Gewoon, bij de avondmaaltijd - op smaak brengen met peper, zout en kruiden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik voeg zelden zout aan m'n eten toe. Waar zou dat allemaal bij moeten, dan?.
Dat was me ook opgevallen, dat het vooral in brood zit. Als ik dus mijn koolhydraten op zou willen krikken, zou ik nóg meer zout binnenkrijgen. Die bovengrens is gewoon niet te doen, tenzij je heel weinig kcal tot je neemt.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
t meeste zout dat je binnenkrijgt zit in brood meestal! kijk maar eens naar t voedingsrapport. brood, kant en klaar producten en snacks (ook zoete snakcs) zijn het zout-rijkst. er is spevciaal minder-zout brood van becel en van zonnatura. als je er echt mee zit kan je dat eens proberen?
nee, een robot.quote:
Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te kokenquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Op een eitje, op filet americain, rosbief, ossenworst.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe meer zout je eet, hoe meer je eraan went. Zout is een smaakversterker, maar als je weinig zout eet, proef je andere smaken aan je eten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:48 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat kan ik echt niet meer. Ik eet al te zout waarschijnlijk (gelukkig eet ik, vandaag uitgezonderd, niet veel brood). - Maar geen zout toevoegen aan mijn avondmaaltijd, dat kan ik niet - dan vind ik alles te flauw. Ik drink wel veel water, dan hoop ik dat het overschot iig goed wordt afgevoerd.
Dat doe ik alleen als er geen saus of andere smaakmaker bij zit. Een bord broccoli zonder zout trek ik niet vind ik aanzienlijk minder lekker.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te koken
Nog nooit gedaan en ik mis het ook absoluut niet. Misschien omdat m'n moeder het thuis ook nooit deed vanwege de hoge bloeddruk van m'n vader.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet. Maar "normale" mensen schijnen hun groente in gezout water te koken
ik ben idd. opgevoed met zout op t eten:quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik las een paar jaar geleden dat de voedingsindustrie foliumzuur wilde gaan toevoegen aan brood, omdat erg veel mensen er te weinig van binnenkrijgen. Maar een vriendinnetje (heeft voeding&diëtetiek gedaan en doet nu master in wageningen) vertelde toen dat een teveel aan foliumzuur een tekort aan vitamine B kan 'maskeren', dus als je getest wordt op vit. B, dan lijkt het alsof je er voldoende van binnenkrijgt, maar dat hoeft dan niet het geval te zijn. En er was nog iets nadeligs aan veel foliumzuur voor mensen met bepaalde medicijnen/ziektes, maar dat is me even ontschoten. Waar foliumzuur normaal gesproken inzit, weet ik eigenlijk niet, dus deze post is best nutteloos bedenk ik mequote:Op dinsdag 24 november 2009 10:27 schreef kwakz0r het volgende:
score van vandaag is overiegsn te laag in de kcal, en toch naar verhouding te veel vet... te weinig carbs maar die wil ik eigenlijk niet verhogen... (29/39/30)... ik krijg vooral steeds te weinig vitamine C binnen (omdat komkommer idd. geen echte groente is... vandaag gecompenseerd met paprika's!) en te weinig foliumzuur (geen idee waar dat in zit). met andere vit/ en mineralen zit ik steeds goed. vezels meestentijds ook wel.
Vreemd, normaal ben je er bij lijnen op uit dat je zoveel mogelijk voedingsstoffen voor weinig kcals binnenkrijgt maar als ik dit zo hoor moet je juist dingen gaan eten waar relatief veel calorieën in zitten?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Claudia, geloof ik. Zit voor vandaag op 1200 kcal, met wat ik zeker wil gaan eten, maar al behoorlijk hoog in m'n koolhydraten en eiwitten.
vergeet niet dat het totaal altijd 100% moet zijn he!! je kúnt niet low-carb eten met weinig eiwitten, tenzij je je ckal uit pakjes boter of flessen olie gaat halen. die kcal moeten, procentueel gezien, toch ewrgens vandaan komen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Claudia, geloof ik. Zit voor vandaag op 1200 kcal, met wat ik zeker wil gaan eten, maar al behoorlijk hoog in m'n koolhydraten en eiwitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |