abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:50:27 #151
45833 crew  Fogel
pi_84955634
Ik heb voor het laatst vorig jaar een paar keer met een Fokker 70/100 gevlogen en je ziet (bij de KLM) aan het interieur dat de vliegtuigen wat oud zijn, maar verder niks mis mee. De Embraer 190 is wel een grote verbetering, daar niet van.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_84955717
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Basson het volgende:
Hoe zijn die Fokker F-70 vliegtuigen? De laatsten zijn in 1997 gebouwd dus, slik, 13 jaar oud... Zijn het rammelbakken of voel je je nog redelijk veilig in zo'n toestel?
Prima kisten hoor. Leeftijd zegt eigenlijk weinig. 747's vliegen ook nog overal, de oude 737's ook Eerste F70's werder begin '90 gebouwd, dus nog relatief jong.
Volgens mij is er procentueel gezien ook geen grotere kans dat je met dergelijke oudere kisten onbedoeld op de aarde klapt.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:15:06 #153
32029 Basson
Dodge This!
pi_84956631
Ik heb veel Boeings en Airbussen van binnen gezien, maar voor mij is dit de eerste keer dat ik in een Fokker beland. Vandaar dat ik toch maar even naar wat info heb gevraagd. Ook gezien de leeftijd van het toestel.
Bedankt voor de reacties!
pi_84958768
13 jaar is ook niet echt heel oud ofzo :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:55:31 #155
32029 Basson
Dodge This!
pi_84961271
Ik heb de neiging om het te vergelijken met een auto: ik heb minder vertrouwen in een auto uit '97 dan een uit 2004. Een vliegtuig heeft flink te lijden onder temperatuurwisselingen en de krachten die gepaard gaan met het landen. Het komt neer op onderhoud denk ik.
pi_84967027
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:55 schreef Basson het volgende:
Ik heb de neiging om het te vergelijken met een auto: ik heb minder vertrouwen in een auto uit '97 dan een uit 2004. Een vliegtuig heeft flink te lijden onder temperatuurwisselingen en de krachten die gepaard gaan met het landen. Het komt neer op onderhoud denk ik.
Dat is het 'm ook ja. Ik heb zelf bij een onderhoudsbedrijf stage gelopen en daar eens een dag meegelopen met de monteurs, je wilt niet weten hoe streng dat verloopt en hoe accuraat het is. De leeftijd doet het 'm niet, anders zou zo'n vliegtuig natuurlijk gelijk uit omloop worden gehaald, als het meer risico heeft tot falen.
Cijfers ken ik niet, maar als ik het nieuws zo volg rond aircrashes dan krijg ik het idee dat in Afrika bijv. veel meer fout gaat (met binnenlandse vluchten), het verbaast mij niks.
Als je in docu's ook ziet waar de oorzaak ligt van crashes, is dat vrijwel altijd onderhoud. Zelfs één wat verroest schroefje kan al grote gevolgen hebben.
pi_85023055
Iemand trouwens ervaring met de 747 van British Airways? Wat voor soort IFE kun je verwachten, films/series/muziek naar keuze, of...?
pi_85023974
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de 747 van British Airways? Wat voor soort IFE kun je verwachten, films/series/muziek naar keuze, of...?
Ja de 747 en 777 hebben een aardig IFE programma, waar je alles zelf kan kiezen. Vooral veel goede recente muziek (ok afhankelijk van je smaak) en verder de mainstream films en niet zo bijzondere series.
pi_85028577
ik ga woensdag vliegen met KLM naar rome, iemand ervaringen met KLM?

leuke films op kortere ritten? en hoe zit het met eten/drinken aan boord?
pi_85030518
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:05 schreef casper019 het volgende:
ik ga woensdag vliegen met KLM naar rome, iemand ervaringen met KLM?

leuke films op kortere ritten? en hoe zit het met eten/drinken aan boord?
Ik ben een paar jaar terug met KLM naar Londen gevlogen in een 737-300. Wel goede ervaring op zich, alleen was de vlucht heel erg kort dus. Volgens mij kregen we iets makkelijks verpakt te eten, maar het was niet zoveel. De vlucht van Amsterdam naar Rome duurt ongeveer 2 uur, dus ik denk dat je hetzelfde kan verwachten. Geen films o.i.d., daar is de vlucht gewoon veel te kort voor en dat heb je ook niet nodig.
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:19:10 #161
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_85032472
Ben met KLM naar Milaan geweest. Geen film ofzo. Wel een broodje en wat te drinken.
pi_85039064
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:19 schreef Tinos85 het volgende:
Ben met KLM naar Milaan geweest. Geen film ofzo. Wel een broodje en wat te drinken.
en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?
pi_85039358
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:45 schreef casper019 het volgende:

[..]

en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?
Nee: ook een broodje en iets te drinken.
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 10:24:09 #164
45833 crew  Fogel
pi_85039765
Dit soort vragen horen eigenlijk hier: Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Kan je na je vlucht een rapport schrijven en dat in dit topic posten ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_85064410
Maatschappij
Carpatair

Traject
Dusseldorf-Timosoara, Timisoara-Bacau,
Bacau-Timisoara, Timisoara-Bacau

Toestel
Saab 2000 x4.
Dit is een klein propellervliegtuig dat plaats biedt aan een kleine 80 man, alleen de vlucht van TImisoara naar Bacau zat volledig vol, de stoelindeling is erg duidelijk aangezien er maar 3 stoelen op een rij zijn: 1 links aan het raam 2 rechts aan het raam op de internationale vluchten zat ik lekker in mn eentje aan het raam.

Vertraging
Alleen op het traject Timisoara-Bacau een klein uur vertraging

Vriendelijk personeel
heel vriendelijk personeel, behulpzaam, en staan je in redelijk engels te woord.

Eten
Dusseldorf-Timisoara: pasta
Timisoara-Bacau: een belegd broodje
Bacau-Timisoara: een appelcakeje
Timisoara-Dusseldorf: een pannekoek met jam ofzo en een belegd broodje

op de internationale vluchten wordt ook 2 keer drinken geschonken, op de binnelandse 1 keer

Entertainment
In Flight magazine en op de internationale vluchten de keus uit een engelstalige en roemeense krant

Algehele indruk
Ik wist niet wat ik moest verwachten, de vorige keer was ik vanaf Dortmund naar Boekarest gevlogen met Wizzair, maar de benzinekosten voor binnelands vervoer deden me besluiten om nu via Timisoara naar Bacau te vliegen.

het inchecken was zo gebeurd, ik had alle papieren uitgeprint. maar ik had ze helemaal niet nodig, alleen mijn Identiteitsbewijs was voldoende om mijn tickets te krijgen, mijn bagage werd meteen gelabeld voor mijn einbestemming en hier had ik ook geen omkijken meer naar. het inchecken kan tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek.
Leuke bijkomstigheid op Dusseldorf was dat bij de check-in balie naast me, een vlucht naar belgrado aan het inchecken was, waar ik dus naast Miralem Sulejmani terecht kwam in de rij. even een klein praatje gemaakt, en even snel een fototje gemaakt voor de privé collectie :)


Eventueel informatie over de luchthavens
Dusseldorf International airport: een gigantisch vliegveld, dus hier is het wel nodig om op tijd in te checken, want je hebt een aardige tijd om je achter de douane een weg te banen. Bij terugkomst lagen mn koffers al bij aankomst in de hal op de bagageband op me te wachten. Voor de mensen die opgehaald worden: spreek gewoon bij de aankomsthal af, want de buiten de "aankomstkant" is het 1 groot doolhof.

Timisoara: hier heb ik niet veel van gezien aangzien het mijn transfervliegveld was, maar het grote voordeel voor de rokers onder ons is dat er een rookruimte aanwezig is dus even snel een sigaretje doen is hier mogelijk. ook is er in de grote wachtruimte gratis draadloos internet aanwezig, dus voor de die hard Fok!ers is er geen nood

Bacau: een heel klein vliegveld. bij aankomst was er een snelle afhandeling van de bagage, dit duurde +- 5 minuten, het voordeel bij aankomst was dat ik van een nationale vlucht afkwam, dus hoefde niet de douane door voor paspoortcontrole en dergelijke.
Op de terugvlucht was ik tussen het inchecken en bij de boardinggate aankomen +- 2 minuten kwijt
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:31:23 #166
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_85393474
# Maatschappij
Hamburg International
# Traject
DUS-FUE
# Vertraging
20 minuten
# Vriendelijk personeel
Ja, best wel
# Eten
2 glaasjes drinken, en warme lunchmaaltijd, keuze uit vegetarische wrap en kip met aardappeltjes, beetje groeten in het zuur, en crackertjes
# Entertainment
In-flight magazine en film
# Algehele indruk
Goed onderhouden, nieuwe vloot
# Eventueel informatie over de luchthavens
Dusseldorf: IDEAAL! Wil nooit meer schiphol :)

# Maatschappij
Hamburg International
# Traject
FUE-DUS
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Ja, flauwe duitse grapjes waar eigenlijk het hele vliegtuig om moest lachen. Echt relaxte sfeer bij Hamburg
# Eten
Nu warm avondmaal: vegetarische pasta: erg lekker(maar van te voren niet gezegd dat het vegetarisch was :P ) of weer dezelfde kip. Ook weer de crackertjes en de zure salade.
# Entertainment
In flight-magazine en een of anders onbekende duitse film
# Algehele indruk
Weer goede vlucht, beetje turbulentie maar daar ging het personeel goed mee om door de mensen die het eng vonden goed gerust te stellen!
# Eventueel informatie over de luchthavens
Fuerteventura: Vrij modern vliegveld, paar leuke winkeltjes. Wel jammer dat je pas op het moment dat je kunt gaan boarden je gate te weten krijgt. Gelukkig valt het allemaal redelijk te belopen!
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:54:23 #167
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_85515372
Ik begin een beetje op te zien tegen de vlucht met Bulgaria Air komende maandag. Ik ga voor mijn vakantie van Amsterdam naar Bourgas. Ik heb twee jaar geleden een vlucht gehad naar Turkije (vergeten welke airline het was), en dat was ronduit verschrikkelijk. Ook al was het maar een vlucht van 4 uur, het voelde veel langer. Ik had zo ontzettend weinig beenruimte dat ik de hele vlucht met mijn knieën tegen de stalen armsteunen van de stoel voor me geperst zat.

Ik lees dit soort taferelen ook over Bulgaria Air. Hopelijk valt het mee. Iemand die wellicht het tegendeel kan berichten? :') Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht geen 5 sterren vlucht natuurlijk ;)
I spoke proper England since I was a children.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:13:24 #168
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_85527845
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:26 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel de verslagen gelezen?! In de meeste gevallen staat het er duidelijk in.
Uncle Benzzzzzz
The best firms advertise the least...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:24:29 #169
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_85528230
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:54 schreef Reneuh het volgende:
Ik begin een beetje op te zien tegen de vlucht met Bulgaria Air komende maandag. Ik ga voor mijn vakantie van Amsterdam naar Bourgas. Ik heb twee jaar geleden een vlucht gehad naar Turkije (vergeten welke airline het was), en dat was ronduit verschrikkelijk. Ook al was het maar een vlucht van 4 uur, het voelde veel langer. Ik had zo ontzettend weinig beenruimte dat ik de hele vlucht met mijn knieën tegen de stalen armsteunen van de stoel voor me geperst zat.

Ik lees dit soort taferelen ook over Bulgaria Air. Hopelijk valt het mee. Iemand die wellicht het tegendeel kan berichten? :') Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht geen 5 sterren vlucht natuurlijk ;)
Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!
The best firms advertise the least...
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:22:04 #170
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_85554733
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef edcetera het volgende:

[..]

Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!
We proberen ruim op tijd in te checken zodat we kunnen vragen om plaats bij de nooduitgang. Hopelijk gaat dat lukken. :P
I spoke proper England since I was a children.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:56:11 #171
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_85555773
Maatschappij
Transavia

Traject
Amsterdam - Faro
Faro - Amsterdam

Toestel
Geen idee :X

Vertraging
Op de heenreis een kleine 20 minuten. Terugreis een kleine 10 minuten. Wel met beide vluchten op tijd geland.

Vriendelijk personeel
Op de heenreis vlot en leuk personeel. Lekker spontaan en in voor een grapje. Op de terugreis een Barbie en Ken stel, een vage meid en een jongen die ontzettend op die blonde creep uit desperate housewives leek. Barbie en Ken waren mij iets te nep, je kunt ook overdrijven met je glimlach.

Eten
Heenreis wat drinken en een reepje. Mijn medereisgenoten hebben zich tegoed gedaan aan saucijzenbroodjes, noodles, cup-a-soup en M&M's.
Terugreis wat drinken, een broodje met ei en bacon.
Vond het overigens heel erg duur. Was voor mij de eerste keer vliegen maar was blij dat m'n pa een creditcard bij zich had... 2,50 voor een bekertje cup-a-soup :N Vlucht duurde 3 uur, dan wil je toch wat drinken.

Entertainment
Op de heenreis de film Valentine's Day. Had ik helaas al gezien maar an sich een hele leuke film voor degenen die 'm nog niet kende. Op de terugreis How to train your dragon.

Algehele indruk
Was mijn eerste vliegervaring, heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Gezien de prijs was het een prima reis, de vertragingen waren te verwaarlozen en de vluchten verliepen prima.

Heb helaas weinig gezien van het vliegveld van Faro, we waren de laatsten die inchekten dus veel tijd om rond te kijken hadden we niet. Wat ik in vogelvlucht gezien heb is dat er wel wat winkels zijn, onder andere een grote drank/rookwaar/parfumwinkel. Daarnaast een klein restaurantje en nog wat miniwinkels. Denk niet dat je je er uren kunt vermaken maar de inchecktijd is er prima te overbruggen.

Al met al een prima eerste vliegervaring :)
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_85577519
Maatschappij
Air Europa

Traject
Gatwick - Madrid
Madrid - Caracas

Toestel
GM: embraer 195 (2-2 opstelling, bezettingsgraad zo´n 80%))
MC: A330 (2-4-2 opstelling, bezettingsgraad slechts zo´n 25-30% dus ik had 4 stoelen om languit op te liggen :P )

Vertraging
GM: geen
MC: 30 minuten

Vriendelijk personeel
Wat je mag verwachten, behulpzaam genoeg.

Eten
GM: blijkbaar betaal je continentaal voor je eten (je kon snacks, broodjes en drinken kopen)
MC: Na een uurtje een maaltijd (pasta met 5 stukjes kip, een salade die niet al te vers leek en een stukje cake) met fris of wijn, halverwege pinda´s en wat fris, voor de landing een warm broodje ham-kaas en wat fris. Tegen betaling kun je snacks of alcohol kopen. Oh ja ze kwamen na de maaltijd en het broodje ook nog langs met koffie en thee voor de liefhebbers daarvan.

Entertainment:
GM geen
MC personal entertainment schermpje met films (geen series, keus uit ongeveer 10 films, meeste titels zeiden mij niets, uiteindelijk heb ik Cop Out, Date Night en een stukje Clash of the Titans gezien) en muziek (´radiostations´ in zo´n 10 verschillende stijlen). Geen games of vluchtinformatie.

Algehele indruk
Geen topkwaliteit (vooral continentaal niet) maar voor de prijs is het ok.

Luchthavens:
Gatwick: groot, wel redelijk overzichtelijk, jammer alleen dat ze het gatenummer vrij laat bekend maken, veel faciliteiten, maar geef mij maar een wat minder druk vliegveld.
Madrid: enorm, niet echt modern, het lijkt erop dat er een en ander gerenoveerd wordt
Caracas: Vooralsnog alleen de weg naar buiten gevonden, verliep allemaal soepel. Vervoer naar de stad per OV is wat lastig (je kunt een bus naar metrostation Gato Negro nemen, van daaruit verder met de metro), ´s nachts is een taxi aan te raden.

[ Bericht 42% gewijzigd door Plopr op 22-08-2010 21:21:43 (IFE info, toestelinfo en luchthaveninfo toegevoeg) ]
pi_85579289
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:42 schreef Plopr het volgende:
Maatschappij
Air Europa

Traject
Gatwick - Madrid
Madrid - Caracas

Toestel
GM: embraer 195 (links en rechts van het gangpad 2 stoelen)
MC: A330

Vertraging
GM: geen
MC: 30 minuten

Vriendelijk personeel
Wat je mag verwachten, behulpzaam genoeg.

Eten
GM: blijkbaar betaal je continentaal voor je eten (je kon snacks, broodjes en drinken kopen)
MC: Na een uurtje een maaltijd (pasta met 5 stukjes kip, een salade die niet al te vers leek en een stukje cake) met fris of wijn, halverwege pinda´s en wat fris, voor de landing een warm broodje ham-kaas en wat fris. Tegen betaling kun je snacks of alcohol kopen.

Entertainment:
GM geen
MC personal entertainment schermpje met films en muziek

Algehele indruk
Ok voor de prijs
^O^ Hier zat ik op te wachten. Vlieg in januari terug via JFK-MAD met Air Europa, kon alleen nog niet een beeld krijgen. Hoe was trouwens het aanbod van de films/series op het IFE?
pi_85583361
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:36 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

^O^ Hier zat ik op te wachten. Vlieg in januari terug via JFK-MAD met Air Europa, kon alleen nog niet een beeld krijgen. Hoe was trouwens het aanbod van de films/series op het IFE?
Zie ge-edite info boven. Volgens mij hadden ze overigens behalve de A330 nog een ander type vliegtuig voor lange afstanden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:08:05 #175
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85591567
Maatschappij

LOT Polish Airlines

Traject

L'viv - Warschau

Toestel

Aerospatiale/Alenia ATR 72 (maakt herrie iig)

Vertraging

Geen

Vriendelijk personeel

Helemaal niks te klagen :) , vriendelijke mensen.

Eten

Broodje kaas, drankje naar keuze en nog een drankje naar keuze.

Entertainment

Geen

Algehele indruk

Prima.

Vliegveld

L'viv; maakt echt een trieste indruk. Nu al te druk met die paar vluchten die er zijn op een dag...en dat moet in 2012 een speelstad zijn voor EK-voetbal. Men is wel druk aan het bouwen dus tegen die tijd zal het wel goed zitten. Echter zit er in L'viv geen rijke particulier achter maar de overheid. Dit er mede voor dat er niet al teveel haast achter zit.

Warschau; volgens mij gewoon een standaard internationale luchthaven. Ben er alleen aangekomen dus kan er niet zoveel over vertellen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:15:32 #176
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85591850
Maatschappij

German Wings (prijsvechtende dochter van Lufthansa)

Traject

Krakau - Koln/Bonn

Toestel

Airbus .....(dat nieuwe type :D)

Vertraging

Geen

Vriendelijk personeel

Zit echt tussen kwaliteit en Ryanair in zeg maar. Vind ze toch standaard wel vriendelijk. Vaak sturen ze een oudere Duitse dame (beetje zo'n over datum type) mee wat het jonge spul in het gareel moet houden. Deze dame slaagde daar prima in.

Eten

Als ik de moeite had genomen om zo'n domme bon uit te printen had ik recht gehad op een lunchpakketje :+
maar kan er dus niet over meepraten.

Entertainment

Geen

Algehele indruk

Eigenlijk vind ik German Wings voor korte vluchten binnen Europa (als particulier) ideaal. Ze zijn goedkoop, efficiënt en ze vliegen ook naar veel wat minder voor de hand liggende steden (maar dan niet de in the middle of nowhere vliegvelden zoals Ryanair). Meer service dan ze bieden zit ik niet op te wachten (om daar dus ook voor te betalen).

Vliegveld

Krakau, erg druk, logisch...het is zomertijd. Weinig te beleven nadat je door de douane bent maar daar is de boel wel ruim genoeg opgezet (in tegenstelling tot de incheckhal) waardoor je relaxed op het boarden kunt wachten. De kapel op het Johannes Paulus II vliegveld puilde uit :+

Koln/Bonn, ik blijf lachen om de huisstijl daar (de logo's etc). Ideaal dat je zo onder de terminal op de trein kunt springen en je ook niet uren onderweg bent naar je auto als je die er hebt staan. Prima vliegveld.

[ Bericht 4% gewijzigd door PLAE@ op 23-08-2010 00:30:22 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:25:08 #177
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85592273
Maatschappij

Ryanair

Traject

Weeze - Kaunas

Toestel

Geen idee.

Vertraging

7 uur :{

Vriendelijk personeel

tja, na 4 uur roept men om dat je voor de douane een coupon kunt halen voor wat te eten/drinken. nah bedankt.
Het personeel in het vliegtuig zelf is standaard middeldmatig. Prima, ik verwacht voor die prijs ook niet meer.
Stiekem hoop ik wel dat Ryanair met haar imponerende vloot ff een ander toestel achter de hand heeft...dat zal ook best....en eigenlijk begrijp ik ook wel dat men er niet voor kiest om die dan ook in te zetten.

Eten

Het aanbod wordt culinair gezien steeds hoogstaander maar ik waag me er nog niet zo aan.

Entertainment

Geen

Algehele indruk

Ryanair is Ryanair. Je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten (en natuurlijk bij de nooduitgang met je priority boarding van 4 euro!! En dat lukt me dan ook wel. Het was de eerste keer dat ik vertraging had met Ryanair. Dat kan natuurlijk elke maatschappij een keer overkomen.

Vliegveld

Weeze; je kunt liggen op de bankjes! :') . Verder iedereen wel bekend lijkt mij. Was blij dat ik een dik boek bij me had...en het voordeel van Weeze is dat je er altijd nog een boekje aan kunt schaffen in je moerstaal mocht je per ongeluk niks bij je hebben.

Kaunas; Valt niks te beleven. Hoef ook niet. Landen en wegwezen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:46:27 #178
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85596377
He, als je 7 uur vertragen hebt, kun je schadevergoeding vragen bij EUclaim!
Quiero Verte A Mi Lado, Mi Amor
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:45:21 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85597368
Bij een vertraging van 7 uur zou ik net zo lang doorgaan totdat ik die 250 euro binnen had. En zeker als het RyanAir is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:17:09 #180
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_85601865
# Lufthansa
# Dusseldorf int - Newark, New Jersey
# géén vertraging :)
# Zeer vriendelijk personeel
# Goed (voor vliegtuig voer dan) eten, veel drinken. Gratis bier en sterk (wel beperkt maar toch) tijdens de vlucht.
# Eigen entertainment scherm in elke stoel
# Prima indruk
# Eventueel informatie over de luchthavens

Dit zat wel knor dus, nu de terug vlucht

# Continental Airlines
# Newark - Amsterdam
# géén vertraging :)
# Onaardig en nors personeel
# Zeer vies eten, belachelijk weinig (ik bedoel; 2 druiven en één baby-size broodje als ontbijt 0_o)
# Eigen entertainment scherm in elke stoel dat niet goed werkte
# Ik werd naast een verlamde bejaarde gezet. Als ik naar de toilet moest, moest ik dus over hem heen stappen. Dit is voor mij geen probleem; wat wel een probleem was is dat hij 1.5 stoel in beslag nam en dat ik zodoende 0.5 stoel overhad. Personeel weigerde hier wat aan te doen. De betreffende man heeft de hele vlucht met zijn elleboog op mijn borstkas gezeten (uitermate vervelend!).
# Eventueel informatie over de luchthavens
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_85619440
Maatschappij
Finnair

Traject
Amsterdam - Helsinki - Amsterdam.

Toestel
Airbus A319 / A320

Vertraging
Heen:30 minuten, ingehaald tijdens de vlucht
Terug: geen

Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk. Kregen een predeparture drink vanwege de vertraging.

Eten
Business class menu
Heen: Forelmouse, varkensfilet met wilde paddestoelensaus, frambozen bavarois.
Terug: Ceasarsalade, zweedse gehakballetjes en dessert

Entertainment
Vluchtinformatie + CNN
pi_85631108
Maatschappij
Icelandair

Traject
AMS-KEF

Toestel
757-200

Vertraging
20min., 5 min eerder aanwezig.

Vriendelijk personeel
Mwa, ze zijn nou niet bepaald sociaal maar echt last heb je er ook niet van. Het zal wel iets van de IJslanders zijn want ik ben tot nu toe nog geen lachende tegengekomen.

Eten
Zelf iets op AMS gekocht aangezien je aan boord niets zou krijgen.

Entertainment
M'n netbook maar gebruikt en een tijdschrift. Op de overheads was een slechte IJslands-gesproken (zonder ondertiteling of wat dan ook) jeugdfilm uit de jaren 80. Daar doe je niemand een plezier meer volgens mij.
Volgens seatguru.com zou in deze kist iedereen on-demand ife zou hebben, maar daar was hier geen sprake van. Apart.

Over Luchthavens
AMS: duidelijk.. inchecken ging overigens echt vlot, was lekker rustig bij DEP1.
KEF: wat een mini-luchthaven zeg. Had direct m'n koffers en dan ben je ook gelijk buiten. Heerlijk, hoewel het voor de transit wat minder fijn is. Moet vroeg het hotel uit en dan kun je niet gezellig op KEF gaan rondhangen, is niks te doen.

Overall
Vlucht van drie is lekker dus heb niks te klagen. Zie nu wel op tegen woensdag, dan naar Toronto, 'slechts' zes uur, maar een 3-3 opstelling in zo'n 75 vind ik maar niks.
pi_85639705
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:03 schreef EddyAlbena het volgende:

Entertainment
M'n netbook maar gebruikt en een tijdschrift. Op de overheads was een slechte IJslands-gesproken (zonder ondertiteling of wat dan ook) jeugdfilm uit de jaren 80. Daar doe je niemand een plezier meer volgens mij.
Volgens seatguru.com zou in deze kist iedereen on-demand ife zou hebben, maar daar was hier geen sprake van. Apart.
Ik dacht dat je bij Icelandair een eigen schermpje voor je in de stoel hebt?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:35:24 #184
64792 Mryc
play me one more song
pi_85644348
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:03 schreef EddyAlbena het volgende:

Entertainment
M'n netbook maar gebruikt en een tijdschrift. Op de overheads was een slechte IJslands-gesproken (zonder ondertiteling of wat dan ook) jeugdfilm uit de jaren 80. Daar doe je niemand een plezier meer volgens mij.
Volgens seatguru.com zou in deze kist iedereen on-demand ife zou hebben, maar daar was hier geen sprake van. Apart.

Over Luchthavens
AMS: duidelijk.. inchecken ging overigens echt vlot, was lekker rustig bij DEP1.
KEF: wat een mini-luchthaven zeg. Had direct m'n koffers en dan ben je ook gelijk buiten. Heerlijk, hoewel het voor de transit wat minder fijn is. Moet vroeg het hotel uit en dan kun je niet gezellig op KEF gaan rondhangen, is niks te doen.

Hmm... ik hoop dat ze in de toestellen van KEF naar JFK wel allemaal aparte schermpjes hebben, maar ik zie wel.

Voor een overstap dus wel prettig zo'n kleine luchthaven, weinig tijd nodig om over te stappen lijkt me.

Volgens mij is Icelandair een van de weinige maatschappijen waarbij je tijdens intercontinentale vluchten moet betalen voor eten + drinken of niet? Op zich geen ramp, maar valt toch op
pi_85647648
# Maatschappij
AirAsia X

# Traject
Londen Stansted-Kuala Lumpur v.v.

# Toestel
Airbus 340

# Vertraging
Op de heenreis een uur te laat vertrokken omdat de cateringvrachtwagen op Stansted een ongeluk had gehad :') Terug op tijd vertrokken en zelfs een uur te vroeg geland.

# Vriendelijk personeel
Niks mis met het personeel. Waren behulpzaam en voor m'n gevoel met best veel.

# Eten
De maaltijden waren matig. Maar ja, op zo'n lange vlucht wil je toch wel wat warms te eten. Dus keurig mijn bakje leeg gegeten. De noodles waren overigens wel lekker :)

# Entertainment
Niks. Je kon een klein tv-tje kopen, maar daar heb ik maar vanaf gezien. Dus enkel mijn ipod, tijdschriften en het raampje met zich op veel woestijnen.

# Algehele indruk
Overall heeft AirAsia goed gescoord. Voor het geld wat je betaald hoef je niet veel te verwachten, maar ik was van veel minder uit gegaan dan het bleek te zijn. Ook de beenruimte was nog niet eens zo heel verkeerd, ondanks mijn 1.88 meter. Het was een nieuw toestel, dus ook geen gebreken verder kunnen ontdekken.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Op Stansted zijn genoeg eetgelegenheden waar je vooraf even een hapje kunt eten. In Kuala Lumpur land je met AirAsia bij de lowcost terminal. Daar is niet veel te doen, maar ik kon me wel vermaken met het volk dat zat te wachten voor de vlucht naar New Delhi :D
pi_85660061
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:17 schreef EgbertK het volgende:

[..]

Ik dacht dat je bij Icelandair een eigen schermpje voor je in de stoel hebt?
Zoals je ziet ging ik daar dus ook vanuit. Zal morgen hopelijk anders zijn, anders trek ik het echt niet hoor.

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef Mryc het volgende:

[..]

Hmm... ik hoop dat ze in de toestellen van KEF naar JFK wel allemaal aparte schermpjes hebben, maar ik zie wel.
Normaal gesproken dus wel.

quote:
Voor een overstap dus wel prettig zo'n kleine luchthaven, weinig tijd nodig om over te stappen lijkt me.

Volgens mij is Icelandair een van de weinige maatschappijen waarbij je tijdens intercontinentale vluchten moet betalen voor eten + drinken of niet? Op zich geen ramp, maar valt toch op
Klopt ja, maar daar is de prijs ook niet echt naar, volgens mij zijn ze relatief goedkoop.
Daarnaast is het intercontinentaal vliegen met Icelandair qua tijd natuurlijk heel redelijk te doen. Binnen Europe ben je er vanaf de meeste plekken binnen 4u en daarna hoef je nog slechts 6u. Het zijn beide vrij korte stukken. Je hebt niet een écht lang stuk erbij zitten.
pi_85661130
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Zoals je ziet ging ik daar dus ook vanuit. Zal morgen hopelijk anders zijn, anders trek ik het echt niet hoor.
En

quote:
Het zijn beide vrij korte stukken. Je hebt niet een écht lang stuk erbij zitten.
Je kan je op Keflavik - Toronto wat ook een uurtje of 6 is nieteens vermaken met desnoods een boek ofzo? Hoe dacht je dat het vroeger ging als je 3 dagen onderweg was naar Indonesie. Als je perse personal IFE wilde had je maar een (duurdere) vlucht moeten nemen met een airline die dat wel in alle toestellen heeft.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_85664192
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En
[..]

Je kan je op Keflavik - Toronto wat ook een uurtje of 6 is nieteens vermaken met desnoods een boek ofzo? Hoe dacht je dat het vroeger ging als je 3 dagen onderweg was naar Indonesie. Als je perse personal IFE wilde had je maar een (duurdere) vlucht moeten nemen met een airline die dat wel in alle toestellen heeft.
Ik heb juist voor FI, een duurdere, gekozen vanwege IFE, die zal er morgen ook zijn, daar ben ik eigenlijk wel zeker van.
Die was er op AMS-KEF niet, nou prima, daar heb ik het ook niet echt nodig, hoor je mij verder ook niet klagen.
pi_85665256
10 juli 2010 Amsterdam-Amman- Damascus
31 juli 2010 Amman- Amsterdam

Met Royal Jordanien Airlines

Airbus A 320 en A 321

De grote Airbus (ik geloof de A 320) was erg ruim, iedereen had een eigen scherm voor films en muziek. Lekker en veel eten aan boord, genoeg beenruimte en vriendelijk personeel maar erg weinig wijn aan boord.
Verder goede vluchten gehad, vriendelijk personeel.
Kortom een aanrader.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_85717149
Maatschappij
Icelandair

Traject
KEF-YYZ

Toestel
757-200

Vertraging
Geen, 25mins eerder geland

Vriendelijk personeel
Itt maandag vriendelijke, behulpzame mensen.

Eten
Zoals al vermeld moet je ook op int.cont. vluchten betalen voor je eten (10 EUR+ voor de maaltijden,z elf niet genomen, dus kan niet oordelen). Kinderen krijgen wel, vlak na departure een kindermenu.

Entertainment
Netbook, iTouch en IFE. Aanbod van ife was ok maar ik kan er amper gebruik van maken daar mijn gehoor slecht tegen ruis kan, wat natuurlijk niet te vermijden is in een vliegtuig..

Over Luchthavens
KEF: ook om te vertrekken een prima luchthaven, geen moeilijkheden om ergens te komen, alles gaat één kant op. De vertrekhal is vrij ruim en heeft wat leuke winkels/bars. Ook genoeg winkels bij de gates, maar die waren gek genoeg allemaal dicht.

YYZ: pf geen idee, het is echt mega-groot en verrekte lange rijen bij customs en immigratie, werd je niet heel vrolijk van. Wandeling naar customs was ook beroerdlang. Na afhalen van bagage ook nog eens bij de uitgang in een lange rij staan waar het blijkbaar normaal is om voor te kruipen.
Vind het wel wat hebben hoor, zo'n grote luchthaven.
Bij aankomst trouwens naast Emirates' A380 geparkeerd :)

Overall
Prima vlucht, had het geluk dat de middelste stoel onbezet was, dat maakt zo'n vlucht zoveel relaxter. 6uur waren vrij snel voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door EddyAlbena op 26-08-2010 05:11:23 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:55:07 #191
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_85719686
Net terug van 7 vluchten naar/door/van de States. Ik post binnenkort wel eens mijn bevindingen, maar wat een vreselijke carry on-cultuur hebben ze daar. -O- Ik kan begrijpen dat als je geen baggage incheckt je een vrij ruime tas meehebt, maar zowat iedereen heeft die daar+ "personal item" is bij sommigen ook een vrij ruime tas en dan hebben ze nog eens het een en ander mee uit de duty free. Dat "gevecht" telkens weer om je eigen kleine carry on-tas te plaatsen tussen die mastodonten :P Kijken ze je dikwijls nog kwaad aan: "Plaats dat kleine tasje eens ergens bij jou (onder de seat voor je) zodat ik meer plaats heb".

Voor de rest wel prima vluchten gehad, al wacht ik nog op mijn baggage die thuis zal worden nageleverd.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:07:11 #192
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_85722171
Vlucht 1/8

# Maatschappij: British Airways
# Traject: Brussel-Heathrow
# Vertraging: Niks bijzonders.
# Vriendelijk personeel: Ja
# Eten: Drankje+ iets kleins. Prima voor zo'n korte vlucht.
# Entertainment: Schermpjes waarop je de route kan volgen: een kleine touch die ik enorm apprecieer.
# Algehele indruk: Prima
# Eventueel informatie over de luchthavens
Brussel en Heathrow zijn genoegzaam gekend. Ik had een enorm vlotte transfer van T5 naar T3 en genoot van de "gezellige internationale drukte" van Heathrow. Was het niet voor een lange reis dat ik er was, zou ik me er misschien net aan storen.

Vlucht 2/8

# Maatschappij: American Airlines
# Traject: Heathrow-JFK (New York)
# Toestel: B777-200. Opvallend hoe klein ik de cabine vond, zeker in vergelijking met het opeengepakte gevoel in een 777-300ER van Emirates. Verbaasde me positief, al kan dat ook liggen aan het feit dat ik aan het raam zat in de 2-5-2 configuratie. Beenruimte was ook ok.
# Vertraging: geen
# Vriendelijk personeel: ja, opvallend vriendelijk.
# Eten: Eerst de keuze tussen kip of een soort mushroom-pasta. Vriendin koos voor het eerste, ik voor de pasta en vond het erg lekker. Jammer van het plastieken bestek (stom misschien, maar dat is een detail waar ik belang aan hecht). Later op de vlucht werd een stuk pizza geserveerd. Ook prima! Opvallend: de crew was een groot deel van de vlucht zichtbaar aanwezig en kwam regelmatig rond met drank. ^O^
# Entertainment: Kleine (en dan bedoel ik echt klein) PTV's. Goede keuze aan films/programma's/muziek. De synchronisatie beeld/geluid vond ik bij de films niet goed en ook de oortjes die je krijgt vond ik van een wel erg belabberde kwaliteit. Eigen iPod-oortjes dan maar gebruikt.
# Algehele indruk: Prima eigenlijk. Ik heb nu al 11 AA-vluchten achter de rug, waarvan de vorige alweer 3 jaar geleden. Toen eindigde ik echt met een mindere ervaring op de
# Eventueel informatie over de luchthavens:
JFK: vrij lang wachten op de baggage, voor de rest ging alles vlot.

Vlucht 3/8

# Maatschappij: JetBlue
# Traject: Burlington (Vermont)-JFK
# Vertraging: geen
# Vriendelijk personeel: ja
# Eten: gratis frisdrank+zakje nootjes. Op een vlucht van 45 minuten is dat aangenaam.
# Entertainment: Eigen PTV met vrij ruime keuze.
# Algehele indruk: Prima. Zeker van een LCC. En geen flippende FA's bij ons.
# Eventueel informatie over de luchthavens:
Burlington: klein (zoals het bijhorende stadje) maar prima georganiseerd.

Vlucht 4/8

# Maatschappij: American Airlines
# Traject: JFK- San Juan (Puerto Rico)
# Vertraging: 45 min. Reden had volgens de piloot niks te maken met het vliegtuig, maar geen verdere info.
# Vriendelijk personeel: Prima wederom.
# Eten: Geen lunch ofzo, maar wel een drankje en nootjes. En wanneer ik Sprite vroeg kreeg ik meteen een hele blik van 355 ml. ^O^
# Entertainment: Enkele grote schermen met een film op + regelmatig vluchtinformatie+ het geanimeerde boarden waarbij iedereen hard zijn/haar best deed die ongelofelijk grote carry on-luggage in de overhead bins te rammen.
# Algehele indruk: AA kan weinig doen aan het volk dat het meekrijgt en organiseerde de vlucht prima. Een 757 vond ik wel eerder klein en die zat afgeladen vol. Vroeger werd met een 767 gevlogen, en dat zou misschien comfortabeler aanvoelen, hoewel de vlucht maar 3u duurde en een 757 dus volstaat.
# Eventueel informatie over de luchthavens:
San Juan: Prima luchthaven voor transit. En als je dan het bord ziet met alle exotische bestemmingen vanuit San Juan in de Caribbean, voel je je meteen in vakantiestemming.

Vlucht 5/8

# Maatschappij: American Eagle (dochtermaatschappij van American Airlines)
# Traject: San Juan/ St-Maarten
# Vertraging: Geen
# Vriendelijk personeel: Vriendelijk wel, maar enthousiast was het nu ook niet bepaald.
# Eten: enkel een drankje, maar ook dat is een prima gift op zo'n korte vlucht.
# Entertainment: Was donker buiten. Wel een magazine natuurlijk, maar goed, op een korte vlucht vermaak je je sowieso.
# Algehele indruk: Leuk vliegtuigje, die ATR72. De zetels zijn versleten en de beenruimte is erg krap.
# Eventueel informatie over de luchthavens:
Eerste keer dat ik op de vernieuwde luchthaven van St-Maarten was: prima werk!

Vlucht 6/8

# Maatschappij: American Eagle
# Traject: St-Maarten- San Juan
# Vertraging: neen
# Vriendelijk personeel: neen
# Eten: drankje zoals in heenvlucht
# Entertainment: het prachtige uitzicht en de luid snurkende overamerikaanse dame die aan de andere kant van het gangpad zat.
# Algehele indruk: Wel erg matige crew: al zitten smsen terwijl je passagiers uitstappen, opzichtelijk geeuwen, verveeld en maar half de veiligheidsinstructies voortonen... Dramatisch.
# Eventueel informatie over de luchthavens: al besproken. Mijn vriendin en ik trokken dan San Juan in (hadden 8u lay over) en dat was makkelijk te bereiken en een erg mooie stad (Oud San Juan althans).
De luchthaven laat zoiets vlot toe.

Vlucht 7/8

# Maatschappij: Iberia
# Traject: San Juan-Madrid
# Toestel: A340-300: Veel negatieve reviews gelezen waardoor ik op mijn hoede was, maar alles viel veel beter mee dan verwacht. Crew sprak ook vlot Engels. De vlucht is codeshare met American Airlines en ook voor de film was er Engelstalig geluid bij.
# Vertraging: Een uurtje, bijna allemaal goedgemaakt tijdens de vlucht.
# Vriendelijk personeel: ^O^ , al kwamen ze veel minder frequent rond dan die van AA tijdens LHR-JFK (al was het een nachtvlucht). Deden erg hun best mij in het Engels aan te spreken.
# Eten: Zowel mijn vriendin als ik voelden ons niet te best, dus de eerste maaltijd hebben we beiden zowat volledig geskipt. Was traditioneel (chicken-lasagne), maar had metalen bestek ^O^ . Er waren te weinig drankrondes doorheen de vlucht, maar er werd wel wijn en bier geserveerd. Het ontbijt vond ik prima en tegen dan had ik grote honger.
# Entertainment: onvoldoende. Ik mag er niet aan denken een longhaul vlucht overdag met ze te maken (al heb ik niet geslapen, lukt gewoon niet in een vliegtuig, 's nachts is de sfeer toch steeds iets rustiger).
# Algehele indruk: Aanvaardbaar tot goed.
# Eventueel informatie over de luchthavens.
De vlucht arriveerde met een minieme vertraging maar daarna was het minstens 10 minuten wachten op trappen om uit te stappen. We moesten van Terminal 4s naar Terminal 4 en hadden nog 20 minuten. We hadden overal geluk en haalden het net: we waren bij de laatsten om te boarden. Onze baggage haalde de overstap niet en kan nu elk moment thuis afgeleverd worden.


Vlucht 8/8

# Maatschappij Iberia
# Traject: Madrid-Brussel
# Vertraging: Op tijd.
# Vriendelijk personeel: Knap :P , maar niet bijzonder vriendelijk.
# Eten: te betalen :( . Intussen waren we ruim 24u wakker, hadden we erg moeten rennen om de connectie te halen en hadden we ongelofelijke dorst. Door de reis geen Euro's op zak, en bovendien waren we niet bepaald gelukkig te merken dat we zelfs geen glas water kregen. Slechte punten als je het mij vraagt. Bovendien ondermaatse beenruimte.
# Entertainment: Geen.
# Algehele indruk: Zucht. Na een longhaul vlucht (voorafgegaan door nog een vlucht en 8u in een stad rondwandelen) was deze vlucht echt een marteling. Eenvoudige zaken om het prettiger te maken waren er niet (een drankje, comfortabele seats,..) Bovendien werden mijn vriendin en ik op een totaal verschillende plaats in het vliegtuig geplaatst.
# Eventueel informatie over de luchthavens: Uur moeten wachten om niet-aangekomen baggage te melden in Brussel. Maar goed, de connectie was zo kort dat dat me niet verbaast.

Iemand een idee of het niet nuttiger is zich minder te haasten en zo de connectie naar Brussel te 'missen'? Zouden ze zomaar overboeken of zouden ze claimen dat als we ons haastten we het wel gehaald zouden hebben? Zouden we een voucher krijgen voor een drankje/hapje? De volgende vlucht werd 5u30 later georganiseerd, wat natuurlijk ook niet perfect is, maar bon..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_85723545
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:07 schreef Masanga het volgende:


Iemand een idee of het niet nuttiger is zich minder te haasten en zo de connectie naar Brussel te 'missen'? Zouden ze zomaar overboeken of zouden ze claimen dat als we ons haastten we het wel gehaald zouden hebben? Zouden we een voucher krijgen voor een drankje/hapje? De volgende vlucht werd 5u30 later georganiseerd, wat natuurlijk ook niet perfect is, maar bon..
Mwa, als het echt krap wordt, staan ze je op te wachten bij het uitstappen om je door de luchthaven heen te loodsen en om je te bewegen op te schieten.

Je kan natuurlijk ook ´bewust´ je aansluitende vlucht missen, maar wat als de volgende vlucht al volgeboekt zit ? Dan zou je wel het bokje zijn natuurlijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_85868063
# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam - Barcelona (BCN)

# Toestel
Boeing 737-800 Winglets

# Vertraging
30 minuten later vertrokken omdat het startslot verlopen was door een aantal passagiers wat laat aan boord kwam; Uiteindelijk 5 minuten na schematijd geland op Barcelona.

# Vriendelijk personeel
Alleeraardigst en attent personeel! Kreeg genoeg eten & drinken aangeboden op deze ochtendvlucht.

# Eten
Twee kleine bolletjes (bruin en wit), de één met roomkaas, de ander met kaas en honing. Verder ook 2 bakjes koffie gehad, wat mij betreft een prima ontbijt, daar ik ook geen grote eter ben met het ontbijt.

# Entertainment
Niks. Dat viel me toch wel een beetje tegen van KLM, maar goed, m'n Ipod was goed genoeg voor dit 1h en 45 min. durende vluchtje!

# Algehele indruk
KLM scoort wat mij betreft prima, eten was prima en over de beenruimte was ik al helemaal tevreden, zat op rij 6 en kon bijna languit zitten en dat voor een vlucht waar ik ¤125,- voor betaald heb!

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam: bekend
Barcelona: Gearriveerd in de nieuwe terminal (terminal 1) en wat een verademing is dat zeg! Geheel nieuw, mooi luchthavengebouw en ook op de koffers slechts een half uur moeten wachten, inclusief het wandelingetje naar de bagageband!
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_85869649
# Maatschappij
KLM

# Traject
Marseille (MRS) - Amsterdam

# Toestel
Embraer 190

# Vertraging
30 minuten later vertrokken, echter wel 5 minuten voor schema geland op de Polderbaan.

# Vriendelijk personeel
Wederom vriendelijk personeel! Kreeg dit keer wel 3 drankjes aangeboden op een nog kortere vlucht!

# Eten
Twee broodjes(bruin en wit), de één met roomkaas, de ander met vleeswaren. Als avondeten natuurlijk niet optimaal, maar het vulde toch redelijk!

# Entertainment
Niks, maar net als op de heenweg was m'n Ipod m'n grootste vriend!

# Algehele indruk
KLM scoort wat mij betreft prima, eten was prima en over de beenruimte was ik al helemaal tevreden, zat nu op rij 7 en had net zoveel beenruimte als op de heenweg en nu ook een leren stoel, en dat voor ¤75! :)

# Eventueel informatie over de luchthavens
Marseille: Vanuit de stad leek het een redelijk vliegveld, maar in werkelijkheid stelt het nog minder voor dan Rotterdam-The Hague en Eindhoven. De douane zit al naast de incheckbalies in vertrekhal 3 en 4 (vertrekhal 1 en 2 zijn nog wel ruim), slechts 3 winkeltjes aldaar, terwijl er na de douane slechts 1 winkeltje voor alle gates aanwezig is. Tevens kon je de vliegtuigen al vanaf de incheckbalies al zien, zo klein was het dus eigenlijk! Verder niks op aan te merken hoor, alleen waren we dus al vrij vroeg op de luchthaven vanwege onze huurauto, terwijl de dus ook wel een uurtje later hadden kunnen komen! ;)
Amsterdam: Bekend
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_85878798
# Maatschappij
Egyptair

# Traject
AMS-CAI

# Toestel
Boeing 737-800

# Vertraging
15 minuten later vertrokken, 10 minuten vertraagd gearriveerd.

# Vriendelijk personeel
Erg vriendelijk personeel! Ze deden erg hun best.

# Eten
Een complete maaltijd, met keuze uit rundvlees of kip. 3x drinken gehad. Op de terugweg keuze uit kip of vis.

# Entertainment
Eerst de status van de vlucht, waar we waren en hoe snel we vlogen enz. Daarna werd een film gedraaid in het engels met arabisch ondertiteld.

# Algehele indruk
Egyptair ziet er netjes uit. Ze hebben een recente vloot 737's. Ziet er keurig uit vanbinnen. Beenruimte had iets meer mogen zijn, maar goed voor de prijs is dit een goede keuze.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Cairo: Een best groot vliegveld met 3 terminals, waarvan de 3e terminal vorig jaar geopend is. Dat ziet er erg modern en geordend uit. Veel duty free shops en je voelt je er veilig. De 3e terminal ziet er beter uit dan Schiphol vind ik persoonlijk. De andere terminals heb ik niet gezien.
Amsterdam: Bekend
  woensdag 1 september 2010 @ 18:12:29 #197
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_85956530
Kun je hier ook terecht voor vragen over airlines? Ik ga misschien boeken bij AA, maar dat schijnt toch best een drama te zijn?
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 18:15:32 #198
45833 crew  Fogel
pi_85956613
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:12 schreef Omnifacer het volgende:
Kun je hier ook terecht voor vragen over airlines? Ik ga misschien boeken bij AA, maar dat schijnt toch best een drama te zijn?
Daar hebben we deze voor: Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 1 september 2010 @ 18:33:26 #199
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_85957095
Bedankt Fogel!
  dinsdag 7 september 2010 @ 06:09:06 #200
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_86154021
Maatschappij
Singapore Airlines

Traject
Frankfurt - Singapore

Toestel
Boeing 747-400

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk. Lopen de benen uit het lijf tijdens de hele vlucht.

Eten
Economy class. Mwah... niet om over naar huis te schrijven.

Entertainment
Vluchtinformatie + films + muziek.. wat je maar wilt. Het schermpje was echter van zeer slechte kwaliteit en het systeem reageerde vaak traag of helemaal niet.

De vlucht an sich was goed verlopen. Ik had alleen verwacht iets ruimer te zitten en dat het entertainment systeem van betere kwaliteit zou zijn bij Singapore Airlines. Het kan ook komen door het oudere toestel waar ik mee ben gevlogen.
I spoke proper England since I was a children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')