Klopt, maar ik wilde voor mijn eerste verre vlucht kwaliteit ipv te gaan met een karige maatschappij. Was denk ik iets meer dan 1500 euro kwijt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Singapore Airlines is toch relatief duur? Voor Australië zijn er volgens mij altijd goedkopere alternatieven.
Omdat Air NZ ineens niet meer vloog op AKL - SIN (vanaf begin 2007) kreeg ik ter vervanging een SA vlucht aangeboden. Zeer goede vlucht, alles prima in orde. Ik moet trouwens zeggen dat dit bij Air New Zealand ook het geval is. Die laatste maatschappij is goedkoper dan de KLM, echter de kwaliteit is tig malen beter.quote:Op maandag 15 november 2010 22:26 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Zeker, heb me prima vermaakt van Amsterdam naar Melbourne
Beetje hetzelfde verhaal als met Qatar en Oman Air. Grote broer in het buurland is de prijsvechter dus er op andere onderdelen, zoals kwaliteit, geconcurreerd worden. Oman schijnt echt de top maatschappij te zijn om mee naar het verre oosten te vliegen. Helaas vliegen ze alleen vanaf Frankfurt en Londen (en Parijs, maar dat schiet niet op).quote:Op woensdag 17 november 2010 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Omdat Air NZ ineens niet meer vloog op AKL - SIN (vanaf begin 2007) kreeg ik ter vervanging een SA vlucht aangeboden. Zeer goede vlucht, alles prima in orde. Ik moet trouwens zeggen dat dit bij Air New Zealand ook het geval is. Die laatste maatschappij is goedkoper dan de KLM, echter de kwaliteit is tig malen beter.
Alle drie de maatschappijen 747 gevlogen trouwens.
Ik hoorde ook al heel veel goeds over Oman Air.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:49 schreef buzz1291 het volgende:
Beetje hetzelfde verhaal als met Qatar en Oman Air. Grote broer in het buurland is de prijsvechter dus er op andere onderdelen, zoals kwaliteit, geconcurreerd worden. Oman schijnt echt de top maatschappij te zijn om mee naar het verre oosten te vliegen. Helaas vliegen ze alleen vanaf Frankfurt en Londen (en Parijs, maar dat schiet niet op).
Voor de beste stoelen moet je bij de KLM in een 777-300 ook op rij 9 of 10 zitten. Die zijn gewoon een kwart breder dan alle ander stoelen in economy. Maar de rugleuning van die stoel op rij 14 kon echt wel heel wat verder achterover dan de gewone stoelen in C. Maar het verschil valt pas op wanneer je boven 1,90 bent. Dan is die 3 inch meer beenruimte net genoeg om het Transvertragia (lees easy jet, ryanair, airasia etc) gevoel kwijt te raken.quote:Op maandag 22 november 2010 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit was overigens een comfort class stoel. Ik had de stoel op rij 14, denkende (en zo stond het ook op de website van KLM), dat de beenruimte groter zou zijn. Maar ik heb er niet zoveel van gemerkt. Vond het eigenlijk maar bar tegenvallen, misschien dat je 2 centimeter meer beenruimte krijgt, ik zou er persoonlijk geen stuiver extra voor betalen.
Ik heb bij British Airways ook eens voor die tussenklasse gekozen, daar heet het World Traveller Plus. Het viel mij ook enorm tegen. Je hebt nog steeds het gevoel van ruimtegebrek.quote:Op maandag 22 november 2010 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit was overigens een comfort class stoel. Ik had de stoel op rij 14, denkende (en zo stond het ook op de website van KLM), dat de beenruimte groter zou zijn. Maar ik heb er niet zoveel van gemerkt. Vond het eigenlijk maar bar tegenvallen, misschien dat je 2 centimeter meer beenruimte krijgt, ik zou er persoonlijk geen stuiver extra voor betalen.
Natuurlijk. Als je het geld zou hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Toch liever First als ik zou kiezen(en het geld zou hebben
)
Zou gewoon altijd voor Virgin gaan als je kan kiezen tussen de twee. (En daar is First/Upper Class dankzij veel aanbiedingen ook erg betaalbaar).quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Toch liever First als ik zou kiezen(en het geld zou hebben
)
En die bar bij Virgin upper class is ook een aanraderquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:33 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Zou gewoon altijd voor Virgin gaan als je kan kiezen tussen de twee. (En daar is First/Upper Class dankzij veel aanbiedingen ook erg betaalbaar).
Het grootste probleem is de beenruimte die nog steeds niet al te geweldig is. In het begeleidende stukje tekst, lees ik niets over uitbreiding van de beenruimte. Ook zijn de foto's heel sneaky gemaakt: er zit niemand in de stoelen zodat je de beenruimte lastig kunt beoordelen. Ook wordt er gesuggereerd dat de opstelling per 2 stoelen is, terwijl het volgens mij gewoon 3 x 3 is. Ik vind het zelf geen overtuigende verbetering.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Heb eigenlijk nooit een bar onboard meegemaakt. De Upper Class stoelen op zich lijken me echter nooit zo extreem relaxed, maar ik moet het gewoon een keer proberen. BA heeft momenteel gewoon zo'n relaxte deal voor lange vluchten in business, dus ga ik daar voor. Maar goed, zo vaak vlieg ik geen lange afstanden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En die bar bij Virgin upper class is ook een aanraderEen van de betere on board bars bij een airliner.
Kan je misschien een uitgebreid verslag plaatsen?quote:Op woensdag 24 november 2010 08:47 schreef Katinkat het volgende:
Wij vlogen met Pegasus, goedkope turkse maatschappij; is goed bevallen, geen maaltijden ed maar prima personeel.
Wat wel opviel dat zowel op de heen- als de terugreis onze vliegtijden enigszins waren gewijzigd (heen tweede vlucht uur later), terug eerst vlucht half uur eerder). Wij zijn hier niet van op de hoogte gebracht, dus het is goed om van te voren de tijden op internet te checken. je krigjt er dud geen mail over.
Met welke airlines vlieg je het meest naast BA? KLM?quote:Op woensdag 24 november 2010 09:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nooit een bar onboard meegemaakt. De Upper Class stoelen op zich lijken me echter nooit zo extreem relaxed, maar ik moet het gewoon een keer proberen. BA heeft momenteel gewoon zo'n relaxte deal voor lange vluchten in business, dus ga ik daar voor. Maar goed, zo vaak vlieg ik geen lange afstanden.
KLM en SAS waarschijnlijk inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met welke airlines vlieg je het meest naast BA? KLM?
Is denk ik een Boeing 767-300. Boeing 737 zal het vol denk ik niet halen...quote:Op donderdag 25 november 2010 03:45 schreef revpolen het volgende:
Maatschappij
ArkeFLy
Traject
Amsterdam Aruba
Toestel
Boing 737-800 ( denk ik? )
Vertraging
1 uur.. maar toch optijd aangekomen!
Vriendelijk personeel
Jahoor, niks aan de hand.
Eten bij binnenkomst glas champagne
Keuze uit parelhoen/zalm, tussendoor drinken en ijs en borrelnootjes
Entertainment
Eigen systeem met film/games/tv/radio
Algehele indruk
Super! Had voor 330,- een comfort klasse ( wist ik genees, dacht dat ik standaard economie had..) en op de luchthaven kon ik voor 60,- upgraden naar de hoogste klasse! Comfort premium!
een super aanrader! Wel tussen kak mensen die mij echt aankeken van zo'n snot ventje die hier zit enz.. maar toch Super!
Dat was idd een 767-300. Ik naam aan dat 330 euro een enkeltje was?quote:Op donderdag 25 november 2010 03:45 schreef revpolen het volgende:
Maatschappij
ArkeFLy
Traject
Amsterdam Aruba
Toestel
Boing 737-800 ( denk ik? )
Vertraging
1 uur.. maar toch optijd aangekomen!
Vriendelijk personeel
Jahoor, niks aan de hand.
Eten bij binnenkomst glas champagne
Keuze uit parelhoen/zalm, tussendoor drinken en ijs en borrelnootjes
Entertainment
Eigen systeem met film/games/tv/radio
Algehele indruk
Super! Had voor 330,- een comfort klasse ( wist ik genees, dacht dat ik standaard economie had..) en op de luchthaven kon ik voor 60,- upgraden naar de hoogste klasse! Comfort premium!
een super aanrader! Wel tussen kak mensen die mij echt aankeken van zo'n snot ventje die hier zit enz.. maar toch Super!
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:34 schreef Party_P het volgende:
Vertraging
Beide keren geen vertraging bij aankomst. Duurde beide retourtjes wel erg lang met vertrekken. Vliegtuig zat vol, deuren al dicht, maar vertrekken ho maar terwijl het vliegveld rustig was.
AH kijk, thanksquote:Op donderdag 25 november 2010 12:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |