Maatschappij?KLM Cityhopper
Toestel?Fokker 70
Embraer 190
Traject?Brussel Zaventem-Amsterdam-Trondheim
Prijs?Geen idee.
Vertraging?Vertek vanaf Brussel was ongeveer een kwartier vertraagd omdat er een passagier met ruimbaggage niet op kwam dagen.
Bezetting?Beide vluchten max 70%.
Vriendelijk personeel?Op de vlucht van Brussel naar Amsterdam is het grappig om te zien hoe hard ze moeten werken om iederen snel een beker sinaasappelsap en wat snacks te geven voordat ze de landing moeten voorbereiden.
Van Amsterdam naar Brussel waren twee vrolijke en vriendelijke dames.
Eten?Ik had droge zoute snacks kunnen nemen op de eerste vlucht maar daar had ik geen zin in. Een beker(tje .. was 85ml ofzo) sinasappelsap. Weinig, maar OK om even wat vloeistof binnen te krijgen.
Tweede vlucht kreeg ik een bruine bol met cheddar en ei en een zoete bol met peer en rozijnen. Goed te eten. De rode wijn was OK, maar wat te koud, het bier was prima op temperatuur
Entertainment?Holland Herald.
Iets over de luchthavens?Zaventem:
* Voor KLM vluchten kan je 2 uur vantevoren je koffers afgeven, probleem was alleen dat ik er zo'n 3 uur voor vertrek was omdat mijn vergadering eerder klaar was dan geplanned. Bij Alitalia (skyteam partner) gevraagd of die mijn koffer wilde hebben omdat er niemand aanwezig was bij KLM, maar nee, dat ging niet. Ook goed, dan lever ik mijn koffer gewoon niet in. Ik had al ingechecked en de optie boarding card als SMS gekozen, dus ik hoefde verder niks meer te regelen om flyside te komen. Erg handig (alleen weet blijkbaar niet al het grondpersoneel hoe ze er mee om moeten gaan...)!
* Trage security check, zelfs al was er zo goed als geen rij. Ik werd eruit gepikt voor een extra check, maar zelfs die extra check stelt niks voor. Had een grote fles (200ml) lenzenvloeistof los in mijn rugzak zitten en die hebben ze niet eens gezien op de scanner of bij de handmatige controle.
* De Diners club louge is sinds deze maand gratis, en daar was het goed zitten met mijn collegas. Bij de "receptie" doen ze ook niet zo moeilijk, ik heb twee diners kaarten en mijn collega mocht er een lenen om als gratis als "member" binnen tekomen ipv als mijn gast (wat 20¤ zou kosten).
Schiphol is bekend.
Algehele indrukGoed.
De volgende keer dat ik naar Brussel vlieg is de fokker ingewisseld voor een embraer, en dat is vooruitgang.
[ Bericht 12% gewijzigd door Fogel op 18-02-2010 14:12:33 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan