abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74593387

Topic deel 31

Arctic Monkeys, een jonge, energieke, Britse indie-band. En nu hebben ze hun eigen topic op het FOK! forum. Zie hier de vorige delen:

Arctic Monkeys
Arctic Monkeys #2
Arctic Monkeys #3
Arctic Monkeys Topic #4 'Who The F*** Are Arctic Monkeys?'
Arctic Monkeys Topic #5 'Favourite Worst Nightmare'
Arctic Monkeys Topic #6 'Brianstorm'
Arctic Monkeys #7: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys Topic #8: Op naar Tivoli
Arctic Monkeys #9
Arctic Monkeys #10: Dorothy was right, though...
Arctic Monkeys #11 - 6 december HMH
Arctic Monkeys #12
Arctic Monkeys #13 - De spanning...praten over de HMH
Arctic Monkeys #14 - If you were there, beware
Arctic Monkeys #15 - The Fire and the Thud
Arctic Monkeys #16 - The Age Of The Understatement
Arctic Monkeys #17 On the run from the Mod
Arctic Monkeys #18 - Death Metal album!
Arctic Monkeys #19 - Gaan als een Go Kart!
Arctic Monkeys #20 - Nieuw album in augustus!
Arctic Monkeys #21 - Bumhug!
Arctic Monkeys #22 - Sketchead is coming!
Arctic Monkeys #23 - What came first, the chicken or the dickhead?
Arctic Monkeys #24 - The most frustrating type
Arctic Monkeys #25 - Have you got your strange?
Arctic Monkeys #26 - Fools on parade
Arctic Monkeys #27
Arctic Monkeys #28
Arctic Monkeys #29 - Met een rode sweater op de versiertour
Arctic Monkeys #30 - Wachtend op de Confetti Catapult!
Arctic Monkeys #31- De spanning...napraten over de HMH

Who The F*** Are Arctic Monkeys? De band
De band bestaat uit vier leden:
  • Alex Turner: gitaar, zang.
  • Jamie Cook: gitaar.
  • Nick O'Malley: basgitaar.
  • Matthew Helders: drums.

Op de officiele website van de Arctic Monkeys is in juni 2006 bekendgemaakt dat Andy Nicholson, de basgitarist, de band definitief heeft verlaten. Nick O\\\'Malley, de persoon die ook al voor Nicholson inviel tijdens de tour door de Verenigde Staten, neemt zijn plaats nu definitief in.

I Bet That They Sound Good On The Dancefloor Bio De band werd in 2002 opgericht en kent invloeden van bands als The Jam, The Clash en Pulp. Eind 2004 steeg hun populariteit in het Verenigd Koninkrijk enorm nadat ze hun demo\\\'s op internet begonnen aan te bieden en de Britse tabloids, het altijd even objectieve NME en BCC Radio 1 aandacht aan de band begonnen te schenken. In 2005 wisten ze op te vallen door met hun debuutsingle I Bet You Look Good On The Dancefloor op de eerste plaats binnen te komen in de UK Singles Chart. Hun debuutalbum dat uitkwam in januari 2006 is nu al het best verkopende debuutalbum ooit in de UK. De jongens houden het hoofd echter koel, ze grapten zelf dat tegen april iedereen hen wel vergeten zal zijn. De vrouw die in hun tweede single When The Sun Goes Down voorkomt, komt ook voor in de twee korte filmpjes Scummy Man. In 2006 was de nieuwste Britse hype te bewonderen op Rock Werchter, Pukkelpop en Lowlands. In 2007 waren ze o.a. te zien op Pinkpop, Rock Werchter en in de Heineken Music Hall.

The View From The Afternoon
    Links
  • Officiele website
  • Bandpagina bij Domino Records
  • Wiki (nl)
  • Wiki (en)

De OP is HIER te vinden. v1 by Goover (updated by SnowCockroach)

Albums:

2006: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not [jewelcase CD, digipack CD en LP]

1. The View From The Afternoon
    2. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    3. Fake Tales Of San Francisco
    4. Dancing Shoes
    5. You Probably Couldn't See For The Lights But You Were Looking Straight At Me
    6. Still Take You Home
    7. Riot Van
    8. Red Light Indicates Doors Are Secured
    9. Mardy Bum
    10. Perhaps Vampires Is A Bit Strong But...
    11. When The Sun Goes Down
    12. From The Ritz To The Rubble
    13. A Certain Romance

2007: Favourite Worst Nightmare [jewelcase CD, digipack CD en LP]

1. Brianstorm
    2. Teddy Picker
    3. D Is For Dangerous
    4. Balaclava
    5. Fluorescent Adolescent
    6. Only Ones Who Know
    7. Do Me A Favour
    8. This House Is A Circus
    9. If You Were There, Beware
    10. The Bad Thing
    11. Old Yellow Bricks
    12. 505

2009: Humbug [jewelcase CD, digipack CD en LP]

1. My Propeller
    2. Crying Lightning
    3. Dangerous Animals
    4. Secret Door
    5. Potion Approaching
    6. Fire & The Thud
    7. Cornerstone
    8. Dance Little Liar
    9. Pretty Visitors
    10. The Jeweller's Hands

Singles / EP's:

2005: Five Minutes With Arctic Monkeys [CDS en 7" LP] [1500 en 2000 exemplaren]

1. Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 3]
    2. From The Ritz To The Rubble [Demo]

2005: I Bet You Look Good On The Dancefloor [CDS, 7" en 10" LP] [10" alleen in Amerika]

1. I Bet You Look Good On The Dancefloor
    2. Bigger Boys And Stolen Sweethearts
    3. Chun Li's Spinning Bird Kick (niet op 7")

2006: When The Sun Goes Down [CDS, 7" en 12" LP] [12" alleen in Amerika]

1. When The Sun Goes Down
    2. Stickin To The Floor (niet op 7")
    3. 7 (niet op 7")
    4. Settle For A Draw (alleen op 7" en 12", enkel in Canada op CD)

2006: Who The Fuck Are Arctic Monkeys? [CD en 10" LP]

1. The View From The Afternoon
    2. Cigarette Smoker Fiona
    3. Despair In The Departure Lounge
    4. No Buses
    5. Who The Fuck Are Arctic Monkeys?

2006: Leave Before The Lights Come On [CDS en 7" LP]

1. Leave Before The Lights Come On
    2. Put Your Dukes Up John (cover Little Flames) (niet op 7")
    3. Baby I'm Yours (cover Barbara Lewis)

2007: Brianstorm [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. If You Found This It's Probably Too Late (niet op 7")
    2. Brianstorm
    3. Temptation Greets You Like A Naughty Friend (met Dizzee Rascal)
    4. What If You Were Right The First Time? (niet op 7")

2007: Matador / Da Frame 2R [gelimiteerde 7" LP]

A. Matador
    B. Da Frame 2R

2007: Fluorescent Adolescent [CDS, 7" LP en 10" LP]

1. Fluorescent Adolescent
    2. The Bakery
    3. Plastic Tramp (niet op 7")
    4. Too Much To Ask (niet op 7")

2007: Teddy Picker [2-track CDS, 4-track CDS, 7" LP en 10" LP]

1. Teddy Picker
    2. Bad Woman (met Richard Hawley) (cover Pat Farrell And The Believers)
    3. The Death Ramps (niet op 7" en 2-track CDS)
    4. Nettles (niet op 7" en 2-track CDS)

2007: The Death Ramps / Nettles [gelimiteerde 7" LP]
    uitgebracht onder pseudoniem The Death Ramps

A. The Death Ramps
    B. Nettles

2009: Crying Lightning [7" LP en 10" LP]

1. Crying Lightning
    2. Red Right Hand (cover Nick Cave)
    3. I Haven't Got My Strange

2009: Cornerstone [7" LP, 10" LP en digitale download]
    1. Cornerstone (7" LP, 10" LP en digitale download)
    2. Catapult (7" LP, 10" LP en digitale download)
    3. Sketchead (10" LP en digitale download)
    4. Fright Lined Dining Room (10" LP en digitale download))

DVD's:

2006: Scummy Man [DVD]
    Korte film, gebaseerd op "When The Sun Goes Down".

2008: Live At The Apollo [normale DVD, DVD met live-CD en boxset met live-LP]
    Live-registratie met 20 tracks van het laatste optreden
    van hun wereldtournee in 2007.

Non-single covers:

* Love Machine (Girls Aloud)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2006]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 1' in 2006]

* You Know I'm No Good (Amy Winehouse)
    [live gespeeld voor Radio 1's Live Lounge in 2007]
    [uitgebracht op CD 'Radio 1's Live Lounge - Volume 2' in 2007]

* Diamonds Are Forever (Shirley Bassey)
    [live gespeeld op Glastonbury 2007]
    [studio-versie uitgebracht als CD en 10" vinyl op Domino-promo 'All The Rage' in 2008]

* Take It Or Leave It (The Strokes)
    [live gespeeld in Franse TV-show in 2007]

* The Lovers (Rod McKuen)
    [akoestisch live gespeeld op Radio 1 in 2007]

Andere versies van nummers:

* Dancing Shoes [Rhythm Del Mundo-versie]
    * The Bad Thing [2006 demo]
    * Bigger Boys And Stolen Sweethearts [Demo]
    * A Certain Romance [Demo]
    * Cigarette Smoke (herschreven als Cigarette Smoker Fiona) [Demo]
    * Dancing Shoes [Demo]
    * Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 1 / Blue Demo]
    * Fake Tales Of San Francisco [Demo-versie 2]
    * I Bet You Look Good On The Dancefloor [Demo]
    * Mardy Bum [Demo]
    * Riot Van [Demo]
    * Scummy (herschreven als When The Sun Goes Down) [Demo]
    * Stickin' To The Floor [Demo]
    * Still Take You Home [Demo]

Overige nummers:

* Choo Choo [Demo]
    * Curtains Close [Studio demo]
    * Curtains Close [Live-versie]
    * Knock A Door Run [Demo]
    * On The Run From The MI5 [Demo]
    * Ravey Ravey Ravey Club (Word Will Get Around) [Live]
    * Space Invaders [Demo]
    * Wavin' Bye To The Train Or The Bus [Demo]

* Put Me In A Terror Pocket [live gespeeld sinds november 2007]
    * The Wagon On The Way To The Stripey Tent [instrumentale versie van Sandtrap] [live gespeeld in de herfst van 2007]
    * Sandtrap [live gespeeld in de herfst van 2007]

"And someone said we didn't have enough songs to headline Glastonbury..."
    Alex Turner - 22/06/07, Pyramid Stage, Glastonbury Festival

Discography by mindgames
  •   woensdag 11 november 2009 @ 01:50:27 #2
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_74593391
    Ah kut, ik wou hem net aanmaken. Met een betere TT.
    pi_74593396
    Haha, ik vind 'em wel leuk. Tijd vliegt, 2 jaar terug!
    pi_74593398
    Er is niks mis met de TT! En de plaatjes zijn (weer) overleden
    pi_74593412
    Ik wilde hem net aanmaken met deze titel .
    Stay on my arm, you little charmer
    pi_74593493
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 01:51 schreef conobram het volgende:
    Er is niks mis met de TT! En de plaatjes zijn (weer) overleden
    Ja, Aisumasen heeft ze nog op zijn PC staan normaal gezien, hij ging ze eens uploaden dacht ik

ja, verkapte tvp enzo
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74593506
    Heel erg vet

Eagles of Death Metal vond ik ook echt heel sterk. Publiek was beetje tam maar met Speaking in Tongues moest die zaal wel los gaan Hoe dik was dat.

Monkeys waren ook zeer prima Stond behoorlijk vooraan, prima plek Secret Door was wel briljant met de confetti. Wel magere toegift (2 nummers), al wist ik dat al, en Potion Approaching wel echt een gemis.

FA fuckup qua tekst was wel grappig Had idd ook het idee dat Alex onder invloed was want hoe hij dat podium af liep...

En Sketchead werd erg matig ontvangen door het publiek, beetje jammer, maar wel enigszins begrijpelijk.
    pi_74593511
    Vaag dat velen EODM goed vonden, ik vond het vreselijk.
    pi_74593521
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:19 schreef Arn0 het volgende:
    Vaag dat velen EODM goed vonden, ik vond het vreselijk.
    Ik ken ze al langer, ook al eerder een gig bezocht. Gewoon lekkere no-nonsense hard gaan nummers

Snap bijna niet hoe je een nummer als de laatste van vandaag niets kunt vinden. Daar móet je gewoon in mee gaan volgens mij.
    pi_74593530
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:25 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ik ken ze al langer, ook al eerder een gig bezocht. Gewoon lekkere no-nonsense hard gaan nummers

Snap bijna niet hoe je een nummer als de laatste van vandaag niets kunt vinden. Daar móet je gewoon in mee gaan volgens mij.
    Nee sorry, ik ga hier misschien als een oude zak klinken, maar dat soort muziek is veel te heftig voor mij. In dat soort nummers kan ik niet meegaan, voor mij staan er gewoon een paar mannen willekeurig op hun gitaar te rammen. En het stond dan nog eens veel te luid in Antwerpen.
    pi_74593542
    Geen kracht om een samenhangend verslag te schrijven, so bare with me .

Eagles Of Death Metal was afzien. Poseurs die matige cliché rock 'n' roll liedjes spelen, en steeds dezelfde flauwe truukjes uithalen. Het Danko Jones-effect, weg d'r mee! Had ze al 2 keer eerder gezien, maar dat maakt het niet minder erg.

Het optreden begon gelijk al anders dan alle andere keren dat ik ze door de jaren heen gezien heb. Rood doek voor het podium, géén Big Nige achter het drumstel, geen Big Nige op de bas, geen dansende Big Nige die vlak voor aanvang steeds het podium oploopt om vervolgens niets te doen... Ik merkte aan alles dat dit geen doorsnee-show ging worden.

Ondertussen werden wat Monkeys-favorieten gedraaid, waaronder "Only You Know", John Cale's versie van "Heartbreak Hotel", en jawel..."Very Ape". Ik had van te voren geen opnames gezien van deze tour, dus het was een verrassing wat er te gebeuren stond. Bij aanvang ging het doek omhoog, en stonden de mannen al op het podium. Video-schermen aan weerszijde met close-ups van de bandleden. Het was tot dan toe een eigenaardige ervaring voor een Arctic Monkeys-concert, maar daarom niet minder leuk.

"Dance Little Liar" was een goede opener, en blikvanger Matt zat er gelijk al goed in. Enige reactie van het publiek bleef echter uit. Vergeleken met 2 jaar daarvoor, de kolkende massa die op "Sandtrap" stond te springen, was dit een behoorlijk contrast. Ik stond goed vooraan in het midden, maar toen bij mijn 2 minst favoriete live-nummers van de tweede plaat ("Circus" en "Brianstorm") het erg jonge publiek een pit vormde, ben ik wat meer aan de zijkant gaan staan. Ik hoef echt niet met beuken te bewijzen hoe leuk ik het heb, en zo had ik eigenlijk een nog beter overzicht van de complete band.

Echt op gang kwam het pas bij "Still Take You Home" en "Dancefloor", 2 onmiskenbare live-favorieten die al sinds 2005 een schot in de roos zijn. Alex toonde veel plezier in zijn spel, en het 'nieuwe nieuwe' gedeelte van "Still Take You Home" was interessant om te horen. Dit zijn nummers die live nooit vervelen, hoe vaak je ze ook gehoord hebt. Ik kreeg gelijk een opleving, waarna een jongedame mij boos toeschreeuwde "dat ik even normaal moest doen" . Ik vroeg haar of dit soms haar eerste AM-optreden was. Dit moet genoeg zeggen over het publiek op deze avond.

Bij de 4 "Humbug"-era nummers die volgden werd het al gauw weer een sfeerloze en koude bedoeling. Het publiek leek alleen voor feest te zijn gekomen, en er waren weinig mensen die de "Humbug"-nummers leken te herkennen. Dit sloeg gelijk over op de band.

"My Propeller" en "Crying Lightning" deden me niet zo veel, maar "Dangerous Animals" was opnieuw prachtig. Het was een optreden van pieken en dalen, wat ten dele kwam door de reactie van het publiek in de voor 90% gevulde HMH. Het was de eerste keer dat ik zoiets bij deze band meemaakte. Alex had leuke praatjes, en betrok de mensen op het balkon wederom bij de show, inclusief grappig bedoelde spastische handklap-bewegingen, die me deden denken aan zo'n ander genie. "The View From The Afternoon" blijft gewoon puur genieten, wat ik eerder zei over de 2 andere nummers van het debuutalbum in de set.

Het blok wat volgde was wederom opstarten en afbouwen, opstarten en afbouwen. "Cornerstone" was tergend langzaam, maar wel inclusief superieur crooner-einde zoals maanden geleden te horen was in de uitgelekte preview ! "If You Were There, Beware" en "Pretty Visitors" zijn 2 goede liedjes die prachtig gespeeld werden, maar echt op z'n plek was het niet bij dit publiek. Want waar was "Potion Approaching"? "The Jeweller's Hands" werkte voor mij niet echt, en aan het langzaam nog verder inkakkende publiek te merken bij hun ook niet. Maar kom op, Arctic Monkeys verdienen meer dan dit...

Een echte piek werd pas weer bereikt bij "When The Sun Goes Down", eigenlijk al iets te laat. Aan de lichtshow lag het niet, die was treffend. Spotlight op Alex tijdens zijn shine-momenten, al vergat hij de tekst aan het eind (met opzet?). "And what a scummy man/Just give him half a chance, I bet he'll rob you if he can/He don't do major credit cards, I doubt she does receipts/blahblahblahblah!"

Wie had gedacht dat de absolute uitschieter ons nog te wachten stond. "Do Me A Favour" is een nummer wat elke keer beter wordt. De partijen van John Ashton zijn een erg goede aanvulling. En nog altijd zit ik gefascineerd naar Matt te kijken hoe hij al die bewegingen op hetzelfde moment kan doen...

"Secret Door", mijn nieuwe favoriete nummer van het nieuwe album, duurt eigenlijk te kort op de plaat. De mooiste minuut op heel dat album is de laatste minuut van dat nummer. Vanavond was dat niet anders. Bij "fools on parade" zette ik mij schrap voor het confetti-kanon, wat uitbleef... Wat volgde was puur muzikaal genot. Blij dat ik dit niet wist, want het was de meest aangename verrassing van de hele avond. Een reprise, waarin de harmonieën zo mooi waren, en het arrangement zo goed uitgedacht... De confetti was alleen nog maar de bekende 'icing on the cake' .

En ze hielden dat niveau vast in de toegift. De fantastische nieuwe versie van "Fluorescent Adolesecent" vermengd met "Only You Know" was verterend, ook al raakte Alex z'n tekst kwijt, en werd-ie steeds joliger ("as a miserable little shite" ) door onder andere het nummer aan te kondigen als "Happy Birthday Uncle *nogwat". "505" blijft de beste afsluiter die ze zich kunnen wensen. Een nummer die ze bewaard hebben, en wat is uitgegroeid tot een nog sterker nummer dan het al was. Perfecte ambience, met het licht en de videoschermen in de climax, en een Alex die de eer aan de band overlaat door vervroegd het podium te verlaten, al ging het strompelend... En oh ja, daar was-ie dan toch: Big Nige op de bas .

Samenvattend was het een bijzondere show van een band die ik vanaf hun begin volg, maar waarin ze zich van een kant lieten zien die ik nog niet eerder had gezien, met als absoluut hoogtepunt de slot-scene. Erg benieuwd wat ze de volgende keer aan ons laten zien.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:42:32 #12
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593558
    Wtf klaagt iedereen over Eagles of Death Metal? Ze waren gewoon weer strak als altijd! Maar echt... wat een tam, saai en ongeïnteresseerd publiek bij de EODM. Gelukkig hebben wij, met nog wat andere gasten, er een beetje pit in gekregen door op een gegeven moment door gewoon lekker los te gaan, wat ze verdienen. Echt een diepgang om te zien als je ze gezien hebt in een kleinere zaal (ik heb ze in Paradiso gezien begin dit jaar). Klein beetje toegegeven, ze passen ook niet bij de stijl van de Apen.

Arctic Monkeys waren gewoon weer erg vet! Publiek was (gelukkig) energiek, en volgens mij vond Alex, ook al zat hij in z'n eigen wereldje door zijn geblow (kan niet anders), het ook allemaal wel prima. Confetti was voor mij een verrassing, omdat ik de YouTube filmpjes vermeden heb. Erg tof! Ze hebben mijn lichtelijke teleurstelling van het optreden op Lowlands he-le-maal goedgemaakt vanavond.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:44:36 #13
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593563
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:33 schreef Aisumasen het volgende:

Echt op gang kwam het pas bij "Still Take You Home" en "Dancefloor", 2 onmiskenbare live-favorieten die al sinds 2005 een schot in de roos zijn. Alex toonde veel plezier in zijn spel, en het 'nieuwe nieuwe' gedeelte van "Still Take You Home" was interessant om te horen. Dit zijn nummers die live nooit vervelen, hoe vaak je ze ook gehoord hebt. Ik kreeg gelijk een opleving, waarna een jongedame mij boos toeschreeuwde "dat ik even normaal moest doen" . Ik vroeg haar of dit soms haar eerste AM-optreden was. Dit moet genoeg zeggen over het publiek op deze avond.
    . Ik zou wel eens een documentaire willen zien over hoe Aisumasen een een AM-concert beleeft .

Verder ben ik het wel eens met je verhaal, alleen dat het publiek inkakte heb ik niet echt gemerkt. Ik vond de Humbug-liedjes goed uit de verf gekomen, en puur als "luisterliedjes" (mag ik dat zeggen? ja, ik mag dat zeggen) vind ik ze prettiger dan hun eerdere werk. Secret Door .
    2000 light years from home
    pi_74593568
    Erg mooi verslag, bedankt! Jammer van het publiek inderdaad. Voor mij waren de hoogtepunten van de show toch de Humbug nummers, met voorsprong, omdat ik Humbug ook gewoon veel beter vind dan de twee andere albums.

Er is alweer een publieksopname van Sketchead, in vrij goede kwaliteit, heb het even op Youtube gegooid voor de geïnteresseerden;
      woensdag 11 november 2009 @ 02:48:30 #15
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593572
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:42 schreef Haunter het volgende:
    Wtf klaagt iedereen over Eagles of Death Metal? Ze waren gewoon weer strak als altijd! Maar echt... wat een tam, saai en ongeïnteresseerd publiek bij de EODM. Gelukkig hebben wij, met nog wat andere gasten, er een beetje pit in gekregen door op een gegeven moment door gewoon lekker los te gaan, wat ze verdienen. Echt een diepgang om te zien als je ze gezien hebt in een kleinere zaal (ik heb ze in Paradiso gezien begin dit jaar). Klein beetje toegegeven, ze passen ook niet bij de stijl van de Apen.
    De mensen komen niet voor het voorprogramma he .
      woensdag 11 november 2009 @ 02:50:19 #16
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593575
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

De mensen komen niet voor het voorprogramma he .
    Nouja, ik dus wel. Voor mij was het 2 vliegen in 1 klap.

En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
      woensdag 11 november 2009 @ 02:52:01 #17
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74593578
    Wát een waanzinnige band blijft dit toch. Vind ze met het nieuwe werk veel toffer eigenlijk, het begint m.i. een beetje 'an evening with' te worden i.p.v. het standaard beukwerk van het eerdere werk. Alle bijkomende 'fratsen', zoals in STYH en Fluorescent .. zijn erg tof. Hoogtepunt vond ik zelf Jeweller's Hands. Laat ze maar lekker groeien in dit soort shows, mijn zegen hebben ze!
    Heavenly Awaiting
      woensdag 11 november 2009 @ 02:52:25 #18
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74593580
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:50 schreef Haunter het volgende:

[..]

En wat was er mis met het publiek? Waar ik was werd er heerlijk los gegaan in ieder geval, zoals het hoort.
    Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
      woensdag 11 november 2009 @ 02:53:29 #19
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593582
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik had het idee dat sommige mensen meer voor het "los gaan" kwamen dan AM zelf .
    Had ik niet echt. Ik had het 2 jaar geleden in de HMH meer, daar ergerde me ik ook erg aan. Maar ik zag vandaag vooral een jong, maar energiek publiek om me heen, die op de juiste momenten gewoon heerlijk aan het losgaan waren... net als ik
    pi_74593585
    Nu ik dit lees heb ik echt zoveel spijt dat ik als een idioot zitplaatsen had
      † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 02:56:37 #21
    128220 Peter6000
    pi_74593588
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Op de tribune stond iemand op de trap vreselijk 'los te gaan', en ze begon ook nog te schreeuwen 'Fuck jullie allemaal, jullie begrijpen de muziek niet'.

Dat was wel vervelend, want het haalde me uit mijn concentratie.
    pi_74593591
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:55 schreef Arn0 het volgende:
    Nu ik dit lees heb ik echt zoveel spijt dat ik als een idioot zitplaatsen had
    Nee man! Mocht ik een tweede keer gaan in deze tour, zou ik juist voor zitplaatsen kiezen. Al is dat misschien ook weer niet helemaal vergelijken omdat ik ze al zo vaak van dichtbij heb gezien.
    pi_74593596
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee man! Mocht ik een tweede keer gaan in deze tour, zou ik juist voor zitplaatsen kiezen. Al is dat misschien ook weer niet helemaal vergelijken omdat ik ze al zo vaak van dichtbij heb gezien.
    Tja, opzich kon je je perfect op de muziek concentreren maar moest ik een tweede keer gaan zou ik zeker staanplaatsen nemen. Het 'pit' sfeertje dat beschreven wordt in dit topic lijkt me wel tof. Maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik nog nooit heb gepit.

PS: dat bericht over de dode images in de OP gelezen?
    pi_74593604
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

PS: dat bericht over de dode images in de OP gelezen?
    Ja, en ik doe alsof ik het niet gelezen heb .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:46 schreef Arn0 het volgende:
    Erg mooi verslag, bedankt! Jammer van het publiek inderdaad. Voor mij waren de hoogtepunten van de show toch de Humbug nummers, met voorsprong, omdat ik Humbug ook gewoon veel beter vind dan de twee andere albums.

Er is alweer een publieksopname van Sketchead, in vrij goede kwaliteit, heb het even op Youtube gegooid voor de geïnteresseerden;
    Da's snel. We hebben een taper!
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:44 schreef Merkie het volgende:

[..]

. Ik zou wel eens een documentaire willen zien over hoe Aisumasen een een AM-concert beleeft . [..]
    Dat is stukken minder spannend dan je denkt, vraag maar aan AMDB . Het 'akkefietje' wat ik beschreef volgde nadat ik gecontroleerd enthousiast mijn hoofd op een neer wist te bewegen. Het halve publiek bestond uit puberende meisjes die niets gewend zijn.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:50 schreef Haunter het volgende:

[..]

"Vroeger..." ...was het Arctic Monkeys-publiek vooraan één groot front van energie. Waarom duurde het applaus dit keer vaak niet langer dan 5 seconden? Waarom vielen er pijnlijke stiltes toen Alex het publiek liet zingen, onder andere in "This House Is A Circus"?
      woensdag 11 november 2009 @ 03:02:56 #25
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593607
    Ik kan juist nooit begrijpen waarom mensen, bij zo'n energieke band als de Arctic Monkeys, zitplaatsen nemen. Kom op, deze muziek is veelal (paar softe nummers natuurlijk) gemaakt om lekker op springen/los te gaan. Bij een akoestisch optreden kan ik het me wel voor stellen, maar een indie/rock-concert... nah.
      woensdag 11 november 2009 @ 03:03:12 #26
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74593608
    Ongecontroleerd losgaan bij Arctic Monkeys is zonde m.i. Je kunt beter normaal genieten van het optreden, anders kun je ook een plaat opzetten.
    Heavenly Awaiting
    pi_74593610
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:03 schreef Yevgeni het volgende:
    Ongecontroleerd losgaan bij Arctic Monkeys is zonde m.i. Je kunt beter normaal genieten van het optreden, anders kun je ook een plaat opzetten.
    Mee eens, was er blij mee dat ik het rustig heb kunnen observeren iets verder van het midden vandaan. Daar lenen de nieuwe nummers zich stukken beter voor.
    pi_74593614
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:
    Ja, en ik doe alsof ik het niet gelezen heb .
    Moet ik het doen? Ik was aan het denken om misschien heel de OP even te remaken
    quote:
    Ik kan juist nooit begrijpen waarom mensen, bij zo'n energieke band als de Arctic Monkeys, zitplaatsen nemen. Kom op, deze muziek is veelal (paar softe nummers natuurlijk) gemaakt om lekker op springen/los te gaan. Bij een akoestisch optreden kan ik het me wel voor stellen, maar een indie/rock-concert... nah.
    Leeftijdsrestricties, ik wou geen risico nemen
      woensdag 11 november 2009 @ 03:06:08 #29
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74593619
    quote:
    "Vroeger..." ...was het Arctic Monkeys-publiek vooraan één groot front van energie. Waarom duurde het applaus dit keer vaak niet langer dan 5 seconden? Waarom vielen er pijnlijke stiltes toen Alex het publiek liet zingen, onder andere in "This House Is A Circus"?
    Het was nog steeds wel vol met energie, wat ik alle optredens wat ik gezien heb behalve Lowlands 2009, vond ik zelf. Die pijnlijke stiltes waren denk ik omdat mensen net een beetje bijkwamen van de energie, en daardoor de tekst niet meer wisten. Ik, als grote AM-fan, wist het zelfs eventjes niet meer

Maar ik snap je punt wel een beetje hoor Toch ben ik blij dat ik niet hetzelfde publiek als Lowlands heb gezien, wat logisch is natuurlijk.
      woensdag 11 november 2009 @ 03:07:24 #30
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74593623
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Mee eens, was er blij mee dat ik het rustig heb kunnen observeren iets verder van het midden vandaan. Daar lenen de nieuwe nummers zich stukken beter voor.
    Op Lowlands koos ik voor het laatste, waar ik achteraf nog spijt van heb gekregen ook. Nu heb ik prima kunnen genieten en zo nu en dan vlieg je toch wel uit de bocht. Dat de tienermeisjes dat dan niet trekken, snap ik nooit, het blijven wel de Arctic Monkeys, hè.. Heb vandaag ook een hoop mensen gezien die op ergens 'along the way' op de 'bandwagon' zijn gestapt om alleen maar hip te zijn. Ik veracht ze..
    Heavenly Awaiting
    pi_74594567
    /leest aisumasen's rapportage

Dan heb ik het me toch niet verbeeld! Deze versie van het cornerstone einde is fucking geweldig

Verder heb ik me prima vermaakt en was het een goede 1e keer
      woensdag 11 november 2009 @ 09:18:51 #32
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_74595332
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:56 schreef Peter6000 het volgende:
    Op de tribune stond iemand op de trap vreselijk 'los te gaan', en ze begon ook nog te schreeuwen 'Fuck jullie allemaal, jullie begrijpen de muziek niet'.
    God ja, die heb ik ook nog even gezien toen ik na het halen van mijn jas [moest echt een trein halen] het einde van FA en daarna 505 ging kijken. Wat was dat een lomp wijf zeg Zonder gêne als een zatte stuk stront heen en weer zwalken op de trap en hard roepen inderdaad. Ook nog dat ze "er zo boos om kon worden" dat mensen de muziek niet snapten

Geweldig concert weer vond ik, wel weer totaal anders dan twee jaar terug in de HMH. Toen beleefde ik het sowieso anders denk ik, doordat ik toen heel het concert in de pit heb gestaan en nu iets verder van het podium tussen rustiger [soms té rustig] publiek stond.

Eagles of Death Metal vond ik lekker klinken; ik heb het nieuwste album van ze slechts één keer geluisterd en online een paar keer "Cherry Cola" en kende het dus niet heel goed. Misschien daardoor vond ik veel nummers op elkaar lijken. Wel vond ik het erg strak gespeeld en was het leuk om naar de band te kijken. Gewoon lekkere recht-toe-recht-aan rock waarbij de zanger zo uit een foute '80s porno film leek te zijn gestapt. "Wannabe in L.A." vond ik wel vet

Wel vervelend dat er nog steeds zo'n wannabe publiek afkomt op Arctic Monkeys concerten zeg. Ik had gehoopt dat het nu wel een beetje voorbij zou zijn na een aantal jaar en de hype een beetje weg is. Maar nee, nog steeds bestaat de helft van het publiek uit minderjarige meisjes die er heel erg hip[pie] uit proberen te zien [bijv. die elastiekjes om hun hoofd / over hun voorhoofd ] en die samen met hun ouders te dichtbij de losgaande mensen gaan staan en er vervolgens over gaan zeuren...

Maar goed, ik heb wel genoten van het concert en zoals altijd werd alles live heel clean gespeeld Wel jammer dat het grootste gedeelte van het publiek alleen nummers van het eerste album leken te kennen en daarop mee wilden zingen en springen, maar dat bij Humbug-nummers vrijwel niet deden en zelfs bij FWN niet echt. Zoals al eerder vermeld leek niemand Sketchead te kennen en was ik de enige in mijn naaste omgeving die toen aan het meezingen was
    Ik had helaas in een eerder topic al gelezen over het confetti-kanon en verwachtte het dus wel een beetje, maar toen het uitbleef geloofde ik er niet meer zo in. Toen het toch gebeurde vond ik het echt een heel erg vet moment! Echt mooi
      woensdag 11 november 2009 @ 10:01:28 #33
    239528 couleurs
    raise your flaaag
    pi_74596317
    Erg genoten van de nieuwe nummers, ook omdat je dan ff kon concentreren op het hele gebeuren i.p.v. in de pit zijn.
    pi_74597133
    was top, even tvp want nu moet ik naar school
      woensdag 11 november 2009 @ 10:38:37 #35
    180385 Horloge
    pi_74597304
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 03:02 schreef Haunter het volgende:
    Naja in mijn geval: ik heb het nu wel gehad met dat lompe gespring, geduw en gepit. Been there, done that. Nu kom ik alleen nog voor de muziek.

Daarbij komt dat ik niet al te groot ben, dus als ik in de zaal sta, staat er altijd wel iemand voor me die groter is waardoor mijn zicht onttrokken wordt. Ik betaal geen 40 euro om naar een halve band te kijken.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:18 schreef Xurk het volgende:

[..]

God ja, die heb ik ook nog even gezien toen ik na het halen van mijn jas [moest echt een trein halen] het einde van FA en daarna 505 ging kijken. Wat was dat een lomp wijf zeg Zonder gêne als een zatte stuk stront heen en weer zwalken op de trap en hard roepen inderdaad. Ook nog dat ze "er zo boos om kon worden" dat mensen de muziek niet snapten
    Welke tribune was dat precies? Die op etage 1, of die die gewoon te bereiken is vanaf beneden?
    quote:
    Dat is stukken minder spannend dan je denkt, vraag maar aan AMDB . Het 'akkefietje' wat ik beschreef volgde nadat ik gecontroleerd enthousiast mijn hoofd op een neer wist te bewegen. Het halve publiek bestond uit puberende meisjes die niets gewend zijn.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:18 schreef Xurk het volgende:
    Wel vervelend dat er nog steeds zo'n wannabe publiek afkomt op Arctic Monkeys concerten zeg. Ik had gehoopt dat het nu wel een beetje voorbij zou zijn na een aantal jaar en de hype een beetje weg is. Maar nee, nog steeds bestaat de helft van het publiek uit minderjarige meisjes die er heel erg hip[pie] uit proberen te zien [bijv. die elastiekjes om hun hoofd / over hun voorhoofd ] en die samen met hun ouders te dichtbij de losgaande mensen gaan staan en er vervolgens over gaan zeuren...
    Dat zijn wel de meest ergerlijke figuren bij concerten van populaire acts. Ze zien er inderdaad vrij wannabe-hippie uit en kennen alleen de nummers van Favourite Worst Nightmare, hooguit nog een paar van het eerste album. Die kinderen komen ook vooral om een foto/opname te maken van hun "idolen". Heb bij een concert van N*E*R*D nog eens een aanvaring gehad met dat soort types toen ik los wilde gaan.

Zag gister een meisje voor mij zitten SMS'en, dat ze 'vooraan had gestaan, maar dat het daar echt een hel was!" (bij EODM). Wat had je dan verwacht, domme doos?

[ Bericht 0% gewijzigd door Horloge op 11-11-2009 10:43:45 ]
    pi_74598118
    Was ook wel grappig om te zien dat na Brianstorm al meisjes huilend wegliepen van vooraan

Ik vond het publiek wel goed, waar ik stond iig Lekker springen (maar niet zo pitten, dat was meer achter me), kende Humbug volgens mij ook wel, ging wel hard
      woensdag 11 november 2009 @ 11:03:39 #37
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_74598125
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 02:33 schreef Aisumasen het volgende:
    Een echte piek werd pas weer bereikt bij "When The Sun Goes Down", eigenlijk al iets te laat. Aan de lichtshow lag het niet, die was treffend. Spotlight op Alex tijdens zijn shine-momenten, al vergat hij de tekst aan het eind (met opzet?). "And what a scummy man/Just give him half a chance, I bet he'll rob you if he can/He don't do major credit cards, I doubt she does receipts/blahblahblahblah!"
    1. Je hebt hier zelf de tekst ook verkeerd, de credit cards zitten in het begin van het nummer.
    2. Volgens mij zat het iets anders. Ik hoorde dit volgens mij: "And what a scummy man/blahblah/can see it in his eyes that he's got a nasty plan/I hope you're not involved at all!" Oftewel, een mislukte poging om het publiek het einde te laten zingen.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_74598294
    Zo, ook weer wakker na een geweldige avond!
    quote:

[..]

Je bent best een saaie lul ja!

Nee geintje hoor, al ben ik je bij AM helemaal kwijtgeraakt geloof ik

Maar in ieder geval, mijn verslag van de avond:

Rond half 6 aangekomen bij de HMH terwijl de mensen waarmee ik zou komen pas een uur later ongeveer aan zouden komen. Even wat eten gehaald bij de FeBo waar ik Aisu tegen kwam. Een beetje staan wachten voor de deur, ons verbazend over de mensen die aan de zijkanten van de deuren zaten, maar daar echt een uur zaten ook (ze gaan aan de zijkant zitten, en pas als het druk is gaan ze pas voor de deuren staan, hebben ze nog niks aan het 'uren' wachten voor de zaal ).

Maar in ieder geval, EODM begon, en ik vond er weinig aan. Wel een paar leuk gespeelde liedjes maar er komt live amper iets over van de catchyheid die ze wel op plaat hebben. Daarbij zijn de andere muzikanten ook maar een stel wannabe's, de drummer speelt ALTIJD hetzelfde tussenstukje tussen nummers . Jesse Hughes komt altijd over alsof ie helemaal los wil gaan maar het niet kan, waardoor het overkomt alsof hij heel erg last heeft van ongecontroleerde tics/spasmes. Verder word ik ook nogal ziek van het altijd maar herhaalde "CAN YOU DIG IT?"

Het klinkt nu allemaal wel heel erg negatief, maar ik vond het een prima voorprogramma om me door die paar minuten wachten heen te helpen hoor. Al gaat de tijd sneller als je met Aisumasen over AM gerelateerde dingen praat (en het publiek om je heen met vragende gezichten ziet staan: "Waar hebben die twee het in godsnaam over?").

Toen de Arctic Monkeys, compleet verrast door het gordijn! Wel leuk, anders sta je de hele tijd het podium op te staren en te hopen dat ze al komen, nu was ik meer gericht op het praten met mensen ipv zenuwachtig naar het podium kijken.

Dance Little Liar was een lekkere opener, maar bij lange na niet zo goed als de Sandtrap/This House is a Circus combo van twee jaar terug. Bij Brianstorm kwam het retard publiek los, stond kennelijk bij een paar irritante gasten die alleen maar wilden pitten en voor de rest amper iets kenden. Op het einde gingen ze zelfs nog met een grote groep op ander publiek inrennen ofzo (ze vormden een grote kluit mensen, en sloegen op elkaar in ofzo, het was iig heel erg zielig, zeker omdat andere mensen keihard door die groep weggeduwd werden. Ik heb gelukkig nog wel even een trap na gegeven aan één van die gasten toen ik aan de kant moest springen).

De rest van de nummers, mijn hoogtepunten waren echt vooral de Humbug nummers. Ik vind My Propeller op plaat zelf één van de minderen maar live was ie érrug goed. Humbug teleurstelling was voor mij Dangerous Animals. De echt gave momenten uit dat nummer (de effecten op het einde e.d.) kwamen live niet lekker uit de verf.

Mijn absolute hoogtepunt was echt The Jeweller's Hands. Ik vond dat nummer live echt geweldig mooi! Andere hoogtepunt was natuurlijk ook When the Sun goes Down, waar het publiek wel normaal kon doen en gewoon lekker mee kon springen ipv pitten.

Secret Door was geniaal, ik had eigenlijk de hoop op de confetti al opgegeven toen het toch kwam! Waanzinnig mooi in een geweldige uitvoering. De toegift met FA/505 was geweldig en Alex maakte er weer een mooi einde aan door de eer aan de band te laten.

Verder vond ik de schermen erg mooi (alhoewel ik redelijk vooraan stond toch een paar keer naar gekeken ). Ook de lichteffecten waren echt super en gaven bijna elk nummer veel sfeer mee.

En toen op naar huis, met een kater.

Als ik geen stage zou hebben en wat meer geld was ik vanavond weer gegaan.

Oh trouwens, even over dat zitten, ik droomde vannacht dat ik in de HMH kwam en dat er stoelen stonden! En om eerlijk te zijn zou ik het helemaal niet erg vinden als ik het zittend zou moeten kijken. De Humbug nummers zijn er perfect voor!

En publiek dat geen waardering had voor de rustigere/Humbug nummers, donder alsjeblieft op naar iets anders, misselijkmakend was het.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:13:32 #39
    53267 TC03
    pi_74598438
    Ik vond juist dat de FWN nummers best goed opgepikt werden hoor. In december 2007 werd This House Is A Circus erg mat ontvangen, maar nu hoorde ik toch velen luidkeels meezingen. Idem voor Do Me A Favour.
    pi_74598538
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:09 schreef AMDB het volgende:
    Maar in ieder geval, EODM begon, en ik vond er weinig aan. Wel een paar leuk gespeelde liedjes maar er komt live amper iets over van de catchyheid die ze wel op plaat hebben. Daarbij zijn de andere muzikanten ook maar een stel wannabe's, de drummer speelt ALTIJD hetzelfde tussenstukje tussen nummers .
    Dude! Joey Castillo
    Die gast is zo'n baas. Dezelfde stukjes is ook echt onzin. Ik vond persoonlijk Joey veel harder komen op drums dan Matt overigens. Ook ander type drummer maar toch. Joey is zo strak en mept zo hard.

Denk overigens dat Matt zelf het met me eens is Hij heeft al eens gezegd dat ie QotSA had gezien (zelfde drummer) en toen dacht 'Gast ik moet echt harder slaan'.

Overigens is de bassist ook een baas met z'n grote handen.

Maargoed, ik van Dangerous Animals ook heel vet met de tempowisselingen
      woensdag 11 november 2009 @ 11:24:18 #41
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_74598737
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Horloge het volgende:
    Welke tribune was dat precies? Die op etage 1, of die die gewoon te bereiken is vanaf beneden?
    Die vanaf beneden te bereiken is, dus één trap omhoog als je er van buiten de zaal naartoe wil.

Ik merkte wel dat in de tweede helft van de set [nadat er een aantal Humbug-nummers achter elkaar waren geweest] dat ik steeds meer ruimte kwam doordat er achter elkaar meisjes bleven weglopen uit het voorste gedeelte. Ik kwam er niet uit of dat nu kwam doordat ze de meute voor wilden zijn na het concert m.b.t. jassen ophalen en treinen halen, of dat ze Humbug niet kennen / kunnen waarderen Het was in ieder geval wel een gevalletje "good riddance", zeker als het laatste de oorzaak was.
      woensdag 11 november 2009 @ 11:25:01 #42
    53267 TC03
    pi_74598753
    Hij zong btw ook "Your name isn't real but I don't like the sand" bij Dancefloor.

En dat "miserable little shite" deed ook mijn mondhoeken krullen ja.
    pi_74599164
    Wat is er hier vreselijk weinig begrip voor andermans concert beleving zeg.
    pi_74599273
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:37 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Jij bedoelt de kritiek op de pittende mensen? Die hebben geen respect voor andermans concertbeleving m.i.

Zelfs op Secret Door gingen sommige mensen pitten
      woensdag 11 november 2009 @ 11:42:32 #45
    53267 TC03
    pi_74599330
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Jij bedoelt de kritiek op de pittende mensen? Die hebben geen respect voor andermans concertbeleving m.i.

Zelfs op Secret Door gingen sommige mensen pitten
    Dat was inderdaad overdreven en irritant.
    pi_74599479
    Het is vrij simpel. De zaal is tamelijk groot, je weet dat er voorin een groepje staat dat "los" gaat (en het was allemaal redelijk tam, maar goed). Heel veel respect voor jouw concertbeleving, maar misschien moet je, van alle plekken waar je kán staan, dan eventjes niet daar in de buurt gaan staan?
    pi_74599532
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:46 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Het is vrij simpel. De zal is tamelijk groot, je weet dat er voorin een groepje staat dat "los" gaat (en het was allemaal redelijk tam, maar goed). Heel veel respect voor jouw concertbeleving, maar misschien moet je, van alle plekken waar je kán staan, dan eventjes niet daar in de buurt gaan staan?
    Misschien stond ik daar eerder dan de pittende mensen? Die kwamen later allemaal naar voren stormen en kunnen heel moeilijk op de zelfde plek blijven staan.
    pi_74599640
    Maar je wéét toch dat het centraal voor het podium, niet helemaal vooraan maar wel in de buurt altijdgebeurd?
      woensdag 11 november 2009 @ 11:53:03 #49
    96116 ralfseltje
    Sitting on a cornflake
    pi_74599728
    Is het goed te doen om vanavond nog (goedkoop) twee kaartjes te scoren bij de HMH?
    pi_74599843
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:50 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Maar je wéét toch dat het centraal voor het podium, niet helemaal vooraan maar wel in de buurt altijdgebeurd?
    Ja, maar die mensen hadden ook totaal geen respect voor de andere nummers en de mensen om hen heen. Volgens mij draai je de zaken om. Dat het gebeurt weet ik, maar ze blijven vaak totaal belachelijk bezig zonder enig respect voor mensen om hen heen. Ik heb ook wel eens in een pit gestaan maar als ik zag dat er mensen last van hadden zorgde ik er altijd voor dat ik ze niet raakte of iets van ze af ging. Sommige gasten hebben alleen maar oog voor elkaar duwen en maakt het ze niks uit dat ze omstanders keihard raken.
    pi_74599881
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:53 schreef ralfseltje het volgende:
    Is het goed te doen om vanavond nog (goedkoop) twee kaartjes te scoren bij de HMH?
    Ik denk het wel, zullen vast tickethandelaars zijn die nog kaarten kwijt moeten en ze voor laag verkopen. Wel onderhandelen natuurlijk
    pi_74599905
    Op marktplaats staan ze ook voor 20-25 euo
      woensdag 11 november 2009 @ 11:57:53 #53
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74599937
    Ik heb vooral een hekel aan mensen die de aandacht op zichzelf vestigen door zelf totaal geen aandacht voor de band te hebben.
    Heavenly Awaiting
    pi_74599978
    Ik moet eerlijk bekennen dat als ik muziek voel zoals ik dat gister deed, dan verlies ik mijn medemens een beetje uit het oog ja (hoewel ik niet van het duwen ben - daarvoor stonden er te veel jonge blonde dames tussen).

Maar laat ik het zo zeggen: je gaat naar Ajax-Feyenoord, maar wil vooral rustig de wedstrijd kijken. Geen staande mensen om je heen, niet te veel geschreeuw, niet te veel gekkigheid. Ga je dan op 410 of op de f-side staan? Nee toch?
    pi_74600089
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:58 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Ik moet eerlijk bekennen dat als ik muziek voel zoals ik dat gister deed, dan verlies ik mijn medemens een beetje uit het oog ja (hoewel ik niet van het duwen ben - daarvoor stonden er te veel jonge blonde dames tussen).

Maar laat ik het zo zeggen: je gaat naar Ajax-Feyenoord, maar wil vooral rustig de wedstrijd kijken. Geen staande mensen om je heen, niet te veel geschreeuw, niet te veel gekkigheid. Ga je dan op 410 of op de f-side staan? Nee toch?
    Geef de asociale mensen maar een plek vooraan. Hoe gaat dat gezegde ook alweer? Iets van "De asocialen hebben de halve wereld" o.i.d.

Ik kan er best tegen als mensen springen en tot op zekere hoogte pitten, maar om nou als een bezetene door het publiek te gaan springen en tegen omstanders aan te gaan duwen en daarbij geen respect voor de band te hebben, dan mag je oprotten van mij.
      woensdag 11 november 2009 @ 12:05:25 #56
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600204
    quote:

Tja, ik snap sommgie kritiek ook totaal niet. Ik vind het onzin om op Secret Door te gaan pitten, dat is gewoon haantjesgedrag. Maar als ik lekker los sta te gaan, vooraan waar altijd "aktie" is, omdat ik de muziek die ik hoor heerlijk vind en me goed voel, moet dat geen probleem zijn. Al he-le-maal niet bij een indie-concert als de Arctic Monkeys.

Ik vind de afwisseling ook heerlijk, lekker los op de up-tempo nummers, en lekker zwijmelen bij de rustige nummers
    pi_74600208
    quote:

Die vergelijking gaat niet op, nu claimen die mensen de beste plek. Terwijl in de Arena genoeg andere goede plekken zijn.

Niet dat ik er last van heb gehad overigens. Heb genoten vanaf de tribune!
      woensdag 11 november 2009 @ 12:06:53 #58
    180385 Horloge
    pi_74600245
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:01 schreef AMDB het volgende:

[..]

Geef de asociale mensen maar een plek vooraan. Hoe gaat dat gezegde ook alweer? Iets van "De asocialen hebben de halve wereld" o.i.d.
    Brutalen hebben de halve wereld.

Bovendien gaat zijn analogie niet op, want in een stadion is de keuze tussen 1. extreme wedstrijdbeleving (vak 410) en 2. normale wedstrijdbeleving. In een concertzaal is het kiezen tussen óf amper concertbeleving (tribune/wat verder van het podium), óf extreme beleving (die moshpit vooraan).

Er ís gewoon geen tussenweg. Dus "normaal" meedoen is geen optie.
    pi_74600246
    Geen respect voor de band - dat is een aanname. Als ik muziek beleef, gaat dat gepaard met wat druk gedrag. Wat dat in godesnaam met respect voor de band te maken heeft, ik weet het niet. Als ik geen respect voor de band heb blijf ik stil staan, ieder z'n meug.
    Wat betreft de asocialen... Kom kom. Het duwen van "onschuldige" omstanders is natuurlijk een beetje triest, tegelijkertijd weet jij ook wel hoe die dingen gaan: soms struikel of duikel je toevallig de verkeerde kant op. Shit happens. Gebeurd allemaal al langer bij concerten dan jij en ik er komen, noem het een stukje traditie.
    pi_74600277
    @Horloge: ik heb zelf eerst een tijdje achter het hele pit gebeuren gestaan, en daar kon je het concert prima beleven. Had totaal geen last van die jongens voorin, stond er een metertje of vier achter.
      woensdag 11 november 2009 @ 12:09:51 #61
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600321
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:06 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Geen respect voor de band - dat is een aanname. Als ik muziek beleef, gaat dat gepaard met wat druk gedrag. Wat dat in godesnaam met respect voor de band te maken heeft, ik weet het niet. Als ik geen respect voor de band heb blijf ik stil staan, ieder z'n meug.
    Wat betreft de asocialen... Kom kom. Het duwen van "onschuldige" omstanders is natuurlijk een beetje triest, tegelijkertijd weet jij ook wel hoe die dingen gaan: soms struikel of duikel je toevallig de verkeerde kant op. Shit happens. Gebeurd allemaal al langer bij concerten dan jij en ik er komen, noem het een stukje traditie.
    Klopt helemaal.

Sommigen hier zien het verschil niet tussen de AM-fans die gewoon heerlijk into de muziek zijn, en die heerlijk staan te genieten waarbij per ongeluk een omstander een beetje geraakt wordt af en toe, en de asocialen die staan te beuken "omdat het kan".
      woensdag 11 november 2009 @ 12:10:05 #62
    180385 Horloge
    pi_74600329
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:06 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Sommige moshpits zijn gewoon vreselijk sarcastisch, zoals die bij de rustigere nummers. Dat mag je wat mij betreft wel gebrek aan respect noemen. Gebrek aan respect voor iedereen, niet alleen voor de band.
    pi_74600383
    Nu ja, ik ga ook niet bepaald los op rustige nummers nee. Bizar fenomeen. Maar ja, misschien beleven die jongens muziek zo, kan toch?
      woensdag 11 november 2009 @ 12:14:37 #64
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600440
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:12 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Nu ja, ik ga ook niet bepaald los op rustige nummers nee. Bizar fenomeen. Maar ja, misschien beleven die jongens muziek zo, kan toch?
    Sommigen niet, daar ben ik het dan wel mee eens. Ik heb me daar gister niet aan geërgerd, maar 2 jaar geleden in de HMH wel. Gewoon van die sjappies die met een stuk of 5/6 man stoer staan te doen voor elkaar.
    pi_74600472
    Die mag je van mij - onder het mom van, lekker ruig - best even een tik tegen de kanis geven.
      woensdag 11 november 2009 @ 12:30:17 #66
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74600906
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Die mag je van mij - onder het mom van, lekker ruig - best even een tik tegen de kanis geven.
    Ja, dat soort druk maar hard terug naar hun stoere vriendjes.
    pi_74601207
    Wat een gezanik over die pit .
    In het begin stond ik er vol in en deed ook gewoon mee. Later ben ik wat naar achter gelopen en vanaf daar kon je het goed zien én rustig staan.

Verder prima concert. Het was de eerste keer Arctic Monkeys voor mij. Wel hilarisch dat iemand halverwege Brianstom ging vragen of het wat rustiger kon
      woensdag 11 november 2009 @ 12:53:40 #68
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74601613
    quote:
    › ARCTIC MONKEYS: AANTREKKINGSKRACHT IN ONVERSCHILLIGHEID :: 11-11-2009

Twee avonden de HMH uitverkopen bleek een iets te ambitieus plan, maar het had niet veel gescheeld. De Arctic Monkeys zitten al een poos in de overgangsfase van indiehype naar publieksband en daar horen zalen met een capaciteit van 5500 personen bij. Wat de Monkeys in de bierhal neerzetten voelt vertrouwd voor de mensen die ze al op Lowlands of elders zagen: een goede mix van oud en nieuw materiaal, gecombineerd met een mooie lichtshow en de fascinerende onverschilligheid van vier postpubers zonder (zichtbare) podiumvrees.

Het is slim om Eagles Of Death Metal, de band van Californië’s belangrijkste dickshaker Jesse ‘The Devil’ Hughes, het voorprogramma te laten verzorgen; een betere opwarmer kun je je als band én publiek niet wensen. De verbindende factor tussen Eagles Of Death Metal en de Arctic Monkeys? Mojo. Sexappeal. Hughes heeft het in overvloed, de Monkeys hebben er nog nooit van gehoord. Oók niet nu hun haar lang is en ze in toetsenist/gitarist John Ashton een vijfde bandlid hebben gevonden.

Dat belet ze er echter niet van om met Dance Little Liar en Brianstorm meteen goed uit te pakken vanavond. Het eerste hoogtepunt is de ‘pas-de-deux’ van zanger/gitarist Alex Turner en gitarist Jamie Cook tijdens Still Take You Home. In een lang uitgesponnen middenstuk spelen de Britten vlijmscherp tegen elkaar op. Mooi om te zien en fantastisch om te horen. In Dangerous Animals heeft Turner wat stemproblemen. Het lijkt alsof hij te laag inzet en dat in het vervolg van het nummer niet meer kan rechtzetten.

Tekstueel laat hij ook wat steekjes vallen – zowel in When The Sun Goes Down als Fluorescent Adolescent worstelt hij met z’n eigen woorden. Een tweede hoogtepunt is Secret Door, de grande finale van de reguliere set. Confettikanonnen laten het sneeuwen in wit en goud. De helverlichte zaal en het neerdwarrelende papier doet denken aan Sigur Rós: sprookjesachtig en buitenaards, alsof je níet in een bierhal in Amsterdam Zuid-Oost staat.

Concluderend: de Arctic Monkeys zijn schandalig goed, hebben geen mojo, doen niet aan dansen en hebben een broertje door aan beleefde woorden. Dat wisten we. Toch? Vanavond lijkt een deel van het publiek verbaasd over het feit dat Turner niet stralend van trots de set volspeelt. Een mannelijke bezoeker weet zijn verbazing in één sublieme zin te vatten: ‘Act like you fucking enjoy it, Alex!’. Dit staaltje taalkundig vakmanschap getuigt niet alleen van onbekendheid met de Arctic Monkeys, maar ook van het probleem waarvoor de band zich door de groeiende populariteit gesteld ziet: gelegenheidsfans.

Toch is het een aloud punt van kritiek: Alex Turner is saai. Hij zou meer moeten bewegen en zijn ‘frontmanverantwoordelijkheid’ nemen. Wat is immers het nut van een concert als de muzikanten zo statisch als een zak tuinaarde zijn? Misschien is het – gezien het feit dat deze saaipieten uit Sheffield al vier jaar lang de baas zijn in indieland – tijd om de boel eens om te draaien: de aantrekkingskracht van de Arctic Monkeys zit ‘m júist in de onverschilligheid. En Alex Turner, Matt Helders, Jamie Cook en Nick O’Malley kunnen zich die onverschilligheid permitteren, omdat de muziek zo intimiderend goed is. Een band die saai én slecht is, speelt geen HMH (bijna) vol. Een band die saai en steengoed is wel. TOM SPRINGVELD

Gezien: ARCTIC MONKEYS, HMH, AMSTERDAM (10 NOVEMBER 2009)

Setlist:
    Dance Little Liar
    Brianstorm
    This House Is A Circus
    Still Take You Home
    I Bet You Look Good On The Dancefloor
    My Propellor
    Sketchead
    Crying Lightning
    The View From The Afternoon
    Cornerstone
    If You Were There, Beware
    Pretty Visitors
    The Jeweller’s Hand
    Do Me A Favour
    When The Sun Goes Down
    Secret Door

Fluorescent Adolescent
    505

OOR
    Heavenly Awaiting
    pi_74601745
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:53 schreef Yevgeni het volgende:

[..]

OOR
    Die laatste alinea! Beter kan ik het niet beschrijven!

En wie zit er nou te wachten op een rondspringende Alex bij de nieuwe nummers?
    pi_74601804
    Fantastische recensie!
      woensdag 11 november 2009 @ 13:01:05 #72
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74601843
    quote:
    Arctic Monkeys op zoek naar zichzelf

AMSTERDAM – De Britse indierockband Arctic Monkeys speelt dinsdagavond in de Heineken Music Hall. Het is de eerste van twee dagen dat Alex Turner en de zijne in 's lands grootste bierhal staan.

De populaire rockers, die dit jaar ook op Lowlands hun acte de présence gaven, hebben echter geen van beide avonden volledig uit weten te verkopen.

Nadat the Eagles of Death Metal de zaal aardig hebben opgewarmd begint Arctic Monkeys zo rond kwart over negen in een toch behoorlijk gevulde zaal met het opvallende openingsnummer Dance Little Liar. Het nummer is afkomstig van hun laatste en wisselend ontvangen album Humbug en kan niet direct op een enthousiast ontvangst rekenen.

Dit geeft gelijk aan dat het publiek het nieuwste repertoire van de band nog niet volledig omarmd heeft. Als het openingsnummer echter overgaat in de pakkende gitaarriff van Brianstorm heeft de band de aandacht van de zaal even stevig te pakken.

Zwak

De band, die allerminst bekend staat om hun overtuigende podiumpresentatie, weet deze aandacht echter niet het gehele optreden te behouden. Een zwak opgebouwde setlist en het gebrek aan activiteit op het podium draagt daar sterk aan bij.

Zo wordt hun grootste hit I Bet You Look Good On The Dancefloor al als vierde nummer gebracht, als de menigte nog helemaal klaar voor deze kraker lijkt. Naarmate het nummer vordert wordt er aardig meegezongen en gesprongen maar er wordt hier duidelijk te vroeg gepiekt.

Zo rond de helft van het optreden zakt de aandacht helemaal een stuk weg. Er wordt veel materiaal van hun laatste album gespeeld en weer blijkt dat de nieuwe nummers nog niet dezelfde waardering hebben als het oudere succesvolle repertoire.

Waar My Propellor en single Crying Lightning nog aardig ontvangen worden door de massa, kan de rest van Humbug niet overtuigen.

Podiumpresentatie

Een ander voorbeeld van de matige podiumpresentatie, waar de bedrijvige drummer Matt Helders overigens van uitgesloten mag worden, is het nummer Pretty Visitors waar frontman Alex Turner zijn vertrouwde gitaar even afdoet. Als alleen zanger komt hij zichtbaar ongemakkelijk over en met alle vrijgekomen bewegingsvrijheid wordt vrijwel niets gedaan.

Wanneer de zanger na het nummer het publiek vraagt of ze het naar het zin hedden, krijgt hij een lauwe respons. Als hij vervolgens vraagt hoe zijn fans het optreden van The Eagles of Death Metal vonden, is de reactie ironisch genoeg zelfs een stuk groter.

Visueel

Het einde van de show komt in zicht door de publieksfavoriet When The Sun Goes Down, één van de liedjes waar het allemaal mee begon voor de band uit Sheffield. Het nummer wordt bijzonder goed ontvangen en luidkeels meegezongen door de menigte.

Het sfeervolle Secret Door is de afsluiter van de avond en wordt bijpassend opgeleukt door confettikanonnen die een regen van glittertjes laten vallen. Visueel een prachtig einde van een vrij matige show. Ook de toegift kan dit niet meer redden met nummers als Fluorescent Adolescent en 505.

Verandering

Het lijkt alsof Arctic Monkeys een band is die momenteel op zoek is naar zichzelf. De overgang naar het zwaardere, grootste geluid van hun laatste album lijkt zelfs bij oude nummers voor een verandering in de sound te zorgen.

De transformatie die zij doorgaan lijkt nog niet helemaal af te zijn en dat stralen ze ook zeker niet uit op de bühne. Voor de echte fans is er waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht, want de Britten spelen hun songmateriaal technisch prima. Maar overtuigen doet het nergens, en daar kom je toch voor naar een live show.
    Nu.nl
    Heavenly Awaiting
      woensdag 11 november 2009 @ 13:03:32 #73
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74601908
    Nu.nl slaat de plank dan weer volledig mis.
    Heavenly Awaiting
      woensdag 11 november 2009 @ 13:11:14 #74
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74602165
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 13:03 schreef Yevgeni het volgende:
    Nu.nl slaat de plank dan weer volledig mis.
    Slaat inderdaad nergens op. De OOR-recensie vind ik wel heel goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Merkie op 11-11-2009 13:17:57 ]
    pi_74602412
    Ik heb ontzettend zin in vanavond!
      woensdag 11 november 2009 @ 13:29:02 #76
    53267 TC03
    pi_74602705
    Achja, de recensies. Sinds FWN uit is gaat het altijd over twee dingen:

1. De oude nummers zijn populairder onder het publiek (tja, nogal logisch gezien de manier waarop ze doorgebroken zijn).
    2. Ze zijn inactief op het podium (ja, jammer, maar dit is al vier jaar bekend).
    pi_74602992
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ja, maar die mensen hadden ook totaal geen respect voor de andere nummers en de mensen om hen heen. Volgens mij draai je de zaken om. Dat het gebeurt weet ik, maar ze blijven vaak totaal belachelijk bezig zonder enig respect voor mensen om hen heen. Ik heb ook wel eens in een pit gestaan maar als ik zag dat er mensen last van hadden zorgde ik er altijd voor dat ik ze niet raakte of iets van ze af ging. Sommige gasten hebben alleen maar oog voor elkaar duwen en maakt het ze niks uit dat ze omstanders keihard raken.
    Niet zo huilen !

Was gister geniaal ! Zo weer richting Amsterdam
    pi_74603868
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

1. Je hebt hier zelf de tekst ook verkeerd, de credit cards zitten in het begin van het nummer.
    2. Volgens mij zat het iets anders. Ik hoorde dit volgens mij: "And what a scummy man/blahblah/can see it in his eyes that he's got a nasty plan/I hope you're not involved at all!" Oftewel, een mislukte poging om het publiek het einde te laten zingen.
    Hij zong de tekst ook juist verkeerd, door weer met de tekst van het begin te beginnen .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Horloge het volgende:

[..]

Dat zijn wel de meest ergerlijke figuren bij concerten van populaire acts. Ze zien er inderdaad vrij wannabe-hippie uit en kennen alleen de nummers van Favourite Worst Nightmare, hooguit nog een paar van het eerste album. Die kinderen komen ook vooral om een foto/opname te maken van hun "idolen". Heb bij een concert van N*E*R*D nog eens een aanvaring gehad met dat soort types toen ik los wilde gaan.

Zag gister een meisje voor mij zitten SMS'en, dat ze 'vooraan had gestaan, maar dat het daar echt een hel was!" (bij EODM). Wat had je dan verwacht, domme doos?
    Ja, en dan te bedenken dat de heftigheid van het publiek nog niets vergeleken was met hun optredens in 2006 en 2007 in Nederland .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:24 schreef Xurk het volgende:

[..]

Die vanaf beneden te bereiken is, dus één trap omhoog als je er van buiten de zaal naartoe wil.

Ik merkte wel dat in de tweede helft van de set [nadat er een aantal Humbug-nummers achter elkaar waren geweest] dat ik steeds meer ruimte kwam doordat er achter elkaar meisjes bleven weglopen uit het voorste gedeelte. Ik kwam er niet uit of dat nu kwam doordat ze de meute voor wilden zijn na het concert m.b.t. jassen ophalen en treinen halen, of dat ze Humbug niet kennen / kunnen waarderen Het was in ieder geval wel een gevalletje "good riddance", zeker als het laatste de oorzaak was.
    Klopt, al na een paar nummers gingen veel boze meisjes om mij heen "naar de tribune", omdat het "niet te doen" was .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:37 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
    Ik zeg toch ook dat ik ietsje meer naar de zijkant ben gegaan om de puberende medemens hun gang te laten gaan .
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:57 schreef Yevgeni het volgende:
    Ik heb vooral een hekel aan mensen die de aandacht op zichzelf vestigen door zelf totaal geen aandacht voor de band te hebben.
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 12:58 schreef AMDB het volgende:

[..]

Die laatste alinea! Beter kan ik het niet beschrijven!

En wie zit er nou te wachten op een rondspringende Alex bij de nieuwe nummers?
    En daar komt bij: Heb 'em toch vaak genoeg zien headbangen. Alleen gisterenavond niet echt... Dat is het enige wat miste, de communicatie onderling, wat altijd zo leuk is om te bekijken. Misschien juist een goed teken dat ze allemaal extra geconcentreerd waren.
    pi_74603882
    Ook weer voor de zoveelste keer gezien en vond het weer erg tof! Ook al is het niet te vergelijken qua sfeer met de optredens in amsterdam in 2006...helaas.

Het publiek voorin was geweldig, super! Maar daarna ff wat in het midden links gaan staan en daar was het vrijwel de hele tijd dooie boel.

Favo's: 505, crying lighting, en de klassiekers.
    pi_74605123
    Ik ga vanavond, kheb er zin in.
    Hopelijk komt de confetti ook vanavond.
    pi_74605288

Wow, dat publiek in Parijs gaat er voor! Mooi om te zien . Niet mooi om te zien als je vanavond voor de eerste keer gaat, verrassingseffect .
      † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 15:33:12 #82
    128220 Peter6000
    pi_74606443
    quote:
    Ook de toegift kan dit niet meer redden met nummers als Fluorescent Adolescent en 505.
    pi_74606823
    Shit, alsnog "Only Ones You Know" niet gehoord .
    pi_74606918
    quote:
    Stoïcijnse Arctic Monkeys zoeken naar volwassenheid

AMSTERDAM - De Arctic Monkeys zullen voorlopig minder leuk en goed zijn dan in de periode 2006-2008, concludeert recensent Menno Pot na het concert in de Music Hall.

Sleutelmoment tijdens het eerste van twee niet helemaal uitverkochte Arctic Monkeys-optredens in de Amsterdamse Music Hall: het ingelaste gitaarduel van frontman Alex Turner en Jamie Cook tijdens Still Take You Home, één van de heftigste liedjes van dat magistrale debuutalbum uit 2006.

Plotseling begreep je even waaróm het na twee platen anders moest, waarom de songs op het derde album Humbug langer zijn en waar die flirt met seventies rock vandaan komt. Het sleutelwoord is vrijheid. Vrijheid om eens een gitaar te laten brullen, in plaats van afgemeten en ritmisch aan te slaan. Vrijheid voor een gewaagde solo, in plaats van een spervuur van strakke hooks. Weg met de liniaal.

Mildheid

In Still Take You Home ontmoetten de oude en de nieuwe Arctic Monkeys elkaar, klopte het en werd je prompt door mildheid overvallen: laten we ze de tijd geven, deze jonge band die niet altijd het charmante snoepje van de week kan blijven en op zoek is naar een manier om in stijl volwassen te worden. Ze zijn het waard.

Er komt vast weer eens een beter album dan Humbug, en dat fletse Lowlands-optreden (augustus) is ze ook vergeven. Door deze fase moeten we gewoon even heen, de Monkeys en wij, en daarna gaan ze vast ook weer gewoon naar de kapper.

Die momenten van begrip (ook nieuwe stukken als Pretty Visitors en My Propeller bevielen goed) maakten de conclusie niet minder onontkoombaar dat het tot die tijd gewoon wat minder leuk en goed zal zijn dan in de periode 2006-2008. Tijdens de opening leek het wel alsof de band dat er eens flink in wilde wrijven: het blubberig uitgevoerde Dance Little Liar was als een gast die bij binnenkomst meteen een moedeloze klaagzang over zijn zwemmerseczeem afsteekt.

Popprojectielen

In december 2007 bestookten de ook toen stoïcijnse Arctic Monkeys het publiek in de Music Hall met vlijmscherpe popprojectielen, met breaks en wendingen zo strak dat ze je de adem afsneden. Wie er toen bij was, moet het toch onverteerbaar vinden dat Fake Tales Of San Francisco en Dancing Shoes nu achterwege bleven ten faveure van welk Humbug-nummer dan ook. Alle begrip en geduld van de wereld kunnen daar niets aan veranderen.

** (2/5 sterren)

http://www.volkskrant.nl/(...)n_naar_volwassenheid
    Ach ja, als Gijsbert aanwezig was geweest voor een verslag was het precies andersom geweest .
    pi_74607320
    De verwachtingen liggen gewoon een beetje scheef op het moment volgens mij
    pi_74608669
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 15:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ach ja, als Gijsbert aanwezig was geweest voor een verslag was het precies andersom geweest .
    Snappen die mensen het nou gewoon niet
    pi_74609569
    quote:
    Da's snel. We hebben een taper!
    Yep, beide shows worden/zijn opgenomen. Toen ik het had geüpload had ik de taper niet vermeld, niet netjes van mij, dus bij deze Bedankt 'Stix' Ik ben benieuwd naar de gehele opname.
    pi_74609745
    Goed om dit te lezen: “Ik weet het eerlijk gezegd nog niet”, zegt Turner. “Maar we hebben het er op dit moment wel veel over. We hebben goede ideeën, dus misschien moeten we maar snel weer gaan opnemen. Ik heb al wel wat nieuwe nummers geschreven, maar we willen eerst deze tour zo goed mogelijk afmaken. We hebben de oven vast aan gezet, maar we zijn nog bezig met het snijden van de wortelen.”

Het is toch wel pijnlijk om al die concert-verhalen te lezen
    pi_74609778
    Wel een erg vage metafoor dat hij gebruikt
      woensdag 11 november 2009 @ 17:23:46 #92
    53267 TC03
    pi_74609834
    quote:
    Tijdens de opening leek het wel alsof de band dat er eens flink in wilde wrijven: het blubberig uitgevoerde Dance Little Liar was als een gast die bij binnenkomst meteen een moedeloze klaagzang over zijn zwemmerseczeem afsteekt.
    Wat bedoelt de schrijver hier in godsnaam mee?
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 17:21 schreef Arn0 het volgende:
    Wel een erg vage metafoor dat hij gebruikt
    Daar is hij sinds Humbug erg bedreven in.
    pi_74609877
    Volgens mij dikt hij dat 'interessant doen' wel een beetje aan. Ook met z'n verhaaltje over dat ie het daglicht twee dagen niet had gezien.
    pi_74611997
    Ik ga zo maar even naar de HMH om te kijken of ik nog voor weinig kaartjes kan kopen bij vuile handelaren, gister was namelijk zo vet dat ik nog een keer wil gaan! Wat denken jullie dat een goede prijs is en tot hoe laat verwachten jullie dat die viezerikken er staan?
    pi_74612252
    quote:
    Haha dat was een vriend van me die dat schreeuwde.
    pi_74613730
    WAT EEN PRACHTIG VOORBEELD TOCH WEER: "Weet helaas niet welk nummer dit is... "

edit: O ja, dit is een nummer van ArTic Monkeys trouwens.
    pi_74614038
    Waarom sta ik niet in de HMH nu???

Ik vond het natuurlijk wederom weer geweldig.. al moet ik zeggen dat het toch spannender is als je ze n tijdje niet hebt gezien! Wel ff het voorprogramma kunnen skippen omdat ik daar in antwerpen niet zo onder de indruk van was.. Heeft Iemand anders Big Nige na het concert door de zaal zien lopen.. Zag m ook nog ergens headbang-achtige bewegingen maken aan de zeikant.. Grappige kerel is dat op een of andere manier..

Matt deed zijn kunstje inderdaad weer! Echt wat kan die jongen goed met zijn stokjes omgaan!!

Hmm ff denken oja met dat laatste stukje When the sun goes down was volgens mij echt om het publiek mee te laten zingen.. wat niet helemaal lukte.. Jammer dat ik, vanaf waar ik stond, niet heb kunnen zien dat ie een beetje onder invloed was van het een of ander..

Ik stond bij de bar zodat ik lekker biertjes kon halen tussendoor helaas moet je dan wel nodig naar de wc.. Maar dat terzijde, de mensen om mij hen daar waren een beetje lafjes en ik was volgens mij de enige (waar ik stond) die alle nieuwe nummers kon meezingen..

Heeft iemand Alex zijn gitaar met zijn mond of wat dan ook zien bewerken? Want ik kon mijn ogen niet echt geloven? Of doet ie dat altijd en heb ik dat op een of andere manier elke keer nog gemist.. Ik vond het gaaf dat Cornerstone echt helemaal een Alex ding was.. Anderen stonden beetje in de schaduw de beelden waren alleen maar van hem..

Nu moet ik ze nog een keer bekijken.. Dan ga ik helemaal vooraan staan, nog nooit gedaan!!

Nogmaals waaaarrroooommm ben ik niet in de HMH:'(

rare recenties? Behalve Oor die snappen het... eindelijk eens een keer iemand..
    pi_74614410
    quote:
    What a scummy man
    Just give him half a chance
    I bet he'll rob you if he can
    Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
    I hope you're not involved at all
    In plaats van bovenstaande zong alex:
    quote:
    What a scummy man
    Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
    ...
    ...
    Mensen raakten in de war. Ik ook

Ja, dat met die mond heb ik ook gezien. Wtf
    pi_74616389
    Dat de meesten op Lowlands de Humbug-nummers niet mee zongen, oke, maar dat men het nu nog niet kan vond ik toch wel raar. Het volk waar ik tussen stond gister (ongeveer in het midden van de zaal) hield de lippen in ieder geval op elkaar.
    Was dat nou overal zo of lag dat nou echt aan de plaats?
    Verder was het natuurlijk top!

Wel apart dat er een paar lieden ging hossen op 505 - 'I crumble completely when you cry' - daar kan ik me echt over verwonderen.
      woensdag 11 november 2009 @ 22:59:56 #100
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74621078
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:59 schreef Arn0 het volgende:
    Het concert is intussen afgelopen, ik wil verslagen Nog steeds dezelfde setlist?
    pi_74621187
    Zo. Dat was tof. Gister dan hè. Nadat we alledrie een keer de bus hadden gemist waren we toch nog op tijd om de helft van Eagles te zien. Quote van vriendin: 'Ja waren het maar the Eagles!' Het kon me zoals gewoonlijk niet boeien, maar ik was toch blij dat ik ze eindelijk zag na ze op ieder denkbaar festival helaas gemist te hebben. Wat wel handig was: je in de stroom springende stampende gillende hysterische mensenmassa laten meesleuren zodat je vooraan stond. En daar stonden we dan, 1m van het podium. Gehoorde uitspraken: 'We zijn hier voor onze grooooooote liefde!' 'Ik zie hier niemand met mijn haarkleur!' [desbetreffend meisje had blond haar]. Goed, toen viel er iemand bijna flauw en gingen we maar wat naar achter en toen kwamen ze op

Het was gewoon goed omdat het Arctic Monkeys waren, niet omdat de setlist nou zo verpletterend was of omdat Alex zo nuchter was. Het begon rustig, het kabbelde rustig voort en het eindigde top. Helaas geen Fire & Thud of A Certain Romance en ik had ook echt het idee dat ze er geen hol aanvonden, maar dat kan ik me ook wel voorstellen an sich. Het was gewoon gezellig, de muziek goed, de solo's leuk en Matts lange[re] haar ook.
    pi_74621668
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 17:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Yep, beide shows worden/zijn opgenomen. Toen ik het had geüpload had ik de taper niet vermeld, niet netjes van mij, dus bij deze Bedankt 'Stix' Ik ben benieuwd naar de gehele opname.
    Waar kan ik die bootleg downloaden? Hoe kom jij eraan ?
    quote:
    Wanneer de zanger na het nummer het publiek vraagt of ze het naar het zin hebben, krijgt hij een lauwe respons. Als hij vervolgens vraagt hoe zijn fans het optreden van The Eagles of Death Metal vonden, is de reactie ironisch genoeg zelfs een stuk groter.

(Nu.nl)
    Was die vraag niet één en al ironie van Alex ?

Mijn hoogtepunten qua nummers: "When The Sun Goes Down", "Do Me A Favour", uiteraard "Secret Door" en misschien ook "Sketchead". Tijdens een aantal FWN-songs merkte ik hetzelfde effect van verveling als dat in 2007 met de nummers van het debuut gebeurde. Voorbeelden daarvan zijn "This House Is A Circus" en "If You Were There, Beware". Van het nieuwe album vond ik "My Propeller" en "Crying Lightning" niet goed overkomen. Opvallend was dat "505" mij niet zoveel deed, misschien heeft dat met die verveeldheid te maken. Op de plaat is die nog steeds .

(Ik heb het over 10 november)
      woensdag 11 november 2009 @ 23:21:26 #103
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74621715
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 23:20 schreef tim. het volgende:
    Waar kan ik die bootleg downloaden? Hoe kom jij eraan ?
    De hele show is nog niet op het internet verschenen voor zover ik weet, enkel Sketchead.
    pi_74622836
    Zelfde setlist vandaag, helaas...
      donderdag 12 november 2009 @ 00:09:30 #105
    53267 TC03
    pi_74622842
    Grappig die verschillende meningen. Op If You Were There na vond ik alle FWN nummers prima gespeeld en veel overtuigender gebracht dan in 2007, vooral This House Is A Circus en Do Me A Favour. Crying Lightning vond ik ook niks mis mee.
    pi_74622897
    Het was vet! Vandaag beter dan gisteren, was ook veel drukker en had het gevoel dat zowel het publiek als de band er veel meer zin in had.
    Helaas niet het mooie einde van Cornerstone maar de versie zoals we hem van het album kennen
    Briljant optreden!!!
    Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
    pi_74622999
    Gisteren heb ik het geweldig gehad
    Publiek heb ik me niet aan gestoord waar ik stond, genoeg beweging en genoeg rust als de muziek dat vroeg. De FWN nummers heb ik iedereen om me heen mee horen zingen, die van Humbug dan wat minder. Maarja, daar kan ik dan weer in compenseren.
    Had ook nog gezien dat Turner met zn mond (tanden lijkt me trouwens waarschijnlijker) iets speelde idd
    De confetti was ik haast vergeten dat die nog kwam, schrok er bijna van
    Voor iemand die pas om kwart over 8 echt de zaal (dus voorbij de garderobe en de munten en alles) in liep ben ik nog aardig voorin gekomen trouwens

Ik heb dat donkergrijze shirt wat bij de merchandise hing nog gekocht, vond die wel gaaf. Ook had ik die poster gekocht voor een kale plek op mijn kamermuur. Maar die ben ik gewoon vergeten mee te nemen uit de trein Ben af en toe zo'n achterlijke idioot. Had hem tijdens de laatste treinetappe boven me op het bagagerek gelegd, en gewoon vergeten mee te nemen bij het uitstappen

Deze poster:

Heb gelijk gisternacht nog een formulier verstuurd via NS.nl erover enzo, maarja. Ik acht de kans klein dat ik hem nog terug zie. De enige omstandigheid die helpt is dat het de laatste trein was op dat traject en dat er verder niemand in de coupé meer zat, dus héél misschien heeft de conducteur ofzo hem meegenomen...
    What Would Goku Do
    pi_74623339
    De 10e geweest, ik vond het toch wel behoorlijk tof

Op 3.22 het stukje zonder tekst

Wel een slechte kwaliteit valt me nu op .
    Dit was dus mijn uitzicht - 20 cm.
      donderdag 12 november 2009 @ 00:53:38 #109
    53267 TC03
    pi_74623415
    Bizar zeg. Alex is altijd dronken in Amsterdam.
    pi_74623481
    Hehehe, net terug en ik ben fan geworden. Wat een FUCKING vet optreden. Echt supergoed! EoDM waren gewoon goed, alle nummers klonken lekker strak, ik kende ze ook allemaal al wel. Was echt prima. Daarna Arctic Monkeys, speelden heel erg goed, alle nummers klonken strak en veel beter dan op de albums. Echt heel goed vermaakt!

Fluorescent Adolescent
    Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
    whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
      donderdag 12 november 2009 @ 01:48:48 #111
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74623833
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 00:58 schreef Radioheader het volgende:
    Hehehe, net terug en ik ben fan geworden. Wat een FUCKING vet optreden. Echt supergoed! EoDM waren gewoon goed, alle nummers klonken lekker strak, ik kende ze ook allemaal al wel. Was echt prima. Daarna Arctic Monkeys, speelden heel erg goed, alle nummers klonken strak en veel beter dan op de albums. Echt heel goed vermaakt!

Fluorescent Adolescent
    Die was erg lekker live ja, paste ook perfect in de setlist op dat moment vond ik.
    pi_74624042
    Ik heb een recensie geschreven. Het was erg vet, maar het voorprogramma zoog zo hard. Ik had de avond bijna opgegeven gewoon. Wat een poep.
    pi_74624520
    Zow, woensdag was duidelijk het betere concert. Ze hadden er meer zin in, Alex was meer in zijn hum en het publiek bestond, in mijn optiek, ook veel meer uit fans die dus enthousiaster reageerden .
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_74624808
    * AMDB baalt dat hij niet nog een keer gegaan is
    pi_74625311
    Ik bedenk me net weer, toen Brianstorm dinsdag begon zag ik gelijk dat iemand z'n bril kwijtraakte, die was dus weg
    pi_74632369
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 07:44 schreef febster het volgende:
    Zow, woensdag was duidelijk het betere concert. Ze hadden er meer zin in, Alex was meer in zijn hum en het publiek bestond, in mijn optiek, ook veel meer uit fans die dus enthousiaster reageerden .
    Ohjee

Overigens was ik de starter van het applaus dinsdag vlak voor ze voor de toegift terugkwamen Zo makkelijk.
    pi_74634273
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 09:01 schreef AMDB het volgende:
    Ik bedenk me net weer, toen Brianstorm dinsdag begon zag ik gelijk dat iemand z'n bril kwijtraakte, die was dus weg
    Ik heb 2 portemonnees, 1 ipod en een horloge gevonden.
    Wel kapot helaas allemaal.
      donderdag 12 november 2009 @ 15:18:49 #118
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74636284
    Heeft iemand een goede bron voor HQ-foto's van de Aapjes, zowel live als bijvoorbeeld de shoot in New York een tijdje terug?
    pi_74638490
    Woensdag geweest. Goeie show, goeie band, minder goed publiek (zeg maar gerust matig, weinig rock&roll allemaal). Ik herken wel de verhalen hiero. EODM vond ik overigens ook wel grappig. Vrij generieke tough guy rock, maar hey, 't kan, 't mag. Zie het met een knipoog dus (al konden vele andere bezoekers dan niet inzien helaas...).
    pi_74644552
    Oeh, 1 minuut durende preview van Fright Lined Dining Room;
    http://www.arcticmonkeysf(...)secondes-des-b-sides

Edit: En terwijl ik dit type, zie ik een bijna 2 minuut durende preview;
    http://www.juno.co.uk/products/Cornerstone/373142-01/

pi_74645150
    Haha, wilde net over de 2 minuut durende preview posten. Hou van de declamerende manier van zingen op alledrie de B-kanten van "Cornerstone". Bij "Fright Lined Dining Room" klinkt het stuk na de tempo-wisseling erg stoer. Beste EP sinds "Fluorescent Adolescent", lijkt me.
    pi_74645243
    Gisteren geweest en wat was het gaaf zeg, compleet uit mijn dak gegaan!! Kwam er vandaan helemaal onder het zweet en het bier.
    De Eagles of death metal was de grote verrassing, dat gaf me een stoot energie (had ik ff nodig, na een lange dag) voor de rest van de avond. De rest van het publiek kwam lekker in de goede stemming.
    De Arctic Monkeys zelf waren weer steen goed. Voor het concert had ik zo mijn twijfels, omdat het optreden dit jaar op LL er nogal mat uitzag op tv. Hoogte punten waren eigenlijk alle oudere nummers
    Are you nuts??
      donderdag 12 november 2009 @ 20:34:30 #123
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74646138
    Fright Lined Dining Room klinkt niet slecht. Doet me een beetje denken aan FWN .
    pi_74648871
    Ik vond het erg tof!

Wat ik gisteren wel erg mooi vond was toen iedereen mee zong met ik geloof Fluorescent Adolescent. En de confetti bij Secret Door.
    Het publiek was wel wat minder maar ach ik heb even goed genoten.
      donderdag 12 november 2009 @ 22:59:09 #126
    180385 Horloge
    pi_74652202
    Overigens moet Alex eens naar de kapper, dat lange haar is verschrikkelijk.
    pi_74652241
    Zelfs hij kan de nummers van het eerste album niet meer uit elkaar houden. Neee, dat zou ik nooit zeggen .

Maar 't is nu wel duidelijk een act, haha.

edit: Oh wow, dat op 01:47 komt wel erg onder de invloed over. Net zoals de dag daarvoor dus .
    pi_74652302
    Anders laten ze baard/snor staan en doen ze zonnebril op. Werkte ook goed bij EODM.
    pi_74652438
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 23:00 schreef Aisumasen het volgende:
    Zelfs hij kan de nummers van het eerste album niet meer uit elkaar houden. Neee, dat zou ik nooit zeggen .

Maar 't is nu wel duidelijk een act, haha.

edit: Oh wow, dat op 01:47 komt wel erg onder de invloed over. Net zoals de dag daarvoor dus .
    Nee, er zat iemand heletijd Mardy Bum te schreeuwen vanuit het publiek.
    Denk dat het een soort van grap was, want de dag ervoor deed ie het dus ook niet.

Lijkt me niet dat ie 2x dezelfde domme fout maakt.
    En dat je op zo'n slecht kwaliteit filmpje kan zien dat ie onder invloed is slaat ook nergens op.
    pi_74652506
    Ook ik was er gister en de hoogtepunten voor mij waren de opkomst met eerst een blij deuntje daarna het enthousiaste publiek met het daarop volgende fantastische Dance little liar.
    Pretty Visitors, Bet you look good on the Dancefloor, If You were there, De confetti, affijn eigenlijk alles behalve sketchhead.
    Een veelal jong publiek wat het niet erg vond om het door hun grofbetaalde bier door de lucht te bonjouren.
    Wat mij ook opviel is dat ze de laatste nummers wat harder brachten, vooral bij 505 knalde bij de climax bijna mijn kop eraf, maar ook dat vond ik niet erg.
    Tot slot het afhalen van de jassen bij de garderobe.
    ik kan er wel om lachen maar ik zag een hoop mensen om mij heen dringen en duwen, en vooral heel geirrtteerd lopen te zijn.

Owja en Eagles of death metal, laat ze A.U.B nooit maar dan ook nooit meer terugkomen.
    Conclusie: beste concert tot nu toe.
    pi_74652539
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 23:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Denk dat het een soort van grap was, want de dag ervoor deed ie het dus ook niet.

En dat je op zo'n slecht kwaliteit filmpje kan zien dat ie onder invloed is slaat ook nergens op.
    Nou ja, ik kan toch zeggen dat het erg verward overkomt. Net zoals de dag daarvoor?
    pi_74652666
    quote:

[..]

Alex was wel degelijk flink onder invloed. Was het publiek maar net als hem, dan was 90% van het publiek tenminste nog aangenaam...
    pi_74653325
    Niet vergeten dat ze morgen bij Jonathan Ross liedjes ten gehore gaan brengen.
      vrijdag 13 november 2009 @ 08:05:58 #134
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74656382
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 19:43 schreef Arn0 het volgende:
    Oeh, 1 minuut durende preview van Fright Lined Dining Room;
    http://www.arcticmonkeysf(...)secondes-des-b-sides

Edit: En terwijl ik dit type, zie ik een bijna 2 minuut durende preview;
    http://www.juno.co.uk/products/Cornerstone/373142-01/

Ze doen het erom hè? Ik lees dit wéér op een vrijdagochtend. Zondagavond pas luisteren dus, als ik het niet vergeet Al kan ik dan misschien beter wachten op de hele versie.
      vrijdag 13 november 2009 @ 08:34:23 #135
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74656653
    Zou de single vandaag niet al verkrijgbaar zijn? Bij albums is het toch wel zo dat bij een release op maandag hij op vrijdag al te koop kan zijn?
      vrijdag 13 november 2009 @ 08:46:33 #136
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74656781
    Wie loopt er even langs een platenzaak?
    pi_74657061
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 08:05 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ze doen het erom hè? Ik lees dit wéér op een vrijdagochtend. Zondagavond pas luisteren dus, als ik het niet vergeet Al kan ik dan misschien beter wachten op de hele versie.
    Misschien een idee om standaard ff een stel oordoppen mee te nemen?
    pi_74663059
    fuck vanavond Jonathan Ross?? Kan ik weer niet zien dus..

Catapult en Fright light dining room klinken in mijn oren veeeel beter dan sketchead!
      vrijdag 13 november 2009 @ 13:07:32 #139
    267694 CAP.
    Child Approved Porn
    pi_74663868
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 02:47 schreef emokid het volgende:
    Ik heb een recensie geschreven. Het was erg vet, maar het voorprogramma zoog zo hard. Ik had de avond bijna opgegeven gewoon. Wat een poep.
      vrijdag 13 november 2009 @ 13:17:34 #140
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74664223
    Positieve recensie in De Telegraaf van vandaag
      vrijdag 13 november 2009 @ 13:31:12 #141
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74664687
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 15:18 schreef Haunter het volgende:
    Heeft iemand een goede bron voor HQ-foto's van de Aapjes, zowel live als bijvoorbeeld de shoot in New York een tijdje terug?
    Niemand? Aisumasen? Anyone?
    pi_74664797
    quote:

[..]

Nouja, het lijkt zelfs of Jamie/Nick zo omkijken van wat ben je aan het doen gast Maar dat kan ik me inbeelden.
    pi_74665769
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 08:34 schreef Merkie het volgende:
    Zou de single vandaag niet al verkrijgbaar zijn? Bij albums is het toch wel zo dat bij een release op maandag hij op vrijdag al te koop kan zijn?
    Ja, dat is altijd zo geweest, maar sinds vorig jaar worden (in ieder geval de Domino-releases) achtergehouden tot maandag of zelfs dinsdag. Dus helaas vandaag nog niet te koop, maar wel in Ierland geloof ik.
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 15:18 schreef Haunter het volgende:
    Ik had er in ieder geval één van de photoshoot in New York, maar die kan ik niet meer vinden. Als het voor zakelijke doeleinden is kun je natuurlijk even contact opnemen met het management of met Domino. Eigenlijk ook als het niet voor zakelijke doeleinden is .

En er is nieuwe merchandise in de store: http://www.arcticmonkeys-store.co.uk/
      vrijdag 13 november 2009 @ 15:36:08 #145
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74668459
    Dat viel me ook op inderdaad! Hij was gewoon een beetje wappie.
    pi_74670166
    Ik ZEI het toch! Is dat een poging om als stoere rockster over te komen of inderdaad padje af?
      vrijdag 13 november 2009 @ 16:36:23 #147
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74670214
    Helemaal leip.

Jimi Hendrix zou met 'm trouwen.
    pi_74670642
    Was die zanger van EoDM in Amsterdam ook de hele tijd over een poppetje aan het wrijven die op een versterker stond? Zo ja, iemand een idee wie dat poppetje moet voorstellen? In Berlijn kreeg hij ook nog een slipje toegeworpen. Die drukte hij in z'n gezicht om even daarna duidelijk aan de gitarist te laten zien dat het een gebruikt slipje was.
      vrijdag 13 november 2009 @ 17:55:22 #149
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74672369
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 23:42 schreef conobram het volgende:
    Niet vergeten dat ze morgen bij Jonathan Ross liedjes ten gehore gaan brengen.
      vrijdag 13 november 2009 @ 18:12:38 #150
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74672757
    Waar is Alex? Hij staat achter Matt verstopt .
      vrijdag 13 november 2009 @ 18:28:45 #151
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74673202
    Matt heeft z'n oldskool afro-look weer terug, wat een baas!
      vrijdag 13 november 2009 @ 19:30:00 #152
    53267 TC03
    pi_74675160
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 17:55 schreef Arn0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Die dwerg.
      vrijdag 13 november 2009 @ 19:34:08 #153
    53267 TC03
    pi_74675332
    Als Fright Lined Dining Room eigenlijk op het death metal album thuis hoorde wat ze nooit gemaakt hebben ga ik Josh Homme echt lynchen. Het doet me qua zang een beetje denken aan dit nummer.

pi_74675339
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 18:28 schreef Haunter het volgende:
    Ja, één van de 2 dingen die me ineens aan een 2006-optreden deden denken. Dat, plus de extra lange pauze en bijbehorende blik in "When The Sun Goes Down". Een snelle Lowlands-flashback.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 13-11-2009 20:33:01 (:)) ]
      vrijdag 13 november 2009 @ 19:42:36 #155
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74675639
    Ik hoop dat ze ons voor hun volgende optreden niet weer twee jaar laten wachten .
    pi_74675720
    Februari 2010 maakt nog steeds kans, natuurlijk. En een Pinkpop-headline-slot, al is het dan natuurlijk weer de vraag of ze dat dit seizoen wel gaan doen.
    pi_74676112
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 19:45 schreef Aisumasen het volgende:
    Februari 2010 maakt nog steeds kans, natuurlijk. En een Pinkpop-headline-slot, al is het dan natuurlijk weer de vraag of ze dat dit seizoen wel gaan doen.
    Volgens de logica 'we doen alles een jaar na Lowlands' past het wel prima in die traditie.
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_74677462
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 18:28 schreef Haunter het volgende:
    Kort haar of Afro haar, hij blijft een baas.
    Hoewel afro Matt toch baziger is!
    pi_74677720
    Daar zullen we hem hebben....
    2009 - Digital Download Version » MP3 / 320 / WEB
      vrijdag 13 november 2009 @ 20:40:27 #160
    53267 TC03
    pi_74677797
    Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik het nog steeds gek vind klinken dat Balaclava aan het eind niet hapert.
      vrijdag 13 november 2009 @ 20:43:26 #161
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74677910
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 20:38 schreef conobram het volgende:
    Daar zullen we hem hebben....
    2009 - Digital Download Version » MP3 / 320 / WEB
    Waar?
    pi_74678030
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 20:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waar?
    inderdaad?, PM??
    pi_74678044
    Erg lekkere sound op "Fright Lined Dining Room". Het tweede gedeelte is immens, en de "pantomime" komt ook weer eens terug . Wel een echte B-kant, waar ik niet mee bedoel dat het geen goed liedje is. Hoe krijgen ze het toch steeds voor elkaar dat het wel in de stijl van het album klinkt, maar toch ook weer helemaal anders.
    pi_74678071
    Iemand PM?
      vrijdag 13 november 2009 @ 20:49:06 #165
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74678113
    Liefde.
    pi_74678145
    en bedankt
    pi_74678174
    Ik heb m'n kaartje voor woensdag gewoon nog ongebruikt liggen.
    Hopen op februari dan maar. Ben trouwens wel benieuwd naar Fright Lined Dining Room!
      vrijdag 13 november 2009 @ 20:51:17 #168
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74678179
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 20:46 schreef Aisumasen het volgende:
    Erg lekkere sound op "Fright Lined Dining Room". Het tweede gedeelte is immens, en de "pantomime" komt ook weer eens terug . Wel een echte B-kant, waar ik niet mee bedoel dat het geen goed liedje is. Hoe krijgen ze het toch steeds voor elkaar dat het wel in de stijl van het album klinkt, maar toch ook weer helemaal anders.
    Dat maakt de B-sides van AM juist zo vet .
      vrijdag 13 november 2009 @ 20:52:31 #169
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74678219
    Eindelijk een goede versie van Sketchead. Ik werd helemaal gek van die malle recode.
    pi_74678264
    *stil*

*mooi*
    pi_74678425
    Fright Lined Dining Room is echt vet.
    pi_74678442
    pi_74678468
    De intro is echt geniaal
      vrijdag 13 november 2009 @ 21:08:38 #174
    53267 TC03
    pi_74678722
    Wat een nummer. De 'What If You Were Right First Time' van Humbug.
    pi_74678787
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 20:59 schreef conobram het volgende:
    De intro is echt geniaal
    pi_74678801
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 21:10 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]
    inderdaad
    pi_74678865
    Hoe komen jullie aan Fright Lined Dining Room ? (hint)
    pi_74678883

[ Bericht 100% gewijzigd door hallo-daar op 13-11-2009 21:15:35 ]
    pi_74679164
    Wel een mooi muziek-dagje, eerst het TCV-album en nu dit
      vrijdag 13 november 2009 @ 21:42:47 #180
    53267 TC03
    pi_74679797
    quote:
    In welk nummer zat het nog meer dan?
    pi_74680779
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 21:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

In welk nummer zat het nog meer dan?
    Ik doelde op wat er in de 7" van "Matador" gekrast staat: "Jackie Pantomime".
    pi_74681701
    PM anyone?
    pi_74683267
    Wil iemand mij ook een PM sturen van AM in de HMH?? Was echt zo gaaf.
      vrijdag 13 november 2009 @ 23:32:09 #184
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74683826
    quote:
    Dat dus. Klinkt geweldig
    pi_74684251
    Wossy is begonnen (Arctic Monkeys nog niet).
      zaterdag 14 november 2009 @ 00:05:48 #186
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74685001
    Is het nou al geweest?
    pi_74686113
    Het was om 0:24 ongeveer.
      zaterdag 14 november 2009 @ 00:53:44 #188
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74686172
    Er zijn blijkbaar twee nummers gespeeld, Cornerstone en Crying Lightning.
      zaterdag 14 november 2009 @ 00:54:43 #189
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74686197
    pi_74686320
    Goede performance, en Alex zag er weer uit als een jonge Ray Davies. Verrassing dat ze een tweede nummer speelden, helaas was dat "Crying Lightning", al was de freaky solo wel weer tof.
      zaterdag 14 november 2009 @ 01:12:01 #191
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74686457
    Normaal gesproken deden ze toch altijd een cover?
    pi_74686465
    Alex was netjes gekleed en nuchterder voor de verandering.
    pi_74686547
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 21:12 schreef Zocalo het volgende:
    Hoe komen jullie aan Fright Lined Dining Room ? (hint)
    Ja dat vraag ik me ook af. Vooral als ik lees dat het de 'What if you were right first time' van Humbug is
    What Would Goku Do
    pi_74686603
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:12 schreef Merkie het volgende:
    Normaal gesproken deden ze toch altijd een cover?
    Nee, da's bij Jo Whiley's Live Lounge op BBC Radio 1, waar ze volgende week zaterdag langskomen .
      zaterdag 14 november 2009 @ 01:27:42 #195
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74686618
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, da's bij Jo Whiley's Live Lounge op BBC Radio 1, waar ze volgende week zaterdag langskomen .
    Oh .
      zaterdag 14 november 2009 @ 01:37:02 #196
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74686710
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:00 schreef Aisumasen het volgende:
    Goede performance, en Alex zag er weer uit als een jonge Ray Davies. Verrassing dat ze een tweede nummer speelden, helaas was dat "Crying Lightning", al was de freaky solo wel weer tof.
    Heb jij de performance in hoge kwaliteit al bekeken?
    pi_74686757
    Vanzelfsprekend, zat klaar voor de beeldbuis .
      zaterdag 14 november 2009 @ 01:43:48 #198
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74686769
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:42 schreef Aisumasen het volgende:
    Vanzelfsprekend, zat klaar voor de beeldbuis .
    Oh, jij kan dat ontvangen. Oh wacht, ik ook, vergeten

Afijn, ik ga zo dadelijk even de (xvid) rip van de aflevering bewerken en het optreden in goede kwaliteit op youtube gooien.
    pi_74686786
    Jeetje "Cornerstone / Catapult" moet wel de beste single van het jaar zijn. Kan niet wachten tot ik het vinyl maandag een spin kan geven.
      zaterdag 14 november 2009 @ 01:47:30 #200
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74686813
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:45 schreef Aisumasen het volgende:
    Jeetje "Cornerstone / Catapult" moet wel de beste single van het jaar zijn. Kan niet wachten tot ik het vinyl maandag een spin kan geven.
    Inderdaad heerlijke b-sides! Zijn er nog veel meer b-sides uit de Humbug-periode btw?
    pi_74686828
    Behalve de B-kanten van de 2 singles, bedoel je? "Sketchead", "I Haven't Got My Strange", "Red Right Hand", "Catapult", "Fright Lined Dining Room", dat zijn ze allemaal.
      zaterdag 14 november 2009 @ 03:34:35 #202
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74687528
    Optreden bij Jonathan Ross is gebootlegged in goede kwaliteit
    pi_74688379
    Ik ben nu ook wel heel erg nieuwsgierig geworden naar de bsides
      zaterdag 14 november 2009 @ 11:17:52 #204
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74689880
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:49 schreef Aisumasen het volgende:
    Behalve de B-kanten van de 2 singles, bedoel je? "Sketchead", "I Haven't Got My Strange", "Red Right Hand", "Catapult", "Fright Lined Dining Room", dat zijn ze allemaal.
    Ja ik bedoelde naast de zojuist genoemde.. Zeg maar, wat ligt er nog ongeveer op de tafel voor volgende singles
    pi_74689991
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 11:17 schreef Haunter het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde naast de zojuist genoemde.. Zeg maar, wat ligt er nog ongeveer op de tafel voor volgende singles
    FWN had er drie dus ik denk dat we nog een single kunnen verwachten, maar welke??
      zaterdag 14 november 2009 @ 11:26:30 #206
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_74690037
    Nouja, een EP à la Matador is natuurlijk ook mooi
    pi_74691118
    +1 voor de baslijn van Fright Lined
    pi_74691328
    Fright Lined Dining Room is super tof.
    pi_74695044
    Morgen even dowloaden bij I-tunes maar mensen houd je niet in me er eerder aan te helpen:)

Ik ben erg jaloers op de uitgebreide vinyl collectie van Aisumasen denk ik. Ik luister alles op Mp3kwaliteit of CD's... Maar goed als je dat altijd luisterd ben je ook niet beter gewend..
    pi_74695438
    wow Catapult and Fright lined dinning room Heb het even op Youtube geluisterd en ik vind het heel goed!
      † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 15:25:40 #211
    128220 Peter6000
    pi_74696114
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 15:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hij schrijft op zijn weblog dat hij het concert (woensdag) als fan heeft bezocht (en dus niet als recensent).
    quote:
    Volgende keer ga ik ook weer naar de Arctic Monkeys. Ook van hun ben ik fan. Ik had ze al een tijdje niet meer zien spelen en verheugde me er zeer op. Er is de laatste tijd een soort van backlash gaande: de nieuwe plaat is niet goed, de band speelde ongeïnteresseerd op Lowlands, en dan die haren van de zanger.

Over dat laatste maakte ook Hugo Borst zich op tv dit weekend bij een terugblik op Lowlands zich druk. Wie het kapsel van deze voetballiefhebber gezien heeft, zal vaststellen dat hij wel de laatste is die iets over iemands haardracht mag zeggen, maar goed. De Arctic Monkeys waren een hype zo wist Borst, The View dat was pas goed.
    Yeah, right Hugo. The Beatles? Hype! Herman's Hermits, die waren pas goed.

Het leuke van de Arctic Monkeys is natuurlijk dat het juist geen hype was. Ze waren er ineens met een ijzersterke plaat en gaven vervolgens bands als The View alle ruimte om in hun kielzog te treden.

Goed, ik ben een fan, merk ik, want alleen fans maken zich druk over dit soort dingen. Dat hoort erbij.

En hoe was het dan om als fan bij de Arctic Monkeys te zijn?

Geweldig. Humbug is, oke oke, een wat minder urgente plaat. Er staan drie prachtliedjes op. Precies de drie die niet door die vreselijk overschatte Josh Homme zijn geproduceerd. Secret Door en vooral Cornerstone zijn belangrijke aanvullingen op het oeuvre van de band die in Alex Turner echt een ongelooflijk goed songschrijver hebben en dan die waanzinnige drummer!

Ze speelde geconcentreerd en aan Alex waren zoals altijd weinig emoties te ontdekken. Hij stond er zoals altijd in zijn merkloze kloffie, en ging volledig op in de muziek. Mooi om te zien ook hoe de band in het samenspel gegroeid is.

Ze hebben nog altijd een uniek geluid, en zijn op zoek naar vernieuwingen. Wat mij betreft liggen die niet bij Homme (als ze de naam Foo Fighters ook maar een keer laten vallen, zeg ik het lidmaatschap van de fanclub op) maar daar komen ze zelf vast ook wel achter.

De finale was met liedjes als Fluorescent Adolescent dat heel knap vooral niet te snel werd gespeeld en 505, spectaculair in alle eenvoud.

Alex Turner is een voor mij een nieuwe held. Ja, na Elvis Costello, Morrissey, Jarvis Cocker en Stuart Murdoch heb ik er weer een. In vier jaar tijd heeft hij meer klassieke popliedjes geschreven dan de meesten in een heel leven, en vier goede tot briljante platen gemaakt. Ik had het gevoel naar een genie te kijken, al liet het genie een steekje vallen.

Want hoe goed het ook was woensdag: A Certain Romance moet weer terug op de setlist. Het is niet alleen mijn lievelingsliedje van de Arctic Monkeys, het is mijn favoriete nummer van de laatste tien jaar, zo bleek onlangs toen ik op verzoek een lijstje met favoriete liedjes van dit decennium maakte.

Maar ja, ook dat is iets wat fans eigen is: nooit helemaal tevreden met de songselectie.

Het kan altijd beter, ook al was het beter dan al het andere.

http://www.vkblog.nl/bericht/286569/Fijn_om_fan_te_zijn
    pi_74696646
    Die kerel schrijft leuk:) en ben het met hem eens.. Ook certain romance wil ik wel eens live horen!
    pi_74696764
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 15:25 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Hij schrijft op zijn weblog dat hij het concert (woensdag) als fan heeft bezocht (en dus niet als recensent).
    [..]
    Haha, zie je wel!

En ook nog eens helemaal met hem eens, op elk vlak. Van wat hij zegt over "Humbug" tot aan z'n mening over de songs van Alex.
      zaterdag 14 november 2009 @ 22:00:07 #214
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74706703
    Ze treden atm op in Sheffield, je kent het stadje wel. Als de setlist nu niet verandert dan ben ik er bijna zeker van dat hij in november niet meer verandert.
    pi_74712625
    Had wel verwacht dat ze wat nummers zouden toevoegen voor de arena-tour in de UK, maar dat is niet het geval geweest.

Wel hebben ze vanavond in Sheffield na 3 jaar weer een heel klein stukje van "Mardy Bum" gespeeld! Op de plek van "Only You Know" gespeeld in "Fluorescent Adolescent". Fantastisch moment . Inclusief sing-along, kun je het je voorstellen?
    pi_74712667
    Waar? Hoe weet je dat?

Video:

Fuck, wat een moment. En precies zoals ik gehoopt had. Classic.
      zondag 15 november 2009 @ 03:32:24 #217
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74712692
    Klinkt geweldig Awesome!
      zondag 15 november 2009 @ 05:12:05 #218
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74713008
    Geweldig.
      zondag 15 november 2009 @ 12:09:23 #219
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_74714536
    Kippenvel!
    pi_74715386
    Wauw!

Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe b-sides, Catapult vond ik iig geslaagd!
      zondag 15 november 2009 @ 14:15:43 #221
    213601 CatsInTheWell
    Elevate me later
    pi_74715479
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 20:40 schreef TC03 het volgende:
    Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik het nog steeds gek vind klinken dat Balaclava aan het eind niet hapert.
    Oh mijn god, ik ben dus niet de enige.

Fright Lined Dining Room is tof, Catapult toffer.
      zondag 15 november 2009 @ 14:22:39 #222
    213601 CatsInTheWell
    Elevate me later
    pi_74715625
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 03:28 schreef Aisumasen het volgende:
    Waar? Hoe weet je dat?

Video:

Fantastisch. Ik blijf echt voor altijd verliefd op Mardy Bum.
      zondag 15 november 2009 @ 15:18:53 #223
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74716814
    quote:
    Waar? Hoe weet je dat?

Video:

Had niet gelezen dat Mardy Bum gespeeld zou worden en vroeg me af waar het kippenvel moment nou bleef.

Rustig verder browsend voel ik ineens kippenvel over m'n rug en nek lopen, toen realiseerde ik me pas dat het Mardy Bum was

Ik hoop deze versie ooit nog eens live te mogen horen.
      zondag 15 november 2009 @ 15:20:27 #224
    53267 TC03
    pi_74716845
    Om deze reactie moest ik wel huilen:
    quote:
    POOR POOR POOR -They Came on at 9:02 and walked off stage at 10:30 on the dot... I was there last night standing - at the front - THIS WAS SHEFFIELD LADS ! - NOT BERLIN OR AMSTERDAM or ANTWERP - A.T. only did MARDY BUM 'cos the crowd were singing it before they came out for the encore - where was RITZ TO THE RUBBLE - FAKE TALES - A CERTAIN ROMANCE.......I COULD GO ON.....the stuff that was missing left a GAPING HOLE. Eagles of Death Metal had more connection with the CROWD.THIS WAS SHEFFIELD?
    pi_74717478
    quote:
    Wow
    pi_74718366
    Sketchead is toch geproduced door James, en FLDR door Josh?
    pi_74718389
    Weet niet, stond niet in het persbericht, en het vinyl komt pas deze week uit.
    pi_74718728
    In FLDR zit wel hetzelfde Afrikaanse percussie-effectje als in Dangerous Animals, die live wordt bespeeld door Ashton. Josh gebruikt volgens mij veel meer van die hutselfrutseleffecten bij producen dan James. Sketchead klinkt simpel, daarom denk ik dat die door James is geproduced.
    Ik vind de achtergrondzang rond 1:25 bij FLDR trouwens wel heel vet
    pi_74718857
    Ik deel die theorie, die vergalmde percussie was het eerste wat me deed denken aan een Josh Homme-productie.
      zondag 15 november 2009 @ 17:30:35 #230
    170626 Yevgeni
    Suddenly Appears..
    pi_74719458
    Wat een heerlijke b-kantjes allemaal weer, zeg.
    Heavenly Awaiting
    pi_74720969
    quote:
    Waar? Hoe weet je dat?

Video:

Kippenvel !

Dit is voor het eerst sinds 2006 dat we noten van "Mardy Bum" horen toch? En wordt "Fluorescent Adolescent" al de hele tour in een andere toonsoort gespeeld (volgens mij is dat al een keer opgemerkt) ?
      zondag 15 november 2009 @ 18:22:52 #232
    53267 TC03
    pi_74720999
    Ja, al sinds de festivals zelfs.
    pi_74721151
    Wat TC03 zegt, sinds de festival-tour van dit jaar wordt "Fluorescent Adolescent" in een lagere toonsoort gespeeld, en heeft Alex Dion's "Only You Know" verwerkt in de brug.

En "Mardy Bum" is in 2007 zeer sporadisch gespeeld. In ieder geval op de grote festivals en af en toe in Amerika.
    pi_74721278
    Alex heeft iets met 'ladies' tijdens "Dancefloor" . Deed-ie afgelopen zomer op All Points West vooraf nog een korte hommage aan de Beastie Boys ("Hey ladieeeeesss!"), laat hij deze keer zijn liefde voor Beyonce blijken:

zondag 15 november 2009 @ 18:54:00 #235
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74721964
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 18:32 schreef Aisumasen het volgende:
    Alex heeft iets met 'ladies' tijdens "Dancefloor" . Deed-ie afgelopen zomer op All Points West vooraf nog een korte hommage aan de Beastie Boys ("Hey ladieeeeesss!"), laat hij deze keer zijn liefde voor Beyonce blijken:

En ik maar denken dat Kanye er iets van kwam zeggen
      zondag 15 november 2009 @ 20:06:24 #236
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74724557
    pi_74731668
    Heeft Alex toch daad bij woord gevoegd over die medley . Zou wel geniaal zijn als ze in de stadions telkens een ander nummer zouden laten opduiken .

[ Bericht 38% gewijzigd door Aisumasen op 15-11-2009 22:41:45 ]
    pi_74732768
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 18:22 schreef TC03 het volgende:
    Ja, al sinds de festivals zelfs.
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 18:27 schreef Aisumasen het volgende:
    Wat TC03 zegt, sinds de festival-tour van dit jaar wordt "Fluorescent Adolescent" in een lagere toonsoort gespeeld, en heeft Alex Dion's "Only You Know" verwerkt in de brug.

En "Mardy Bum" is in 2007 zeer sporadisch gespeeld. In ieder geval op de grote festivals en af en toe in Amerika.
    O ja, anders had "Only You Know" er natuurlijk niet zo geniaal in kunnen worden verwerkt, logisch .

In dat filmpje speelt Jamie op een gitaar die me in de HMH pas voor het eerst opviel. Weet iemand welke gitaar dat is?
      maandag 16 november 2009 @ 01:32:07 #239
    53267 TC03
    pi_74737971
    Op zich is het wel tof dat ze sinds dit kalenderjaar wat meer zijn gaan experimenteren met live versies van hun nummers. In 2007 kregen we nog gewoon kopieën van het album in de HMH, nu waren Still Take You Home, The View From The Afternoon en Fluorescent Adolescent op sommige punten toch duidelijk anders.
    pi_74738932
    Still Take You Home was ook in 2007 al veranderd Met die andere bridge.

Maar idd, ik vind het wel iets toevoegen dat ze die nummers veranderen ipv alles 1 op 1 over spelen.

Overigens is ook 505 iets aangepast en natuurlijk This House is a Circus.
    pi_74742807
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 22:38 schreef tim. het volgende:

In dat filmpje speelt Jamie op een gitaar die me in de HMH pas voor het eerst opviel. Weet iemand welke gitaar dat is?
    Gibson les paul, black beauty. Uit welk jaar en shit weet ik niet.
    pi_74745056
    Ze zijn wel blij om weer terug te zijn in Sheffield, ze hangen er nu nog steeds rond. Toch een beetje heimwee naar the city that never wakes up
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_74748253
    Cornerstone EP is al te downloaden vanuit iTunes! Ben er nu mee bezig, ben benieuwd
    pi_74751632
    Arctic Monkeys' debuutalbum staat in de OOR-decenniumlijst op nummer 3, net onder de (zwáár overschatte) Arcade Fire en The Strokes.
      maandag 16 november 2009 @ 16:36:57 #245
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74751661
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
    Arctic Monkeys' debuutalbum staat in de OOR-decenniumlijst op nummer 3, net onder de (zwáár overschatte) Arcade Fire en The Strokes.
    Sowieso ben ik het er niet mee eens dat hun debuutalbum hun beste is.
      maandag 16 november 2009 @ 16:41:25 #246
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74751776
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:36 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Sowieso ben ik het er niet mee eens dat hun debuutalbum hun beste is.
    Qua invloed is het zeker wel de belangrijkste. Heeft de band voor veel hedendaagse bands 'geplaveid'.
    pi_74751824
    Jep, zit nog steeds te dubben welke van de 2 in mijn top 5 van dit decennium komt. Waarschijnlijk toch "Favourite Worst Nightmares".
      maandag 16 november 2009 @ 16:51:10 #248
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74752078
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
    Jep, zit nog steeds te dubben welke van de 2 in mijn top 5 van dit decennium komt. Waarschijnlijk toch "Favourite Worst Nightmares".
    Alle drie man, nepfan.
    pi_74752130
    TLSP sowieso!
      maandag 16 november 2009 @ 16:52:52 #250
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74752138
    Arcade Fire, dat vind ik nou echt muziek voor recensenten. De keuze tussen het debuut en FWN is voor mij heel makkelijk; FWN. Als je door de "hype" en impact van het eerste album heenkijkt vind ik dat er op FWN gewoon veel betere liedjes staan. Neem nou een (onderschat) nummer als This House Is A Circus, dat is gewoon één van de beste nummers die in dit decennium gemaakt zijn.
      maandag 16 november 2009 @ 16:53:33 #251
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74752161
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
    Humbug overweeg je nog niet eens? Dat is mijn absolute topfavoriet van dit decennium. Damn, wat een heerlijk album, ik vind het zoveel beter dan de eerste twee
      maandag 16 november 2009 @ 16:53:43 #252
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74752164
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:52 schreef Aisumasen het volgende:
    TLSP sowieso!
    Dus, drie keer AM, één keer TLSP en één keer The Rascals.

Graag gedaan
      maandag 16 november 2009 @ 16:54:04 #253
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74752181
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:41 schreef AMDB het volgende:

[..]

Qua invloed is het zeker wel de belangrijkste. Heeft de band voor veel hedendaagse bands 'geplaveid'.
    Mwah, ik denk echt niet dat een hedendaagse band nog veel invloed kan uitoefenen, tbh.
      maandag 16 november 2009 @ 16:54:06 #254
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74752182
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:53 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Humbug overweeg je nog niet eens? Dat is mijn absolute topfavoriet van dit decennium. Damn, wat een heerlijk album, ik vind het zoveel beter dan de eerste twee
    Gaf jij niet aan geen albums uit dit decennium te luisteren verder?
      maandag 16 november 2009 @ 16:55:00 #255
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74752216
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, ik denk echt niet dat een hedendaagse band nog veel invloed kan uitoefenen, tbh.

En daarom vroegen platenmaatschappijen aan John McClure (Reverend&theMakers) of hij een album 'net als de Arctic Monkeys* kon maken.

Nee, absoluut geen invloed.
      maandag 16 november 2009 @ 16:56:35 #256
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74752269
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef AMDB het volgende:

[..]

Gaf jij niet aan geen albums uit dit decennium te luisteren verder?
    Wel een aantal albums, maar de artiesten ervan zijn meestal al enkele decennia in de 'business'
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:55 schreef AMDB het volgende:

En daarom vroegen platenmaatschappijen aan John McClure (Reverend&theMakers) of hij een album 'net als de Arctic Monkeys* kon maken.

Nee, absoluut geen invloed.
    Ik zeg niet dat ze geen invloed hebben gehad, maar veel? Dat vind ik me lastig om voor te stellen.
    pi_74753046
    quote:
    Nee man, "Funeral" is echt een meesterwerk (maar "Favourite Worst Nightmare" komt bij mij op één) .
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 16:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Wel een aantal albums, maar de artiesten ervan zijn meestal al enkele decennia in de 'business'
    [..]

Ik zeg niet dat ze geen invloed hebben gehad, maar veel? Dat vind ik me lastig om voor te stellen.
    In mijn beleving gaf "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not" de Britse indie-hype wel het laatste zetje/bracht het tot een hoogtepunt begin 2006. De manier hoe de Monkeys op het podium stonden, hun accenten, zelfs hun gitaren/versterkers/effecten, het werd allemaal gekopieerd. Ik wil niet zeggen dat het iets goeds heeft voortgebracht, maar ik denk dat je wel kan zeggen dat het debuut veel invloed heeft gehad. En je gaat je horizon verbreden toch ?

[ Bericht 0% gewijzigd door tim. op 16-11-2009 19:28:13 ]
      maandag 16 november 2009 @ 17:28:17 #258
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_74753424
    quote:
    Ga gauw je mond spoelen, The Strokes zijn briljant .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      maandag 16 november 2009 @ 17:29:28 #259
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_74753468
    Hoewel ik persoonlijk Room on Fire veel beter vind dan Is This It? wat zij bovenaan hebben gezet.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      maandag 16 november 2009 @ 17:49:10 #260
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74754185
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 17:18 schreef tim. het volgende:
    In mijn beleving gaf "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not" de Britse indie-hype wel het laatste zetje/bracht het tot een hoogtepunt begin 2006. De manier hoe de Monkeys op het podium stonden, hun accenten, zelfs hun gitaren/versterkers/effecten, het werd allemaal gekopieerd. Ik wil niet zeggen dat het iets goeds heeft voortgebracht, maar ik denk wel dat je wel kan zeggen dat het debuut veel invloed heeft gehad. En je gaat je horizon verbreden toch ?
    Hmm, nooit geweten. Ik zal jullie dan maar geloven, want ik heb er weinig kennis van. Maar de door Arctic Monkeys beïnvloedde bands, zijn toch niet zo bekend, wel?

Ja, dat ging ik doen, maar ik sprak alsnog over oude albums. Maar je hebt gelijk, ik moet dringend van mijn "alles wat nieuw is, is slecht" idee af.
    pi_74755047
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 17:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hmm, nooit geweten. Ik zal jullie dan maar geloven, want ik heb er weinig kennis van. Maar de door Arctic Monkeys beïnvloedde bands, zijn toch niet zo bekend, wel?

Ja, dat ging ik doen, maar ik sprak alsnog over oude albums. Maar je hebt gelijk, ik moet dringend van mijn "alles wat nieuw is, is slecht" idee af.
    Ik bedoelde meer kleine, onbekende bands die Arctic Monkeys probeerden na te doen. Misschien kreeg ik een eenzijdig beeld omdat ik in aanraking kwam met deze (kut)bands door het officiële forum. Van de bands die door Arctic Monkeys zijn beïnvloed (maar ze niet letterlijk probeerden na te doen) zijn er wel een aantal bekend. Lees een willekeurige NME uit 2006 . Of overdrijf ik?
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 11:23 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Gibson les paul, black beauty. Uit welk jaar en shit weet ik niet.
    Ik weet niet of het duidelijk was maar ik doelde op dat "Fluorescent Adolescent"/"Mardy Bum"-filmpje, de gitaar die Jamie daar gebruikt kan je hier beter zien:

Als ik episteme mag geloven is het een Chet Atkins Gretsch 6119.

[ Bericht 0% gewijzigd door tim. op 16-11-2009 18:44:07 ]
    pi_74755146
    Gaan we Arctic Monkeys nog de top 2000 in stemmen?
    'I bet that...' maar?

http://top2000.radio2.nl/stemmen/page/stemmen
      maandag 16 november 2009 @ 18:20:20 #263
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74755244
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 18:17 schreef Xrenity het volgende:
    Gaan we Arctic Monkeys nog de top 2000 in stemmen?
    'I bet that...' maar?

http://top2000.radio2.nl/stemmen/page/stemmen
    Ik keek al eerder, maar klopt het dat ze er niet instaan?
    pi_74755275
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 18:20 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik keek al eerder, maar klopt het dat ze er niet instaan?
    Ja, maar tweede pagina is vrije keuze.
    pi_74757344
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 18:14 schreef tim. het volgende:

Ik weet niet of het duidelijk was maar ik doelde op dat "Fluorescent Adolescent"/"Mardy Bum"-filmpje, de gitaar die Jamie daar gebruikt kan je hier beter zien:

Oh ik had dat filmpje niet eens eerst even bekeken . Ik ging er vanuit dat ie gewoon de Les Paul gebruikte voor FA, zoals bijvoorbeeld een maand geleden nog wel:

pi_74757556
    Heh fuck de shit . Het valt me nu pas op dat ie hem toen ook al gebruikte, terwijl ik dat filmpje al wel een paar keer heb gezien .
    Op lowlands en de rest van die zomertour gebruikte hij nog wel de les paul:

(1:10, maak niet nog een keer dezelfde fout)
    pi_74759166
    Is er een bootleg van deze nieuwe toer? Ik wil nagenieten van het HMH optreden, heb nu de setlist in een iTunes playlist en de videos op YouTube staan er op in goede kwaliteit, maar een volledige boot met fatsoenlijk geluid zou echt episch zijn.

Ze zouden ook nu pas een dvd moeten maken, ik vind ze nu wat sterker en beter overkomen dan een paar jaar geleden, op het Apollo optreden.
      maandag 16 november 2009 @ 20:08:47 #268
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74759269
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:06 schreef emokid het volgende:
    Is er een bootleg van deze nieuwe toer? Ik wil nagenieten van het HMH optreden, heb nu de setlist in een iTunes playlist en de videos op YouTube staan er op in goede kwaliteit, maar een volledige boot met fatsoenlijk geluid zou echt episch zijn.

Ze zouden ook nu pas een dvd moeten maken, ik vind ze nu wat sterker en beter overkomen dan een paar jaar geleden, op het Apollo optreden.
    Van het optreden in Frankrijk komt een dezer dagen een DVD in goede kwaliteit. En van de Liquid gig in Japan (bijna hetzelfde als in Europa, op twee nummers na) is er een slechte video maar een goede (van de video geripte) audio bootleg. En de HMH shows zijn allebei opgenomen door een taper, maar nog niet op het internet verschenen.
    pi_74759642
    Op KinK FM is nu een Arctic Monkeys-special, bezig vanaf 19:00, met een exclusief interview.
    pi_74759819
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:08 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Van het optreden in Frankrijk komt een dezer dagen een DVD in goede kwaliteit. En van de Liquid gig in Japan (bijna hetzelfde als in Europa, op twee nummers na) is er een slechte video maar een goede (van de video geripte) audio bootleg. En de HMH shows zijn allebei opgenomen door een taper, maar nog niet op het internet verschenen.
    Ow tof, wordt die DVD officieel uitgebracht? En waar kan ik de boot van de Liquid gig vinden?

Oh en houden jullie hier de rest op de hoogte als de taperopnamen van de HMH er zijn?
    pi_74759839
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:16 schreef Aisumasen het volgende:
    Op KinK FM is nu een Arctic Monkeys-special, bezig vanaf 19:00, met een exclusief interview.
    Of hier:
    http://www.kinkfm.com/ima(...)/arcticmonkeys-1.mp3
    http://www.kinkfm.com/ima(...)/arcticmonkeys-2.mp3
    http://www.kinkfm.com/ima(...)/arcticmonkeys-3.mp3
      maandag 16 november 2009 @ 20:21:15 #272
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74759846
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:20 schreef emokid het volgende:

[..]

Ow tof, wordt die DVD officieel uitgebracht? En waar kan ik de boot van de Liquid gig vinden?

Oh en houden jullie hier de rest op de hoogte als de taperopnamen van de HMH er zijn?
    Neen, geen officiële DVD, een fan-DVD. Wel gefilmd met een goede camera.

Uiteraard!
      maandag 16 november 2009 @ 20:23:20 #273
    192683 AMDB
    Visionair.
      maandag 16 november 2009 @ 20:33:23 #274
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74760360
    Eerste gedeelte is al niet erg boeiend, helaas.
    pi_74760397
    Naja, beetje losse quote-jes. De vragen zijn ook niet het scherpste. Wel grappig, de geïnterviewden (Matt en Nick) kunnen het vorige optreden in de HMH niet meer herinneren, maar Matt roemt wel het legendarische optreden in de bovenzaal van Paradiso. Nick's doodserieuze antwoord op de "chicken/dickhead"-vraag is ook wel komisch.
      maandag 16 november 2009 @ 20:37:51 #276
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74760519
    En dat tenenkrommend Engels van de interviewer, bah Maar dat terzijde En die fragmentjes ertussen zijn ook niet echt handig imo, dan vind ik dat interview van het Canadees Q station toch interessanter.
    pi_74760617
    Ja, wel lachen dat Alex zich daarin terugtrekt (haha, hij zei terugtrekt) over de betekenis van "My Propeller".
    pi_74771196
    Zo zo, openen met "The Jeweller's Hands", da's gedurfd! En suf.
      dinsdag 17 november 2009 @ 01:54:06 #279
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74771224
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 01:52 schreef Aisumasen het volgende:
    Zo zo, openen met "The Jeweller's Hands", da's gedurfd! En suf.

Eigenlijk gewoon suf. Vond hem live best tegenvallen eigenlijk, het enige leuke is dat Alex "let's get in engraved" er wat grappiger uitgooit op het einde.

Overigens heb ik vanavond bedacht dat de Aapjes Fire And The Thud hadden in moeten ruilen voor Catapult en Pretty Visitors voor Fright Lined Dining Room. Dan had hij van begin tot eind geniaal geweest.
    pi_74771307
    Ben ook niet kapot van de nieuwe opener. Nou ja, "Potion Approaching" is in ieder geval weer terug. Een paar optredens te laat, dat wel... "Dangerous Animals" is (alweer) afgeschoten.

En ik vind het wel echte B-kanten. De één is misschien wel het beste nummer uit de sessie, maar past niet echt in het plaatje. De ander past wel in het plaatje, maar is niet echt een album-track. Ik denk dat ze de juiste beslissing hebben gemaakt, hun beste nummers zijn immers altijd B-kanten .

[ Bericht 20% gewijzigd door Aisumasen op 17-11-2009 02:59:08 ]
      dinsdag 17 november 2009 @ 02:04:30 #281
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74771314
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 02:03 schreef Aisumasen het volgende:
    Ik vind het wel echte B-kanten. De één is misschien wel het beste nummer uit de sessie, maar past niet echt in het plaatje. De ander past wel in het plaatje, maar is niet echt een album-track. Ik denk dat ze de juiste beslissing hebben gemaakt, hun beste nummers zijn immers altijd B-kanten .
    Hmm, op die manier wel. Maar ik vind Pretty Visitors en Fire And The Thud juist niet echt in het album passen, zeker Pretty Visitors niet, daar is het nummer te simpel voor.
    pi_74771366
    "Fire And The Thud" past toch wel in de sfeer? De uitvoering is minder, maar da's een ander verhaal. Maar "Pretty Visitors" klinkt in het geheel van het album zo aan het eind wel een beetje 'er tussen geplakt'. Iets wat "The Bad Thing" op het vorige album ook een beetje had, maar weet niet helemaal of dat bij "Pretty Visitors" aan het nummer ligt. Het heeft toch wel het 'zwaardere' van "Humbug". Sowieso niet m'n favoriet, dat zeker niet.
      dinsdag 17 november 2009 @ 08:08:03 #283
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74772448
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 01:54 schreef Merkie het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon suf. Vond hem live best tegenvallen eigenlijk, het enige leuke is dat Alex "let's get in engraved" er wat grappiger uitgooit op het einde.
    Ik vond The Jeweller's Hands live juist één van de hoogtepunten, geweldig nummer om live te horen.

Pretty Visitors lijkt er inderdaad tussen geplakt, en dan ook nog tijdens de twee rustigere liedjes op het album. En nu ik de vergelijking met The Bad Touch lees, snap ik helemaal wat er bedoeld wordt. Alleen is The Bad Touch echt een minder nummer en Pretty Visitors niet imo.
    pi_74772738
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 01:54 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, vond hem live ook niet zo hard komen.
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 02:03 schreef Aisumasen het volgende:
    Ben ook niet kapot van de nieuwe opener. Nou ja, "Potion Approaching" is in ieder geval weer terug. Een paar optredens te laat, dat wel... "Dangerous Animals" is (alweer) afgeschoten.
    Wat belachelijk
    quote:
    En ik vind het wel echte B-kanten. De één is misschien wel het beste nummer uit de sessie, maar past niet echt in het plaatje. De ander past wel in het plaatje, maar is niet echt een album-track. Ik denk dat ze de juiste beslissing hebben gemaakt, hun beste nummers zijn immers altijd B-kanten .
    Eens.
      dinsdag 17 november 2009 @ 10:51:07 #285
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74775604
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 08:08 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik vond The Jeweller's Hands live juist één van de hoogtepunten, geweldig nummer om live te horen.

Pretty Visitors lijkt er inderdaad tussen geplakt, en dan ook nog tijdens de twee rustigere liedjes op het album. En nu ik de vergelijking met The Bad Touch lees, snap ik helemaal wat er bedoeld wordt. Alleen is The Bad Touch echt een minder nummer en Pretty Visitors niet imo.
    The Bad Touch ?
      dinsdag 17 november 2009 @ 10:52:57 #286
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_74775656
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 10:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

The Bad Touch ?
    Oh shit Dat nummer is wel supervet!
    pi_74778720
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 02:10 schreef Aisumasen het volgende:
    "Fire And The Thud" past toch wel in de sfeer? De uitvoering is minder, maar da's een ander verhaal. Maar "Pretty Visitors" klinkt in het geheel van het album zo aan het eind wel een beetje 'er tussen geplakt'. Iets wat "The Bad Thing" op het vorige album ook een beetje had, maar weet niet helemaal of dat bij "Pretty Visitors" aan het nummer ligt. Het heeft toch wel het 'zwaardere' van "Humbug". Sowieso niet m'n favoriet, dat zeker niet.
    Maar Pretty Visitors is sowieso 10 keer beter dan The Bad Thing
      dinsdag 17 november 2009 @ 12:57:44 #288
    213601 CatsInTheWell
    Elevate me later
    pi_74779067
    The Bad Thing, als íets het beste gedeelte van Favourite Worst Nightmare kapot maakt. Was toch 't enige nummer van FWN dat ze nooit live hebben gedaan?
    pi_74779068
    Hmm ik vind het nieuwe album het best maar dat is alleen maar omdat het toch nog steeds nieuws is ook al heb je m al 100x gehoord.. volgend jaar deze vraag dan weet ik een beter antwoord;)

Ik vind TJH kut live vind zijn stem gewoon niet uitkomen..
    pi_74782851
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 12:57 schreef CatsInTheWell het volgende:
    The Bad Thing, als íets het beste gedeelte van Favourite Worst Nightmare kapot maakt. Was toch 't enige nummer van FWN dat ze nooit live hebben gedaan?
    Ja, klopt. Cookie haatte het nummer al vanaf het begin, en Alex durfde later in 2007 ook toe te geven dat ze beter "What If You Were Right" (ergens) op die plek hadden kunnen zetten. Het is eigenlijk niet eens zo'n héél slecht nummer, al schrikt dat intro met die tenenkrommende tekst wel gelijk af. Geen wonder dat ze de (superieure) demo naar buiten hebben gebracht...

En ook de NME heeft een Arctic Monkeys-album in hun decennium-lijst. "Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not" staat op 4, achter "Xtrmntr", "Up The Bracket" en..."Is This It".
    pi_74783135
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 10:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

The Bad Touch ?
    Ah, we hebben de cover voor de aanstaande "Live Lounge" te pakken .
      dinsdag 17 november 2009 @ 16:40:48 #292
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74785899
    Nog steeds niet het gehele album, waarom toch niet
    pi_74791991
    Uit de NME nieuwsbrief:
    quote:
    We can now unveil the full list of 100 albums - as voted for by NME critics past and present, as well as a panel of musicians including Arctic Monkeys, Ian Brown, The Killers, New Order, The Manics and loads more.
    Misschien worden de individuele lijstjes in het tijdschrift gepubliceerd? Zou wel leuk zijn .
    pi_74792027
    Ja, ben wel benieuwd naar hun keuzes. Denk wel dat ik iets kan bedenken .
    pi_74792400
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 20:02 schreef Aisumasen het volgende:
    Ja, ben wel benieuwd naar hun keuzes. Denk wel dat ik iets kan bedenken .
    Ik denk dat ook zij "Is This It" van The Strokes hoog in hun lijsten hebben staan . Verder misschien Roots Manuva (heeft Alex ooit genoemd) en wat andere hiphop. Nick Cave, The Coral, The Vines en The Little Flames schieten me ook te binnen. Welke kan jij bedenken?
      dinsdag 17 november 2009 @ 20:20:28 #296
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_74792718
    Misschien dat de andere bandleden TLSP nomineren . Ik denk dat ze QOTSA ook wel noemen.
      dinsdag 17 november 2009 @ 20:21:45 #297
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74792770
    Of ze nomineren zichzelf. Sommigen vinden dat arrogant, maar ik zou het wel terecht en een toffe actie vinden
    pi_74792865
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 20:13 schreef tim. het volgende:

[..]

Ik denk dat ook zij "Is This It" van The Strokes hoog in hun lijsten hebben staan . Verder misschien Roots Manuva (heeft Alex ooit genoemd) en wat andere hiphop. Nick Cave, The Coral, The Vines en The Little Flames schieten me ook te binnen. Welke kan jij bedenken?
    Ja, wat jij zegt. The Strokes, The Libertines, etc. Kan me verder niet voorstellen dat ze generatiegenoten in hun eigen stijl noemen.
    pi_74793734
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 20:46 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

inderdaad?, PM??
    + Hopelijk deze week de vinylsingles
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
    pi_74793946
    Ja, verdomme... Waarschijnlijk krijg ik m'n online bestelling nog eerder binnen dan dat ik ze in de platenzaak kan ophalen.
      dinsdag 17 november 2009 @ 22:55:34 #301
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74799349
    http://www.spinner.com/20(...)-the-art-of-songwri/

"I mean every now and then you'll see [Arctic Monkeys' bass player Nic)] O'Malley over in the corner sitting quietly with his acoustic, and be like, "er, what you up to over there then?" He'll be like, "oh er nothing." One day he might come forward, either that or he'll just leave."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')