abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74621187
Zo. Dat was tof. Gister dan hè. Nadat we alledrie een keer de bus hadden gemist waren we toch nog op tijd om de helft van Eagles te zien. Quote van vriendin: 'Ja waren het maar the Eagles!' Het kon me zoals gewoonlijk niet boeien, maar ik was toch blij dat ik ze eindelijk zag na ze op ieder denkbaar festival helaas gemist te hebben. Wat wel handig was: je in de stroom springende stampende gillende hysterische mensenmassa laten meesleuren zodat je vooraan stond. En daar stonden we dan, 1m van het podium. Gehoorde uitspraken: 'We zijn hier voor onze grooooooote liefde!' 'Ik zie hier niemand met mijn haarkleur!' [desbetreffend meisje had blond haar]. Goed, toen viel er iemand bijna flauw en gingen we maar wat naar achter en toen kwamen ze op

Het was gewoon goed omdat het Arctic Monkeys waren, niet omdat de setlist nou zo verpletterend was of omdat Alex zo nuchter was. Het begon rustig, het kabbelde rustig voort en het eindigde top. Helaas geen Fire & Thud of A Certain Romance en ik had ook echt het idee dat ze er geen hol aanvonden, maar dat kan ik me ook wel voorstellen an sich. Het was gewoon gezellig, de muziek goed, de solo's leuk en Matts lange[re] haar ook.
pi_74621668
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Yep, beide shows worden/zijn opgenomen. Toen ik het had geüpload had ik de taper niet vermeld, niet netjes van mij, dus bij deze Bedankt 'Stix' Ik ben benieuwd naar de gehele opname.
Waar kan ik die bootleg downloaden? Hoe kom jij eraan ?
quote:
Wanneer de zanger na het nummer het publiek vraagt of ze het naar het zin hebben, krijgt hij een lauwe respons. Als hij vervolgens vraagt hoe zijn fans het optreden van The Eagles of Death Metal vonden, is de reactie ironisch genoeg zelfs een stuk groter.

(Nu.nl)
Was die vraag niet één en al ironie van Alex ?

Mijn hoogtepunten qua nummers: "When The Sun Goes Down", "Do Me A Favour", uiteraard "Secret Door" en misschien ook "Sketchead". Tijdens een aantal FWN-songs merkte ik hetzelfde effect van verveling als dat in 2007 met de nummers van het debuut gebeurde. Voorbeelden daarvan zijn "This House Is A Circus" en "If You Were There, Beware". Van het nieuwe album vond ik "My Propeller" en "Crying Lightning" niet goed overkomen. Opvallend was dat "505" mij niet zoveel deed, misschien heeft dat met die verveeldheid te maken. Op de plaat is die nog steeds .

(Ik heb het over 10 november)
Stay on my arm, you little charmer
  woensdag 11 november 2009 @ 23:21:26 #103
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74621715
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:20 schreef tim. het volgende:
Waar kan ik die bootleg downloaden? Hoe kom jij eraan ?
De hele show is nog niet op het internet verschenen voor zover ik weet, enkel Sketchead.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74622836
Zelfde setlist vandaag, helaas...
  donderdag 12 november 2009 @ 00:09:30 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_74622842
Grappig die verschillende meningen. Op If You Were There na vond ik alle FWN nummers prima gespeeld en veel overtuigender gebracht dan in 2007, vooral This House Is A Circus en Do Me A Favour. Crying Lightning vond ik ook niks mis mee.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_74622897
Het was vet! Vandaag beter dan gisteren, was ook veel drukker en had het gevoel dat zowel het publiek als de band er veel meer zin in had.
Helaas niet het mooie einde van Cornerstone maar de versie zoals we hem van het album kennen
Briljant optreden!!!
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_74622999
Gisteren heb ik het geweldig gehad
Publiek heb ik me niet aan gestoord waar ik stond, genoeg beweging en genoeg rust als de muziek dat vroeg. De FWN nummers heb ik iedereen om me heen mee horen zingen, die van Humbug dan wat minder. Maarja, daar kan ik dan weer in compenseren.
Had ook nog gezien dat Turner met zn mond (tanden lijkt me trouwens waarschijnlijker) iets speelde idd
De confetti was ik haast vergeten dat die nog kwam, schrok er bijna van
Voor iemand die pas om kwart over 8 echt de zaal (dus voorbij de garderobe en de munten en alles) in liep ben ik nog aardig voorin gekomen trouwens

Ik heb dat donkergrijze shirt wat bij de merchandise hing nog gekocht, vond die wel gaaf. Ook had ik die poster gekocht voor een kale plek op mijn kamermuur. Maar die ben ik gewoon vergeten mee te nemen uit de trein Ben af en toe zo'n achterlijke idioot. Had hem tijdens de laatste treinetappe boven me op het bagagerek gelegd, en gewoon vergeten mee te nemen bij het uitstappen

Deze poster:

Heb gelijk gisternacht nog een formulier verstuurd via NS.nl erover enzo, maarja. Ik acht de kans klein dat ik hem nog terug zie. De enige omstandigheid die helpt is dat het de laatste trein was op dat traject en dat er verder niemand in de coupé meer zat, dus héél misschien heeft de conducteur ofzo hem meegenomen...
What Would Goku Do
pi_74623339
De 10e geweest, ik vond het toch wel behoorlijk tof

Op 3.22 het stukje zonder tekst

Wel een slechte kwaliteit valt me nu op .
Dit was dus mijn uitzicht - 20 cm.
  donderdag 12 november 2009 @ 00:53:38 #109
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_74623415
Bizar zeg. Alex is altijd dronken in Amsterdam.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_74623481
Hehehe, net terug en ik ben fan geworden. Wat een FUCKING vet optreden. Echt supergoed! EoDM waren gewoon goed, alle nummers klonken lekker strak, ik kende ze ook allemaal al wel. Was echt prima. Daarna Arctic Monkeys, speelden heel erg goed, alle nummers klonken strak en veel beter dan op de albums. Echt heel goed vermaakt!

Fluorescent Adolescent
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  donderdag 12 november 2009 @ 01:48:48 #111
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74623833
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:58 schreef Radioheader het volgende:
Hehehe, net terug en ik ben fan geworden. Wat een FUCKING vet optreden. Echt supergoed! EoDM waren gewoon goed, alle nummers klonken lekker strak, ik kende ze ook allemaal al wel. Was echt prima. Daarna Arctic Monkeys, speelden heel erg goed, alle nummers klonken strak en veel beter dan op de albums. Echt heel goed vermaakt!

Fluorescent Adolescent
Die was erg lekker live ja, paste ook perfect in de setlist op dat moment vond ik.
2000 light years from home
pi_74624042
Ik heb een recensie geschreven. Het was erg vet, maar het voorprogramma zoog zo hard. Ik had de avond bijna opgegeven gewoon. Wat een poep.
pi_74624520
Zow, woensdag was duidelijk het betere concert. Ze hadden er meer zin in, Alex was meer in zijn hum en het publiek bestond, in mijn optiek, ook veel meer uit fans die dus enthousiaster reageerden .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_74624808
* AMDB baalt dat hij niet nog een keer gegaan is
pi_74625311
Ik bedenk me net weer, toen Brianstorm dinsdag begon zag ik gelijk dat iemand z'n bril kwijtraakte, die was dus weg
pi_74632369
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:44 schreef febster het volgende:
Zow, woensdag was duidelijk het betere concert. Ze hadden er meer zin in, Alex was meer in zijn hum en het publiek bestond, in mijn optiek, ook veel meer uit fans die dus enthousiaster reageerden .
Ohjee

Overigens was ik de starter van het applaus dinsdag vlak voor ze voor de toegift terugkwamen Zo makkelijk.
pi_74634273
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:01 schreef AMDB het volgende:
Ik bedenk me net weer, toen Brianstorm dinsdag begon zag ik gelijk dat iemand z'n bril kwijtraakte, die was dus weg
Ik heb 2 portemonnees, 1 ipod en een horloge gevonden.
Wel kapot helaas allemaal.
  donderdag 12 november 2009 @ 15:18:49 #118
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_74636284
Heeft iemand een goede bron voor HQ-foto's van de Aapjes, zowel live als bijvoorbeeld de shoot in New York een tijdje terug?
pi_74638490
Woensdag geweest. Goeie show, goeie band, minder goed publiek (zeg maar gerust matig, weinig rock&roll allemaal). Ik herken wel de verhalen hiero. EODM vond ik overigens ook wel grappig. Vrij generieke tough guy rock, maar hey, 't kan, 't mag. Zie het met een knipoog dus (al konden vele andere bezoekers dan niet inzien helaas...).
pi_74644552
Oeh, 1 minuut durende preview van Fright Lined Dining Room;
http://www.arcticmonkeysf(...)secondes-des-b-sides

Edit: En terwijl ik dit type, zie ik een bijna 2 minuut durende preview;
http://www.juno.co.uk/products/Cornerstone/373142-01/

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74645150
Haha, wilde net over de 2 minuut durende preview posten. Hou van de declamerende manier van zingen op alledrie de B-kanten van "Cornerstone". Bij "Fright Lined Dining Room" klinkt het stuk na de tempo-wisseling erg stoer. Beste EP sinds "Fluorescent Adolescent", lijkt me.
pi_74645243
Gisteren geweest en wat was het gaaf zeg, compleet uit mijn dak gegaan!! Kwam er vandaan helemaal onder het zweet en het bier.
De Eagles of death metal was de grote verrassing, dat gaf me een stoot energie (had ik ff nodig, na een lange dag) voor de rest van de avond. De rest van het publiek kwam lekker in de goede stemming.
De Arctic Monkeys zelf waren weer steen goed. Voor het concert had ik zo mijn twijfels, omdat het optreden dit jaar op LL er nogal mat uitzag op tv. Hoogte punten waren eigenlijk alle oudere nummers
Are you nuts??
  donderdag 12 november 2009 @ 20:34:30 #123
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74646138
Fright Lined Dining Room klinkt niet slecht. Doet me een beetje denken aan FWN .
2000 light years from home
pi_74648871
Ik vond het erg tof!

Wat ik gisteren wel erg mooi vond was toen iedereen mee zong met ik geloof Fluorescent Adolescent. En de confetti bij Secret Door.
Het publiek was wel wat minder maar ach ik heb even goed genoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')