MaatschappijCarpatair
TrajectDusseldorf-Timosoara, Timisoara-Bacau,
Bacau-Timisoara, Timisoara-Bacau
ToestelSaab 2000 x4.
Dit is een klein propellervliegtuig dat plaats biedt aan een kleine 80 man, alleen de vlucht van TImisoara naar Bacau zat volledig vol, de stoelindeling is erg duidelijk aangezien er maar 3 stoelen op een rij zijn: 1 links aan het raam 2 rechts aan het raam op de internationale vluchten zat ik lekker in mn eentje aan het raam.
VertragingAlleen op het traject Timisoara-Bacau een klein uur vertraging
Vriendelijk personeelheel vriendelijk personeel, behulpzaam, en staan je in redelijk engels te woord.
EtenDusseldorf-Timisoara: pasta
Timisoara-Bacau: een belegd broodje
Bacau-Timisoara: een appelcakeje
Timisoara-Dusseldorf: een pannekoek met jam ofzo en een belegd broodje
op de internationale vluchten wordt ook 2 keer drinken geschonken, op de binnelandse 1 keer
EntertainmentIn Flight magazine en op de internationale vluchten de keus uit een engelstalige en roemeense krant
Algehele indrukIk wist niet wat ik moest verwachten, de vorige keer was ik vanaf Dortmund naar Boekarest gevlogen met Wizzair, maar de benzinekosten voor binnelands vervoer deden me besluiten om nu via Timisoara naar Bacau te vliegen.
het inchecken was zo gebeurd, ik had alle papieren uitgeprint. maar ik had ze helemaal niet nodig, alleen mijn Identiteitsbewijs was voldoende om mijn tickets te krijgen, mijn bagage werd meteen gelabeld voor mijn einbestemming en hier had ik ook geen omkijken meer naar. het inchecken kan tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek.
Leuke bijkomstigheid op Dusseldorf was dat bij de check-in balie naast me, een vlucht naar belgrado aan het inchecken was, waar ik dus naast Miralem Sulejmani terecht kwam in de rij. even een klein praatje gemaakt, en even snel een fototje gemaakt voor de privé collectie
Eventueel informatie over de luchthavensDusseldorf International airport: een gigantisch vliegveld, dus hier is het wel nodig om op tijd in te checken, want je hebt een aardige tijd om je achter de douane een weg te banen. Bij terugkomst lagen mn koffers al bij aankomst in de hal op de bagageband op me te wachten. Voor de mensen die opgehaald worden: spreek gewoon bij de aankomsthal af, want de buiten de "aankomstkant" is het 1 groot doolhof.
Timisoara: hier heb ik niet veel van gezien aangzien het mijn transfervliegveld was, maar het grote voordeel voor de rokers onder ons is dat er een rookruimte aanwezig is dus even snel een sigaretje doen is hier mogelijk. ook is er in de grote wachtruimte gratis draadloos internet aanwezig, dus voor de die hard Fok!ers is er geen nood
Bacau: een heel klein vliegveld. bij aankomst was er een snelle afhandeling van de bagage, dit duurde +- 5 minuten, het voordeel bij aankomst was dat ik van een nationale vlucht afkwam, dus hoefde niet de douane door voor paspoortcontrole en dergelijke.
Op de terugvlucht was ik tussen het inchecken en bij de boardinggate aankomen +- 2 minuten kwijt