toch wel van plastic mag ik hopen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:49 schreef Juuhachi het volgende:
Eten
Was te doen, we vlogen 11 uur lang dus we kregen 2x eten... Het was voornamelijk Japans voedsel en je had ook beschikking tot een gewone mes en vork.
Op pagina 3 heb ik een review geplaatst. Als je nog specifieke vragen hebt kan je ze altijd stellenquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:32 schreef PLAE@ het volgende:
Zijn er nog mensen hier die (positieve?) ervaringen hebben met Vueling? De budgetvariant van Iberia.
In vliegtuigen krijg je nog vaak genoeg mes en vork van staal. Maar goed, dan heb je het over een lullig stomp mesje. Je krijgt op Schiphol ook bij de Schengen gates gewoon bestek in de restaurants, het is enkel wat ongevaarlijker gemaaktquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
toch wel van plastic mag ik hopen?
ah ja thanks. Had ik waarschijnlijk gelezen voor ik ooit had gedacht er mee te vliegen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:33 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Op pagina 3 heb ik een review geplaatst. Als je nog specifieke vragen hebt kan je ze altijd stellen
Nope, de gewone variant dus. Inderdaad een beetje opmerkelijk als je erover na denktquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
toch wel van plastic mag ik hopen?
Ik heb zelf ook de route AMS-BCN (en terug) gevlogen, ansich weinig opmerkingen te plaatsen, het personeel is nu en dan totaal niet te verstaan in het engels, maar daar zal weinig interessants tussen zitten (en als je neerstort begrijp je het in het spaans ook welquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ah ja thanks. Had ik waarschijnlijk gelezen voor ik ooit had gedacht er mee te vliegen.
Ga van de week AMS-BCN en BCN-MAD vliegen met ze. Ben benieuwd (vooral nav de negatieve recensies overal).
Het viel jou dus mee, fijn.
Is het een idee om standaard de prijs erbij te vermelden? Dat zal niet altijd lukken, maar is wel erg prettig, want het gaat toch altijd om de prijs/kwaliteit-verhouding?quote:Op zondag 12 september 2010 12:55 schreef Alec690 het volgende:
Maatschappij
Algehele indruk
Simpele vliegmaatschappij, maar voor de prijs zeer redelijk. Personeel mag wel wat beter Engels spreken op vluchten vanaf Duitsland.
Singapore Airlines is een prima keuzequote:Op donderdag 11 november 2010 13:27 schreef _Loki het volgende:
Jullie hebben me overgehaald, ik ga met singapore air.
Leek mij ookquote:Op donderdag 11 november 2010 14:07 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Singapore Airlines is een prima keuze
Mag ik vragen waar je precies vaart...?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:56 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
KLM
# Traject
KWI - AMS (Kuwait International Airport - Schiphol)
#Toestel
Airbus 330-200 30% vol
# Vertraging
Geen (-10 minuten)
# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk
# Eten
Echt goed...
's nachts een warm boordje gevuld met gehakt of kaas/champios
Kwamen regelmatig langs met wat water of sap.
's ochtends een lekere pannenkoek met met fruit en een sausje + een bakje fruit / yogurt en een broodje.
# Entertainment
Video On Demand
# Algehele indruk
Goed, Geen klachten
# Eventueel informatie over de luchthavens
KWI vriendelijk mensen. Mooi vliegveld maar de wc waren goor.
We kwamen 6 uur te vroeg aan op het vliegveld omdat het schip op 17:00 vertrok. We moesten zodoende 6 uur wachten. Voor het inchecken moesten we ook 3 uur wachten er was nergens een bankje of een paar stoelen. (Voordat je kan inchecken)
We werden 3 keer op veiligheid gecontroleerd.
1 Bij het inchecken door een poortje + rontgen apparaat
2. Voor de immigratie
3 Bij betreden vliegtuig
AMS ging sneller dan verwacht. Kon zo doorlopen door de douane/bagage afhandeling Behalve het broodje duurde wat langer waardoor ik mijn trein had gemist
Hij bedoelt vast luchtschip. En anders is het figuurlijk.quote:Op maandag 15 november 2010 20:14 schreef skipper26 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je precies vaart...?
Had al eerder de woorden schip en varen voorbij zien komen. Ben ook in die sector werkzaam, daarom...quote:Op maandag 15 november 2010 20:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Hij bedoelt vast luchtschip. En anders is het figuurlijk.
Ik dacht altijd dat Amerikaanse maatschappijen redelijk slecht waren. Of is dit een uitzondering?quote:Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef skipper26 het volgende:
# Maatschappij
United Airlines
# Traject
Amsterdam - Chicago O'Hare (Boeing 777-200)
Chicago O'Hare - Los Angeles (Boeing 757)
Los Angeles - Chicago O'Hare (Airbus A319)
Chicago O'Hare - Amsterdam (Boeing 777-200)
# Vertraging
Niet noemenswaardig...
# Vriendelijk personeel
Ja, niets mis mee. Amerikaans personeel, dus een wat hogere gemiddelde leeftijd. En ook een steward(ess) die Nederlands spreekt. Lachwekkend slecht..
# Eten
Voor een vliegtuig niet slecht.
# Entertainment
In de Boeing 777 heeft iedereen zijn eigen scherm, met films, series en muziek en radio. Channel 9 op de radio is erg leuk om te volgen, dat is namelijk het kanaal waarmee ze met de luchtverkeersleiders praten.
# Algehele indruk
Goede maatschappij waar ik zo nog een keer mee zou vliegen...
# Eventueel informatie over de luchthavens
Chicago en Los Angeles zijn allebei ruim opgezet en zoals je van amerikaanse vliegvelden kan verwachten zeer goed voorzien van winkels en barretjes. Het transportsysteem om naar andere terminals te reizen is zeer netjes en duidelijk. Alleen moesten we even wennen aan de informatie op de schermen daar. Bij ons in Europa gaat het op vertrektijd en daar is het gerangschikt op bestemming.
Nee, ik heb al een paar keer met Amerikaanse maatschappijen gevlogen, en ik vind ze beter dan Europese maatschappijen. US Airways is wel wat slechter, maar Continental en United vind ik behoorlijk goedquote:Op maandag 15 november 2010 20:39 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Amerikaanse maatschappijen redelijk slecht waren. Of is dit een uitzondering?
En Delta en American Airlines?quote:Op maandag 15 november 2010 20:41 schreef skipper26 het volgende:
[..]
Nee, ik heb al een paar keer met Amerikaanse maatschappijen gevlogen, en ik vind ze beter dan Europese maatschappijen. US Airways is wel wat slechter, maar Continental en United vind ik behoorlijk goed
Geen ervaring mee tot nu toequote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En Delta en American Airlines?
Zeker, heb me prima vermaakt van Amsterdam naar Melbournequote:Op donderdag 11 november 2010 14:07 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Singapore Airlines is een prima keuze
Singapore Airlines is toch relatief duur? Voor Australië zijn er volgens mij altijd goedkopere alternatieven.quote:Op maandag 15 november 2010 22:26 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Zeker, heb me prima vermaakt van Amsterdam naar Melbourne
Klopt, maar ik wilde voor mijn eerste verre vlucht kwaliteit ipv te gaan met een karige maatschappij. Was denk ik iets meer dan 1500 euro kwijt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Singapore Airlines is toch relatief duur? Voor Australië zijn er volgens mij altijd goedkopere alternatieven.
Omdat Air NZ ineens niet meer vloog op AKL - SIN (vanaf begin 2007) kreeg ik ter vervanging een SA vlucht aangeboden. Zeer goede vlucht, alles prima in orde. Ik moet trouwens zeggen dat dit bij Air New Zealand ook het geval is. Die laatste maatschappij is goedkoper dan de KLM, echter de kwaliteit is tig malen beter.quote:Op maandag 15 november 2010 22:26 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Zeker, heb me prima vermaakt van Amsterdam naar Melbourne
Beetje hetzelfde verhaal als met Qatar en Oman Air. Grote broer in het buurland is de prijsvechter dus er op andere onderdelen, zoals kwaliteit, geconcurreerd worden. Oman schijnt echt de top maatschappij te zijn om mee naar het verre oosten te vliegen. Helaas vliegen ze alleen vanaf Frankfurt en Londen (en Parijs, maar dat schiet niet op).quote:Op woensdag 17 november 2010 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Omdat Air NZ ineens niet meer vloog op AKL - SIN (vanaf begin 2007) kreeg ik ter vervanging een SA vlucht aangeboden. Zeer goede vlucht, alles prima in orde. Ik moet trouwens zeggen dat dit bij Air New Zealand ook het geval is. Die laatste maatschappij is goedkoper dan de KLM, echter de kwaliteit is tig malen beter.
Alle drie de maatschappijen 747 gevlogen trouwens.
Ik hoorde ook al heel veel goeds over Oman Air.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:49 schreef buzz1291 het volgende:
Beetje hetzelfde verhaal als met Qatar en Oman Air. Grote broer in het buurland is de prijsvechter dus er op andere onderdelen, zoals kwaliteit, geconcurreerd worden. Oman schijnt echt de top maatschappij te zijn om mee naar het verre oosten te vliegen. Helaas vliegen ze alleen vanaf Frankfurt en Londen (en Parijs, maar dat schiet niet op).
Voor de beste stoelen moet je bij de KLM in een 777-300 ook op rij 9 of 10 zitten. Die zijn gewoon een kwart breder dan alle ander stoelen in economy. Maar de rugleuning van die stoel op rij 14 kon echt wel heel wat verder achterover dan de gewone stoelen in C. Maar het verschil valt pas op wanneer je boven 1,90 bent. Dan is die 3 inch meer beenruimte net genoeg om het Transvertragia (lees easy jet, ryanair, airasia etc) gevoel kwijt te raken.quote:Op maandag 22 november 2010 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit was overigens een comfort class stoel. Ik had de stoel op rij 14, denkende (en zo stond het ook op de website van KLM), dat de beenruimte groter zou zijn. Maar ik heb er niet zoveel van gemerkt. Vond het eigenlijk maar bar tegenvallen, misschien dat je 2 centimeter meer beenruimte krijgt, ik zou er persoonlijk geen stuiver extra voor betalen.
Ik heb bij British Airways ook eens voor die tussenklasse gekozen, daar heet het World Traveller Plus. Het viel mij ook enorm tegen. Je hebt nog steeds het gevoel van ruimtegebrek.quote:Op maandag 22 november 2010 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit was overigens een comfort class stoel. Ik had de stoel op rij 14, denkende (en zo stond het ook op de website van KLM), dat de beenruimte groter zou zijn. Maar ik heb er niet zoveel van gemerkt. Vond het eigenlijk maar bar tegenvallen, misschien dat je 2 centimeter meer beenruimte krijgt, ik zou er persoonlijk geen stuiver extra voor betalen.
Natuurlijk. Als je het geld zou hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Toch liever First als ik zou kiezen(en het geld zou hebben
)
Zou gewoon altijd voor Virgin gaan als je kan kiezen tussen de twee. (En daar is First/Upper Class dankzij veel aanbiedingen ook erg betaalbaar).quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Toch liever First als ik zou kiezen(en het geld zou hebben
)
En die bar bij Virgin upper class is ook een aanraderquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:33 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Zou gewoon altijd voor Virgin gaan als je kan kiezen tussen de twee. (En daar is First/Upper Class dankzij veel aanbiedingen ook erg betaalbaar).
Het grootste probleem is de beenruimte die nog steeds niet al te geweldig is. In het begeleidende stukje tekst, lees ik niets over uitbreiding van de beenruimte. Ook zijn de foto's heel sneaky gemaakt: er zit niemand in de stoelen zodat je de beenruimte lastig kunt beoordelen. Ook wordt er gesuggereerd dat de opstelling per 2 stoelen is, terwijl het volgens mij gewoon 3 x 3 is. Ik vind het zelf geen overtuigende verbetering.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef Coastertommm het volgende:
BA's nieuwe World Traveller Plus cabine ziet er best oké uit.
Heb eigenlijk nooit een bar onboard meegemaakt. De Upper Class stoelen op zich lijken me echter nooit zo extreem relaxed, maar ik moet het gewoon een keer proberen. BA heeft momenteel gewoon zo'n relaxte deal voor lange vluchten in business, dus ga ik daar voor. Maar goed, zo vaak vlieg ik geen lange afstanden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En die bar bij Virgin upper class is ook een aanraderEen van de betere on board bars bij een airliner.
Kan je misschien een uitgebreid verslag plaatsen?quote:Op woensdag 24 november 2010 08:47 schreef Katinkat het volgende:
Wij vlogen met Pegasus, goedkope turkse maatschappij; is goed bevallen, geen maaltijden ed maar prima personeel.
Wat wel opviel dat zowel op de heen- als de terugreis onze vliegtijden enigszins waren gewijzigd (heen tweede vlucht uur later), terug eerst vlucht half uur eerder). Wij zijn hier niet van op de hoogte gebracht, dus het is goed om van te voren de tijden op internet te checken. je krigjt er dud geen mail over.
Met welke airlines vlieg je het meest naast BA? KLM?quote:Op woensdag 24 november 2010 09:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nooit een bar onboard meegemaakt. De Upper Class stoelen op zich lijken me echter nooit zo extreem relaxed, maar ik moet het gewoon een keer proberen. BA heeft momenteel gewoon zo'n relaxte deal voor lange vluchten in business, dus ga ik daar voor. Maar goed, zo vaak vlieg ik geen lange afstanden.
KLM en SAS waarschijnlijk inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met welke airlines vlieg je het meest naast BA? KLM?
Is denk ik een Boeing 767-300. Boeing 737 zal het vol denk ik niet halen...quote:Op donderdag 25 november 2010 03:45 schreef revpolen het volgende:
Maatschappij
ArkeFLy
Traject
Amsterdam Aruba
Toestel
Boing 737-800 ( denk ik? )
Vertraging
1 uur.. maar toch optijd aangekomen!
Vriendelijk personeel
Jahoor, niks aan de hand.
Eten bij binnenkomst glas champagne
Keuze uit parelhoen/zalm, tussendoor drinken en ijs en borrelnootjes
Entertainment
Eigen systeem met film/games/tv/radio
Algehele indruk
Super! Had voor 330,- een comfort klasse ( wist ik genees, dacht dat ik standaard economie had..) en op de luchthaven kon ik voor 60,- upgraden naar de hoogste klasse! Comfort premium!
een super aanrader! Wel tussen kak mensen die mij echt aankeken van zo'n snot ventje die hier zit enz.. maar toch Super!
Dat was idd een 767-300. Ik naam aan dat 330 euro een enkeltje was?quote:Op donderdag 25 november 2010 03:45 schreef revpolen het volgende:
Maatschappij
ArkeFLy
Traject
Amsterdam Aruba
Toestel
Boing 737-800 ( denk ik? )
Vertraging
1 uur.. maar toch optijd aangekomen!
Vriendelijk personeel
Jahoor, niks aan de hand.
Eten bij binnenkomst glas champagne
Keuze uit parelhoen/zalm, tussendoor drinken en ijs en borrelnootjes
Entertainment
Eigen systeem met film/games/tv/radio
Algehele indruk
Super! Had voor 330,- een comfort klasse ( wist ik genees, dacht dat ik standaard economie had..) en op de luchthaven kon ik voor 60,- upgraden naar de hoogste klasse! Comfort premium!
een super aanrader! Wel tussen kak mensen die mij echt aankeken van zo'n snot ventje die hier zit enz.. maar toch Super!
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:34 schreef Party_P het volgende:
Vertraging
Beide keren geen vertraging bij aankomst. Duurde beide retourtjes wel erg lang met vertrekken. Vliegtuig zat vol, deuren al dicht, maar vertrekken ho maar terwijl het vliegveld rustig was.
AH kijk, thanksquote:Op donderdag 25 november 2010 12:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat heeft vaak te maken met bepaalde "slots" waar ze zich aan moeten houden mbt vertrek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |