Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:39 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
mijn verhouding eiwit/kh/vet is meestal 25/50/25, soms is eiwit nog iets hoger en vetten wat lager, volgens mij is dat prima? ik mik in ieder geval juist bewust op die verhoudingen..
maar als je de eiwitten omlaag wil, wil je dan je Kh omhoog, of ook de vetten een beetje?
Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.quote:Maar ik heb geen idee wat je nu eet, als je een lijstje post, kan ik wat zinnige suggesties daarop maken misschien?
Ik heb precies hetzelfde. Wat de gevolgen zijn weet ik niet. Ik ga op onderzoek uit!quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:05 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik denk dat ik, als ik 'goed' bezig ben, ook structureel teveel eiwitten eet. Omdat het voor mij de enige manier is geen rammelende honger te krijgen. Het is dus de keuze tussen teveel eiwitten, of enorme ladingen koolhydraten. Wat zijn de gevolgen dan van een te hoog eiwitpercentage?
Doe niet zo raar, je ziet er hartstikke goed uit! Ik zou een ieder die het zich kan veroorloven adviseren om zo onbekommerd mogelijk om te gaan met eten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee wat en hoeveel ik binnenkrijg.. Daarom blijf ik zo vadsig wrsch!
ik vind het er zo op het eerst gezicht wel goed uitzien eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?
Waarop baseer jij je 25/50/25? Misschien moet ik me niet zo blindstaren op het advies van dieetinzicht.
[..]
Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.
O: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: grote bak halfvolle yoghurt met een mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: een bak muesli van Zonnatura met een beetje halfvolle yoghurt
T: een madarijn
T: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
D: steak tagliata (biefstuk, rucolasla, rode ui, olijfolie, balsamicoazijn)
T: een grote bak halfvolle yoghurt
ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nuquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, je ziet er hartstikke goed uit! Ik zou een ieder die het zich kan veroorloven adviseren om zo onbekommerd mogelijk om te gaan met eten.
Zelf ben ik een 'meten is weten'-freak. Als ik weet dat ik eten in moet voeren in een lijstje dan laat ik slecht eten makkelijker staan, opdat ik aan het eind van de dag een mooi lijstje cijfers heb.
Lekker!quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:24 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
ik vind het er zo op het eerst gezicht wel goed uitzien eigenlijk.
ga nu eerst een nespresso kopenzal daarna wat grondiger naar je lijstje kijken en even wat boeken/info er naast leggen!
hoho! de aanbevolen koolhydraten is 40% zónder maximum! als je 10% eiwitten eet en de aanbevolen 25% vet, dan zul je wel 65% koolhydraten móeten eten... anders ehhh kom je niet aan honderd!quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, goed punt. Als ik dieetinzicht.nl aanhoud zou ik alleen mijn onverzadigde vetten omhoog kunnen gooien, want de aanbeveling voor koolhydraten is 40% en ik zit op 44%. Misschien meer pindakaas eten?
Waarop baseer jij je 25/50/25? Misschien moet ik me niet zo blindstaren op het advies van dieetinzicht.
[..]
Komt 'ie. Het lijstje is niet helemaal representatief, want ik moet de ossenworst nog opmaken omdat ik na de bevalling ineens alles wilde eten wat ik daarvoor niet meer mocht. Normaliter zou ik meer gekookt ei, pindakaas en vis op brood eten (waarmee ik dus hoog in eiwitten blijf zitten). Ook zou ik van de halfvolle yoghurt magere maken (de ziekenhuisyoghurt van Campina was zo lekker dat ik tijdelijk daarop over was gegaan). Ik ben sowieso van plan om noten toe te voegen, want die zetten goed aan qua calorieën.
O: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
T: grote bak halfvolle yoghurt met een mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: een bak muesli van Zonnatura met een beetje halfvolle yoghurt
T: een madarijn
T: 2 volkoren boterhammen met ossenworst
D: steak tagliata (biefstuk, rucolasla, rode ui, olijfolie, balsamicoazijn)
T: een grote bak halfvolle yoghurt
Ik heb altijd maar relatief korte periodes dat ik intensief bezig kan zijn met goed eten en bewegen. Dan ga ik een tijdje mijn eten bijhouden in lijstjes, hardlooptijden noteren en veel nieuwe recepten uitproberen. Dat houd ik nooit lang vol, maar in periodes erna blijf ik de goede gewoonte wel aanhouden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nu
Niet zo veel meer, helaas. M'n vriend spreekt het niet en op m'n werk spreek ik het alleen als ik toevallig hoor dat er Friese klanten zijn. Dus alleen nog met m'n familie, eigenlijk, maar zo vaak zie ik die niet.quote:
je streefgewicht is ook maar een getal... het is pas goed als jíj kunt inzien dat je mooi bent. los van een getal (want die paar kilo gaan op je taille echt niet zoveel meer uitmaken). zelf-acceptatie hoort er ook bij, en dan kun je afvallen tot je een ons weegt - er blijft altijd wel iets wat je niet aanstaat als je jezelf niet zo goed accepteert. voor ons allemaal zie jij er bijvoorbeeld práchtig slank uit in je trouwjurk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wilde juist dat ik er wat beter in zat.. dan was ik wrsch wel op streefgewicht nu
Mo, lesje biologie nodig?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar jij hebt net een kind uitgepoept!dus dat mag!!!
Mijn aanbevolen hoeveelheid vet is 20-40%, dus ik zag alleen nog maar ruimte om de onverzadigde vetten op te hogen. Maar je hebt gelijk, ik zie nu dat er geen bovengrens gesteld wordt aan koolhydraten, dus ik zou bijv. bij het avondeten rijst of zo toe kunnen voegen. Ik geef zelf de voorkeur aan een wat koolhydraatarmer dieet - daarbij voel ik me meer verzadigd - maar dan moet ik die eiwitten voor lief nemen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hoho! de aanbevolen koolhydraten is 40% zónder maximum! als je 10% eiwitten eet en de aanbevolen 25% vet, dan zul je wel 65% koolhydraten móeten eten... anders ehhh kom je niet aan honderd!
Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.quote:ik eet ook "teveel" eiwitten. de aanvaardbare bovengrens voor eiwitten is (voor mensen met overgewicht maar volgens mij ook gemiddelde mensen) overigens 35% volgens dieet inzicht.
en dan zijn ze nog conservatief: je krijgt pas last van je nieren als je enorm veel dierlijke eiwitten en teveel vet combineert...
ik doe mijn best! We lopen weer 3 keer per week hardquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Tinkepink het volgende:
Sporten mo, sporten!
Je bent prachtig. En dun. Met gerichte oefeningen kun je de boel prima bijschavenDat herinnert me eraan dat ik je jurk nog niet gezien heb.
En Vik.. VadsigDoe normaal. Ga jij nog maar eens kijken naar het filmpje waarop je lesgeeft.
Claudia: welkom terug! En gefeliciteerd met je hummel! Mijn gevoel over je lijstje is dat je wat meer fruit en groente zou kunnen eten, ook als tussendoortje. En dan jam ofzo op brood ipv vleeswaren. Maar ik ben geen dietiste.
nope ik zit vaak tegen de 3000 aan (als ik gezond eet al. en vaak voeg ik met koken ook nog zout toe...quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn aanbevolen hoeveelheid vet is 20-40%, dus ik zag alleen nog maar ruimte om de onverzadigde vetten op te hogen. Maar je hebt gelijk, ik zie nu dat er geen bovengrens gesteld wordt aan koolhydraten, dus ik zou bijv. bij het avondeten rijst of zo toe kunnen voegen. Ik geef zelf de voorkeur aan een wat koolhydraatarmer dieet - daarbij voel ik me meer verzadigd - maar dan moet ik die eiwitten voor lief nemen.
[..]
Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.
Zelf helemaal geen zout meer toevoegen aan je eten helpt al een beetje. En weinig voorbewerkte levensmiddelen eten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de informatie! Lukt het jou trouwens om onder de grens van 2400 mg te blijven voor wat betreft zout? Ik zag pas in De keuringsdienst van waarde al dat we veel te veel zout binnenkrijgen, maar ik zou ook niet goed weten hoe ik daar voorzichtiger mee om kan gaan. Met het lijstje dat ik zojuist plaatste zat ik al op 2900 mg en dan zou ik eigenlijk nog meer moeten eten.
Ik vind hem wel tof! Ik kan alleen niet meer beoordelen of de koffie lekker is of niet, want ik heb 9 maanden lang geen koffie meer gedronken en m'n beoordelingsvermogen is ernstig aangetast. Nadeel: alle koffievarianten met melk zijn licht gezoet.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:36 schreef loveli het volgende:
Die Dolce Gusto ziet er niet uit, imho. Maar dat zal 's ochtends tot de tweede kop niet echt uitmaken.
Mogguh enzo.
Dat kan ik echt niet meer. Ik eet al te zout waarschijnlijk (gelukkig eet ik, vandaag uitgezonderd, niet veel brood). - Maar geen zout toevoegen aan mijn avondmaaltijd, dat kan ik niet - dan vind ik alles te flauw. Ik drink wel veel water, dan hoop ik dat het overschot iig goed wordt afgevoerd.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zelf helemaal geen zout meer toevoegen aan je eten helpt al een beetje. En weinig voorbewerkte levensmiddelen eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |