abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:50:27 #151
45833 crew  Fogel
pi_84955634
Ik heb voor het laatst vorig jaar een paar keer met een Fokker 70/100 gevlogen en je ziet (bij de KLM) aan het interieur dat de vliegtuigen wat oud zijn, maar verder niks mis mee. De Embraer 190 is wel een grote verbetering, daar niet van.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_84955717
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Basson het volgende:
Hoe zijn die Fokker F-70 vliegtuigen? De laatsten zijn in 1997 gebouwd dus, slik, 13 jaar oud... Zijn het rammelbakken of voel je je nog redelijk veilig in zo'n toestel?
Prima kisten hoor. Leeftijd zegt eigenlijk weinig. 747's vliegen ook nog overal, de oude 737's ook Eerste F70's werder begin '90 gebouwd, dus nog relatief jong.
Volgens mij is er procentueel gezien ook geen grotere kans dat je met dergelijke oudere kisten onbedoeld op de aarde klapt.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:15:06 #153
32029 Basson
Dodge This!
pi_84956631
Ik heb veel Boeings en Airbussen van binnen gezien, maar voor mij is dit de eerste keer dat ik in een Fokker beland. Vandaar dat ik toch maar even naar wat info heb gevraagd. Ook gezien de leeftijd van het toestel.
Bedankt voor de reacties!
pi_84958768
13 jaar is ook niet echt heel oud ofzo :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:55:31 #155
32029 Basson
Dodge This!
pi_84961271
Ik heb de neiging om het te vergelijken met een auto: ik heb minder vertrouwen in een auto uit '97 dan een uit 2004. Een vliegtuig heeft flink te lijden onder temperatuurwisselingen en de krachten die gepaard gaan met het landen. Het komt neer op onderhoud denk ik.
pi_84967027
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:55 schreef Basson het volgende:
Ik heb de neiging om het te vergelijken met een auto: ik heb minder vertrouwen in een auto uit '97 dan een uit 2004. Een vliegtuig heeft flink te lijden onder temperatuurwisselingen en de krachten die gepaard gaan met het landen. Het komt neer op onderhoud denk ik.
Dat is het 'm ook ja. Ik heb zelf bij een onderhoudsbedrijf stage gelopen en daar eens een dag meegelopen met de monteurs, je wilt niet weten hoe streng dat verloopt en hoe accuraat het is. De leeftijd doet het 'm niet, anders zou zo'n vliegtuig natuurlijk gelijk uit omloop worden gehaald, als het meer risico heeft tot falen.
Cijfers ken ik niet, maar als ik het nieuws zo volg rond aircrashes dan krijg ik het idee dat in Afrika bijv. veel meer fout gaat (met binnenlandse vluchten), het verbaast mij niks.
Als je in docu's ook ziet waar de oorzaak ligt van crashes, is dat vrijwel altijd onderhoud. Zelfs één wat verroest schroefje kan al grote gevolgen hebben.
pi_85023055
Iemand trouwens ervaring met de 747 van British Airways? Wat voor soort IFE kun je verwachten, films/series/muziek naar keuze, of...?
pi_85023974
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:16 schreef Saekerhett het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de 747 van British Airways? Wat voor soort IFE kun je verwachten, films/series/muziek naar keuze, of...?
Ja de 747 en 777 hebben een aardig IFE programma, waar je alles zelf kan kiezen. Vooral veel goede recente muziek (ok afhankelijk van je smaak) en verder de mainstream films en niet zo bijzondere series.
pi_85028577
ik ga woensdag vliegen met KLM naar rome, iemand ervaringen met KLM?

leuke films op kortere ritten? en hoe zit het met eten/drinken aan boord?
pi_85030518
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:05 schreef casper019 het volgende:
ik ga woensdag vliegen met KLM naar rome, iemand ervaringen met KLM?

leuke films op kortere ritten? en hoe zit het met eten/drinken aan boord?
Ik ben een paar jaar terug met KLM naar Londen gevlogen in een 737-300. Wel goede ervaring op zich, alleen was de vlucht heel erg kort dus. Volgens mij kregen we iets makkelijks verpakt te eten, maar het was niet zoveel. De vlucht van Amsterdam naar Rome duurt ongeveer 2 uur, dus ik denk dat je hetzelfde kan verwachten. Geen films o.i.d., daar is de vlucht gewoon veel te kort voor en dat heb je ook niet nodig.
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:19:10 #161
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_85032472
Ben met KLM naar Milaan geweest. Geen film ofzo. Wel een broodje en wat te drinken.
pi_85039064
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 00:19 schreef Tinos85 het volgende:
Ben met KLM naar Milaan geweest. Geen film ofzo. Wel een broodje en wat te drinken.
en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?
pi_85039358
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 09:45 schreef casper019 het volgende:

[..]

en als je tussen 17.30 en 19.30 vliegt kan je dan iets van een avondmaal verwachten?
Nee: ook een broodje en iets te drinken.
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 10:24:09 #164
45833 crew  Fogel
pi_85039765
Dit soort vragen horen eigenlijk hier: Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Kan je na je vlucht een rapport schrijven en dat in dit topic posten ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_85064410
Maatschappij
Carpatair

Traject
Dusseldorf-Timosoara, Timisoara-Bacau,
Bacau-Timisoara, Timisoara-Bacau

Toestel
Saab 2000 x4.
Dit is een klein propellervliegtuig dat plaats biedt aan een kleine 80 man, alleen de vlucht van TImisoara naar Bacau zat volledig vol, de stoelindeling is erg duidelijk aangezien er maar 3 stoelen op een rij zijn: 1 links aan het raam 2 rechts aan het raam op de internationale vluchten zat ik lekker in mn eentje aan het raam.

Vertraging
Alleen op het traject Timisoara-Bacau een klein uur vertraging

Vriendelijk personeel
heel vriendelijk personeel, behulpzaam, en staan je in redelijk engels te woord.

Eten
Dusseldorf-Timisoara: pasta
Timisoara-Bacau: een belegd broodje
Bacau-Timisoara: een appelcakeje
Timisoara-Dusseldorf: een pannekoek met jam ofzo en een belegd broodje

op de internationale vluchten wordt ook 2 keer drinken geschonken, op de binnelandse 1 keer

Entertainment
In Flight magazine en op de internationale vluchten de keus uit een engelstalige en roemeense krant

Algehele indruk
Ik wist niet wat ik moest verwachten, de vorige keer was ik vanaf Dortmund naar Boekarest gevlogen met Wizzair, maar de benzinekosten voor binnelands vervoer deden me besluiten om nu via Timisoara naar Bacau te vliegen.

het inchecken was zo gebeurd, ik had alle papieren uitgeprint. maar ik had ze helemaal niet nodig, alleen mijn Identiteitsbewijs was voldoende om mijn tickets te krijgen, mijn bagage werd meteen gelabeld voor mijn einbestemming en hier had ik ook geen omkijken meer naar. het inchecken kan tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek.
Leuke bijkomstigheid op Dusseldorf was dat bij de check-in balie naast me, een vlucht naar belgrado aan het inchecken was, waar ik dus naast Miralem Sulejmani terecht kwam in de rij. even een klein praatje gemaakt, en even snel een fototje gemaakt voor de privé collectie :)


Eventueel informatie over de luchthavens
Dusseldorf International airport: een gigantisch vliegveld, dus hier is het wel nodig om op tijd in te checken, want je hebt een aardige tijd om je achter de douane een weg te banen. Bij terugkomst lagen mn koffers al bij aankomst in de hal op de bagageband op me te wachten. Voor de mensen die opgehaald worden: spreek gewoon bij de aankomsthal af, want de buiten de "aankomstkant" is het 1 groot doolhof.

Timisoara: hier heb ik niet veel van gezien aangzien het mijn transfervliegveld was, maar het grote voordeel voor de rokers onder ons is dat er een rookruimte aanwezig is dus even snel een sigaretje doen is hier mogelijk. ook is er in de grote wachtruimte gratis draadloos internet aanwezig, dus voor de die hard Fok!ers is er geen nood

Bacau: een heel klein vliegveld. bij aankomst was er een snelle afhandeling van de bagage, dit duurde +- 5 minuten, het voordeel bij aankomst was dat ik van een nationale vlucht afkwam, dus hoefde niet de douane door voor paspoortcontrole en dergelijke.
Op de terugvlucht was ik tussen het inchecken en bij de boardinggate aankomen +- 2 minuten kwijt
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:31:23 #166
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_85393474
# Maatschappij
Hamburg International
# Traject
DUS-FUE
# Vertraging
20 minuten
# Vriendelijk personeel
Ja, best wel
# Eten
2 glaasjes drinken, en warme lunchmaaltijd, keuze uit vegetarische wrap en kip met aardappeltjes, beetje groeten in het zuur, en crackertjes
# Entertainment
In-flight magazine en film
# Algehele indruk
Goed onderhouden, nieuwe vloot
# Eventueel informatie over de luchthavens
Dusseldorf: IDEAAL! Wil nooit meer schiphol :)

# Maatschappij
Hamburg International
# Traject
FUE-DUS
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
Ja, flauwe duitse grapjes waar eigenlijk het hele vliegtuig om moest lachen. Echt relaxte sfeer bij Hamburg
# Eten
Nu warm avondmaal: vegetarische pasta: erg lekker(maar van te voren niet gezegd dat het vegetarisch was :P ) of weer dezelfde kip. Ook weer de crackertjes en de zure salade.
# Entertainment
In flight-magazine en een of anders onbekende duitse film
# Algehele indruk
Weer goede vlucht, beetje turbulentie maar daar ging het personeel goed mee om door de mensen die het eng vonden goed gerust te stellen!
# Eventueel informatie over de luchthavens
Fuerteventura: Vrij modern vliegveld, paar leuke winkeltjes. Wel jammer dat je pas op het moment dat je kunt gaan boarden je gate te weten krijgt. Gelukkig valt het allemaal redelijk te belopen!
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:54:23 #167
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_85515372
Ik begin een beetje op te zien tegen de vlucht met Bulgaria Air komende maandag. Ik ga voor mijn vakantie van Amsterdam naar Bourgas. Ik heb twee jaar geleden een vlucht gehad naar Turkije (vergeten welke airline het was), en dat was ronduit verschrikkelijk. Ook al was het maar een vlucht van 4 uur, het voelde veel langer. Ik had zo ontzettend weinig beenruimte dat ik de hele vlucht met mijn knieën tegen de stalen armsteunen van de stoel voor me geperst zat.

Ik lees dit soort taferelen ook over Bulgaria Air. Hopelijk valt het mee. Iemand die wellicht het tegendeel kan berichten? :') Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht geen 5 sterren vlucht natuurlijk ;)
I spoke proper England since I was a children.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:13:24 #168
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_85527845
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:26 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel de verslagen gelezen?! In de meeste gevallen staat het er duidelijk in.
Uncle Benzzzzzz
The best firms advertise the least...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:24:29 #169
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_85528230
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:54 schreef Reneuh het volgende:
Ik begin een beetje op te zien tegen de vlucht met Bulgaria Air komende maandag. Ik ga voor mijn vakantie van Amsterdam naar Bourgas. Ik heb twee jaar geleden een vlucht gehad naar Turkije (vergeten welke airline het was), en dat was ronduit verschrikkelijk. Ook al was het maar een vlucht van 4 uur, het voelde veel langer. Ik had zo ontzettend weinig beenruimte dat ik de hele vlucht met mijn knieën tegen de stalen armsteunen van de stoel voor me geperst zat.

Ik lees dit soort taferelen ook over Bulgaria Air. Hopelijk valt het mee. Iemand die wellicht het tegendeel kan berichten? :') Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht geen 5 sterren vlucht natuurlijk ;)
Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!
The best firms advertise the least...
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:22:04 #170
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_85554733
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef edcetera het volgende:

[..]

Kun je je stoel kiezen of is het instappen en zelf uitzoeken? (zoals Ryanair), dan vooraan in de rij en een emergency exit in het midden bij de vleugels uitzoeken. Dan heb je een plek met voldoende beenruimte!
We proberen ruim op tijd in te checken zodat we kunnen vragen om plaats bij de nooduitgang. Hopelijk gaat dat lukken. :P
I spoke proper England since I was a children.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:56:11 #171
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_85555773
Maatschappij
Transavia

Traject
Amsterdam - Faro
Faro - Amsterdam

Toestel
Geen idee :X

Vertraging
Op de heenreis een kleine 20 minuten. Terugreis een kleine 10 minuten. Wel met beide vluchten op tijd geland.

Vriendelijk personeel
Op de heenreis vlot en leuk personeel. Lekker spontaan en in voor een grapje. Op de terugreis een Barbie en Ken stel, een vage meid en een jongen die ontzettend op die blonde creep uit desperate housewives leek. Barbie en Ken waren mij iets te nep, je kunt ook overdrijven met je glimlach.

Eten
Heenreis wat drinken en een reepje. Mijn medereisgenoten hebben zich tegoed gedaan aan saucijzenbroodjes, noodles, cup-a-soup en M&M's.
Terugreis wat drinken, een broodje met ei en bacon.
Vond het overigens heel erg duur. Was voor mij de eerste keer vliegen maar was blij dat m'n pa een creditcard bij zich had... 2,50 voor een bekertje cup-a-soup :N Vlucht duurde 3 uur, dan wil je toch wat drinken.

Entertainment
Op de heenreis de film Valentine's Day. Had ik helaas al gezien maar an sich een hele leuke film voor degenen die 'm nog niet kende. Op de terugreis How to train your dragon.

Algehele indruk
Was mijn eerste vliegervaring, heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Gezien de prijs was het een prima reis, de vertragingen waren te verwaarlozen en de vluchten verliepen prima.

Heb helaas weinig gezien van het vliegveld van Faro, we waren de laatsten die inchekten dus veel tijd om rond te kijken hadden we niet. Wat ik in vogelvlucht gezien heb is dat er wel wat winkels zijn, onder andere een grote drank/rookwaar/parfumwinkel. Daarnaast een klein restaurantje en nog wat miniwinkels. Denk niet dat je je er uren kunt vermaken maar de inchecktijd is er prima te overbruggen.

Al met al een prima eerste vliegervaring :)
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_85577519
Maatschappij
Air Europa

Traject
Gatwick - Madrid
Madrid - Caracas

Toestel
GM: embraer 195 (2-2 opstelling, bezettingsgraad zo´n 80%))
MC: A330 (2-4-2 opstelling, bezettingsgraad slechts zo´n 25-30% dus ik had 4 stoelen om languit op te liggen :P )

Vertraging
GM: geen
MC: 30 minuten

Vriendelijk personeel
Wat je mag verwachten, behulpzaam genoeg.

Eten
GM: blijkbaar betaal je continentaal voor je eten (je kon snacks, broodjes en drinken kopen)
MC: Na een uurtje een maaltijd (pasta met 5 stukjes kip, een salade die niet al te vers leek en een stukje cake) met fris of wijn, halverwege pinda´s en wat fris, voor de landing een warm broodje ham-kaas en wat fris. Tegen betaling kun je snacks of alcohol kopen. Oh ja ze kwamen na de maaltijd en het broodje ook nog langs met koffie en thee voor de liefhebbers daarvan.

Entertainment:
GM geen
MC personal entertainment schermpje met films (geen series, keus uit ongeveer 10 films, meeste titels zeiden mij niets, uiteindelijk heb ik Cop Out, Date Night en een stukje Clash of the Titans gezien) en muziek (´radiostations´ in zo´n 10 verschillende stijlen). Geen games of vluchtinformatie.

Algehele indruk
Geen topkwaliteit (vooral continentaal niet) maar voor de prijs is het ok.

Luchthavens:
Gatwick: groot, wel redelijk overzichtelijk, jammer alleen dat ze het gatenummer vrij laat bekend maken, veel faciliteiten, maar geef mij maar een wat minder druk vliegveld.
Madrid: enorm, niet echt modern, het lijkt erop dat er een en ander gerenoveerd wordt
Caracas: Vooralsnog alleen de weg naar buiten gevonden, verliep allemaal soepel. Vervoer naar de stad per OV is wat lastig (je kunt een bus naar metrostation Gato Negro nemen, van daaruit verder met de metro), ´s nachts is een taxi aan te raden.

[ Bericht 42% gewijzigd door Plopr op 22-08-2010 21:21:43 (IFE info, toestelinfo en luchthaveninfo toegevoeg) ]
pi_85579289
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:42 schreef Plopr het volgende:
Maatschappij
Air Europa

Traject
Gatwick - Madrid
Madrid - Caracas

Toestel
GM: embraer 195 (links en rechts van het gangpad 2 stoelen)
MC: A330

Vertraging
GM: geen
MC: 30 minuten

Vriendelijk personeel
Wat je mag verwachten, behulpzaam genoeg.

Eten
GM: blijkbaar betaal je continentaal voor je eten (je kon snacks, broodjes en drinken kopen)
MC: Na een uurtje een maaltijd (pasta met 5 stukjes kip, een salade die niet al te vers leek en een stukje cake) met fris of wijn, halverwege pinda´s en wat fris, voor de landing een warm broodje ham-kaas en wat fris. Tegen betaling kun je snacks of alcohol kopen.

Entertainment:
GM geen
MC personal entertainment schermpje met films en muziek

Algehele indruk
Ok voor de prijs
^O^ Hier zat ik op te wachten. Vlieg in januari terug via JFK-MAD met Air Europa, kon alleen nog niet een beeld krijgen. Hoe was trouwens het aanbod van de films/series op het IFE?
pi_85583361
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:36 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

^O^ Hier zat ik op te wachten. Vlieg in januari terug via JFK-MAD met Air Europa, kon alleen nog niet een beeld krijgen. Hoe was trouwens het aanbod van de films/series op het IFE?
Zie ge-edite info boven. Volgens mij hadden ze overigens behalve de A330 nog een ander type vliegtuig voor lange afstanden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:08:05 #175
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85591567
Maatschappij

LOT Polish Airlines

Traject

L'viv - Warschau

Toestel

Aerospatiale/Alenia ATR 72 (maakt herrie iig)

Vertraging

Geen

Vriendelijk personeel

Helemaal niks te klagen :) , vriendelijke mensen.

Eten

Broodje kaas, drankje naar keuze en nog een drankje naar keuze.

Entertainment

Geen

Algehele indruk

Prima.

Vliegveld

L'viv; maakt echt een trieste indruk. Nu al te druk met die paar vluchten die er zijn op een dag...en dat moet in 2012 een speelstad zijn voor EK-voetbal. Men is wel druk aan het bouwen dus tegen die tijd zal het wel goed zitten. Echter zit er in L'viv geen rijke particulier achter maar de overheid. Dit er mede voor dat er niet al teveel haast achter zit.

Warschau; volgens mij gewoon een standaard internationale luchthaven. Ben er alleen aangekomen dus kan er niet zoveel over vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')