quote:Op maandag 23 november 2009 17:25 schreef kwakz0r het volgende:
o en hai. ik word een beetje gallisch dat fok er steeds uit ligt...
en ik heb gehuild bij de logopedist (PMS week...ugh...)
maar ik heb wel google waveen niemand om mee te waven.
kusje voor Daph!
Eens.quote:Op maandag 23 november 2009 17:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind dat ronduit onbeschoft. het kan niet altijd feest en leuk zijn. sommige docenten zijn beter dan anderen in colleges "leuk" maken, maar soms is stof gewoon saai en ik vind persoonlijk dat je je er maar overheen te zetten hebt.
(ik doe altijd mn best om het interessant te houden, maar sommige studenten zijn nóóit tevreden)
Dat mag. Maar ik ben er voor mijzelf. En ik ga ook liever niet naar hoorcolleges omdat ik er de concentratie niet voor heb. Merk ik dat ik (letterlijk) in slaap begin te vallen, dan ga ik naar buiten, tegen een slapend hoofd aankijken lijkt mij nog erger..quote:Op maandag 23 november 2009 17:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind dat ronduit onbeschoft. het kan niet altijd feest en leuk zijn. sommige docenten zijn beter dan anderen in colleges "leuk" maken, maar soms is stof gewoon saai en ik vind persoonlijk dat je je er maar overheen te zetten hebt.
(ik doe altijd mn best om het interessant te houden, maar sommige studenten zijn nóóit tevreden)
Ik bij Rubinsteins interpretatie van Liszt.quote:Op maandag 23 november 2009 17:25 schreef kwakz0r het volgende:
en ik heb gehuild bij de logopedist (PMS week...ugh...)
Waardeloos. Nu je het zegt, ik moest ook poortjes openen om erin te kunnenquote:Op maandag 23 november 2009 17:12 schreef Phaidra het volgende:
Daph, ik kan meepraten over de OV-chip... Bij mij is 2x 4 euro afgeschreven (alsof ik vergeten zou zijn uit te checken), maar ik weet 100% zeker dat ik wél heb uitgecheckt. Ik moet namelijk op dat station poortjes openen, en dat heb ik gedaan, dus beetje raar dat ik niet zou hebben uitgecheckt![]()
. Ik heb er maar weer een mail tegenaan gestuurd...
Dat ja. Zou dr zowat (ok laat dat zowat maar weg) jaloers van wordenquote:Op maandag 23 november 2009 15:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Co, wat ben je toch een verdomd lekker wijf.
Dan hou je hem te lang bij het poortje en checkt hij je weer in (kan gebeuren.. bij zo een overstap punt)quote:Op maandag 23 november 2009 18:02 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Waardeloos. Nu je het zegt, ik moest ook poortjes openen om erin te kunnenOp mijn transactieoverzicht staat dat ik een minuut na het inchecken voor 4 euro ben overgestapt ofzoiets?
Ben benieuwd hoe ze reageren op je mail!
Thanks KwakDat is lief!
Beterschap lastpost!
Dan hoort er toch te staan iets van je saldo in het scherm? Bij mij stond er "overstap ok" toen ik door het poortje gingquote:Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef P.F het volgende:
[..]
Dan hou je hem te lang bij het poortje en checkt hij je weer in (kan gebeuren.. bij zo een overstap punt)
Nee toch? Ik krijg altijd "probeer opnieuw" als ik hem er te lang voorhou, maar hij probeert me nooit weer in te checken.quote:Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef P.F het volgende:
[..]
Dan hou je hem te lang bij het poortje en checkt hij je weer in (kan gebeuren.. bij zo een overstap punt)
Hm.. Ja soms zegt hijquote:Op maandag 23 november 2009 18:11 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Dan hoort er toch te staan iets van je saldo in het scherm? Bij mij stond er "overstap ok" toen ik door het poortje ging
Maf. Dat heb ik gelukkig nooit. Maar volgens mij staat mijn kaart te gevoelig afgesteld, ik krijg altijd dat 'probeer opnieuw' direct na het in-/uitchecken. Ben ook de enige die dat heeft ofzo xD hij doet het nooit normaal.quote:Op maandag 23 november 2009 18:44 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm.. Ja soms zegt hij
je bent afgemeld
maar dan ben je te langzaam en staat er weer: je bent aangemeld oid
maar zou niet moeten horen
Mijne ook!quote:Op maandag 23 november 2009 18:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maf. Dat heb ik gelukkig nooit. Maar volgens mij staat mijn kaart te gevoelig afgesteld, ik krijg altijd dat 'probeer opnieuw' direct na het in-/uitchecken. Ben ook de enige die dat heeft ofzo xD hij doet het nooit normaal.
En banketstaaf opwarmen.quote:Op maandag 23 november 2009 19:09 schreef loveli het volgende:
Ik ga bouillon en/of fond maken. Eerste keer, ben benieuwd.
Oeh, lekker!quote:
Je weet echt noooooooit wie ik bedoel hè, als ik aan docenten van de RUG refereerquote:
Oh, ik dacht al dat je die bedoelde.quote:Op maandag 23 november 2009 19:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je weet echt noooooooit wie ik bedoel hè, als ik aan docenten van de RUG refereer. Ik bedoel die knakker van pragmatiek, jeweets
(alleen liep ik niet weg bij pragmatiek, maar bij tekstanalyse).
ah, die les hebben wij gisteren gedaanquote:Op maandag 23 november 2009 17:44 schreef conleche het volgende:
Damn, net hardgelopen in de stromende regen, maar ik wilde niet de 1e dag van mijn goede voornemens al weer verzaken.Ben maar ergens halverwege met Evy begonnen: 2-4-5-6-7 minuten, met telkens 2 min. wandelen ertussen. Nu gewoon maar weer om de dag. Béétje zelfdiscipline.
Zo lastpost, dat klinkt niet best. Beterschap.
Das mooi rukquote:
Ja! Hier zit er brocolli in de oven. M'n maaltijd is volledig op citroen gebaseerd: brocolli geroorsterd in citroen, vis uit de oven met citroen, pasta met een citroensaus.quote:
juist dan moet je beter voor jezelf zorgen!quote:
Bikkel!quote:Op maandag 23 november 2009 19:49 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hallo.![]()
Lekker andijvie gegeten net.
Zo de regen maar eens trotseren voor het sporten.
Precies.quote:Op maandag 23 november 2009 19:48 schreef motorbloempje het volgende:
juist dan moet je beter voor jezelf zorgen!
Mja, het lukt sowieso niet. Gewoon geen kracht voor om ook te letten op wat ik elke dag eet.quote:Op maandag 23 november 2009 19:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
juist dan moet je beter voor jezelf zorgen!
Kost wel moeite maar zorg dat je genoeg goede dingen binnenkrijgt. Dat lukt je zo niet...
ik zou als ik jou was toch mijn best maar doen.. genoeg groenten en goed gezond fruit eten.. Ongezond en te weinig eten zal de Pfeiffer geen goed doen (of nou ja, eigenlijk de Pfeiffer wel, jou minder).quote:Op maandag 23 november 2009 19:50 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mja, het lukt sowieso niet. Gewoon geen kracht voor om ook te letten op wat ik elke dag eet.
Vicieuze cirkel.quote:Op maandag 23 november 2009 19:50 schreef Tamashii het volgende:
Mja, het lukt sowieso niet. Gewoon geen kracht voor om ook te letten op wat ik elke dag eet.
Dank.quote:Op maandag 23 november 2009 22:05 schreef _Calimero_ het volgende:
Lastpost wilde ik nog even sterkte wensen
Haai!quote:
Halverwege weggaan vind ik ook idd niet netjes, maar ja, ik heb het ook weleens gedaan hoor - dat ik vanwege bijvoorbeeld doktersbezoek weg moest, maar wel graag het eerste deel wilde meepikken. Zo erg is dat toch niet..quote:Op maandag 23 november 2009 22:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je maar tot een bepaalde tijd kunt blijven zou ik eerder helemaal niet komen of inderdaad in de pauze weggaan dan het college verstoren door halverwege weg te gaan. Het lijkt misschien wel alsof die docent er voor jou staat maar dat zijn ook maar gewoon mensen die eigenlijk wel betere dingen te doen hebben dan voor de zoveelste keer stof opdreunen die voor henzelf gesneden koek is, daar kun je toch een beetje waardering voor tonen.
Sorry, offtopic... Ontopic: ik eet M&M's.
Zelfde als m'n vorige griep eigenlijk, alleen heb ik dan nu de diarree verruild voor de flinke koorts.quote:Op maandag 23 november 2009 22:22 schreef Laureline het volgende:
En Lastpost sterkte. Hoe voelt dat nou, die echte Mexicaanse griep?
Dankje!quote:Op maandag 23 november 2009 22:45 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Haai!
Wilde al roepen dat ik je lang niet had gezien maar toen las ik waarom.
De griep9 kilo
![]()
Sterkte!![]()
Beetje spuit 11, reactie, maar met het woord verplichtingen zeg je het toch zelf al, het is gewoon een onderdeel van het betaalde takenpakket.quote:Op maandag 23 november 2009 23:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Mwa, er zijn ook zat mensen die eigenlijk geld krijgen om onderzoek te doen en daar alleen maar vanafgehouden worden door hun onderwijsverplichtingen. Dat zijn vaak ook niet de beste docenten, maar ze doen het toch maar.
Beterschap Lastpost!
Dat hoeft niet perse. Ik heb vorige week oid een college gehad over vreselijk saaie stof, en toch was het college interessant, en daardoor werd de stof ook interessant. Ik heb docenten die kunnen elk vak/onderwerp leuk maken. En ik heb docenten die kunnen zelfs het leukste onderwerp nog saai makenquote:Op dinsdag 24 november 2009 06:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Beetje spuit 11, reactie, maar met het woord verplichtingen zeg je het toch zelf al, het is gewoon een onderdeel van het betaalde takenpakket.
Overigens vind ik het niet echt netjes om halverwege een college weg te gaan (uitgezonderd van de pauze dan, die is daar zeer geschikt voor). Aan de andere kant vind ik het niet kunnen om een ongeinspireerd college te krijgen. Al blijft saaie stof saai, daar is niets aan te doen,
Wat verschrikkelijk!quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:22 schreef motorbloempje het volgende:
...
kom je op het werk, beide koffieautomaten niet werkend....men...
mijn verhouding eiwit/kh/vet is meestal 25/50/25, soms is eiwit nog iets hoger en vetten wat lager, volgens mij is dat prima? ik mik in ieder geval juist bewust op die verhoudingen..quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:36 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel procent van jullie energie halen jullie uit eiwitten? Ik werd er door een dagje dieetinzicht.nl bijhouden aan herinnerd dat ik structureel te veel eiwitten eet. Volgens de site is de aanbevolen hoeveelheid 10% en ligt de aanvaardbare bovengrens op 25%.
Ik zat gister met gemak op 27% en het is me een raadsel hoe ik dat percentage omlaag ga krijgen. Ik kan natuurlijk relatief meer groenten eten, maar het is lastig om met groenten aan voldoende calorieën te komen. Gister heb ik 1700 kcal naar binnen gewerkt terwijl ik er 2500 binnen moet krijgen. Iemand tips?
bij mij ging het gister tot het avondeten goed, en daarna vond ik de chocola in het keukenkastje. 1 heel blok rittersport chocola op..quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk!
Ik vond mijn moeder vroeger altijd zo'n aanstelster, omdat ze 's ochtends niet aanspreekbaar was tot na haar 2e koffie, maar nu ben ik precies zo![]()
Verder ga ik weer eens een poging doen tot minder troep eten, op het menu stond gisteren o.a. speculaascake, gesuikerde pinda's en cashewnoten, marsepein met chocola eromheen, schuimpjes en chipito's. Moeilijk hoor, die Sinttijd! We hadden wel nog broccolisoep
Foar de kofje net eamelje.quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk!
Ik vond mijn moeder vroeger altijd zo'n aanstelster, omdat ze 's ochtends niet aanspreekbaar was tot na haar 2e koffie, maar nu ben ik precies zo![]()
P
quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Foar de kofje net eamelje..
spreek jij veel fries, DaD?quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
voor de koffie niet zeuren?quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik denk dat ik, als ik 'goed' bezig ben, ook structureel teveel eiwitten eet. Omdat het voor mij de enige manier is geen rammelende honger te krijgen. Het is dus de keuze tussen teveel eiwitten, of enorme ladingen koolhydraten. Wat zijn de gevolgen dan van een te hoog eiwitpercentage?quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:36 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel procent van jullie energie halen jullie uit eiwitten? Ik werd er door een dagje dieetinzicht.nl bijhouden aan herinnerd dat ik structureel te veel eiwitten eet. Volgens de site is de aanbevolen hoeveelheid 10% en ligt de aanvaardbare bovengrens op 25%.
Ik zat gister met gemak op 27% en het is me een raadsel hoe ik dat percentage omlaag ga krijgen. Ik kan natuurlijk relatief meer groenten eten, maar het is lastig om met groenten aan voldoende calorieën te komen. Gister heb ik 1700 kcal naar binnen gewerkt terwijl ik er 2500 binnen moet krijgen. Iemand tips?
Dat iddquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee wat en hoeveel ik binnenkrijg.. Daarom blijf ik zo vadsig wrsch!
Jullie eten allebei niet te veel in ieder geval!quote:
Jij wel, denk ik jaquote:
Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:39 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
mijn verhouding eiwit/kh/vet is meestal 25/50/25, soms is eiwit nog iets hoger en vetten wat lager, volgens mij is dat prima? ik mik in ieder geval juist bewust op die verhoudingen..
maar als je de eiwitten omlaag wil, wil je dan je Kh omhoog, of ook de vetten een beetje?
Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.quote:Maar ik heb geen idee wat je nu eet, als je een lijstje post, kan ik wat zinnige suggesties daarop maken misschien?
Ik heb precies hetzelfde. Wat de gevolgen zijn weet ik niet. Ik ga op onderzoek uit!quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:05 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik denk dat ik, als ik 'goed' bezig ben, ook structureel teveel eiwitten eet. Omdat het voor mij de enige manier is geen rammelende honger te krijgen. Het is dus de keuze tussen teveel eiwitten, of enorme ladingen koolhydraten. Wat zijn de gevolgen dan van een te hoog eiwitpercentage?
Doe niet zo raar, je ziet er hartstikke goed uit! Ik zou een ieder die het zich kan veroorloven adviseren om zo onbekommerd mogelijk om te gaan met eten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee wat en hoeveel ik binnenkrijg.. Daarom blijf ik zo vadsig wrsch!
ik vind het er zo op het eerst gezicht wel goed uitzien eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?
Waarop baseer jij je 25/50/25? Misschien moet ik me niet zo blindstaren op het advies van dieetinzicht.
[..]
Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.
O: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: grote bak halfvolle yoghurt met een mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: een bak muesli van Zonnatura met een beetje halfvolle yoghurt
T: een madarijn
T: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
D: steak tagliata (biefstuk, rucolasla, rode ui, olijfolie, balsamicoazijn)
T: een grote bak halfvolle yoghurt
ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nuquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, je ziet er hartstikke goed uit! Ik zou een ieder die het zich kan veroorloven adviseren om zo onbekommerd mogelijk om te gaan met eten.
Zelf ben ik een 'meten is weten'-freak. Als ik weet dat ik eten in moet voeren in een lijstje dan laat ik slecht eten makkelijker staan, opdat ik aan het eind van de dag een mooi lijstje cijfers heb.
Lekker!quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:24 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
ik vind het er zo op het eerst gezicht wel goed uitzien eigenlijk.
ga nu eerst een nespresso kopenzal daarna wat grondiger naar je lijstje kijken en even wat boeken/info er naast leggen!
hoho! de aanbevolen koolhydraten is 40% zónder maximum! als je 10% eiwitten eet en de aanbevolen 25% vet, dan zul je wel 65% koolhydraten móeten eten... anders ehhh kom je niet aan honderd!quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?
Waarop baseer jij je 25/50/25? Misschien moet ik me niet zo blindstaren op het advies van dieetinzicht.
[..]
Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.
O: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: grote bak halfvolle yoghurt met een mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: een bak muesli van Zonnatura met een beetje halfvolle yoghurt
T: een madarijn
T: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
D: steak tagliata (biefstuk, rucolasla, rode ui, olijfolie, balsamicoazijn)
T: een grote bak halfvolle yoghurt
Ik heb altijd maar relatief korte periodes dat ik intensief bezig kan zijn met goed eten en bewegen. Dan ga ik een tijdje mijn eten bijhouden in lijstjes, hardlooptijden noteren en veel nieuwe recepten uitproberen. Dat houd ik nooit lang vol, maar in periodes erna blijf ik de goede gewoonte wel aanhouden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nu
Niet zo veel meer, helaas. M'n vriend spreekt het niet en op m'n werk spreek ik het alleen als ik toevallig hoor dat er Friese klanten zijn. Dus alleen nog met m'n familie, eigenlijk, maar zo vaak zie ik die niet.quote:
je streefgewicht is ook maar een getal... het is pas goed als jíj kunt inzien dat je mooi bent. los van een getal (want die paar kilo gaan op je taille echt niet zoveel meer uitmaken). zelf-acceptatie hoort er ook bij, en dan kun je afvallen tot je een ons weegt - er blijft altijd wel iets wat je niet aanstaat als je jezelf niet zo goed accepteert. voor ons allemaal zie jij er bijvoorbeeld práchtig slank uit in je trouwjurk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nu
Mo, lesje biologie nodig?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar jij hebt net een kind uitgepoept!dus dat mag!!!
Mijn aanbevolen hoeveelheid vet is 20-40%, dus ik zag alleen nog maar ruimte om de onverzadigde vetten op te hogen. Maar je hebt gelijk, ik zie nu dat er geen bovengrens gesteld wordt aan koolhydraten, dus ik zou bijv. bij het avondeten rijst of zo toe kunnen voegen. Ik geef zelf de voorkeur aan een wat koolhydraatarmer dieet - daarbij voel ik me meer verzadigd - maar dan moet ik die eiwitten voor lief nemen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hoho! de aanbevolen koolhydraten is 40% zónder maximum! als je 10% eiwitten eet en de aanbevolen 25% vet, dan zul je wel 65% koolhydraten móeten eten... anders ehhh kom je niet aan honderd!
Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.quote:ik eet ook "teveel" eiwitten. de aanvaardbare bovengrens voor eiwitten is (voor mensen met overgewicht maar volgens mij ook gemiddelde mensen) overigens 35% volgens dieet inzicht.
en dan zijn ze nog conservatief: je krijgt pas last van je nieren als je enorm veel dierlijke eiwitten en teveel vet combineert...
ik doe mijn best! We lopen weer 3 keer per week hardquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Tinkepink het volgende:
Sporten mo, sporten!
Je bent prachtig. En dun. Met gerichte oefeningen kun je de boel prima bijschavenDat herinnert me eraan dat ik je jurk nog niet gezien heb.
En Vik.. VadsigDoe normaal. Ga jij nog maar eens kijken naar het filmpje waarop je lesgeeft.
Claudia: welkom terug! En gefeliciteerd met je hummel! Mijn gevoel over je lijstje is dat je wat meer fruit en groente zou kunnen eten, ook als tussendoortje. En dan jam ofzo op brood ipv vleeswaren. Maar ik ben geen dietiste.
nope ik zit vaak tegen de 3000 aan (als ik gezond eet al. en vaak voeg ik met koken ook nog zout toe...quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn aanbevolen hoeveelheid vet is 20-40%, dus ik zag alleen nog maar ruimte om de onverzadigde vetten op te hogen. Maar je hebt gelijk, ik zie nu dat er geen bovengrens gesteld wordt aan koolhydraten, dus ik zou bijv. bij het avondeten rijst of zo toe kunnen voegen. Ik geef zelf de voorkeur aan een wat koolhydraatarmer dieet - daarbij voel ik me meer verzadigd - maar dan moet ik die eiwitten voor lief nemen.
[..]
Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.
Zelf helemaal geen zout meer toevoegen aan je eten helpt al een beetje. En weinig voorbewerkte levensmiddelen eten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.
Ik vind hem wel tof! Ik kan alleen niet meer beoordelen of de koffie lekker is of niet, want ik heb 9 maanden lang geen koffie meer gedronken en m'n beoordelingsvermogen is ernstig aangetast. Nadeel: alle koffievarianten met melk zijn licht gezoet.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:36 schreef loveli het volgende:
Die Dolce Gusto ziet er niet uit, imho. Maar dat zal 's ochtends tot de tweede kop niet echt uitmaken.
Mogguh enzo.
Dat kan ik echt niet meer. Ik eet al te zout waarschijnlijk (gelukkig eet ik, vandaag uitgezonderd, niet veel brood). - Maar geen zout toevoegen aan mijn avondmaaltijd, dat kan ik niet - dan vind ik alles te flauw. Ik drink wel veel water, dan hoop ik dat het overschot iig goed wordt afgevoerd.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zelf helemaal geen zout meer toevoegen aan je eten helpt al een beetje. En weinig voorbewerkte levensmiddelen eten.
Gewoon, bij de avondmaaltijd - op smaak brengen met peper, zout en kruiden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik voeg zelden zout aan m'n eten toe. Waar zou dat allemaal bij moeten, dan?.
Dat was me ook opgevallen, dat het vooral in brood zit. Als ik dus mijn koolhydraten op zou willen krikken, zou ik nóg meer zout binnenkrijgen. Die bovengrens is gewoon niet te doen, tenzij je heel weinig kcal tot je neemt.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
t meeste zout dat je binnenkrijgt zit in brood meestal! kijk maar eens naar t voedingsrapport. brood, kant en klaar producten en snacks (ook zoete snakcs) zijn het zout-rijkst. er is spevciaal minder-zout brood van becel en van zonnatura. als je er echt mee zit kan je dat eens proberen?
nee, een robot.quote:
Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te kokenquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Op een eitje, op filet americain, rosbief, ossenworst.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe meer zout je eet, hoe meer je eraan went. Zout is een smaakversterker, maar als je weinig zout eet, proef je andere smaken aan je eten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat kan ik echt niet meer. Ik eet al te zout waarschijnlijk (gelukkig eet ik, vandaag uitgezonderd, niet veel brood). - Maar geen zout toevoegen aan mijn avondmaaltijd, dat kan ik niet - dan vind ik alles te flauw. Ik drink wel veel water, dan hoop ik dat het overschot iig goed wordt afgevoerd.
Dat doe ik alleen als er geen saus of andere smaakmaker bij zit. Een bord broccoli zonder zout trek ik niet vind ik aanzienlijk minder lekker.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te koken
Nog nooit gedaan en ik mis het ook absoluut niet. Misschien omdat m'n moeder het thuis ook nooit deed vanwege de hoge bloeddruk van m'n vader.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te koken
ik ben idd. opgevoed met zout op t eten:quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik las een paar jaar geleden dat de voedingsindustrie foliumzuur wilde gaan toevoegen aan brood, omdat erg veel mensen er te weinig van binnenkrijgen. Maar een vriendinnetje (heeft voeding&diëtetiek gedaan en doet nu master in wageningen) vertelde toen dat een teveel aan foliumzuur een tekort aan vitamine B kan 'maskeren', dus als je getest wordt op vit. B, dan lijkt het alsof je er voldoende van binnenkrijgt, maar dat hoeft dan niet het geval te zijn. En er was nog iets nadeligs aan veel foliumzuur voor mensen met bepaalde medicijnen/ziektes, maar dat is me even ontschoten. Waar foliumzuur normaal gesproken inzit, weet ik eigenlijk niet, dus deze post is best nutteloos bedenk ik mequote:Op dinsdag 24 november 2009 10:27 schreef kwakz0r het volgende:
score van vandaag is overiegsn te laag in de kcal, en toch naar verhouding te veel vet... te weinig carbs maar die wil ik eigenlijk niet verhogen... (29/39/30)... ik krijg vooral steeds te weinig vitamine C binnen (omdat komkommer idd. geen echte groente is... vandaag gecompenseerd met paprika's!) en te weinig foliumzuur (geen idee waar dat in zit). met andere vit/ en mineralen zit ik steeds goed. vezels meestentijds ook wel.
Vreemd, normaal ben je er bij lijnen op uit dat je zoveel mogelijk voedingsstoffen voor weinig kcals binnenkrijgt maar als ik dit zo hoor moet je juist dingen gaan eten waar relatief veel calorieën in zitten?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Claudia, geloof ik. Zit voor vandaag op 1200 kcal, met wat ik zeker wil gaan eten, maar al behoorlijk hoog in m'n koolhydraten en eiwitten.
vergeet niet dat het totaal altijd 100% moet zijn he!! je kúnt niet low-carb eten met weinig eiwitten, tenzij je je ckal uit pakjes boter of flessen olie gaat halen. die kcal moeten, procentueel gezien, toch ewrgens vandaan komen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Claudia, geloof ik. Zit voor vandaag op 1200 kcal, met wat ik zeker wil gaan eten, maar al behoorlijk hoog in m'n koolhydraten en eiwitten.
Dat had ik laatst toen ik door oude agenda's bladerde, allemaal afspraken met mensen die ik nu nooit meer zie. Raar is dat, hoewel het waarschijnlijk gewoon iets is waar je aan moet wennen als je ouder wordt.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:03 schreef AKnynke het volgende:
ai, ik ben door oude emails aan het bladeren, en dan wordt ik altijd heel melancholish. K vind het jammer dat ik met zoveel mensen over de jaren het contact heb verloren..en dat zal ook lastig te herstellen zijn. Beetje vreemd gevoel zo.
K heb inderdaad een aantal mailtjes de deur uit gedaan. k ben benieuwd of ik nog de goede emialadressen heb enzo!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat had ik laatst toen ik door oude agenda's bladerde, allemaal afspraken met mensen die ik nu nooit meer zie. Raar is dat, hoewel het waarschijnlijk gewoon iets is waar je aan moet wennen als je ouder wordt.
Aan de andere kant kreeg ik gisteren toevallig ook berichtjes van twee mensen 'van vroeger', dat is dan wel weer erg leuk. Als je wilt kan het dus wel, het contact opnieuw oppakken!
Hm, nu ik er zo over nadenk heb ik gisteren ook nog twee oude vrienden gesproken met wie het contact een tijd geleden nogal vervelend was geëindigd, allemaal in één dag!
Ja, hoe doe je eigenlijk contacten op als je niet meer nieuwe studiegenoten leert kennen enzo?quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
herkenbaar NynZat laatst nog te denken of ik weer eens klasgenootjes enzo zou contacten, maar het kost gewoon veel moeite om contact te houden. Ik zou graag nieuwe echte contacten opdoen enzo, maar het is zo moeilijk
Zit nu met Rene te mailen om te kijken wie we uit kunnen nodigen voor oud en nieuw, aangezien we wel leuk vinden om dat met wat mensen bij ons thuis te vieren.. en de enige mensen die we uit kunnen nodigen zijn vrienden van Rene..want ik heb gewoon geen echte vrienden (meer).
Of het contact is verwaterd, of het is ' uit ' zoals nu met mijn ex-beste vriend..bleuh... maar geforceerd contacten vernieuwen vind ik ook zo desperate, dus moet eigenlijk gewoon, als het bestuursjaar voorbij is, maar weer eens een hobby gaan zoeken en mensen leren kennen. Zit al te denken aan zwemmen bij de Nijmeegse Reddingsbrigade of roeien bij Phocas ofzo...
neem jij nog contact op?
Heb een aantal mailtjes gestuurd. kK zit een beetje in het zelfde schuitje hier in Zweden. In maastricht had ik altijd een heel erg uitgebreid sociaal leven, ik kende alles en iedereen, had elke avond wat te doen. Hier in Zweden is het leven anders. Ik heb 5 of 6 hele goede vreinden om me heen, met wie ik ontzettend veel lol heb en leuke dingen doe, maar die zie ik niet elke dag. Voor de rest zit ik veel thuis omdat ik weinig mensen ken. Ik ken de mensen van m'n studie, en daarnaast kom ik nergens tussen. Best jammer, en ook lastig omdat ik een heel druk sociaal leven gewend ben. Maar goed, ik zit hier nog een half jaartje, dus dat moet te doen zijn!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
herkenbaar NynZat laatst nog te denken of ik weer eens klasgenootjes enzo zou contacten, maar het kost gewoon veel moeite om contact te houden. Ik zou graag nieuwe echte contacten opdoen enzo, maar het is zo moeilijk
Zit nu met Rene te mailen om te kijken wie we uit kunnen nodigen voor oud en nieuw, aangezien we wel leuk vinden om dat met wat mensen bij ons thuis te vieren.. en de enige mensen die we uit kunnen nodigen zijn vrienden van Rene..want ik heb gewoon geen echte vrienden (meer).
Of het contact is verwaterd, of het is ' uit ' zoals nu met mijn ex-beste vriend..bleuh... maar geforceerd contacten vernieuwen vind ik ook zo desperate, dus moet eigenlijk gewoon, als het bestuursjaar voorbij is, maar weer eens een hobby gaan zoeken en mensen leren kennen. Zit al te denken aan zwemmen bij de Nijmeegse Reddingsbrigade of roeien bij Phocas ofzo...
neem jij nog contact op?
had ik vorig jaar idd ook met een oud klasgenootje.. was heel gezellig, maar toch niet meer zoals vroeger. Andere levens, andere interesses...quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vorig jaar m'n oude jeugdvriendinnetje weer eens ontmoet. We hadden elkaar jaren niet gezien of gesproken door een heel onbenullige ruzie toen we 17 waren (we zijn vriendinnen geworden toen we 6 waren). Ze nam weer contact met me op via Hyves en het klikte weer geweldig, enorm veel gemaild en op een gegeven moment is ze hier een dagje komen shoppen. Was erg gezellig, vond ik, maar na die afspraak is het weer verwaterd... Heb d'r nog wat berichtjes gestuurd, en gefeliciteerd met d'r verjaardag, maar dat was het weer. Waarschijnlijk toch te veel uit elkaar gegroeid. Jammer.
Wat vooral het grootste verschil was is dat zij heel erg in ons oude dorp is blijven hangen, inclusief vrienden van toen. Ik ben een heel andere kant op gegaan, al was het maar omdat ik zo'n beetje als enige van die hele vriendengroep ben gaan studeren en op kamers ben gaan wonen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
had ik vorig jaar idd ook met een oud klasgenootje.. was heel gezellig, maar toch niet meer zoals vroeger. Andere levens, andere interesses...
Je spelling gaat er ook niet op vooruitquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:03 schreef AKnynke het volgende:
ai, ik ben door oude emails aan het bladeren, en dan wordt ik altijd heel melancholish. K vind het jammer dat ik met zoveel mensen over de jaren het contact heb verloren..en dat zal ook lastig te herstellen zijn. Beetje vreemd gevoel zo.
Woa! Die heeft mijn mams in het lichtgeel!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:28 schreef Laureline het volgende:
Mijn eiwitten komen vooral van magere yoghurt, magere melk (in de cappuccino), magere kwark, filet americain, noten, vegetarische burgers, balletjes of tofustukjes, eieren, mager vlees en vis. Lijkt me niet zo'n probleem! Bij vis kijk ik tegenwoordig, ook dankzij de Keuringsdienst van Waarde, altijd of het wel wild gevangen vis is, en geen kweekvis.
En ik zal onze coffeemachine ook nog even spammen:
[ afbeelding ]
Ons apparaat heeft het laatst met een spectaculaire knal (met vonken!) begeven, dus nu staat dit potje op een warmhoudplaatje op het fornuis, en schenken we in etappes kokend water op. Heel jaren '50
Wat enorm cute!!! Ik heb zo'n koffieserviesje in het groen, compleet met grote kommen voor de café au lait, of zoals je wilt, conlechequote:Op dinsdag 24 november 2009 12:28 schreef Laureline het volgende:
Mijn eiwitten komen vooral van magere yoghurt, magere melk (in de cappuccino), magere kwark, filet americain, noten, vegetarische burgers, balletjes of tofustukjes, eieren, mager vlees en vis. Lijkt me niet zo'n probleem! Bij vis kijk ik tegenwoordig, ook dankzij de Keuringsdienst van Waarde, altijd of het wel wild gevangen vis is, en geen kweekvis.
[ afbeelding ]
Ons apparaat heeft het laatst met een spectaculaire knal (met vonken!) begeven, dus nu staat dit potje op een warmhoudplaatje op het fornuis, en schenken we in etappes kokend water op. Heel jaren '50
Staat dat op alle verpakkingen, of het om kweekvis gaat of niet? Is me namelijk nooit opgevallen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:28 schreef Laureline het volgende:
Ik vind het altijd zo leuk om de tijd te nemen voor dat soort dingen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:28 schreef Laureline het volgende:
[ afbeelding ]
en je bestuursgenoten? Ik heb in mn bestuursjaar de meeste nieuwe vrienden en kennissen opgedaan. de scheidslijn vriend/kennis is bij mij niet zo duidelijk. Ik heb een paar écht écht vriendinnen, en heel veel hele goeie kennissen die als t nodig is de vriend positie vervullen... ben wel benieuwd hoeveel contacten ik daarvan overhoud als we allemaal uitvliegen en weggaan bij koor/orkest, verhuizen, etc.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
neem jij nog contact op?
Dat dus...quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
ik verlies ze gewoon, wat nou nieuwe aanwasben gewoon niet zo leuk
![]()
quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo leuk om de tijd te nemen voor dat soort dingen.Ik heb het een tijdje bij een percolator gehouden, maar daar kwam witte aanslag in die ik niet meer weg kreeg en toen heb ik het maar opgegeven.
Dat is ook de reden dat ik graag een eitje kook, om de tijd te nemen voor m'n eten. Zometeen ga ik maar weer eens een eitje bakken.Of beter gezegd: ik ga mijn lief vragen om een eitje te bakken terwijl ik met Ivan op m'n buik naar Boer zoekt vrouw ga kijken. Lekker kneuterig.
![]()
Dat klinkt echt heerlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of beter gezegd: ik ga mijn lief vragen om een eitje te bakken terwijl ik met Ivan op m'n buik naar Boer zoekt vrouw ga kijken. Lekker kneuterig.![]()
Ik vind ze ook vies. Alleen die opzwellende rookworsten van de AH vind ik lekker grappig.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:40 schreef Bob. het volgende:
Al mijn eiwitten komen uit kaas, yoghurt en noten. En dan eigenlijk vooral die eerste, al probeer ik nu elke dag wel een zuivel iets te eten.
Voor een vegetariër eet ik veel te weinig dingen als tofu en vegaburgers, maar ik vind die dingen meestal zo vies.
Eet je ook eieren? Ik raak nogal in de war van alle verschillende vegetarische mogelijkheden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:40 schreef Bob. het volgende:
Al mijn eiwitten komen uit kaas, yoghurt en noten. En dan eigenlijk vooral die eerste, al probeer ik nu elke dag wel een zuivel iets te eten.
Voor een vegetariër eet ik veel te weinig dingen als tofu en vegaburgers, maar ik vind die dingen meestal zo vies.
Gewoon vervangen door knolselderij!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
Nu heb ik ineens een ontzettende zin in erwtensoep. Heeft iemand een recept voor erwtensoep zonder aardappelen?
Weet even niet meer of het panga of tilapia was, maar een ervan is gewoon niet gezond. Volgens mij was dat tilapia.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:42 schreef Laureline het volgende:
Op vis uit de diepvries staat het altijd op de verpakking! Veel panga, tilapia en zalm is kweekvis uit Vietnam of Indoniesë. Als ik me de uitzending goed herinner, kregen de kweekvissen vaak vleesafval te eten, en geen zeewier waar de Omega-3 vetzuren inzaten.
Vegetarisch eten boeit mij ook niet zo, maar de balletjes van Tivall zijn fantastisch! Als je een heel lekker sausje maakt, een beetje indisch bijvoorbeeld, nemen ze, als je ze daarin even laat sudderen, alle smaak daarvan op, en zijn het net zalige gehaktballetjes. De meest verstokte vleeseters kan je ermee foppen!
Dank voor de tip! Ik had geen idee dat er zo'n groot verschil zit tussen aardappel en knolselderij als je kijkt naar hun positie in de glycemische index.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:52 schreef Laureline het volgende:
[..]
Gewoon vervangen door knolselderij!
Kan bij alle recepten met aardappel![]()
Met vlagen. Ik moet me er altijd even overheen zetten dat dit een kuiken had kunnen zijn. En ja, ik weet dat dat echt nergens over gaat, maar ik zit anders letterlijk te kokhalzen als ik het eet.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Eet je ook eieren? Ik raak nogal in de war van alle verschillende vegetarische mogelijkheden.
Met een korstjequote:Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Ik had geen idee dat er zo'n groot verschil zit tussen aardappel en knolselderij als je kijkt naar hun positie in de glycemische index.
Knolselderijpuree is ook een aardig idee.
Heel stom. Ik weet al tig jaar dat kippen eieren leggen. Maar ik weet niet hoe het komt dat ze ook eieren leggen als er geen haan aan te pas komt.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:22 schreef Bob. het volgende:
[..]
Met vlagen. Ik moet me er altijd even overheen zetten dat dit een kuiken had kunnen zijn. En ja, ik weet dat dat echt nergens over gaat, maar ik zit anders letterlijk te kokhalzen als ik het eet.
Welkom! Volgens mij ken ik jou al ergens van, als ik je avatar ziequote:Op dinsdag 24 november 2009 13:45 schreef heroine het volgende:
Goedemiddag allen,
Ik kom me hier maar eens melden. Ik heb een beetje enthousiast gegeten de laatste tijd en een pietsie te weinig gesport. Gevolg: vetjes op buik/heupen/bovenbenen en een dikke kont. Wel goede tieten though. Enniewees, er mag dus wel wat af!
Ja! Zie Slank #881: waar niemand een nieuwe wilde openen... en Slank #881: waar niemand een nieuwe wilde openen... (als je die nog niet gezien had).quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
Claudia! Je bent bevallen, dus? Gefeliciteerd!
Het gaat fantastisch! Onze zoon is ongelooflijk zoet en het herstel valt me erg mee. Ik loop nog niet bepaald de marathon, hoor, maar het lukt allemaal prima zonder kraamhulp.quote:Gaat het allemaal goed?
Maar wat doen die aardappelen erin?quote:Op dinsdag 24 november 2009 14:10 schreef Syrena het volgende:
Knolselderijsoep!http://www.ah.nl/recepten/recept?id=511946&rq=knolselderijsoep
Dat brood doe ik er nooit bij.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar wat doen die aardappelen erin?![]()
Ik neem aan dat je die ook gewoon kunt vervangen?
Ik lees momenteel niet bij, ben razend druk met werk. Maar wat een vreselijk lekker beertje, zegquote:Op dinsdag 24 november 2009 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Zie Slank #881: waar niemand een nieuwe wilde openen... en Slank #881: waar niemand een nieuwe wilde openen... (als je die nog niet gezien had).
[..]
Het gaat fantastisch! Onze zoon is ongelooflijk zoet en het herstel valt me erg mee. Ik loop nog niet bepaald de marathon, hoor, maar het lukt allemaal prima zonder kraamhulp.
Dan zou ik misschien wat room gebruiken. Maar dat is natuurlijk ook wel weer een beetje evilquote:Op dinsdag 24 november 2009 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar wat doen die aardappelen erin?![]()
Ik neem aan dat je die ook gewoon kunt vervangen?
Haha, dat klopt.quote:Op dinsdag 24 november 2009 14:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Welkom! Volgens mij ken ik jou al ergens van, als ik je avatar zie!
volgens mij om dezelfde reden als dat vrouwen ovuleren zonder dat ze baby's baren...ik zie dan ook echt geen probleem in eieren eten. elke ongesteldheid hád ook een baby kunnen zijn. als de vrouw tenminste bevrucht was.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Heel stom. Ik weet al tig jaar dat kippen eieren leggen. Maar ik weet niet hoe het komt dat ze ook eieren leggen als er geen haan aan te pas komt.
Ja, ik denk ook iedere keer als ik weer helse menstruatiekrampen heb: daar is de Wraak van de Baarmoeder, dat die wéér zo'n ongebruikt eitje moet opruimenquote:Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
volgens mij om dezelfde reden als dat vrouwen ovuleren zonder dat ze baby's baren...ik zie dan ook echt geen probleem in eieren eten. elke ongesteldheid hád ook een baby kunnen zijn. als de vrouw tenminste bevrucht was.![]()
kokhalzen is niet nodig dus. alhoewel ik zelf wellicht zou gaan kokhalzen van het idee dat ik het eindproduct van een kippenongesteldheid eet.quote:Soms scheurt er een klein bloedvaatje in de eierstokken van de kip waardoor er wat bloed in het ei terecht kan komen. Het is een misverstand te denken dat een dergelijk ei bevrucht zou zijn. Een dergelijk bloedstipje in het ei kan met een natgemaakte lepel worden verwijderd.
ik kan me niet voorstellen dat dat waar is... eigenlijk... t gaat toch altijd om wat je per saldo verbruikt op een dag...quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:59 schreef Laureline het volgende:
Iets anders: ik las net in het zustertopic (Dieetclub) iets over sporten: voor vetverbranding moet dat eigenlijk met een lege maag ervoor èn tot minstens een uur erna, omdat je zo daadwerkelijk je vetten aanspreekt ipv je zojuist genuttigde maaltijd.
Houdt iemand van jullie zich hieraan? Ik in ieder geval niet, zonder eten vooraf moet ik halverwege het eerste stukje Haagse Bos met trillende knieeën rechtsomkeert, en na het sporten heb ik ook direct weer trek. Dit gaat dan ook nog over een half uurtje![]()
Ja ik sport altijd wel op lege maag, dwz ik zorg dat ik minstens 2 uur van te voren niks eet, anders voel ik me niet lekker tijdens het sporten. Een uitzondering maak ik weleens voor een stuk fruit. Ook daarna is mijn hongergevoel weg. Dat komt weer na ongeveer een uurtje.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:59 schreef Laureline het volgende:
Iets anders: ik las net in het zustertopic (Dieetclub) iets over sporten: voor vetverbranding moet dat eigenlijk met een lege maag ervoor èn tot minstens een uur erna, omdat je zo daadwerkelijk je vetten aanspreekt ipv je zojuist genuttigde maaltijd.
Houdt iemand van jullie zich hieraan? Ik in ieder geval niet, zonder eten vooraf moet ik halverwege het eerste stukje Haagse Bos met trillende knieeën rechtsomkeert, en na het sporten heb ik ook direct weer trek. Dit gaat dan ook nog over een half uurtje![]()
Al is het waar, wat dan nog? Moet je echt voor maximale vetverbranding trainen, dan? Als ik met iets in m'n maag maar 80% van dat maximum haal en lekkerder loop, is dat toch prima?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:59 schreef Laureline het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
had je nog nooit m&m's op???quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:24 schreef P.F het volgende:Zo
Die m&m's zijn niet te vreten
Ik heb het al niet zo op chocolade maar dit is echt niet echt heel lekker of zo
Waren het echte m&m's of nepmerk? Ik had laatste een nepmerk, en dat was zo viesquote:Op dinsdag 24 november 2009 18:24 schreef P.F het volgende:
Zo
Die m&m's zijn niet te vreten
Ik heb het al niet zo op chocolade maar dit is echt niet echt heel lekker of zo
Ik eet de laatste tijd (jaar-twee jaar) niet zo vaak snoep meer... In mijn herinnering waren m&m's geweldig - viel dat even tegenquote:Op dinsdag 24 november 2009 18:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
had je nog nooit m&m's op???
kun je niet met je eten in je oude huis gaan koken?
Nee alleen een frituurpan maar ik moet nog olie kopenquote:Op dinsdag 24 november 2009 18:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ongestelde kippen![]()
Huu. En ik vind die bloedstukjes erin ook altijd om te gruwelen, vooral als er ook kleine roze stukjes bij zitten
Maar verder zijn eieren wel lekker!
PF: poor you! Ook geen magnetron? Bij gebrek aan beter ofzo!
Het brood was opquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
*bedenkt koud eten voor PF*
Sushi! Gazpacho! Salade! Een boterham! (no shit Sherlock) Tonijnsalade met brood! Ehhh..
Wat is er eigenlijk weinig dat je kan doen, koudOf ik ben natuurlijk gewoon niet inventief, dat kan ook
En na 2 happen ben je kotsmisselijkquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Negerzoenen zijn ook bah. Die chocola is dun en semi-chemisch en de room is een hap lucht met een chemisch bij-smaakje![]()
Ik ook, maar ik eet ze vrijwel nooit.quote:
Netjes... grillworstquote:Op dinsdag 24 november 2009 20:52 schreef Laureline het volgende:
Na 2 happen misselijk? Ik hap zo een hele doos weg, die dingen bestaan voor 80% uit lucht.
Maar goed, vandaag dus weer sinds tijden een heel net lijstje:
O: verse ananas yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: roerei met gebakken tomaten
T: cracker filet americain, stuk grillworst (bah)
D: pompoensoep, vegaburger (Die zijn met veel ketchup best te etenDe ketchup van Remia heeft trouwens minder kcals dan de Balanz van Heinz, en meer gram tomaten per ons ketchup. Wel grappig: 140 gram tomaten per 100 gram ketchup. Ik stond eerst
)
T: cappuccino, cracker filet americain
T: magere kwark met vanilleyoghurt
Niet ècht lowcarb, maar lowcarber wordt het niet bij mij.
Overal goed voor... ik ga nooit naar de huisarts maar ben de afgelopen 5 jaar 3 x geweest voor totaal verschillende dingen en heb 3 x... jawel diclofenac gehadquote:Op dinsdag 24 november 2009 20:59 schreef Laureline het volgende:
Diclofenac!
Gezondheid!quote:
Ik mag geen pijnstillers van de bedrijfsarts vanwege de Pfeiffer.. Ik heb hier ook nog wel een voorraadje pijnstillers liggen toen ik zo'n hoofdpijn hadquote:
Huh, Greys post hier toch al heel lang niet meer?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Overal goed voor... ik ga nooit naar de huisarts maar ben de afgelopen 5 jaar 3 x geweest voor totaal verschillende dingen en heb 3 x... jawel diclofenac gehad
Beterschap met de ruggen, heel vervelend... rustig aan
Ik mis Greys!!
Oja, ging slapen... weltrusten, fijne dromen !
quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het leek een heel goed idee, een aparte kamer voor m'n vriend waar 'ie kan tekenen en schilderen. Maar nu zit ik hier alleen op de bank..
Twee keer zelfs!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:15 schreef ColdFeet het volgende:
Zeg ik nou bammetje? Dat vind ik toch wel zo'n kutwoord!!
Awww!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het leek een heel goed idee, een aparte kamer voor m'n vriend waar 'ie kan tekenen en schilderen. Maar nu zit ik hier alleen op de bank..
Ik maakte gelijk de associatie met bolus, dus ja, enigzins naar jaquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:20 schreef ColdFeet het volgende:
Hier in Vlaanderen noemen ze het bokes, ook best naar ;=
Eens. Die mensen moeten 'bolletje' zeggen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:18 schreef Laureline het volgende:
Nee, het gaat alleen op recept. Diclofenac, geen bammetjes.
Wat ik nog erger vind dan bammies: broodje. Als het geen broodje is, dan. De diepe teleurstelling die ik had toen iemand voor het eerst zei dat we 'een broodje' gingen eten, en het gewoon boterhammen waren!![]()
![]()
Huu, sneetjes voor broodquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bokes?Daar heb ik nou nog NOOIT van gehoord! Ik vind broodjes normaal eigenlijk!
Voor sneetjes zeg maar!
Ik heb de munchies, maar gelukkig is er niks in huisNou ja, wel yoghurt en dergelijke, maar iig geen M&Ms of chips ofzo!
Nietquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:18 schreef Laureline het volgende:
Nee, het gaat alleen op recept. Diclofenac, geen bammetjes.
Ha! En hoe noem je dan een broodje?! Hè, hè!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:31 schreef P.F het volgende:
Ik zeg meestal broodje als ik boterham bedoel..
een lekker broodje!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:32 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ha! En hoe noem je dan een broodje?! Hè, hè!
Een bolletje? Een puntbroodje? Een pistoletje?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:32 schreef Laureline het volgende:
[..]
woon jij in Lelygat?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Een bolletje? Een puntbroodje? Een pistoletje?
Volgens mij hebben PF en ik de Flevolandse vibez, jeweet.
Lelystad de geksteee
Een puntje, een kadetje, een bolletje...quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:32 schreef Laureline het volgende:
[..]
Aahwquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Au dat is echt balen en pijnlijkquote:Op dinsdag 24 november 2009 20:48 schreef motorbloempje het volgende:
godsamme, helemaal into sporten, begeeft mijn onderrug het![]()
Ja, klopt. Die andere vond ik bij nader inzien toch niet zo leukquote:
Maria woont toch in de enige echte kaasstad van Nederland?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:35 schreef Goodbye het volgende:
[..]
woon jij in Lelygat?nooit geweten dat daar leuke mensen woonden
![]()
Ik zeg nooit broodjequote:Op dinsdag 24 november 2009 21:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Een bolletje? Een puntbroodje? Een pistoletje?
Volgens mij hebben PF en ik de Flevolandse vibez, jeweet.
Lelystad de geksteee
Nee, wel noordelijk ten opzichte van Utrecht, meende ik.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maria woont toch in de enige echte kaasstad van Nederland?
Ja, dat zeg ikquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:39 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nee, wel noordelijk ten opzichte van Utrecht, meende ik.
En het is niet Almerequote:Op dinsdag 24 november 2009 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ikHet begint met een A.
In verband met de voormalig hoofdsponsor?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:44 schreef neen het volgende:
De lokale voetbalclub is ook op tv (van die stad dan)
Nee, gewoon een champions league wedstrijdquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In verband met de voormalig hoofdsponsor?
Bestaan er ook zachte pistoletjes dan? Een echte pistolet heeft toch altijd een harde buitenkant? Stokje heb ik ook nooit van gehoord trouwensquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:48 schreef Twinkle_ het volgende:
Toen ik laatst moest werken was iemand op zoek naar een 'stokje'. Ze was not amused toen ik niet direct doorhad dat ze daarmee een hard pistoletje bedoelde
Woeps, zorg ik voor verwarring!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:42 schreef Chicolate het volgende:
[..]
En het is niet Almere
Of Maria heeft nu een probleem dat ze me dan niet eens even uitnodigt![]()
Ja, wij verkochten ook roomboterpistolets, dat waren dan gewoon zachte broodjes.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Bestaan er ook zachte pistoletjes dan? Een echte pistolet heeft toch altijd een harde buitenkant? Stokje heb ik ook nooit van gehoord trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |