Waar kan ik die vinden?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Thetallguy het volgende:
Klopt, maar snel zijn ze nietEven gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
Gewoon op Schiphol.nl een zoekopdracht doen met vertrek naar Kuala Lumpur ergens in de zomerquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Je kunt ook op de MAL site de timetable bekijken.... Daarin staat ook de 744 vermeld (alsmede de 772 van KLM)quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Die 4.000 is de prijs voor een enkele reis. Ik had ook een retourticket kunnen boeken voor 2.500 - 3.000 Euro (en dan niet terug vliegen) maar dit is me nog steeds te prijzig.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:33 schreef PLAE@ het volgende:
Maar 4k normaal.
Dat zijn toch gigantische bedragen. Zitten er dan alleen maar CEO's aan boord ofzo?
Wat voor baan moet ik hebben om zo relaxed rond te reizen voor m'n werk.
quote:Op maandag 24 mei 2010 12:11 schreef EddyAlbena het volgende:
Maatschappij?
Finnair
Algehele indruk?
Finnair komt op mij over als een relaxte rustige maatschappij, ze staan makkelijk voor je klaar en doen nergens moeilijk over. Vluchten liepen heel soepel, alleen jammer dat we op de heenweg geen tweede maaltijd kregen vanwege kans op turbulentie.
Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.htmlquote:Op maandag 24 mei 2010 12:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Dat is iets wat ik vaker hoor, en mij ook is opgevallen bij Finnair, zelfs op cruisehoogte wordt er bij kans op turbulentie de seatbeltsign aangedaan, zelfs als de turbulentie al geweest is.
Ze zijn dan nogal fel op het opstaan, meer als bij andere maatschappijen in mijn ervaring, wat dat aangaande is KLM veel relaxter, misschien is dat de Hollandse nuchterheid.
Maar het kan ook te maken hebben met de route die ze vliegen, dat deze wat meer aan turbulentie onderhevig is, al moet ik zeggen dat dat nou weer meeviel, en dat ze gewoon graag wilden dat men op de stoel bleef zitten...
quote:Op maandag 24 mei 2010 18:56 schreef Masanga het volgende:
[..]
Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.html
Kan me inbeelden dat zo'n zaken wel een invloed hebben op de beslissing om het fasten your seatbelt-sign in te schakelen. Vorig jaar vloog ik met EK tussen DXB en JNB en moesten de FA's vanaf pakweg Mogadishu tot de grens met Zuid-Afrika zelf vastzitten (5-tal uur vliegen nonstop) terwijl de turbulentie in mijn ogen meeviel en op sommige momenten quasi nihil was. Ik hoorde ergens (zonder zeker te weten of het klopt) dat onweerszone's in Afrika soms duizenden kilometers lang kunnen zijn. Ach, veiligheid boven alles neem ik aan.
Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:07 schreef Alec690 het volgende:
Iemand ervaring met Sheremetevyo airport (Moskou)? Is het echt zo'n drama?
Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CCquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met Wizz Air? Kan ik ook gewoon met euro's of $ betalen i.p.v. met Hryvnia ?
Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CC
Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar achquote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig.Heb je weleens gevlogen met Wizz?
Tja, boeiend. Voor zo'n prijsje verwacht ik niet dat de stewardess me een pijpbeurt geeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar ach
Het is eindbestemming en word persoonlijk door locals opgehaald met de auto.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.
Ik hoop niet dat je je hebt laten verleiden tot een ticket bij Aeroflot met een overstap, want ik wens je veel succes met het halen van de connectie en het personeel op het vliegveld.
Daarnaast, mocht het je eindbestemming zijn, succes met de taximaffia om naar Moskou zelf te komen.
Voor meer evaringen
http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/svo.htm
Oh, ik heb gewoon doodleuk foto's gemaakt op het vliegveld van Rhodosquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:12 schreef joko90 het volgende:...
Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:30 schreef EddyAlbena het volgende:
Had het ergens anders ook gevraagd, maar zonder reactie.
Iemand ervaring met Air Europa?
Ok dank!quote:Op maandag 26 juli 2010 21:24 schreef TFS het volgende:
[..]
Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.
Verschil tussen KLM, welke ik als vlucht had van en naar Madrid, en Air Europa heb ik niet echt gemerkt. Ik vond het dus wel een prima maatschappij.
Wij hadden 3 koffers en een parasol, en die waren gewoon goed aangekomen. Met overstap dus tussen KLM en Air Europa in Madrid. Maar dit is ook al weer een jaar geleden en ik weet niet hoe het zit met vluchten buiten Europa..quote:Op maandag 26 juli 2010 21:40 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ok dank!
Ik vlieg in januari JFK-MAD en lees op een reviewsite alleen maar negatieve reacties, vooral mbt het kwijt raken van baggage. Ik zit uiteindelijk maar vier dagen in Madrid dus als er iets mis is wordt het ook nog eens lastiger om het op te lossen.
Klinkt allemaal veelbelovend. Maar als Siberia Airlines. nog nooit van gehoord overigens, in Duitsland mag landen, zal het met de veiligheid wel meevallen. Wel op tijd uitstappen anders eindig je misschien wel in de Gulag Archipel.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:50 schreef Alec690 het volgende:
Heenreis is 'operated by Siberia Airlines (S7)' en terug gewoon door AirBerlin zelf.
Iemand ervaringen met deze maatschappijen? Goed te doen voor een onervaren vlieger?
Bij veel maatschappijen kun je als personeel je voorkeuren aangeven op welke bestemming je graag wilt vliegen. Bij het maken van de indelingen wordt er dan naar die voorkeuren gekeken en ingedeeld op basis van senioriteit. Dan kunnen populaire bestemmingen vaak door oudere medewerkers gevlogen worden. Bij veel Amerikaanse maatschappijen is het zelfs zo dat je eerst een X aantal (zeg maar veel) jaren binnenlands moet vliegen aleer je op intercontinentale bestemmingen mag vliegen, vandaar dat Schiphol altijd vol is met Amerikaanse oma's..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:50 schreef Professional het volgende:Jeugdigheid kennen ze niet in wervingsprocedure bij Lufthansa?
Prima kisten hoor. Leeftijd zegt eigenlijk weinig. 747's vliegen ook nog overal, de oude 737's ook Eerste F70's werder begin '90 gebouwd, dus nog relatief jong.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Basson het volgende:
Hoe zijn die Fokker F-70 vliegtuigen? De laatsten zijn in 1997 gebouwd dus, slik, 13 jaar oud... Zijn het rammelbakken of voel je je nog redelijk veilig in zo'n toestel?
Dat is het 'm ook ja. Ik heb zelf bij een onderhoudsbedrijf stage gelopen en daar eens een dag meegelopen met de monteurs, je wilt niet weten hoe streng dat verloopt en hoe accuraat het is. De leeftijd doet het 'm niet, anders zou zo'n vliegtuig natuurlijk gelijk uit omloop worden gehaald, als het meer risico heeft tot falen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:55 schreef Basson het volgende:
Ik heb de neiging om het te vergelijken met een auto: ik heb minder vertrouwen in een auto uit '97 dan een uit 2004. Een vliegtuig heeft flink te lijden onder temperatuurwisselingen en de krachten die gepaard gaan met het landen. Het komt neer op onderhoud denk ik.
Ja de 747 en 777 hebben een aardig IFE programma, waar je alles zelf kan kiezen. Vooral veel goede recente muziek (ok afhankelijk van je smaak) en verder de mainstream films en niet zo bijzondere series.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de 747 van British Airways? Wat voor soort IFE kun je verwachten, films/series/muziek naar keuze, of...?
Ik ben een paar jaar terug met KLM naar Londen gevlogen in een 737-300. Wel goede ervaring op zich, alleen was de vlucht heel erg kort dus. Volgens mij kregen we iets makkelijks verpakt te eten, maar het was niet zoveel. De vlucht van Amsterdam naar Rome duurt ongeveer 2 uur, dus ik denk dat je hetzelfde kan verwachten. Geen films o.i.d., daar is de vlucht gewoon veel te kort voor en dat heb je ook niet nodig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:05 schreef casper019 het volgende:
ik ga woensdag vliegen met KLM naar rome, iemand ervaringen met KLM?
leuke films op kortere ritten? en hoe zit het met eten/drinken aan boord?
en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:19 schreef Tinos85 het volgende:
Ben met KLM naar Milaan geweest. Geen film ofzo. Wel een broodje en wat te drinken.
Nee: ook een broodje en iets te drinken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?
Uncle Benzzzzzzquote:Op maandag 26 juli 2010 20:26 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel de verslagen gelezen?! In de meeste gevallen staat het er duidelijk in.
Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:54 schreef Reneuh het volgende:
Ik begin een beetje op te zien tegen de vlucht met Bulgaria Air komende maandag. Ik ga voor mijn vakantie van Amsterdam naar Bourgas. Ik heb twee jaar geleden een vlucht gehad naar Turkije (vergeten welke airline het was), en dat was ronduit verschrikkelijk. Ook al was het maar een vlucht van 4 uur, het voelde veel langer. Ik had zo ontzettend weinig beenruimte dat ik de hele vlucht met mijn knieën tegen de stalen armsteunen van de stoel voor me geperst zat.
Ik lees dit soort taferelen ook over Bulgaria Air. Hopelijk valt het mee. Iemand die wellicht het tegendeel kan berichten?Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht geen 5 sterren vlucht natuurlijk
We proberen ruim op tijd in te checken zodat we kunnen vragen om plaats bij de nooduitgang. Hopelijk gaat dat lukken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef edcetera het volgende:
[..]
Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!
quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:42 schreef Plopr het volgende:
Maatschappij
Air Europa
Traject
Gatwick - Madrid
Madrid - Caracas
Toestel
GM: embraer 195 (links en rechts van het gangpad 2 stoelen)
MC: A330
Vertraging
GM: geen
MC: 30 minuten
Vriendelijk personeel
Wat je mag verwachten, behulpzaam genoeg.
Eten
GM: blijkbaar betaal je continentaal voor je eten (je kon snacks, broodjes en drinken kopen)
MC: Na een uurtje een maaltijd (pasta met 5 stukjes kip, een salade die niet al te vers leek en een stukje cake) met fris of wijn, halverwege pinda´s en wat fris, voor de landing een warm broodje ham-kaas en wat fris. Tegen betaling kun je snacks of alcohol kopen.
Entertainment:
GM geen
MC personal entertainment schermpje met films en muziek
Algehele indruk
Ok voor de prijs
Zie ge-edite info boven. Volgens mij hadden ze overigens behalve de A330 nog een ander type vliegtuig voor lange afstanden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:36 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]Hier zat ik op te wachten. Vlieg in januari terug via JFK-MAD met Air Europa, kon alleen nog niet een beeld krijgen. Hoe was trouwens het aanbod van de films/series op het IFE?
Ik dacht dat je bij Icelandair een eigen schermpje voor je in de stoel hebt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Entertainment
M'n netbook maar gebruikt en een tijdschrift. Op de overheads was een slechte IJslands-gesproken (zonder ondertiteling of wat dan ook) jeugdfilm uit de jaren 80. Daar doe je niemand een plezier meer volgens mij.
Volgens seatguru.com zou in deze kist iedereen on-demand ife zou hebben, maar daar was hier geen sprake van. Apart.
Hmm... ik hoop dat ze in de toestellen van KEF naar JFK wel allemaal aparte schermpjes hebben, maar ik zie wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Entertainment
M'n netbook maar gebruikt en een tijdschrift. Op de overheads was een slechte IJslands-gesproken (zonder ondertiteling of wat dan ook) jeugdfilm uit de jaren 80. Daar doe je niemand een plezier meer volgens mij.
Volgens seatguru.com zou in deze kist iedereen on-demand ife zou hebben, maar daar was hier geen sprake van. Apart.
Over Luchthavens
AMS: duidelijk.. inchecken ging overigens echt vlot, was lekker rustig bij DEP1.
KEF: wat een mini-luchthaven zeg. Had direct m'n koffers en dan ben je ook gelijk buiten. Heerlijk, hoewel het voor de transit wat minder fijn is. Moet vroeg het hotel uit en dan kun je niet gezellig op KEF gaan rondhangen, is niks te doen.
Zoals je ziet ging ik daar dus ook vanuit. Zal morgen hopelijk anders zijn, anders trek ik het echt niet hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:17 schreef EgbertK het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bij Icelandair een eigen schermpje voor je in de stoel hebt?
Normaal gesproken dus wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:35 schreef Mryc het volgende:
[..]
Hmm... ik hoop dat ze in de toestellen van KEF naar JFK wel allemaal aparte schermpjes hebben, maar ik zie wel.
Klopt ja, maar daar is de prijs ook niet echt naar, volgens mij zijn ze relatief goedkoop.quote:Voor een overstap dus wel prettig zo'n kleine luchthaven, weinig tijd nodig om over te stappen lijkt me.
Volgens mij is Icelandair een van de weinige maatschappijen waarbij je tijdens intercontinentale vluchten moet betalen voor eten + drinken of niet? Op zich geen ramp, maar valt toch op
Enquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Zoals je ziet ging ik daar dus ook vanuit. Zal morgen hopelijk anders zijn, anders trek ik het echt niet hoor.
Je kan je op Keflavik - Toronto wat ook een uurtje of 6 is nieteens vermaken met desnoods een boek ofzo? Hoe dacht je dat het vroeger ging als je 3 dagen onderweg was naar Indonesie. Als je perse personal IFE wilde had je maar een (duurdere) vlucht moeten nemen met een airline die dat wel in alle toestellen heeft.quote:Het zijn beide vrij korte stukken. Je hebt niet een écht lang stuk erbij zitten.
Ik heb juist voor FI, een duurdere, gekozen vanwege IFE, die zal er morgen ook zijn, daar ben ik eigenlijk wel zeker van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En
[..]
Je kan je op Keflavik - Toronto wat ook een uurtje of 6 is nieteens vermaken met desnoods een boek ofzo? Hoe dacht je dat het vroeger ging als je 3 dagen onderweg was naar Indonesie. Als je perse personal IFE wilde had je maar een (duurdere) vlucht moeten nemen met een airline die dat wel in alle toestellen heeft.
Mwa, als het echt krap wordt, staan ze je op te wachten bij het uitstappen om je door de luchthaven heen te loodsen en om je te bewegen op te schieten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:07 schreef Masanga het volgende:
Iemand een idee of het niet nuttiger is zich minder te haasten en zo de connectie naar Brussel te 'missen'? Zouden ze zomaar overboeken of zouden ze claimen dat als we ons haastten we het wel gehaald zouden hebben? Zouden we een voucher krijgen voor een drankje/hapje? De volgende vlucht werd 5u30 later georganiseerd, wat natuurlijk ook niet perfect is, maar bon..
Daar hebben we deze voor: Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)quote:Op woensdag 1 september 2010 18:12 schreef Omnifacer het volgende:
Kun je hier ook terecht voor vragen over airlines? Ik ga misschien boeken bij AA, maar dat schijnt toch best een drama te zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |