abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74958709
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:39 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

mijn verhouding eiwit/kh/vet is meestal 25/50/25, soms is eiwit nog iets hoger en vetten wat lager, volgens mij is dat prima? ik mik in ieder geval juist bewust op die verhoudingen..

maar als je de eiwitten omlaag wil, wil je dan je Kh omhoog, of ook de vetten een beetje?
Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?

Waarop baseer jij je 25/50/25? Misschien moet ik me niet zo blindstaren op het advies van dieetinzicht.
quote:
Maar ik heb geen idee wat je nu eet, als je een lijstje post, kan ik wat zinnige suggesties daarop maken misschien?
Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.

O: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: grote bak halfvolle yoghurt met een mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: een bak muesli van Zonnatura met een beetje halfvolle yoghurt
T: een madarijn
T: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
D: steak tagliata (biefstuk, rucolasla, rode ui, olijfolie, balsamicoazijn)
T: een grote bak halfvolle yoghurt
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74958794
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:05 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ik denk dat ik, als ik 'goed' bezig ben, ook structureel teveel eiwitten eet. Omdat het voor mij de enige manier is geen rammelende honger te krijgen. Het is dus de keuze tussen teveel eiwitten, of enorme ladingen koolhydraten. Wat zijn de gevolgen dan van een te hoog eiwitpercentage?
Ik heb precies hetzelfde. Wat de gevolgen zijn weet ik niet. Ik ga op onderzoek uit!

Ik heb het idee dat ik gewoon goede producten eet, alleen weet ik dat ik vaker vegetarisch zou kunnen/moeten eten (dat vind ik erg moeilijk) en dat mijn broodbeleg zo nu en dan wat lichter zou kunnen (maar dat vult me niet).

Nu ik de calorieën nodig heb vind ik het ineens ongelooflijk lastig om te vervangen. Als ik minder calorieën zou willen eten zou ik simpelweg meer groenten eten. Maar goed, met een handvol noten zit ik zo alweer 300 kcal hoger per dag. Dan moet ik er nog 500 bij verzinnen.
pi_74958871
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee wat en hoeveel ik binnenkrijg.. Daarom blijf ik zo vadsig wrsch !
Doe niet zo raar, je ziet er hartstikke goed uit! Ik zou een ieder die het zich kan veroorloven adviseren om zo onbekommerd mogelijk om te gaan met eten.

Zelf ben ik een 'meten is weten'-freak. Als ik weet dat ik eten in moet voeren in een lijstje dan laat ik slecht eten makkelijker staan, opdat ik aan het eind van de dag een mooi lijstje cijfers heb.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:24:08 #104
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_74958887
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?

Waarop baseer jij je 25/50/25? Misschien moet ik me niet zo blindstaren op het advies van dieetinzicht.
[..]

Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.

ik vind het er zo op het eerst gezicht wel goed uitzien eigenlijk.
ga nu eerst een nespresso kopen zal daarna wat grondiger naar je lijstje kijken en even wat boeken/info er naast leggen!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:25:13 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74958906
Meh, ik moet een SO maken en ik heb geen inspiratie . Zo zie je maar weer dat ik echt moet doorgaan als ik in een flow zit: ik heb bijna alle zinnen vrijdag gemaakt, toen ik in een flow zat, en zit nu al een half uur te broeden op de laatste zin .
Niet meer actief op Fok!
pi_74958916
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doe niet zo raar, je ziet er hartstikke goed uit! Ik zou een ieder die het zich kan veroorloven adviseren om zo onbekommerd mogelijk om te gaan met eten.

Zelf ben ik een 'meten is weten'-freak. Als ik weet dat ik eten in moet voeren in een lijstje dan laat ik slecht eten makkelijker staan, opdat ik aan het eind van de dag een mooi lijstje cijfers heb.
ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nu
Ja doei.
pi_74958946
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:24 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

ik vind het er zo op het eerst gezicht wel goed uitzien eigenlijk.
ga nu eerst een nespresso kopen zal daarna wat grondiger naar je lijstje kijken en even wat boeken/info er naast leggen!
Lekker! Veel plezier ermee. Wij zijn recentelijk van Senseo overgegaan op Dolce Gusto, bij wijze van opstapje naar een volwaardig espressoapparaat.
pi_74959064
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

hoho! de aanbevolen koolhydraten is 40% zónder maximum! als je 10% eiwitten eet en de aanbevolen 25% vet, dan zul je wel 65% koolhydraten móeten eten... anders ehhh kom je niet aan honderd!

ik eet ook "teveel" eiwitten. de aanvaardbare bovengrens voor eiwitten is (voor mensen met overgewicht maar volgens mij ook gemiddelde mensen) overigens 35% volgens dieet inzicht.

en dan zijn ze nog conservatief: je krijgt pas last van je nieren als je enorm veel dierlijke eiwitten en teveel vet combineert...
Kwak
pi_74959070
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nu
Ik heb altijd maar relatief korte periodes dat ik intensief bezig kan zijn met goed eten en bewegen. Dan ga ik een tijdje mijn eten bijhouden in lijstjes, hardlooptijden noteren en veel nieuwe recepten uitproberen. Dat houd ik nooit lang vol, maar in periodes erna blijf ik de goede gewoonte wel aanhouden.

Het helpt mij dus wel om er even echt mee bezig te zijn. De hele zwangerschap was ik me er volledig van bewust dat ik er met de pet naar gooide, maar het lukte me absoluut niet om goede keuzes te maken. Het cliché van 'de knop' is helaas gewoon waar: hij moet om. Bijj mij is 'ie in ieder geval om. M'n lief heeft gister een gigantisch stuk abrikozenvlaai gegeten en het deed me NIETS.

Troost je: jij zit dichter bij je streefgewicht dan ik. Ik ben momenteel echt een BLOB. Ik weet niet goed wat een blob is, maar zo voelt het wel.
pi_74959117
Ja, maar jij hebt net een kind uitgepoept! dus dat mag!!!
Ja doei.
pi_74959126
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:53 schreef AKnynke het volgende:

[..]

spreek jij veel fries, DaD?
Niet zo veel meer, helaas. M'n vriend spreekt het niet en op m'n werk spreek ik het alleen als ik toevallig hoor dat er Friese klanten zijn. Dus alleen nog met m'n familie, eigenlijk, maar zo vaak zie ik die niet. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? dinsdag 24 november 2009 @ 09:36:45 #112
70532 loveli
N
pi_74959135
Die Dolce Gusto ziet er niet uit, imho. Maar dat zal 's ochtends tot de tweede kop niet echt uitmaken.

Mogguh enzo.
crap in = crap out
pi_74959143
moggeuh brocco_li
Ja doei.
pi_74959156
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

je streefgewicht is ook maar een getal... het is pas goed als jíj kunt inzien dat je mooi bent. los van een getal (want die paar kilo gaan op je taille echt niet zoveel meer uitmaken). zelf-acceptatie hoort er ook bij, en dan kun je afvallen tot je een ons weegt - er blijft altijd wel iets wat je niet aanstaat als je jezelf niet zo goed accepteert. voor ons allemaal zie jij er bijvoorbeeld práchtig slank uit in je trouwjurk.

/psych petje weer af

ik heb vandaag mn adviesgesprek bij dat instituut... ben benieuwd wanneer mn therapie enzo begint en wat voor programma ze voorstellen! (mijn streefgewicht daar opgegeven is 75 kilo... dat woog ik vorig jaar bijna en toen was ik echt nog wel dik... maar zo zou ik mezelf kunnen accepteren, en ben ik niet meer obees enzo...)
Kwak
  Vis een optie? dinsdag 24 november 2009 @ 09:38:03 #115
70532 loveli
N
pi_74959168
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar jij hebt net een kind uitgepoept! dus dat mag!!!
Mo, lesje biologie nodig?
crap in = crap out
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:39:23 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_74959199
Sporten mo, sporten!
Je bent prachtig. En dun. Met gerichte oefeningen kun je de boel prima bijschaven Dat herinnert me eraan dat ik je jurk nog niet gezien heb.

En Vik.. Vadsig Doe normaal. Ga jij nog maar eens kijken naar het filmpje waarop je lesgeeft.

Claudia: welkom terug! En gefeliciteerd met je hummel! Mijn gevoel over je lijstje is dat je wat meer fruit en groente zou kunnen eten, ook als tussendoortje. En dan jam ofzo op brood ipv vleeswaren. Maar ik ben geen dietiste.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_74959214
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

hoho! de aanbevolen koolhydraten is 40% zónder maximum! als je 10% eiwitten eet en de aanbevolen 25% vet, dan zul je wel 65% koolhydraten móeten eten... anders ehhh kom je niet aan honderd!
Mijn aanbevolen hoeveelheid vet is 20-40%, dus ik zag alleen nog maar ruimte om de onverzadigde vetten op te hogen. Maar je hebt gelijk, ik zie nu dat er geen bovengrens gesteld wordt aan koolhydraten, dus ik zou bijv. bij het avondeten rijst of zo toe kunnen voegen. Ik geef zelf de voorkeur aan een wat koolhydraatarmer dieet - daarbij voel ik me meer verzadigd - maar dan moet ik die eiwitten voor lief nemen.
quote:
ik eet ook "teveel" eiwitten. de aanvaardbare bovengrens voor eiwitten is (voor mensen met overgewicht maar volgens mij ook gemiddelde mensen) overigens 35% volgens dieet inzicht.

en dan zijn ze nog conservatief: je krijgt pas last van je nieren als je enorm veel dierlijke eiwitten en teveel vet combineert...
Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.
pi_74959270
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Tinkepink het volgende:
Sporten mo, sporten!
Je bent prachtig. En dun. Met gerichte oefeningen kun je de boel prima bijschaven Dat herinnert me eraan dat ik je jurk nog niet gezien heb.

En Vik.. Vadsig Doe normaal. Ga jij nog maar eens kijken naar het filmpje waarop je lesgeeft.

Claudia: welkom terug! En gefeliciteerd met je hummel! Mijn gevoel over je lijstje is dat je wat meer fruit en groente zou kunnen eten, ook als tussendoortje. En dan jam ofzo op brood ipv vleeswaren. Maar ik ben geen dietiste.
ik doe mijn best! We lopen weer 3 keer per week hard en ik probeer tussendoor nog zoveel mogelijk te sporten Het bestuursleven is hectischer dan ik had gehoopt, maar vooralsnog lukt het allemaal.

Ik heb tot april om af te vallen op den buik (jeweetsch) want dan gaat de jurk voor het eerst ingenomen worden.
Waggel nu zo rond met 71kg en dat mag dus naar 65 als het aan mij ligt. Dat moet voor april te doen zijn, die 6kg.... Ik hoop dat het hardlopen ook wat zoden aan den dijk gaat pleuren...

Gelukkig maakt DE jurk me ontzettend slank en taillerijk maar ik zou graag hebben dat ik dat ook ben als ik die jurk uit doe.. maar, zoals ik al zei, ik heb er weer zin in en het gezonde eten en sporten zit er godzijdank ook weer een beetje in na wat tegenslagen de afgelopen 2 maanden
Ja doei.
pi_74959300
Wat zouden gebroken nachten eigenlijk met je verbranding doen? Het is algemeen bekend dat slaap/rust goed is als je af wilt vallen, maar intuïtief zou ik juist zeggen: hoe meer je wakker bent, hoe minder je op je luie kont zit, hoe meer je verbrandt. Toch?
pi_74959302
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn aanbevolen hoeveelheid vet is 20-40%, dus ik zag alleen nog maar ruimte om de onverzadigde vetten op te hogen. Maar je hebt gelijk, ik zie nu dat er geen bovengrens gesteld wordt aan koolhydraten, dus ik zou bijv. bij het avondeten rijst of zo toe kunnen voegen. Ik geef zelf de voorkeur aan een wat koolhydraatarmer dieet - daarbij voel ik me meer verzadigd - maar dan moet ik die eiwitten voor lief nemen.
[..]

Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.
nope ik zit vaak tegen de 3000 aan (als ik gezond eet al. en vaak voeg ik met koken ook nog zout toe... )
maar ik heb lage bloeddruk dus ik hoop dan maar dat t niet al te erg is....

t meeste zout dat je binnenkrijgt zit in brood meestal! kijk maar eens naar t voedingsrapport. brood, kant en klaar producten en snacks (ook zoete snakcs) zijn het zout-rijkst. er is spevciaal minder-zout brood van becel en van zonnatura. als je er echt mee zit kan je dat eens proberen?
Kwak
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:44:20 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_74959304
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

Zelf helemaal geen zout meer toevoegen aan je eten helpt al een beetje. En weinig voorbewerkte levensmiddelen eten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:45:35 #122
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74959334
Zo, alweer een gesprek in het duits afgehandeld zo op de vroege morgen. ging me nog verbazend gemakkelijk af!

Ik vind het knap hoe jullie met eten bezig kunnen zijn, met eiwitten, koolhydraten enzo. Ik probeer gezond en lekker te eten, en niet teveel chocola te eten...dat moet goed genoeg zijn. Binnenkort ook het sporten maar weer eens oppakken, dat lijkt me ook verstandig! Dan moeten er (als ik niet zoals gister een hele reep chocola opeet) makkelijk 5 kilo af gaan...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74959340
Goedemorgen!

Mini: wat Tink zei - je noemt het zelf ook al 'onderwijsverplichtingen'. Naar mijn mening moeten ze er dan het beste van zien te maken, en proberen een leuk/interessant college te geven - en dan dus niet gewoon 20 sheets voorlezen. Doe je dat niet, dan merk je dat aan de studenten - die lopen weg.

Lijstje voor vandaag:
O: twee boterhammen met geraspte kaas
L: bij mijn ouders, waarschijnlijk ook brood met beleg
D: pasta bolognese met o.a., paprika, tomaat en gehakt, met wat pesto + restje geraspte kaas
pi_74959366
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:36 schreef loveli het volgende:
Die Dolce Gusto ziet er niet uit, imho. Maar dat zal 's ochtends tot de tweede kop niet echt uitmaken.

Mogguh enzo.
Ik vind hem wel tof! Ik kan alleen niet meer beoordelen of de koffie lekker is of niet, want ik heb 9 maanden lang geen koffie meer gedronken en m'n beoordelingsvermogen is ernstig aangetast. Nadeel: alle koffievarianten met melk zijn licht gezoet.

pi_74959396
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zelf helemaal geen zout meer toevoegen aan je eten helpt al een beetje. En weinig voorbewerkte levensmiddelen eten.
Dat kan ik echt niet meer. Ik eet al te zout waarschijnlijk (gelukkig eet ik, vandaag uitgezonderd, niet veel brood). - Maar geen zout toevoegen aan mijn avondmaaltijd, dat kan ik niet - dan vind ik alles te flauw. Ik drink wel veel water, dan hoop ik dat het overschot iig goed wordt afgevoerd.

En anders is het jammer - ik kan/wil ook niet overal op gaan letten. Ik hou ook de hoeveelheid carbs/eiwitten/vetten etc niet bij, ik probeer gewoon overwegend gezond en met mate te eten - maar er zijn geen voedingsmiddelen die ik niet eet vanwege een overschot of gebrek aan een bepaalde stof (of uit principe).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')