abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2010 @ 18:02:46 #101
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79539159
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Thetallguy het volgende:
Klopt, maar snel zijn ze niet Even gekeken en voor zomer 2010 staat de 744 nog gepland.
Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79540690
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Gewoon op Schiphol.nl een zoekopdracht doen met vertrek naar Kuala Lumpur ergens in de zomer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79541521
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waar kan ik die vinden?
Niet op de MAL site.
Of ik moet iets missen....
Je kunt ook op de MAL site de timetable bekijken.... Daarin staat ook de 744 vermeld (alsmede de 772 van KLM)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 29 maart 2010 @ 19:34:55 #104
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79718288
Maatschappij
Wizzair

Toestel
Airbus 320

Traject
Charleroi - Praag

Vertraging
Op de heenreis 10 minuten te vroeg geland en op de terugreis een kleine vertraging van 10 minuten. Niks bijzonders dus

Vriendelijk personeel
Eerste keer dat ik vloog met Wizzair en niet echt gekeken naar de vriendelijkheid. Ze lachen natuurlijk wel, maar het blijft Oost-Europees. Ze waren wel vele malen vriendelijker dan sommige serveersters in Praag.

Eten
Niks gehad.

Entertainment
Boek en het uitzicht naar buiten.

Algehele indruk
Goede eerste ervaring met Wizzair, waar ik de beenruimte zelfs beter vond dan Ryanair. Ook kunnen de stoelen achteruit, wat meer lekker was om op de terugreis even nog wat bij te slapen. Volgende maand ga ik weer richting Praag met Wizzair.

Eventueel informatie over de luchthavens
Charleroi ging lekker snel, alleen dat trappen lopen richting het vliegveld begint me beetje te irriteren. Praag was zeer overzichtelijker, goede verbinding met de stad (lees: gratis) en je staat binnen 30 min. in centrum.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:41:11 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79803427
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Fokker 50
Boeing 747
Fokker 70

Traject?
Dusseldorf - Amsterdam - Hong Kong - Amsterdam - Dusseldorf

Prijs?
402 euro.

Vertraging?
Op alle vluchten van KLM optijd vertrokken en op schematijd aangekomen voor de Europese vluchten en 30 minuten te vroeg aangekomen bij de Intercontinentale vluchten.

Bezetting?
Op de Europese vluchten 70%, op Intercontinentale vluchten beide keren 98%

Vriendelijk personeel?
KLM personeel is niet al te onvriendelijk, maar ook niet meer dan dat. Het vragen of de stoel weer naar voren mag tijdens een nachtvlucht is onbegrijpelijk. Moet erbij gezegd worden dat dat alleen op de heenvlucht gebeurde, en na tussenkomst van de purser goed opgelost werd.
(Zover kan de stoel bij KLM niet naar achteren, en bij een nachtvlucht willen veel mensen slapen).

Eten?
Op de Europese vluchten krijg je een bekertje jus d'orange van 85 ML en een zakje vreemde nootjes. Op de lange afstandsvluchten had ik een fruitmaaltijd, en dat laatste is bij KLM altijd goed.

Entertainment?
IPOD is een uitkomst, want de 747-combi's neem je niet voor het entertainment, want dat is niet bestaand, ik heb ook niets gevolgd. Op de terugvlucht werd er zelfs ongeveer 4 uur lang helemaal niets op de schermen getoond. Je zal maar niet kunnen slapen tijdens de vlucht en afhankelijk zijn an het scherm...

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf is niet te groot en alles gaat snel. Zowel inchecken als beveiliging. Je staat nooit in de rij. Amsterdam is daarintegen echt slecht, 1 scanner zodat je in principe 45 minuten in de rij staat voor de beveiliging.
Maar wel door een uitzending van SBS6 beveiligingsmannetjes in de winkels zet zodat niemand een fles drank kan vervangen voor een eigen fles.... Hoezo windowdressing, want dit soort zaken waren echt allang bekend en er stond geen personeel bij de parfumwinkels of de frisdranken.... welke je ook kan vervangen voor een eigen fles en dan kan laten insealen.
Hong Kong is ook goed geregeld. Jammer dat je bij KLM wel 24 uur vooraf op de luchthaven kan inchecken maar dat ze slechts 6 uur van tevoren met de handelingsagent een contract hebben om de bagage af te geven, dan heeft dat 24 uur van te voren inchecken op de luchthaven geen zin. (Kan je beter de intown check-in terminal gebruiken).
Immigratie en Beveiliging is ook snel en niet vervelend.

Algehele indrukVoor de prijs kan en zal ik niet klagen, de toestellen zitten dan ook niet voor niets tjokvol met allemaal transitpassagiers.
KLM is wel degelijk en betrouwbaar, 90 dagen van te voren je zitplaats kunnen aanwijzen, altijd de mogelijkheid online inchecken zijn grote pluspunten.
Het nadeel blijven de 747-toestellen, een update naar PTV moet zo snel mogelijk worden uitgevoerd willen ze niet een budgetairliner voor transitpassagiers willen blijven.
Gelukkig is de Fokker 50 nu eindelijk met pensioen, dat toestelletje is gewoon kut, onconfortabel en langzaam, de Fokker 70 is stukken beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 3 april 2010 @ 08:17:43 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79894160
Maatschappij?
Sri Lankan Airlines

Toestel?
Airbus 330

Traject?
Hong Kong - Bangkok - Hong Kong

Prijs?
125 euro.

Vertraging?
Op de heenweg 5 minuten te laat geland, op de terugweg 15 minuten voor geplande schematijd daadwerkelijk opgestegen en 45 minuten voor schematijd alweer in de luchthaventerminal.

Bezetting?
Zowel heen als terug rond de 90%.

Vriendelijk personeel?
Prima, erg attent mocht je iets nodig hebben hoefde ze je maar aan te kijken en kwamen naar je toe.

Eten?
Ik had een speciale fruitmaaltijd besteld, maar door kostenbesparende maatregelen worden die niet meer geserveerd en kreeg ik een normale maaltijd. Helaas zijn deze voor mijn niet eetbaar. Maar het valt te overzien, de totale vluchttijd is iets van 2 uur, en een blikje cola + chips is voldoende.

Entertainment?
IPOD is een uitkomst, want Sri Lankan heeft wel PTV, maar dit is niet on demand, alhoewel ik toch nog 1 tv serie zowel heen als terug heb gezien stond deze eigenlijk de hele vlucht op het waar ben je nu kaartje.

Iets over de luchthavens?
Hong Kong is efficient, zeker voor vertrek, je bent zo door de beveiliging en paspoortcontrole. Bangkok is vooral druk bij de paspoortcontroles, zeker bij vertrek hou je zo niet veel tijd over. Wel vind ik het een voordeel dat de beveiliging nu direct na de paspoortcontrole is, zodat je een eventueel aangekocht drinken aan boord kan nemen.

Algehele indruk
Sri Lankan Airlines is geweldig, zeker voor deze route. Heen zat ik in het voorste gedeelte, een soort prive mini cabine met 20 andere stoelen, wat toch prettig is, terug zat ik op de bulkhead seat net na de prive cabine.
De beenruimte is ruim, ruim voldoende, met KLM zit ik 12 uur met mijn knieen in de stoel voor me, bij Sri Lankan heb ik zo 10-20 centimeter over, en kan ik op de windowseat gemakkelijk over mijn partner heenstappen om naar het gangpad te komen. Sri Lankan kent geen toeslagen voor het zitten op bepaalde plaatsen in het vliegtuig.
Als je een beetje optijd boekt is Sri Lankan Airlines niet duurder dan Air Asia op deze route, en een A330 met twee gangpaden is natuurlijk stukken comfortabeler dan een A320 met maar een gangpad.
30 KG bagage per persoon is natuurlijk ook ruim voldoende.

Verbeterpuntje zou wel zijn dat de online check-in van alle luchthavens mogelijk moet zijn, bij de check-in kan je dan een andere boarding pass krijgen, maar technisch moet dat toch wel mogelijk zijn.
Zo kan worden voorkomen dat je achter een gemiddelde Sri Lankaan moet staan die die 30KG bagagelimiet als een indicatie ziet en daar met 60 kilo staat en eindeloos gaat discusseren dat hij dit echt wel gratis zou moeten kunnen meenemen. (Op Hong Kong kan je ook bij de business klasse je tas afgeven als je online bent ingechecked, op Bangkok kan dat niet).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80180035
Maatschappij?
British Airways

Toestel?
Boeing 737-534 en Boeing 777-200

Traject?
Amsterdam - London Gatwick - Orlando vv

Prijs?
360 euro incl. via Budgetair

Vertraging?
Op de heenweg kwartiertje te vroeg, op de terugweg de eerste vlucht een uur vertraging door een kapotte klep in de propellor die in geval van het uitvallen van de motoren zorgt voor de hydraulische druk. In een uurtje werd de motor ontmanteld, klepje vastgezet en motor weer inelkaar gezet. Had helaas geen uitzicht op dit klusje, maar de piloot vertelde precies wat er gebeurde.
Op Gatwick wachtte het vliegtuig op de vijf passagiers die naar Amsterdam moesten, zodat dat ook 100% vol zat. Uiteindelijk zonder vertraging op Schiphol aangekomen en mijn koffer later die dag thuisbezorgd. (want die had de snelle overstap op Gatwick niet gehaald)

Bezetting?
Heen 100% terug 80%

Vriendelijk personeel?
Zeer correct. Op de terugweg nog voor vertrek al verteld dat de vertraging was doorgegeven aan Gatwick en ze of zouden wachten of een andere reisoptie zouden zoeken. Piloot heeft netjes uitgelegd wat er mis was met het vliegtuig en hield iedereen op de hoogte van de voortgang en hoe lang het nog ging duren.

Eten?
Van de Engelse cateraar best goed. Ook op de korte vlucht naar Gatwick nog een broodje en een kopje thee. Op de terugweg ronduit slecht eten. Alleen de cheesecake was wel OK. En er wordt duidelijk bezuinigd op de tussendoortjes, dus geen candybars en nootjes meer bij de drankjes.

Entertainment?
Eigen schermpjes met video on demand. Dus naar 2012 en wat andere films zitten kijken en ook een goede muziekselectie. Geen spelletjes, wel genoeg vermaak voor alle leeftijden. Uitzicht naar buiten was er niet echt, alleen nog even Cape Canaveral in het donker kunnen zien bij vertrek.
En op de terugweg veel turbulentie, in combinatie met op de laatste rij zitten (want hele rij voor mezelf) zorgt voor een bijzondere blik op de krachten die op een vliegtuig staan (als in klapperende vleugels en zwabberende staart).

Iets over de luchthavens?
Veel gelezen over de onoverzichtelijkheid en de grootte van de luchthaven van Orlando, maar dat bleek heel erg mee te vallen. Immigration duurde dan wel ruim een half uur, maar de weg naar de car rentals was zo gevonden (met als voordeel dat Thrifty en de andere goedkopere aanbieders hun auto's op de luchthaven hebben staan en niet ver daarbuiten).
Terug ging zo mogelijk nog sneller; met de auto aan komen rijden, bordjes volgen naar de juiste terminal en de juiste garage. Auto ingeleverd in 5 minuten, 3 minuten lopen, aankomen bij de BA balie, meteen opgevangen door een check-in dame die me naar de bussiness balie dirigeert (er stond een rijtje bij economy) en een paar minuten later het treintje naar de security check en tien minuten daarna bij de gate.
Maar te zien aan de luchthaven kan het daar wel eens veel drukker zijn...

En Schiphol was weer even perfect als altijd; van trein uitstappen via vertrek 3 tot aan gate D-verweg in minder dan 20 minuten


En van de stakingen dus helemaal niets gemerkt, behalve wat informerende mails en sms-berichten van British Airways.
pi_80392514
Maatschappij
Meridiana

Traject
AMS - Florence

Vertraging
Heen dik 3 uur in het vliegtuig gewacht wegens een defect aan de remmen (in ieder geval zo begrepen aangezien het Italiaanse Engels niet erg duidelijk was)Uiteindelijk werd gezegd dat een lampje het niet deed Terug 30 minuten vertraging

Vriendelijk personeel
Op zich wel, tijdens de drie uren wachten stelden ze alleen voornamelijk de Italiaanse passagiers op de hoogte van wat er aan de hand was.

Eten
Glas drinken en zoutjes, op een vlucht van 2 uur is dat prima. Tijdens de vertraging kregen we echter pas na 2,5 uur een glaasje water

Entertainment
Geen

Algehele indruk
Ik vond het erg amateuristisch overkomen (met name op de terugweg toen de koffers van het karretje vielen

Eventueel informatie over de luchthavens
De luchthaven van Florence was prima, niet zo druk en lekker dicht bij de stad.
pi_80664457
Maatschappij

KLM operated by PrivatAir Business Jet. Dit was een business class only vlucht. Ik zal daar zo iets meer over schrijven.

Traject

Houston IAH - Amsterdam

Vertraging

Geen. Een half uur voor schema gearriveerd.

Vriendelijk personeel

Uitstekend. De gehele crew was van Vlaamse origine.

Eten

Een standaard KLM business class menu. Voorgerecht, biefstuk en kaasplankje als dessert. Dit was allemaal redelijk vergeleken met economy class eten, maar matig vergeleken met de business class kwaliteit van veel andere maatschappijen.

Entertainment

Een portable entertainmentsysteem. Dit werd neergezet op het tafeltje van de vrije stoel naast me. Er zaten een paar slechte films en wat tv-programma's en clips op. Dit alles maakte een armoedige indruk, maar was geschikt om de tijd te doden.

Algehele indruk

Ik had deze vlucht speciaal geboekt, omdat ik eens met een "business class only" vlucht naar huis wilde. Mijn droom is nog eens een vlucht met een prive jet te maken, maar financieel gezien is deze KL 664 vlucht op dit moment het hoogst haalbare. Een enkele reis kostte trouwens 4000 euro, maar ik heb het betaald met (50.000) Flying Blue Miles, zodat mijn kosten tot 117 euro aan luchthavenbelasting beperkt bleven.

Het toestel is een Boeing 737-700 Business Jet van PrivatAir, een Zwitserse maatschappij die in dergelijke vluchten is gespecialiseerd. De Business Jet is met extra brandstoftanks uitgerust om een transatlantische vlucht mogelijk te maken. Er bevinden zich 44 stoelen in de cabine, die bijna geheel vlak kunnen worden gezet zodra je wilt slapen. Deze stoelen zijn ouder dan de normale KLM business class stoelen, maar ik kon er veel beter in slapen. De stoelen, het toestel en de uniformen zijn in PrivatAir huisstijl. De lounge, het menu, het entertainment systeem en het Bols huisje in KLM stijl.

Ik vond het prettig om de extra luxe eens te ervaren, hoewel het naar mijn mening geen 4000 euro waard is. Het meest prettige is de relaxte sfeer, omdat er maximaal 44 passagiers (op mijn vlucht zelfs maar 30) meereizen. De KLM Crown Lounge en de gate bevinden zich in een stille uithoek van de chaotische luchthaven Houston. Na de boarding call kon iedereen direkt het vliegtuig inlopen. De cabin crew bestond uit 4 mensen, zodat elke vraag of verzoek meteen beantwoord werd. Op Schiphol tenslotte rolden er maar 2 tassen van de bagage band.
  zaterdag 24 april 2010 @ 15:33:49 #110
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80668609
Maar 4k normaal.
Dat zijn toch gigantische bedragen. Zitten er dan alleen maar CEO's aan boord ofzo?
Wat voor baan moet ik hebben om zo relaxed rond te reizen voor m'n werk.

30 mensen vind ik nog best veel
pi_80669581
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:33 schreef PLAE@ het volgende:
Maar 4k normaal.
Dat zijn toch gigantische bedragen. Zitten er dan alleen maar CEO's aan boord ofzo?
Wat voor baan moet ik hebben om zo relaxed rond te reizen voor m'n werk.
Die 4.000 is de prijs voor een enkele reis. Ik had ook een retourticket kunnen boeken voor 2.500 - 3.000 Euro (en dan niet terug vliegen) maar dit is me nog steeds te prijzig.

Vrijwel alle passagiers leken mij zakelijke reizigers. Ik las ergens dat zowel Houston als Nederland belangrijk zijn in de wereld van energiewinning en waterbouw. Vandaar dat er veel vraag is naar deze vluchten. De telefoongesprekken die ik hoorde in de lounge gingen inderdaad over dit soort projecten.

Als je ook zo wilt rondreizen, dan denk ik dat je het beste project- of verkoopmanagement of een zeer gespecialiseerde technische functie in zo'n soort internationale branche kunt ambieren. Dan reis je waarschijnlijk nog meer dan de CEO.
pi_81286838
# Maatschappij
Royal Jordanian

# Traject
AMS-AMM (Amsterdam - Amman)

# Vertraging
keurig op tijd, zelfs iets te vroeg geland.

# Vriendelijk personeel
Netjes en niet opdringerig. Het is de bedoeling dat je zelf achter bij het 'barretje' drinken gaat halen. Dat is even wennen, maar heel prettig, je wordt niet continu gestoord als je net even een dutje doet.

# Eten
Keuze uit kip, vis of rund, prima eten. Vegetarisch was ook mogelijk.

# Entertainment
Goede PE met veel nieuwe films, games en series.

# Algehele indruk
Tot nu toe een van de betere vluchten. Ik heb nog nooit zoveel beenruimte gehad! Geen straf om 4,5 uur te zitten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amman is netjes, niet echt groot. Ze zijn druk bezig met een nieuw luchthavengebouw.
pi_81823548
Maatschappij?
ArkeFly

Toestel?
Heen & Terug: Boeing 737-800 (PH-TFA)

Traject?
Amsterdam - Arrecife - Amsterdam

Prijs?
Hele vakantie bij elkaar was ¤490,- voor een week, ik schat iets van ¤250 voor de vlucht

Vertraging?
Nope, op de terugreis begon het boarden zelfs een half uur eerder dan gepland en landden we ook een half uur voor schema op Amsterdam.

Bezetting?
Heen 100%, Terug 99%

Vriendelijk personeel?
Uiterst vriendelijk, als je een kussentje nodig had kon je dat krijgen, extra drinken bestellen en ze waren ook zo bij je. De piloten gaven veel informatie tijdens de vlucht wat het natuurlijk leuk maakte dat je precies wist waar je op dat moment vloog.

Lekker eten?
Kan ik niet over oordelen, van tevoren kon je een maaltijd boeken maar dat heb ik niet gedaan. Het assortiment in het 'Grand Cafe', waar je voor moet betalen, was op zich wel ruim.

Entertainment?
Tijdens de vlucht waren er wat series te zien en wat muziekclips. Tussendoor af en toe ook het routeschema. De Personal Entertainment Player was niet te huur, die kan alleen gehuurd worden op verre vluchten met de 767-300.

Algehele indruk?
Prima maatschappij sinds ze in bezit zijn de van de 737-800's en zodoende ook vaker op tijd vliegen dan de andere Nederlandse maatschappijen. Ook het inchecken ging super, op Schiphol een aparte balie voor als je al online ingecheckt had en op de terugvlucht kreeg ik ook daadwerkelijk de plaatsen die ik al gereserveerd had. Stoelen in het gehele vliegtuig zijn van leer en de beenruimte in de Economy is nog altijd ruimer dan bij Transavia.
Al met al een dikke 9 wat bij betreft.

Iets over de luchthavens?
Schiphol lijkt me wel bekend voor iedereen, Arrecife niet.
Van buitenaf gezien een klein vliegveld met slechts één luchthavengebouwd, maar dat is van binnen toch redelijk ruim. De onderste etage is de aankomstruimte, terwijl de bovenste etage(s) gebruikt word(t)(en) voor vertrek. De vertrekhal is breed met een grote duty-free winkel, vele kleinere winkeltjes met lokale spulletjes, een sportwinkel en natuurlijk wat restaurantjes, waaronder de BurgerKing en de Pizzahut. Tevens was er helemaal bij gate 1 een soort van panoramaterras, echter wel met een glas voor je snufferd, met uitzicht over de enige start- en landingsbaan van het vliegveld.
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_81825141
Maatschappij?
Finnair

Toestel?
A320
A340-300
A330-300

Traject?
AMS-HEL-PVG
PEK-HEL-AMS

Prijs?
?

Vertraging?
Heenreis 10 minuten op AMS.

Bezetting?
Alles rond de 100%

Vriendelijk personeel?
Ja op zich wel, geen rare dingen meegemaakt en waren behulpzaam.

Lekker eten?
Ja was prima te doen, altijd goed warm en op de rijst met ietwat te weinig saus na was het op dat moment echt lekker eten.

Entertainment?
Acceptabel, film- en serieaanbod viel wat tegen maar ik had er ook nog nite zoveel ervaring mee. Films waren met de aangeboden oortjes amper te luisteren door de ruis van de Airbus, met eigen plugs was het wat beter, maar met mijn wat slechte gehoor was het nog lastig om een film te kijken. Heb zelf maar m'n laptop gebruikt om vooral FIFA 99 te spelen in toernooivorm met een aantal van de groep, tijd vloog voorbij hehe.
De camera was leuk tijdens de vlucht. In de A320 hadden we ook beeld bij het opstijgen en landen.

Algehele indruk?
Finnair komt op mij over als een relaxte rustige maatschappij, ze staan makkelijk voor je klaar en doen nergens moeilijk over. Vluchten liepen heel soepel, alleen jammer dat we op de heenweg geen tweede maaltijd kregen vanwege kans op turbulentie.

Iets over de luchthavens?
AMS: moge duidelijk zijn, ontzettend druk en wat chaotisch.
HEL: wat compact en oogt daardoor ook chaotisch, maar wel makkelijk qua indeling.
PVG: toen we aankwamen was er geen hond te bekennen, konder overal zo doorlopen.
PEK: genoeg winkeltjes en lekkere loungeruimtes om de tijd goed door te komen (wel jammer dat de Pizzahut geen Pizza's had), verder ook hier heel rustig. De grootte doet er niet toe vanwege de metro's die tussen de terminals rijden
  maandag 24 mei 2010 @ 12:42:51 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81826391
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:11 schreef EddyAlbena het volgende:
Maatschappij?
Finnair


Algehele indruk?
Finnair komt op mij over als een relaxte rustige maatschappij, ze staan makkelijk voor je klaar en doen nergens moeilijk over. Vluchten liepen heel soepel, alleen jammer dat we op de heenweg geen tweede maaltijd kregen vanwege kans op turbulentie.
Dat is iets wat ik vaker hoor, en mij ook is opgevallen bij Finnair, zelfs op cruisehoogte wordt er bij kans op turbulentie de seatbeltsign aangedaan, zelfs als de turbulentie al geweest is.
Ze zijn dan nogal fel op het opstaan, meer als bij andere maatschappijen in mijn ervaring, wat dat aangaande is KLM veel relaxter, misschien is dat de Hollandse nuchterheid.
Maar het kan ook te maken hebben met de route die ze vliegen, dat deze wat meer aan turbulentie onderhevig is, al moet ik zeggen dat dat nou weer meeviel, en dat ze gewoon graag wilden dat men op de stoel bleef zitten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81837197
Maatschappij?
Austrian Airlines / Austrian WIngs operated by Tyrolean

Toestel?
A320
Fokker 100

Traject?
AMS - Wenen - Tirana
Istanbul - Wenen - AMS

Prijs?
256 euro incl alles via Austrian.com

Vertraging?
Heen op tijd, terug bij vertrek uit Istanbul 20 minuten, maar redelijk ingehaald, bij vertrek ui Wenen 40 minuten en hetzelfde bij aankomst

Bezetting?
Alles rond de 90%

Vriendelijk personeel?
Oostenrijkse degelijkheid

Lekker eten?
Op alle vluchten een broodje en een koek of chocoladepudding. Alleen naar Tirana een iets ander soort broodsnack. Binnen EU gratis koffie/thee en sap/fris, daarbuiten ook wijn en bier (Ottakringer)

Entertainment?
Just for Laughs en route-info op de videoschermpjes, een Oostenrijkse krant (Kronenzeitung) en een best aardig in flight magazine. Genoeg tijdens deze korte vluchten als zelf ook nog wat muziek en wat te lezen meeneemt.


Algehele indruk?
Alles klopt aan deze luchtvaartmaatschappij. Niets overdreven, gewoon goed en netjes.
Alleen jammer dat de Airbus 320 op de terugweg van Istanbul naar Wenen wel een erg krappe stoelopstelling had achterin het vliegtuig. Overige vluchten gewoon normale beenruimte.

Iets over de luchthavens?
AMS: Voor het eerst meer dan een uur gedaan over vertrekhal tot gate. Het was een van de drukste dagen van het jaar, dus onbegrijpelijk dat Lufthansa maar 2 balies open heeft, waar je kan inchecken en je bagage kan afleveren. Iedereen die alleen bagage moest afleveren stond dus onnodig lang in de rij. Ik was om 06.00 op de luchthaven en uiteindelijk pas 7.25 bij de gate, die al open was om te boarden.
Terug was bagage er binnen tien minuten, zoals de laatste tijd gebruikelijk op Schiphol.

Wenen: De overstap van 45 minuten was erg krap, vanwege het verlaten van de EU, maar wel te doen. Ook weer grote rijen voor de security om naar de internationale terminal te komen, maar dat ging vrij snel. De 'Oost Europa' terminal is wel bijzonder weggestopt onder de bestaande pier en erg onhandig als het druk is.
Ook op de weg terug weer lange rijen en de rij moeten passeren om op tijd te kunnen komen (om er achter te komen dat de volgende vlucht ook vertraging had... )

Tirana: moderne luchthaven, standaard doos zoals op veel middelgrote vliegvelden. Vriendelijke grenscontrole die je welkom heet in Albanië en een stempeltje in je paspoort zet.
Bereikbaarheid van de luchthaven wordt aan gewerkt, nu is het nog een grote chaos met een te kleine weg van en naar vliegveld.

Istanbul Ataturk: goed bereikbaar met metro en duidelijk bewegwijzerd. Ook weer lange rijen voor controle, maar mooie ruime rustige terminal (op het foodcourt na).
  maandag 24 mei 2010 @ 18:56:52 #117
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81839293
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik vaker hoor, en mij ook is opgevallen bij Finnair, zelfs op cruisehoogte wordt er bij kans op turbulentie de seatbeltsign aangedaan, zelfs als de turbulentie al geweest is.
Ze zijn dan nogal fel op het opstaan, meer als bij andere maatschappijen in mijn ervaring, wat dat aangaande is KLM veel relaxter, misschien is dat de Hollandse nuchterheid.
Maar het kan ook te maken hebben met de route die ze vliegen, dat deze wat meer aan turbulentie onderhevig is, al moet ik zeggen dat dat nou weer meeviel, en dat ze gewoon graag wilden dat men op de stoel bleef zitten...
Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.html
Kan me inbeelden dat zo'n zaken wel een invloed hebben op de beslissing om het fasten your seatbelt-sign in te schakelen. Vorig jaar vloog ik met EK tussen DXB en JNB en moesten de FA's vanaf pakweg Mogadishu tot de grens met Zuid-Afrika zelf vastzitten (5-tal uur vliegen nonstop) terwijl de turbulentie in mijn ogen meeviel en op sommige momenten quasi nihil was. Ik hoorde ergens (zonder zeker te weten of het klopt) dat onweerszone's in Afrika soms duizenden kilometers lang kunnen zijn. Ach, veiligheid boven alles neem ik aan.
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 24 mei 2010 @ 19:45:37 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81841336
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:56 schreef Masanga het volgende:

[..]

Bij Emirates was er vorig jaar een incident op de vlucht naar Durban met CAT. http://www.flyertalk.com/(...)ce-injures-20-a.html
Kan me inbeelden dat zo'n zaken wel een invloed hebben op de beslissing om het fasten your seatbelt-sign in te schakelen. Vorig jaar vloog ik met EK tussen DXB en JNB en moesten de FA's vanaf pakweg Mogadishu tot de grens met Zuid-Afrika zelf vastzitten (5-tal uur vliegen nonstop) terwijl de turbulentie in mijn ogen meeviel en op sommige momenten quasi nihil was. Ik hoorde ergens (zonder zeker te weten of het klopt) dat onweerszone's in Afrika soms duizenden kilometers lang kunnen zijn. Ach, veiligheid boven alles neem ik aan.
Incidenten komen vaker voor, en ze gebeuren nou net vaak tijdens onverwachte turbulentie.

Het probleem is vooral dat mensen de stoelriemenvast knopjes negeren als deze te pas en te onpas worden gebruikt, echt, zeker als dan achteraf blijkt dat er niets gebeurd.
Tijdens mijn vlucht werd iemand echt aangevallen door een stewardess door schreeuwend op een man af te komen, al liet die het rustig over zich heenkomen, het zat me toch niet lekker omdat het echt leek of dat het steeds als de maaltijdservice/ drankservice kwam dat dan maar het stoeleriemenvast knopje aanging.
Wel humor dat de man droog antwoorde dat de stewardess maar moest gaan zitten omdat het klaarblijkelijk zo gevaarlijk was

Ik vlieg regelmatig, en juist bij Finnair viel dit me zo op, kijk bij de Himalaya richting Hong Kong weet je dat er turbulentie komt, aangezien je het laatste stukje net er overheen vliegt, aan de andere kant, KLM, wijlen Oasis Hong Kong, BA, Cathay en Air New Zealand vliegen niet eens zo heel veel anders en daar gaat de stoelriemenvast aanmerkelijk minder aan.
Al kan het natuurlijk ook aan het toestel liggen, een 747 is geen Airbus 340. Of de bedrijfsregels bij Finnair zijn anders dan bij de maatschappijen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:15:40 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_82376283
Maatschappij?
Wizz Air

Toestel?
A320

Traject?
EIN - WAW - EIN

Prijs?
34,98 Euro

Vertraging?
Op de heenweg waren was iedereen optijd aan boord, reden we slechts 3 minuten te laat weg vanaf de gate op Eindhoven, maar het rijden naar de startplek op Eindhoven airport koste vervolgens 29 minuten... als je weet hoe klein Eindhoven is, is dat echt onmogelijk. Hierdoor uiteindelijk 15 minuten te laat in Warschau.
Terug vanaf Warschau 2 minuten voor geplande vertrekttijd reeds vanaf de 'busgate' vertrokken en 2 minuten na de geplande vertrektijd zaten we al in de lucht. Op deze manier 28 minuten te vroeg geland.

Bezetting?
Heen 73%
Terug 86%

Vriendelijk personeel?
Duidelijk een Oost-Europese maatschappij en dito personeel. Het Engels laat een beetje te wensen over, maar verder niet onvriendelijk.

Lekker eten?
Een frisdrank met bekertje met ijsblokjes is prima. Uiteraard moet je daarvoor betalen tegen in-flight prijzen.

Entertainment?
Mooie raamplaats, en gezien helder weer kan je goed om je heen kijken, als je een beetje aardrijkskundige kennis hebt kan je zo de route volgen, sommige punten (vliegvelden) zijn overduidelijk zichtbaar.
Terug over Weeze wat vanuit de lucht inderdaad op een steenworp afstand van de NL grens ligt. Het Wizz Air magazine was verder niet zo interessant.

Algehele indruk?
De beenruimte was slecht, ik ben wel wat budgetairliners gewend, maar dit zijn Tiger Airways praktijken. Een Ryanair, Air Asia, Easyjet hebben een niet veel betere seatpich, maar de gebruikte stoelen zijn anders waardoor ik het gevoel heb dat ik in die vliegtuigen meer ruimte heb.
De landing in Eindhoven was wel slecht, ik vermoed dat de piloot niet begrijpt dat je direct na de pijlen het vliegtuig aan de grond mag zetten op Eindhoven, want in het midden van de landingsbaan is wel leuk, je moet dan zo hard remmen om niet van de baan te rijden, en dat voel je.
Daarnaast een mail sturen dat mijn vlucht over 3,5 uur vertrekt en je online kunt inchecken is leuk, maar op het moment dat ik die mail lees ben ik natuurlijk al terug van die trip. En nee dit was niet de mail voor de terugweg, want ook van de terugweg kreeg ik 3,5 uur voor vertrek.

Iets over de luchthavens?
Eindhoven is bekend. Wat ik mij alleen afvraag, waarom moet je 3,10 euro betalen als je een flesje drinken wilt kopen? Dat zijn belachelijke prijzen. Of betalen die low-cost airliners echt zo weinig dat ze hieruit de kosten proberen te halen?

Warschau aiurport is vrij moderen, helaas moet je voor de low-cost airliners naar terminal 1, en dan ga je weer terug in de tijd. De terminals zijn wel met elkaar verbonden, en na de security check vertrekken alle maatschappijen echter via terminal 2. Prijzen van eten en drinken zijn prima na de beveiliging.
Busverbinding met de stad is ook goed te doen, al zou met echte toename van toerisme daar wellicht iets aan moeten gebeuren gezien de bussen redelijk vol kunnen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 6 juni 2010 @ 10:36:33 #120
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_82386659
De prijzen op Eindhoven airport haha. Wat dat betreft is het een wereldstad van de duurste categorie idd. Gaat nergens over.
pi_82407493
Iemand ervaring met Sheremetevyo airport (Moskou)? Is het echt zo'n drama?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:03:36 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_82512894
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:07 schreef Alec690 het volgende:
Iemand ervaring met Sheremetevyo airport (Moskou)? Is het echt zo'n drama?
Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.

Ik hoop niet dat je je hebt laten verleiden tot een ticket bij Aeroflot met een overstap, want ik wens je veel succes met het halen van de connectie en het personeel op het vliegveld.
Daarnaast, mocht het je eindbestemming zijn, succes met de taximaffia om naar Moskou zelf te komen.

Voor meer evaringen

http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/svo.htm
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_82513211
Iemand ervaring met Wizz Air? Kan ik ook gewoon met euro's of $ betalen i.p.v. met Hryvnia ?
pi_82513284
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:09 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met Wizz Air? Kan ik ook gewoon met euro's of $ betalen i.p.v. met Hryvnia ?
Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CC
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_82513367
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:10 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Aan boord of tijdens het boeken? Aan boord kan sowieso met CC
Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig. Heb je weleens gevlogen met Wizz?
pi_82513507
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig. Heb je weleens gevlogen met Wizz?
Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar ach
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_82513584
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar ach
Tja, boeiend. Voor zo'n prijsje verwacht ik niet dat de stewardess me een pijpbeurt geeft.

Beetje beenruimte? Geen gedoe met koffers? Nog dingen waar ik op moet letten?

Yep, afrekening is in Euro's. Ik zou de wisselkoers eens op moeten zoeken. Ik vind het wel raar dat de meeste vluchten in euro staan, maar deze in UAH.
pi_82523590
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.

Ik hoop niet dat je je hebt laten verleiden tot een ticket bij Aeroflot met een overstap, want ik wens je veel succes met het halen van de connectie en het personeel op het vliegveld.
Daarnaast, mocht het je eindbestemming zijn, succes met de taximaffia om naar Moskou zelf te komen.

Voor meer evaringen

http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/svo.htm
Het is eindbestemming en word persoonlijk door locals opgehaald met de auto.

Maar thanks voor je info, ik ga het gewoon proberen . Vlieg niet met Aeroflot, maar een directe vlucht met KLM trouwens.
pi_83144704
Maatschappij?
Vueling

Toestel?
Airbus A320

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs?
110 euro retour

Vertraging?
Heen niet, op de terugweg vertrokken we te laat uit Barcelona, maar we landden gelukkig op de Kaagbaan, waardoor we erg snel aan de gate waren, waardoor de vertraging maar 5 minuten was.

Bezetting?
90% Heenreis
100% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Jawel. Ze doen gewoon lekker snel hun ding en gaan dan rustig in de galley een boekje lezen . Wel was het Spaanse Engels van ze op de heenweg echt niet te verstaan, op de terugweg wel, maar ze praatte wel erg snel. Op de terugweg ging de piloot ook nog vertellen waar we vlogen enzo, dat was wel leuk.

Lekker eten?
Je kan wat bestellen, maar vrij duur en ik had net gegeten op Schiphol, dus niets genomen.

Entertainment?
Ze hebben een Vueling boekje, maar er staat niets interessants in. Verder naar buiten kijken en mijn boek.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is wel bekend lijkt me. Op internet werd veel gewaarschuwd over dat Vueling erg steng is met controleren van handbagage, of het past. Als het niet past, of te zwaar is, moet je het nog in laten checken en 30 euro betalen. Ze hebben, net als andere airlines, speciale rekjes staan waar je ze in moet doen. Ik had een vrij grote handbagagekoffer mee, maar er werd niet eens naar gekeken. Niet teveel drukmaken dus. Wat ik fijn vond was dat het boarden heel overzichtelijk ging, eerst de rijen 20-35, dan de rest. Daardoor staat niet iedereen constant stil. Toch moesten we in Barcelona langer wachten om dat er een groepje giecheltrienen net voor vertrek nog aan kwam, en die zaten helemaal achteraan. En dan gaan klagen dat je koffertje niet past, omdat er geen plek is.

Barcelona el Prat is prima, groot, overzichtelijk. Controle etc ging heel snel, maar het vervoer naar de luchthaven kan wel beter. Ik vloog terug om 07:45, en de treinen kwamen nét iets te laat aan, dus moest ik met een nachtbus vanaf Plaça de Catalunya. Bus deed er ongeveer een uur over. Eten en drinken waren nog best normale prijzen.

Algehele indruk
Ik vond Vueling, in tegenstelling tot wat ik had verwacht na het lezen van veel recensies op internet, een prima maatschappij voor korte vluchten. De stoelen waren krap, ik zat met mijn knieën tegen de andere stoel, maar het was niet zó erg dat ik volledig verkrampt het toestel uitkwam oid. Vueling en Iberia werken nu samen, en ik zat naast iemand in het vliegtuig die zijn ticket had gekocht bij Iberia en 70 euro meer had betaald voor zijn ticket. Ik zou dan toch wel balen als ik in een Vueling toestel terecht zou komen.
pi_84228968
# Maatschappij
Ryanair
# Traject
Eindhoven - Stockholm-Skavsta
Stockholm-Skavsta - Eindhoven
# Prijs
¤150 p.p. retour (Last-minute dus )
# Vertraging
Ja! Zowel op de heen- als de terugvlucht En dat voor 'the on time airline'.
# Vriendelijk personeel
Ja, prima!
# Eten
De broodjes waren prima.
# Entertainment
In-flight magazine.. Neem dus je iPod of een boek mee.
# Algehele indruk
Prima budget airline. Ik moest er wel aan wennen dat ze zoveel 'troep' proberen te verkopen (krasloten, parfum, telefoonkaarten sigaretten etc.), maar mij hoor je niet klagen.
Al met al vond ik het prima, maar goed, ik heb tot nu toe dan ook alleen maar met Transavia en Ryanair gevlogen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Voor beiden: Klein en dus overzichtelijk, wat erg fijn is.
Skavsta ligt op 1,5 uur rijden van Stockholm, maar dat geeft niet: er is een goede busverbinding.
Op Eindhoven werd de handbagage niet gewogen, op Skavsta moet je eerst langs medewerkers die je handbagage op de weegschaal zetten.
pi_84229860
# Maatschappij
TAP (Airbus 319)
# Traject
AMS - LIS (3 uur vliegen)
# Vertraging
Bij vertrek 20 minuten aankomst op tijd
# Vriendelijk personeel
Ja niets mis mee
# Eten
Redelijk zoet broodje met kaas en yogurt.
# Entertainment
Scherm voor 9 man en geen geluid. Tijd lekker naar mijn ipod geluisterd
# Algehele indruk
Was goed geregeld werkte snel.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Lisabon niets van gezien werden op gehaald door een man door de doane heen geloosd en konden wachten een een gebied zonder automaten voor ongeveer 20 minuten. (Of iets te eten)

# Maatschappij
TAP (Airbus 330-200)
# Traject
Lisabon (Stopover: Mandeira) Caracas
# Vertraging
Vertrek Lisabon half uur te laat. op Mandeira hadden we een stop van 1 uur in het vliegtuig
Caracas op tijd
# Vriendelijk personeel
Same
# Eten


Lisabon Manderia: Droog broodje + Yogurt
Manderia Caracas Zeebaars + aardappel puree. Pasta salade en cocos cake. Brood was droog. Bij aankomst nog een droge sandwich. slecht dus.
# Entertainment
Eigen scherm met 16 kanalen. Volgens inflight magazine met on demand maar die hadden we niet.
Flims waren van slecht kwaliteit. Eerst ander half uur niets.
# Algehele indruk
Geen problemen
# Eventueel informatie over de luchthavens
Caracas ging snel schoon en snel naar de volgede gate

# Maatschappij
Copa Air
# Traject
CSS -> PTY
# Vertraging
40 min bij vertrek
# Vriendelijk personeel
wat minder
# Eten
Lekker warm broode met kip en andere zooi
# Entertainment
Scherm voor 9 man + kop telefoon niet gebruikt
# Algehele indruk
Bij het incheken hadden we geen ticket. Wij naar een bali moesten gewoon naar GATE 22 lopen en daar kregen we onze ticktet. Dit bleek 1 min voor tijd 28 te zijn. Wel optijd gehaald
# Eventueel informatie over de luchthavens
`Panama:
Bij aankomst was de bagage zoek kwam met een vlucht later.

Wonder boven wonder hebben we alles gehaald en ga ik morgen per schip naar colombia.
pi_84235510
Zo, laat ik ook maar eens mijn ervaring postten. Dat scheelt jullie een hoop ergernis als jullie ooit de keuze moeten maken tussen deze maatschappij of een andere.

# Maatschappij
Cabo Verde Airlines

# Traject
Amsterdam - Kaapverdië - Fortaleza

# Vertraging
Op de heenweg 3 uur en 20 minuten vertraging. Aangezien we een internationale vlucht hadden, moesten we 3 uur voor vertrek aanwezig zijn op Schiphol. Onze vlucht zou, officieel, om 10.30 uur vertrekken. We komen aan op Schiphol en zien op de borden: Departures - Cabo Verde - Delayed for 3 hrs. Daar sta je dan om half 8 in de ochtend, 6 uur te vroeg.

Op de terugweg, tijdens de overstap, een vertraging van 2 uur door laaghangende bewolking in Amsterdam. En dit terwijl de vlucht Kaapverdië - Amsterdam zes uur duurde! Tsjah, Afrikanen kunnen niet zo rationeel nadenken als wij Nederlanders.

# Vriendelijk personeel
Redelijk. Alleen trokken ze een heel raar gezicht toen ik om 3 uur 's nachts vroeg: ''Can I have a beer''?
Waarop de stewardess antwoorde: ''Now? At this time?'' Toen heb ik maar als excuus gebruikt dat ik niet kon slapen en zo hoopte wat beter in slaap te kunnen komen. Uiteindelijk, met veel tegenzin, toch m'n biertje gekregen.

# Eten
Op de heenweg heerlijk eten. Rijst met kip-kerrie en een lekker aardbeienyoghurt toetje.
Op de terugweg hadden we rijst met op het oog lijkende aardappeltjes, maar als je ze omdraaide waren het kleine inktvisjes. En stinken!!! Heb m'n eten weggezet, m'n eetlust was direct voorbij.

# Entertainment

1 video-scherm per 9 stoelen. Vrijwel géén entertainment dus.

# Algehele indruk
Geen vliegmaatschappij die bij mij de top-20 zou halen. Zou ik weer de keuze hebben voor dezelfde bestemming, dan maar die ¤125 meer betalen voor TAP en dan via Lissabon naar Fortaleza.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Cabo Verde - Als je de landing inzet, denk je bij jezelf: ''Waar moeten we ooit landen?'' Zodra je geland bent, en aan het taxiën bent naar de ''gate'' besef je waar je geland bent. Er komt zo'n heel leuk trappetje aanrijden naar het vliegtuig, je stapt uit en werkelijk waar dit is wat je ziet:

- één landingsbaan
- een terminal met hooguit 40 stoelen en één hal dat zowel voor aankomst als vertrek wordt gebruikt.


Fortaleza - Prachtig om 's nachts aan te komen. Je vliegt over de stad, het lijkt net Peter Pan waarin je terecht bent gekomen. Oude stadsindeling met allemaal rechte wegen. Verdwalen doe je daar ook zeker niet. Een leuk vliegveld om te landden, niet te groot maar ook zeker niet te klein!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:12:53 #133
215387 joko90
Yoko One
pi_84275956
# Maatschappij
Transavia met een Boeing 737-800.
# Traject
Amsterdam - Rhodos
# Prijs
¤ 300,- ongeveer
# Vertraging
Ja, op de heenweg een halfuurtje omdat de piloot er nog niet was, op de terugweg 1,5 uur omdat er een technisch mankement was.
# Vriendelijk personeel
Ja, de meeste waren vriendelijk.
# Eten
Je kreeg er niets bij, maar dat was te verwachten. Als je iets wilde bestellen, moest je daar flink voor neerleggen. ¤ 2,50 voor een blikje drinken of ¤5,- voor een bakje noodles was geen uitzondering.
# Entertainment
Ze draaiden een filmpje met Ned. ondertiteling.
# Algehele indruk
Ze zijn goed in prijs/kwaliteit. Service is niet altijd om naar huis te schrijven, maar goed wat wil je ook met een chartervlucht.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is voor de meeste wel bekend lijkt me. Rhodos was een van origine een militair vliegveld. Je mocht daarom ook geen foto's schieten. Het vliegveld zelf stelde niet veel voor. Erg kaal met een paar winkeltjes. Niet om even een middagje te vertoeven ofzo.

Dit jaar vlieg ik voor het eerst met Egyptair naar Cairo, ik ben heel benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door joko90 op 20-07-2010 15:18:45 ]
pi_84355504
# Maatschappij
KLM, heen met een 737-300, terug met een 737-400.
# Traject
Amsterdam - Milaan Mxp v.v.
# Prijs
¤ 180E
# Vertraging
Op de heenweg 10 minuten door het extreem slechte weer boven Schiphol, daardoor was er maar 1 opstijgbaan in gebruik oid. Verder nog een omweg gemaakt vanwege het weer.
# Vriendelijk personeel
Ja, de meeste waren vriendelijk. Piloot kwam 2x per vlucht met uitgebreide informatie, ook over de precieze route die we vlogen enzo.
# Eten
Heen: een sandwich met kaas en mosterd en een sandwicht met lamsvlees
Terug: een sandwich met roomkaas en een sandwich met kalfsvlees
Prima te eten, al was het iets aan de droge kant. Verder nog 2x per vlucht langs met drinken.
# Entertainment
Geen.
# Algehele indruk
Prima, hele tijd geleden dat ik met KLM gevlogen heb, maar ben van plan het de komende tijd alleen nog maar te doen, dan maar iets meer betalen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is voor de meeste wel bekend lijkt me. Milaan MPX is qua aankomsthal niets bijzonders, je wordt ongeveer direct naar buiten geleid en ziet niet hoe groot het eigenlijk is. Om te vertrekken is er best een groot gebied achter de douane met leuke & luxe winkels.
pi_84478766
wat kregen jullie aan boord te eten?? :D
pi_84484256
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:12 schreef joko90 het volgende:...
Oh, ik heb gewoon doodleuk foto's gemaakt op het vliegveld van Rhodos O+
Alleen toen ik uitstapte uit het vliegtuig en buiten een geel cirkeltje kwam om het hele vliegtuig op de foto te kunnen zetten werd ik gesommeerd om richting bus te gaan :s)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_84518829
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:06 schreef casper019 het volgende:
wat kregen jullie aan boord te eten?? :D
Heb je überhaupt wel de verslagen gelezen?! In de meeste gevallen staat het er duidelijk in.
pi_84519058
Had het ergens anders ook gevraagd, maar zonder reactie.

Iemand ervaring met Air Europa?
pi_84521933
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:30 schreef EddyAlbena het volgende:
Had het ergens anders ook gevraagd, maar zonder reactie.

Iemand ervaring met Air Europa?
Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.
Verschil tussen KLM, welke ik als vlucht had van en naar Madrid, en Air Europa heb ik niet echt gemerkt. Ik vond het dus wel een prima maatschappij.
pi_84522728
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:24 schreef TFS het volgende:

[..]

Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.
Verschil tussen KLM, welke ik als vlucht had van en naar Madrid, en Air Europa heb ik niet echt gemerkt. Ik vond het dus wel een prima maatschappij.
Ok dank!

Ik vlieg in januari JFK-MAD en lees op een reviewsite alleen maar negatieve reacties, vooral mbt het kwijt raken van baggage. Ik zit uiteindelijk maar vier dagen in Madrid dus als er iets mis is wordt het ook nog eens lastiger om het op te lossen.
pi_84530267
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:40 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok dank!

Ik vlieg in januari JFK-MAD en lees op een reviewsite alleen maar negatieve reacties, vooral mbt het kwijt raken van baggage. Ik zit uiteindelijk maar vier dagen in Madrid dus als er iets mis is wordt het ook nog eens lastiger om het op te lossen.
Wij hadden 3 koffers en een parasol, en die waren gewoon goed aangekomen. Met overstap dus tussen KLM en Air Europa in Madrid. Maar dit is ook al weer een jaar geleden en ik weet niet hoe het zit met vluchten buiten Europa..
pi_84536922
Heb m'n eerste vlucht geboekt. Düsseldorf - Moskou bij AirBerlin. Heenreis is 'operated by Siberia Airlines (S7)' en terug gewoon door AirBerlin zelf.

Iemand ervaringen met deze maatschappijen? Goed te doen voor een onervaren vlieger? :)
pi_84541367
De meest slechte maatschappijen verliezen ongeveer 20 van hun 1000 stuks bagage. De kans is dus 2% per koffer dat er iets mis gaat. Dit is nog lager als je op tijd incheckt en als je zonder overstap vliegt. Dus geen reden om hier bij voorbaat al zorgen over te hebben.

Dit topic is trouwens bestemd voor vlucht ervaringen achteraf in de vorm van een vluchtverslag. Er is een apart topic met vragen over vliegen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:22:00 #144
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_84546299
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:50 schreef Alec690 het volgende:
Heenreis is 'operated by Siberia Airlines (S7)' en terug gewoon door AirBerlin zelf.

Iemand ervaringen met deze maatschappijen? Goed te doen voor een onervaren vlieger? :)
Klinkt allemaal veelbelovend. Maar als Siberia Airlines. nog nooit van gehoord overigens, in Duitsland mag landen, zal het met de veiligheid wel meevallen. Wel op tijd uitstappen anders eindig je misschien wel in de Gulag Archipel. O-)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:50:15 #145
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_84805033
Maatschappij
Lufthansa

Traject
Dusseldorf - Toronto - Dusseldorf

Toestel
Airbus 330

Vertraging
Op de heenreis geen vertraging gehad en netjes op tijd vertrokken.
Op de terugreis moesten we een kleine 45 minuten wachten omdat er teveel vliegtuigen tegelijkertijd moesten vertrekken plus het feit dat de luchthaven van Dusseldorf pas om 6 uur `s morgens opengaat. Piloot gaf duidelijke informatie hierover en vertelde dat we anders te vroeg zouden aankomen en enkele rondjes om Dusseldorf moesten vliegen. Ondanks enige lichte vertraging toch precies op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel
Personeel van Lufthansa is naar mijn mening altijd vriendelijk, al zijn ze wel aan de oudere kant. Laatste 2 vluchten die ik met Lufthansa heb gehad zag ik telkens alleen maar ouderen heren en dames. Jeugdigheid kennen ze niet in wervingsprocedure bij Lufthansa?

Eten
Op de heenreis zoetzure kip met rijst gehad en een calzone pizzabroodje. Daarnaast kwamen ze vele malen langs met drinken, waaronder ook sterke drank als Baileys en Cognac. Op de terugreis kip met pasta en groenten gehad, voor de landing nog een klein ontbijtje. Eten in het vliegtuig is niet het beste eten, dat is algemeen bekend en ik had er geen problemen mee. De lekkere Bailey tussendoortjes vond ik wel erg fijn.

Entertainment
Iedereen heeft een PES voor zijn neus hangen waar voldoende films voor jong en oud zijn te vinden.
Beide vluchten hadden hetzelfde programma en dus de nodige films en series bekeken.

Algehele indruk
Lufthansa vind ik persoonlijk een van de fijnere maatschappijen waarmee ik al vaker heb gevlogen. Het personeel is dan wel iets ouder maar dat is geen reden om niet meer met ze te vliegen. Een groot voordeel voor mij is dat de luchthaven van Dusseldorf erg dichtbij is, waardoor het prijstechnisch gezien erg voordelig is om met Lufthansa vanaf Dusseldorf te vliegen. Wellicht dat ze in de toekomst meerdere transatlantische bestemmingen gaan toevoegen aan Dusseldorf, maar dat Frankfurt wel niet toelaten.

Eventueel informatie over de luchthavens
Lufthansa heeft een eigen gedeelte op Lufthansa waar je snel geholpen wordt. Ook ben je zo door de douane heen. Hierna kun je gratis kranten pakken en nog wat shoppen, maar dit gedeelte is niet zo groot. Om naar Toronto en New York tegaan moet je nog door een aparte poort waarna je op je vlucht kunt wachten. Toronto Pearson is flink gemoderniseerd laatste jaren, wat een flinke verbetering is. Vliegveld is overzichtelijk plus het feit dat er gratis WIFI op het gehele vliegveld te krijgen is vond ik een erg fijne toevoeging.
pi_84805383
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:50 schreef Professional het volgende:Jeugdigheid kennen ze niet in wervingsprocedure bij Lufthansa?

Bij veel maatschappijen kun je als personeel je voorkeuren aangeven op welke bestemming je graag wilt vliegen. Bij het maken van de indelingen wordt er dan naar die voorkeuren gekeken en ingedeeld op basis van senioriteit. Dan kunnen populaire bestemmingen vaak door oudere medewerkers gevlogen worden. Bij veel Amerikaanse maatschappijen is het zelfs zo dat je eerst een X aantal (zeg maar veel) jaren binnenlands moet vliegen aleer je op intercontinentale bestemmingen mag vliegen, vandaar dat Schiphol altijd vol is met Amerikaanse oma's..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_84808300
Maatschappij
Wizzair

Traject
Eindhoven-Gdansk-Eindhoven voor zo'n 65 euro (had voor 20 gekund... )

Toestel
Airbus A319, bijna helemaal vol op beide vluchten

Vertraging
vrijwel geen

Vriendelijk personeel
Jazeker. Wijzen er netjes op dat je bij online inchecken 2 papiertjes moet hebben; één voor aan de gate en één om te laten zien in het vliegtuig. Niet vergeten dus (en niet dubbelzijdig printen)

Eten
niets geprobeerd

Entertainment
In Flight magazine

Algehele indruk
Lekker simpelbudget vervoer. Zeker voor hun goedkoper-dan-Ryanair vluchten en hun erg interessante bestemmingen een aanrader.

Eventueel informatie over de luchthavens
Eindhoven klein en efficiënt. Half uurtje voor vertrek binnen komen lopen en ruim op tijd zijn :)
Gdansk is net wat te klein geworden voor de vele vluchten. Uiteraard komt er binnenkort een nieuwe standaard terminal. Opvallend veel mensen die de nacht op de luchthaven hadden doorgebracht. Terwijl je voor 2,5 euro met een taxibusje vanuit de stad gebracht wordt, aansluitend op elke Wizzair vlucht (wel even bellen voor sommige tijden, maar dat was geen probleem)
pi_84816936
Mijn laatste vlucht:

# Maatschappij
Transavia.com

# Traject
Amsterdam - Nice en weer terug (Met 7 personen)

# Vertraging
Heenvlucht 40 minuten, terugvlucht +/- 90 minuten

# Vriendelijk personeel
Ja hoor, niets op aan te merken. Niet meer of minder dan wat ik zou verwachten.

# Eten
Tsja, op zo'n korte vlucht heb ik voldoende aan een doosje Pringles en een frisdrankje. Dat was ok.

# Entertainment
Helaas op beide vluchten met een KLM toestel gevlogen waar geen schermen in zaten, dus dat was toen wat saai. Normaal trouwens een slechte kwaliteit Friends aflevering ofzo.

# Algehele indruk
Goed. Personeel blijft (ondanks door vertraging en bagage die op Schiphol is blijven staan en dus zeurende mensen) vriendelijk en staat iedereen netjes te woord.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is voor de meeste mensen wel bekend denk ik. Vervelend was op deze vlucht dat de bagagebanden op Schiphol niet werkten waardoor het retedruk was overal. Niemand van het personeel op Schiphol wist te vertellen wat we moesten doen, totdat een vrouw van Transavia.com langs liep om alle passagiers voor Nice te verzamelen. Alle koffers moesten bij elkaar gezet worden. Helaas bleken deze bij aankomst niet te zijn meegekomen. (Ik neem Transavia.com niets kwalijk overigens)
Op Nice een formulier ingevuld en 33 uur later werden onze koffers (7 stuks) door een koerier netjes op locatie afgeleverd. Vorige week heb ik een claim ingediend voor de spullen die we voor de eerste anderhalve dag hebben moeten kopen.

Nice is een saai vliegveld waar weinig te doen is. Ik neem meestal de laatste vlucht terug naar Schiphol. De kans op vertraging is dan redelijk groot. Na het inchecken (wat helaas niet online kan) controleer ik altijd tot het laatste moment of er geen vertraging is. Als je dan namelijk al langs de controle bent kun je niets meer doen. De enkele winkeltjes zijn daar al vroeg dicht en meer dan een smerig bakkie koffie uit een automaat kun je dan niet halen. Als je dan toch vertraging hebt, kun je (als je dus nog niet langs de controle bent) op je gemak met de gratis bus naar Terminal 2 (waar ook de autoverhuur zit). Daar zit tenminste een knap restaurant waar je fatsoenlijk nog wat kunt eten.

Voor zover mijn laatste ervaring :)
pi_84844335
-verkeerd-

[ Bericht 93% gewijzigd door EddyAlbena op 04-08-2010 10:52:39 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:41:23 #150
32029 Basson
Dodge This!
pi_84955286
Hoe zijn die Fokker F-70 vliegtuigen? De laatsten zijn in 1997 gebouwd dus, slik, 13 jaar oud... Zijn het rammelbakken of voel je je nog redelijk veilig in zo'n toestel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')