Niet zo huilen !quote:Op woensdag 11 november 2009 11:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja, maar die mensen hadden ook totaal geen respect voor de andere nummers en de mensen om hen heen. Volgens mij draai je de zaken om. Dat het gebeurt weet ik, maar ze blijven vaak totaal belachelijk bezig zonder enig respect voor mensen om hen heen. Ik heb ook wel eens in een pit gestaan maar als ik zag dat er mensen last van hadden zorgde ik er altijd voor dat ik ze niet raakte of iets van ze af ging. Sommige gasten hebben alleen maar oog voor elkaar duwen en maakt het ze niks uit dat ze omstanders keihard raken.
Hij zong de tekst ook juist verkeerd, door weer met de tekst van het begin te beginnenquote:Op woensdag 11 november 2009 11:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Je hebt hier zelf de tekst ook verkeerd, de credit cards zitten in het begin van het nummer.
2. Volgens mij zat het iets anders. Ik hoorde dit volgens mij: "And what a scummy man/blahblah/can see it in his eyes that he's got a nasty plan/I hope you're not involved at all!" Oftewel, een mislukte poging om het publiek het einde te laten zingen.
Ja, en dan te bedenken dat de heftigheid van het publiek nog niets vergeleken was met hun optredens in 2006 en 2007 in Nederlandquote:Op woensdag 11 november 2009 10:38 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dat zijn wel de meest ergerlijke figuren bij concerten van populaire acts. Ze zien er inderdaad vrij wannabe-hippie uit en kennen alleen de nummers van Favourite Worst Nightmare, hooguit nog een paar van het eerste album. Die kinderen komen ook vooral om een foto/opname te maken van hun "idolen". Heb bij een concert van N*E*R*D nog eens een aanvaring gehad met dat soort types toen ik los wilde gaan.
Zag gister een meisje voor mij zitten SMS'en, dat ze 'vooraan had gestaan, maar dat het daar echt een hel was!" (bij EODM). Wat had je dan verwacht, domme doos?
Klopt, al na een paar nummers gingen veel boze meisjes om mij heen "naar de tribune", omdat het "niet te doen" wasquote:Op woensdag 11 november 2009 11:24 schreef Xurk het volgende:
[..]
Die vanaf beneden te bereiken is, dus één trap omhoog als je er van buiten de zaal naartoe wil.
Ik merkte wel dat in de tweede helft van de set [nadat er een aantal Humbug-nummers achter elkaar waren geweest] dat ik steeds meer ruimte kwam doordat er achter elkaar meisjes bleven weglopen uit het voorste gedeelte. Ik kwam er niet uit of dat nu kwam doordat ze de meute voor wilden zijn na het concert m.b.t. jassen ophalen en treinen halen, of dat ze Humbug niet kennen / kunnen waarderenHet was in ieder geval wel een gevalletje "good riddance", zeker als het laatste de oorzaak was.
Ik zeg toch ook dat ik ietsje meer naar de zijkant ben gegaan om de puberende medemens hun gang te laten gaanquote:Op woensdag 11 november 2009 11:37 schreef Jeroennaarbeneden het volgende:
Wat is er hier vreselijk weinig begrip voor andermans concert beleving zeg.
quote:Op woensdag 11 november 2009 11:57 schreef Yevgeni het volgende:
Ik heb vooral een hekel aan mensen die de aandacht op zichzelf vestigen door zelf totaal geen aandacht voor de band te hebben.
En daar komt bij: Heb 'em toch vaak genoeg zien headbangen. Alleen gisterenavond niet echt... Dat is het enige wat miste, de communicatie onderling, wat altijd zo leuk is om te bekijken. Misschien juist een goed teken dat ze allemaal extra geconcentreerd waren.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
Die laatste alinea! Beter kan ik het niet beschrijven!
En wie zit er nou te wachten op een rondspringende Alex bij de nieuwe nummers?
Ach ja, als Gijsbert aanwezig was geweest voor een verslag was het precies andersom geweestquote:Stoïcijnse Arctic Monkeys zoeken naar volwassenheid
AMSTERDAM - De Arctic Monkeys zullen voorlopig minder leuk en goed zijn dan in de periode 2006-2008, concludeert recensent Menno Pot na het concert in de Music Hall.
Sleutelmoment tijdens het eerste van twee niet helemaal uitverkochte Arctic Monkeys-optredens in de Amsterdamse Music Hall: het ingelaste gitaarduel van frontman Alex Turner en Jamie Cook tijdens Still Take You Home, één van de heftigste liedjes van dat magistrale debuutalbum uit 2006.
Plotseling begreep je even waaróm het na twee platen anders moest, waarom de songs op het derde album Humbug langer zijn en waar die flirt met seventies rock vandaan komt. Het sleutelwoord is vrijheid. Vrijheid om eens een gitaar te laten brullen, in plaats van afgemeten en ritmisch aan te slaan. Vrijheid voor een gewaagde solo, in plaats van een spervuur van strakke hooks. Weg met de liniaal.
Mildheid
In Still Take You Home ontmoetten de oude en de nieuwe Arctic Monkeys elkaar, klopte het en werd je prompt door mildheid overvallen: laten we ze de tijd geven, deze jonge band die niet altijd het charmante snoepje van de week kan blijven en op zoek is naar een manier om in stijl volwassen te worden. Ze zijn het waard.
Er komt vast weer eens een beter album dan Humbug, en dat fletse Lowlands-optreden (augustus) is ze ook vergeven. Door deze fase moeten we gewoon even heen, de Monkeys en wij, en daarna gaan ze vast ook weer gewoon naar de kapper.
Die momenten van begrip (ook nieuwe stukken als Pretty Visitors en My Propeller bevielen goed) maakten de conclusie niet minder onontkoombaar dat het tot die tijd gewoon wat minder leuk en goed zal zijn dan in de periode 2006-2008. Tijdens de opening leek het wel alsof de band dat er eens flink in wilde wrijven: het blubberig uitgevoerde Dance Little Liar was als een gast die bij binnenkomst meteen een moedeloze klaagzang over zijn zwemmerseczeem afsteekt.
Popprojectielen
In december 2007 bestookten de ook toen stoïcijnse Arctic Monkeys het publiek in de Music Hall met vlijmscherpe popprojectielen, met breaks en wendingen zo strak dat ze je de adem afsneden. Wie er toen bij was, moet het toch onverteerbaar vinden dat Fake Tales Of San Francisco en Dancing Shoes nu achterwege bleven ten faveure van welk Humbug-nummer dan ook. Alle begrip en geduld van de wereld kunnen daar niets aan veranderen.
** (2/5 sterren)
http://www.volkskrant.nl/(...)n_naar_volwassenheid
Snappen die mensen het nou gewoon nietquote:Op woensdag 11 november 2009 15:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ach ja, als Gijsbert aanwezig was geweest voor een verslag was het precies andersom geweest.
Yep, beide shows worden/zijn opgenomen. Toen ik het had geüpload had ik de taper niet vermeld, niet netjes van mij, dus bij dezequote:
Wat bedoelt de schrijver hier in godsnaam mee?quote:Tijdens de opening leek het wel alsof de band dat er eens flink in wilde wrijven: het blubberig uitgevoerde Dance Little Liar was als een gast die bij binnenkomst meteen een moedeloze klaagzang over zijn zwemmerseczeem afsteekt.
Daar is hij sinds Humbug erg bedreven in.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:21 schreef Arn0 het volgende:
Wel een erg vage metafoor dat hij gebruikt
Haha dat was een vriend van me die dat schreeuwde.quote:
In plaats van bovenstaande zong alex:quote:What a scummy man
Just give him half a chance
I bet he'll rob you if he can
Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
I hope you're not involved at all
Mensen raakten in de war. Ik ookquote:What a scummy man
Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
...
...
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:59 schreef Arn0 het volgende:
Het concert is intussen afgelopen, ik wil verslagenNog steeds dezelfde setlist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |