abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74959397
't Is net een kuikentje! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_74959412
Ik voeg zelden zout aan m'n eten toe. Waar zou dat allemaal bij moeten, dan? .
pi_74959438
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gewoon, bij de avondmaaltijd - op smaak brengen met peper, zout en kruiden.
pi_74959444
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
t meeste zout dat je binnenkrijgt zit in brood meestal! kijk maar eens naar t voedingsrapport. brood, kant en klaar producten en snacks (ook zoete snakcs) zijn het zout-rijkst. er is spevciaal minder-zout brood van becel en van zonnatura. als je er echt mee zit kan je dat eens proberen?
Dat was me ook opgevallen, dat het vooral in brood zit. Als ik dus mijn koolhydraten op zou willen krikken, zou ik nóg meer zout binnenkrijgen. Die bovengrens is gewoon niet te doen, tenzij je heel weinig kcal tot je neemt.

Ik zit er niet zo erg mee, hoor, maar ik krijg wel de indruk dat ik ermee zou moeten zitten. Misschien probeer ik brood met minder zout wel een keer. Ik ben alleen een broodsnob dus ik ben allang bij als ik een volkoren brood heb gevonden dat ik lekker vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:51:09 #130
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74959449
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
nee, een robot.

@DaD: over het vlees/vis, in de pasta, in een sausje, door een dressing...Ik gebruik vrij veel zout bij het koken..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:52:16 #131
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_74959474
quote:
Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te koken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_74959504
quote:
Op een eitje, op filet americain, rosbief, ossenworst. En avondeten inderdaad.
  Vis een optie? dinsdag 24 november 2009 @ 09:54:31 #133
70532 loveli
N
pi_74959526
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dat kan ik echt niet meer. Ik eet al te zout waarschijnlijk (gelukkig eet ik, vandaag uitgezonderd, niet veel brood). - Maar geen zout toevoegen aan mijn avondmaaltijd, dat kan ik niet - dan vind ik alles te flauw. Ik drink wel veel water, dan hoop ik dat het overschot iig goed wordt afgevoerd.
Hoe meer zout je eet, hoe meer je eraan went. Zout is een smaakversterker, maar als je weinig zout eet, proef je andere smaken aan je eten.
crap in = crap out
pi_74959537
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te koken
Dat doe ik alleen als er geen saus of andere smaakmaker bij zit. Een bord broccoli zonder zout trek ik niet vind ik aanzienlijk minder lekker.
pi_74959602
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nog nooit gedaan en ik mis het ook absoluut niet. Misschien omdat m'n moeder het thuis ook nooit deed vanwege de hoge bloeddruk van m'n vader.
pi_74959653
ik doe altijd een snufje zout op mijn gekookte eitje en als ik verse pasta kook ofzo..

rosbief idd ook, maar dat eet ik nooit.
Ja doei.
pi_74960214
Ik werd vanochtend wakker met een openbaring over een gedeelte van m'n scriptie waar ik een beetje vast zit. Daarna ben ik weer in slaap gevallen en nu weet ik het niet meer. .
pi_74960267
quote:
ik ben idd. opgevoed met zout op t eten:
-op vlees
-aardappels koken met (flink) zout in t water
-pasta koken met zout
-groente koken met zout

ik vind zoutloos eten ook echt heel vies. kreeg t bij mijn oma weleens (die at zoutloos). en ik heb niet zo'n zin om me eraan te wennen. ik vind heel veel eten al niet lekker, dan ga ik niet het eten dat gezond is en dat ik wel lekker vind ook nogeens minder lekker maken omdat ik mezelf minder zout aan wil wennen... brrr... het moet wel een beetje leuk blijven.

score van vandaag is overiegsn te laag in de kcal, en toch naar verhouding te veel vet... te weinig carbs maar die wil ik eigenlijk niet verhogen... (29/39/30)... ik krijg vooral steeds te weinig vitamine C binnen (omdat komkommer idd. geen echte groente is... vandaag gecompenseerd met paprika's!) en te weinig foliumzuur (geen idee waar dat in zit). met andere vit/ en mineralen zit ik steeds goed. vezels meestentijds ook wel.
Kwak
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:38:38 #139
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_74960549
Zo weer anderhalfuur gehometrained, even opdrogen en douchen.

Zout, ook zonder dat je zout in of op je eten doet heb je eigenlijk al teveel. Vooral in brood en vleeswaren zit veel zout. Laat vleeswaar nou mijn lievelingsbeleg zijn.
Gelukkig komt hoge bloeddruk e.d. niet in mijn familie voor.
Bij mijn vriend wel (krijgt ook elk jaar een echo van zijn kransslagader aangezien zijn vader en oom een gescheurde ader hadden, zijn vader heeft het net gered zijn oom niet)
Hij eet dus 7 stuks brood per dag, dan zit hij al aan het max. van zijn zoutbehoefte.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_74960556
Ik kook bijna altijd zoutarm. Alleen bij rosbief, gebakken aardappeltjes of aardappelpuree gaat zout. En ik mis het totaal niet. Mijn moeder (die wel overal zout bij mikt) moest op een gegeven moment zoutarm gaan koken omdat mijn vader hoge bloeddruk had. Dat was een openbaring! Ik vond alles veel lekkerder... Zodra ik uit huis ging, heb ik zoutarm eten weer opgepakt! Op een normale dag krijg ik alleen zout binnen uit brood (soms ook beleg, salades enzo), brinta en eventueel snacks. Best netjes denk ik?

D van gister werd chili con carne met stokbrood en daarna nog een stuk appeltaart gegeten. Zelfgebakken!

Lijstje vandaag:
O: brinta
T: 2 cappuccino, 2 mandarijntjes
L: 2 boterhammen met huzarensalade
T: cherrytomaatjes
T: amandelen
D: pompoensoep met stokbrood
T: stroopwafel, wat chipjes (krijg visite en omdat ik pas laat thuis ben heb ik maar iets heel makkelijks gekocht )
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_74960773
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:27 schreef kwakz0r het volgende:
score van vandaag is overiegsn te laag in de kcal, en toch naar verhouding te veel vet... te weinig carbs maar die wil ik eigenlijk niet verhogen... (29/39/30)... ik krijg vooral steeds te weinig vitamine C binnen (omdat komkommer idd. geen echte groente is... vandaag gecompenseerd met paprika's!) en te weinig foliumzuur (geen idee waar dat in zit). met andere vit/ en mineralen zit ik steeds goed. vezels meestentijds ook wel.
Ik las een paar jaar geleden dat de voedingsindustrie foliumzuur wilde gaan toevoegen aan brood, omdat erg veel mensen er te weinig van binnenkrijgen. Maar een vriendinnetje (heeft voeding&diëtetiek gedaan en doet nu master in wageningen) vertelde toen dat een teveel aan foliumzuur een tekort aan vitamine B kan 'maskeren', dus als je getest wordt op vit. B, dan lijkt het alsof je er voldoende van binnenkrijgt, maar dat hoeft dan niet het geval te zijn. En er was nog iets nadeligs aan veel foliumzuur voor mensen met bepaalde medicijnen/ziektes, maar dat is me even ontschoten. Waar foliumzuur normaal gesproken inzit, weet ik eigenlijk niet, dus deze post is best nutteloos bedenk ik me .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_74960852
Mijn percentages van gisteren waren: eiwit 24, KH: 30 en vet: 45 Ik vind 10% eiwit echt heel weinig!! Vooral gezien het feit dat eiwitten je nu net een verzadigd gevoel geven.

En ik heb hetzelfde als Claudia, als ik er bewust mee bezig ga, m'n eten afweeg en m'n lijstjes invul, dan hou ik het ook veel makkelijker vol. Ik ben dol op lijstjes en grafiekjes. De eerste 300 gram is er alweer af.

En wat betreft zout: ik kook ook met zout. Ik eet echter niet veel bewerkte producten en ook niet echt veel brood. (Zoutloos brood is trouwens echt erg vies: In Egypte hebben ze dus alleen zoutloos brood en de mensen daar zullen er wel aan gewend zijn, maar ik smeerde ipv boter, smeerkaas op dat brood om het nog enigszins eetbaar te krijgen.)
pi_74960879
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Claudia, geloof ik. Zit voor vandaag op 1200 kcal, met wat ik zeker wil gaan eten, maar al behoorlijk hoog in m'n koolhydraten en eiwitten.
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:53:06 #144
331 Merel
Be here now.
pi_74960934
Pfff, ik vind het al moeilijk zat om normaal te eten, laat staan dat ik ook nog eens op eiwitten en zout moet gaan letten.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:57:17 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_74961072
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jaaaa vond ik ook! Een robotkuuk'n!

En goeiemorgen allemaal
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_74961091
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Claudia, geloof ik. Zit voor vandaag op 1200 kcal, met wat ik zeker wil gaan eten, maar al behoorlijk hoog in m'n koolhydraten en eiwitten.
Vreemd, normaal ben je er bij lijnen op uit dat je zoveel mogelijk voedingsstoffen voor weinig kcals binnenkrijgt maar als ik dit zo hoor moet je juist dingen gaan eten waar relatief veel calorieën in zitten?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_74961176
Morning!

Leuk koffiezetapparaat

Vandaag thuiswerken, maar morgen moet ik gewoon weer met de bus naar kantoor (want afspraak). Ik zie er nu al tegenop om weer bijna 2 uur in de bus te moeten zitten .
Nog geen lijst tot nu toe, aangezien ik vanochtend alleen nog maar en bakje yoghurt op heb
pi_74961429
Goedemorgen!
Mijn planning voor vandaag:
*Evy les 1 (ik was belachelijk moe na die drie minuten rennen, shame on me!)
*Brinta fruitvit (met halfvolle melk en zoetstof)
*Twee volkoren boterhammen (1 met kipfilet/komkommer, de andere met pindakaas), sinaasappel/banaan prutje
*Nog twee boterhammen (again: kipfilet/komkommer en pindakas)
*Broccoli en vegetarische balletjes, gevuld met kaas

Zout over mn eten vind ik ook érg lekker, maar ik beperk het tot broccoli, ei en aardappelpuree. Mijn huisgenootje strooit de halve zoutpot leeg als ze twee aardappels kookt

En oh, ik vind die Dolce Gusto ook wel iets weghebben van een hond
Smile, open your eyes, love and go on
pi_74961584
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
vergeet niet dat het totaal altijd 100% moet zijn he!! je kúnt niet low-carb eten met weinig eiwitten, tenzij je je ckal uit pakjes boter of flessen olie gaat halen. die kcal moeten, procentueel gezien, toch ewrgens vandaan komen.

je kunt ook niet low-fat eten zonder hoger in je % eiwitten en koolhydraten te zitten.

zo'n site als dieet inzicht is handig, maar je moet niet jezelf gek maken met de minimum percentages. hun bovengrens voor eiwit is 35% (niet in t standaard rijtje, maar wel als je de losse adviezen leest) 25% (kwak moet een bril) maar als je erboven komt is t meestal nog niet zo'n ramp. als je maar geen 3 kilo rudnvlees op een dag gaat eten...

[ Bericht 2% gewijzigd door kwakz0r op 24-11-2009 11:21:58 ]
Kwak
pi_74961906
ik bedoel de informatie die je hier vindt (staat een beetje verstopt op de site):

http://overgewicht.dieetinzicht.nl/pdf/ADHGezond.pdf
voor gezonde mensen

http://overgewicht.dieetinzicht.nl/pdf/ADHZwanger.pdf
voor zwangere vrouwen

http://overgewicht.dieetinzicht.nl/pdf/ADHOvergewicht.pdf
voor mensen met overgewicht

uit die laatste haal ik als grenzen:
eiwit 10-25% (ik heb me 10% vergist zie ik... oeps... maar dan alsnog: ik heb me laten vertellen dat teveel eiwit pas schadelijk is als het ongezonde eiwitten zijn of hele extreme hoeveelheden)

vet 20-40% maar voor mensen met overgewicht 30%

koolhydraten minimaal 40%

logisch gevolg van low-carb eten is dat je dús meer dan de ADH aan vet of eiwitten eet.... en dat hóeft dus niet slecht te zijn. maar je kunt onmogelijk alle drie laag houden.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')