abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74584408
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 8 alweer!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Als je in dit topic iets post, geef dan ook even het onderstaande aan:

# Maatschappij
# Traject
# Vertraging
# Vriendelijk personeel
# Eten
# Entertainment
# Algehele indruk
# Eventueel informatie over de luchthavens

Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
En voor je awards, miles and more in:Frequent Flyer Programma's #1

Vorige delen:
Reeks Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen

[ Bericht 26% gewijzigd door UIO_AMS op 05-10-2017 10:09:34 ]
pi_74585033
# Finnair
# Airbus A330
# AMS - HEL
# 0
# Was prima
# Warme maaltijd en voldoende drinken (koffie en cola).
# Geen persoonlijke entertainement in de stoel voor je maar per kant (rij) een scherm . Maar daar-en-tegen wordt de landing vanuit de neus gefilmd (naar beneden) wat wel tof is.
# 8
# Helsinki Airport is te klein en druk.


# Finnair
# ATR 72
# Helsinki - Turku (0:30 minuten)
# 0
# Prima
# Een gehele chocolade reep
# Geen, maar voor de vlucht begrijpelijk
# 8
# Turboprop ervaring, wel meer lawaaig.

Bij aankomst in TKU was de douane ergens achter zijn pc'tje en vond het wel best . Binnen 10 minuten na landen stond ik buiten .

[ Bericht 7% gewijzigd door Brembo op 10-11-2009 21:15:52 ]
pi_74585887
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef Brembo het volgende:
# Finnair
# Airbus A330
# AMS - HEL
# 0
# Was prima
# Warme maaltijd en voldoende drinken (koffie en cola).
# Geen persoonlijke entertainement in de stoel voor je maar per kant (rij) een scherm . Maar daar-en-tegen wordt de landing vanuit de neus gefilmd (naar beneden) wat wel tof is.
# 8
# Helsinki Airport is te klein en druk.


# Finnair
# ATR 72
# Helsinki - Turku (0:30 minuten)
# 0
# Prima
# Een gehele chocolade reep
# Geen, maar voor de vlucht begrijpelijk
# 8
# Turboprop ervaring, wel meer lawaaig.

Bij aankomst in TKU was de douane ergens achter zijn pc'tje en vond het wel best . Binnen 10 minuten na landen stond ik buiten .
De vlucht naar Helsinki zal wel een A320 zijn geweest, want de A330 van Finnair is wel goed uitgerust met eigen schermen. Daarnaast zal de loadfactor op de vlucht Amsterdam - Helsinki nou niet zo goed zijn dat het voor Finnair rendabel is om een A330 (2-4-2 stoelindeling) in te zetten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74634396
# Maatschappij
KLM Cityhopper
# Traject
AMS-Aberdeen
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Ja hoor. Nog wel melding van het slechte weer in Abberdeen
# Eten
pakje tucjes van lu + chocoprince
# Entertainment
Inflight magazine + eigen ipod
# Algehele indruk
Alles liep vlot netjes optijd aan gekomen en vertrekken
# Eventueel informatie over de luchthavens
Abberdeen is klein en alles liep snel

Daarna door een busje opgehaald en werden we richting een helikopter geduwd waarna ik naar het schip vloog
pi_74636054
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:24 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
KLM Cityhopper
# Traject
AMS-Aberdeen
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Ja hoor. Nog wel melding van het slechte weer in Abberdeen
# Eten
pakje tucjes van lu + chocoprince
# Entertainment
Inflight magazine + eigen ipod
# Algehele indruk
Alles liep vlot netjes optijd aan gekomen en vertrekken
# Eventueel informatie over de luchthavens
Abberdeen is klein en alles liep snel

Daarna door een busje opgehaald en werden we richting een helikopter geduwd waarna ik naar het schip vloog
Krijg je tegenwoordig TUC en chocoprince? Dan hebben ze hun 'service' verdubbeld, wow... niet slecht voor de KLM die alles doet aan cost-cutting measures.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74679066
tvp
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74679173
Stond op pag. 12 deel 7, dus zga ongelezen, dacht post m nog een keer

Maatschappij?
Singapore Airlines

Toestel?
Heen: 777-200 naar Singapore, 777-300 naar Melbourne (Economy)
Terug: 777-300 naar Singapore, 777-200 naar Amsterdam (Economy)

Traject?
Amsterdam - Singapore - Melbourne

Prijs?
1450 euri (febr. 2008, gekocht op vliegwinkel.nl)

Vertraging?
Geen, kan me het iig niet herinneren.

Bezetting?
95% heen en terug

Vriendelijk personeel?
Onwijs vriendelijk, doen alles om het naar je zin te maken. Op de terugvlucht naar Amsterdam werkte de afstandbediening van het entertainment niet. Bleek al afgebroken te zijn bij vertrek. Meteen doorgegeven en dacht misschien een upgrade te krijgen naar Business Class (tja, je betaalt er toch voor). Bleken linksachterin nog 2 stoelen naast elkaar leeg te zijn en niemand naast me, ach.. dat neem ik dan maar voor lief die extra beenruimte. Tevens aanwezig per vlucht: dekentje, kussentje, sokken en tandenborstelsetje.

Lekker eten?
Prima eten, natuurlijk Aziatisch (noodles/rijst met kip of lams), ontbijt was ook prima. Drinken ook onbeperkt, 's nachts water/sinaasappelsap.

Entertainment?
Erg goed, de nieuwste films waren te bekijken op het touch screen scherm evenals tv-programma's in verschillende catagorieen, nieuwe muziek cd's en een aantal games oa. Pokemon

Algehele indruk?
Een 9/10. Er is alleen nadeel. Veel Indiase mensen hebben hun overstap op Singapore en niet dat ik er iets tegen heb, alleen de lichaamsgeur staat me voor geen meter aan en zeker niet op 10 km hoogte. Beenruimte, service, eten: top!

Iets over de luchthavens?
Singapore Changi Airport is groot, verder gratis internet en een goedkoop hotel in het vliegveld. Op de terugreis had ik een stopover van 8 uur, dus besloot een kamer te boeken om te slapen. Voor 6 uurtjes was ik omgerekend 25 euro kwijt voor een kamer met eigen badkamer en airco. Verder kun je uitstekend shoppen en overal ligt tapijt, zal wel iets typisch Aziatisch zijn. Melbourne Tullamarine is niet bijzonder. Kan me er nog weinig van herinneren. Werd iig bij aankomst door de douane eruitgepikt om wat vragen te beantwoorden en werd gefouilleerd.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 21:28:30 #8
45833 crew  Fogel
pi_74679317
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:23 schreef Stuurloos het volgende:

Algehele indruk?
Een 9/10. Er is alleen nadeel. Veel Indiase mensen hebben hun overstap op Singapore en niet dat ik er iets tegen heb, alleen de lichaamsgeur staat me voor geen meter aan en zeker niet op 10 km hoogte. Beenruimte, service, eten: top!
De tip van mijn vorige baas die regelmatig richting India vloog was om voor vertek een gerecht met flink veel knoflook te eten zodat je zelf zo hard stinkt dat je de rest niet ruikt...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_74684972
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

De tip van mijn vorige baas die regelmatig richting India vloog was om voor vertek een gerecht met flink veel knoflook te eten zodat je zelf zo hard stinkt dat je de rest niet ruikt...
Haha ik moest lachen Ik vind Indiërs namelijk zelf ook wel wat stinken (en onbeleefd). Ik heb er zelfs 1 als kamer genoot gehad en gewoon de lichaamsgeur al is echt .. iew
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:26:41 #10
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74798189
# Maatschappij
Air Lingus

#Toestel
Airbus 320

# Traject
DUB - LHR

#Bezetting
80%

# Vertraging
20 min moeten wachten aan de gate voordat we het vliegtuig in konden vanwege "operational problems". Lekker duidelijk dus. Air Lingus heeft verder als standaard procedure, dat eerst busidess class, vervolgens reizigers met kinderen en dan de rest mag boarden. De "operational problems melding" werd omgeroepen toen de helft van de kinderen was geboard, waarna iedereen moest wachten tot het probleem was opgelost. Echter toen kon iedereen gewoon zonder volgorde inchecken . Heerlijke Ierse chaos dus.

# Vriendelijk personeel
Gemiddeld vliegtuigpersoneel was 45+ en was te druk bezig met koetjes en kalfjes aan elkaar te verkopen tin plaats van de produkten op het duty-free karretje, waar ze mee langskwamen.

# Eten
Niks, ook niet nodig voor een vlucht van 50 min

# Entertainment
In-flight magazine.

# Algehele indruk
Rommelig, maar voor een korte vlucht boeit dat niet zozeer

# Eventueel informatie over de luchthavens
Basic luchthaven, wel verouderd, maar een nieuwe hal is in aanbouw. Security ging deze keer vlot, wat wel anders is tijdens de zomermaanden. De gates voor Air Lingus vluchten zitten gelukkig vooraan, dus niet als Ryanair, die helemaal aan het eind zitten waardoor je 15 min onderweg bent.
The best firms advertise the least...
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:32:57 #11
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74798440
# Maatschappij
Emirates

#Toestel
Boeing 777-300ER

# Traject
LHR - DXB (London - Dubai)

#Bezetting
90%

# Vertraging
geen

# Vriendelijk personeel
Nee, sjaggie en behandeling van reizigers soms brutaal. Stoelen, die voor het landen zonder te vragen in de uitgagspositie werden teruggezet. Captain, die aan het begin en einde van de vlucht minutenlang alleen in het Arabisch zat te brabbelen.

# Eten
prima: lambmedaillon met soort van aardappelkroketjes en gekookte groenten, Griekse salade, strawberry cheesecake EN bestek van metaal.

http://i34.tinypic.com/2w4ckti.jpg

# Entertainment
ICE: perfect met keuze uit 100+ films, series, TV programmas, groot aanbod uit muziek albums en podcasts, games en email/SMS fasciliteiten (tegen betaling) en USB aansluiting waarmee je je vakantiefotos kunt bekijken of eigen muziek afspelen.


# Algehele indruk
Personeel viel tegen, maar het lekkere eten en entertainment maakte veel goed. Verder een spraakzame Indische man naast me, die de vlucht snel liet verlopen.


# Eventueel informatie over de luchthavens
Ben een paar jaar niet meer op Heathrow geweest, maar wat een rampzalig vliegveld is het geworden: Een doolhof is het als je van terminal 1 naar 3 moet en daar bovenop nog de extreme beveiliging (2 security checks, paspoortcontrole en biometrische scan). Als je een overstaptijd van zeg maar een uur hebt, kom je echt in de problemen.
Als het kan vermijd ik deze luchthaven in het vervolg!
The best firms advertise the least...
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:25:50 #12
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74800630
# Maatschappij
Emirates

#Toestel
Boeing 777-300ER

# Traject
DXB - JNB (Dubai - Johannesburg)

#Bezetting
99%, tjokvol

# Vertraging
geen

# Vriendelijk personeel
Beter dan vorige leg maar wederom soms erg bot.

# Eten
Menukaart meegenomen:

Snack: Chicken tikka ciabatta, lekker al was brood wat slapjest (kwam uit de koeling zonder plastic wikkel) Chocolate chip cookie

http://i34.tinypic.com/2posk83.jpg

Ontbijt: Heerlijk!
Fresh seasonal fruit. Breakfast grill and eggs: Spicy scrambled eggs, lamb kofta with tomato and basil sauce. grilled chicken tikka, potato croquettes and chickpea curry, croissant with butter and preserve.

http://i33.tinypic.com/seq4hh.jpg

# Entertainment
ICE: perfect dus!

# Algehele indruk
Goede vlucht, beter dan LHR - DXB en veel minder luidruchtige en stinkende Indiers.


# Eventueel informatie over de luchthavens
Dubai is groot en luxueus ingericht. We kwamen om 3 uur 's nachts aan en aagezien de overstap naar deze vlucht een uur later al was werden we door de luchthaven naar de gate begeleid.
The best firms advertise the least...
pi_74800817
Het eten ziet er goed uit.Als ik me bedenk wat ik laatst bij Iberia kreeg.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:54:01 #14
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74801894
# Maatschappij
Zambezi Airways

#Toestel
Boeing 737-300

# Traject
LUN - JNB (Lusaka - Johannesburg)

#Prijs
omgerekend ongeveer 100 EURO enkele reis (+$25 luchthavebelasting bij vertrek)

#Bezetting
40%

# Vertraging
geen

# Vriendelijk personeel
Prima, gewoon vriendelijk en behulpzaam

# Eten
Scrambled eggs met bacon en bonen: niet echt smaakvol en vrijwel zoutloos, dit terwijl Zambianen normaal erg gezouten eten. Verder een droge muffin (de bijgeleverde boter was nodig om het ding nog enigszins weg te kunnen werken), een fruitsalade en pakje sinasappelsap of appelsap (random).

http://i38.tinypic.com/aouuxw.jpg

# Entertainment
In-flight magazine, verder wat geslapen aangezien we al om 5 uur waren opgestaan die ochtend.

# Algehele indruk
Eten is geen Emirates, maar de vlucht is verder prima verlopen.


# Eventueel informatie over de luchthavens
Lusaka is een kleine maar degelijke luchthaven. Dakterras met bar was op dat tijdstip nog niet open, verder ook niet de moeite waard, want het regende. Bij goed weer kun je er relaxed met een pilsje en peuk in je hand de aakomende en vertrekkende vliegtuigen bekijken. Barman mocht van mij ontslagen worden: Ik ging er voor een koffie, na ruim 10 minuten gewacht te hebben, kwam hij doodleuk vertellen, dat er geen koffie was. gelukkig was er ondertussen onder in de hal een stalletje open ge
gaan, dat koffie verkocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 18-11-2009 00:18:43 ]
The best firms advertise the least...
  woensdag 18 november 2009 @ 00:02:08 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74802231
Blijft een erg goed topic. Ben benieuwd of iemand wel eens met Tarom gevlogen heeft (Roemeense Maatschappij).
  woensdag 18 november 2009 @ 00:05:12 #16
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74802333
Betreft Emirates en hun entertainment en eten ben ik het zeker met je eens. Vloog in febr. DUS - DXB - BKK en terug en ik heb me prima vermaakt en kostelijk gegeten.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  woensdag 18 november 2009 @ 00:09:46 #17
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_74802478
Edcetera, hoeveel van tevoren boekte je de vlucht tussen Lusaka en Johannesburg?
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 18 november 2009 @ 00:10:07 #18
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74802491
Nope, alleen met de volgende:
-Emirates Airlines
-Singapore Airlines
-Jetstar Airways (domestic Australia)
-Bangkok Air (domestic Thailand)
-Easyjet
-Virgin Blue Airways (domestic Australia)
-Onur Air

et vous?
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  woensdag 18 november 2009 @ 00:17:08 #19
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_74802714
Luchtvaartmaatschappij: US Airways
Traject: Brussel - Philadelphia
Toestel: B757
Entertainment: minimaal 20jaar oude beeldbuisschermen
Eten: keuze enkel kip of pasta, wel eetbaar
Service: OK
Comfort: 3-3 dus erg vervelend bij een toiletbezoekje als je bij het raam zit.
Vertraging: bij instappen 4uur wegens technisch mankement en retour 3uur door noodlanding vanwege gebrek aan kerosine.

Bijzonderheden: zowel op de heen als op de terugreis het enkele dagen zonder bagage moeten stellen, omdat US airways de bagage verloren was.

Advies: niet doen!
pi_74802796
Je schrijft over de noodlanding alsof het een bedrijsuitje was.
  woensdag 18 november 2009 @ 00:20:43 #21
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_74802831
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:19 schreef Terpentin07 het volgende:
Je schrijft over de noodlanding alsof het een bedrijsuitje was.
???
pi_74802922
Tvp

Vloog laatst met Swiss. Viel me op dat ze best eetbare warme maaltijden serveerden op een gewone Europese vlucht. (En natuurlijk chocolaatjes waarop later de stewart naar ons toe kwam met nog een handjevol, omdat hij zag dat we die lekker vonden).
We hadden echt een hele vriendelijke bemanning, waarvoor geen moeite teveel leek te zijn. Assertief en behulpzaam. Er zat een oudere dame beetje te frummelen blijkbaar met een verpakking, daarop kwam er gewoon ook iemand toegesneld en dit op een drukke vlucht met veel zakenlui, waar ze al de handen aan vol leken te hebben.
  woensdag 18 november 2009 @ 00:25:50 #23
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74802990
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:09 schreef Masanga het volgende:
Edcetera, hoeveel van tevoren boekte je de vlucht tussen Lusaka en Johannesburg?
Ik heb een week van tevoren geboekt bij een reisbureau in Lusaka. Ik had de keuze tussen Zambezi Aiways en South African Airways. Prijs waren inclusief luchthavenbelasting ongeveer gelijk, echter zat die bij SAA bij de prijs inbegrepen en moest je die bij Zambezi Airways apart bij vertrek in Lusaka afrekenen. Aangezien ik voor die dag niet meer kon pinnen in Lusaka , heb ik toen voor Zambezi Airways gekozen.
The best firms advertise the least...
  woensdag 18 november 2009 @ 00:32:03 #24
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_74803183
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik heb een week van tevoren geboekt bij een reisbureau in Lusaka. Ik had de keuze tussen Zambezi Aiways en South African Airways. Prijs waren inclusief luchthavenbelasting ongeveer gelijk, echter zat die bij SAA bij de prijs inbegrepen en moest je die bij Zambezi Airways apart bij vertrek in Lusaka afrekenen. Aangezien ik voor die dag niet meer kon pinnen in Lusaka , heb ik toen voor Zambezi Airways gekozen.
Wauw, schrik ik wel wat van. Ik was vorig jaar in Zambia en heb binnenlandse vluchten nooit overwogen omdat ik dacht dat de prijzen te hoog lagen voor wat het maar is. Maar dat is nutiige info als ik er nog eens heenga. Als je regelmatig Emirates vliegt (en frequent flyer wordt) kan je trouwens maar beter voor South African kiezen. Heb je gelijk wat extra miles.
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 18 november 2009 @ 00:51:11 #25
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74803716
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:32 schreef Masanga het volgende:

[..]

Wauw, schrik ik wel wat van. Ik was vorig jaar in Zambia en heb binnenlandse vluchten nooit overwogen omdat ik dacht dat de prijzen te hoog lagen voor wat het maar is. Maar dat is nutiige info als ik er nog eens heenga. Als je regelmatig Emirates vliegt (en frequent flyer wordt) kan je trouwens maar beter voor South African kiezen. Heb je gelijk wat extra miles.
Die miles kunnen me gestolen worden. Je moet toch aardig wat vliegen wil je er iets mee kunnen doen. Prijs viel reuze mee. Ben op de heenreis met de bus naar Lusaka gegaan. 7 uur vertraging vanwege een lekke band, medereizigers, die niet wilde betalen aan de grens tussen Zimbabwe en Zambia voor hun 150 kg bagage (resultaat 6 uur aan de grens gestaan ) en een hele nacht hobbelen over die verrotte wegen in Zimbabwe.

Mijn keuze om terug te vliegen was snel gemaakt
The best firms advertise the least...
pi_74845269
# Maatschappij
Air France
# Traject
Rio je Janeiro - Parijs (CDG) (Prijs onbekend) ongeveer 70% vol
# Vertraging
0 minuten
# Vriendelijk personeel
Ja, acceptabel
# Eten
Om 11 uur hadden we een maaltijd een salade met kalkoen en wortels, rijst met rundvlees of ham met pasta en een caramel toetje.
Had zelf rijst met rundvlees en het was te eten maar niet extreem lekker
Ontbijt waren 2 droge broodjes die niet eten waren + een fruit salade
Drinken was niet veel maar je kon naar achteren lopen om wat te halen.
# Entertainment
Eigen beeld scherm met video on demand waaronder harry snotter deel 6 en de film up, wat series en andere games.
# Algehele indruk
Alles liep snel. Voor de rest was het netjes

# Eventueel informatie over de luchthavens
Rio: Klein, veel gezeik met de douane gehad in verband met paspoort. 2 tax free winkels.
CDG: Grote afstand tussen de terminals. Duty free rotzooi gekocht in Rio mocht niet mee in de cabine maar moest mee in het Ruim.
# Maatschappij
Air France
# Traject
Parijs - AMS (100 %)
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Niets mis mee
# Eten
Droog broodje tonijn. Terwijl ze verder gingen met een half stokbroodje ham
# Entertainment
In-flight magazine in het frans. Vlucht duurde 3/4 uur
# Algehele indruk
Ging snel en netjes
# Eventueel informatie over de luchthavens
Zie hier boven voor CDG. AMS bekend
  donderdag 19 november 2009 @ 12:40:37 #27
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_74847210
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:34 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Air France
# Traject
Rio je Janeiro - Parijs (CDG) (Prijs onbekend) ongeveer 70% vol
# Vertraging
0 minuten

# Maatschappij
Air France
# Traject
Parijs - AMS (100 %)
# Vertraging
0

In-flight magazine in het frans. Vlucht duurde 3/4 uur

CDG - AMS duurde neem ik aan 45 minuten??

Ik ben vorig jaar met Air France gevlogen en was aangenaamd verrast, zeker omdat ze tegenwoordig samenwerken met KLM, de Nederlandse prutmaatschappij.
Ik had een vlucht van Dusseldorf naar Parijs en vandaar overstappen naar Johannesburg. De vlucht has een uur vertraging, waardoor de aansluiting erg krap werd in Parijs. Dit werd echter opgelost met een taxibusje over het vliegveld naar de gate voor transfers naar Jo'burg. Prima service aangezien CDG een teringgroot vliegveld is. Service en eten was goed (inclusief een mandje met Cognac voor het slapen gaan)
Helaas was ik deze keer te laat met boeken ( 6 dagen vantevoren) en een ticket Air France me 1100 euro kostte (i.p.v Emirates voor 7xx ) maar volgende keer prefereer ik toch Air France. Goede maatschappij, hoewel voor lange persone, de beenruimte waarschijnlijk beperkt is.
The best firms advertise the least...
pi_75405513
Maatschappij?
Britisch airways

Toestel?
Airbus A319

Traject?
Amsterdam - Londen Heathrow vv

Prijs?
295,50 inclusief hotelovernachtingen (4 dagen)


Vertraging?

Op de heenweg geen vertraging
Op de terugweg 1,5 uur vertraging, ivm storingen in de computer.

Bezetting?
100% Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Supervriendelijk personeel, op de heen en terugweg.

Lekker eten?
Gratis drinken en een snack.

Entertainment?
Geen, was maar 3 kwartier vliegen

Algehele indruk?
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen, Transavia en Britisch airways. maar als ik altijd de keus had, dan koos ik voor BA

Iets over de luchthavens?
Schiphol gewoon zoals altijd. alleen we moesten bij de gate gecontroleerd geworden en dat was nieuw voor mij. Alles ging wel snel, controle en boarden.

Heathrow, mooi vliegveld. Duur ook. Als ik terugvlieg, heb ik altijd trek in mac of BK, dat hadden ze daar niet. Erg irritant dat je pas 30 minuten voor boarden pas de gate krijg te zien. En het was erg warm op het vliegveld. Benauwd zelfs
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 13:09:00 #29
45833 crew  Fogel
pi_75405836
# Maatschappij
Northwest Airlines

# Vliegtuig
Saab 340

# Traject
Champaign, Ill - Detroit

# Vertraging
Nee

# Vriendelijk personeel
Het grondpersoneel was grappig, CMI is een heel klein vliegveld, een saab 340 is heel klein, en dus hebben ze weinig personeel nodig. Degene die de baggage uit het vliegtuig haalt, werkte ook bij de incheckbalie en later ook bij het boarden, steeds met overall aan en oorkleppen op het hoofd. Bij het boarden moesten we rond de balie lopen in tegengestelde richting van wat normaal is (met de opmerking van het grondpersoneel dat het vliegveld zo klein is dat we wat extra beweging nodig hadden), via een soort van nooduitgang de tarmac op en vervolgens naar het vliegtuig lopen.

# Eten
Een zakje pindas.

# Entertainment
De herrie van de propellors.

# Algehele indruk
Slechtste vliegtuigstoel waar ik ooit op heb gezeten was deze, pijn aan de rug na een vlucht van ca 1 uur is niet fijn.

# Eventueel informatie over de luchthavens
CMI: een van de kleinste vliegvelden waar ik ooit geweest ben.
DTW: zelfs al is het een nieuw vliegveld, er hangt overal een fastfood walm. De tunnel tussen de twee terminalgebouwen heeft een lichtshow waar je zelfs als niet-epileptisch persoon al niet goed van wordt. Maar verder een OK en efficient vliegveld (ook op de heenweg was de douanecontrole en het opnieuw de baggage inchecken zo gebeurd), en zelfs al ruikt het overal naar fastfood, het is handig dat er om de ca 5 gates iets te koop is
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_75407976
Maatschappij?
Cyprus airways (KL code share)

Toestel?
Airbus A320

Traject?
Amsterdam - Paphos v.v. (vliegtuig gaat verder naar Larnaca)

Prijs?
pakketreis met hotel en autohuur, dus geen idee wat de vlucht zou kosten


Vertraging?

Op de heenweg een uur bij vertrek en een half uur bij aankomst
Op de terugweg een half uur te laat bij vertrek, kwartier te vroeg geland.

Bezetting?
100% Heenreis
95% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Ze deden hun werk met glimlach, maar geen gezelligheid

Lekker eten?
Gratis eten en drinken; heen een warme lunch, iets met kip, een bakje sla en een stukje taart. Terug een ontbijt met ei en worstjes, een broodje en een stukje kaas. Beide gevallen de goedkoopste catering die je kan vinden waarschijnlijk.

Entertainment?
Heen en terug een film en een paar series op kleine schermpjes uit het plafond en wat muziekkanalen.

Iets over de luchthavens?

Pafos geen enkel vliegtuig op de heenweg, op twee vliegtuigen van de Canadese Luchtmacht na. Op de terugweg wat verouderde toestellen gezien die vanaf daar naar Kiev, Egypte en Israel vliegen.
Moderne luchthaven met een paar kleine winkeltjes en verder een hele grote nieuwe hal die in de zomer wel vol zal zitten maar niet in deze tijd van het jaar. Check-in gaat precies 2 uur van tevoren open.
Voor de rest veel autoverhuurbedrijven, maar nog geen OV-verbinding naar steden rondom.

Schiphol ging erg snel; inchecken bij KLM zuil, bagage afgeven en 20 minuten na aankomst op het treinstation zat ik boven op het terras van de McD. Terugweg binnen 20 minuten na landing al in de trein naar huis.

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 08-12-2009 15:06:09 ]
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:21:03 #31
45833 crew  Fogel
pi_75408324
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:

Algehele indruk?
Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen, Transavia en Britisch airways. maar als ik altijd de keus had, dan koos ik voor BA
¿Que?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_75408461
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef DutchTrain het volgende:

Ik heb nog maar met 2 maatschappijen gevlogen,
Een travel mod ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:30:40 #33
45833 crew  Fogel
pi_75408672
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een travel mod ?
Volgens mij is zijn account gehacked
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_75410125
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:21 schreef Fogel het volgende:

¿Que?
Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' drukt
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 15:12:56 #35
45833 crew  Fogel
pi_75410323
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat krijg je als je voor de opmaak en de kopjes een andere review kopieert en dan iets te snel op 'invoeren' drukt
Ah, dat verklaart de boel. Ik zal binnenkort nog 5 verslagen schrijven, maar ben maar vast met de ergste begonnen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:37:33 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75422470
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Airbus A319

Traject?
Amsterdam - Madrid - Amsterdam

Prijs?
60 euro retour


Vertraging?
Op de heenweg een half uur bij vertrek en een half uur bij aankomst
Op de terugweg eerst te laat begonnen met boarden, uiteindelijk met de bus naar het vliegtuig, om 10 minuten ervoor te staan, vervolgens weer terug te rijden naar de terminal, om na 1 uur wachten weer met de bus naar het vliegtuig te gaan. Totaal 1 uur en 50 minuten later aan de gate in Amsterdam.

Bezetting?
92% Heenreis
95% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken. De vervangende piloot wat een van de betere Easyjetpiloten, in ieder geval qua informatievoorziening omtrent de vertraging op de terugweg, als algehele vliegkwaliteiten voor zover ik die kan beoordelen.

Lekker eten?
Blueberry muffin was goed te doen, voor de rest had ik nog een flesje water beide keren op de airport gekocht.

Entertainment?
Heen en terug mijn IPOD en uit het raam kijken

Iets over de luchthavens?
M-pier op Schiphol qua beveiliging is prima, je bent er zo doorheen, 1 minuut wachttijd, maar de informatievoorziening kan veel beter, het vliegtuig was te laat, en er werd geen alternatieve gate aangeboden. Daarnaast is het informatiebord aan het echte begin van de M-pier nu al ongeveer 3 maanden defect, in ieder geval, elke keer als ik daarvan vertrek.

Madrid is echt een doolhof als je aankomt, nu kom je er wel uit, maar het is toch even zoeken, het is niet helemaal logisch gemaakt. Beveiliging was prima, was opzich druk, maar alle poortjes waren open zodat de wachttijd 3 minuten was, wat natuurlijk prima is.
Toen we weer terug waren in de terminal na de eerste keer boarden, (toen we net op het laatste moment een gate change gehad hadden wat een geweldige duwpartij tot gevolg had), was de vlucht van de borden verdwenen en niemand kon vertellen waar de vlucht dan wel van zou vertrekken en op welk tijdstip.
Pas na enig zoekwerk en bij een andere gate bij een behulpzame Ryanair medewerker even de vluchtgegevens bij de gate computers bekeken om te zien hoe laat de vlucht zou vertrekken en vanaf waar. Die informatievoorziening moet echt beter. Medewerkers kunnen ook beter getraind worden op dit soort situaties.

Algehele indruk
Voor de prijs een prima vlucht, loadfactor was goed, ik had ook niet anders verwacht op deze vlucht, Madrid is een populaire bestemming. Al moet ik zien hoe deze route zich houdt yieldtechnisch gezien, want Iberia en KLM hebben ook aantrekkelijke aanbiedingsprijzen. Vertragingtechnisch gezien is de late avondvlucht overigens echt rampzalig, het ontime percentage is sinds de start in november echt bedroevend laag...

Daarnaast, ik had zowel heen als terug online ingeschecked en zat in boarding groep A. Met een beetje tactisch opstellen kon ik zowel heen als terug een zitplaats bij de nooduitgang krijgen.
Maar het is veel beter om een plaatsaanwijzingssysteem te gaan gebruiken, dit zal de boardingscrum bij de gate zoals deze nu ontstaat echt oplossen.
(Normaliter stap ik als laatste in en kan het me eigenlijk niet schelen waar ik zit, maar 2,5 uur is best lang, en ik had er best geld voor over gehad om een toegewezen zitplaats te hebben. Maar geen speedy boarding, want dan zit je nog in dezelfde bus, en moet je alsnog je door de menigte die voor de gate staat naar voren werken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75423252
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

Een travel mod ?
Om je gerust te stellen => Met welke airlines heb jij allemaal gevlogen #2
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 20:58:14 #38
45833 crew  Fogel
pi_75423329
Maatschappij?
1) KLM Cityhopper
2) NWA (of stiekum toch Delta?)
3) Mesaba
4) NWA
5) NWA (Delta?)
6) KLM Cityhopper

Toestel?
Embraer 190
Airbus 330-300
CanadaJet versie extra klein (herinner typenr niet meer)
Saab 340
Airbus 330-300
Embraer 190

Traject?
Trondheim - Amsterdam - Detroit - Champaign - Detroit - Amsterdam - Trondheim

Prijs?
Totaal voor een retour TRD-AMS-DTW-CMI was het ongeveer 800¤.


Vertraging?
Nee, nergens

Bezetting?
1) Halfvol ongeveer? Op zich niet slecht voor een vlucht op 6u in de ochtend op een zaterdag.
2) Ook niet erg druk, maar wel iemand naast me
3) Vol
4) Vol
5) Redelijk vol
6) 40%?

Vriendelijk personeel?
Niks mis mee.

Lekker eten?
1) Als ik het goed herinner was het een boterham met vlees en een met kaas.
2) Chicken or pasta? Dacht dat ze na al die jaren toch wel wat beters zouden kunnen verzinnen Was goed weg te krijgen. De andere maaltijd ben ik alweer vergeten. Normaal bier kon je alleen rond etenstijd krijgen, daarbuiten alleen Light crap.
3) Catering was niet op komen dagen, een beker water was het enige wat voorhanden was. Geen probleem op een vlucht van 1 uur.
4) Catering was wel op komen dagen en ik kreeg een zakje pindas, beker cola en later nog een kop koffie. Goed gedaan op een vlucht van 1 uur.
5) Chicken or pasta? DUH! Ontbijt was klein (een banaan en een broodje met was ei erop) maar OK.
6) Weer twee boterhammen, waarvan 1 met kaas en picallily (wat ik smerig vind) en de andere met vlees. Verder een blik of 4 bier en een kop koffie.


Entertainment?
Nee, werk op de heenweg. 1 film gekeken aan het einde van de vlucht toen ik geen zin meer had om nog meer te werken. Personal entertainment system is geweldig Wel jammer dat de powerport die volgens seatguru bij mijn stoel zou zitten niet bleek te bestaan.
Op de terugweg 1 film gekeken en een beetje door wat magazine gebladerd, was te duf voor meer. Verder muziek uit mijn telefoon en uit het entertainment system.

Iets over de luchthavens?
Ik had veeeeeeeeeel tijd op Schiphol, die ik voornamelijk doorgebracht heb met werken.
2 uur voor de vertrektijd maar vast richting gate gelopen en die ging net open, even het "interview" doorlopen en de security door en vervolgens daar verder werken tot het boarden.
Detroit, zie vorige verslag.
Champaign: mini-vliegveld, zie vorig verslag.

Algehele indruk
Zelfs al heb ik weinig gebruik gemaakt van de entertainment set, het is geweldig dat het tegenwoordig vrij standaard is op de transatlantische vluchten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 9 december 2009 @ 09:45:55 #39
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75435839
Maatschappij?
CarpatAir

Toestel?
Saab 2000

Traject?
Odessa - Timisoara

Prijs?
¤80

Vertraging?
Geen

Bezetting?
20/58

Vriendelijk personeel?
Jep, in voor een normaal babbeltje.

Lekker eten?
Croissant (lekker), jus en thee. (vertrokken 7 uur 's morgens)

Entertainment?
Geen. Dus een boek en i-pod.


Iets over de luchthavens?

Odessa, kill koud en dus erg Oekrains. Onvriendelijk personeel.
Douane word je ook niet erg vrolijk van.

Algehele indruk

Prima, goedkoop en toch alles met een lach en service voor zover mogelijk op zo'n korte vlucht (iets van 1.5 uur)
Timisoara is lekker warm, modern en heeft normale voorzieningen die je op een vliegveld verwacht (in tegenstelling tot Odessa). Inculsief wireless internet natuurlijk .
Timisoara is trouwens de hub van Carpatair. Goed alternatief voor lokale vluchten in Oost-Europa.
pi_75554057
# Maatschappij - TAM
# Traject - CDG- GIG
# Vertraging - nee
# Vriendelijk personeel - veel champagne en ieder een stewardess
# Eten - redelijk uitgebreide menukaart wel oke
# Entertainment - ook in orde
# Algehele indruk - prima
pi_76108598
Maatschappij
Arkefly
Traject
AMS-CUN (Cancun, Mexico)-AMS met een tussenstop in HOL (Holguin, Cuba) heen 12 uur, terug 91/2 uur
Vertraging
Op de heenweg niet, op de terugweg een 45minuten.
Vriendelijk personeel
Nee, ook niet onvriendelijk, maar redelijk kort, stug en ik kreeg de indruk dat ze het allemaal niet zo leuk vonden. Onderling werd er nog wel gelachen, maar richting passagiers totaal niet. Een purser vond het nodig demonstratief met zijn ogen te rollen toen een passagier in de weg stond tijdens de service.
Eten
Weinig en niet bijzonder. De pasta was te lang in de oven gelaten, waardoor het een blok van gesmolten (en daarna weer gestolde) kaas was met hier en daar een hard stukje pasta. Het enige wat wel lekker was, waren de toetjes.
Entertainment
Er hingen wat schermen in de cabine, maar die werden, naast de veiligheidsinstructies aan het begin van de vlucht, niet gebruikt voor entertainment. Wat wel te zien was, was de status van de vlucht (hoogte, vliegtijd, kaart etc).
Voor 12 euro kon je een mediaplayer huren waarop een handjevol films en series te vinden waren, alsmede spelletjes en muziek. Op de terugreis waren er echter maar een beperkt aantal beschikbaar en de inhoud was dezelfde als op de heenreis. Gezien het matige aanbod op de speler kan het goed voorkomen dat je alles op de heenweg al bekenen hebt en je op de terugweg niets hebt aan het ding.
Voor de rest heb je nog een radio in je armleuning, waarvoor je natuurlijk weer een speciale stekker in moet steken.
Algehele indruk
Een mager product. We hadden voor gemiddeld 65 euro een klasse hoger geboekt (Comfort class i.p.v. economy) en dat was het zeker wel waard. Je krijgt een (beperkt) aantal voordelen, waarvan de belangrijkste:
-Aparte incheckbalie, dus niet in die giga lange rij wachten (twee vluchten tegelijk inchecken geeft al snel een kleine 300 man voor de balie, die ik dus nu bijna allemaal kon ontwijken.
-Meer been ruimte. Ik heb gezien hoe krap je zat in de economyclass, dat wil je niet. Beenruimte in comfort was ook voor mijn 1m85 goed te doen.
Voor de rest heeft het een vleugje low-cost over zich heen. Maaltijden krijg je gratis (op lange vluchten), frisdranken ook, maar alcohol niet. Ook worden er geen extra's uitgedeeld, die kun je kopen (snoep, apartere koffies etc.)
Ik kreeg niet het idee dat het vragen om wat frisdrank tussen de service door erg gewaardeerd werd. Of dat lag aan de crew of aan het concept weet ik niet.
Online inchecken is gratis, maar om dat te kunnen doen moet je wel een stoel reserveren, wat weer 5 euro kost.
Al met al dus een wat magere indruk. Het brengt je waar je moet wezen, en je krijgt zo nu en dan wat toegeworpen qua eten en drinken, maar glamour is het niet. Helaas werd dat ook niet uitgedragen door de bemanning en de grondafhandeling (op CUN een vertraging van 45 minuten die niet werd omgeroepen, je moest het maar van de schermen in de vertrekhal lezen).
Eventueel informatie over de luchthavens
AMS mag bekend zijn, CUN was een positieve verrassing. De security was een stuk minder uptight dan op AMS en alles ging vrij rap en efficiënt. Tax Free was prima, ook genoeg plek om wat te drinken/eten. Bij aankomst duurde het even voordat de bagage op de band lag, maar daarna ging het ook vrij rap. Voor de mensen die wel eens n de States zijn geweest, zal de douane bij aankomst bekend voorkomen, je mag een tijdje in de rij staan om dan voor een hokje wat papieren af te geven. Dat gaat echter vrij snel en het personeel is erg aardig, al blijkt de Engelse taal niet een vereiste te zijn als je daar wil solliciteren.

Tijdens de tussenstop niets van Holguin gezien, maar aan de buitenkant zag de terminal er erg klein uit, dus dat moet een soepel afhandeling betekenen, maar weinig barretjes en winkels.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 27 december 2009 @ 17:07:16 #42
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76108661
Ik zou niet meer van Arkefly verwachten, is ook vrij 'pauperig' natuurlijk.
pi_76114746
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:07 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou niet meer van Arkefly verwachten, is ook vrij 'pauperig' natuurlijk.
Tsja, kwestie van een very last minute, en geen keuze meer hebben qua maatschappij. Maar ja, nu weet ik het tenminste uit eigen ervaring... Als ik de volgende keer een keuze heb, dan wordt het geen arke meer...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_76147135
Maatschappij?
EasyJet

Toestel?
Airbus 319

Traject?
Liverpool-Amsterdam vv

Prijs?
Retour 60 pond.


Vertraging?
Heen niet.
Terug daarentegen maarliefst 16 uur! We zouden gisteren om 21.20 vertrekken van Schiphol. Het vliegtuig kwam a 30 min. te laat aan, dus het boarden begon later. Daarna bleek er een technisch probleem, en na een uur in het vliegtuig wachten bleek dat dit niet snel gerepareerd kon worden. Op kosten van EasyJet mochten we de nacht doorbrengen in het Dorint hotel (4 sterren).
De vlucht werd opnieuw gepland voor vandaag 12 uur. We vertrokken met 15 minuten vertraging; omdat het in Liverpool erg mistig was, was het onduidelijk of we wel zouden gaan. Eenmaal boven Liverpool was het nog steeds mistig; we hebben eerst een uur rondgevlogen in afwachting van beter weer, maar daarna werd besloten in Manchester te landen. Dat was voor mij wel handig, aangezien ik daar woon, maar voor de restvan de passagiers niet.
Bij landing in Manchester moesten we een uur in het vliegtuig wachten, omdat het erg druk was door vluchten die in Liverpool hadden moeten landen. Uiteindelijk na 3,5 uur in het vliegtuig waren we dan toch in Manchester,. en ik was ongeveer 16 uur na mijn gepland thuiskomst thuis.


Bezetting?
Heen bijna helemaal vol, terug zo'n 80%.

Vriendelijk personeel?
Ja, ze bleven vriendelijk ondanks alle tegenslag, en werden ook wat persoonlijker tegenover de passagiers in plaats van robotten.

Lekker eten?
Helaas kregen we alleen water bij alle vertragingen, geen gratis thee/koffie/eten. Dus ik heb niets gekocht. Het eten in het hotel was trouwens wel erg lekker.


Entertainment?
Behalve kijken naar gesprekken tussen het personeel en de technici verder niets.

Iets over de luchthavens?
Manchester is en blijft verwarrend.

Algehele indruk
Een enorme combinatie van pech voor EasyJet. Ze hadden het verbazingwekkend snel geregeld toen het vliegtuig niet bleek te gaan; snel een hotel voor 250 mensen, en info over hoe laat de vlucht dan wel zou gaan. Ze hadden iets meer info kunnen geven toen nog niet duidelijk was hoe het zat; gewoon iets als 'we weten nog niet hoe lang het duurt' had ook al welkom geweest. Dat deden ze beter bij het mistprobleem, toen kwamen er regelmatig updates.
Mijn vertrouwen is EasyJet is in elk geval alleen maar toegenomen door het hele gebeuren.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_76150883
Proppen ze tegenwoordig 250 man in een A319 of had een andere vlucht ook problemen?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76157110
Euhhh... kweenie hoeveel er normaal gesproken in passen... het leek me een redelijke schatting... dat zullen er dan wel wat minder zijn geweest
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_76157793
Bij 156 houdt het wel op
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76170222
Maatschappij
Ryanair

Toestel
Boeing 737 volgens mij

Traject
Weeze-Fes
Fes-Weeze

Prijs
75 euro

Vertraging
Op de heenvlucht vertrokken we te laat door overtollig handbagage. Op de terugvlucht vertrokken we ongeveer een uur te laat, maar dat heeft de piloot weten te reduceren tot ongeveer een kwartiertje.

Bezetting
95 tot 100%

Vriendelijk personeel
Niet veel mee te maken gehad. Ze deden hun werk.

Lekker eten
Niks gekocht, maar het Ryanair voedsel is over het algemeen niet heel best.

Entertainment
Je eigen iPod, tijdschrift en/of boek.

Algehele indruk
Helaas dachten veel reizigers dat de regel van één stuk handbagage niet voor hun telde. Resultaat: te veel handbagage en daardoor moesten een stuk of twintig koffers alsnog naar het ruim. En dus een vertraagde vlucht. Maar goed, voor de prijs die je betaalt hoef je ook niet te veel van de vlucht te verwachten.

Iets over de luchthavens
Het was de eerste keer Weeze voor mij, maar erg goed bevallen. Overzichtelijk en snel aan de beurt. De douanecontrole in Fes duurde lang. De douaniers leken er niet veel zin in te hebben. Op de terugweg was dit helemaal een ramp. Meer dan een uur in de rij staan om langs de paspoortcontrole te komen. En toen ik aansloot in de rij stonden er ongeveer tien mensen voor me. En dat laatste is niets overdreven...

[ Bericht 0% gewijzigd door Grunner op 29-12-2009 12:00:44 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:54:26 #49
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76188137
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:04 schreef The_stranger het volgende:
Tijdens de tussenstop niets van Holguin gezien, maar aan de buitenkant zag de terminal er erg klein uit, dus dat moet een soepel afhandeling betekenen, maar weinig barretjes en winkels.
Op Holguin is niets. Toen wij er wilden vertrekken was er zelfs geen stroom, zodat de vliegtuigmotoren om de beurt voor energie moesten zorgen tijdens het voltanken van de vleugels (Martinair 767).

[ Bericht 0% gewijzigd door 18konijn op 29-12-2009 18:25:51 ]
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:18:06 #50
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_76188964
Maatschappij
CSA

Traject
Amsterdam-Praag vice versa

Vertraging
Op de heenweg 1,5 uur (late aankomst vliegtuig en bij vertrek de-icing, waarmee algauw een halfuur gemoeid is), op de terugweg ook 1,5 uur vertraging wegens late aankomst door sneeuw en ijs. Schiphol was geheel ondergesneeuwd bij terugkeer, maar de landing verliep zonder problemen. Gezien de verhalen van anderen in deze periode (17-21 december) mochten we zeker niet mopperen over deze vertragingen..

Vriendelijk personeel
Nogal verveeld oostblokkerig, een stewardess stond tijdens het binnenkomen van de passagiers in het gangpad giechelend te OH-en met een passagier (zeker een IPB'er) en versperde zo de doorgang. Vrij onbegrijpelijk. Op de terugweg deed een van de stewards wel echt zijn best door vriendelijk en efficiënt te werken en dan zie je toch dat dat een groot verschil maakt voor je vliegervaring.

Eten
Je krijgt een broodje kaas en een glas appelsap of jus en thee of koffie. Cola, bier of wijn moet je kopen. voor redelijke prijzen.

Entertainment
Op de schermen op de heenweg het vliegtraject en wat filmpjes. Op de terugweg geen vliegtraject op de schermpjes zien en ook geen enkele verwelkoming of vlucht- en weerinformatie uit de cockpit. Excuses voor de vertraging wel van de purser. Zeker een chagrijnige captain.

Algehele indruk
Wel goed, de beenruimte in de nieuw ogende A320 was ruim voldoende. Iets meer gastvrijheid en af en toe een glimlach gewenst.

Informatie over de luchthavens
Praag oogt modern en biedt voldoende zitruimte en winkels na de veiligheidscontrole.
Op Schiphol om zes uur 's avonds bij vertrek wederom lange rijen voor de veiligheidscontrole, zeker twintig minuten in de rij gestaan, met uitzicht op de Privium-geprivilegeerden uiteraard. Gelukkig werden er ditmaal geen foldertjes uitgedeeld aan het in de rij staande plebs om ook van dat duurbetaalde voordeel te genieten want dat is puur gesar van een luchthaven die het allemaal net niet snapt.
Kan dat nou echt niet anders en vooral sneller, met minder idiote wachtrijen?
It's not a lie, if you believe
pi_76335179
Hallo ik heb een vraag:

Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
pi_76425071
Ik zou gewoon direct vliegen, want die controles bij vluchten naar de US worden steeds zwaarder.
Lijkt me ook het makkelijkste
pi_76450677
Naar Ottawa kan je niet rechtstreeks vliegen.

Aangezien Amerikaanse maatschappijen over het algemeen niet heel erg denderend zijn, zou ik van US Airways ook geen fantastische service verwachten Maar goed, je komt ongetwijfeld veilig op je bestemming aan en zo extreem lang is het ook weer niet (1x 7 uur, overstap, 2 uur ofzo) dus dat is ook wel te overleven.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:04:01 #54
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_76459357
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:00 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hallo ik heb een vraag:

Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar een paar weekjes stage lopen in Canada,Ottawa. Als ik op internet de goedkoopste vlucht opzoek is dat US Airways, dat scheelt 100 euro met de andere luchtmaatschappijen. Is US Airways een fijne vliegmaatschappij?
Vriend van me komt uit Ottawa en vliegt altijd met Air Canada naar zn familie. Ook aardig betaalbaar geloof ik.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_76501786
Ja maar ik wil zo goedkoop mogelijk en Canada Air is 175euro meer als US Airways... Wel klote dat de hoofdstad van Canada geen groot vliegveld heeft. (want Ottawa is tog de hoofdstad?)
pi_76505624
US Airways is niets mis mee. Vliegen met wat kleinere vliegtuigen de oceaan over met wat ouder personeel. Overstappen in Philadelphia is ook geen probleem, is een eenvoudig niet al te groot vliegveld met genoeg mogelijkheden om wat te eten en te drinken.
pi_76527796
Okee, want in Philadelphia zou ik dan ongeveer 5enhalve uur de tijd te hebben om over te stappen en je verveelt je er dus niet? (dan bedoel ik, genoeg te eten enzo?)
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:47:10 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76593924
Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Eindhoven - London Stansted - Eindhoven

Prijs?
4 euro retour


Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.

Bezetting?
92% Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Ze komen wat gehaasd over, te begrijpen gezien de korte vluchttijd, en op de heenweg zat een stewardess er toch wel doorheen, en dat op de 2de vlucht van de dag.
Dat Ierse accent komt op een of andere manier niet echt vriendelijk over.

Lekker eten?
Vluchttijd is 35 minuten, ze komen wel langs met wat te eten, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Entertainment?
Heen en terug mijn IPOD en ondanks laat instappen door mij toch een raamplaats weten te bemachtigen.

Iets over de luchthavens?
Eindhoven is geweldig, door mijn vrienden van de NS welke besloten mijn eerste trein te laten vervallen, en de volgende trein met 35 minuten vertraging te laten rijden (zodat ik in totaal 1 uur en 5 minuten vertraging had) kwam ik pas om 09.14 bij de terminal in Eindhoven aan.
Eindhoven is gelukkig klein, en aangezien er geen rijen stonden bij de beveiliging en daarna paspoortcontrole kon ik zo doorlopen naar de gate, waar nog een stuk of 20 mensen stonden om aan boord te gaan. Uiteindelijk zat ik om 09.25 daadwerkelijk in het vliegtuig... Op geen enkel ander vliegveld waar ik geweest ben zou dat gelukt zijn.

Stansted is opzich een goed vliegveld voor de Low Cost carriers, de rijen bij de beveiliging vallen wel mee, iets van 10 minuten wachten.
Wel zijn die Engelsen iets fanatieker om vloeistoffen, ik zag zowaar wat mensen hun vloeistofzakje tonen, al deed lang niet iedereen dat, wel ging de X-ray controle wat langzamer, opzich goed, maar ik heb het idee dat ze zich iets te veel met de bijzaken bezig houden. Wel hebben ze in verglijking op Schiphol of Eindhoven na de controle bepaalde middelen om zaken te onderzoeken, wat opzich de veiligheid ten goede kan komen. (Of ze deze op de juiste manier gebruiken laat ik even in het midden, want er vielen mij een aantal zaken op waardoor ik het idee heb dat ook dit een wassen neus is).

Na de beveiliging vind ik vooral de prijzen voor sandwiches of wat drinken echt meevallen, zeker als je een 'meal deal' koopt, maar ook bij de restaurants valt het wel mee.
Bij de gates zijn voldoende stoelen om te wachten voordat je kan boarden.

Algehele indruk
Voor de prijs kan ik natuurlijk niet klagen, alleen bij het aan boord gaan in Stansted waren de medewerkers van Ryanair erg fanatiek om tassen, bij sommige passagiers was dit terecht, als je 2 trolly's per persoon bij je hebt kan je wel gaan zeuren, maar dat is echt teveel, dan is die 35 pond 'boete' terecht, maar als je echt een miniscuul damestasje hebt en een normale tas gaat me dat even te ver.
En ze wilden hun commissie veilig stellen, want er werd tegengegaan dat andere passagiers met de tas aan boord zouden gaan, althans, dat werd geprobeerd, want het is sommige mensen alsnog gelukt om iemand anders de tas te geven.
Dit draagt niet bij aan het prettig boarden, al moet worden gezegd, de regels van Ryanair zijn wel duidelijk, en na het betalen van 35 pond mag je alsnog aan boord, de volgende keer zal je je tas waarschijnlijk wel inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76623683
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
pi_76666441
quote:
Op zondag 10 januari 2010 08:43 schreef lezzer het volgende:
Ik weet niet of ik hier ook een vraag kan stellen, maar ik was benieuwd naar de stoelen in cathay pacific toestellen. DIe met dat je onderuit kunt en dat de rugleuning dan blijft staan.
Klopt, zijn nieuwe stoelen in de 747, op zich wel mooi systeem.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_76667143
Klopt het dat Finnair op intercontinentale vluchten gratis bier/wijn schenkt?
pi_76667672
Volgens mij alleen nog maar 1 alcoholische drank gratis tijdens maaltijden. Extra drankje of erbuiten is betalen, maar correct me if i'm wrong
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 januari 2010 @ 11:16:51 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76671093
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef ozzietukker het volgende:

Vertraging?
Op de heenweg, gelukkig, 10 minuten te laat vertrokken, maar gezien de daadwerkelijke taxi + vluchttijd van 50 minuten optijd aangekomen.
Terug 20 minuten te laat vertrokken, maar door de nog kortere daadwerkelijke taxi + vluchttijd wederom optijd aan de gate.
Ryanair plant dit gewoon erg ruim waardoor je vrijwel altijd 'op tijd' bent.
pi_76754555
Maatschappij?
Zest Airways, Asia 's most refreshing airline !

Toestel?


Traject?
Manila - Busuanga vv.

Prijs?
107 dollar voor zijn tweetjes

Vertraging?
Te vroeg !. Men vertrekt gewoon als iedereen er is. En aangezien iedereen wel minimaal een half uurtje van tevoren aanwezig is vertrekken we gewoon !

Bezetting?
70 % zou ik zo schatten.

Vriendelijk personeel?
Prima, niks op aan te merken.

Lekker eten?
Niks gegeten, was ook maar een uurtje. Wel een flesje Zest limonade

Entertainment?
Het uitzicht !

Iets over de luchthavens?
Manila Domestic is zo mogelijk nog aftandser dan Manila International. En Busuanga ? Kijk zelf maar !



Algehele indruk
Zest airlines is een min of meer doorstart van SE Air. Met wat nieuw kapitaal en een nieuwe vloot probeert men er wat leven in te blazen, en zo te zien zijn ze goed op weg.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_76755475
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...

[ Bericht 21% gewijzigd door myxomatosekonijn op 13-01-2010 19:29:31 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76755500
En met een Chinese Xi'an MA-60 gevlogen Daar heb je er ook niet veel van. Was ik zelf ook aangenaam verrast door toen die opeens opdook voor mijn vlucht met Lao Airlines die eigenlijk met een saaie ATR zou zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76786017
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:20:05 #68
45833 crew  Fogel
pi_76787042
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Op een zaterdag in april vlieg ik HEL-PVG, mag ik er vanuit gaan dat deze niet heel erg vol zal zitten? Of verschilt dat bij scheduled flights ook nog heel erg? Deze vlucht is 6x in de week.
Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_76795277
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, dat verschilt (misschien zelfs vooral) bij scheduled flights nogal veel per keer. Kijk op seatcounter.com om een indicatie te krijgen.
Ok thx, zou je mij dan ook het volgende plaatje willen uitleggen?

pi_76795427
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij

Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:33:31 #71
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_76795514
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:26 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Iemand ervaring met Aeroflot? Hoorde/las dat ik al beter niet met Mahan air naar Bangkok kon gaan, maar ben benieuwd naar (recente) ervaringen met Aeroflot (de meningen die ik op internet kan vinden zijn vaak niet al te recent en nog wisselend)... Het is wel bizar goedkoop ook...
Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.

Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet

Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_76795518
Ah dank. Ga ik enkele dagen voor vertrek nog maar eens checken.
pi_76817524
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:33 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik ben in 2005 met Aeroflot van Amsterdam via Moskou naar Hong Kong gevlogen, en terug met als eindbestemming Praag. Dat was ronduit kut, qua vlucht. Lange vluchten maar als enige entertainment waren er kleine uitklaptv's onder de bagageluiken, waar alleen films in het Russisch met (onleesbare) ondertiteling werden gespeeld. Stoelen oncomfortabel en personeel onvriendelijk.

Tussen Moskou - Praag vlogen we in een kleine Tupolev en werden er in het gangpad klapstoeltjes bijgezet

Maargoed, dit is dus alweer bijna vijf jaar geleden.
Entertainment maakt me op zich niet zoveel uit. Gaat me meer om de stoelen (jammer dat die niet zaten) en vooral veiligheid... (en mocht de situatie zich voordoen dat er bijv. vertraging is op de vlucht naar moskou en je de verbinding daar mist...in hoeverre kun je ze dan duidelijk maken met hun slechte engels dat je dan een volgende/andere vlucht wil en in hoeverre werken ze dan lekker mee... )
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_76817887
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:11 schreef Thetallguy het volgende:
Er zijn nog minimaal 14 x 9 stoelen vrij

Elke letter is een aparte boekingsklasse, en hij laat zien of er nog 9+ stoelen in een bepaalde klasse vrij zijn, of niks meer. Klasse I,L,O,R,S en U zijn uitverkocht, de rest is nog ruim beschikbaar.
Das niet helemaal waar, het betekent inderdaad dat er in die boekingsklassen nog meer dan 9 tickets in die catogorie beschikbaar zijn, maar dit houdt niet het aantal vrije plaatsen in het vliegtuig in, immers, een passagier kan altijd een ticket uit een hogere ticketcatogorie kopen omdat daar flexibele voorwaarden bij zitten.
Uiteraard zorgt de maatschappij er dan voor dat deze beschikbaar zijn, ze verkopen liever een ticket voor 1300 euro dan het ticket voor 500 euro, na aankoop van een bepaald ticket zal er wellicht in de goedkoopste catogorie wat stoelen afgaan.
(Zoek bijvoorbeeld maar eens op een vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam met KLM, daar zijn meer stoelen beschikbaar in alle boekingsklassen samen dan dat er in het toestel (Fokker 70) kunnen, en nu wil een maatschappij wel meer stoelen verkopen dan ze hebben, maar meer dan het dubbele zullen ze toch ook niet aandurven).

Uiteraard is het opzich wel een goede indicator als er veel groene vlakjes zijn, is de vlucht echt niet uitverkocht, maar ook dan betekent het nog niet dat deze niet vol zou zitten, want er kunnen nog altijd veel niet betalende passagiers aan boord stappen, al zullen die niet meekunnen als er een betalende passagier is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78131712
Weer een Ryanair vluchtje gehad, de 18de alweer

Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Brussel Charleroi - Glasgow Prestwick - Brussel Charleroi

Prijs?
51 euro retour

Vertraging?
Op de heenweg hadden we een half uur vertraging door een defect systeem, maar alsnog maar 15 minuten te laat aangekomen. Op de terugreis 15 minuten te laat vertrokken maar netjes op tijd aangekomen.

Bezetting?
75 Heenreis
90% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Mwah maar daar staat Ryanair niet bekend om. Op de terugreis moest ik wel even lachen. Toen ik het vliegtuig instapte waren 2 stewardess bezig de passagiers te bespreken en aan het roddelen over wat voor volk wel niet in het vliegtuig zat.

Eten?
Niks gehad, op de terugreis maar eens dat nationale frisdrankje van Schotland geprobeerd, Irn Bru. Smaakte een beetje als Gazeuse.

Entertainment?
Heen en terug een boek en het volk om je heen.

Iets over de luchthavens?
De nieuwe terminal in Charleroi is een prima verbetering, maar ik vroeg me iets af ten op zichte van het parkeren. Bestaat er nog altijd een "goedkope" parkeerplaats? Er staat nu een parkeergarage bijna voor de terminal, maar vroeger had je een openlucht parkeerplaats waar je goedkoop kon parkeren. Is die er nog? Parkeren in de garage is trouwens niet echt goedkoop.

Glasgow Prestwick is niet heel groot, maar ze hebben wel een Starbuck. Perfecte treinverbinding met de stad en als je geluk hebt reis je ook nog eens gratis met de trein aangezien de conducteur maar sporadisch komt controleren. De beveiliging verliep er heel soepel en ik hebvoor de 1ste keer mijn koffertje moeten laten wegen. Maar alles was in orde. Achter de beveiliging nog een paar kraampjes maar niet veel bijzonders. De gates is wel een ander verhaal. Er wordt omgeroepen wanneer je kunt inchecken en dan moet je een soort van sluis door waarna je richting het vliegtuig loopt.

Algehele indruk
Je weet dat je goedkoop vliegt dus niet teveel klagen. Ik lig wel altijd in een deuk als de groundcrew richting balie loopt en iedereen opstaat om in te checken. Hilarisch altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')