-Arabie.
Het is een godsdienst voor iedereen. Enkel de Arabieren hebben de primeur gehad.
Als de Islam een Arabische godsdienst was dan was de Islam enkel gebleven in S. Arabie
Maar nee Islam is nu over de hele wereld. En het is de tweede godsdienst ter wereld.

Ik geloof dat niet alleen, alle moslims geloven dat
Indonesie is Islamitische land taal= indonesisch
Turkije is Islamitsche land taal=turks
pi_75118845
quote:

[..]

daarmee bedoel ik verplicht alcohol en verplicht varkensvlees eten.
Ik heb nog nooit gehoord dat je ergens verplicht alcohol moet drinken en vlees moet eten..
pi_75118857
quote:
Wat zeur je dan over een verbod op minaretten in Zwitserland?
pi_75118904
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is een godsdienst voor iedereen. Enkel de Arabieren hebben de primeur gehad.
Als de Islam een Arabische godsdienst was dan was de Islam enkel gebleven in S. Arabie
Maar nee Islam is nu over de hele wereld. En het is de tweede godsdienst ter wereld.

Met jou valt echt niet te discussieren.
pi_75118947
Zwitserland
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_75118954
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, dat wordt nergens verplicht hier in Nederland. Wat een vrijheid hebben we eigenlijk hier. Voor iedereen die hier woont. Mag best eens gezegd worden.
Dat mag zeker gezegd worden. En daar profiteren moslims dus van. Waarbij moslims hun geloof willen verspreiden waarin in hun geloof niet-moslims niet dezelfde rechten hebben als moslims.

Ook weer zo'n voorbeeld van eenzijdige tolerantie.
  zondag 29 november 2009 @ 19:49:02 #263
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75118982
quote:

[..]

Nee hoor
Dat wordt ook niet in de wet vast gelegd.
Maar er zijn zo veel dingen die onze wet beschrijft die haaks op de islam staat ..
En waar ook uit diverse moslims en aanverwante zich zeer druk over maken dus komt het vaak wel over dat ze maar al te graag boven de wet willen staan ..
Zo als de wet hier ook beschrijft iedereen heeft het recht op een gelijkwaardige behandeling.

Daar hoort vrouwen onder drukking en de jihad niet in thuis.
om maar even wat kleine dingen te noemen ..
Om nog maar niet te spreken over "de tweederangs burger' mentaliteit.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_75119002
Wie ben ik om de beslissing van de Zwitsers tegen te vechten? Als de Zwitsers vinden dat minaretten vloeken met hun mooie berglandshaft, dan is dat zo.
pi_75119017
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Komt er eentje achter :p
pi_75119018
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Of een boerkaverbod, of een hoofddoekverbod, of openbaar onderwijs..
pi_75119092
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of een boerkaverbod, of een hoofddoekverbod, of openbaar onderwijs..
Edit: klopt ja.

Als het Meki even niet uitkomt, dan houdt hij zich niet aan zijn eigen uitspraken.
pi_75119111
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:49 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Komt er eentje achter :p
Wist ik al hoor
pi_75119153
Verder hoeft de skyline hier natuurlijk niet Arabisch te worden.
  zondag 29 november 2009 @ 19:54:20 #270
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75119207
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:40 schreef qonmann het volgende:

[..]

klopt, zie mijn kaartje dat ik eeder postte, alleen in het uiterste westen stemde men anders (en Bazel)
Verbaast me niets, Zwitsers zijn oerconservatief, die hechten aan traditie. En waarom ook niet? Het werkt al minimaal 800 jaar prima, waarom zou je dat veranderen?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_75119307
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat het tijgenstrijdig is tegen de Zwitsere grondwet vandaar.
pi_75119323
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Verbaast me niets, Zwitsers zijn oerconservatief, die hechten aan traditie. En waarom ook niet? Het werkt al minimaal 800 jaar prima, waarom zou je dat veranderen?
Yep, niets aan toe te voegen en ze gaan het ook niet veranderen.
En het signaal van vandaag was duidelijk.
(overigens waren er nog 2 referenda vandaag)
pi_75119355
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Alsof jij wat met de Zwitserse grondwet hebt.

Wel van de tolerantie van niet-moslims willen profiteren. Maar in de islam zelf kennen niet-moslims niet dezelfde rechten als moslims. Niet-moslims zijn 2e rangs burgers.

In het Westen moeten we ophouden met Sinterklaasje te spelen. Tolerantie moet van beide kanten komen. Bij eenzijdige tolerantie: stoppen met Sinterklaasje spelen.
pi_75119374
quote:

[..]

Je kent de grondwet niet eens
Lul toch niet zo dom
pi_75119416
quote:

[..]

Met jouw helemaal niet. Zulke wetten die gemaakt worden worden enkel gemaakt om de moslims te pesten en om hun rechten af te pakken. De verborgen agenda van Europa werkt niet bij de moslims.
pi_75119511
quote:

[..]

Er is ook niemand die hem serieus neemt hier.
pi_75119573
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:01 schreef qonmann het volgende:

[..]

Er is ook niemand die hem serieus neemt hier.
Jullie willen mijn mond snoeren, vergeet dat maar !!
Ik zal altijd de Islam blijven verdedigen.
pi_75119589
quote:

[..]

Echt waar? Is er een artikel dat minaretten verbiedt in de Zwitserse grondwet? Gauw exporteren naar de europese grondwet, dat artikel
pi_75119596
Inderdaad. Meki is weer het voorbeeld van een Marokkaanse moslim die zichzelf voortdurend in de slachtofferrol waant.
pi_75119607
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:48 schreef StarGazer het volgende:
Zwitserland
pi_75119648
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Met jouw helemaal niet. Zulke wetten die gemaakt worden worden enkel gemaakt om de moslims te pesten en om hun rechten af te pakken. De verborgen agenda van Europa werkt niet bij de moslims.
Rechten?

Rechten voor ideologieen die andersdenkende als gelijkwaardig beschouwen ja. Niet voor intolerante ideologieen die andersdenkenden als 2e rangs burgers beschouwen.
pi_75119661
Prima zaak, al had ik van de Zwitsers ook niets anderes verwacht. Eigenlijk zou er hier ook zo'n referendum moeten komen, maar de uitslag lijkt me bij voorbaat al vast te staan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 29 november 2009 @ 20:05:52 #283
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75119714
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef Meki het volgende:

[..]

hahaha ja nog even ..

ik begrijp nu steeds meer waarom vele mensen MOSLIM moe worden ..
Moslims gaan ergens wonen en proberen hun regels door te drukken wat hun denken dat het van het geloof dit een correcte iets is ..

Maar als dan een land hier op even de regels gaat aan scherpen is het in eens Moslim pesten

lol Hun vragen er toch niet om dat Moslims daar gaan wonen waar hun niet helemaal thuis horen ..
En kijk eens naar diverse wijken hier in Nederland hoe lief het er daar aan toe gaat ..

maar als er dan eens iemand op staat die na jaren van "lieve moslims " even orde op zaken wil gaan stellen hebben wij het weer gedaan ...
LOL laat me niet lachen zeg .. als ik zo gaat denken als een Moslim dan zullen er denk ik vele mensen zijn die een hekel aan mij zullen hebben .. maar gelukkig heb ik daar geen last van omdat ik ook al ben ik het niet met alles eens me toch gewoon netjes aan de wetten van dit land houd en iedereen respecteert zo als hij of zij is .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_75119739
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:04 schreef Hathor het volgende:
Prima zaak, al had ik van de Zwitsers ook niets anderes verwacht. Eigenlik zou er hier ook zo'n referendum moeten komen, maar de uitslag lijkt me bij voorbaat al vast te staan.
Het kan nog net, nu de niet-moslims nog in de meerderheid zijn..
pi_75119761
Nu maar wachten op de eerste bedreigingen van Al Qaida aan het adres van de 'ongelovigen in Zwitserland'
pi_75119771
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:05 schreef RAVW het volgende:

[..]

hahaha ja nog even ..

ik begrijp nu steeds meer waarom vele mensen MOSLIM moe worden ..
Moslims gaan ergens wonen en proberen hun regels door te drukken wat hun denken dat het van het geloof dit een correcte iets is ..

Maar als dan een land hier op even de regels gaat aan scherpen is het in eens Moslim pesten

lol Hun vragen er toch niet om dat Moslims daar gaan wonen waar hun niet helemaal thuis horen ..
En kijk eens naar diverse wijken hier in Nederland hoe lief het er daar aan toe gaat ..

maar als er dan eens iemand op staat die na jaren van "lieve moslims " even orde op zaken wil gaan stellen hebben wij het weer gedaan ...
LOL laat me niet lachen zeg .. als ik zo gaat denken als een Moslim dan zullen er denk ik vele mensen zijn die een hekel aan mij zullen hebben .. maar gelukkig heb ik daar geen last van omdat ik ook al ben ik het niet met alles eens me toch gewoon netjes aan de wetten van dit land houd en iedereen respecteert zo als hij of zij is .
Daarom zijn er ook zoveel spanningen met islamitische bevolkingsgroepen in niet-islamitische landen.

Het is altijd weer hetzelfde liedje.
pi_75119825
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Rechten?

Rechten voor ideologieen die andersdenkende als gelijkwaardig beschouwen ja. Niet voor intolerante ideologieen die andersdenkenden als 2e rangs burgers beschouwen.
Islam is geen ideologie
Islam is een wereldgodsdienst
Ga dat maar eerst inzien voordat je weer doorgaat met onzinnige praat hier te verkondigen
  zondag 29 november 2009 @ 20:09:00 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75119844
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Bullshit, Meki. De islam hoort bij Arabië zoals Vaticaanstad hoort bij Rome. De Koran is in het Arabisch geschreven en wordt onvertaalbaar geacht in islamitisch-religieuze kringen. Eenieder die zich wil verdiepen in de islam, zal zich eerst de taal moeten eigen maken die het hart vormt van de Arabische cultuur. Hoeveel dichter kan je een cultuur naderen? De islam is in het diepst van zijn wezen Arabisch, daar helpt geen moedertjelief aan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75119855
- troll -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 29-11-2009 20:55:49 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_75119880
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het kan nog net, nu de niet-moslims nog in de meerderheid zijn..
Regeren is vooruitzien, daar zijn we niet zo goed in
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 20:10:53 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_75119910
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:07 schreef Irrem het volgende:
Nu maar wachten op de eerste bedreigingen van Al Qaida aan het adres van de 'ongelovigen in Zwitserland'
Nee hoor, gaat niet gebeuren, dat zou hypocriet zijn.
pi_75119921
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daarom zijn er ook zoveel spanningen met islamitische bevolkingsgroepen in niet-islamitische landen.

Het is altijd weer hetzelfde liedje.
Bij ons blijft het bij spanningen.
Maar wat hebben jullie gedaan in jullie koloniale verleden ? Hoeveel miljoenen doden hebben jullie op je geweten? Wie moest er een " toneelstukje " gaan spelen om zo Irak aan te vallen ?
pi_75120031
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Islam is geen ideologie
Islam is een wereldgodsdienst
Ga dat maar eerst inzien voordat je weer doorgaat met onzinnige praat hier te verkondigen
Begin jij nou meer in te zien dat steeds meer niet-moslims een afkeer aan de islam krijgen.

De PVV in Nederland staat niet op zich. In Belgie heb je het Vlaams Belang die tekeer gaat tegen de islam. In Frankrijk heb je het National Front die ekeer gaat tegen de islam. In Zwitserland heb je ook een partij die ekeer gaat tegen de islam, ken het niet uit m'n hoofd, naam staat wel vermeld in het nieuwsbericht.

En wat heb je in Engeland? De British National Party. Die stevig tekeer gaat tegen de islam dan Wilders doet. Verder is het partijprogramma van Wilders niks vergeleken met die van de British National Party.

Dus in meerdere Europese landen begint de afkeer jegens de islam te groeien. Waarom pikken ze niet het boeddhisme uit zou je denken? Tja....voor mij een weet, jij zal het wel weer op racisme gooien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')