Bron: Fok! Frontpagequote:De Zwitserse bevolking buigt zich vandaag in een referendum over een verbod op minaretten. De populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) wil dat de moskeetorens worden verboden, omdat ze symbool zouden staan voor de islamisering van de Zwitserse samenleving.
De positie van de SVP komt naar voren in haar campagneposters. Op de afbeeldingen staat een volledig gesluierde vrouw naast zeven minaretten, die lijken op kruisraketten.
In de aanloop naar de volksraadpleging zijn de spanningen opgelopen in de Alpenrepubliek, waar 4 procent van de inwoners moslim is. De afgelopen weken is de moskee van Genève zeker drie keer beklad en beschadigd.
De Zwitserse regering en veel politieke partijen raden aan 'nee' te stemmen, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders. Volgens mensenrechtenorganisatie Amnesty International is een verbod op het bouwen van minaretten discriminatie en in strijd met de vrijheid van geloof.
De algehele verwachting is dat het plan van de SVP geen meerderheid haalt.
Update:
Het lijkt erop dat de Zwitserse bevolking het voorstel steunt om de bouw van nieuwe minaretten te verbieden. Dat meldden Zwitserse media vanmiddag, een half uur na sluiting van de stembussen.
"Het lijkt erop dat het initiatief gesteund wordt", aldus de website 20 Minuten. "Dat is een enorme verrassing." De Zwitserse regering en veel politieke partijen hadden aangeraden 'nee' te stemmen tegen het voorstel, net als lokale christelijke, islamitische en joodse leiders.
In sommige kantons zou sprake zijn van tussen de 50 en 60 procent steun voor het voorstel. De definitieve uitslag wordt later bekendgemaakt.
De populistische Zwitserse Volkspartij (SVP) wil dat de moskeetorens worden verboden, omdat ze symbool zouden staan voor de islamisering van de Zwitserse samenleving.
http://en.wikipedia.org/wiki/Minaret#Historyquote:The earliest mosques were built without minarets, the adhan (call to prayer) was performed elsewhere
quote:Op zondag 29 november 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:
Nee ze zijn niet verplicht.
Ook van Wikipedia:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Minaret#History
Is dit jouw argument ?quote:Op zondag 29 november 2009 20:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Begin jij nou meer in te zien dat steeds meer niet-moslims een afkeer aan de islam krijgen.
De PVV in Nederland staat niet op zich. In Belgie heb je het Vlaams Belang die tekeer gaat tegen de islam. In Frankrijk heb je het National Front die ekeer gaat tegen de islam. In Zwitserland heb je ook een partij die ekeer gaat tegen de islam, ken het niet uit m'n hoofd, naam staat wel vermeld in het nieuwsbericht.
En wat heb je in Engeland? De British National Party. Die stevig tekeer gaat tegen de islam dan Wilders doet. Verder is het partijprogramma van Wilders niks vergeleken met die van de British National Party.
Dus in meerdere Europese landen begint de afkeer jegens de islam te groeien. Waarom pikken ze niet het boeddhisme uit zou je denken? Tja....voor mij een weet, jij zal het wel weer op racisme gooien
Hoewel ik vermoed dat moslims ook een gewedadig verleden hebben, moet ik toegeven dat Meki hier, geheel tegen zijn gewoonte in, wel een punt heeft.quote:Op zondag 29 november 2009 20:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij ons blijft het bij spanningen.
Maar wat hebben jullie gedaan in jullie koloniale verleden ? Hoeveel miljoenen doden hebben jullie op je geweten? Wie moest er een " toneelstukje " gaan spelen om zo Irak aan te vallen ?
Fijn, Wikipedia weet het beter dan de Islamitische geleerdenquote:Op zondag 29 november 2009 20:21 schreef Zienswijze het volgende:
Nee ze zijn niet verplicht.
Ook van Wikipedia:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Minaret#History
Sommige moslims willen laten zien dat de islam aanwezig is in een niet-islamitisch land. Minaretten zijn hoog en bepalen dus deels het straatbeeld. Hoe hoger de minaret, hoe meer de aanwezigheid van de islam te zien is.quote:Op zondag 29 november 2009 20:23 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wat lopen ze (Meki en zo) dan te janken
lul toch niet man, je hoeft niet extreem rechts of radicaal te zijn om niet zo'n lelijk (al dan niet luidruchtig) ding je horizon te willen laten verpesten.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Is dit jouw argument ?
Fijn dat je dit allemaal vermeldt. Alle bovengenoemde partijen zijn extreem rechts en extreem racistisch. Haal jij je informatie daarvan daan ?
Je gaat flink door de mand.
als dat zo is hebben de zwitsers gelijk het geluk dat er ook geen moskeën zullen worden gebouwd, 2 vliegen in 1 klapquote:Op zondag 29 november 2009 20:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Fijn, Wikipedia weet het beter dan de Islamitische geleerden
FIjn, Makkah dat heeft ook geen minaretten
Minaret hoort eenmaal bij een moskee.
Het enige wat flink door de mand gaat, is jouw geloof. Steeds meer mensen beginnen in te zien dat islam niet alleen maar vrede omvat.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Is dit jouw argument ?
Fijn dat je dit allemaal vermeldt. Alle bovengenoemde partijen zijn extreem rechts en extreem racistisch. Haal jij je informatie daarvan daan ?
Je gaat flink door de mand.
Jij denkt dat de Islam minder bloeit door het verbod op minarettenquote:Op zondag 29 november 2009 20:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het enige wat flink door de mand gaat, is jouw geloof. Steeds meer mensen beginnen in te zien dat islam niet alleen maar vrede omvat.
Zwitsers anticiperen op de toekomst. Zij zien dat wanneer je de islam laat bloeien, dat er dan verschrikkelijke dingen in naam van dat geloof kunnen gebeuren. Daarom kiezen zij ervoor om de islam niet al te veel te laten bloeien.
met een paar flinke schoppen in de testikels rent de islam anders in ieder geval toch een heel stuk minder vlot.quote:Op zondag 29 november 2009 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Islam minder bloeit door het verbod op minaretten![]()
![]()
Staan er in Marokko veel kerken? Al dan niet met hoge torens?quote:Op zondag 29 november 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga de koning van Marokko vragen een wet af te vaardigen waarbij Kerktorens verboden worden. Even kijken hoe veel begrip de standaardusers alhier daarvoor dan kunnen opbrengen.
Zo lang hij genocides en moordpraktijken door moslims in het verleden blijft ontkennen of goedpraten, heeft Meki helemaal niet het recht om dat punt te maken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoewel ik vermoed dat moslims ook een gewedadig verleden hebben, moet ik toegeven dat Meki hier, geheel tegen zijn gewoonte in, wel een punt heeft.
Relatief wel, en ja.quote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Staan er in Marokko veel kerken? Al dan niet met hoge torens?
Jij denkt dat het alleen bij een verbod op minaretten blijft?quote:Op zondag 29 november 2009 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Islam minder bloeit door het verbod op minaretten![]()
![]()
Dit is koren op de molen van mensen die de Islam willen laten bloeien.
Als "de Koning" daar blij van word dan doet hij dat maar, wat kan mij Marokko nou verrotten. Het gaat me toch echt de regelgeving in Europa, als ze in een Islamitisch land wat tegen kerken hebben en doen (wat toch al gebeurd) dan moeten ze dat maar doen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga de koning van Marokko vragen een wet af te vaardigen waarbij Kerktorens verboden worden. Even kijken hoe veel begrip de standaardusers alhier daarvoor dan kunnen opbrengen.
Dat dachten de Russen ook, het gevolg was dat de Islam een flinke schop terug gaf.quote:Op zondag 29 november 2009 20:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met een paar flinke schoppen in de testikels rent de islam anders in ieder geval toch een heel stuk minder vlot.
Wat een Ummah taal zeg.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat dachten de Russen ook, het gevolg was dat de Islam een flinke schop terug gaf.
Zodra er in SA met overheidssubsidie kerken gebouwd worden, zal ik de eerste zijn die zegt dat ze in Zwitserland onredelijk bezig zijn..quote:Op zondag 29 november 2009 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat om de wetgeving, als jij je het niets kan schelen, waarom reageer je er dan zo happig op.quote:Op zondag 29 november 2009 20:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als "de Koning" daar blij van word dan doet hij dat maar, wat kan mij Marokko nou verrotten. Het gaat me toch echt de regelgeving in Europa, als ze in een Islamitisch land wat tegen kerken hebben en doen (wat toch al gebeurd) dan moeten ze dat maar doen.
Echt, wat kan mij dat nou schelen of ze een kerktoren verbieden in Marokko.
Dat zagen we ook wel bij Theo van Gogh ja.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat dachten de Russen ook, het gevolg was dat de Islam een flinke schop terug gaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |