abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 13:50:33 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_89133908
quote:
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.
En bij Ryanair is door 'padding' van de vluchttijd, dus meer tijd voor de vliegreis rekenen dan je daadwerkelijk maakt, vaak het geval dat je bij vertrek moet wachten omdat je anders veel te vroeg op de luchthaven van bestemming aankomt.

Dat aandikken van de vluchttijden doet Ryanair overigens om te voorkomen dat de vliegtuigen teveel vertraging oplopen als er ergens een vertraging om wat voor reden dan ook plaatsvindt, op die manier heb je nog een beetje speling. Vluchtduur vanaf Eindhoven naar Stansted is daadwerkelijk 30-37 minuten, Ryanair rekent hier een uur voor.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:32:44 #252
154052 RobertVH
I am your father
pi_89135360
# Maatschappij
KLM
# Traject
AMS-AUA & AUA-CUR-AMS (Amsterdam <> Aruba)
# Vertraging
Niks met het vliegtuig, bij terugkomst had de NS natuurlijk weer problemen en gekloot bij rotterdam :{
# Vriendelijk personeel
Jup
# Eten
Heenweg in Business: Normaal eten wat lekker was, op de terugvlucht 's avonds niks op, ontbijt was oke(voor een vliegtuig)
# Entertainment
Goed, redelijk wat nieuwe films om uit te kiezen, geluid was alleen niet echt top
# Algehele indruk
Terugweg Economy Comfort op rij 9, vanwege nooduitgang ruime beenruimte dus heerlijk benen gestrekt, echter de stoel is wat krapper doordat alle sin de leuning zit, maar zelfs ik kreeg het idee dat het krap was(note: ik ben nogal smal :+ )
# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is imo een goed vliegveld om van te vertrekken maar aankomst is altijd om te huilen, zat bijna 1 uur tussen aankomst en door de douane heen... bagageband duurt altijd uren....

Aruba is een redelijk uitgestorven boel, komt misschien ook door de scheiding VS <> rest v/d wereld. Op Curacao hebben ze een sportsbar voor vermaak tijdens de tussen landing :P

//edit

Met de terugvlucht heb ik de 100 (theoretische)vluchturen doorbroken, stelt niet veel voor, maar toch een leuke mijlpaal :P

Flight time:
103:48 hours
68.960 KM (1,72x om de aarde, 0,179x naar de maan :+ )
  donderdag 25 november 2010 @ 15:25:05 #253
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_89137410
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat was idd een 767-300. Ik naam aan dat 330 euro een enkeltje was?
enkeltje idd
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_89776412
# Maatschappij
Easyjet

# Traject
Geneve - Amsterdam afgelopen donderdag.

# Vertraging
1.5 uur. Belachelijk, na 3 mailtjes ontvangen te hebben dat de vluchtijd steeds een minuut of 3 later is kom je op het vliegveld zie je opeens dat je een half uur vertraging hebt. En uiteraard was dat nog niet alles.

En dan nog te bedenken dat we de dagen ervoor van zo'n beetje 15 uur met de trein hebben gereden door midden Europa heen. En daar hadden we minder vertraging mee dan deze vlucht.

# Vriendelijk personeel
Ging wel, hadden goede weather conditions dus dat scheelt.

# Eten
Eten is zonde van de centen gezien de relatieve korte vlucht van 1.5 uur.

# Entertainment
Voor entertainment moet je een andere luchtvaartmaatschappij kiezen.

# Algehele indruk
Enorm geïrriteerd aan de Nederlanders. Easyjet was nieuwe methodes aan het checken hoe mensen het beste konden inchecken om het vliegtuig in te stappen door allerlei paden te creëren naar de ingang toe met behulp van lintjes. Iedereen had daar enorme schijt aan en binnen luttele minuten stapte iedereen gewoon over de lintjes heen en ging men drammen (en 1 op 1 staan) voor de balie om in te checken. En dat al ver van te voren. De mensen van Easyjet werden er moedeloos van, helemaal omdat het principe van nieuwe paden bij een andere gate (naar spanje) perfect(!) werkte. Alleen bij ons was het weer een zooitje..

# Eventueel informatie over de luchthavens
Vliegveld van Geneve is vrij duf. Wel leuk uitzicht als je wat gaat eten in de eethoek. Inchecken stelt niks voor. Vriend van me kon zelfs iets meer dan 100ml mee nemen. Had ook niet het idee dat het daar erg 'scherp' was wat betreft controle.

De controle in de trein naar Zwitserland toe was erger.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89799873
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:
En dan nog te bedenken dat we de dagen ervoor van zo'n beetje 15 uur met de trein hebben gereden door midden Europa heen. En daar hadden we minder vertraging mee dan deze vlucht.
Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?
pi_89801874
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:14 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat was de reden om die laatste paar uurtjes dan niet per trein af te leggen ?
De prijs. En het feit dat een treinreis naar Nederland niet erg interessant is, helemaal gezien het feit we de afgelopen dagen aardig wat trein uren in Frankrijk, Italie en Zwitserland gemaakt hebben met fantastische uitzichten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 13 december 2010 @ 03:53:55 #257
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_89862338


[ Bericht 100% gewijzigd door breaky op 13-12-2010 04:55:27 (Dubbelpost) ]
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  maandag 13 december 2010 @ 04:52:10 #258
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_89862555
1ste vlucht:

#Datum
Heen 16 Oktober 2010 en terug 30 Oktober 2010

#Vliegtuig
ATR 72-200 Turboprop

# Maatschappij
Lao Airlines

# Traject
Luang Prabang - Bangkok - Luang Prabang

# Vertraging
Geen op beide vluchten

# Vriendelijk personeel
Vriendelijk maar zakelijk

# Eten
Broodje en fruit plus water, cola of jus. Het zijn maar korte vluchten.

# Entertainment
Geen entertianment in deze kleine turboprops

# Algehele indruk
Deze ATR 72's waren al wat ouder maar verder prima in orde. Lao Airlines heeft echter zijn vliegtuigen. Verder hele rustige vluchten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Luang Prabang is klein en overzichtelijk met maar een bagageband. Inchecken is zo gebeurt.

2de vlucht:

#Datum
Heen 16 Oktober 2010 en terug 28 Oktober 2010

#Vliegtuig
Heen Boeing 777 en terug Boeing 747-400

# Maatschappij
EVA Airways

# Traject
Bangkok - Amsterdam - Bangkok

# Vertraging
Geen op beide vluchten

# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk en behulpzaam maar liet zicht soms niet zien.

# Eten
Aziatisch eten...van redelijk goede kwaliteit. Twee maaltijden per vlucht en tussen door nootjes en drinken.(water en jus d'orange)

# Entertainment
Heen vlucht prima met personal entertainmant systeem en goede keuze uit films. Echter op de terugweg een oude 747 bak met nog kleine crt schermen aan het plafond.

# Algehele indruk
Op zich prima vliegen met EVA Airways door goede service. Echter de vliegtuigen die gebruikt worden op AMS-BKK zijn vaak oude bakken. De 777 was prima maar ook al niet de nieuwste meer. De 747 komt echt uit het stenen tijdperk. Op de terugweg wat turbulentie.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam was voor deze keer snel. Geen wacht tijden bij immigratie en koffer stond zo op de band.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_89867785
# Traject
Amsterdam - Reykjavik-Amsterdam

#Vliegtuig
Boeing 757-200

# Maatschappij
Icelandair

# Vertraging
Helemaal niks, allebei de keren netjes op tijd vertrokken en netjes op tijd geland.

Bezetting
Op de heenreis was het vliegtuig misschien voor de helft gevuld. Terugreis was het iets drukker, maar het vliegtuig zal voor 80% gevuld zijn geweest.

# Vriendelijk personeel
Niks op aan te merken. Iets oudere bemanning, soms een beetje onverstaanbaar Engels, maar dat maakt niks uit.

# Eten
Eten zit niet bij de prijs inbegrepen, maar je kunt wat eten en drinken van de kaart bestellen. Je krijg wel een drankje aangeboden, en als je koffie pakt dan kun je zelfs een paar keer laten bijvullen. Qua eten heb ik niks gepakt, op een korte vlucht kan dat nog wel.

# Entertainment
Eigen PES voor je neus met een paar nieuwe films en enkele ouderen. Oordopjes dien je wel zelf mee te nemen, of je kunt ze kopen bij de bemanning. Hier geen gebruik van gemaakt, gewoon beide keren beetje in magazines zitten bladeren en proberen te slapen.

# Algehele indruk
Hele goede indruk. Inchecken ging erg snel in Amsterdam en Reykjavik (eigenlijk moeten we Kefjavik zeggen). Goede service en alles verliep super. Zou zo weer met ze vliegen, zelfs als dat betekent overstap in Reykjavik. Vlucht duurtt ook maar 3 uur naar Reykjavik, dus je bent zo daar.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is algemeen bekend, de vlucht naar Reykjavik vertrekt vanaf de C pier, dus je moet een kleine wandeling maken. Reykjavik is niet erg groot, binnen enkele minuten sta je bij de bagageband. Leuk detail, bij de bagageband bevindt zich een grote supermarkt waar de plaatselijke bevolking ook direct induikt als ze het vliegtuig uitkomen. Je ziet zelf mensen met complete karren drank naar buiten lopen, omdat het buiten de deur natuurlijk stukken duurder is. De self-service desks waren ook een verademing, paspoort scannen, boardingpass printen en snel je koffer droppen bij het dropoff punt.
pi_91055036
# Traject
BUF-JFK-IAD
IAD-FLL
FLL-SFO
SFO-LGB-LAS
(sorry voor de code's, maar gaat er om dat het in ieder geval een aantal vluchten waren, allen binnen US)

#Vliegtuig
Allen A320

# Maatschappij
JetBlue

Prijs
650 USD

# Vertraging
Over het algemeen niet veel, soms wat minuten toen we al geboard waren, naar Vegas overigens wel vertraging van bijna een uur toen we op de tussenstop waren.

Bezetting
Alle vluchten vol

# Vriendelijk personeel
Ja!

# Eten
Geen maaltijden inbegrepen, wel gratis snacks en soft drinks wat goed te doen is.

# Entertainment
JetBlue heeft een contract met DirectTV waarbij iedere passagier z'n eigen scherm heeft, geen AVOD, maar gewoon live tv! Zelf vond ik het nog beter dan normaal AVOD. Kon tijdens de vluchten live bundesliga, premier league en La Liga kijken. USA Network had rond de kerst allemaal NCIS-marathons, helemaal super dus.

# Algehele indruk
JetBlue is geweldig, ik zou ze altijd vliegen in de US. Zo goedkoop, maar ze hebben zoveel te bieden, ik snap echt niet hoe ze dat doen. Beenruimte is ook nog eens meest ruime van wat ik de afgelopen weken heb gevlogen, inclusief de Europese int'l. carriers.
Eten wordt ook uitgedeeld dmv personeel wat een zak heeft, ipv zo'n lompe cart die overal tegenaan stoot.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Over het algemeen weinig bijzonders, IAD toch uitlichten:
IAD - voor een overstop is het goed te doen, maar als je naar Washington DC gaat zou ik toch voor Ronald Reagan Airport gaan. IAD ligt op bijna een uur met de bus van downtown af en vereist wat overstappen. Reagan Airport is aangesloten op metro netwerk van Washington DC, perfect dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door EddyAlbena op 09-01-2011 15:42:33 ]
pi_91055266
# Traject
Las Vegas - Chicago Midway - La Guardia

#Vliegtuig
B737

# Maatschappij
SouthWest

Prijs
257 USD

# Vertraging
In Vegas geen officieel delay, wel na boarden nog een half uur ofzo gezeten.

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Ja.

# Eten
Soda en wat pinda's en pretzels, niks bijzonders,g ewoon ok.

# Entertainment
Niks. Heb gelukkig een nieuwe batterij voor mn laptop gekocht die 8u mee kan, dan overleef ik dergelijke vluchten wat makkelijker.

# Algehele indruk
Het is een wat aparte maatschappij. Seat assignments doen ze niet aan. Daar schrok ik eerst van, maar in werkelijkehid werkt het best goed. Als je op tijd online incheckt izt je gewoon bij de A-groep en mag je als een van de eerste inchecken en kun je altijd wel een plaats uitzoeken waar jij dat graag wilt.
De stoelen hekel ik, de hoofdleuning staat niet echt recht, maar meer naar voren wat nogal een nekpijn bezorgde.
Personeel is goed, maar wel apart, maar dat schijnt SouthWest dus te zijn. Toen de piloot wat aankondigingen deed mbt beveiliging maakte hij er een hele show van. Met z'n Texaanse accent ging Star Wars nadoen toen hij het had over het gebruik van de zuurstof maskers (!and breath like you've never breathed before!'). Iemand vertelde me toen dat ze SouthWest daarom zo leuk vond, het interactieve personeel. Niet uitzonderlijk dus bij SouthWest, ook al omdat op de vorige vlucht aan het einde soort aerobic les werd gegeven voor het landen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
LAS - prima faciliteiten. Op 2 jan. was het overigens om 5u echt megadruk, de rij stond tot buiten. Gelukkig was er een derde partij ingehuurd die buiten ook de incheck oppakte waardoor we snel klaar waren.

Midway - dacht dat het gewoon een kleine luchthaven was, maar het was nog verrekte groot. Veel plekken om met je laptop te kunnen chillen, aardig wat restaurants, prima luchthaven.

La Guardia - weinig over te zeggen, zag er goed uit. Ruimte bij baggage claim was wat klein waardoor iedereen op elkaar gepropt stond, maar ik wacht zelf altijd totdat iedereen z'n koffer heeft gepakt zodat ik later rustig de mijne kan pakken, op reizen als deze is haast wel het laatste wat ik ga maken.
OV vanaf La Guardia is op zich wel ok. M60 bus gaat vanaf daar naar een aantal subways, jammer genoeg geen eigen subway station, dat was wel stukken beter geweest. Shared Airport shuttles zijn er overigens ook voldoende voor, volgens mij, een aardige prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door EddyAlbena op 09-01-2011 15:42:15 ]
pi_91055494
# Traject
JFK-Madrid

#Vliegtuig
B763

# Maatschappij
AirEuropa

Prijs
433 USD

# Vertraging
Geen officiele vertraging, eenmaal aan boord, merk je dat je een van de kleineremaatschappijen bent. 10.05pm zou het vertrek zijn, volgens mij zaten we rond 10.35 begon push back mpas en volgens zaten we rond 11 pas in de lucht. Virgin die veel later aan kwam kakken was binnen de korste keren weer de lucht in, kreeg overal voorrang en terwilj wij iedere grotere airline voorrang moest geven.
Overigens was het wel grappig om te zien hoe letterlijk klein je ook ngo eens was met een 744 van KLM en De 346 van Virgin naast je. Dan stelt zo'n 763 al écht helemaal niks meer voor.

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Op zich gewoon normaal en vriendelijk, maar nit heel attent. Ik had nogal koppijn van de 3 pints die ik had weggetikt voor vertrek en wilde graag wat water, de eerste kreeg ik snel, maar later toen ze zelf hun soort pauze hadden en ik de service knop gebruikte, kwam er gewoon niemand.Zelfs toen er iemand langs kwam lopen merkten ze dat niet op. Toen ik iemand aansprak die langskwam zei die dat hij het zou brnegen, maar die kwam nooit...

# Eten
Redelijke maaltijd, weinig op aan te merken. Broodje, wat (koude) groenten, pasta met kip en een klein taart stukje als dessert (was lekker!). Op het einde nog een aardige muffin met een klein broodje met ham wat een soort sandwich voor moest stellen. Ach, ik kan daar niet over klagen, was aardig te eten.

# Entertainment
Film op de overhead, geen AVOD op de 763. Wel op de A334, waar mn vlucht oorspronkelijk door zou worden uitegevoerd, maar dat werd op het nieuwe schema jammer genoeg gewijzigd.
Zoals hiervoor gemeld, heb gelukkig een nieuwe batterij voor mn laptop gekocht die 8u mee kan, dan overleef ik dergelijke vluchten wat makkelijker.

# Algehele indruk
Wat ik zeg, je merkt dat je met een wat kleinere maatschappij vliegt. Ik heb relatief weinig betaald
en ze brengen mij van A naar B. Alles duurt wat langer, zo moest iik op Madrid echt veel te lang op mn koffer wachten, taxien duurde ook ontzettend lang, waren we er bijna, nog wachten op een Delta die zat te treuzelen. Misschien niet allemaal de fout van AirEuropa, maar je telt het toch mee.
Touchdown was om 11.35 (scheduled was 10.55), om 12.45 had ik m'n koffer pas.

# Eventueel informatie over de luchthavens
JFK - T4 is wel echt groot, maar een heel beperkt aantal plaatsen om te kunnen zitten met je laptop. Het is verder heel praktisch ingedeeld qua gates. Airtrain die aansluit op Metro station is ook goed te doen. Security duurde ook niet al te lang. Prima luchthaven
MAD - Van de gate naar baggage claim was gewoon echt te ver en ook nog eens veel trap op, trap af. Was niet leuk. Ook nog eens te lang wachten op de koffer. Verder was het veel te warm daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door EddyAlbena op 09-01-2011 15:43:38 ]
  zondag 9 januari 2011 @ 11:36:14 #263
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91059171
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_91066320
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 02:45 schreef EddyAlbena het volgende:
[b]# Algehele indruk

Het is een wat aparte maatschappij. Seat assignments doen ze niet aan. Daar schrok ik eerst van, maar in werkelijkehid werkt het best goed. Als je op tijd online incheckt izt je gewoon bij de A-groep en mag je als een van de eerste inchecken en kun je altijd wel een plaats uitzoeken waar jij dat graag wilt.
De stoelen hekel ik, de hoofdleuning staat niet echt recht, maar meer naar voren wat nogal een nekpijn bezorgde.
Southwest is dan ook niet voor niets het voorbeeld voor ryanair, alleen doen ze het bij ryanair nog een beetje erger..
quote:
Personeel is goed, maar wel apart, maar dat schijnt SouthWest dus te zijn. Toen de piloot wat aankondigingen deed mbt beveiliging maakte hij er een hele show van. Met z'n Texaanse accent ging Star Wars nadoen toen hij het had over het gebruik van de zuurstof maskers (!and breath like you've never breathed before!'). Iemand vertelde me toen dat ze SouthWest daarom zo leuk vond, het interactieve personeel. Niet uitzonderlijk dus bij SouthWest, ook al omdat op de vorige vlucht aan het einde soort aerobic les werd gegeven voor het landen.
Er zijn best een aantal goede filmpjes over dit soort gebeurtenissen bij SW:

Southwest Rap door Ming Wang
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_91066758
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
Nee, de prijs zegt niet zoveel. Dit is sterk afhankelijk van de dag waarop het ticket is gekocht en de dag waarop gevlogen wordt.

Als de reviewer het vrijwillig wil melden, dan is dat uiteraard prima. Als de prijs echter in het review template komt, dan zijn er misschien posters die de review laten zitten omdat ze de prijs niet meer weten en geen zin hebben om dit op te zoeken.

Ook zullen weinig passagiers toegeven dat ze een hoge prijs voor een slechte vlucht hebben betaald. Dus dan krijg je alleen maar valse prijsinformatie in de reviews.
  zondag 9 januari 2011 @ 15:10:22 #266
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91067098
Dat is best zo, alleen kun je nu toch niet echt airlines/ vluchten vergelijken. Van een goedkope accepteer je namelijk minder kwaliteit dan van een dure. Het gaat toch om de prijs/kwaliteit verhouding
Tja, en je moet toch een beetje vertrouwen hebben in posters anders heb je zowiezo niets aan reviews.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_91068883
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind dat de prijs van de vlucht bij de reviews moet..
Heb het even opgezocht en toegevoegd:

SouthWest - LAS-LGA: 257 USD
JetBlue - IAD-FLL-SFO-LAS: 650 USD
AirEuropa - JFK-MAD: 433 USD.

Heb continue behoorlijk grondig onderzoek gedaan en dit waren destijds de goedkoopste opties.
Ik had van Vegas naar NYC apart geboekt omdat ik nog niet wist wat ik voor die tijd wilde gaan. Dat bleek later de JetBlue trip te zijn, als ik NYC bij JetBlue in die citytrip had geboekt was het goedkoper geweest.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:23:35 #268
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_91082538
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:53 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Heb het even opgezocht en toegevoegd:
^O^
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_91174731
# Traject
Madrid - Amsterdam

#Vliegtuig
A320

# Maatschappij
easyJet

Prijs
72 EUR (23 voor ticket, rest voor bagage)

# Vertraging
1u

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Gewoon, ok.

# Eten
Geen.

# Entertainment
Geen.

# Algehele indruk
Drama.
Inchecken ging zo ongelooflijk sloom. Ikw eet niet waar ze mee bezig waren, maar dit was echt dramatisch.
Vervolgens werden een aantal bestemming bij een prio balie geplaatst, waaronder AMS. Wij dus daarheen, maar is onze oorspronkelijke rij alsnog eerder aan de beurt dan wij.
Soit, uiteindelijk gewoon op tijd.
Eenmaal daar, is er nog geen vliegtuig, maar staat boarding- en vertrek tijd nog gewoon op dezelfde tijd. Niks geen meldingen ook, maar iedereen wee tnatuurlijk wel dat dat ding nooit meer op tijd is.
Eenmaal boardende is het weer een grote chaos. Iedereen in de jetway om die kist in te gaan, ontzettend druk en dan moet er ook nog eens continue ground handling personeel langs.
Aan boord ook nog een grote chaos wb communicatie tussen on board en ground personeel (over te weinig overhead ruimte) waardoor boardende mensen de hele tijd werden opgehouden.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).
Aan de grond bleek dat info voor ontvangende mensen compleet verkeerd op de borden stond (originele aankomst tijd werd weergegeven net als dat de bagage al op band lag, aankomsthal was ook aangegeven als 1, terwilj dat 4 was). Kan missdchien ok een fout van Schiphol zijn, maar ik vermoed dat easyJet wederom beperkt communiceerde.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:59:41 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91176430
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef EddyAlbena het volgende:
# Traject
Madrid - Amsterdam

#Vliegtuig
A320

# Maatschappij
easyJet

Prijs
72 EUR (23 voor ticket, rest voor bagage)

# Vertraging
1u

Bezetting
Vol.

# Vriendelijk personeel
Gewoon, ok.

# Eten
Geen.

# Entertainment
Geen.

# Algehele indruk
Drama.
Inchecken ging zo ongelooflijk sloom. Ikw eet niet waar ze mee bezig waren, maar dit was echt dramatisch.
Vervolgens werden een aantal bestemming bij een prio balie geplaatst, waaronder AMS. Wij dus daarheen, maar is onze oorspronkelijke rij alsnog eerder aan de beurt dan wij.
Soit, uiteindelijk gewoon op tijd.
Eenmaal daar, is er nog geen vliegtuig, maar staat boarding- en vertrek tijd nog gewoon op dezelfde tijd. Niks geen meldingen ook, maar iedereen wee tnatuurlijk wel dat dat ding nooit meer op tijd is.
Eenmaal boardende is het weer een grote chaos. Iedereen in de jetway om die kist in te gaan, ontzettend druk en dan moet er ook nog eens continue ground handling personeel langs.
Aan boord ook nog een grote chaos wb communicatie tussen on board en ground personeel (over te weinig overhead ruimte) waardoor boardende mensen de hele tijd werden opgehouden.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).
Aan de grond bleek dat info voor ontvangende mensen compleet verkeerd op de borden stond (originele aankomst tijd werd weergegeven net als dat de bagage al op band lag, aankomsthal was ook aangegeven als 1, terwilj dat 4 was). Kan missdchien ok een fout van Schiphol zijn, maar ik vermoed dat easyJet wederom beperkt communiceerde.

Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.

Vertrek vanaf Madrid is inderdaad altijd een drama, ik heb die vlucht al enkele keren moeten maken, en heen is de vertraging 15-25 minuten, terug altijd langer, en communicatie in Madrid is nihil.

Dat je trouwens op de polderbaan land is in den beginne niet de fout van Easyjet, de luchtverkeersleiding bepaald op welke baan een vliegtuig mag landen, echter na een bepaalde tijd zal dat altijd de pokke polderbaan zijn als deze in gebruik genomen kan worden.
Morgenavond op weg terug vanuit Manchester zal ik ook weer op die baan terechtkomen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91177170
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Foutief op de borden weergegeven komt echt door Schiphol, of beter, door de bagage afhandelaar op Schiphol die deze informatie doorspeelt. Wel vreemd dat er aankomsthal 1 staat, aangezien ALLE vliegtuigen van Easyjet in aankomsthal 4 aankomen, gezien ze van de M / H gates gebruik maken.

Vond ik dus ook al vreemd. Ironie trouwens dat wanneer je van het vliegtuig buiten in de kou naar de gate loopt over zo'n grondtekst loopt met 'stars only' :')

quote:
Vertrek vanaf Madrid is inderdaad altijd een drama, ik heb die vlucht al enkele keren moeten maken, en heen is de vertraging 15-25 minuten, terug altijd langer, en communicatie in Madrid is nihil.

Dat je trouwens op de polderbaan land is in den beginne niet de fout van Easyjet, de luchtverkeersleiding bepaald op welke baan een vliegtuig mag landen, echter na een bepaalde tijd zal dat altijd de pokke polderbaan zijn als deze in gebruik genomen kan worden.
Morgenavond op weg terug vanuit Manchester zal ik ook weer op die baan terechtkomen....
Maar het lijkt mij niet dat een 5* airline, of gerenomeerde airlines zomaar op de polderbaan worden gedropt? Niet da tik het verder een probleem vind hoor, daarvoor betaal ik ook gewoon minder. Het was alleen een extra irritatie op een groot klote proces rond die hele vlucht.

Hoewel dit eigenlijk in Europe m'n eerste lcc-vlucht was, krijg ik wel het idee dat lcc in de US vele malen beter aangepakt is dan hier, maar dat zal ook te maken hebben met het gegeven de US één land is en Europa niet. Aantal vliegbewegingen zal hoger liggen.
Volgens mij onderscheiden carriers zich daar ook meer op loyalty programs, want wb kwaliteit is het allemaal wel prima volgens mij.
pi_91177318
Baangebruik heeft geen moer te maken met status, geld of wat dan ook :) Afhankelijk van de windrichting/overig baangebruik/geluidsnormen bepaalt de verkeersleiding welke banen gebruikt worden.

Enige waar easyJet wel invloed op heeft is het gebruik van de M/H-gates. Deze hebben (o.a.) geen slurven en zijn daardoor goedkoper in gebruik.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_91177776
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef Thetallguy het volgende:
Baangebruik heeft geen moer te maken met status, geld of wat dan ook :) Afhankelijk van de windrichting/overig baangebruik/geluidsnormen bepaalt de verkeersleiding welke banen gebruikt worden.

Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
pi_91177813
Had je nog WIFI met Southwest eddy?
pi_91178359
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
Kan ik mij bijna niet voorstellen. Wordt ook bepaald door Luchtverkeersleiding Nederland en daar betaalt iedereen gewoon dezelfde tarieven aan. Dan speelt bijvoorbeeld de aanvliegroute meer mee, komt men vanuit het zuiden (MAD) of het noorden/westen (MAN) oid.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_91179418
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Kan ik mij bijna niet voorstellen. Wordt ook bepaald door Luchtverkeersleiding Nederland en daar betaalt iedereen gewoon dezelfde tarieven aan. Dan speelt bijvoorbeeld de aanvliegroute meer mee, komt men vanuit het zuiden (MAD) of het noorden/westen (MAN) oid.
Dat dus. Ik vlieg enkel "normale" airlines eigenlijk en die landen ook eindeloos vaak op die kutbaan...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:10:52 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91184714
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:25 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Dat snap ik ja, maar bij keuze tussen Polder en een andere die op dat moment open is en vervolgens de keuze tussen low cost of reguliere airline? Of speelt dat nooit een rol?
Of het nooit een rol speelt kan ik niet bevestigen, ik kan mij indenken dat de KLM cityhoppertjes wel eens wat eerder een betere baan krijgen toebedeeld, simpelweg omdat de Fokkertjes / Embrear ook op de kortere baan kan landen.

In de avond, na 20:00 uur op zeker moet, als het kan, van de polderbaan gebruikgemaakt worden, Easyjet of KLM.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91289278
.
Eenmaal op AMS uiteraard op de Polderbaan geland waardoor we nog lekker 20mins mochten taxien (niet zozeer fout easyJet).

[/quote] de meest verschrikkelijke baan is de kaagbaan dan ben je echt minimaal een half uur aan het taxien, voordat bij de startbaan danwel de gate bent!
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 22:32:12 #279
45833 crew  Fogel
pi_91289755
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Of het nooit een rol speelt kan ik niet bevestigen, ik kan mij indenken dat de KLM cityhoppertjes wel eens wat eerder een betere baan krijgen toebedeeld, simpelweg omdat de Fokkertjes / Embrear ook op de kortere baan kan landen.

In de avond, na 20:00 uur op zeker moet, als het kan, van de polderbaan gebruikgemaakt worden, Easyjet of KLM.
Ik vlieg uitsluitend met cityhoppers naar en van Amsterdam vanaf waar ik woon (en vaak vanaf daar ook weer verder met een cityhopper naar een andere bestemming) en kom vaak genoeg op de Polderbaan terecht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:02:21 #280
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91329300
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik vlieg uitsluitend met cityhoppers naar en van Amsterdam vanaf waar ik woon (en vaak vanaf daar ook weer verder met een cityhopper naar een andere bestemming) en kom vaak genoeg op de Polderbaan terecht.
Het is ook niet uitgesloten dat je op de polderbaan terecht komt, bij bepaalde windrichtingen en bepaalde tijden is die baan verplicht, maar als de wind in een bepaalde hoek staat zie je de KLM Cityhoppertjes wel eens op de kortere landingsbaan landen, gewoonweg omdat de kleinere toestellen dat nu eenmaal kunnen.

:) Neemt niet weg dat de polderbaan vervelend is, hoewel het landen met een kleiner toestel over het algemen nog wel gaat, die kunnen relatief snel naar de gate rijden, maar opstijgen met een 747 van KLM vanaf de polderbaan is rampzalig....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91330662
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is ook niet uitgesloten dat je op de polderbaan terecht komt, bij bepaalde windrichtingen en bepaalde tijden is die baan verplicht, maar als de wind in een bepaalde hoek staat zie je de KLM Cityhoppertjes wel eens op de kortere landingsbaan landen, gewoonweg omdat de kleinere toestellen dat nu eenmaal kunnen.

:) Neemt niet weg dat de polderbaan vervelend is, hoewel het landen met een kleiner toestel over het algemen nog wel gaat, die kunnen relatief snel naar de gate rijden, maar opstijgen met een 747 van KLM vanaf de polderbaan is rampzalig....
Gezien de bestemmingen die de 747 aandoet vallen die 15/20 minuten in het niets bij de lengte van de vlucht.
pi_91358415
# Maatschappij
Heenweg KLM, terugweg Air France en KLM.
# Traject
AMS - KIX, KIX - CDG, CDG - AMS
# Prijs
Iets meer dan 800¤.
# Bezetting
Alle vluchten propvol, 100% dus.
# Vertraging
Geen vertraging gehad op een van de vluchten. In Osaka zelfs 10 minuten voor schematijd vertrokken.
# Vriendelijk personeel
Het KLM personeel op de heenweg was dit keer wel okay-ish. Schattige steward die met z'n billetjes achteruit achter z'n trolley paradeerde :') Ik had nog nooit met AF gevlogen ivm overstap in Parijs enzo, maar ik was echt positief verrast. Super elegant personeel en ze kwamen absurd vaak langs met water. Vanuit Parijs was het niet veel soeps met een 17-jarig mokkel met los lang haar ( :r ) en een bouwvakker-turned-steward. Maar dat was ook niet zo'n punt voor dat half uurtje in de lucht.
# Eten
AMS - KIX volgens mij beef of pasta. Ik had pasta, en dat ging onaangeraakt weer mee met de trolley. Wát een lucht kwam daar vanaf zeg. Die vlucht heb ik overbrugt met toffees en een hoop water. KIX - CDG had heerlijk eten, met verse salades en dressings. En itt KLM, hebben ze bij AF lekkere baguettes ipv van die slappe broodballetjes van KLM. De enorme kuip brie die erbij zat, was volgens vriendlief heel lekker. Verder kon je tijdens die vlucht achterin udon noodles halen en die waren erg lekker. Oh en ze kwamen vaak langs met water as I said before. CDG - AMS kreeg je een jodekoek of wat hartigs, en snel wat te drinken. Niks mis mee voor de korte vliegtijd.
# Entertainment
AMS - KIX het bekende in-flight entertainment system. Weinig mis mee, maar heb geen films gekeken. Richting Parijs een fijn schermpje met de afstandsbediening naast het schermpje ipv dat ie in je dij zit te prikken. Maar liefst drie films gezien; Elle s'appelait Sarah, The Social Network en eentje met Katherine Heighl. Op de laatste vlucht was het entertainment de verlichte Zeeuwse kust en Rotterdam het entertainment (was een avondvlucht). Heb er weinig van meegekregen, was op dat moment al een uur of 24 wakker.
# Algehele indruk
Tja, KLM. Ik begin me steeds meer af te keren tegen die maatschappij, omdat ik weet dat het beter (en vaak ook goedkoper!) kan. Ik vlieg behoorlijk veel (long-haul) en koos altijd voor KLM, maar ik denk dat daar binnenkort wel wat verandering in kan gaan komen. Ik heb gemerkt dat het zoveel beter kan :D AF was echt een verademing, al had ik wel het gevoel dat hun stoelen iets kleiner waren dan normaal. Maar daar had ik in the end weinig last van - ik ben niet zo lang.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Osaka, KIX, is een efficiënte luchthaven met weinig poeha. De controle was erg netjes. Schoenen moesten uit en door de scan, maar je kreeg wel slippertjes om door dat poortje te lopen :) achter de controle is er een breed scala aan winkeltjes en eetgelegenheden. Veel tijd om daar rond te lopen hadden we niet, en we zijn dus vrijwel direct met het onbemande treintje naar de gate gegaan. Dat gebouw was duidelijk wat ouder dan de rest, maar wel schoon. Boarding was wel hilarisch met opgefokte Fransen die per se als eerste naar binnen wilden. Wij hebben netjes gewacht tot het gros al zat, en konden meteen doorlopen. Toen we richting de slurf liepen, stonden er twee Japanners te buigen en zeiden "bon voyage!".

Okay, nu CDG. Ik was nog nooit op CDG geweest, en wist niet wat ik moest verwachten. Bij aankomst uit Osaka stonden er vrijwel direct bij de gate borden met informatie voor de overstap. Dus wij waggelden met onze handbaggage richting F33. Toen ik een dronken Fransman die ook uit Osaka kwam had verteld dat ie naar rechts moest voor de baggageband, gingen wij roltrapje af, hoekje om en poortje door. En na het poortje stond Hij daar; de kleine Arabier met absurd lange baard met een enorm geweer voor z'n lichaam langs. Ik keek hem aan, en liep door. Toen riep ie me: "Eeeeeh! *Frans gebrabbel* passapwortah!". Verbaasd keek ik om, en gaf hem mijn paspoort. Daarna begon hij in het Frans te schreeuwen, en nadat ik twee of drie keer probeerde duidelijk te maken dat ik echt geen Frans sprak, kwam het hoge woord eruit: "WHERE FROM?!!". Netjes gaf ik antwoord, "Osaka, Japan", en ik vroeg me af of ie dat niet kon aflezen van mijn boarding pass die ik hem ook gegeven had. Maar goed. Na een paar vuile blikken snauwde hij "OK!", en mochten we doorlopen. Bespetterd door zijn speeksel kwamen we aan bij de volgende controle. Weer al je meuk door een scan enzo. Nadat ik erachter kwam dat ik mijn riem nog omhad (ik was maar 24 uur wakker), en werd teruggestuurd door de douanier, kwam ik er piepvrij doorheen. En daar sta je dan weer je spullen bij elkaar te rapen. Ik wachtte aan het einde van die rolband op vriendlief, die vrij lang op zijn spullen moest wachten. Toen zijn spullen erdoorheen waren, en hij zijn riem/horloge/etc aan het omdoen was, gilde er een naar knoflook/kardemom-ruikende Indiaase medewerkster naar me. Ik keek om, en ze wees naar de band waar ik stond te wachten. Na een hoop miscommunicatie kreeg ze toch de kracht om op te staan, 5 meter te lopen en te zeggen dat de tas van vriendlief nader gecontroleerd moest worden. Prima. Dus we mochten iets doorlopen, naar een klein tafeltje met eveneens een Arabisch meisje die met handen en voeten duidelijk maakte dat de tas leeg moest. Zo gezegd, zo gedaan. Wij wisten echt niet dat er nog een flesje zeep in de tas zat, maar dat was voor haar geen reden om niet te gaan schreeuwen. Alsof ze m'n moeder was gilde ze "FORBIDDEN! YOU CANNOT BRING THIS INTO FRANCE!!" dat wisten we, maar dat flesje zeep zat er al 2 weken in, weten wij veel. En op Osaka had niemand het flesje opgemerkt. Maar goed, ik moest er wel om lachen. Mopperend liep ze naar de enorme vuilnisbak waar ze het flesje zeep weggooide. Ik keek even om, zag d'r haar volgende prooi benaderen en ik kon niet anders denken dan "meid, wat heb jij een kutbaan". En toen naar de gate! Even twee baguettes met heerlijk beleg gehaald bij Paul, en een beetje mensen zitten kijken. Wel een mooie hal daar, met die metaal/glasconstructie.

Al met al een vreemde ervaring op CDG. The complete opposite van Japan.

Oh, en AMS is natuurlijk bekend. Niks geen problemen gehad daar.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? :)
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 11:00:45 #283
45833 crew  Fogel
pi_91358875
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:35 schreef Melochan het volgende:
# Maatschappij
Heenweg KLM, terugweg Air France en KLM.
# Traject
AMS - KIX, KIX - CDG, CDG - AMS
# Prijs
Iets meer dan 800¤.
# Bezetting
Alle vluchten propvol, 100% dus.
# Vertraging
Geen vertraging gehad op een van de vluchten. In Osaka zelfs 10 minuten voor schematijd vertrokken.
# Vriendelijk personeel
Het KLM personeel op de heenweg was dit keer wel okay-ish. Schattige steward die met z'n billetjes achteruit achter z'n trolley paradeerde :') Ik had nog nooit met AF gevlogen ivm overstap in Parijs enzo, maar ik was echt positief verrast. Super elegant personeel en ze kwamen absurd vaak langs met water. Vanuit Parijs was het niet veel soeps met een 17-jarig mokkel met los lang haar ( :r ) en een bouwvakker-turned-steward. Maar dat was ook niet zo'n punt voor dat half uurtje in de lucht.
# Eten
AMS - KIX volgens mij beef of pasta. Ik had pasta, en dat ging onaangeraakt weer mee met de trolley. Wát een lucht kwam daar vanaf zeg. Die vlucht heb ik overbrugt met toffees en een hoop water. KIX - CDG had heerlijk eten, met verse salades en dressings. En itt KLM, hebben ze bij AF lekkere baguettes ipv van die slappe broodballetjes van KLM. De enorme kuip brie die erbij zat, was volgens vriendlief heel lekker. Verder kon je tijdens die vlucht achterin udon noodles halen en die waren erg lekker. Oh en ze kwamen vaak langs met water as I said before. CDG - AMS kreeg je een jodekoek of wat hartigs, en snel wat te drinken. Niks mis mee voor de korte vliegtijd.
# Entertainment
AMS - KIX het bekende in-flight entertainment system. Weinig mis mee, maar heb geen films gekeken. Richting Parijs een fijn schermpje met de afstandsbediening naast het schermpje ipv dat ie in je dij zit te prikken. Maar liefst drie films gezien; Elle s'appelait Sarah, The Social Network en eentje met Katherine Heighl. Op de laatste vlucht was het entertainment de verlichte Zeeuwse kust en Rotterdam het entertainment (was een avondvlucht). Heb er weinig van meegekregen, was op dat moment al een uur of 24 wakker.
# Algehele indruk
Tja, KLM. Ik begin me steeds meer af te keren tegen die maatschappij, omdat ik weet dat het beter (en vaak ook goedkoper!) kan. Ik vlieg behoorlijk veel (long-haul) en koos altijd voor KLM, maar ik denk dat daar binnenkort wel wat verandering in kan gaan komen. Ik heb gemerkt dat het zoveel beter kan :D AF was echt een verademing, al had ik wel het gevoel dat hun stoelen iets kleiner waren dan normaal. Maar daar had ik in the end weinig last van - ik ben niet zo lang.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Osaka, KIX, is een efficiënte luchthaven met weinig poeha. De controle was erg netjes. Schoenen moesten uit en door de scan, maar je kreeg wel slippertjes om door dat poortje te lopen :) achter de controle is er een breed scala aan winkeltjes en eetgelegenheden. Veel tijd om daar rond te lopen hadden we niet, en we zijn dus vrijwel direct met het onbemande treintje naar de gate gegaan. Dat gebouw was duidelijk wat ouder dan de rest, maar wel schoon. Boarding was wel hilarisch met opgefokte Fransen die per se als eerste naar binnen wilden. Wij hebben netjes gewacht tot het gros al zat, en konden meteen doorlopen. Toen we richting de slurf liepen, stonden er twee Japanners te buigen en zeiden "bon voyage!".

Okay, nu CDG. Ik was nog nooit op CDG geweest, en wist niet wat ik moest verwachten. Bij aankomst uit Osaka stonden er vrijwel direct bij de gate borden met informatie voor de overstap. Dus wij waggelden met onze handbaggage richting F33. Toen ik een dronken Fransman die ook uit Osaka kwam had verteld dat ie naar rechts moest voor de baggageband, gingen wij roltrapje af, hoekje om en poortje door. En na het poortje stond Hij daar; de kleine Arabier met absurd lange baard met een enorm geweer voor z'n lichaam langs. Ik keek hem aan, en liep door. Toen riep ie me: "Eeeeeh! *Frans gebrabbel* passapwortah!". Verbaasd keek ik om, en gaf hem mijn paspoort. Daarna begon hij in het Frans te schreeuwen, en nadat ik twee of drie keer probeerde duidelijk te maken dat ik echt geen Frans sprak, kwam het hoge woord eruit: "WHERE FROM?!!". Netjes gaf ik antwoord, "Osaka, Japan", en ik vroeg me af of ie dat niet kon aflezen van mijn boarding pass die ik hem ook gegeven had. Maar goed. Na een paar vuile blikken snauwde hij "OK!", en mochten we doorlopen. Bespetterd door zijn speeksel kwamen we aan bij de volgende controle. Weer al je meuk door een scan enzo. Nadat ik erachter kwam dat ik mijn riem nog omhad (ik was maar 24 uur wakker), en werd teruggestuurd door de douanier, kwam ik er piepvrij doorheen. En daar sta je dan weer je spullen bij elkaar te rapen. Ik wachtte aan het einde van die rolband op vriendlief, die vrij lang op zijn spullen moest wachten. Toen zijn spullen erdoorheen waren, en hij zijn riem/horloge/etc aan het omdoen was, gilde er een naar knoflook/kardemom-ruikende Indiaase medewerkster naar me. Ik keek om, en ze wees naar de band waar ik stond te wachten. Na een hoop miscommunicatie kreeg ze toch de kracht om op te staan, 5 meter te lopen en te zeggen dat de tas van vriendlief nader gecontroleerd moest worden. Prima. Dus we mochten iets doorlopen, naar een klein tafeltje met eveneens een Arabisch meisje die met handen en voeten duidelijk maakte dat de tas leeg moest. Zo gezegd, zo gedaan. Wij wisten echt niet dat er nog een flesje zeep in de tas zat, maar dat was voor haar geen reden om niet te gaan schreeuwen. Alsof ze m'n moeder was gilde ze "FORBIDDEN! YOU CANNOT BRING THIS INTO FRANCE!!" dat wisten we, maar dat flesje zeep zat er al 2 weken in, weten wij veel. En op Osaka had niemand het flesje opgemerkt. Maar goed, ik moest er wel om lachen. Mopperend liep ze naar de enorme vuilnisbak waar ze het flesje zeep weggooide. Ik keek even om, zag d'r haar volgende prooi benaderen en ik kon niet anders denken dan "meid, wat heb jij een kutbaan". En toen naar de gate! Even twee baguettes met heerlijk beleg gehaald bij Paul, en een beetje mensen zitten kijken. Wel een mooie hal daar, met die metaal/glasconstructie.

Al met al een vreemde ervaring op CDG. The complete opposite van Japan.

Oh, en AMS is natuurlijk bekend. Niks geen problemen gehad daar.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? :)
Heb je iets tegen alle Arabieren of alleen deze twee? ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91358961
Alleen deze twee, heb verder nooit problemen met ze gehad in welk land op de wereld dan ook :) daarom verbaasde me het ook zo dat deze twee vrij grof waren. :o
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 11:12:22 #285
45833 crew  Fogel
pi_91359166
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:03 schreef Melochan het volgende:
Alleen deze twee, heb verder nooit problemen met ze gehad in welk land op de wereld dan ook :) daarom verbaasde me het ook zo dat deze twee vrij grof waren. :o
OK, ik vroeg het voornamelijk omdat die "security lui" natuurlijk snel mensen eruit pikken die non-verbaal communiceren dat ze het maar niks vinden dat er een [willekeurige afkomst] daar staat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91374941
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:12 schreef Fogel het volgende:

[..]

OK, ik vroeg het voornamelijk omdat die "security lui" natuurlijk snel mensen eruit pikken die non-verbaal communiceren dat ze het maar niks vinden dat er een [willekeurige afkomst] daar staat.
Oh nee die instelling heb ik absoluut niet. Ik keek gewoon op, omdat ik het nogal random vond dat daar iemand stond. Het was zeg maar niet dat we er in een rij langs moesten lopen, maar meer hij stond gewoon raar opgesteld ofzo :) Maar ik ben zelf ook niet blond met blauwe ogen, word zelf vaak voor Turkse/Marokkaanse/whatever aangezien, dus zou wat wezen als ik zo'n instelling zou hebben :')
pi_91381641
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoeken :) Gaat om een reis naar de VS trouwens
pi_91383324
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:56 schreef copyfile het volgende:
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoeken :) Gaat om een reis naar de VS trouwens
Je kunt dit via Seatguru vergelijken, bij de stoel 'pitch' informatie. Je moet dan wel eerst weten met welk toestel je gewenste vlucht wordt gevlogen. Deze informatie wordt bij de betere bookings websites of op de site van de maatschappij zelf, meestal wel gegeven.
pi_91449237
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:56 schreef copyfile het volgende:
Iemand enig idee welke maatschappij de beste beenruimte bied in economy ? Ben zelf nogal lang (2meter) dus als er al een maatschapij is die meer beenruimte bied kan ik daar voor een mooie prijs zoeken :) Gaat om een reis naar de VS trouwens
Mijn ervaring (ben zelf 1.96) is dat een inch meer of minder links of rechts niet zoveel uitmaakt. Je moet een plekkie bij de nooduitgang of in de BC zien te scoren wil je prettig kunnen zitten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_91890545
Wederom een Ryanairvluchtje gehad:

# Traject
Dusseldorf Weeze - London Stansted - Dusseldorf Weeze

#Vliegtuig
Boeing 737-800

# Maatschappij
Ryanair

# Vertraging
Geen, beide keren netjes op tijd geland, waarbij we bij de terugvlucht zelfs 20 minuten voor op schema landden. Maar daarna moest je wel ff wachten bij de douane, aangezien je uit een niet Schengen land komt.

# Bezetting
Beide vluchten rond de 90%, niet helemaal vol maar hier en daar een plekje vrij.

# Vriendelijk personeel
Mix van Oost- en Zuid Europees. niks mis mee. Ze doen hun werk en voor de rest moet je ook niet veel verwachten. Wel komisch vond ik dat er één steward bij het uitdelen van de drankjes aan het vertellen was dat die een ontzettende kater had.

# Eten
Niks gepakt, op zo'n korte vlucht heb ik niks nodig.

# Entertainment
Ryanair Magazine en mijn iPod.

# Algehele indruk
Dit was 34ste vlucht met Ryanair en dan weet je ondertussen wel hoe het er aan toe gaat. Ryanair is gewoon vliegen van A naar B voor weinig geld en voor de rest hoef je niks extras te verwachten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Weeze is lekker snel, geen wachtrijen bij de douane, enigste minpuntje vind ik wel dat je direct na de douane door de winkel heenmoet, maar dit is uit commercieel oogpunt goed te begrijpen. Je bent snel bij de gate en inchecken gaat gewoon snel. London Stansted is groot en ik vind het erg overzichtelijk. Je komt wel aan op een gate die iets verder weg ligt maar eenmaal buiten de douane is alles duidelijk aangegeven.
pi_91890792
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:07 schreef Professional het volgende:
enigste minpuntje vind ik wel dat je direct na de douane door de winkel heenmoet, maar dit is uit commercieel oogpunt goed te begrijpen.
Wat een non argument. Dat is 10 meter, als het al niet minder is....
pi_91895606
Heeft iemand ervaring met BA op het LHR-SFO traject? Alle informatie welkom... vliegtuig, service etc. Heb het geboekt voor augustus... wilde eigenlijk graag met Virgin Atlantic vliegen maar dat was toch een stuk duurder.
pi_91896842
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:02 schreef Monopoly_Man het volgende:
Heeft iemand ervaring met BA op het LHR-SFO traject? Alle informatie welkom... vliegtuig, service etc. Heb het geboekt voor augustus... wilde eigenlijk graag met Virgin Atlantic vliegen maar dat was toch een stuk duurder.
Heb je vandaag pas gekeken? Ze hadden 3 weken sale bij Virgin (eco/premium & upper) die afgelopen nacht afliep. Alhoewel dat tot juni was volgens mij. Virgin zal over 2/3 maanden nog wel keer met zo'n sale komen maar dan voor de zomerperiode. Tot nu toe elk jaar iig.

Niets is beter dan Virgin :P (imo)
pi_91898989
quote:
17s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:30 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Heb je vandaag pas gekeken? Ze hadden 3 weken sale bij Virgin (eco/premium & upper) die afgelopen nacht afliep. Alhoewel dat tot juni was volgens mij. Virgin zal over 2/3 maanden nog wel keer met zo'n sale komen maar dan voor de zomerperiode. Tot nu toe elk jaar iig.

Niets is beter dan Virgin :P (imo)
Nee heb vorige week gekeken en geboekt... aangezien het de vakantieperiode is wilde ik liefst niet langer wachten met boeken... in ieder geval is het direct en niet Delta of Continental ofzo.

Ik heb nog nooit met Virgin gevlogen maar heb wel het idee dat zij de beste reputatie hebben inderdaad, samen met Singapore natuurlijk die ik wel al heb gevlogen naar de US - maar die vliegen niet op deze route.
BA kan denk ik toch ook niet slecht zijn... wel een klein beetje bang dat er stakingen kunnen zijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:01:47 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91908875
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat een non argument. Dat is 10 meter, als het al niet minder is....
Mwah, je wordt verplicht door het retailgedeelte te lopen, je kan het niet vermijden, je wordt dus als het ware producten opgedrongen in een winkel.

Persoonlijk heb ik er geen last van, ik check altijd even de prijzen van frisdrank na de beveiliging en lach altijd krom om de prijzen die ze durven vragen. Alleen al voor die reden koop ik nooit iets, behalve in de UK, want daar zijn de prijzen wel schappelijk achter de beveiliging.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_93941442
Heb een vlucht van Iberia op het oog. Amsterdam-Madrid en Madrid-Mexico City.

Wat is jullie ervaring met Iberia? Beenruimte, comfort e.d.
Thanks! :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 01:18:28 #297
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93941546
Rotmaatschappij. Slechte informatievoorziening, slechte klachtafhandeling, reageren niet op claims, etc. Vlieg er nooit meer mee.

Oh, en weinig beenruimte.
  zondag 13 maart 2011 @ 03:33:39 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94033807
Maatschappij?
Thai Air Asia

Toestel?
Airbus 320

Traject?
Macau - Bangkok

Prijs?
50 euro

Vertraging?
Air Asia kwam 2 minuten voor geplande aankomsttijd aan, en tot mijn verbazing reden wij reeds 5 minuten van de 'gate' weg. Uiteindelijk 12 minuten te vroeg aan de gate in Bangkok.

Bezetting?
Slechts 75% gevuld, ik had door de drukte aan de gate verwacht dat het vliegtuig helemaal vol zou zitten. Nu helpt het bij Air Asia wel om stoelen achterin het toestel te reserveren, Air Asia vult vanaf rij 6 (De eerste 5 zijn in de ogen van Air Asia premium seats) het toestel op waardoor achterin meestal wat ruimte ontstaat.

Vriendelijk personeel?
Niet onaardig, Engels ging wel in hetzelfde tempo als het Thais en was wat onverstaanbaar. De Co-piloot tijdens de vlucht was wel goed te verstaan.

Eten?
Het is 3 uur vliegen dus een versnapering is wel wenselijk. Vooraf een hot dog gereserveerd, vroegah kreeg je er een bekertje water bij, nu thee of koffie. Voor 2 euro niet verkeerd.

Entertainment?
IPOD is een uitkomst, ik begrijp niet hoe ik ooit zonder heb gekund. Daarnaast was het goed helder vliegweer waardoor Vietnam, Cambodia en Thailand goed zichtbaar waren, zelden zo weinig bewolkig gezien.

Iets over de luchthavens?
Na het wegvallen van Viva Macau is het nog rustiger geworden. Dit vertaald zich door niet veel mensen aanwezig in de terminal, geen rijen bij de incheckbalie, geen rijen bij de paspoortcontrole, en ook niet bij de beveilging.
Ondanks dat ik wist dat mijn schoenen de poortjes activeren toch er doorheen gegaan met schoenen aan, tot blijdschap van de beveiligingsmedewerker die weer wat te doen had en met een handmatige scanner aan de slag kon.
Bangkok is prima, bij paspoortcontrole 1 gigantische rijen, echter je kunt gewoon doorlopen en bij paspoortcontrole 2 stonden 3 mensen voor mij. Tip, in principe geeft het arrivals bord aan welke bagageband je moet hebben, op deze manier probeert Bangkok Airport de reizigers over beide paspoortcontroles te verspreiden, echter je komt bij het meerendeel van de vluchten eerst bij paspoortcontrole 1 en bijna niemand loopt door, dat is nu net wel aan te raden.

Algehele indruk
Vertrekken vanaf Macau was voor deze datum aanmerkelijk goedkoper vanaf Hong Kong, en of ik nu 45 minuten met de bus (Hong Kong Airport), of 1 uur met de boot (Macua Aiprt) vanaf Hong Kong Island moet reizen maakt ook niet zoveel uit.
Terug zal ik wel naar Hong Kong vliegen, want het blijft vreemd om op te stijgen vanaf Macau en recht over Hong Kong Airport heen te vliegen alvorens de draai richting Thailand te maken.
Air Asia blijft bij een beetje tijdig boeken een voordelige maatschappij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:39:08 #299
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94040731
Heeft er iemand wat recentere ervaringen met ArkeFly, in mijn omgeving hoor ik slechte verhalen alleen die zijn uit de tijd dat ze nog maar iets van 3 vliegtuigen hadden, hierdoor had je vaak lange vertragingen als er een uitviel. Hoe is het momenteel gesteld? Ze zijn namelijk naar Canada rechtstreeks de goedkoopste in de periode dat ik wil reizen, maar als het nog steeds zo slecht is als de ervaringen in mijn omgeving betaal ik wel 100 euro meer. :P
Niet altijd serieus
pi_94069530
Over drie weken naar Las Vegas vliegen, via philadelphia.

Vlieg met US airways, 757-200 transatlantisch en Airbus A320 binnenlands.

Vraag me wel af of ik een beetje normaal kan zitten, en hoe het zit met entertainment.
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')