De vlucht naar Helsinki zal wel een A320 zijn geweest, want de A330 van Finnair is wel goed uitgerust met eigen schermen. Daarnaast zal de loadfactor op de vlucht Amsterdam - Helsinki nou niet zo goed zijn dat het voor Finnair rendabel is om een A330 (2-4-2 stoelindeling) in te zetten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef Brembo het volgende:
# Finnair
# Airbus A330
# AMS - HEL
# 0
# Was prima
# Warme maaltijd en voldoende drinken (koffie en cola).
# Geen persoonlijke entertainement in de stoel voor je maar per kant (rij) een scherm. Maar daar-en-tegen wordt de landing vanuit de neus gefilmd (naar beneden) wat wel tof is.
# 8
# Helsinki Airport is te klein en druk.
# Finnair
# ATR 72
# Helsinki - Turku (0:30 minuten)
# 0
# Prima
# Een gehele chocolade reep
# Geen, maar voor de vlucht begrijpelijk
# 8
# Turboprop ervaring, wel meer lawaaig.
Bij aankomst in TKU was de douane ergens achter zijn pc'tje en vond het wel best. Binnen 10 minuten na landen stond ik buiten
.
Krijg je tegenwoordig TUC en chocoprince? Dan hebben ze hun 'service' verdubbeld, wow... niet slecht voor de KLM die alles doet aan cost-cutting measures.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:24 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
KLM Cityhopper
# Traject
AMS-Aberdeen
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Ja hoor. Nog wel melding van het slechte weer in Abberdeen
# Eten
pakje tucjes van lu + chocoprince
# Entertainment
Inflight magazine + eigen ipod
# Algehele indruk
Alles liep vlot netjes optijd aan gekomen en vertrekken
# Eventueel informatie over de luchthavens
Abberdeen is klein en alles liep snel
Daarna door een busje opgehaald en werden we richting een helikopter geduwd waarna ik naar het schip vloog
De tip van mijn vorige baas die regelmatig richting India vloog was om voor vertek een gerecht met flink veel knoflook te eten zodat je zelf zo hard stinkt dat je de rest niet ruikt...quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:23 schreef Stuurloos het volgende:
Algehele indruk?
Een 9/10. Er is alleen nadeel. Veel Indiase mensen hebben hun overstap op Singapore en niet dat ik er iets tegen heb, alleen de lichaamsgeur staat me voor geen meter aan en zeker niet op 10 km hoogte. Beenruimte, service, eten: top!
Haha ik moest lachenquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
De tip van mijn vorige baas die regelmatig richting India vloog was om voor vertek een gerecht met flink veel knoflook te eten zodat je zelf zo hard stinkt dat je de rest niet ruikt...
???quote:Op woensdag 18 november 2009 00:19 schreef Terpentin07 het volgende:
Je schrijft over de noodlanding alsof het een bedrijsuitje was.
Ik heb een week van tevoren geboekt bij een reisbureau in Lusaka. Ik had de keuze tussen Zambezi Aiways en South African Airways. Prijs waren inclusief luchthavenbelasting ongeveer gelijk, echter zat die bij SAA bij de prijs inbegrepen en moest je die bij Zambezi Airways apart bij vertrek in Lusaka afrekenen. Aangezien ik voor die dag niet meer kon pinnen in Lusaka , heb ik toen voor Zambezi Airways gekozen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:09 schreef Masanga het volgende:
Edcetera, hoeveel van tevoren boekte je de vlucht tussen Lusaka en Johannesburg?
Wauw, schrik ik wel wat van. Ik was vorig jaar in Zambia en heb binnenlandse vluchten nooit overwogen omdat ik dacht dat de prijzen te hoog lagen voor wat het maar is. Maar dat is nutiige info als ik er nog eens heenga. Als je regelmatig Emirates vliegt (en frequent flyer wordt) kan je trouwens maar beter voor South African kiezen. Heb je gelijk wat extra miles.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik heb een week van tevoren geboekt bij een reisbureau in Lusaka. Ik had de keuze tussen Zambezi Aiways en South African Airways. Prijs waren inclusief luchthavenbelasting ongeveer gelijk, echter zat die bij SAA bij de prijs inbegrepen en moest je die bij Zambezi Airways apart bij vertrek in Lusaka afrekenen. Aangezien ik voor die dag niet meer kon pinnen in Lusaka , heb ik toen voor Zambezi Airways gekozen.
Die miles kunnen me gestolen worden. Je moet toch aardig wat vliegen wil je er iets mee kunnen doen. Prijs viel reuze mee. Ben op de heenreis met de bus naar Lusaka gegaan. 7 uur vertraging vanwege een lekke band, medereizigers, die niet wilde betalen aan de grens tussen Zimbabwe en Zambia voor hun 150 kg bagage (resultaat 6 uur aan de grens gestaanquote:Op woensdag 18 november 2009 00:32 schreef Masanga het volgende:
[..]
Wauw, schrik ik wel wat van. Ik was vorig jaar in Zambia en heb binnenlandse vluchten nooit overwogen omdat ik dacht dat de prijzen te hoog lagen voor wat het maar is. Maar dat is nutiige info als ik er nog eens heenga. Als je regelmatig Emirates vliegt (en frequent flyer wordt) kan je trouwens maar beter voor South African kiezen. Heb je gelijk wat extra miles.
CDG - AMS duurde neem ik aan 45 minuten??quote:Op donderdag 19 november 2009 11:34 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Air France
# Traject
Rio je Janeiro - Parijs (CDG) (Prijs onbekend) ongeveer 70% vol
# Vertraging
0 minuten
# Maatschappij
Air France
# Traject
Parijs - AMS (100 %)
# Vertraging
0
In-flight magazine in het frans. Vlucht duurde 3/4 uur
¿Que?quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:
Algehele indruk?
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen, Transavia en Britisch airways. maar als ik altijd de keus had, dan koos ik voor BA
Een travel mod ?quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen,
Volgens mij is zijn account gehackedquote:
Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' druktquote:
Ah, dat verklaart de boel. Ik zal binnenkort nog 5 verslagen schrijven, maar ben maar vast met de ergste begonnenquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' drukt
Tsja, kwestie van een very last minute, en geen keuze meer hebben qua maatschappij. Maar ja, nu weet ik het tenminste uit eigen ervaring... Als ik de volgende keer een keuze heb, dan wordt het geen arke meer...quote:Op zondag 27 december 2009 17:07 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou niet meer van Arkefly verwachten, is ook vrij 'pauperig' natuurlijk.
Op Holguin is niets. Toen wij er wilden vertrekken was er zelfs geen stroom, zodat de vliegtuigmotoren om de beurt voor energie moesten zorgen tijdens het voltanken van de vleugels (Martinair 767).quote:Op zondag 27 december 2009 17:04 schreef The_stranger het volgende:
Tijdens de tussenstop niets van Holguin gezien, maar aan de buitenkant zag de terminal er erg klein uit, dus dat moet een soepel afhandeling betekenen, maar weinig barretjes en winkels.
Vriend van me komt uit Ottawa en vliegt altijd met Air Canada naar zn familie. Ook aardig betaalbaar geloof ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:00 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hallo ik heb een vraag:
Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
Klopt, zijn nieuwe stoelen in de 747, op zich wel mooi systeem.quote:Op zondag 10 januari 2010 08:43 schreef lezzer het volgende:
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
Ryanair plant dit gewoon erg ruim waardoor je vrijwel altijd 'op tijd' bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef ozzietukker het volgende:
Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.
Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
Ok thx, zou je mij dan ook het volgende plaatje willen uitleggen?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:26 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...![]()
Entertainment maakt me op zich niet zoveel uit. Gaat me meer om de stoelen (jammer dat die niet zaten) en vooral veiligheid... (en mocht de situatie zich voordoen dat er bijv. vertraging is op de vlucht naar moskou en je de verbinding daar mist...in hoeverre kun je ze dan duidelijk maken met hun slechte engels dat je dan een volgende/andere vlucht wil en in hoeverre werken ze dan lekker mee...quote:Op donderdag 14 januari 2010 07:33 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.
Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet![]()
Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Das niet helemaal waar, het betekent inderdaad dat er in die boekingsklassen nog meer dan 9 tickets in die catogorie beschikbaar zijn, maar dit houdt niet het aantal vrije plaatsen in het vliegtuig in, immers, een passagier kan altijd een ticket uit een hogere ticketcatogorie kopen omdat daar flexibele voorwaarden bij zitten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 07:11 schreef Thetallguy het volgende:
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij
Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
Zie mijn reisverslag in eerdere topic reeks. Ramp!quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
US Airways is niets mis mee. Vliegen met wat kleinere vliegtuigen de oceaan over met wat ouder personeel. Overstappen in Philadelphia is ook geen probleem, is een eenvoudig niet al te groot vliegveld met genoeg mogelijkheden om wat te eten en te drinken.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef Stuurloos het volgende:
Eten?
Sandwich, een hartige snack of een reep. Niets gekocht, nicotine had mn eetlust inmiddels weggenomen.
Naar Praag is goed te doen met de bus. Tip, je zal waarschijnlijk in terminal 2 aankomen, loop dan naar terminal 1 waar bus 119 begint. Het is wel iets extra lopen, maar de bus begint bij terminal 1 zodat je daar ook nog kunt zitten, bij de halte van terminal 2 aangekomen zie je heel veel mensen staan die stressen om allemaal tegelijk naar binnen te komen met de zware koffers die bijna nergens meer kunnen zitten.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:23 schreef Professional het volgende:
Ik vlieg komende maand met Wizzair richting Praag, ben benieuwd hoe de paarse vliegtuigen bevallen.
Vervoer richting de stad Praag beetje goed te regelen?
Nee, mag niet gerookt worden. Had van te voren de nodige nicotine binnen gekregenquote:Op maandag 22 februari 2010 11:01 schreef charmed_angel het volgende:
[..]Mag er gerookt worden dan??? Gadver, daar zou ik dus nooit mee gaan vliegen!
Klopt ja, een dagkaartje kost 100 Kc (26 Kc is 1 euro), dus je bent een kleine 4 euro kwijt. Metro is prima te doen en idd wat ozzie zegt. Met bus 119 naar eindhalte Dejvicka en dan met de metro naar Muzeum/Mustek.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Naar Praag is goed te doen met de bus. Tip, je zal waarschijnlijk in terminal 2 aankomen, loop dan naar terminal 1 waar bus 119 begint. Het is wel iets extra lopen, maar de bus begint bij terminal 1 zodat je daar ook nog kunt zitten, bij de halte van terminal 2 aangekomen zie je heel veel mensen staan die stressen om allemaal tegelijk naar binnen te komen met de zware koffers die bijna nergens meer kunnen zitten.
Je kan met bus 119 naar het eindpunt Dejvická (metro line A) en van daaruit verder met metro of trams.
Een tweede tip, koop in terminal 1 gelijk een dagkaartje publiek transport, dat kost iets van 90 KC, een enkele reis ticket kost 26 Kc, dus als je vaker dan 3 keer van publiek transport gebruik wilt maken is het al interessant.
Genoeg, maar ik plaats niet altijd een verslagje. Wat wil je weten ?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:13 schreef Netsplitter het volgende:
Niemand in 2 jaar tijd met malaysia airlines gevlogen??
Of heb ik er vierkant overheen gelezen??
Alles.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Genoeg, maar ik plaats niet altijd een verslagje. Wat wil je weten ?
Vliegtuig is topquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alles.
Vlieg in juni naar en van Kuala Lumpur met ze, vandaar.
Goede tip, die van de trui.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vliegtuig is top, zijn (meestal) nieuwe 777's op het traject AMS-KL. Mooie stewardessen, eten is hetzelfde als bij de meeste maatschappijen. IFE is prima te doen, veel films programmas etc.
KL airport is prachtig. Ze doen samen met Singapore en Hong Kong een wedstrijdje mooistevliegveldvandewereld. Persoonlijk vind ik ze alledrie mooi, schoon en ruim. Alleen hebben ze in de tropen nogal eens de neiging om de airco op standje vrieskist te zetten, dus ikzelf neem altijd wel iets van een trui mee. (Hetzelfde geldt voor het vliegtuig overigens).
KL airport ligt nog wel een eindje van de stad af. Als je met de taxi gaat, reken op een uur. Maar beter (en leuker vind ik), is het treintje KLIA Express o.i.d. heet het. Die is in een half uurtje in KL Sentral station, en ben je dus in de stad.
Volgens mij zijn ze de 747s aan het vervangen voor 777s, maar in beide types zit een inflight entertainment.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Malaysia vliegt met de 747-400 naar Amsterdam hoorMisschien dat het in het zomerseizoen nog wijzigt, maar vrijwel altijd is de 747 hier (ze willen er nog weleens een 777 doorheen gooien die onderweg in Stockholm stopt).
Zijn iets oudere toestellen maar ik meen nog wel met persoonlijke inflight entertainment.
Klopt inderdaad, al kun je onder malasia vluchtnummer wel met de 777 van KLM vliegen (codeshare).quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Thetallguy het volgende:
Klopt, maar snel zijn ze nietEven gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
Waar kan ik die vinden?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Thetallguy het volgende:
Klopt, maar snel zijn ze nietEven gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
Gewoon op Schiphol.nl een zoekopdracht doen met vertrek naar Kuala Lumpur ergens in de zomerquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Je kunt ook op de MAL site de timetable bekijken.... Daarin staat ook de 744 vermeld (alsmede de 772 van KLM)quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Die 4.000 is de prijs voor een enkele reis. Ik had ook een retourticket kunnen boeken voor 2.500 - 3.000 Euro (en dan niet terug vliegen) maar dit is me nog steeds te prijzig.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:33 schreef PLAE@ het volgende:
Maar 4k normaal.
Dat zijn toch gigantische bedragen. Zitten er dan alleen maar CEO's aan boord ofzo?
Wat voor baan moet ik hebben om zo relaxed rond te reizen voor m'n werk.
quote:Op maandag 24 mei 2010 12:11 schreef EddyAlbena het volgende:
Maatschappij?
Finnair
Algehele indruk?
Finnair komt op mij over als een relaxte rustige maatschappij, ze staan makkelijk voor je klaar en doen nergens moeilijk over. Vluchten liepen heel soepel, alleen jammer dat we op de heenweg geen tweede maaltijd kregen vanwege kans op turbulentie.
Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.htmlquote:Op maandag 24 mei 2010 12:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Dat is iets wat ik vaker hoor, en mij ook is opgevallen bij Finnair, zelfs op cruisehoogte wordt er bij kans op turbulentie de seatbeltsign aangedaan, zelfs als de turbulentie al geweest is.
Ze zijn dan nogal fel op het opstaan, meer als bij andere maatschappijen in mijn ervaring, wat dat aangaande is KLM veel relaxter, misschien is dat de Hollandse nuchterheid.
Maar het kan ook te maken hebben met de route die ze vliegen, dat deze wat meer aan turbulentie onderhevig is, al moet ik zeggen dat dat nou weer meeviel, en dat ze gewoon graag wilden dat men op de stoel bleef zitten...
quote:Op maandag 24 mei 2010 18:56 schreef Masanga het volgende:
[..]
Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.html
Kan me inbeelden dat zo'n zaken wel een invloed hebben op de beslissing om het fasten your seatbelt-sign in te schakelen. Vorig jaar vloog ik met EK tussen DXB en JNB en moesten de FA's vanaf pakweg Mogadishu tot de grens met Zuid-Afrika zelf vastzitten (5-tal uur vliegen nonstop) terwijl de turbulentie in mijn ogen meeviel en op sommige momenten quasi nihil was. Ik hoorde ergens (zonder zeker te weten of het klopt) dat onweerszone's in Afrika soms duizenden kilometers lang kunnen zijn. Ach, veiligheid boven alles neem ik aan.
Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:07 schreef Alec690 het volgende:
Iemand ervaring met Sheremetevyo airport (Moskou)? Is het echt zo'n drama?
Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CCquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met Wizz Air? Kan ik ook gewoon met euro's of $ betalen i.p.v. met Hryvnia ?
Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CC
Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar achquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig.Heb je weleens gevlogen met Wizz?
Tja, boeiend. Voor zo'n prijsje verwacht ik niet dat de stewardess me een pijpbeurt geeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar ach
Het is eindbestemming en word persoonlijk door locals opgehaald met de auto.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.
Ik hoop niet dat je je hebt laten verleiden tot een ticket bij Aeroflot met een overstap, want ik wens je veel succes met het halen van de connectie en het personeel op het vliegveld.
Daarnaast, mocht het je eindbestemming zijn, succes met de taximaffia om naar Moskou zelf te komen.
Voor meer evaringen
http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/svo.htm
Oh, ik heb gewoon doodleuk foto's gemaakt op het vliegveld van Rhodosquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:12 schreef joko90 het volgende:...
Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:30 schreef EddyAlbena het volgende:
Had het ergens anders ook gevraagd, maar zonder reactie.
Iemand ervaring met Air Europa?
Ok dank!quote:Op maandag 26 juli 2010 21:24 schreef TFS het volgende:
[..]
Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.
Verschil tussen KLM, welke ik als vlucht had van en naar Madrid, en Air Europa heb ik niet echt gemerkt. Ik vond het dus wel een prima maatschappij.
Wij hadden 3 koffers en een parasol, en die waren gewoon goed aangekomen. Met overstap dus tussen KLM en Air Europa in Madrid. Maar dit is ook al weer een jaar geleden en ik weet niet hoe het zit met vluchten buiten Europa..quote:Op maandag 26 juli 2010 21:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ok dank!
Ik vlieg in januari JFK-MAD en lees op een reviewsite alleen maar negatieve reacties, vooral mbt het kwijt raken van baggage. Ik zit uiteindelijk maar vier dagen in Madrid dus als er iets mis is wordt het ook nog eens lastiger om het op te lossen.
Klinkt allemaal veelbelovend. Maar als Siberia Airlines. nog nooit van gehoord overigens, in Duitsland mag landen, zal het met de veiligheid wel meevallen. Wel op tijd uitstappen anders eindig je misschien wel in de Gulag Archipel.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:50 schreef Alec690 het volgende:
Heenreis is 'operated by Siberia Airlines (S7)' en terug gewoon door AirBerlin zelf.
Iemand ervaringen met deze maatschappijen? Goed te doen voor een onervaren vlieger?
Bij veel maatschappijen kun je als personeel je voorkeuren aangeven op welke bestemming je graag wilt vliegen. Bij het maken van de indelingen wordt er dan naar die voorkeuren gekeken en ingedeeld op basis van senioriteit. Dan kunnen populaire bestemmingen vaak door oudere medewerkers gevlogen worden. Bij veel Amerikaanse maatschappijen is het zelfs zo dat je eerst een X aantal (zeg maar veel) jaren binnenlands moet vliegen aleer je op intercontinentale bestemmingen mag vliegen, vandaar dat Schiphol altijd vol is met Amerikaanse oma's..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:50 schreef Professional het volgende:Jeugdigheid kennen ze niet in wervingsprocedure bij Lufthansa?
Prima kisten hoor. Leeftijd zegt eigenlijk weinig. 747's vliegen ook nog overal, de oude 737's ook Eerste F70's werder begin '90 gebouwd, dus nog relatief jong.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Basson het volgende:
Hoe zijn die Fokker F-70 vliegtuigen? De laatsten zijn in 1997 gebouwd dus, slik, 13 jaar oud... Zijn het rammelbakken of voel je je nog redelijk veilig in zo'n toestel?
Dat is het 'm ook ja. Ik heb zelf bij een onderhoudsbedrijf stage gelopen en daar eens een dag meegelopen met de monteurs, je wilt niet weten hoe streng dat verloopt en hoe accuraat het is. De leeftijd doet het 'm niet, anders zou zo'n vliegtuig natuurlijk gelijk uit omloop worden gehaald, als het meer risico heeft tot falen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:55 schreef Basson het volgende:
Ik heb de neiging om het te vergelijken met een auto: ik heb minder vertrouwen in een auto uit '97 dan een uit 2004. Een vliegtuig heeft flink te lijden onder temperatuurwisselingen en de krachten die gepaard gaan met het landen. Het komt neer op onderhoud denk ik.
Ja de 747 en 777 hebben een aardig IFE programma, waar je alles zelf kan kiezen. Vooral veel goede recente muziek (ok afhankelijk van je smaak) en verder de mainstream films en niet zo bijzondere series.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de 747 van British Airways? Wat voor soort IFE kun je verwachten, films/series/muziek naar keuze, of...?
Ik ben een paar jaar terug met KLM naar Londen gevlogen in een 737-300. Wel goede ervaring op zich, alleen was de vlucht heel erg kort dus. Volgens mij kregen we iets makkelijks verpakt te eten, maar het was niet zoveel. De vlucht van Amsterdam naar Rome duurt ongeveer 2 uur, dus ik denk dat je hetzelfde kan verwachten. Geen films o.i.d., daar is de vlucht gewoon veel te kort voor en dat heb je ook niet nodig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:05 schreef casper019 het volgende:
ik ga woensdag vliegen met KLM naar rome, iemand ervaringen met KLM?
leuke films op kortere ritten? en hoe zit het met eten/drinken aan boord?
en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:19 schreef Tinos85 het volgende:
Ben met KLM naar Milaan geweest. Geen film ofzo. Wel een broodje en wat te drinken.
Nee: ook een broodje en iets te drinken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?
Uncle Benzzzzzzquote:Op maandag 26 juli 2010 20:26 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel de verslagen gelezen?! In de meeste gevallen staat het er duidelijk in.
Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:54 schreef Reneuh het volgende:
Ik begin een beetje op te zien tegen de vlucht met Bulgaria Air komende maandag. Ik ga voor mijn vakantie van Amsterdam naar Bourgas. Ik heb twee jaar geleden een vlucht gehad naar Turkije (vergeten welke airline het was), en dat was ronduit verschrikkelijk. Ook al was het maar een vlucht van 4 uur, het voelde veel langer. Ik had zo ontzettend weinig beenruimte dat ik de hele vlucht met mijn knieën tegen de stalen armsteunen van de stoel voor me geperst zat.
Ik lees dit soort taferelen ook over Bulgaria Air. Hopelijk valt het mee. Iemand die wellicht het tegendeel kan berichten?Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht geen 5 sterren vlucht natuurlijk
We proberen ruim op tijd in te checken zodat we kunnen vragen om plaats bij de nooduitgang. Hopelijk gaat dat lukken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef edcetera het volgende:
[..]
Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!
quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:42 schreef Plopr het volgende:
Maatschappij
Air Europa
Traject
Gatwick - Madrid
Madrid - Caracas
Toestel
GM: embraer 195 (links en rechts van het gangpad 2 stoelen)
MC: A330
Vertraging
GM: geen
MC: 30 minuten
Vriendelijk personeel
Wat je mag verwachten, behulpzaam genoeg.
Eten
GM: blijkbaar betaal je continentaal voor je eten (je kon snacks, broodjes en drinken kopen)
MC: Na een uurtje een maaltijd (pasta met 5 stukjes kip, een salade die niet al te vers leek en een stukje cake) met fris of wijn, halverwege pinda´s en wat fris, voor de landing een warm broodje ham-kaas en wat fris. Tegen betaling kun je snacks of alcohol kopen.
Entertainment:
GM geen
MC personal entertainment schermpje met films en muziek
Algehele indruk
Ok voor de prijs
Zie ge-edite info boven. Volgens mij hadden ze overigens behalve de A330 nog een ander type vliegtuig voor lange afstanden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:36 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]Hier zat ik op te wachten. Vlieg in januari terug via JFK-MAD met Air Europa, kon alleen nog niet een beeld krijgen. Hoe was trouwens het aanbod van de films/series op het IFE?
Ik dacht dat je bij Icelandair een eigen schermpje voor je in de stoel hebt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Entertainment
M'n netbook maar gebruikt en een tijdschrift. Op de overheads was een slechte IJslands-gesproken (zonder ondertiteling of wat dan ook) jeugdfilm uit de jaren 80. Daar doe je niemand een plezier meer volgens mij.
Volgens seatguru.com zou in deze kist iedereen on-demand ife zou hebben, maar daar was hier geen sprake van. Apart.
Hmm... ik hoop dat ze in de toestellen van KEF naar JFK wel allemaal aparte schermpjes hebben, maar ik zie wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Entertainment
M'n netbook maar gebruikt en een tijdschrift. Op de overheads was een slechte IJslands-gesproken (zonder ondertiteling of wat dan ook) jeugdfilm uit de jaren 80. Daar doe je niemand een plezier meer volgens mij.
Volgens seatguru.com zou in deze kist iedereen on-demand ife zou hebben, maar daar was hier geen sprake van. Apart.
Over Luchthavens
AMS: duidelijk.. inchecken ging overigens echt vlot, was lekker rustig bij DEP1.
KEF: wat een mini-luchthaven zeg. Had direct m'n koffers en dan ben je ook gelijk buiten. Heerlijk, hoewel het voor de transit wat minder fijn is. Moet vroeg het hotel uit en dan kun je niet gezellig op KEF gaan rondhangen, is niks te doen.
Zoals je ziet ging ik daar dus ook vanuit. Zal morgen hopelijk anders zijn, anders trek ik het echt niet hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:17 schreef EgbertK het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bij Icelandair een eigen schermpje voor je in de stoel hebt?
Normaal gesproken dus wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef Mryc het volgende:
[..]
Hmm... ik hoop dat ze in de toestellen van KEF naar JFK wel allemaal aparte schermpjes hebben, maar ik zie wel.
Klopt ja, maar daar is de prijs ook niet echt naar, volgens mij zijn ze relatief goedkoop.quote:Voor een overstap dus wel prettig zo'n kleine luchthaven, weinig tijd nodig om over te stappen lijkt me.
Volgens mij is Icelandair een van de weinige maatschappijen waarbij je tijdens intercontinentale vluchten moet betalen voor eten + drinken of niet? Op zich geen ramp, maar valt toch op
Enquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Zoals je ziet ging ik daar dus ook vanuit. Zal morgen hopelijk anders zijn, anders trek ik het echt niet hoor.
Je kan je op Keflavik - Toronto wat ook een uurtje of 6 is nieteens vermaken met desnoods een boek ofzo? Hoe dacht je dat het vroeger ging als je 3 dagen onderweg was naar Indonesie. Als je perse personal IFE wilde had je maar een (duurdere) vlucht moeten nemen met een airline die dat wel in alle toestellen heeft.quote:Het zijn beide vrij korte stukken. Je hebt niet een écht lang stuk erbij zitten.
Ik heb juist voor FI, een duurdere, gekozen vanwege IFE, die zal er morgen ook zijn, daar ben ik eigenlijk wel zeker van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En
[..]
Je kan je op Keflavik - Toronto wat ook een uurtje of 6 is nieteens vermaken met desnoods een boek ofzo? Hoe dacht je dat het vroeger ging als je 3 dagen onderweg was naar Indonesie. Als je perse personal IFE wilde had je maar een (duurdere) vlucht moeten nemen met een airline die dat wel in alle toestellen heeft.
Mwa, als het echt krap wordt, staan ze je op te wachten bij het uitstappen om je door de luchthaven heen te loodsen en om je te bewegen op te schieten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:07 schreef Masanga het volgende:
Iemand een idee of het niet nuttiger is zich minder te haasten en zo de connectie naar Brussel te 'missen'? Zouden ze zomaar overboeken of zouden ze claimen dat als we ons haastten we het wel gehaald zouden hebben? Zouden we een voucher krijgen voor een drankje/hapje? De volgende vlucht werd 5u30 later georganiseerd, wat natuurlijk ook niet perfect is, maar bon..
Daar hebben we deze voor: Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)quote:Op woensdag 1 september 2010 18:12 schreef Omnifacer het volgende:
Kun je hier ook terecht voor vragen over airlines? Ik ga misschien boeken bij AA, maar dat schijnt toch best een drama te zijn?
toch wel van plastic mag ik hopen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:49 schreef Juuhachi het volgende:
Eten
Was te doen, we vlogen 11 uur lang dus we kregen 2x eten... Het was voornamelijk Japans voedsel en je had ook beschikking tot een gewone mes en vork.
Op pagina 3 heb ik een review geplaatst. Als je nog specifieke vragen hebt kan je ze altijd stellenquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:32 schreef PLAE@ het volgende:
Zijn er nog mensen hier die (positieve?) ervaringen hebben met Vueling? De budgetvariant van Iberia.
In vliegtuigen krijg je nog vaak genoeg mes en vork van staal. Maar goed, dan heb je het over een lullig stomp mesje. Je krijgt op Schiphol ook bij de Schengen gates gewoon bestek in de restaurants, het is enkel wat ongevaarlijker gemaaktquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
toch wel van plastic mag ik hopen?
ah ja thanks. Had ik waarschijnlijk gelezen voor ik ooit had gedacht er mee te vliegen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:33 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Op pagina 3 heb ik een review geplaatst. Als je nog specifieke vragen hebt kan je ze altijd stellen
Nope, de gewone variant dus. Inderdaad een beetje opmerkelijk als je erover na denktquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
toch wel van plastic mag ik hopen?
Ik heb zelf ook de route AMS-BCN (en terug) gevlogen, ansich weinig opmerkingen te plaatsen, het personeel is nu en dan totaal niet te verstaan in het engels, maar daar zal weinig interessants tussen zitten (en als je neerstort begrijp je het in het spaans ook welquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ah ja thanks. Had ik waarschijnlijk gelezen voor ik ooit had gedacht er mee te vliegen.
Ga van de week AMS-BCN en BCN-MAD vliegen met ze. Ben benieuwd (vooral nav de negatieve recensies overal).
Het viel jou dus mee, fijn.
Is het een idee om standaard de prijs erbij te vermelden? Dat zal niet altijd lukken, maar is wel erg prettig, want het gaat toch altijd om de prijs/kwaliteit-verhouding?quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef Alec690 het volgende:
Maatschappij
Algehele indruk
Simpele vliegmaatschappij, maar voor de prijs zeer redelijk. Personeel mag wel wat beter Engels spreken op vluchten vanaf Duitsland.
Singapore Airlines is een prima keuzequote:Op donderdag 11 november 2010 13:27 schreef _Loki het volgende:
Jullie hebben me overgehaald, ik ga met singapore air.
Leek mij ookquote:Op donderdag 11 november 2010 14:07 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Singapore Airlines is een prima keuze
Mag ik vragen waar je precies vaart...?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:56 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
KLM
# Traject
KWI - AMS (Kuwait International Airport - Schiphol)
#Toestel
Airbus 330-200 30% vol
# Vertraging
Geen (-10 minuten)
# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk
# Eten
Echt goed...
's nachts een warm boordje gevuld met gehakt of kaas/champios
Kwamen regelmatig langs met wat water of sap.
's ochtends een lekere pannenkoek met met fruit en een sausje + een bakje fruit / yogurt en een broodje.
# Entertainment
Video On Demand
# Algehele indruk
Goed, Geen klachten
# Eventueel informatie over de luchthavens
KWI vriendelijk mensen. Mooi vliegveld maar de wc waren goor.
We kwamen 6 uur te vroeg aan op het vliegveld omdat het schip op 17:00 vertrok. We moesten zodoende 6 uur wachten. Voor het inchecken moesten we ook 3 uur wachten er was nergens een bankje of een paar stoelen. (Voordat je kan inchecken)
We werden 3 keer op veiligheid gecontroleerd.
1 Bij het inchecken door een poortje + rontgen apparaat
2. Voor de immigratie
3 Bij betreden vliegtuig
AMS ging sneller dan verwacht. Kon zo doorlopen door de douane/bagage afhandeling Behalve het broodje duurde wat langer waardoor ik mijn trein had gemist
Hij bedoelt vast luchtschip. En anders is het figuurlijk.quote:Op maandag 15 november 2010 20:14 schreef skipper26 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je precies vaart...?
Had al eerder de woorden schip en varen voorbij zien komen. Ben ook in die sector werkzaam, daarom...quote:Op maandag 15 november 2010 20:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Hij bedoelt vast luchtschip. En anders is het figuurlijk.
Ik dacht altijd dat Amerikaanse maatschappijen redelijk slecht waren. Of is dit een uitzondering?quote:Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef skipper26 het volgende:
# Maatschappij
United Airlines
# Traject
Amsterdam - Chicago O'Hare (Boeing 777-200)
Chicago O'Hare - Los Angeles (Boeing 757)
Los Angeles - Chicago O'Hare (Airbus A319)
Chicago O'Hare - Amsterdam (Boeing 777-200)
# Vertraging
Niet noemenswaardig...
# Vriendelijk personeel
Ja, niets mis mee. Amerikaans personeel, dus een wat hogere gemiddelde leeftijd. En ook een steward(ess) die Nederlands spreekt. Lachwekkend slecht..
# Eten
Voor een vliegtuig niet slecht.
# Entertainment
In de Boeing 777 heeft iedereen zijn eigen scherm, met films, series en muziek en radio. Channel 9 op de radio is erg leuk om te volgen, dat is namelijk het kanaal waarmee ze met de luchtverkeersleiders praten.
# Algehele indruk
Goede maatschappij waar ik zo nog een keer mee zou vliegen...
# Eventueel informatie over de luchthavens
Chicago en Los Angeles zijn allebei ruim opgezet en zoals je van amerikaanse vliegvelden kan verwachten zeer goed voorzien van winkels en barretjes. Het transportsysteem om naar andere terminals te reizen is zeer netjes en duidelijk. Alleen moesten we even wennen aan de informatie op de schermen daar. Bij ons in Europa gaat het op vertrektijd en daar is het gerangschikt op bestemming.
Nee, ik heb al een paar keer met Amerikaanse maatschappijen gevlogen, en ik vind ze beter dan Europese maatschappijen. US Airways is wel wat slechter, maar Continental en United vind ik behoorlijk goedquote:Op maandag 15 november 2010 20:39 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Amerikaanse maatschappijen redelijk slecht waren. Of is dit een uitzondering?
En Delta en American Airlines?quote:Op maandag 15 november 2010 20:41 schreef skipper26 het volgende:
[..]
Nee, ik heb al een paar keer met Amerikaanse maatschappijen gevlogen, en ik vind ze beter dan Europese maatschappijen. US Airways is wel wat slechter, maar Continental en United vind ik behoorlijk goed
Geen ervaring mee tot nu toequote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En Delta en American Airlines?
Zeker, heb me prima vermaakt van Amsterdam naar Melbournequote:Op donderdag 11 november 2010 14:07 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Singapore Airlines is een prima keuze
Singapore Airlines is toch relatief duur? Voor Australië zijn er volgens mij altijd goedkopere alternatieven.quote:Op maandag 15 november 2010 22:26 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Zeker, heb me prima vermaakt van Amsterdam naar Melbourne
Klopt, maar ik wilde voor mijn eerste verre vlucht kwaliteit ipv te gaan met een karige maatschappij. Was denk ik iets meer dan 1500 euro kwijt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Singapore Airlines is toch relatief duur? Voor Australië zijn er volgens mij altijd goedkopere alternatieven.
Omdat Air NZ ineens niet meer vloog op AKL - SIN (vanaf begin 2007) kreeg ik ter vervanging een SA vlucht aangeboden. Zeer goede vlucht, alles prima in orde. Ik moet trouwens zeggen dat dit bij Air New Zealand ook het geval is. Die laatste maatschappij is goedkoper dan de KLM, echter de kwaliteit is tig malen beter.quote:Op maandag 15 november 2010 22:26 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Zeker, heb me prima vermaakt van Amsterdam naar Melbourne
Beetje hetzelfde verhaal als met Qatar en Oman Air. Grote broer in het buurland is de prijsvechter dus er op andere onderdelen, zoals kwaliteit, geconcurreerd worden. Oman schijnt echt de top maatschappij te zijn om mee naar het verre oosten te vliegen. Helaas vliegen ze alleen vanaf Frankfurt en Londen (en Parijs, maar dat schiet niet op).quote:Op woensdag 17 november 2010 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Omdat Air NZ ineens niet meer vloog op AKL - SIN (vanaf begin 2007) kreeg ik ter vervanging een SA vlucht aangeboden. Zeer goede vlucht, alles prima in orde. Ik moet trouwens zeggen dat dit bij Air New Zealand ook het geval is. Die laatste maatschappij is goedkoper dan de KLM, echter de kwaliteit is tig malen beter.
Alle drie de maatschappijen 747 gevlogen trouwens.
Ik hoorde ook al heel veel goeds over Oman Air.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:49 schreef buzz1291 het volgende:
Beetje hetzelfde verhaal als met Qatar en Oman Air. Grote broer in het buurland is de prijsvechter dus er op andere onderdelen, zoals kwaliteit, geconcurreerd worden. Oman schijnt echt de top maatschappij te zijn om mee naar het verre oosten te vliegen. Helaas vliegen ze alleen vanaf Frankfurt en Londen (en Parijs, maar dat schiet niet op).
Voor de beste stoelen moet je bij de KLM in een 777-300 ook op rij 9 of 10 zitten. Die zijn gewoon een kwart breder dan alle ander stoelen in economy. Maar de rugleuning van die stoel op rij 14 kon echt wel heel wat verder achterover dan de gewone stoelen in C. Maar het verschil valt pas op wanneer je boven 1,90 bent. Dan is die 3 inch meer beenruimte net genoeg om het Transvertragia (lees easy jet, ryanair, airasia etc) gevoel kwijt te raken.quote:Op maandag 22 november 2010 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit was overigens een comfort class stoel. Ik had de stoel op rij 14, denkende (en zo stond het ook op de website van KLM), dat de beenruimte groter zou zijn. Maar ik heb er niet zoveel van gemerkt. Vond het eigenlijk maar bar tegenvallen, misschien dat je 2 centimeter meer beenruimte krijgt, ik zou er persoonlijk geen stuiver extra voor betalen.
Ik heb bij British Airways ook eens voor die tussenklasse gekozen, daar heet het World Traveller Plus. Het viel mij ook enorm tegen. Je hebt nog steeds het gevoel van ruimtegebrek.quote:Op maandag 22 november 2010 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit was overigens een comfort class stoel. Ik had de stoel op rij 14, denkende (en zo stond het ook op de website van KLM), dat de beenruimte groter zou zijn. Maar ik heb er niet zoveel van gemerkt. Vond het eigenlijk maar bar tegenvallen, misschien dat je 2 centimeter meer beenruimte krijgt, ik zou er persoonlijk geen stuiver extra voor betalen.
Natuurlijk. Als je het geld zou hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Toch liever First als ik zou kiezen(en het geld zou hebben
)
Zou gewoon altijd voor Virgin gaan als je kan kiezen tussen de twee. (En daar is First/Upper Class dankzij veel aanbiedingen ook erg betaalbaar).quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Toch liever First als ik zou kiezen(en het geld zou hebben
)
En die bar bij Virgin upper class is ook een aanraderquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:33 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Zou gewoon altijd voor Virgin gaan als je kan kiezen tussen de twee. (En daar is First/Upper Class dankzij veel aanbiedingen ook erg betaalbaar).
Het grootste probleem is de beenruimte die nog steeds niet al te geweldig is. In het begeleidende stukje tekst, lees ik niets over uitbreiding van de beenruimte. Ook zijn de foto's heel sneaky gemaakt: er zit niemand in de stoelen zodat je de beenruimte lastig kunt beoordelen. Ook wordt er gesuggereerd dat de opstelling per 2 stoelen is, terwijl het volgens mij gewoon 3 x 3 is. Ik vind het zelf geen overtuigende verbetering.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Heb eigenlijk nooit een bar onboard meegemaakt. De Upper Class stoelen op zich lijken me echter nooit zo extreem relaxed, maar ik moet het gewoon een keer proberen. BA heeft momenteel gewoon zo'n relaxte deal voor lange vluchten in business, dus ga ik daar voor. Maar goed, zo vaak vlieg ik geen lange afstanden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En die bar bij Virgin upper class is ook een aanraderEen van de betere on board bars bij een airliner.
Kan je misschien een uitgebreid verslag plaatsen?quote:Op woensdag 24 november 2010 08:47 schreef Katinkat het volgende:
Wij vlogen met Pegasus, goedkope turkse maatschappij; is goed bevallen, geen maaltijden ed maar prima personeel.
Wat wel opviel dat zowel op de heen- als de terugreis onze vliegtijden enigszins waren gewijzigd (heen tweede vlucht uur later), terug eerst vlucht half uur eerder). Wij zijn hier niet van op de hoogte gebracht, dus het is goed om van te voren de tijden op internet te checken. je krigjt er dud geen mail over.
Met welke airlines vlieg je het meest naast BA? KLM?quote:Op woensdag 24 november 2010 09:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nooit een bar onboard meegemaakt. De Upper Class stoelen op zich lijken me echter nooit zo extreem relaxed, maar ik moet het gewoon een keer proberen. BA heeft momenteel gewoon zo'n relaxte deal voor lange vluchten in business, dus ga ik daar voor. Maar goed, zo vaak vlieg ik geen lange afstanden.
KLM en SAS waarschijnlijk inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met welke airlines vlieg je het meest naast BA? KLM?
Is denk ik een Boeing 767-300. Boeing 737 zal het vol denk ik niet halen...quote:Op donderdag 25 november 2010 03:45 schreef revpolen het volgende:
Maatschappij
ArkeFLy
Traject
Amsterdam Aruba
Toestel
Boing 737-800 ( denk ik? )
Vertraging
1 uur.. maar toch optijd aangekomen!
Vriendelijk personeel
Jahoor, niks aan de hand.
Eten bij binnenkomst glas champagne
Keuze uit parelhoen/zalm, tussendoor drinken en ijs en borrelnootjes
Entertainment
Eigen systeem met film/games/tv/radio
Algehele indruk
Super! Had voor 330,- een comfort klasse ( wist ik genees, dacht dat ik standaard economie had..) en op de luchthaven kon ik voor 60,- upgraden naar de hoogste klasse! Comfort premium!
een super aanrader! Wel tussen kak mensen die mij echt aankeken van zo'n snot ventje die hier zit enz.. maar toch Super!
Dat was idd een 767-300. Ik naam aan dat 330 euro een enkeltje was?quote:Op donderdag 25 november 2010 03:45 schreef revpolen het volgende:
Maatschappij
ArkeFLy
Traject
Amsterdam Aruba
Toestel
Boing 737-800 ( denk ik? )
Vertraging
1 uur.. maar toch optijd aangekomen!
Vriendelijk personeel
Jahoor, niks aan de hand.
Eten bij binnenkomst glas champagne
Keuze uit parelhoen/zalm, tussendoor drinken en ijs en borrelnootjes
Entertainment
Eigen systeem met film/games/tv/radio
Algehele indruk
Super! Had voor 330,- een comfort klasse ( wist ik genees, dacht dat ik standaard economie had..) en op de luchthaven kon ik voor 60,- upgraden naar de hoogste klasse! Comfort premium!
een super aanrader! Wel tussen kak mensen die mij echt aankeken van zo'n snot ventje die hier zit enz.. maar toch Super!
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:34 schreef Party_P het volgende:
Vertraging
Beide keren geen vertraging bij aankomst. Duurde beide retourtjes wel erg lang met vertrekken. Vliegtuig zat vol, deuren al dicht, maar vertrekken ho maar terwijl het vliegveld rustig was.
AH kijk, thanksquote:Op donderdag 25 november 2010 12:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.
En bij Ryanair is door 'padding' van de vluchttijd, dus meer tijd voor de vliegreis rekenen dan je daadwerkelijk maakt, vaak het geval dat je bij vertrek moet wachten omdat je anders veel te vroeg op de luchthaven van bestemming aankomt.quote:Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.
enkeltje iddquote:Op donderdag 25 november 2010 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat was idd een 767-300. Ik naam aan dat 330 euro een enkeltje was?
Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:
En dan nog te bedenken dat we de dagen ervoor van zo'n beetje 15 uur met de trein hebben gereden door midden Europa heen. En daar hadden we minder vertraging mee dan deze vlucht.
De prijs. En het feit dat een treinreis naar Nederland niet erg interessant is, helemaal gezien het feit we de afgelopen dagen aardig wat trein uren in Frankrijk, Italie en Zwitserland gemaakt hebben met fantastische uitzichten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?
Southwest is dan ook niet voor niets het voorbeeld voor ryanair, alleen doen ze het bij ryanair nog een beetje erger..quote:Op zondag 9 januari 2011 02:45 schreef EddyAlbena het volgende:
[b]# Algehele indruk
Het is een wat aparte maatschappij. Seat assignments doen ze niet aan. Daar schrok ik eerst van, maar in werkelijkehid werkt het best goed. Als je op tijd online incheckt izt je gewoon bij de A-groep en mag je als een van de eerste inchecken en kun je altijd wel een plaats uitzoeken waar jij dat graag wilt.
De stoelen hekel ik, de hoofdleuning staat niet echt recht, maar meer naar voren wat nogal een nekpijn bezorgde.
Er zijn best een aantal goede filmpjes over dit soort gebeurtenissen bij SW:quote:Personeel is goed, maar wel apart, maar dat schijnt SouthWest dus te zijn. Toen de piloot wat aankondigingen deed mbt beveiliging maakte hij er een hele show van. Met z'n Texaanse accent ging Star Wars nadoen toen hij het had over het gebruik van de zuurstof maskers (!and breath like you've never breathed before!'). Iemand vertelde me toen dat ze SouthWest daarom zo leuk vond, het interactieve personeel. Niet uitzonderlijk dus bij SouthWest, ook al omdat op de vorige vlucht aan het einde soort aerobic les werd gegeven voor het landen.
Nee, de prijs zegt niet zoveel. Dit is sterk afhankelijk van de dag waarop het ticket is gekocht en de dag waarop gevlogen wordt.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
Heb het even opgezocht en toegevoegd:quote:Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
quote:Op zondag 9 januari 2011 15:53 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht en toegevoegd:
Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef EddyAlbena het volgende:
# Traject
Madrid - Amsterdam
#Vliegtuig
A320
# Maatschappij
easyJet
Prijs
72 EUR (23 voor ticket, rest voor bagage)
# Vertraging
1u
Bezetting
Vol.
# Vriendelijk personeel
Gewoon, ok.
# Eten
Geen.
# Entertainment
Geen.
# Algehele indruk
Drama.
Inchecken ging zo ongelooflijk sloom. Ikw eet niet waar ze mee bezig waren, maar dit was echt dramatisch.
Vervolgens werden een aantal bestemming bij een prio balie geplaatst, waaronder AMS. Wij dus daarheen, maar is onze oorspronkelijke rij alsnog eerder aan de beurt dan wij.
Soit, uiteindelijk gewoon op tijd.
Eenmaal daar, is er nog geen vliegtuig, maar staat boarding- en vertrek tijd nog gewoon op dezelfde tijd. Niks geen meldingen ook, maar iedereen wee tnatuurlijk wel dat dat ding nooit meer op tijd is.
Eenmaal boardende is het weer een grote chaos. Iedereen in de jetway om die kist in te gaan, ontzettend druk en dan moet er ook nog eens continue ground handling personeel langs.
Aan boord ook nog een grote chaos wb communicatie tussen on board en ground personeel (over te weinig overhead ruimte) waardoor boardende mensen de hele tijd werden opgehouden.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).
Aan de grond bleek dat info voor ontvangende mensen compleet verkeerd op de borden stond (originele aankomst tijd werd weergegeven net als dat de bagage al op band lag, aankomsthal was ook aangegeven als 1, terwilj dat 4 was). Kan missdchien ok een fout van Schiphol zijn, maar ik vermoed dat easyJet wederom beperkt communiceerde.
Vond ik dus ook al vreemd. Ironie trouwens dat wanneer je van het vliegtuig buiten in de kou naar de gate loopt over zo'n grondtekst loopt met 'stars only'quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.
Maar het lijkt mij niet dat een 5* airline, of gerenomeerde airlines zomaar op de polderbaan worden gedropt? Niet da tik het verder een probleem vind hoor, daarvoor betaal ik ook gewoon minder. Het was alleen een extra irritatie op een groot klote proces rond die hele vlucht.quote:Vertrek vanaf Madrid is inderdaad altijd een drama, ik heb die vlucht al enkele keren moeten maken, en heen is de vertraging 15-25 minuten, terug altijd langer, en communicatie in Madrid is nihil.
Dat je trouwens op de polderbaan land is in den beginne niet de fout van Easyjet, de luchtverkeersleiding bepaald op welke baan een vliegtuig mag landen, echter na een bepaalde tijd zal dat altijd de pokke polderbaan zijn als deze in gebruik genomen kan worden.
Morgenavond op weg terug vanuit Manchester zal ik ook weer op die baan terechtkomen....
Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
Baangebruik heeft geen moer te maken met status, geld of wat dan ookAfhankelijk van de windrichting/overig baangebruik/geluidsnormen bepaalt de verkeersleiding welke banen gebruikt worden.
Kan ik mij bijna niet voorstellen. Wordt ook bepaald door Luchtverkeersleiding Nederland en daar betaalt iedereen gewoon dezelfde tarieven aan. Dan speelt bijvoorbeeld de aanvliegroute meer mee, komt men vanuit het zuiden (MAD) of het noorden/westen (MAN) oid.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
Dat dus. Ik vlieg enkel "normale" airlines eigenlijk en die landen ook eindeloos vaak op die kutbaan...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Kan ik mij bijna niet voorstellen. Wordt ook bepaald door Luchtverkeersleiding Nederland en daar betaalt iedereen gewoon dezelfde tarieven aan. Dan speelt bijvoorbeeld de aanvliegroute meer mee, komt men vanuit het zuiden (MAD) of het noorden/westen (MAN) oid.
Of het nooit een rol speelt kan ik niet bevestigen, ik kan mij indenken dat de KLM cityhoppertjes wel eens wat eerder een betere baan krijgen toebedeeld, simpelweg omdat de Fokkertjes / Embrear ook op de kortere baan kan landen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
Ik vlieg uitsluitend met cityhoppers naar en van Amsterdam vanaf waar ik woon (en vaak vanaf daar ook weer verder met een cityhopper naar een andere bestemming) en kom vaak genoeg op de Polderbaan terecht.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Of het nooit een rol speelt kan ik niet bevestigen, ik kan mij indenken dat de KLM cityhoppertjes wel eens wat eerder een betere baan krijgen toebedeeld, simpelweg omdat de Fokkertjes / Embrear ook op de kortere baan kan landen.
In de avond, na 20:00 uur op zeker moet, als het kan, van de polderbaan gebruikgemaakt worden, Easyjet of KLM.
Het is ook niet uitgesloten dat je op de polderbaan terecht komt, bij bepaalde windrichtingen en bepaalde tijden is die baan verplicht, maar als de wind in een bepaalde hoek staat zie je de KLM Cityhoppertjes wel eens op de kortere landingsbaan landen, gewoonweg omdat de kleinere toestellen dat nu eenmaal kunnen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg uitsluitend met cityhoppers naar en van Amsterdam vanaf waar ik woon (en vaak vanaf daar ook weer verder met een cityhopper naar een andere bestemming) en kom vaak genoeg op de Polderbaan terecht.
Gezien de bestemmingen die de 747 aandoet vallen die 15/20 minuten in het niets bij de lengte van de vlucht.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is ook niet uitgesloten dat je op de polderbaan terecht komt, bij bepaalde windrichtingen en bepaalde tijden is die baan verplicht, maar als de wind in een bepaalde hoek staat zie je de KLM Cityhoppertjes wel eens op de kortere landingsbaan landen, gewoonweg omdat de kleinere toestellen dat nu eenmaal kunnen.Neemt niet weg dat de polderbaan vervelend is, hoewel het landen met een kleiner toestel over het algemen nog wel gaat, die kunnen relatief snel naar de gate rijden, maar opstijgen met een 747 van KLM vanaf de polderbaan is rampzalig....
Heb je iets tegen alle Arabieren of alleen deze twee?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:35 schreef Melochan het volgende:
# Maatschappij
Heenweg KLM, terugweg Air France en KLM.
# Traject
AMS - KIX, KIX - CDG, CDG - AMS
# Prijs
Iets meer dan 800¤.
# Bezetting
Alle vluchten propvol, 100% dus.
# Vertraging
Geen vertraging gehad op een van de vluchten. In Osaka zelfs 10 minuten voor schematijd vertrokken.
# Vriendelijk personeel
Het KLM personeel op de heenweg was dit keer wel okay-ish. Schattige steward die met z'n billetjes achteruit achter z'n trolley paradeerdeIk had nog nooit met AF gevlogen ivm overstap in Parijs enzo, maar ik was echt positief verrast. Super elegant personeel en ze kwamen absurd vaak langs met water. Vanuit Parijs was het niet veel soeps met een 17-jarig mokkel met los lang haar (
) en een bouwvakker-turned-steward. Maar dat was ook niet zo'n punt voor dat half uurtje in de lucht.
# Eten
AMS - KIX volgens mij beef of pasta. Ik had pasta, en dat ging onaangeraakt weer mee met de trolley. Wát een lucht kwam daar vanaf zeg. Die vlucht heb ik overbrugt met toffees en een hoop water. KIX - CDG had heerlijk eten, met verse salades en dressings. En itt KLM, hebben ze bij AF lekkere baguettes ipv van die slappe broodballetjes van KLM. De enorme kuip brie die erbij zat, was volgens vriendlief heel lekker. Verder kon je tijdens die vlucht achterin udon noodles halen en die waren erg lekker. Oh en ze kwamen vaak langs met water as I said before. CDG - AMS kreeg je een jodekoek of wat hartigs, en snel wat te drinken. Niks mis mee voor de korte vliegtijd.
# Entertainment
AMS - KIX het bekende in-flight entertainment system. Weinig mis mee, maar heb geen films gekeken. Richting Parijs een fijn schermpje met de afstandsbediening naast het schermpje ipv dat ie in je dij zit te prikken. Maar liefst drie films gezien; Elle s'appelait Sarah, The Social Network en eentje met Katherine Heighl. Op de laatste vlucht was het entertainment de verlichte Zeeuwse kust en Rotterdam het entertainment (was een avondvlucht). Heb er weinig van meegekregen, was op dat moment al een uur of 24 wakker.
# Algehele indruk
Tja, KLM. Ik begin me steeds meer af te keren tegen die maatschappij, omdat ik weet dat het beter (en vaak ook goedkoper!) kan. Ik vlieg behoorlijk veel (long-haul) en koos altijd voor KLM, maar ik denk dat daar binnenkort wel wat verandering in kan gaan komen. Ik heb gemerkt dat het zoveel beter kanAF was echt een verademing, al had ik wel het gevoel dat hun stoelen iets kleiner waren dan normaal. Maar daar had ik in the end weinig last van - ik ben niet zo lang.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Osaka, KIX, is een efficiënte luchthaven met weinig poeha. De controle was erg netjes. Schoenen moesten uit en door de scan, maar je kreeg wel slippertjes om door dat poortje te lopenachter de controle is er een breed scala aan winkeltjes en eetgelegenheden. Veel tijd om daar rond te lopen hadden we niet, en we zijn dus vrijwel direct met het onbemande treintje naar de gate gegaan. Dat gebouw was duidelijk wat ouder dan de rest, maar wel schoon. Boarding was wel hilarisch met opgefokte Fransen die per se als eerste naar binnen wilden. Wij hebben netjes gewacht tot het gros al zat, en konden meteen doorlopen. Toen we richting de slurf liepen, stonden er twee Japanners te buigen en zeiden "bon voyage!".
Okay, nu CDG. Ik was nog nooit op CDG geweest, en wist niet wat ik moest verwachten. Bij aankomst uit Osaka stonden er vrijwel direct bij de gate borden met informatie voor de overstap. Dus wij waggelden met onze handbaggage richting F33. Toen ik een dronken Fransman die ook uit Osaka kwam had verteld dat ie naar rechts moest voor de baggageband, gingen wij roltrapje af, hoekje om en poortje door. En na het poortje stond Hij daar; de kleine Arabier met absurd lange baard met een enorm geweer voor z'n lichaam langs. Ik keek hem aan, en liep door. Toen riep ie me: "Eeeeeh! *Frans gebrabbel* passapwortah!". Verbaasd keek ik om, en gaf hem mijn paspoort. Daarna begon hij in het Frans te schreeuwen, en nadat ik twee of drie keer probeerde duidelijk te maken dat ik echt geen Frans sprak, kwam het hoge woord eruit: "WHERE FROM?!!". Netjes gaf ik antwoord, "Osaka, Japan", en ik vroeg me af of ie dat niet kon aflezen van mijn boarding pass die ik hem ook gegeven had. Maar goed. Na een paar vuile blikken snauwde hij "OK!", en mochten we doorlopen. Bespetterd door zijn speeksel kwamen we aan bij de volgende controle. Weer al je meuk door een scan enzo. Nadat ik erachter kwam dat ik mijn riem nog omhad (ik was maar 24 uur wakker), en werd teruggestuurd door de douanier, kwam ik er piepvrij doorheen. En daar sta je dan weer je spullen bij elkaar te rapen. Ik wachtte aan het einde van die rolband op vriendlief, die vrij lang op zijn spullen moest wachten. Toen zijn spullen erdoorheen waren, en hij zijn riem/horloge/etc aan het omdoen was, gilde er een naar knoflook/kardemom-ruikende Indiaase medewerkster naar me. Ik keek om, en ze wees naar de band waar ik stond te wachten. Na een hoop miscommunicatie kreeg ze toch de kracht om op te staan, 5 meter te lopen en te zeggen dat de tas van vriendlief nader gecontroleerd moest worden. Prima. Dus we mochten iets doorlopen, naar een klein tafeltje met eveneens een Arabisch meisje die met handen en voeten duidelijk maakte dat de tas leeg moest. Zo gezegd, zo gedaan. Wij wisten echt niet dat er nog een flesje zeep in de tas zat, maar dat was voor haar geen reden om niet te gaan schreeuwen. Alsof ze m'n moeder was gilde ze "FORBIDDEN! YOU CANNOT BRING THIS INTO FRANCE!!" dat wisten we, maar dat flesje zeep zat er al 2 weken in, weten wij veel. En op Osaka had niemand het flesje opgemerkt. Maar goed, ik moest er wel om lachen. Mopperend liep ze naar de enorme vuilnisbak waar ze het flesje zeep weggooide. Ik keek even om, zag d'r haar volgende prooi benaderen en ik kon niet anders denken dan "meid, wat heb jij een kutbaan". En toen naar de gate! Even twee baguettes met heerlijk beleg gehaald bij Paul, en een beetje mensen zitten kijken. Wel een mooie hal daar, met die metaal/glasconstructie.
Al met al een vreemde ervaring op CDG. The complete opposite van Japan.
Oh, en AMS is natuurlijk bekend. Niks geen problemen gehad daar.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
OK, ik vroeg het voornamelijk omdat die "security lui" natuurlijk snel mensen eruit pikken die non-verbaal communiceren dat ze het maar niks vinden dat er een [willekeurige afkomst] daar staat.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:03 schreef Melochan het volgende:
Alleen deze twee, heb verder nooit problemen met ze gehad in welk land op de wereld dan ookdaarom verbaasde me het ook zo dat deze twee vrij grof waren.
Oh nee die instelling heb ik absoluut niet. Ik keek gewoon op, omdat ik het nogal random vond dat daar iemand stond. Het was zeg maar niet dat we er in een rij langs moesten lopen, maar meer hij stond gewoon raar opgesteld ofzoquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
OK, ik vroeg het voornamelijk omdat die "security lui" natuurlijk snel mensen eruit pikken die non-verbaal communiceren dat ze het maar niks vinden dat er een [willekeurige afkomst] daar staat.
Je kunt dit via Seatguru vergelijken, bij de stoel 'pitch' informatie. Je moet dan wel eerst weten met welk toestel je gewenste vlucht wordt gevlogen. Deze informatie wordt bij de betere bookings websites of op de site van de maatschappij zelf, meestal wel gegeven.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:56 schreef copyfile het volgende:
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoekenGaat om een reis naar de VS trouwens
Mijn ervaring (ben zelf 1.96) is dat een inch meer of minder links of rechts niet zoveel uitmaakt. Je moet een plekkie bij de nooduitgang of in de BC zien te scoren wil je prettig kunnen zitten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:56 schreef copyfile het volgende:
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoekenGaat om een reis naar de VS trouwens
Wat een non argument. Dat is 10 meter, als het al niet minder is....quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:07 schreef Professional het volgende:
enigste minpuntje vind ik wel dat je direct na de douane door de winkel heenmoet, maar dit is uit commercieel oogpunt goed te begrijpen.
Heb je vandaag pas gekeken? Ze hadden 3 weken sale bij Virgin (eco/premium & upper) die afgelopen nacht afliep. Alhoewel dat tot juni was volgens mij. Virgin zal over 2/3 maanden nog wel keer met zo'n sale komen maar dan voor de zomerperiode. Tot nu toe elk jaar iig.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:02 schreef Monopoly_Man het volgende:
Heeft iemand ervaring met BA op het LHR-SFO traject? Alle informatie welkom... vliegtuig, service etc. Heb het geboekt voor augustus... wilde eigenlijk graag met Virgin Atlantic vliegen maar dat was toch een stuk duurder.
Nee heb vorige week gekeken en geboekt... aangezien het de vakantieperiode is wilde ik liefst niet langer wachten met boeken... in ieder geval is het direct en niet Delta of Continental ofzo.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:30 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Heb je vandaag pas gekeken? Ze hadden 3 weken sale bij Virgin (eco/premium & upper) die afgelopen nacht afliep. Alhoewel dat tot juni was volgens mij. Virgin zal over 2/3 maanden nog wel keer met zo'n sale komen maar dan voor de zomerperiode. Tot nu toe elk jaar iig.
Niets is beter dan Virgin(imo)
Mwah, je wordt verplicht door het retailgedeelte te lopen, je kan het niet vermijden, je wordt dus als het ware producten opgedrongen in een winkel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat een non argument. Dat is 10 meter, als het al niet minder is....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |