abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76335179
Hallo ik heb een vraag:

Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
pi_76425071
Ik zou gewoon direct vliegen, want die controles bij vluchten naar de US worden steeds zwaarder.
Lijkt me ook het makkelijkste
pi_76450677
Naar Ottawa kan je niet rechtstreeks vliegen.

Aangezien Amerikaanse maatschappijen over het algemeen niet heel erg denderend zijn, zou ik van US Airways ook geen fantastische service verwachten Maar goed, je komt ongetwijfeld veilig op je bestemming aan en zo extreem lang is het ook weer niet (1x 7 uur, overstap, 2 uur ofzo) dus dat is ook wel te overleven.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:04:01 #54
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_76459357
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:00 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hallo ik heb een vraag:

Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
Vriend van me komt uit Ottawa en vliegt altijd met Air Canada naar zn familie. Ook aardig betaalbaar geloof ik.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_76501786
Ja maar ik wil zo goedkoop mogelijk en Canada Air is 175euro meer als US Airways... Wel klote dat de hoofdstad van Canada geen groot vliegveld heeft. (want Ottawa is tog de hoofdstad?)
pi_76505624
US Airways is niets mis mee. Vliegen met wat kleinere vliegtuigen de oceaan over met wat ouder personeel. Overstappen in Philadelphia is ook geen probleem, is een eenvoudig niet al te groot vliegveld met genoeg mogelijkheden om wat te eten en te drinken.
pi_76527796
Okee, want in Philadelphia zou ik dan ongeveer 5enhalve uur de tijd te hebben om over te stappen en je verveelt je er dus niet? (dan bedoel ik, genoeg te eten enzo?)
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:47:10 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76593924
Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Eindhoven - London Stansted - Eindhoven

Prijs?
4 euro retour


Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.

Bezetting?
92% Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Ze komen wat gehaasd over, te begrijpen gezien de korte vluchttijd, en op de heenweg zat een stewardess er toch wel doorheen, en dat op de 2de vlucht van de dag.
Dat Ierse accent komt op een of andere manier niet echt vriendelijk over.

Lekker eten?
Vluchttijd is 35 minuten, ze komen wel langs met wat te eten, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Entertainment?
Heen en terug mijn IPOD en ondanks laat instappen door mij toch een raamplaats weten te bemachtigen.

Iets over de luchthavens?
Eindhoven is geweldig, door mijn vrienden van de NS welke besloten mijn eerste trein te laten vervallen, en de volgende trein met 35 minuten vertraging te laten rijden (zodat ik in totaal 1 uur en 5 minuten vertraging had) kwam ik pas om 09.14 bij de terminal in Eindhoven aan.
Eindhoven is gelukkig klein, en aangezien er geen rijen stonden bij de beveiliging en daarna paspoortcontrole kon ik zo doorlopen naar de gate, waar nog een stuk of 20 mensen stonden om aan boord te gaan. Uiteindelijk zat ik om 09.25 daadwerkelijk in het vliegtuig... Op geen enkel ander vliegveld waar ik geweest ben zou dat gelukt zijn.

Stansted is opzich een goed vliegveld voor de Low Cost carriers, de rijen bij de beveiliging vallen wel mee, iets van 10 minuten wachten.
Wel zijn die Engelsen iets fanatieker om vloeistoffen, ik zag zowaar wat mensen hun vloeistofzakje tonen, al deed lang niet iedereen dat, wel ging de X-ray controle wat langzamer, opzich goed, maar ik heb het idee dat ze zich iets te veel met de bijzaken bezig houden. Wel hebben ze in verglijking op Schiphol of Eindhoven na de controle bepaalde middelen om zaken te onderzoeken, wat opzich de veiligheid ten goede kan komen. (Of ze deze op de juiste manier gebruiken laat ik even in het midden, want er vielen mij een aantal zaken op waardoor ik het idee heb dat ook dit een wassen neus is).

Na de beveiliging vind ik vooral de prijzen voor sandwiches of wat drinken echt meevallen, zeker als je een 'meal deal' koopt, maar ook bij de restaurants valt het wel mee.
Bij de gates zijn voldoende stoelen om te wachten voordat je kan boarden.

Algehele indruk
Voor de prijs kan ik natuurlijk niet klagen, alleen bij het aan boord gaan in Stansted waren de medewerkers van Ryanair erg fanatiek om tassen, bij sommige passagiers was dit terecht, als je 2 trolly's per persoon bij je hebt kan je wel gaan zeuren, maar dat is echt teveel, dan is die 35 pond 'boete' terecht, maar als je echt een miniscuul damestasje hebt en een normale tas gaat me dat even te ver.
En ze wilden hun commissie veilig stellen, want er werd tegengegaan dat andere passagiers met de tas aan boord zouden gaan, althans, dat werd geprobeerd, want het is sommige mensen alsnog gelukt om iemand anders de tas te geven.
Dit draagt niet bij aan het prettig boarden, al moet worden gezegd, de regels van Ryanair zijn wel duidelijk, en na het betalen van 35 pond mag je alsnog aan boord, de volgende keer zal je je tas waarschijnlijk wel inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76623683
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
pi_76666441
quote:
Op zondag 10 januari 2010 08:43 schreef lezzer het volgende:
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
Klopt, zijn nieuwe stoelen in de 747, op zich wel mooi systeem.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_76667143
Klopt het dat Finnair op intercontinentale vluchten gratis bier/wijn schenkt?
pi_76667672
Volgens mij alleen nog maar 1 alcoholische drank gratis tijdens maaltijden. Extra drankje of erbuiten is betalen, maar correct me if i'm wrong
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 januari 2010 @ 11:16:51 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76671093
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef ozzietukker het volgende:

Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.
Ryanair plant dit gewoon erg ruim waardoor je vrijwel altijd 'op tijd' bent.
pi_76754555
Maatschappij?
Zest Airways, Asia 's most refreshing airline !

Toestel?


Traject?
Manila - Busuanga vv.

Prijs?
107 dollar voor zijn tweetjes

Vertraging?
Te vroeg !. Men vertrekt gewoon als iedereen er is. En aangezien iedereen wel minimaal een half uurtje van tevoren aanwezig is vertrekken we gewoon !

Bezetting?
70 % zou ik zo schatten.

Vriendelijk personeel?
Prima, niks op aan te merken.

Lekker eten?
Niks gegeten, was ook maar een uurtje. Wel een flesje Zest limonade

Entertainment?
Het uitzicht !

Iets over de luchthavens?
Manila Domestic is zo mogelijk nog aftandser dan Manila International. En Busuanga ? Kijk zelf maar !



Algehele indruk
Zest airlines is een min of meer doorstart van SE Air. Met wat nieuw kapitaal en een nieuwe vloot probeert men er wat leven in te blazen, en zo te zien zijn ze goed op weg.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_76755475
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...

[ Bericht 21% gewijzigd door myxomatosekonijn op 13-01-2010 19:29:31 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76755500
En met een Chinese Xi'an MA-60 gevlogen Daar heb je er ook niet veel van. Was ik zelf ook aangenaam verrast door toen die opeens opdook voor mijn vlucht met Lao Airlines die eigenlijk met een saaie ATR zou zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76786017
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:20:05 #68
45833 crew  Fogel
pi_76787042
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_76795277
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
Ok thx, zou je mij dan ook het volgende plaatje willen uitleggen?

pi_76795427
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij

Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:33:31 #71
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_76795514
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:26 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...
Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.

Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet

Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_76795518
Ah dank. Ga ik enkele dagen voor vertrek nog maar eens checken.
pi_76817524
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:33 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.

Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet

Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Entertainment maakt me op zich niet zoveel uit. Gaat me meer om de stoelen (jammer dat die niet zaten) en vooral veiligheid... (en mocht de situatie zich voordoen dat er bijv. vertraging is op de vlucht naar moskou en je de verbinding daar mist...in hoeverre kun je ze dan duidelijk maken met hun slechte engels dat je dan een volgende/andere vlucht wil en in hoeverre werken ze dan lekker mee... )
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76817887
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:11 schreef Thetallguy het volgende:
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij

Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
Das niet helemaal waar, het betekent inderdaad dat er in die boekingsklassen nog meer dan 9 tickets in die catogorie beschikbaar zijn, maar dit houdt niet het aantal vrije plaatsen in het vliegtuig in, immers, een passagier kan altijd een ticket uit een hogere ticketcatogorie kopen omdat daar flexibele voorwaarden bij zitten.
Uiteraard zorgt de maatschappij er dan voor dat deze beschikbaar zijn, ze verkopen liever een ticket voor 1300 euro dan het ticket voor 500 euro, na aankoop van een bepaald ticket zal er wellicht in de goedkoopste catogorie wat stoelen afgaan.
(Zoek bijvoorbeeld maar eens op een vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam met KLM, daar zijn meer stoelen beschikbaar in alle boekingsklassen samen dan dat er in het toestel (Fokker 70) kunnen, en nu wil een maatschappij wel meer stoelen verkopen dan ze hebben, maar meer dan het dubbele zullen ze toch ook niet aandurven).

Uiteraard is het opzich wel een goede indicator als er veel groene vlakjes zijn, is de vlucht echt niet uitverkocht, maar ook dan betekent het nog niet dat deze niet vol zou zitten, want er kunnen nog altijd veel niet betalende passagiers aan boord stappen, al zullen die niet meekunnen als er een betalende passagier is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78131712
Weer een Ryanair vluchtje gehad, de 18de alweer

Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Brussel Charleroi - Glasgow Prestwick - Brussel Charleroi

Prijs?
51 euro retour

Vertraging?
Op de heenweg hadden we een half uur vertraging door een defect systeem, maar alsnog maar 15 minuten te laat aangekomen. Op de terugreis 15 minuten te laat vertrokken maar netjes op tijd aangekomen.

Bezetting?
75 Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Mwah maar daar staat Ryanair niet bekend om. Op de terugreis moest ik wel even lachen. Toen ik het vliegtuig instapte waren 2 stewardess bezig de passagiers te bespreken en aan het roddelen over wat voor volk wel niet in het vliegtuig zat.

Eten?
Niks gehad, op de terugreis maar eens dat nationale frisdrankje van Schotland geprobeerd, Irn Bru. Smaakte een beetje als Gazeuse.

Entertainment?
Heen en terug een boek en het volk om je heen.

Iets over de luchthavens?
De nieuwe terminal in Charleroi is een prima verbetering, maar ik vroeg me iets af ten op zichte van het parkeren. Bestaat er nog altijd een "goedkope" parkeerplaats? Er staat nu een parkeergarage bijna voor de terminal, maar vroeger had je een openlucht parkeerplaats waar je goedkoop kon parkeren. Is die er nog? Parkeren in de garage is trouwens niet echt goedkoop.

Glasgow Prestwick is niet heel groot, maar ze hebben wel een Starbuck. Perfecte treinverbinding met de stad en als je geluk hebt reis je ook nog eens gratis met de trein aangezien de conducteur maar sporadisch komt controleren. De beveiliging verliep er heel soepel en ik hebvoor de 1ste keer mijn koffertje moeten laten wegen. Maar alles was in orde. Achter de beveiliging nog een paar kraampjes maar niet veel bijzonders. De gates is wel een ander verhaal. Er wordt omgeroepen wanneer je kunt inchecken en dan moet je een soort van sluis door waarna je richting het vliegtuig loopt.

Algehele indruk
Je weet dat je goedkoop vliegt dus niet teveel klagen. Ik lig wel altijd in een deuk als de groundcrew richting balie loopt en iedereen opstaat om in te checken. Hilarisch altijd.
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:21:48 #76
45833 crew  Fogel
pi_78132841
Maatschappij?
KLM Cityhopper

Toestel?
Fokker 70
Embraer 190

Traject?
Brussel Zaventem-Amsterdam-Trondheim

Prijs?
Geen idee.

Vertraging?
Vertek vanaf Brussel was ongeveer een kwartier vertraagd omdat er een passagier met ruimbaggage niet op kwam dagen.

Bezetting?
Beide vluchten max 70%.

Vriendelijk personeel?
Op de vlucht van Brussel naar Amsterdam is het grappig om te zien hoe hard ze moeten werken om iederen snel een beker sinaasappelsap en wat snacks te geven voordat ze de landing moeten voorbereiden.
Van Amsterdam naar Brussel waren twee vrolijke en vriendelijke dames.

Eten?
Ik had droge zoute snacks kunnen nemen op de eerste vlucht maar daar had ik geen zin in. Een beker(tje .. was 85ml ofzo) sinasappelsap. Weinig, maar OK om even wat vloeistof binnen te krijgen.
Tweede vlucht kreeg ik een bruine bol met cheddar en ei en een zoete bol met peer en rozijnen. Goed te eten. De rode wijn was OK, maar wat te koud, het bier was prima op temperatuur

Entertainment?
Holland Herald.

Iets over de luchthavens?
Zaventem:
* Voor KLM vluchten kan je 2 uur vantevoren je koffers afgeven, probleem was alleen dat ik er zo'n 3 uur voor vertrek was omdat mijn vergadering eerder klaar was dan geplanned. Bij Alitalia (skyteam partner) gevraagd of die mijn koffer wilde hebben omdat er niemand aanwezig was bij KLM, maar nee, dat ging niet. Ook goed, dan lever ik mijn koffer gewoon niet in. Ik had al ingechecked en de optie boarding card als SMS gekozen, dus ik hoefde verder niks meer te regelen om flyside te komen. Erg handig (alleen weet blijkbaar niet al het grondpersoneel hoe ze er mee om moeten gaan...)!
* Trage security check, zelfs al was er zo goed als geen rij. Ik werd eruit gepikt voor een extra check, maar zelfs die extra check stelt niks voor. Had een grote fles (200ml) lenzenvloeistof los in mijn rugzak zitten en die hebben ze niet eens gezien op de scanner of bij de handmatige controle.
* De Diners club louge is sinds deze maand gratis, en daar was het goed zitten met mijn collegas. Bij de "receptie" doen ze ook niet zo moeilijk, ik heb twee diners kaarten en mijn collega mocht er een lenen om als gratis als "member" binnen tekomen ipv als mijn gast (wat 20¤ zou kosten).

Schiphol is bekend.

Algehele indruk
Goed.
De volgende keer dat ik naar Brussel vlieg is de fokker ingewisseld voor een embraer, en dat is vooruitgang.

[ Bericht 12% gewijzigd door Fogel op 18-02-2010 14:12:33 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:09:22 #77
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_78154190
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
US Airways is niets mis mee. Vliegen met wat kleinere vliegtuigen de oceaan over met wat ouder personeel. Overstappen in Philadelphia is ook geen probleem, is een eenvoudig niet al te groot vliegveld met genoeg mogelijkheden om wat te eten en te drinken.
Zie mijn reisverslag in eerdere topic reeks. Ramp!

Verder verwijs ik naar Skytrax (lees daar de verhalen maar)

US Suckways, Useless Air, US Scareways, US Noways, US delay's... Hebben de passagiers zitten verzinnen gedurende de vertraging.

Niet aan te raden, oude stewardessen (sommige wel aardig gek genoeg, rest oude tangen), oude vliegtuigen waaraan dus ook het nodige kapotgaat (wederom mijn verslag).

AMS-PHL-LGA heb ik gedaan, in Boeing 757 en Dash Q8, Dash is een vliegende de broodtrommel, maar wel leuk om mee te maken. Boeing 757 is wel erg krap en geen entertainment. Delta of Continental is beter.
:O
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 20:44:52 #78
45833 crew  Fogel
pi_78155819
Welke dash Q8? De 400 is bv een stuk meer dan een broodtrommel.
Wist je trouwens dat de Q for Quiet staat? (moet je nagaan hoeveel herrie de serie zonder de Q maakt...)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_78175442
Maatschappij?
Cathay Pacific

Toestel?
Boeing 747
Boeing 777

Traject?
Manila - Hong Kong - Amsterdam - Hong Kong - Manila

Prijs?
Bijna 1000 euro

Vertraging?
Alle keren een minuut of 15 te vroeg. Heb toch het idee dat ze tegenwoordig aankomsttijden ruim stellen zodat men op de borst kan kloppen dat ze op tijd vliegen.

Bezetting?
Allen 90 tot 100%.

Vriendelijk personeel?
Vriendelijke dames. Niks mis mee.

Eten?
Tussen Hong Kong en Amsterdam lekker eten. Tussen Hong Kong en Manila een beetje wazig warm broodje bacon. Lekker handig gepland aangezien er genoeg mensen zijn die geen varkensvlees eten (iets anders hadden ze dus niet).

Entertainment?
IFE is prima. Veel films en tv programma 's.

Iets over de luchthavens?
Manila = oud en aftans, maar wel lekker klein.
Hong Kong = groot, licht en supermodern. De airco stond wel op standje vrieskist maar dat gaf wel de kans om vast te wennen aan de temperaturen in Nederland. Bovendien gratis wifi
Schiphol = groot, best lange rijen bij paspoortcontrole en duurt vrij lang voor je koffer er is.

Algehele indruk
Prima. In de nieuwe stoelen in een 747 blijft de rugleuning rechtopstaan bij het naar achteren duwen van de stoel. Scheelt toch een hoop ergenis her en der.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:28:14 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78191502
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Airbus 319

Traject?
Amsterdam - Edinburgh - Amsterdam

Prijs?
110 euro voor 2 personen.

Vertraging?
Op de heenweg was het vliegtuig er optijd, en ik was ook tijdig door de beveiliging gegaan, voordat het bordje aangaf dat je dat zou moeten doen. Opeens gingen voor 4 vluchten tegelijk de melding GA NAAR GATE en was het nogal druk. Daarom was bij het begin van het boarden slechts 30 man aanwezig, maar gelijdelijk liep deze toch op. 5 minuten te laat vertrokken, en met vertrek van de Polderbaan 10 minuten te laat aangekomen.
Terug een vertraging van 15 minuten aangegeven, en uiteindelijk ook 15 minuten te laat op Schiphol aangekomen. Dus eigenlijk te verwaarlozen.

Bezetting?
Heen 90%
Terug 97%

Vriendelijk personeel?
Easyjet personeel komt in ieder geval een stuk beter over dan Ryanair.

Eten?
De daadwerkelijke vluchttijd is net iets meer dan een uur, dan heb je niets nodig.

Entertainment?
IPOD is een uitkomst, naast een raamplaats en inflight magazine.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam is opzich prima, beetje druk bij vertrekhal 3, maar bij vertrekhal 2 staan er altijd minder mensen voor de paspoortcontrole. KLM probeert het exclusief te houden door een soort omweg te hebben georganiseerd om bij de paspoortcontrole te komen, maar afzettingen door middel van draden hebben mij nog nooit ergens tegengehouden.
De gate aankondiging mag wel wat eerder, ik was 30 minuten voor de geplande vertrek door de beveiliging en dat was in 5 minuten gebeurd, maar je had eigenlijk moeten wachten volgens het vertrekbord.
Edinburgh is een typisch Britse airport maar opzich goed geregeld. Transport van en naar de airport kan met de Airbus, of met de lokale bus, de Airbus kost enkele reis 3.50 pond, de lokale bus 3 pond voor de hele dag, en afhankelijk waar je hotel is, kan de lokale bus soms de betere keuze zijn.
Vriendelijke mensen bij de security, daar kunnen de mensen die de beveiliging op de Londonse airports bemannen wat van leren, vriendelijk vragen om een bepaalde rij aan te sluiten, rustig en vriendelijk vooraf mensen de gelegenheid geven om de juiste dingen af te geven, en nadat mijn tas apart werd gehouden kon ik eerst rustig alles aandoen en pas daarna bekijken wat de problemen waren.
Na de beveiliging voldoende gelegenheden om iets te kopen, en de meal deal van Boots is altijd aantrekkelijk.

Algehele indruk
Easyjet blijft aantrekkelijk vanaf Amsterdam voor Europese vluchten, zeker voor vluchten minder dan 2 uur maakt het geen verschil of je met een low cost of KLM vliegt. De Edinburgh route is een goede keus, beide keren goed gevuld, en als ik de loadfactoren zie ook normaal gesproken, een 2de vlucht erbij is echter niet zo verstandig omdat dan de prijzen onder druk komen te staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:00:54 #81
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_78199562
Maatschappij?
Wizz Air

Toestel?
Airbus 320

Traject?
Eindhoven - Praag - Eindhoven

Prijs?
100 euro voor 2 personen

Vertraging?
Nee, vliegtuig vloog precies op tijd en op de terugvlucht 10 minuten te vroeg geland op Eindhoven Airport.

Bezetting?
Heen 90%
Terug 90%

Vriendelijk personeel?
Personeel is niet onaardig, maar een spontane glimlach kon er niet vanaf. Men leek er niet veel zin in te hebben.

Eten?
Sandwich, een hartige snack of een reep. Niets gekocht, nicotine had mn eetlust inmiddels weggenomen.

Entertainment?
Inflight magazine en m'n vriendin om mee te kletsen.

Iets over de luchthavens?
Het was mijn eerste vlucht vanaf Eindhoven en voor je het weet zit je in het vliegtuig. Het is klein, overzichtelijk en heeft zelfs een buitenterras om de vliegtuigen binnen te zien komen. Was de eerste keer dat ik mn schoenen uit moest doen bij douane check. Praag niks op aan te merken aangezien ik er inmiddels vertrouwd ben. Achter mn vriendin in de rij bij de douane check stonden 2 overdreven gehaaste Chinezen die omgeroepen werden, omdat ze bijna te laat waren voor hun vlucht. Deden nogal moeilijk bij de douane en wilden amper meewerken. Verder prima tax-free shops en (voor Nederlandse begrippen) goedkope sigaretten (30 euro per slof). Er is een McDonalds aanwezig en een Subway.

Algehele indruk
Wizz Air doet voor mij niet onder aan het failliete Sky Europe. Het is hetzelfde type low-cost Oostblok vliegtuigmaatschappij.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_78293628
Ik vlieg komende maand met Wizzair richting Praag, ben benieuwd hoe de paarse vliegtuigen bevallen.
Vervoer richting de stad Praag beetje goed te regelen?
pi_78295956
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef Stuurloos het volgende:
Eten?
Sandwich, een hartige snack of een reep. Niets gekocht, nicotine had mn eetlust inmiddels weggenomen.

Mag er gerookt worden dan??? Gadver, daar zou ik dus nooit mee gaan vliegen!
pi_78296045
Maatschappij?
easyJet

Toestel?
Heen: A319
Terug: Boeing 737

Traject?
Amsterdam - London Luton - Amsterdam

Prijs?
130 euro voor 2 personen

Vertraging?
Op de heenreis niet. Op de terugvlucht wel. We konden al redelijk vroeg inchecken en boarden, maar toen eenmaal de officiele vertrektijd daar was werd er omgeroepen dat we op 'special passengers' moesten wachten. Een half uur later, zonder 'special passengers' en zonder enige verdere uitleg oid gingen de deuren dicht en konden we vertrekken. Erg vreemd. Daardoor ook een half uur te laat in Amsterdam geland.

Bezetting?
Heen: 100%
Terug: 95%

Vriendelijk personeel?
Een glimlach kon er niet echt vanaf. En wanneer iemand vroeg waarom het zo lang duurde kon er nog net met een chagrijnige blik vanaf dat het niet lang meer zou duren...

Eten?
Mijn eigen krentenbollen

Entertainment?
Een iPod, een tijdschrift en het raampje.

Iets over de luchthavens?
Meestal als ik met easyJet vlieg moet ik door de M-gate. Daar is weinig te beleven. Deze keer konden we gelukkig via de H-gate. Dan kun je tenminste nog wat rondslenteren in plaats van maar verplicht plaats te nemen in de wachtruimte.
Londen Luton was opzich prima. Genoeg te doen en de afstanden zijn relatief kort. Nadeel is wel dat er erg weinig wachtruimte is waardoor iedereen maar wat rond de informatieschermen blijft hangen (lees staan).

Algehele indruk
Prima vluchten gehad.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:10:00 #85
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78316850
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:23 schreef Professional het volgende:
Ik vlieg komende maand met Wizzair richting Praag, ben benieuwd hoe de paarse vliegtuigen bevallen.
Vervoer richting de stad Praag beetje goed te regelen?
Naar Praag is goed te doen met de bus. Tip, je zal waarschijnlijk in terminal 2 aankomen, loop dan naar terminal 1 waar bus 119 begint. Het is wel iets extra lopen, maar de bus begint bij terminal 1 zodat je daar ook nog kunt zitten, bij de halte van terminal 2 aangekomen zie je heel veel mensen staan die stressen om allemaal tegelijk naar binnen te komen met de zware koffers die bijna nergens meer kunnen zitten.
Je kan met bus 119 naar het eindpunt Dejvická (metro line A) en van daaruit verder met metro of trams.

Een tweede tip, koop in terminal 1 gelijk een dagkaartje publiek transport, dat kost iets van 90 KC, een enkele reis ticket kost 26 Kc, dus als je vaker dan 3 keer van publiek transport gebruik wilt maken is het al interessant.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78419186
# Maatschappij
Olympic Air (een keer of 10 denk ik)

# Traject
AMS=>ATH=>Chania

#Toestel
Over het algemeen de Airbus A320 en de ATR 42 voor het laatste stukje van ATH=>Chania

# Vertraging
Regelmatig, met als dieptepunt de laatste vlucht naar Chania missen (4 uur vertraging op Schiphol) en de nacht moesten doorbrengen in een hotel in Athene. De Grieken zelf zeggen dat Olympic nooit kans heeft op een terroristische actie omdat ze "at random times" vliegen.

# Vriendelijk personeel
Gewoon zuur volk

# Eten
Standaard vliegtuigvoer, maar wel Mythos

# Entertainment
Zelf, in sommige toestellen een schermpje wat aangeeft waar je zit.

# Algehele indruk
Houtje touwtje maatschappij.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Athene gaat wel, Chania is niet veel.


# Maatschappij
Titan Airways (De KDC-10 vloog niet, dus gingen we met Titan mee die net het Engelse voetbalteam had afgezet in Rusland)

# Toestel
Boeing 757-200
Luxe, luxer, Titan... Leren fauteuils, meters beenruimte (de helft van de stoelen was eruit gehaald) en daar zit je dan met 15 man in...

# Traject
EHV=>Chania

# Vertraging
Na het wachten op de KDC-10, niet.

# Vriendelijk personeel
De uitspraak "als god in Frankrijk" kwam wel een paar keer naar boven.

# Eten
Goed!

# Entertainment
Iedereen een eigen scherm, jammer dat ze nog zo 1980 met VHS banden in de weer waren

# Algehele indruk
Prima!

# Eventueel informatie over de luchthavens
EHV is goed te doen.


# Maatschappij
KLM/ Air France.

# Toestel
737-300

# Traject
AMS=>ATH (daarna weer in zo'n gammele ATR richting Chania)

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk

# Eten
Goed.

# Entertainment
Niet op gelet, lag te snurken.

# Algehele indruk
Gewoon goed.


En verder nog Transavia en Easyjet, dat is simpelweg veevervoer, hoe krijg je zoveel mogelijk mensen in een vliegtuig...

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 25-02-2010 00:10:32 ]
pi_78453889
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:01 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Mag er gerookt worden dan??? Gadver, daar zou ik dus nooit mee gaan vliegen!
Nee, mag niet gerookt worden. Had van te voren de nodige nicotine binnen gekregen
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_78454046
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Naar Praag is goed te doen met de bus. Tip, je zal waarschijnlijk in terminal 2 aankomen, loop dan naar terminal 1 waar bus 119 begint. Het is wel iets extra lopen, maar de bus begint bij terminal 1 zodat je daar ook nog kunt zitten, bij de halte van terminal 2 aangekomen zie je heel veel mensen staan die stressen om allemaal tegelijk naar binnen te komen met de zware koffers die bijna nergens meer kunnen zitten.
Je kan met bus 119 naar het eindpunt Dejvická (metro line A) en van daaruit verder met metro of trams.

Een tweede tip, koop in terminal 1 gelijk een dagkaartje publiek transport, dat kost iets van 90 KC, een enkele reis ticket kost 26 Kc, dus als je vaker dan 3 keer van publiek transport gebruik wilt maken is het al interessant.
Klopt ja, een dagkaartje kost 100 Kc (26 Kc is 1 euro), dus je bent een kleine 4 euro kwijt. Metro is prima te doen en idd wat ozzie zegt. Met bus 119 naar eindhalte Dejvicka en dan met de metro naar Muzeum/Mustek.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:53:00 #89
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79523200
Wat een geluk is dat dan, we zitten ook nog in de buurt van Mustek.

Dus het beste is gewoon naar terminal 1 lopen, daar de bus pakken naar Dejvicka en vervolgens de metro. Hoelang zijn we dan bezig ongeveer?
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:42:36 #90
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_79531548
hooguit 30-40 minuten (bus is 20-25 min, ligt beetje aan de stoplichten, metro is 10-15 minuten)
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2010 @ 15:13:36 #91
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79532676
Niemand in 2 jaar tijd met malaysia airlines gevlogen??
Of heb ik er vierkant overheen gelezen??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79533107
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:13 schreef Netsplitter het volgende:
Niemand in 2 jaar tijd met malaysia airlines gevlogen??
Of heb ik er vierkant overheen gelezen??
Genoeg, maar ik plaats niet altijd een verslagje. Wat wil je weten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2010 @ 15:41:29 #93
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79533849
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Genoeg, maar ik plaats niet altijd een verslagje. Wat wil je weten ?
Alles.
Vlieg in juni naar en van Kuala Lumpur met ze, vandaar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79534143
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Alles.
Vlieg in juni naar en van Kuala Lumpur met ze, vandaar.
Vliegtuig is top , zijn (meestal) nieuwe 777's op het traject AMS-KL. Mooie stewardessen, eten is hetzelfde als bij de meeste maatschappijen. IFE is prima te doen, veel films programmas etc.

KL airport is prachtig. Ze doen samen met Singapore en Hong Kong een wedstrijdje mooistevliegveldvandewereld. Persoonlijk vind ik ze alledrie mooi, schoon en ruim. Alleen hebben ze in de tropen nogal eens de neiging om de airco op standje vrieskist te zetten, dus ikzelf neem altijd wel iets van een trui mee. (Hetzelfde geldt voor het vliegtuig overigens).

KL airport ligt nog wel een eindje van de stad af. Als je met de taxi gaat, reken op een uur. Maar beter (en leuker vind ik), is het treintje KLIA Express o.i.d. heet het. Die is in een half uurtje in KL Sentral station, en ben je dus in de stad.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2010 @ 15:52:33 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79534291
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vliegtuig is top , zijn (meestal) nieuwe 777's op het traject AMS-KL. Mooie stewardessen, eten is hetzelfde als bij de meeste maatschappijen. IFE is prima te doen, veel films programmas etc.

KL airport is prachtig. Ze doen samen met Singapore en Hong Kong een wedstrijdje mooistevliegveldvandewereld. Persoonlijk vind ik ze alledrie mooi, schoon en ruim. Alleen hebben ze in de tropen nogal eens de neiging om de airco op standje vrieskist te zetten, dus ikzelf neem altijd wel iets van een trui mee. (Hetzelfde geldt voor het vliegtuig overigens).

KL airport ligt nog wel een eindje van de stad af. Als je met de taxi gaat, reken op een uur. Maar beter (en leuker vind ik), is het treintje KLIA Express o.i.d. heet het. Die is in een half uurtje in KL Sentral station, en ben je dus in de stad.
Goede tip, die van de trui.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79534744
Malaysia vliegt met de 747-400 naar Amsterdam hoor Misschien dat het in het zomerseizoen nog wijzigt, maar vrijwel altijd is de 747 hier (ze willen er nog weleens een 777 doorheen gooien die onderweg in Stockholm stopt).

Zijn iets oudere toestellen maar ik meen nog wel met persoonlijke inflight entertainment.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79534884
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Malaysia vliegt met de 747-400 naar Amsterdam hoor Misschien dat het in het zomerseizoen nog wijzigt, maar vrijwel altijd is de 747 hier (ze willen er nog weleens een 777 doorheen gooien die onderweg in Stockholm stopt).

Zijn iets oudere toestellen maar ik meen nog wel met persoonlijke inflight entertainment.
Volgens mij zijn ze de 747s aan het vervangen voor 777s, maar in beide types zit een inflight entertainment.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_79535075
Klopt, maar snel zijn ze niet Even gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79535265
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Thetallguy het volgende:
Klopt, maar snel zijn ze niet Even gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
Klopt inderdaad, al kun je onder malasia vluchtnummer wel met de 777 van KLM vliegen (codeshare).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_79538914
Ik hoor van iemand dat Finnair Playstation 2's als onderdeel van IFE heeft? Klopt dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')