De vlucht naar Helsinki zal wel een A320 zijn geweest, want de A330 van Finnair is wel goed uitgerust met eigen schermen. Daarnaast zal de loadfactor op de vlucht Amsterdam - Helsinki nou niet zo goed zijn dat het voor Finnair rendabel is om een A330 (2-4-2 stoelindeling) in te zetten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef Brembo het volgende:
# Finnair
# Airbus A330
# AMS - HEL
# 0
# Was prima
# Warme maaltijd en voldoende drinken (koffie en cola).
# Geen persoonlijke entertainement in de stoel voor je maar per kant (rij) een scherm. Maar daar-en-tegen wordt de landing vanuit de neus gefilmd (naar beneden) wat wel tof is.
# 8
# Helsinki Airport is te klein en druk.
# Finnair
# ATR 72
# Helsinki - Turku (0:30 minuten)
# 0
# Prima
# Een gehele chocolade reep
# Geen, maar voor de vlucht begrijpelijk
# 8
# Turboprop ervaring, wel meer lawaaig.
Bij aankomst in TKU was de douane ergens achter zijn pc'tje en vond het wel best. Binnen 10 minuten na landen stond ik buiten
.
Krijg je tegenwoordig TUC en chocoprince? Dan hebben ze hun 'service' verdubbeld, wow... niet slecht voor de KLM die alles doet aan cost-cutting measures.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:24 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
KLM Cityhopper
# Traject
AMS-Aberdeen
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Ja hoor. Nog wel melding van het slechte weer in Abberdeen
# Eten
pakje tucjes van lu + chocoprince
# Entertainment
Inflight magazine + eigen ipod
# Algehele indruk
Alles liep vlot netjes optijd aan gekomen en vertrekken
# Eventueel informatie over de luchthavens
Abberdeen is klein en alles liep snel
Daarna door een busje opgehaald en werden we richting een helikopter geduwd waarna ik naar het schip vloog
De tip van mijn vorige baas die regelmatig richting India vloog was om voor vertek een gerecht met flink veel knoflook te eten zodat je zelf zo hard stinkt dat je de rest niet ruikt...quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:23 schreef Stuurloos het volgende:
Algehele indruk?
Een 9/10. Er is alleen nadeel. Veel Indiase mensen hebben hun overstap op Singapore en niet dat ik er iets tegen heb, alleen de lichaamsgeur staat me voor geen meter aan en zeker niet op 10 km hoogte. Beenruimte, service, eten: top!
Haha ik moest lachenquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
De tip van mijn vorige baas die regelmatig richting India vloog was om voor vertek een gerecht met flink veel knoflook te eten zodat je zelf zo hard stinkt dat je de rest niet ruikt...
???quote:Op woensdag 18 november 2009 00:19 schreef Terpentin07 het volgende:
Je schrijft over de noodlanding alsof het een bedrijsuitje was.
Ik heb een week van tevoren geboekt bij een reisbureau in Lusaka. Ik had de keuze tussen Zambezi Aiways en South African Airways. Prijs waren inclusief luchthavenbelasting ongeveer gelijk, echter zat die bij SAA bij de prijs inbegrepen en moest je die bij Zambezi Airways apart bij vertrek in Lusaka afrekenen. Aangezien ik voor die dag niet meer kon pinnen in Lusaka , heb ik toen voor Zambezi Airways gekozen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:09 schreef Masanga het volgende:
Edcetera, hoeveel van tevoren boekte je de vlucht tussen Lusaka en Johannesburg?
Wauw, schrik ik wel wat van. Ik was vorig jaar in Zambia en heb binnenlandse vluchten nooit overwogen omdat ik dacht dat de prijzen te hoog lagen voor wat het maar is. Maar dat is nutiige info als ik er nog eens heenga. Als je regelmatig Emirates vliegt (en frequent flyer wordt) kan je trouwens maar beter voor South African kiezen. Heb je gelijk wat extra miles.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik heb een week van tevoren geboekt bij een reisbureau in Lusaka. Ik had de keuze tussen Zambezi Aiways en South African Airways. Prijs waren inclusief luchthavenbelasting ongeveer gelijk, echter zat die bij SAA bij de prijs inbegrepen en moest je die bij Zambezi Airways apart bij vertrek in Lusaka afrekenen. Aangezien ik voor die dag niet meer kon pinnen in Lusaka , heb ik toen voor Zambezi Airways gekozen.
Die miles kunnen me gestolen worden. Je moet toch aardig wat vliegen wil je er iets mee kunnen doen. Prijs viel reuze mee. Ben op de heenreis met de bus naar Lusaka gegaan. 7 uur vertraging vanwege een lekke band, medereizigers, die niet wilde betalen aan de grens tussen Zimbabwe en Zambia voor hun 150 kg bagage (resultaat 6 uur aan de grens gestaanquote:Op woensdag 18 november 2009 00:32 schreef Masanga het volgende:
[..]
Wauw, schrik ik wel wat van. Ik was vorig jaar in Zambia en heb binnenlandse vluchten nooit overwogen omdat ik dacht dat de prijzen te hoog lagen voor wat het maar is. Maar dat is nutiige info als ik er nog eens heenga. Als je regelmatig Emirates vliegt (en frequent flyer wordt) kan je trouwens maar beter voor South African kiezen. Heb je gelijk wat extra miles.
CDG - AMS duurde neem ik aan 45 minuten??quote:Op donderdag 19 november 2009 11:34 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Air France
# Traject
Rio je Janeiro - Parijs (CDG) (Prijs onbekend) ongeveer 70% vol
# Vertraging
0 minuten
# Maatschappij
Air France
# Traject
Parijs - AMS (100 %)
# Vertraging
0
In-flight magazine in het frans. Vlucht duurde 3/4 uur
¿Que?quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:
Algehele indruk?
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen, Transavia en Britisch airways. maar als ik altijd de keus had, dan koos ik voor BA
Een travel mod ?quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen,
Volgens mij is zijn account gehackedquote:
Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' druktquote:
Ah, dat verklaart de boel. Ik zal binnenkort nog 5 verslagen schrijven, maar ben maar vast met de ergste begonnenquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' drukt
Tsja, kwestie van een very last minute, en geen keuze meer hebben qua maatschappij. Maar ja, nu weet ik het tenminste uit eigen ervaring... Als ik de volgende keer een keuze heb, dan wordt het geen arke meer...quote:Op zondag 27 december 2009 17:07 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou niet meer van Arkefly verwachten, is ook vrij 'pauperig' natuurlijk.
Op Holguin is niets. Toen wij er wilden vertrekken was er zelfs geen stroom, zodat de vliegtuigmotoren om de beurt voor energie moesten zorgen tijdens het voltanken van de vleugels (Martinair 767).quote:Op zondag 27 december 2009 17:04 schreef The_stranger het volgende:
Tijdens de tussenstop niets van Holguin gezien, maar aan de buitenkant zag de terminal er erg klein uit, dus dat moet een soepel afhandeling betekenen, maar weinig barretjes en winkels.
Vriend van me komt uit Ottawa en vliegt altijd met Air Canada naar zn familie. Ook aardig betaalbaar geloof ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:00 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hallo ik heb een vraag:
Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
Klopt, zijn nieuwe stoelen in de 747, op zich wel mooi systeem.quote:Op zondag 10 januari 2010 08:43 schreef lezzer het volgende:
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
Ryanair plant dit gewoon erg ruim waardoor je vrijwel altijd 'op tijd' bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef ozzietukker het volgende:
Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.
Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
Ok thx, zou je mij dan ook het volgende plaatje willen uitleggen?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:26 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...![]()
Entertainment maakt me op zich niet zoveel uit. Gaat me meer om de stoelen (jammer dat die niet zaten) en vooral veiligheid... (en mocht de situatie zich voordoen dat er bijv. vertraging is op de vlucht naar moskou en je de verbinding daar mist...in hoeverre kun je ze dan duidelijk maken met hun slechte engels dat je dan een volgende/andere vlucht wil en in hoeverre werken ze dan lekker mee...quote:Op donderdag 14 januari 2010 07:33 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.
Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet![]()
Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Das niet helemaal waar, het betekent inderdaad dat er in die boekingsklassen nog meer dan 9 tickets in die catogorie beschikbaar zijn, maar dit houdt niet het aantal vrije plaatsen in het vliegtuig in, immers, een passagier kan altijd een ticket uit een hogere ticketcatogorie kopen omdat daar flexibele voorwaarden bij zitten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 07:11 schreef Thetallguy het volgende:
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij
Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
Zie mijn reisverslag in eerdere topic reeks. Ramp!quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
US Airways is niets mis mee. Vliegen met wat kleinere vliegtuigen de oceaan over met wat ouder personeel. Overstappen in Philadelphia is ook geen probleem, is een eenvoudig niet al te groot vliegveld met genoeg mogelijkheden om wat te eten en te drinken.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef Stuurloos het volgende:
Eten?
Sandwich, een hartige snack of een reep. Niets gekocht, nicotine had mn eetlust inmiddels weggenomen.
Naar Praag is goed te doen met de bus. Tip, je zal waarschijnlijk in terminal 2 aankomen, loop dan naar terminal 1 waar bus 119 begint. Het is wel iets extra lopen, maar de bus begint bij terminal 1 zodat je daar ook nog kunt zitten, bij de halte van terminal 2 aangekomen zie je heel veel mensen staan die stressen om allemaal tegelijk naar binnen te komen met de zware koffers die bijna nergens meer kunnen zitten.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:23 schreef Professional het volgende:
Ik vlieg komende maand met Wizzair richting Praag, ben benieuwd hoe de paarse vliegtuigen bevallen.
Vervoer richting de stad Praag beetje goed te regelen?
Nee, mag niet gerookt worden. Had van te voren de nodige nicotine binnen gekregenquote:Op maandag 22 februari 2010 11:01 schreef charmed_angel het volgende:
[..]Mag er gerookt worden dan??? Gadver, daar zou ik dus nooit mee gaan vliegen!
Klopt ja, een dagkaartje kost 100 Kc (26 Kc is 1 euro), dus je bent een kleine 4 euro kwijt. Metro is prima te doen en idd wat ozzie zegt. Met bus 119 naar eindhalte Dejvicka en dan met de metro naar Muzeum/Mustek.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Naar Praag is goed te doen met de bus. Tip, je zal waarschijnlijk in terminal 2 aankomen, loop dan naar terminal 1 waar bus 119 begint. Het is wel iets extra lopen, maar de bus begint bij terminal 1 zodat je daar ook nog kunt zitten, bij de halte van terminal 2 aangekomen zie je heel veel mensen staan die stressen om allemaal tegelijk naar binnen te komen met de zware koffers die bijna nergens meer kunnen zitten.
Je kan met bus 119 naar het eindpunt Dejvická (metro line A) en van daaruit verder met metro of trams.
Een tweede tip, koop in terminal 1 gelijk een dagkaartje publiek transport, dat kost iets van 90 KC, een enkele reis ticket kost 26 Kc, dus als je vaker dan 3 keer van publiek transport gebruik wilt maken is het al interessant.
Genoeg, maar ik plaats niet altijd een verslagje. Wat wil je weten ?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:13 schreef Netsplitter het volgende:
Niemand in 2 jaar tijd met malaysia airlines gevlogen??
Of heb ik er vierkant overheen gelezen??
Alles.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Genoeg, maar ik plaats niet altijd een verslagje. Wat wil je weten ?
Vliegtuig is topquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alles.
Vlieg in juni naar en van Kuala Lumpur met ze, vandaar.
Goede tip, die van de trui.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vliegtuig is top, zijn (meestal) nieuwe 777's op het traject AMS-KL. Mooie stewardessen, eten is hetzelfde als bij de meeste maatschappijen. IFE is prima te doen, veel films programmas etc.
KL airport is prachtig. Ze doen samen met Singapore en Hong Kong een wedstrijdje mooistevliegveldvandewereld. Persoonlijk vind ik ze alledrie mooi, schoon en ruim. Alleen hebben ze in de tropen nogal eens de neiging om de airco op standje vrieskist te zetten, dus ikzelf neem altijd wel iets van een trui mee. (Hetzelfde geldt voor het vliegtuig overigens).
KL airport ligt nog wel een eindje van de stad af. Als je met de taxi gaat, reken op een uur. Maar beter (en leuker vind ik), is het treintje KLIA Express o.i.d. heet het. Die is in een half uurtje in KL Sentral station, en ben je dus in de stad.
Volgens mij zijn ze de 747s aan het vervangen voor 777s, maar in beide types zit een inflight entertainment.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Malaysia vliegt met de 747-400 naar Amsterdam hoorMisschien dat het in het zomerseizoen nog wijzigt, maar vrijwel altijd is de 747 hier (ze willen er nog weleens een 777 doorheen gooien die onderweg in Stockholm stopt).
Zijn iets oudere toestellen maar ik meen nog wel met persoonlijke inflight entertainment.
Klopt inderdaad, al kun je onder malasia vluchtnummer wel met de 777 van KLM vliegen (codeshare).quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Thetallguy het volgende:
Klopt, maar snel zijn ze nietEven gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |