abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74196482
Hier verder.

Ik heb per 2 november een kamer en sta dus pas vanaf die datum ingeschreven als uitwonend. Kan ik dan nog wel voor de maand november een studiefinanciering als uitwonende ontvangen? Ik kan me nu wel al uitschrijven bij de gemeente en alvast inschrijven op de toekomstige kamer maar ik heb dan geen contract of iets dergelijks om te bewijzen dat ik daar echt ga wonen. Wat is nu het beste om te doen?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:44:59 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 18:47:18 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74196711
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:39 schreef Platina het volgende:
Hier verder.

Ik heb per 2 november een kamer en sta dus pas vanaf die datum ingeschreven als uitwonend. Kan ik dan nog wel voor de maand november een studiefinanciering als uitwonende ontvangen? Ik kan me nu wel al uitschrijven bij de gemeente en alvast inschrijven op de toekomstige kamer maar ik heb dan geen contract of iets dergelijks om te bewijzen dat ik daar echt ga wonen. Wat is nu het beste om te doen?
Voor zover ik het weet komt stufi achteraf. Dus per 1 november inschrijven zou het goed kunnen dat je uitwonend krijgt. Alleen weet ik niet wat zover de peildatum is, is dat 29oktober of 2 november etc.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74477537
IB-groep

Het lukt me niet om de optie te vinden om berichten weer via de papieren post te krijgen, kan dat nog

Ik ben langer bezig met proberen in te loggen om de twee berichten van afgelopen week te lezen dan dat ik op de postbode moet wachten.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet komt stufi achteraf. Dus per 1 november inschrijven zou het goed kunnen dat je uitwonend krijgt. Alleen weet ik niet wat zover de peildatum is, is dat 29oktober of 2 november etc.
Ik zat een tijdje terug in dezelfde situatie. De peildatum is de eerste van de maand. Als je je de 2e inschrijft krijg je dus inwonend voor die maand.
Woon je op kamers en verhuis je terug naar je ouders de 2e van de maand, dan krijg je dus ook die hele maand uitwonend. Zolang je maar die 1e ergens anders dan je ouders staat ingeschreven.

Afhankelijk van de gemeente(ambtenaar die je helpt) is het waarschijnlijk geen probleem om je een dag eerder in te schrijven.

[ Bericht 25% gewijzigd door Cerbie op 07-11-2009 10:55:17 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 13:51:53 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74571649
Stom verhaal...

Ik heb nu zo'n zelf in elkaar bouw setje OV chipkaart geval gemaakt, maar heb nog niets terug gekregen... Wel staat dat ik hem moet activeren vanaf 16 december ergens om er gebruik van te kunnen maken... Maar die chipkaart werkt niet in Groningen ...
pi_74572244
Huh? Activeren? Ik heb dat ding een hele tijd geleden al gekregen, en er verder niet meer naar om gekeken...
Ik kan dat geval dus niet zomaar gebruiken?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 14:26:18 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74572799
Schijnbaar?
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:43:38 #8
136730 PiRANiA
pi_74575475
Brief die ik kreeg:

Je kan een reminder aanzetten via www.studentenov-chipkaart.nl staat er
pi_74576549
Ik heb alleen nergens op de stations iets gezien voor activatie, maar oké
pi_74578021
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:43 schreef PiRANiA het volgende:
Brief die ik kreeg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je kan een reminder aanzetten via www.studentenov-chipkaart.nl staat er
Je hebt hem nog eerder gekregen dan het mij lukte hem digitaal te lezen

*inmiddels ook heeft kunnen openen*

Het oplaadpunt zal wel zo'n geval zijn zoals bij bijvoorbeeld de Primera staat (die in Nijmegen staat bij de Primera in de Burchtstraat).
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:38:45 #11
136730 PiRANiA
pi_74579212
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:54 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je hebt hem nog eerder gekregen dan het mij lukte hem digitaal te lezen

*inmiddels ook heeft kunnen openen*

Het oplaadpunt zal wel zo'n geval zijn zoals bij bijvoorbeeld de Primera staat (die in Nijmegen staat bij de Primera in de Burchtstraat).
Niet gewoon op NS kaartjesautomaten?
pi_74579330
Daar kon ik automatisch opladen niet activeren.

in de Primera ook niet overigens, de aardige mevrouw achter de kassa wist te vertellen dat die functie nog niet beschikbaar was
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:40:23 #13
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
  woensdag 11 november 2009 @ 21:26:11 #14
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_74617899
Vanaf 16 december kan je dat zgn. reisproduct dus ophalen bij een (meestal gele) automaat. De NS-kaartautomaten vallen hier echter niet onder...

Voordeel is wel dat er 1 december 320 extra oplaadpunten bij komen, lijst met plaatsen (nog niet de specifieke plek) staat op http://www.ov-chipkaart.n(...)aalpuntenbinnenkort/

Dat wordt dus wel weer extra handelingen uitvoeren vanaf volgend jaar, want als ik de brief goed begrijp moeten studenten dan steeds in- en uitchecken, ook al staan de poortjes nog open of tijdens een gratis periode met de bus...
pi_74628444
Ook ik heb iets te maken met de IB-groep. Ik heb hun inmiddels gesproken aan de telefoon en de balie maar krijg steeds onduidelijke antwoorden.

Per 1 december verdien ik te veel, dus heb ik per 1 november mijn Studiefinanciering stop gezet (= louter een lening).
Op mijn loonstrook van 1 november sta dat ik nog onder de 13duizend grens zit, dus geen probleem.

Maar: Mijn OV studentenkaart. Als ik deze pas op 30 december inlever, wat voor boete krijg ik dan?
Voor het te laat inleveren van 2 maanden?

Of: ik heb in 2009 teveel verdient (want per 1 december) ga ik over die grens en moet ik 12 maanden boete betalen?

Iemand ervaringen hiermee?
  donderdag 12 november 2009 @ 11:16:13 #16
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_74628616
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:09 schreef dhrdubbel het volgende:
Ook ik heb iets te maken met de IB-groep. Ik heb hun inmiddels gesproken aan de telefoon en de balie maar krijg steeds onduidelijke antwoorden.

Per 1 december verdien ik te veel, dus heb ik per 1 november mijn Studiefinanciering stop gezet (= louter een lening).
Op mijn loonstrook van 1 november sta dat ik nog onder de 13duizend grens zit, dus geen probleem.

Maar: Mijn OV studentenkaart. Als ik deze pas op 30 december inlever, wat voor boete krijg ik dan?
Voor het te laat inleveren van 2 maanden?

Of: ik heb in 2009 teveel verdient (want per 1 december) ga ik over die grens en moet ik 12 maanden boete betalen?

Iemand ervaringen hiermee?
Volgens http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp moet je de kaart inleveren vóór de 5e van de maand waarin je geen recht er meer op hebt:
quote:
Verwacht je in 2009 meer dan ¤ 13.215,83 te gaan verdienen?

*
Zet je studiefinanciering stop vóór de maand waarin je boven de bijverdiengrens komt. Neem contact met ons op als je dertig jaar of ouder bent.
*
Vraag tegelijkertijd weer studiefinanciering aan vanaf 1 januari 2010.
*
Vergeet niet je OV-studentenkaart in te leveren. Doe dit uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
En als je de OV-studentenkaart te laat inlevert geldt het verhaal op http://www.ib-groep.nl/pa(...)erecht_in_bezit.asp, in het kort is dat:
quote:
¤ 68,- per halve maand

Het te laat inleveren van de OV-studentenkaart kost je ¤ 68,- per halve maand. Die halve maand gaat in na de vijfde werkdag van de eerste kalendermaand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Lever je de kaart in na de vijftiende van die maand, dan moet je ¤ 136,- betalen. Voor elke volgende halve kalendermaand wordt de schuld vervolgens ¤ 68,- hoger.
pi_74629555
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:16 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Volgens http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp moet je de kaart inleveren vóór de 5e van de maand waarin je geen recht er meer op hebt:
[..]

En als je de OV-studentenkaart te laat inlevert geldt het verhaal op http://www.ib-groep.nl/pa(...)erecht_in_bezit.asp, in het kort is dat:
[..]

tnx voor de snelle reply. Weer met de ib-groep gebeld en het verhaal op deze manier uitgelegd. Zij geven aan dat dit inderdaad zo is.
pi_74827545
Ik ben een half jaar geleden gestopt met een voltijd HBO opleiding. Nu heb ik dus een studieschuld. Maar wat ik me afvraag als ik nu een deeltijd HBO opleiding afrond wordt deze schuld dan kwijt gescholden?
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 19:43:35 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74827738
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:38 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik ben een half jaar geleden gestopt met een voltijd HBO opleiding. Nu heb ik dus een studieschuld. Maar wat ik me afvraag als ik nu een deeltijd HBO opleiding afrond wordt deze schuld dan kwijt gescholden?
Sowieso met deeltijd heb je geen recht op Stufi. Dus je rest'schuld' blijft staan
pi_74829362
Jammer, maar bedankt voor het antwoord.
pi_74912044
Ik ben gestopt met mn studie.
Maar moet me uitschrijven op studielink.

Als ik uitschrijven doe
moet ik een reden invullen ("niet juiste studiekeuze " staat er niet bij) En een datum etc.
Kan ik dit gewoon invullen of moet dat via school oid?
pi_75003160
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:34 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik ben gestopt met mn studie.
Maar moet me uitschrijven op studielink.

Als ik uitschrijven doe
moet ik een reden invullen ("niet juiste studiekeuze " staat er niet bij) En een datum etc.
Kan ik dit gewoon invullen of moet dat via school oid?
Kan je zelf invullen. Maar denk erom dat Studielink het NIET doorgeeft aan de IB-Groep. Dat moet je nog even apart doen via Mijn IB-Groep of met een wijzigingsformulier.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75003209
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:43 schreef Renesite het volgende:

[..]

Sowieso met deeltijd heb je geen recht op Stufi. Dus je rest'schuld' blijft staan
Dit klopt niet. Ook met een diploma wat behaald is door een deeltijdopleiding af te ronden kun je omzetting van je prestatiebeurs krijgen. Voorwaarde is wel dat voor dezelfde opleiding in voltijd variant recht op studiefinanciering bestaat.
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75008006
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:02 schreef GLITCH. het volgende:
Dit klopt niet. Ook met een diploma wat behaald is door een deeltijdopleiding af te ronden kun je omzetting van je prestatiebeurs krijgen. Voorwaarde is wel dat voor dezelfde opleiding in voltijd variant recht op studiefinanciering bestaat.
Kijk dat is goed nieuws, dankjewel
pi_75031565
Ik heb ook een vraag, ik heb de IB groep website al doorgespit maar kon er niet een heel duidelijk antwoord op vinden.

Hier is de situatie: Ik ben gestopt met universitaire studie en (vooraan) begonnen op het HBO. Ik heb op de uni 3 jaar stufi verbruikt. Nu heb ik dus, als ik het goed heb, nog 1 jaar over. Dat is dit jaar. Daarna kan ik nog 3 jaar lenen. Nou hoop ik het te kunnen doen met een nullening.
Daar zit het hem in. Met een 'nullening' krijg je nog een OV studentenkaart. En er staat iets op de website van dat die dan onder de prestatiebeurs valt. Betekent dat, dat als ik mijn diploma haal ik die laatste jaren OVkaart niet hoef terug te betalen? En als ik wél geld leen, is het dan hetzelfde met de OVkaart (dus wel gebruik, niet terugbetalen) ?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75031761
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:01 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Kan je zelf invullen. Maar denk erom dat Studielink het NIET doorgeeft aan de IB-Groep. Dat moet je nog even apart doen via Mijn IB-Groep of met een wijzigingsformulier.
Thanks

Zal het zsm doen
pi_75033652
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb ook een vraag, ik heb de IB groep website al doorgespit maar kon er niet een heel duidelijk antwoord op vinden.

Hier is de situatie: Ik ben gestopt met universitaire studie en (vooraan) begonnen op het HBO. Ik heb op de uni 3 jaar stufi verbruikt. Nu heb ik dus, als ik het goed heb, nog 1 jaar over. Dat is dit jaar. Daarna kan ik nog 3 jaar lenen. Nou hoop ik het te kunnen doen met een nullening.
Daar zit het hem in. Met een 'nullening' krijg je nog een OV studentenkaart. En er staat iets op de website van dat die dan onder de prestatiebeurs valt. Betekent dat, dat als ik mijn diploma haal ik die laatste jaren OVkaart niet hoef terug te betalen? En als ik wél geld leen, is het dan hetzelfde met de OVkaart (dus wel gebruik, niet terugbetalen) ?
De OV-studentenkaart (of straks het studentenreisproduct) blijft altijd onder de prestatienormen vallen. Ook in de leenfase, ongeacht je een bedrag leent of een nullening hebt. Dus wanneer jij in de leenfase je OV houdt en je haalt netjes een diploma binnen je termijn wordt ook je voorlopige OV-lening omgezet naar een gift.
pi_75033706
Dank je wel
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75038718
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je je chipkaart had nadat je je pasfoto had opgestuurd?
You dream it, I live it.
pi_75038973
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:55 schreef Meddo het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je je chipkaart had nadat je je pasfoto had opgestuurd?
2 a 4 weken.
pi_75065731
Zelf wil ik in februari beginnen aan de TU/e Technische Informatica (zit nu op Hogeschool Zuyd Heerlen (Informatica), waar ik per februari 2010 mijn P zal behalen).

Klopt het dat ik deze HBO studie kan "wijzigen" in een WO studie zonder verdere rompslomp (klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn en ik ben me ervan bewust dan nog maar 3 jaar stufi te krijgen).

Iemand hier ervaring mee?
'let me hit you with some knowledge' - White Goodman
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 19:40:50 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75066000
Wijziging doorgeven denk ik ! Mijn MBO > HBO heb ik ook gewoon via een wijziging ingevuld, weliswaar via de balie van het IBG zelf.
pi_75066340
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:40 schreef Renesite het volgende:
Wijziging doorgeven denk ik ! Mijn MBO > HBO heb ik ook gewoon via een wijziging ingevuld, weliswaar via de balie van het IBG zelf.
Ja dat heb ik zelf ook gedaan een jaartje terug, alleen gelden HBO en WO beiden voor hoger onderwijs in tegenstelling tot MBO vs HBO. Dus er wijzigt vrijwel niks qua opleiding alleen qua niveau/instelling.

Zo geld dit hbo jaar hetzelfde als 1 wo jaar (financieel gezien) als ik mij niet vergis
'let me hit you with some knowledge' - White Goodman
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 19:51:40 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75066402
Klopt, dat had ik er achteraf wel bij kunnen zetten: jaartechnisch maakt het ze geen snars uit wat dat betreft, over 3 jaar is je 'budget' op.
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:32:11 #35
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75069484
Ik wil nu stoppen met mijn WO studie na 1.5 jaar. Als ik dan mijn stufi stop en in September '10 een HBO opleiding ga doen krijg ik dan 2.5 jaar stufi nog? En kan ik dan in de tussentijd een nullening doen zodat ik nog OV heb?
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 22:15:50 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75071274
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:32 schreef Cosmo. het volgende:
Ik wil nu stoppen met mijn WO studie na 1.5 jaar. Als ik dan mijn stufi stop en in September '10 een HBO opleiding ga doen krijg ik dan 2.5 jaar stufi nog? En kan ik dan in de tussentijd een nullening doen zodat ik nog OV heb?
De OV houd je niet, helaas...
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:37:29 #37
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75074364
Ok. Maar IBG gaat niet zeuren dat ik een half jaar niks doe ofzo?
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 23:40:20 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75074458
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:37 schreef Cosmo. het volgende:
Ok. Maar IBG gaat niet zeuren dat ik een half jaar niks doe ofzo?
Nee? Tijdelijk stopzetten en daarna aanzetten. Mogelijk mag je een overbrugging doen, dan moet je eventjes bellen. Die was toentertijd bij mijn broer kosteloos... Al ging dat om 3 maanden.
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:47:20 #39
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 09:22:29 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75079041
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:47 schreef Cosmo. het volgende:
Overbrugging?
Mijn broer heeft voor een tijd tussen 2 studies (3maanden) een overbrugging gekregen. Het naadje van de kous weet ik er niet van...
pi_75079816
Deze week maar even achter mijn OV kaart gegaan. Had begin September al een pasfoto ingeleverd. Rond Oktober stond op de site dat ik hem binnenkort kon verwachten. Tot nu toe niks gehad, dus had ze Dinsdag even gebeld. 'Ja, je OV kaart is de 12e van Oktober naar je toe verzonden.' Nooit wat ontvangen, postbode vast meegenomen ofzo. Gelukkig heb ik die nu gedeactiveerd en moet wachten op een formulier om een nieuwe aan te vragen. Lekker weer, waarom verzenden ze die shit dan ook niet onder rembours of gewoon ophalen bij het postkantoor.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_75131129
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:36 schreef ROFLOL het volgende:
Deze week maar even achter mijn OV kaart gegaan. Had begin September al een pasfoto ingeleverd. Rond Oktober stond op de site dat ik hem binnenkort kon verwachten. Tot nu toe niks gehad, dus had ze Dinsdag even gebeld. 'Ja, je OV kaart is de 12e van Oktober naar je toe verzonden.' Nooit wat ontvangen, postbode vast meegenomen ofzo. Gelukkig heb ik die nu gedeactiveerd en moet wachten op een formulier om een nieuwe aan te vragen. Lekker weer, waarom verzenden ze die shit dan ook niet onder rembours of gewoon ophalen bij het postkantoor.
Bedoel je de OV-studentenkaart of de Studenten OV-chipkaart? Zijn twee verschillende dingen. De OV-studentenkaart is een product van de IB-Groep en kan je alleen afhalen bij het postkantoor, wordt nóóit opgestuurd. De Studenten OV-chipkaart is geen product van de IB-Groep maar van de OV-chipkaart zelf, dus dan zal je daar moeten klagen.
pi_75149250
Ik heb eigenlijk 1 vraag. Ik heb dus ook die OV-studentenkaart die onder de prestatiebeurs valt. Maar omdat 1 van mijn ouders bij de NS werkt, bezit ik al een vervoerbewijs om gratis met de trein te reizen. Ik heb die hele kaart dus eigenlijk niet echt nodig. Nu hoorde ik van iemand dat het mogelijk is om de kaart in te leveren en mogelijk zelfs in plaats van die kaart extra studiefinanciering te krijgen. Ik kan hierover alleen niets op de IB-groep website vinden. Wat zijn de mogelijkheden?
pi_75149438
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:09 schreef Justinn het volgende:
Ik heb eigenlijk 1 vraag. Ik heb dus ook die OV-studentenkaart die volgens mij ook onder de prestatiebeurs valt. Maar omdat 1 van mijn ouders bij de NS werkt, bezit ik al een vervoerbewijs om gratis met de trein te reizen. Ik heb die hele kaart dus eigenlijk niet echt nodig. Nu hoorde ik van iemand dat het mogelijk is om de kaart in te leveren en mogelijk zelfs in plaats van die kaart extra studiefinanciering te krijgen. Ik kan hierover alleen niets op de IB-groep website vinden. Wat zijn de mogelijkheden?
Als je hem inlevert bouw je geen schuld op. Geld ervoor krijgen kan niet.
You dream it, I live it.
pi_75149532
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:13 schreef Meddo het volgende:

[..]

Als je hem inlevert bouw je geen schuld op. Geld ervoor krijgen kan niet.
En hoe gaat dat inleveren in zijn werk dan? Ik krijg daarnaast gewoon studiefinanciering, dus ik bouw wel degelijk een schuld op.
  maandag 30 november 2009 @ 17:20:01 #46
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_75149776
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:15 schreef Justinn het volgende:

[..]

En hoe gaat dat inleveren in zijn werk dan? Ik krijg daarnaast gewoon studiefinanciering, dus ik bouw wel degelijk een schuld op.
Inleveren kan je doen op het postkantoor, of je haalt aan het eind van dit jaar gewoonweg niet het OV-chipkaart abonnement op. Bedenk dan wel dat je dan dus niet meer gratis met de bus kan, alleen met de trein!

Je kan alleen extra geld krijgen als je ergens reist waar je niets aan die OV-chipkaart zou hebben, bijvoorbeeld als je enkele maanden in het buitenland gaat studeren (of als je zo erg in the middle of nowhere woont dat er geen bushalte in de buurt is, maar die kans is klein).
pi_75160232
Als ik kijk naar de bijverdiengrens, wordt er gesproken over verzamelinkomen.. als ik mijn bruto inkomen van alle maanden van mijn werkgevers optel, zit ik dan altijd goed? of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
  maandag 30 november 2009 @ 21:36:00 #48
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_75161595
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Als ik kijk naar de bijverdiengrens, wordt er gesproken over verzamelinkomen.. als ik mijn bruto inkomen van alle maanden van mijn werkgevers optel, zit ik dan altijd goed? of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Eventuele (grote) schenkingen moet je daar als het goed is ook bij optellen.
pi_75161855
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:36 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Eventuele (grote) schenkingen moet je daar als het goed is ook bij optellen.
Die heb ik toch niet..

maar waarom ik dat vraag.. dit jaar wordt het misschien net wel, net niet die grens voorbij. en vorig jaar was mijn jaarloon op mijn jaaropgaaf een stuk lager dan wanneer ik de bruto maandbedragen allemaal optel dus daarom vind ik dat een beetje vaag...
pi_75166101
Eind oktober heb ik mijn gehele studieschuld in één keer afgelost, er zijn echter een tweetal vreemde zaken in mijn optiek waar jullie mij misschien mee kunnen helpen. In de brief stond een bedrag van ¤ 7885,33 dat mijn studieschuld zou zijn en dat ik in één keer kon aflossen en online op ib-groep.nl staat dat mijn studieschuld een bedrag van ¤ 7696,11 is. Enig idee waarom ze twee verschillende bedragen gebruiken en waar dat verschil vandaan komt?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat een betaling überhaupt verwerkt wordt, vind meer dan een maand eigenlijk al behoorlijk veel namelijk
pi_75196186
Verschil is ontstaan doordat er een maand extra rente bij zit?
pi_75198045
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:41 schreef Hugo__Boss het volgende:
Verschil is ontstaan doordat er een maand extra rente bij zit?
verschil komt door een paar maanden extra rente en dat het per 1 januari 2010 is idd en ze hebben nog geen brief gestuurd doordat het bedrag pas begin november verwerkt is en dat ze lekker een maand extra rente hebben getrokken
pi_75296873
Ik heb nog altijd geen brief binnen om mijn OV-kaart op te halen. Anders had ik die altijd half november al. Meer mensen die dit hebben?
Aids.
pi_75297661
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:52 schreef Mss het volgende:
Ik heb nog altijd geen brief binnen om mijn OV-kaart op te halen. Anders had ik die altijd half november al. Meer mensen die dit hebben?

je hebt al of krijgt nog een chipkaart met de post
You dream it, I live it.
pi_75299696
Voor het nieuwe jaar krijgen we alleen een chipkaart?
Aids.
pi_75300058
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:58 schreef Mss het volgende:
Voor het nieuwe jaar krijgen we alleen een chipkaart?
Ja.
You dream it, I live it.
pi_75300186
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:08 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ja.
OOOH, dat wist ik niet. Dankje
Aids.
pi_75341986
Ik ben eind juli gestopt met mijn WO opleiding omdat ik mijn BSA niet heb kunnen behalen, maar ben in september gewoon weer aan een nieuwe opleiding begonnen. Tussendoor heb ik gewoon studiefinanciering + OV recht gebruikt, maar nu krijg ik opeens bericht dat dit ongeldig is en het terugbetaald moet worden. Het wordt in mindering gebracht met mijn studiefinanciering van de komende maanden.
Een aantal vrienden die in dezelfde situatie zitten hebben hier nooit bericht over ontvangen.
Heeft de IB groep bij mij een fout gemaakt, of zit ik zelf fout? Ik heb gezocht naar "overbruggingsperiode", maar dit levert geen toepasbare antwoorden op mijn vraag op. Kan ik (gegrond) een bezwaarschrift aantekenen of kan iemand me hier meer over vertellen?
pi_75342211
Als je die "overbruggingsperiode" nergens staat ingeschreven mag je denk ik ook geen sf krijgen
You dream it, I live it.
  maandag 7 december 2009 @ 20:10:05 #60
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_75385527
Dit is waarschijnlijk als eens langsgekomen maarja.

Heb al een tijdje mijn studenten ov-chipkaart maar die is heb ik zelf nog niet geactiveerd, nu zegt de site dat je naar een oplaad punt moet.

Moet ik gewoon mijn kaart in het apparaat stoppen, ophalen product en dan wijst het zich vanzelf?
pi_75385960
Ik heb nooit iets geactiveerd. Gewoon gelijk gebruikt in de metro en de poortjes gingen open
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 22:49:31 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75393074
Ik moet deze week maar eens langs het postkantoor... Gaat iets fout met die OV chipkaart of zo, iedereen heeft dat ding namelijk al.
pi_75393162
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef Renesite het volgende:
Ik moet deze week maar eens langs het postkantoor... Gaat iets fout met die OV chipkaart of zo, iedereen heeft dat ding namelijk al.
bijna iedereen

ik verwacht hem deze week
You dream it, I live it.
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 22:59:19 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75393497
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:51 schreef Meddo het volgende:

[..]

bijna iedereen

ik verwacht hem deze week
Ik heb zo'n zelfbouwsetje gekregen. Maar nu moet ik die klotekaart nog wel eens krijgen. Heb laatst gekeken: 2 maanden geleden aangevraagd.
pi_75401669
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:10 schreef Yurithemaster het volgende:
Dit is waarschijnlijk als eens langsgekomen maarja.

Heb al een tijdje mijn studenten ov-chipkaart maar die is heb ik zelf nog niet geactiveerd, nu zegt de site dat je naar een oplaad punt moet.

Moet ik gewoon mijn kaart in het apparaat stoppen, ophalen product en dan wijst het zich vanzelf?
Je moet inderdaad gewoon 'ophalen bestelling' doen bij zo'n apparaat. Ik kreeg een brief dat het vanaf de 16e kan. Nu staat er gewoon standaard op je OV-chipkaart wat je nu ook voor studentenkaart hebt.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_75406024
Ik heb vorige jaar een extra pasfoto ingeleverd bij het ophalen van mijn huidige OV-studentenkaart. Ik kreeg laatst wel een foldertje van de IB-groep over die OV-Chipkaart, maar heb dat ding zelf nog niet ontvangen. Terwijl in de folder wel stond vermeld dat je de kaart automatisch thuis opgestuurd zou krijgen. Nog meer mensen die het nog niet hebben gekregen?

Moet je het nu alsnog apart aanvragen of krijg je dat ding pas bij het activeren op zo'n bepaald punt?

[ Bericht 7% gewijzigd door Urquhart op 08-12-2009 14:18:50 ]
pi_75408438
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:15 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb vorige jaar een extra pasfoto ingeleverd bij het ophalen van mijn huidige OV-studentenkaart. Ik kreeg laatst wel een foldertje van de IB-groep over die OV-Chipkaart, maar heb dat ding zelf nog niet ontvangen. Terwijl in de folder wel stond vermeld dat je de kaart automatisch thuis opgestuurd zou krijgen. Nog meer mensen die het nog niet hebben gekregen?

Moet je het nu alsnog apart aanvragen of krijg je dat ding pas bij het activeren op zo'n bepaald punt?
Heb je daarvoor een bericht gehad dat je nog een foto op moest sturen? Anders heb je de kaart voor de zomer waarschijnlijk al gekregen.

Anders bellen met de cipkaartlijn over je aanvraagstatus.
You dream it, I live it.
pi_75410780
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef Renesite het volgende:
Heeft geen zin meer, postkantoor kan dat vanaf 1 december niet meer afhandelen. Als je de OV-chipkaart niet meer hebt moet je naar www.studentenovchipkaart.nl
Daar kan je ook een (nieuw) pasfotoformulier aanvragen om een OV-chipkaart aan te vragen.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 15:32:59 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75411101
pi_75412456
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef Meddo het volgende:

[..]

Heb je daarvoor een bericht gehad dat je nog een foto op moest sturen? Anders heb je de kaart voor de zomer waarschijnlijk al gekregen.

Anders bellen met de cipkaartlijn over je aanvraagstatus.
Na diep nadenken en goed zoeken, heb ik hem toch gevonden Ik heb dus voor de zomer binnen gekregen, maar was dat echt totaal vergeten.
Bedankt in ieder geval
pi_75412578
Krijgen we nou voor volgend jaar geen 'gewone' OV-studentenkaart meer? Want ik heb nog steeds geen oproep om naar het postkantoor te gaan gekregen.

En die chipkaart zie ik echt grandioos foutgaan, vooral bij de treinen met maar 1 uit- en incheck punt per uitgang
Chocoladetaartjes.
pi_75416620
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:09 schreef Xaryna het volgende:
Krijgen we nou voor volgend jaar geen 'gewone' OV-studentenkaart meer? Want ik heb nog steeds geen oproep om naar het postkantoor te gaan gekregen.

En die chipkaart zie ik echt grandioos foutgaan, vooral bij de treinen met maar 1 uit- en incheck punt per uitgang
Ja, daar dacht ik ook al aan. Op drukke tijden stappen honderden mensen uit en die moeten allemaal uitchecken. Daardoor gaan wel heel wat mensen te laat komen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_75418132
Ik heb me uitgeschreven bij:

IB Groep
School
Studielink

Dat was alles toch?
pi_75431412
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:09 schreef Xaryna het volgende:

Nee, de OV-studentenkaart verdwijnt per 1 januari 2010. Hier heeft de IB-Groep ook niet om gevraagd, we hadden hem liever gehouden. Het is landelijk ingevoerd dat er één vervoersbewijs moet komen: de ov-chipkaart. En daar moet ook de IB-Groep in mee, het enige wat wij doen is een abonnement klaarzetten wat je op je ov-chipkaart kunt laden. En we nemen nu langzaam afscheid van onze mooie OV-studentenkaart

Ik verwacht ook énorm veel problemen (voor zover die er nu nog niet zijn) met de invoering van de ovchip, in- en uitchecken, opladen, saldo afschrijven etc.
pi_75431438
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:55 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik heb me uitgeschreven bij:

IB Groep
School
Studielink

Dat was alles toch?
Ja.
Weet niet wat je uitschrijfdatum is, maar evt. nog je OV-studentenkaart inleveren? Als je uitschrijfdatum na 1 december ligt hoef je hem niet in te leveren, dan verloopt hij namelijk automatisch per 1 januari 2010.
pi_75432021
Belachelijk systeem met dat uitchecken. En wat als je niet meteen uitcheckt, maar later op de dag? Wat willen ze doen?
pi_75432460
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:18 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee, de OV-studentenkaart verdwijnt per 1 januari 2010. Hier heeft de IB-Groep ook niet om gevraagd, we hadden hem liever gehouden. Het is landelijk ingevoerd dat er één vervoersbewijs moet komen: de ov-chipkaart. En daar moet ook de IB-Groep in mee, het enige wat wij doen is een abonnement klaarzetten wat je op je ov-chipkaart kunt laden. En we nemen nu langzaam afscheid van onze mooie OV-studentenkaart

Ik verwacht ook énorm veel problemen (voor zover die er nu nog niet zijn) met de invoering van de ovchip, in- en uitchecken, opladen, saldo afschrijven etc.
Ja dat, maar ook dat sommige openbaar vervoer voorzieningen nog geen palen hebben, of ze nog maar net hebben neergezet
Chocoladetaartjes.
pi_75451023
En dan reis je zondag op saldo met je weekOV, kom je net onder de 0¤ uit en kun je maandag pas gratis reizen als je je saldo weer boven de 0¤ hebt getild
pi_75549396
Misschien dat iemand mij kan adviseren,

Vorig jaar geslaagt voor MBO, toen ingeschreven voor HBO. echter pas in september de wijziging doorgegeven aan de IB-Groep. Me digid was verlopen etc... echter nu willen ze het geld verrekenen voor die periode(OV en stufi). Echter was ik al direct ingeschreven voor HBO. kortom kan ik dit terugdraaien? of worden die bezwaarschriften echt weggegooit

alvast bedankt
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_75553124
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:19 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Ja.
Weet niet wat je uitschrijfdatum is, maar evt. nog je OV-studentenkaart inleveren? Als je uitschrijfdatum na 1 december ligt hoef je hem niet in te leveren, dan verloopt hij namelijk automatisch per 1 januari 2010.
Ok
Danku
pi_75593837
Kick, iemand nog tips?
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_75594472
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:05 schreef MasterDisaster het volgende:
Misschien dat iemand mij kan adviseren,

Vorig jaar geslaagt voor MBO, toen ingeschreven voor HBO. echter pas in september de wijziging doorgegeven aan de IB-Groep. Me digid was verlopen etc... echter nu willen ze het geld verrekenen voor die periode(OV en stufi). Echter was ik al direct ingeschreven voor HBO. kortom kan ik dit terugdraaien? of worden die bezwaarschriften echt weggegooit

alvast bedankt
gewoon niet mee akkoord gaan. aangetekende brief (handtekening retour) sturen met daarin je bezwaar en reden waarom je bezwaar maakt en uiteraard kopiën van de bewijslast naar ze toe sturen. Vergeet niet om je verzoek en de periode waarin je uiterlijk reactie verwacht in de laatste alinea nog even te benadrukken.

Ik had datzelfde gezeik met verhuizingen die ik volgens de ib-groep te laat doorgegeven had waardoor ze vonden dat ik weer thuis woonde. Ik moest drie aparte bezwaarschriften indienen om alle duur hun gemaakte fouten te herstellen. ben uiteindelijk na een jaar volledig als uitwonend tijdens mijn geregistreerd en is er zo'n 6000 euro kwijtgescholden. het bizarre was dat ik drie keer exact dezelfde bewijslast heb meegestuurd
pi_75628246
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:46 schreef MasterDisaster het volgende:
Kick, iemand nog tips?
Goed je berichten lezen
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:13:40 #84
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75666450
Iemand succes met het aanvechten van een OV-jaarkaartboete? Ik heb - samen met de rest van m'n klas - onterecht een OV-jaarkaart ontvangen. (Achtergrond: Ik zit op het MBO, afdeling vavo. Ik doe dus eigenlijk havo 5 maar op alle papieren staat MBO, en dat was ook het enige wat ik bij de IB-groep kon selecteren bij het aanvragen van tegemoetkoming) Geen idee dat ik er geen recht op had en school heeft er nooit iets over gezegd, maar vandaag bij de IB-Groep zeiden ze dat ik een boete van 550 euro mag betalen. En ik heb hem nooit gebruikt! Ik heb geen OV nodig en heb er dan ook nooit om gevraagd, ik kreeg gewoon een ophaalbrief thuisgestuurd in augustus.

Kan ik ergens m'n recht op verhalen? Ik vind dit een zeer belachelijke manier van zaken doen, zeker omdat heel de klas de pineut is en degenen die niet naar de IB groep gegaan zijn vandaag, een nog veel hogere boete te wachten staat.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_75667818
Als je de OV niet opgehaald hebt is er toch niets aan de hand?
  dinsdag 15 december 2009 @ 22:40:04 #86
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75670087
Ik heb hem wel opgehaald, ik dacht dat het wel handig kon zijn mocht ik het OV nodig hebben. Aangezien ik die brief kreeg ging ik er maar van uit dat ik er gewoon recht op had.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_75670512
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Iemand succes met het aanvechten van een OV-jaarkaartboete? Ik heb - samen met de rest van m'n klas - onterecht een OV-jaarkaart ontvangen. (Achtergrond: Ik zit op het MBO, afdeling vavo. Ik doe dus eigenlijk havo 5 maar op alle papieren staat MBO, en dat was ook het enige wat ik bij de IB-groep kon selecteren bij het aanvragen van tegemoetkoming) Geen idee dat ik er geen recht op had en school heeft er nooit iets over gezegd, maar vandaag bij de IB-Groep zeiden ze dat ik een boete van 550 euro mag betalen. En ik heb hem nooit gebruikt! Ik heb geen OV nodig en heb er dan ook nooit om gevraagd, ik kreeg gewoon een ophaalbrief thuisgestuurd in augustus.

Kan ik ergens m'n recht op verhalen? Ik vind dit een zeer belachelijke manier van zaken doen, zeker omdat heel de klas de pineut is en degenen die niet naar de IB groep gegaan zijn vandaag, een nog veel hogere boete te wachten staat.
Realiseer je je wel dat dit een fout van school is? Dat zij aangeven dat je mbo doet, terwijl je eigenlijk vavo doet. Je kan dan wel ingeschreven staan bij een ROC maar je onderwijssoort is ontzettend belangrijk voor de juiste financiering. Als je dit al ergens op kunt verhalen (kosten) zal dat op de onderwijsinstelling zijn. De IB-Groep heeft in deze situatie geen fouten gemaakt.

Ik vraag me wel af, hoe je dit zelf niet eerder door gehad hebt je merkt toch aan werkelijk álles - lesmateriaal, boeken, inhoud etc - dat je vavo (havo) doet en geen mbo.

Jij had recht op een tegemoetkoming scholieren, en niet op studiefinanciering.
pi_75670583
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb hem wel opgehaald, ik dacht dat het wel handig kon zijn mocht ik het OV nodig hebben. Aangezien ik die brief kreeg ging ik er maar van uit dat ik er gewoon recht op had.
"Ergens gewoon maar vanuit gaan'' is natuurlijk niet heel handig. De verantwoording blijft áltijd bij jezelf liggen. Wanneer jij een ww uitkering aanvraagt, omdat je in de veronderstelling bent dat je daar recht op hebt maar het niet hebt, moet je dat ook terug betalen. En dat is in dit geval niet anders. De verantwoording ligt bij jou.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:12:44 #89
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75671319
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:51 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Realiseer je je wel dat dit een fout van school is? Dat zij aangeven dat je mbo doet, terwijl je eigenlijk vavo doet. Je kan dan wel ingeschreven staan bij een ROC maar je onderwijssoort is ontzettend belangrijk voor de juiste financiering. Als je dit al ergens op kunt verhalen (kosten) zal dat op de onderwijsinstelling zijn. De IB-Groep heeft in deze situatie geen fouten gemaakt.

Ik vraag me wel af, hoe je dit zelf niet eerder door gehad hebt je merkt toch aan werkelijk álles - lesmateriaal, boeken, inhoud etc - dat je vavo (havo) doet en geen mbo.

Jij had recht op een tegemoetkoming scholieren, en niet op studiefinanciering.
Ja ik weet uiteraard wel dat ik daar havo doe, maar ik dacht dat ik - omdat de school zichzelf onder mbo declareert - wel recht had op een OV. Ook omdat ik vorig jaar al zag dat er zeer veel met een OV kaart liepen, die hebben nu dus ook allemaal een boete.

En ja, ergens maar vanuit gaan is misschien niet altijd de beste oplossing, maar als ik over elke brief moet gaan bellen die ik krijg... zoals ik al zei dacht ik dus dat ik wel degelijk onder de gerechtigde groep viel.

Maar goed, ik probeer wel gewoon om bezwaar aan te tekenen dan, en anders maar op school verhaal halen... want 550 euro kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben al blut met het terugbetalen van de studiefinanciering, ik heb geen baan en geen inkomen, dus 550 is echt een ramp
pi_75671640
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:12 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja ik weet uiteraard wel dat ik daar havo doe, maar ik dacht dat ik - omdat de school zichzelf onder mbo declareert - wel recht had op een OV. Ook omdat ik vorig jaar al zag dat er zeer veel met een OV kaart liepen, die hebben nu dus ook allemaal een boete.

En ja, ergens maar vanuit gaan is misschien niet altijd de beste oplossing, maar als ik over elke brief moet gaan bellen die ik krijg... zoals ik al zei dacht ik dus dat ik wel degelijk onder de gerechtigde groep viel.

Maar goed, ik probeer wel gewoon om bezwaar aan te tekenen dan, en anders maar op school verhaal halen... want 550 euro kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben al blut met het terugbetalen van de studiefinanciering, ik heb geen baan en geen inkomen, dus 550 is echt een ramp
Bezwaar aantekenen is altijd je recht. Ik verwacht niet dat het veel uithaalt maar je kunt het altijd proberen. Wil ik je adviseren om vooral goed te motiveren waarom jij vindt dat je in je gelijk staat. Probeer eventueel bewijsstukken mee te sturen die in je voordeel kunnen werken, zoals inschrijfbrieven of onderwijsovereenkomsten van school waar op staat dat je als mbo-student stond ingeschreven. Bezwaarschrift kan naar onderstaand adres:

Informatie Beheer Groep
Bezwaar en Beroep
Postbus 50081
9702 EA Groningen

Wil je wel even helpen herinneren dat een bezwaar geen uitstel van betaling geeft. Gewoon betalen dus, anders komt het uiteindelijk bij de deurwaarder en dat wil je niet. Wanneer je bezwaar toch gegrond wordt verklaard krijg je het betaalde bedrag terug. Die ¤550,- hoef je overigens niet in één keer terug te betalen. Je kunt het best even om een betalingsregeling verzoeken. Het formulier download je via de volgende link:
http://www.ib-groep.nl/Images/8285D_12_tcm7-428.pdf

Succes!
pi_75675467
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:45 schreef RRGJL het volgende:
Belachelijk systeem met dat uitchecken. En wat als je niet meteen uitcheckt, maar later op de dag? Wat willen ze doen?
Een pak slaag geven.

Geen idee, ben wel benieuwd?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_75703173
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:21 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Bezwaar aantekenen is altijd je recht. Ik verwacht niet dat het veel uithaalt maar je kunt het altijd proberen. Wil ik je adviseren om vooral goed te motiveren waarom jij vindt dat je in je gelijk staat. Probeer eventueel bewijsstukken mee te sturen die in je voordeel kunnen werken, zoals inschrijfbrieven of onderwijsovereenkomsten van school waar op staat dat je als mbo-student stond ingeschreven. Bezwaarschrift kan naar onderstaand adres:

Informatie Beheer Groep
Bezwaar en Beroep
Postbus 50081
9702 EA Groningen

Wil je wel even helpen herinneren dat een bezwaar geen uitstel van betaling geeft. Gewoon betalen dus, anders komt het uiteindelijk bij de deurwaarder en dat wil je niet. Wanneer je bezwaar toch gegrond wordt verklaard krijg je het betaalde bedrag terug. Die ¤550,- hoef je overigens niet in één keer terug te betalen. Je kunt het best even om een betalingsregeling verzoeken. Het formulier download je via de volgende link:
http://www.ib-groep.nl/Images/8285D_12_tcm7-428.pdf

Succes!
Dankjewel Ik zal proberen om zo duidelijk mogelijk al m'n standpunten aan te voeren en dan hoop ik maar dat ze het serieus bekijken...
pi_75705144
Sinds juli dit jaar ontvang ik stufi. Gewone toelage + aanvullende beurs (bijna maximaal). Alleen nu staat er ineens dat ik vanaf 1 januari nog maar de gewone toelage krijg en niets meer ?!? Moet je dat dan opnieuw aanvragen? Of is het zo dat ik gewoon pech heb en kan fluiten naar mijn centen? Want als dit zo is kan ik dus niet op mezelf

Ik heb via ibgroep -> digi-id al geprobeerd om 'm opnieuw aan te vragen, maar toen kreeg ik hetzelfde. Ik kon niet eens de optie selecteren gewone toelage + aanvullende beurs. Enkel maar gewone toelage + aanvullende beurs + lening. Volgens mij klopt dat niet?
pi_75705229
Gewone toelage + niks of gewone toelage + aanvullende beurs van 0? Dan kan het zijn dat de gegevens van je ouders nog niet bekend zijn.
You dream it, I live it.
pi_75706099
Welke gegevens hebben ze nodig dan? In juni is alles aangeleverd om het te laten berekenen?
pi_75706215
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:41 schreef Puala het volgende:
Welke gegevens hebben ze nodig dan? In juni is alles aangeleverd om het te laten berekenen?
Dat moet elk jaar opnieuw, gewoon inkomen gegevens van de belasting hebben ze geloof ik nodig. Is bij mij vaak pas in oktober dat die bekend zijn. Dan krijg je in één keer de aanvullende beurs van een paar maanden.
You dream it, I live it.
pi_75781913
Ik kreeg vandaag een leuk mailtje;

"Er staan 1 of meerdere nieuwe berichten voor je klaar. Je vindt de berichten in
Mijn IB-Groep onder het tabblad Post bij 'Mijn gegevens'."

Er is iets toegekend maar ik kan niet zien wat, want zodra ik de pdf probeer te downlaoden krijg ik een 0kb bestand. Ook mijn oude berichten zijn nu opeens 0kb.
Hebben hier meer mensen last van of ben ik de enige?
pi_75782475
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:21 schreef Puala het volgende:
Sinds juli dit jaar ontvang ik stufi. Gewone toelage + aanvullende beurs (bijna maximaal). Alleen nu staat er ineens dat ik vanaf 1 januari nog maar de gewone toelage krijg en niets meer ?!? Moet je dat dan opnieuw aanvragen? Of is het zo dat ik gewoon pech heb en kan fluiten naar mijn centen? Want als dit zo is kan ik dus niet op mezelf

Ik heb via ibgroep -> digi-id al geprobeerd om 'm opnieuw aan te vragen, maar toen kreeg ik hetzelfde. Ik kon niet eens de optie selecteren gewone toelage + aanvullende beurs. Enkel maar gewone toelage + aanvullende beurs + lening. Volgens mij klopt dat niet?
Met stufi bedoel je studiefinanciering en met gewone toelage de basisbeurs? Ieder jaar hebben we nieuwe inkomensgegevens nodig. Voor je studiefinanciering 2010 hebben we de inkomensgegevens van 2008 nodig. We wisselen automatisch uit met de belastingdienst maar soms lukt dat niet of pas later. Kan een aantal redenen hebben, bijvoorbeeld dat je ouders pas later aangifte bij de belastingdienst gedaan hebben.

Om het proces te versnellen kun je je ouders even laten bellen met de Belastingtelefoon, inkomensverklaring (ook wel IB60 genoemd) van 2008 laten opvragen en naar ons opsturen:

DUO Klantenservice
Postbus 50103
9702 GC Groningen

Simple as that.
pi_75783407
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:36 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Met stufi bedoel je studiefinanciering en met gewone toelage de basisbeurs? Ieder jaar hebben we nieuwe inkomensgegevens nodig. Voor je studiefinanciering 2010 hebben we de inkomensgegevens van 2008 nodig. We wisselen automatisch uit met de belastingdienst maar soms lukt dat niet of pas later. Kan een aantal redenen hebben, bijvoorbeeld dat je ouders pas later aangifte bij de belastingdienst gedaan hebben.

Om het proces te versnellen kun je je ouders even laten bellen met de Belastingtelefoon, inkomensverklaring (ook wel IB60 genoemd) van 2008 laten opvragen en naar ons opsturen:

DUO Klantenservice
Postbus 50103
9702 GC Groningen

Simple as that.
Dankjewel voor je reactie

Dat hadden ze ondertussen via de telefoon ook al verteld Alleen mijn moeder blijkt dus nog niets van 2008 te hebben geregeld. Dat krijgt ze natuurlijk op kort termijn ook niet meer voor elkaar Fijn
pi_75783511
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie

Dat hadden ze ondertussen via de telefoon ook al verteld Alleen mijn moeder blijkt dus nog niets van 2008 te hebben geregeld. Dat krijgt ze natuurlijk op kort termijn ook niet meer voor elkaar Fijn
Das zuur idd. Dan maar wachten op je geld. Als je er recht op hebt krijg je het toch wel met terugwerkende kracht
pi_75962281
quote:
Studenten met een aanvullende studiebeurs hebben het afgelopen jaar te weinig studiefinanciering ontvangen.

De studenten krijgen over 2009 zo’n 55 tot 70 euro teruggestort, meldt minister Plasterk. Volgens de IB-groep komt het doordat het normbedrag dat het Ministerie van Onderwijs had bekendgemaakt, niet klopte.

Of studenten een aanvullende beurs ontvangen hangt af van het inkomen van de ouders. Het bedrag zal automatisch worden berekend en in februari worden bijgeschreven.
You dream it, I live it.
pi_75977565
He, als ik nou, nadat mijn stufi afloopt, een jaar ertussen uit ga en dan weer terug kom (en verderga met mijn studie) kan ik dan alsnog een nullening nemen en 3 jaar gratis OV krijgen?
Chocoladetaartjes.
pi_75977768
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:36 schreef Xaryna het volgende:
He, als ik nou, nadat mijn stufi afloopt, een jaar ertussen uit ga en dan weer terug kom (en verderga met mijn studie) kan ik dan alsnog een nullening nemen en 3 jaar gratis OV krijgen?
als je binnen de 10 studiejaren zit wel
You dream it, I live it.
pi_76016462
Ik als OV-leek heb een vraagje. Ik heb nu mijn OV-kaart en die moet omgewisseld worden of iets rond deze tijd? Of zit ik verkeerd? Kan je gewoon naar het postkantoor gaan en krijg je dan een nieuwe of moet je daar een papier voor ontvangen oid? Want ik heb er nog niets over ontvangen?
pi_76021519
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef Puala het volgende:
Ik als OV-leek heb een vraagje. Ik heb nu mijn OV-kaart en die moet omgewisseld worden of iets rond deze tijd? Of zit ik verkeerd? Kan je gewoon naar het postkantoor gaan en krijg je dan een nieuwe of moet je daar een papier voor ontvangen oid? Want ik heb er nog niets over ontvangen?
Naar het postkantoor met 2 recente pasfoto's en je huidige OV kaart, en dan vraag je hem aan. en duurt ongeveer 2 a 3 weken

(please confirm)
pi_76021622
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:01 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Naar het postkantoor met 2 recente pasfoto's en je huidige OV kaart, en dan vraag je hem aan. en duurt ongeveer 2 a 3 weken

(please confirm)
nee

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
You dream it, I live it.
pi_76135116
Hoi,

In februari ga ik een HBO opleiding starten. Nu wil ik gratis geld studiefinanciering en een ov kaart aanvraag. Maar als ik inlog op de ib groep kan ik nergens vinden hoe dit moet. Hier voor heb ik een mbo opleiding gedaan (afgerond) misschien heeft dit er mee te maken iemand die kan helpen?
pi_76143540
wat een chaos bij die servicelijn. heb vandaag al drie keer proberen te bellen. Waarna er doodleuk wordt gezegd het is druk, zou u op een later moment terug willen bellen? en dan gaat de hoorn erop.
Ben al vanaf eind oktober bezig met die zooi en nog kan ik volgende week mooi gaan betalen.
pi_76156942
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:07 schreef webhostvraag het volgende:
Hoi,

In februari ga ik een HBO opleiding starten. Nu wil ik gratis geld studiefinanciering en een ov kaart aanvraag. Maar als ik inlog op de ib groep kan ik nergens vinden hoe dit moet. Hier voor heb ik een mbo opleiding gedaan (afgerond) misschien heeft dit er mee te maken iemand die kan helpen?
Wat exact lukt je niet dan? En als het echt niet lukt, dan gebruik je een formulier:
http://www.ib-groep.nl/Images/8395H_tcm7-2730.pdf
pi_76160123
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:09 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Wat exact lukt je niet dan? En als het echt niet lukt, dan gebruik je een formulier:
http://www.ib-groep.nl/Images/8395H_tcm7-2730.pdf
Op de site kan ik nergens vinden waar ik een nieuwe opleiding kan toevoegen. En via studielink werkt de link naar vraag stufi aan niet.
pi_76160444
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:14 schreef webhostvraag het volgende:

[..]

Op de site kan ik nergens vinden waar ik een nieuwe opleiding kan toevoegen. En via studielink werkt de link naar vraag stufi aan niet.
Heel simpel. Bij het tabblad School/Studie. En dan even op de oranje W van 'wijzigen' klikken.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:21:05 #112
22273 Dizer
Save the beard!
pi_76173004
Ik moet over een jaar gaan aflossen van mijn studieschuld. Ik heb begrepen dat ik een mooie rekeningsom kon gebruiken op de website. Nou dat was echt komisch... dat is meer dan 1/4e van mijn netto salaris. Met mijn hypotheek en straks auto en de kosten die daarbij komen, mag ik het huis gaan verkopen en weer bij mijn ouders intrekken
Friends don't let friends remain beardless...
pi_76173093
Wil ik mijn ov-chipkaart gaan activeren om mijn reisproduct op te halen...
Heeft dat oplaad-apparaat storing
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 11:49:09 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76174034
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:21 schreef Dizer het volgende:
Ik moet over een jaar gaan aflossen van mijn studieschuld. Ik heb begrepen dat ik een mooie rekeningsom kon gebruiken op de website. Nou dat was echt komisch... dat is meer dan 1/4e van mijn netto salaris. Met mijn hypotheek en straks auto en de kosten die daarbij komen, mag ik het huis gaan verkopen en weer bij mijn ouders intrekken
Als je salaris dat toelaat, 1/4e, dan moet dat maar

Ik geloof dat je ergens een herberekening mag aanvragen, waar precies kan ik zo 1 2 3 niet meer achterkomen, bel anders even.
pi_76185003
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:19 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Heel simpel. Bij het tabblad School/Studie. En dan even op de oranje W van 'wijzigen' klikken.
Ik voel me erg stom bedankt.
pi_76185899
Ik wil graag nu alvast stufi en een overbrugging aanvragen, ik ga hierna naar de universiteit (Erasmus)... maar ik heb geen flauw idee wat ik als begindatum moet gaan doen?
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 16:59:06 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76186063
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Cahir het volgende:
Ik wil graag nu alvast stufi en een overbrugging aanvragen, ik ga hierna naar de universiteit (Erasmus)... maar ik heb geen flauw idee wat ik als begindatum moet gaan doen?
Per 1 februari = 1 februari
Per volgend schooljaar wordt altijd 1 september aangehouden.
Wil je nu stufi dan moet je rekening houden met de 3 maanden, 1jan, 1apr, 1jul, 1okt
pi_76186124
Ik zit nu nog op de middelbare school hoor

Dus overbrugging is dan voor de maanden juli en augustus?
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 17:04:58 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76186294
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:00 schreef Cahir het volgende:
Ik zit nu nog op de middelbare school hoor

Dus overbrugging is dan voor de maanden juli en augustus?
Oh! Je kan het proberen, naar het IBG gaan en zeggen: ik wil stufi per 1 juli, zit nu nog op de middelbare school, en ga per 1 september studeren. Alleen kleine kans dat het lukt hehehe, meer omdat de overbrugging eigenlijk is voor de tijd tussen een oude en een nieuwe studie.

In principe ga je gewoon je diploma halen, ga je vervolgens je aanmelden voor een studie en vervolgens gaat per 1 oktober je stufi/OV in.
pi_76186470
quote:
Een nieuwe studie

*
Is je nieuwe studie een studie in het voortgezet onderwijs? Dan blijf je recht houden op tegemoetkoming, als je nog steeds aan de voorwaarden voldoet.
Geef je nieuwe studie aan ons door. Doe dat voor de ingangsdatum van je nieuwe studie.
*
Als je een opleiding in het beroepsonderwijs of hoger onderwijs gaat doen, is een wijziging alleen niet voldoende. Je moet ook studiefinanciering voor je studie in het beroepsonderwijs of hoger onderwijs aanvragen.
*
Je kunt in de maanden tussen je oude en nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. We noemen dat overbrugging. Je hebt recht op overbrugging als je aan de voorwaarden voldoet.
Volgens de telefoniste van vanmiddag en het derde punt heb ik er echt op.
pi_76186610
Als je voor je havo- of vwo-opleiding al een tegemoetkoming scholieren krijgt, dan kun je in de maanden tussen je oude en je nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. Dat wordt ook wel verstaan onder een overbrugging. Bovendien heeft Cahir recht op studiefinanciering vanaf 1 september, tenzij hij op 1 juli nog geen 18 zal zijn, want dan wordt het inderdaad 1 oktober. Op de website van de IB-Groep vind je meer informatie, in het bijzonder kan deze pagina nuttig zijn.
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 17:15:04 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76186701
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:12 schreef Tochjo het volgende:
Als je voor je havo- of vwo-opleiding al een tegemoetkoming scholieren krijgt, dan kun je in de maanden tussen je oude en je nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. Dat wordt ook wel verstaan onder een overbrugging. Bovendien heeft Cahir recht op studiefinanciering vanaf 1 september, tenzij hij op 1 juli nog geen 18 zal zijn, want dan wordt het inderdaad 1 oktober. Op de website van de IB-Groep vind je meer informatie, in het bijzonder kan deze pagina nuttig zijn.
Ah ja ok! Cahir is al 18? Dan inderdaad per 1 september.
pi_76186834
Ik heb geen idee hoe oud Cahir is, maar het leek me voor de zekerheid wel handig om te vermelden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:43:11 #124
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_76187753
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:09 schreef Cahir het volgende:

[..]

Volgens de telefoniste van vanmiddag en het derde punt heb ik er echt op.
Je kan gewoon tegemoetkoming scholieren aanvragen als er tussen het begin van je studie en het krijgen van kinderbijslag een periode zit. Tegemoetkoming scholieren is gewoon een soort kinderbijslag. Daar had ik ook recht op, omdat ik net te oud was voor kinderbijslag. Maar ook nog geen recht had op studiefinanciering, (omdat ik nog niet studeerde). Dat ligt een beetje aan je geboorte datum, je bent dan één van de oudste van de klas (zij die bleven zitten buiten beschouwing gelaten).
pi_76187800
Ik ben idd. al 18.

Ik krijg pas in oktober stufi. Geldt september nu ook mee voor de overbruggingsperiode?
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:46:58 #126
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_76187875
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:44 schreef Cahir het volgende:
Ik ben idd. al 18.

Ik krijg pas in oktober stufi. Geldt september nu ook mee voor de overbruggingsperiode?
Waarom zou je pas vanaf oktober stufi krijgen? Aangezien je naar de Universiteit gaat zal je er vanaf 1 september al recht op hebben.
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 17:49:49 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76187957
In het geval van onder de 18 heeft het ingaan van stufi op 1 oktober te maken met het feit dat je ouders nog kinderbijslag ontvangen in het kwartaal van 1 juli tot 1 oktober.
pi_76188073
Oh, dus ik krijg gewoon vanaf 1 sept het al?

Dus alleen juli en augustus vallen onder overbruggingsperiode? En dat is gewoon het normale bedrag aan tegemoetkoming wat ik krijg?
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:59:14 #129
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_76188331
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef Renesite het volgende:
In het geval van onder de 18 heeft het ingaan van stufi op 1 oktober te maken met het feit dat je ouders nog kinderbijslag ontvangen in het kwartaal van 1 juli tot 1 oktober.
Ja maar als je recht hebt om tegemoetkoming scholieren krijgen je ouders geen kinderbijslag meer .
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:52 schreef Cahir het volgende:
Oh, dus ik krijg gewoon vanaf 1 sept het al?

Dus alleen juli en augustus vallen onder overbruggingsperiode? En dat is gewoon het normale bedrag aan tegemoetkoming wat ik krijg?
Dat zal inderdaad een maand of twee zijn. Vanaf het kwartaal dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen (dat zal vanaf juli zijn), tot het moment dat je recht hebt op studiefinanciering. Uit mijn hoofd was het een euro of 90/100. Volgens mij was het een paar euro meer dan stufi .
pi_76237538
Vraag:

Ik deed aan het begin van het jaar een studie in delft. Ik ben toen na een maand begonnen in amsterdam, want de andere studie was niks voor mij. Momenteel sta ik ingeschreven voor twee studies, dit klopt ook als ik kijk via studielink. Nou wil ik me uitschrijven voor mijn eerste studie, ik ben immers gestopt.

Echter , als ik bij mijn IB-groep kijk, is aleen mijn eerste studie bekend. Waar ik dus bang voor ben, is dat als ik via studielink mezelf uitschrijf , de IB-groep moeilijk gaat doen omdat men daar dan denkt dat ik niet studeer. Ik word niet wijzer van mijn-ib, ik zie niet hoe ik mijn huidige studie kan wijzigen.

Hoe dit het beste af te handelen?
pi_76259330
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Je moet inderdaad gewoon 'ophalen bestelling' doen bij zo'n apparaat. Ik kreeg een brief dat het vanaf de 16e kan. Nu staat er gewoon standaard op je OV-chipkaart wat je nu ook voor studentenkaart hebt.
Ik heb het dus de 18de en vandaag geprobeert maar kan het niet ophalen. Had wel op internet gekeken en de site zei dat mijn geadviseerde periode 22 t/m 31 januari is. leuk maar ik moet 4 januari alweer naar school dus heb ik naar het IBG gebeld.

Daar zeiden ze dat ik gewoon met mijn chipkaart kan reizen. ik had al eerder geprobeerd maar de palen geven gewoon een rood kruis als ik mijn kaart langs haal. dus betekend dit dat i ik alleen mij kaart hoeft te laten zien aan conducteurs en buschauffeurs?
pi_76299177
Heb je wel een positief saldo? Ze doen het wel als je 0,01c hebt, niet als je -0,01c hebt ook al is het in je gratis reizen periode
pi_76301258
Je kunt nog niet in- en uitchecken op de stations, dus de palen van de NS zullen je kaart weigeren. Conducteurs hebben apparatuur waarmee ze kunnen zien dat er op je OV-chipkaart een studentenabonnement staat. Bij bussen waar de OV-chipkaartapparatuur wel werkt, kun je in- en uitchecken; in andere bussen laat je je kaart alleen zien aan de chauffeur.
pi_76301286
Dus je mag gewoon de trein in zonder in- of uitchecken? Scheelt een hoop gedoe bij een gecombineerde NS/Syntus reis.
pi_76301883
Ja, voorlopig check je niet in- en uit als je met de trein reist, ongeacht de vervoerder. Als je met korting mag reizen, koop je dus een papieren treinkaartje; als je vrij mag reizen, dan laat je simpelweg de studenten-OV-chipkaart zien bij controle.
pi_76302060
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:30 schreef Meddo het volgende:

[..]
pi_76305198
Ik heb al stufi aangevraagd, iemand beweert dat ik nu appart nog mijn OV moet aanvragen. Klopt dit ?
pi_76305253
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:48 schreef Cahir het volgende:
Ik heb al stufi aangevraagd, iemand beweert dat ik nu appart nog mijn OV moet aanvragen. Klopt dit ?
Ik geloof dat je een aanvraagformulier opgestuurd krijgt
You dream it, I live it.
pi_76497083
Voor hoeveel jaar en voor hoeveel studie's krijg je studiefinanciering? Is misschien een stomme vraag, maar ik volg nu een driejarige opleiding en wil hierna naar het HBO, heb alles uitwonend en maximaal bijgeleend.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76497216
Ik heb studiefinanciering voor mijn mbo opleiding ontvangen en toen ik hbo ging doen, begon het weer opnieuw, dus in totaal 8 jaar studiefinanciering.
pi_76501363
okeej, thanks
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76518498
Hee mensen

Ik heb een vraagje: Ik ben 1e jaars student en heb dit jaar nog geen stufi aangevraagd, omdat ik nog thuis woon. Kan ik nou wel alvast met een nullening een OV aanvragen? Of telt die nullening ook als stufi-maanden en schiet ik er dus niks mee op?

Alvast bedankt
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_76518882
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:32 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen

Ik heb een vraagje: Ik ben 1e jaars student en heb dit jaar nog geen stufi aangevraagd, omdat ik nog thuis woon. Kan ik nou wel alvast met een nullening een OV aanvragen? Of telt die nullening ook als stufi-maanden en schiet ik er dus niks mee op?

Alvast bedankt
Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.
pi_76522011
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:43 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.
ok jammer, dan maar een paar maandjes wachten
Bedankt!!
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_76602074
Okeee Ik had per ongeluk 2009 ingevuld i.p.v. 2010 voor mijn stufi. Mijn eerste brief melde perfect dat ik er geen recht op had (zit nog op vwo). Meteen gebeld, brief ingescand met handtekening dat het veranderd moest worden.

Nou krijg ik vandaag een brief dat ik er wel recht op heb En dat ik vanaf 2 januari recht heb op stufi + OV. Terwijl ik nu tegemoetkoming scholieren ontvang.. morgen weer bellen dus
  maandag 11 januari 2010 @ 09:17:18 #146
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76667945
Hey ik heb even een vraag over het activeren van de OV Chip.

Ik heb al een jaar stufi maar ik ga nu pas mijn OV aanvragen. Het formulier gaat vandaag op de post maar ik krijg de studenten ov chip pas over 3 week, na 31 januari. Kan ik hem in Februari ook nog gewoon activeren? Want ik lees overal uiterlijk 31 Januari, of is dat 'uiterlijk' omdat je daarna niet meer kan reizen met je tijdelijke reisproduct?
pi_76667984
klopt The_Chosen_1 Na 31 januari is het voor studenten niet mogelijk om zonder chipkaart te reizen in het OV
  maandag 11 januari 2010 @ 09:21:16 #148
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76668023
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:19 schreef Misan het volgende:
klopt The_Chosen_1 Na 31 januari is het voor studenten niet mogelijk om zonder chipkaart te reizen in het OV
maar ik kan hem nog wel gewoon activeren na de 31e lijkt me? Lijkt me lullig als het niet zo is maar ben wel benieuwd aangezien er staat:

Activeer jouw studenten ov uiterlijk 31 januari... alsof het daarna niet meer kan, weet jij hoe dit zit?
pi_76668067
ja lijkt me wel dat je die OV-chipkaart gewoon moet kunnen activeren
  maandag 11 januari 2010 @ 09:25:10 #150
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76668112
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:23 schreef Misan het volgende:
ja lijkt me wel dat je die OV-chipkaart gewoon moet kunnen activeren
Oki danku dan is het nu maar even drie week wachten
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:18:29 #151
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_76856139
Ik wil alvast beginnen met afbetalen en moet als kenmerk correspondentienummer/64 gebruiken. Nu kan ik geen / gebruiken als kenmerk. Ik gebruik overschrijven dmv acceptgiro. Kan ik ook een bankoverschrijving doen en als omschrijving correspondentienummer/64 gebruiken?
pi_76857619
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:18 schreef Plasterk het volgende:
Ik wil alvast beginnen met afbetalen en moet als kenmerk correspondentienummer/64 gebruiken. Nu kan ik geen / gebruiken als kenmerk. Ik gebruik overschrijven dmv acceptgiro. Kan ik ook een bankoverschrijving doen en als omschrijving correspondentienummer/64 gebruiken?
Waarom niet? Je wilt het geld toch overmaken?
You dream it, I live it.
pi_76890548
Ik heb net een (correcte) brief binnengekregen waarin netjes staat vermeld dat ik per 1 september 2010 recht heb op stufi Maar hoe moet ik mijn OV chipkaart regelen? Krijg ik daar in juli ofzo nog een brief over?
pi_76961415
IB-groep is erg slecht bereikbaar zeg. Alle dagen waarop ik bel kom ik er met moeite doorheen. (meestal pas na 10 minuten) Zelfs op op onconventionele tijdstippen.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 13:26:43 #155
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76962536
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:45 schreef Cahir het volgende:
Ik heb net een (correcte) brief binnengekregen waarin netjes staat vermeld dat ik per 1 september 2010 recht heb op stufi Maar hoe moet ik mijn OV chipkaart regelen? Krijg ik daar in juli ofzo nog een brief over?
Jep. Krijg je tzt bericht over. Zo ging het met de jaarkaart wel.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 13:27:51 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76962582
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:18 schreef Plasterk het volgende:
of een spatie... zal denk ik niet erg zijn? Doe het sowieso maar in het kenmerk anders.
pi_76965099
Ik heb even een klein vraagje, is het normaal dat de aanvullende beurs voor in januari nog niet berekend is? Vorig jaar kreeg ik opeens pas in september te horen dat mijn aanvullende beurs veel groter was geworden, maar nu voor januari staat er alleen nog maar een basisbeurs. Ik kan ook niet na gaan wat mijn ouders allemaal verdiend hebben in 2008, want hun boekhouder is op vakantie..
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_76978905
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:32 schreef Waffle het volgende:
Ik heb even een klein vraagje, is het normaal dat de aanvullende beurs voor in januari nog niet berekend is? Vorig jaar kreeg ik opeens pas in september te horen dat mijn aanvullende beurs veel groter was geworden, maar nu voor januari staat er alleen nog maar een basisbeurs. Ik kan ook niet na gaan wat mijn ouders allemaal verdiend hebben in 2008, want hun boekhouder is op vakantie..
ja, in de loop van het jaar (soms september pas) zijn de gegevens van je ouders bij de DUO bekend en bepalen ze je beurs
You dream it, I live it.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 19:24:36 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76979060
Topictitelwijziging
pi_76984937
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:22 schreef Meddo het volgende:

[..]

ja, in de loop van het jaar (soms september pas) zijn de gegevens van je ouders bij de DUO bekend en bepalen ze je beurs
Lekker dan.. Waar moet ik die 200 euro per maand vandaan zien te krijgen Mijn ouders maar even lief aankijken ben ik bang..
pi_76985307
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:14 schreef Waffle het volgende:

[..]

Lekker dan.. Waar moet ik die 200 euro per maand vandaan zien te krijgen Mijn ouders maar even lief aankijken ben ik bang..
Eh, of gewoon zelf even actie ondernemen en je ouders een IB60 (ofwel inkomensverklaring) over het jaar 2008 laten opsturen, dan is het direct berekend.

En anders in de tussentijd tijdelijk lenen.
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:48:34 #162
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77075455
Kun je na het afronden van een bachelor nog eens stufi (alleen lening+ov) krijgen voor een tweede bachelor?
pi_77382671
Help help help..hoe kan ik mijn reisproduct ophalen??? Ik begrijp er niks van. Heb dit al meerdere malen geprobeerd maar steeds zegt ie dat er geen reisproduct voor me klaar staat? (klasgenoten van me hebben dit ook). Wel staat er dat mijn reisproduct geldig is t/m 2014 ofzo
Ik heb me op internet aangemeld (ov-chipkaart.nl) en daar staat ook niets onder 'status' (je zou verwachten dat hij daar 'geactiveerd' zou vermelden?).
De ene conducteur controleert mijn chipkaart en zegt 'prima' , de andere zegt weer dat ik hem nog moet activeren?

Meer mensen problemen? Moet ik er achteraan bellen?
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:09:47 #164
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_77382975
@Starr_003 je moet sowieso contact op gaan nemen met de IB-groep, zij moeten gewoon zorgen dat je reisproduct voor je klaar staat. Vanmiddag meldde een conducteur me dat ze vanaf 14/15 februari moesten gaan beboeten. Na 1 februari vervalt je tijdelijke reisrecht namelijk.
Ik ben overigens vanmiddag mijn OV gaan ophalen en het werkte zowaar dit keer.
pi_77383033
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:09 schreef Thormodo het volgende:
@Starr_003 je moet sowieso contact op gaan nemen met de IB-groep, zij moeten gewoon zorgen dat je reisproduct voor je klaar staat. Vanmiddag meldde een conducteur me dat ze vanaf 14/15 februari moesten gaan beboeten. Na 1 februari vervalt je tijdelijke reisrecht namelijk.
Ik ben overigens vanmiddag mijn OV gaan ophalen en het werkte zowaar dit keer.
Ok, ik zal morgen even gaan bellen dan..
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:27:22 #166
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_77433263
Ik heb precies hetzelfde, laat ajb weten wat de IBG zegt.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_77491043
Ja nou is de termijn om je reisproduct op te halen verlengd. Maar ik heb tot op heden dus gewoon nog steeds geen chipkaart (heb 'm al 3x aangevraagd, dus waarschijnlijk heb ik er straks 3, maargoed).

Mag ik dan morgen nog met mijn oude OV reizen, of moet ik even Camiel opbellen of hij een treinkaartje voor me kan kopen?
  maandag 1 februari 2010 @ 01:16:38 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_77500593
Ik wil mij ov studenten chip kaart opladen, maar hij zegt telkens geen bestelling gevonden.....

Wat is dit toch?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 1 februari 2010 @ 01:17:41 #169
157428 GoodGawd
pi_77500618
Ik word er trouwens niet goed van al dit gedoe, ben net een jojo.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:34:04 #170
136730 PiRANiA
pi_77510583
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:16 schreef GoodGawd het volgende:
Ik wil mij ov studenten chip kaart opladen, maar hij zegt telkens geen bestelling gevonden.....

Wat is dit toch?
Heb ik ook.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:37:56 #171
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512665
euhhh bellen !
pi_77516584
Ik heb studiefinanciering met aanvullende beurs... Maar deze maand heb ik gewoon de normale stufi ontvangen zonder extra geld... Is dat altijd zo als het nieuwe jaar ingaat? Want volgens mij heb ik dit vaker gehad.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 16:24:00 #173
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77516616
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:23 schreef Dark0z het volgende:
Ik heb studiefinanciering met aanvullende beurs... Maar deze maand heb ik gewoon de normale stufi ontvangen zonder extra geld... Is dat altijd zo als het nieuwe jaar ingaat? Want volgens mij heb ik dit vaker gehad.
Waarschijnlijk is het inkomen van je ouders nog niet bekend... evt. even bellen of zo. Maa rdat komt vaker voor.
pi_77516821
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het inkomen van je ouders nog niet bekend... evt. even bellen of zo. Maa rdat komt vaker voor.
Ok... controleren ze dat elk jaar rond het jaarwisseling ofzo? En lost dit zich automatisch op? Probeerde net al te bellen, maar ik wordt een beetje gek om 10minuten lang naar tuut-tuut-tuut te luisteren
pi_77517006
Naamtopique
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 16:34:45 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77517061
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:29 schreef Dark0z het volgende:

[..]

Ok... controleren ze dat elk jaar rond het jaarwisseling ofzo? En lost dit zich automatisch op? Probeerde net al te bellen, maar ik wordt een beetje gek om 10minuten lang naar tuut-tuut-tuut te luisteren
Hmmm... ik kan het ff gaan opzoeken..
pi_77517250
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja nou is de termijn om je reisproduct op te halen verlengd. Maar ik heb tot op heden dus gewoon nog steeds geen chipkaart (heb 'm al 3x aangevraagd, dus waarschijnlijk heb ik er straks 3, maargoed).

Mag ik dan morgen nog met mijn oude OV reizen, of moet ik even Camiel opbellen of hij een treinkaartje voor me kan kopen?
Inmiddels kan ik uit ervaring zeggen dat de oude nog geaccepteerd wordt in de trein.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 16:42:36 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77517386
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:29 schreef Dark0z het volgende:

[..]

http://www.ib-groep.nl/pa(...)inanciering_2010.asp
  maandag 1 februari 2010 @ 16:45:15 #179
136730 PiRANiA
pi_77517475

kan iemand hier uit afleiden of ik nog wat moet doen? ik heb geen idee of het activeren ooit gelukt is...
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 16:46:56 #180
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77517550
Euh... gaat goed denk ik. Heb zelf getest bij de paarse/roze paaltjes. ff scannen: 'goedemorgen. Student Week' stond er. Voilla.

Na ff een rondje gelopen te hebben bij een andere paal mij vervolgens weer uitgecheckt
  maandag 1 februari 2010 @ 16:50:14 #181
136730 PiRANiA
pi_77517678
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef Renesite het volgende:
Euh... gaat goed denk ik. Heb zelf getest bij de paarse/roze paaltjes. ff scannen: 'goedemorgen. Student Week' stond er. Voilla.

Na ff een rondje gelopen te hebben bij een andere paal mij vervolgens weer uitgecheckt
Dan zou het nog geween een tijdelijk product kunnen zijn toch?
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:00:48 #182
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77518145
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:50 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Dan zou het nog geween een tijdelijk product kunnen zijn toch?
In jouw geval lijkt mij niet.

En in mijn geval: op de kaart staat van niet. Dat weet ik nog wel: het is goed gegaan duidelijk, en op het apparaat stond tot ergens in 2011 of zo
pi_77518463
Ik ben op 31 jan. gestopt met mijn studie, ik heb mijn kaart nooit geactiveerd. Op de persoonlijke gegevens bij de IB-groep staat dat het tijdelijke reisproduct geldig is tot maart. Hoe kan ik zorgen dat ik geen boete ga krijgen voor het onterecht in bezit hebben van een OV-kaart?
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 17:11:47 #184
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77518613
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:08 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik ben op 31 jan. gestopt met mijn studie, ik heb mijn kaart nooit geactiveerd. Op de persoonlijke gegevens bij de IB-groep staat dat het tijdelijke reisproduct geldig is tot maart. Hoe kan ik zorgen dat ik geen boete ga krijgen voor het onterecht in bezit hebben van een OV-kaart?
Automatisch gaat dat geannuleerd worden. je kan de kaart blijven gebruiken.
Zodra je 1 september weer begint zetten ze weer een abonnement klaar.
pi_77520372
Ik doe een HBO opleiding en ik heb net een periode van 17weken stage achter de rug. Nu vraag ik mij af, moet ik voor die 17 weken stage nou ook schoolgeld betalen? Ik heb 1400euro gedokt en ben maar twee keer op school zelf geweest.
  maandag 1 februari 2010 @ 17:58:45 #186
136730 PiRANiA
pi_77520391
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:58 schreef Dark0z het volgende:
Ik doe een HBO opleiding en ik heb net een periode van 17weken stage achter de rug. Nu vraag ik mij af, moet ik voor die 17 weken stage nou ook schoolgeld betalen? Ik heb 1400euro gedokt en ben maar twee keer op school zelf geweest.
Ja, je krijgt toch begeleiding?
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 18:06:45 #187
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77520648
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:58 schreef Dark0z het volgende:
Jep. Moet. 1600 trouwens.
pi_77521547
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:58 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ja, je krijgt toch begeleiding?
Neuh, alleen mail contact.. en eindbeoordeling
  maandag 1 februari 2010 @ 18:35:29 #189
136730 PiRANiA
pi_77521586
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:34 schreef Dark0z het volgende:

[..]

Neuh, alleen mail contact.. en eindbeoordeling
Mail contact = begeleiding.
pi_77563895
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:38 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Inmiddels kan ik uit ervaring zeggen dat de oude nog geaccepteerd wordt in de trein.
Goed nieuws! Deden ze niet moeilijk?

Ben nl gestopt met mijn studie en heb mn chipkaartbestelling ook al stopgezet, maar ik ga donderdag naar een feestje in Enschede en dat doe ik het liefst natuurlijk gratis
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:50:36 #191
136730 PiRANiA
pi_77573503
Niet geactiveerd:

Wel geactiveerd:
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:10:17 #192
157428 GoodGawd
pi_77574522
Ik snap het allemaal niet meer. Bij deze automaten moet je toch die chippas opladen:

Ik heb het gedaan in Woerden, Amsterdam Amstel, Utrecht. > Bestelling ophalen. Overal geen bestelling staat er dan, hebben veel mensen dit probleem?

Ik wil morgen met de bus reizen en de trein, zal toch geen probleem zijn dat hij niet geactiveerd is? Kan er immers niks aan doen....
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:11:37 #193
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77574592
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:10 schreef GoodGawd het volgende:
Ik snap het allemaal niet meer. Bij deze automaten moet je toch die chippas opladen:

[ afbeelding ]

Ik heb het gedaan in Woerden, Amsterdam Amstel, Utrecht. > Bestelling ophalen. Overal geen bestelling staat er dan, hebben veel mensen dit probleem?

Ik wil morgen met de bus reizen en de trein, zal toch geen probleem zijn dat hij niet geactiveerd is? Kan er immers niks aan doen....
Nope, je moet een klein apparaat hebben en die staan vaak NIET op de NS stations. Bij deze automaten kan je alleen NS abonnementen ophalen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77574626
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:10 schreef GoodGawd het volgende:

[ afbeelding ]

Die zijn voor NS abonnementen, je moet bij een kleine gele automaat zijn.

You dream it, I live it.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:13:46 #195
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77574706
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:50 schreef PiRANiA het volgende:
Niet geactiveerd:
[ afbeelding ]

Wel geactiveerd:
[ afbeelding ]
Wat apart
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:50:26 #196
157428 GoodGawd
pi_77576239
nvm

[ Bericht 91% gewijzigd door GoodGawd op 03-02-2010 00:03:54 ]
pi_77582452
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:12 schreef Meddo het volgende:

[..]

Die zijn voor NS abonnementen, je moet bij een kleine gele automaat zijn.

[ afbeelding ]
Ik vul op de website van studenten ov- chipkaart mijn postcode in en krijg dan de vermelding dat ik mijn bestelling kan ophalen bij de kiosk op het centraal station. Dus ik zoeken naar zo'n kleine gele automaat, hebben ze die niet! Ik vraag me af waarom die website aangeeft dat ik mijn studenten ov op het centraal station bij de kiosk moet opladen/activeren als ze daar nieteens zo'n apparaat hebben?! Ik nog gevraagd aan die man van de kiosk die ook warrig reageerde met dat ze niet zo'n automaat hadden en dat het moest bij de 'gewone' automaten.

Dusja, dan probeer je het op die andere automaten, het keuze-menu geeft daar ook aan 'bestelling ophalen'.. iig.. ik heb het ook al op diverse plaatsen geprobeerd maar hij geeft steeds aan dat er geen bestelling klaar staat. In Utrecht stonden er een aantal van die kleine gele oplaadpunten op een rij, die het geen van allen deden

Ik heb ook gebeld met die info-lijn, waar je trouwens dik voor moet betalen, sta ik ook nog 30 minuten in de wacht! En dat mens kon me ook niet verder helpen, want er zou wel een bestelling voor me klaar staan.. zucht

[ Bericht 0% gewijzigd door Starr_003 op 03-02-2010 10:40:06 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:08:07 #198
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_77583857
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:23 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Ik vul op de website van studenten ov- chipkaart mijn postcode in en krijg dan de vermelding dat ik mijn bestelling kan ophalen bij de kiosk op het centraal station. Dus ik zoeken naar zo'n kleine gele automaat, hebben ze die niet! Ik vraag me af waarom die website aangeeft dat ik mijn studenten ov op het centraal station bij de kiosk moet opladen/activeren als ze daar nieteens zo'n apparaat hebben?! Ik nog gevraagd aan die man van de kiosk die ook warrig reageerde met dat ze niet zo'n automaat hadden en dat het moest bij de 'gewone' automaten.

Dusja, dan probeer je het op die andere automaten, het keuze-menu geeft daar ook aan 'bestelling ophalen'.. iig.. ik heb het ook al op diverse plaatsen geprobeerd maar hij geeft steeds aan dat er geen bestelling klaar staat. In Utrecht stonden er een aantal van die kleine gele oplaadpunten op een rij, die het geen van allen deden

Ik heb ook gebeld met die info-lijn, waar je trouwens dik voor moet betalen, sta ik ook nog 30 minuten in de wacht! En dat mens kon me ook niet verder helpen, want er zou wel een bestelling voor me klaar staan.. zucht
Het is inderdaad allemaal nogal vaag geregeld met die automaten, maar je kan ze in ieder geval vinden in C1000 supermarkten, AH To Go-vestigingen, Primera en soms hangt er ook een gele automaat in de bus zelf.

Zie http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/ en kies onder 'servicetype' voor 'studentenreisrecht ophalen' (onderste optie). Dan zou het goed moeten gaan. Op Utrecht Centraal moet je volgens mij in de AH To Go zijn.
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:17:04 #199
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_77590661
Ik heb vandaag bij twee verschillende automaten op de VU geprobeerd mijn kaart te activeren, beide gaven aan dat er tijdelijk geen bestellingen kunnen worden opgehaald. Geweldig systeem.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_77598289
jeeeej mijn reisproduct staat er op! (bij een c1000 winkel geprobeerd).
Morgen maar eens kijken of het bij de controle nu goed gaat!
pi_77600537
Ik heb mijn reisproduct stopgezet omdat ik gestopt ben met mijn studie,
heb ik nu gewoon een chipkaart met niks erop of is het nu weer een weekchipkaart zonder reisproduct?
Dan kan ik er nl deze week nog ff mee reizen, zeg ik gewoon dat het me nog niet gelukt is dat ding op te halen

Dus, weet iemand dat?
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:10:26 #202
157428 GoodGawd
pi_77609693
Mijn activering is geslaagd. Lange leve de OV shitknip
pi_77610532
Een vriend van mij is afgelopen 6 maanden in het buitenland geweest en heeft toen dus zijn OV-kaart ingeleverd. Nu heeft hij zijn OV-chipkaart geactiveerd etc. Alleen hebben de bussen in Groningen (Qbuzz) geen scanners. Volgens sommige chaffeurs moet je zowel je OV-kaart als OV-chipkaart meenemen tot ze scanners hebben, deze komen eind van het jaar

Iemand enig idee hoe je dit moet oplossen? Erg vervelend als je soms de bus niet in komt omdat er een achterlijke buschaffeur achter het stuur zit
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77614462
Hoi allemaal,

Ik heb maximale lening bij IB Groep aangevraagd (tijdelijk, zit even krap bij kas). Nu staat op de site van de IB Groep dat het maximum dat je per maand kan lenen 282,35 is voor uitwonende studenten.

Maar in " Mijn IB-Groep" staat bij betalingen dat ik gewoon ¤528,46 aan lening krijg (exclusief basisbeurs en collegegeldkrediet!)!

Kan iemand dit verklaren? Ik vind het overigens geen probleem, want hoe sneller ik het geld heb, hoe sneller ik de hoogte van de lening weer kan verlagen
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:55:49 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77614537
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:53 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb maximale lening bij IB Groep aangevraagd (tijdelijk, zit even krap bij kas). Nu staat op de site van de IB Groep dat het maximum dat je per maand kan lenen 282,35 is voor uitwonende studenten.

Maar in " Mijn IB-Groep" staat bij betalingen dat ik gewoon ¤528,46 aan lening krijg (exclusief basisbeurs en collegegeldkrediet!)!

Kan iemand dit verklaren? Ik vind het overigens geen probleem, want hoe sneller ik het geld heb, hoe sneller ik de hoogte van de lening weer kan verlagen
Als je uitwonend bent, dan kan je in totaal dit lenen/krijgen:
Basisbeurs ¤ 259,76
Aanvullende beurs ¤ 233,27
Lenen ¤ 282,35
Collegegeldkrediet ¤ 135,00
Totaal ¤ 910,38

Jij krijgt nu: ¤259,76 + ¤282,35 = ¤542,01

Edit; Dit zijn de oudere bedragen, maar zo komen ze in ieder geval aan jouw bedrag
pi_77614874
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:55 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Als je uitwonend bent, dan kan je in totaal dit lenen/krijgen:
Basisbeurs ¤ 259,76
Aanvullende beurs ¤ 233,27
Lenen ¤ 282,35
Collegegeldkrediet ¤ 135,00
Totaal ¤ 910,38

Jij krijgt nu: ¤259,76 + ¤282,35 = ¤542,01

Edit; Dit zijn de oudere bedragen, maar zo komen ze in ieder geval aan jouw bedrag
Nee volgens die site Mijn IB-Groep ga ik ¤844,69 krijgen (basisbeurs 266,23 + lening 528,46 euro + collegeldkrediet 50 euro)

Wat dus raar is, aangezien zo'n hoge lening niet zou mogen.

De enige site waar ik verder op kan vinden dat je zoveel kan lenen is overigens de Uni van Tilburg. (Google: "528,46" + ibgroep)
  donderdag 4 februari 2010 @ 00:08:13 #207
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77614977
Een vriendin van mij leent volgens mij ook door de ¤800,- maar dat weet ik niet zeker. Zij krijgt alleen geen "normale" stufi meer..

Maar goed; dan zal het wel goed zijn & als je het nodig hebt, dan is het prima, toch?
pi_77622418
Ik heb in januari aangegeven te willen stoppen met mijn opleiding, krijg ik nu een mailtje: je bent per 28-02 uitgeschreven voor je opleiding. Kut! Zal ik er achteraan bellen of is dat niet meer recht te breien?
pi_77634476
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:53 schreef MoneyTalks het volgende:
Nu staat op de site van de IB Groep dat het maximum dat je per maand kan lenen 282,35 is voor uitwonende studenten.

Kan iemand dit verklaren?
Om te beginnen kijken we in de juiste tabel, namelijk die met bedragen geldig van januari 2010 tot en met augustus 2010. Daar staat dat een uitwonende student 289,38 euro mag lenen en eventueel een aanvullende beurs van 239,08 euro kan krijgen. Samen is dat precies 528,46 euro. Het laatste puzzelstukje vinden we nu hier: als je geen recht hebt op een (maximale) aanvullende beurs, kun je het bedrag dat je niet aan aanvullende beurs krijgt, er extra bijlenen.
pi_77644681
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:46 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Om te beginnen kijken we in de juiste tabel, namelijk die met bedragen geldig van januari 2010 tot en met augustus 2010. Daar staat dat een uitwonende student 289,38 euro mag lenen en eventueel een aanvullende beurs van 239,08 euro kan krijgen. Samen is dat precies 528,46 euro. Het laatste puzzelstukje vinden we nu hier: als je geen recht hebt op een (maximale) aanvullende beurs, kun je het bedrag dat je niet aan aanvullende beurs krijgt, er extra bijlenen.
Ah kijk eens aan, bedankt!
pi_77674047
Ik heb hem vandaag geactiveerd in de bus

Zag toevallig het apparaat staan en dacht, laat ik het eens proberen, en verdomd hij werkte. 'Bestelling geladen' of zoiets stond er, samen met 2 van die groene checkmarks.
Zal wel goed zijn denk ik....
pi_77677497
In 'Mijn IB-groep' staat sinds vandaag een nieuwe brief over m'n OV-chipkaart activering, en op de 2e blz staan m'n toelages per maand, voor januari t/m augustus is dit het normale bedrag, maar vanaf september zou ik 853 euro per maand gaan lenen. Hoe kan ik dit veranderen?
Kan het echt niet vinden in 'Mijn IB-groep', en de helft van de tijd loopt de site vast
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:21:53 #213
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77677606
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:16 schreef VegaKip het volgende:
In 'Mijn IB-groep' staat sinds vandaag een nieuwe brief over m'n OV-chipkaart activering, en op de 2e blz staan m'n toelages per maand, voor januari t/m augustus is dit het normale bedrag, maar vanaf september zou ik 853 euro per maand gaan lenen. Hoe kan ik dit veranderen?
Kan het echt niet vinden in 'Mijn IB-groep', en de helft van de tijd loopt de site vast
Ben je vanaf september afgestuurd of niet? Bij sommige zet de IBG de lening dan automatisch om in een volledige. Je moet even op de W klikken bij de je gegevens pagina (daar staat ergens Basisbeurs + Aanvullend + OV o.i.d.) en dan zet je per 1 september je lening op 0
pi_77679329
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ben je vanaf september afgestuurd of niet? Bij sommige zet de IBG de lening dan automatisch om in een volledige. Je moet even op de W klikken bij de je gegevens pagina (daar staat ergens Basisbeurs + Aanvullend + OV o.i.d.) en dan zet je per 1 september je lening op 0
Nee, ik ben in september nog niet afgestudeerd, maar m'n stufi is wel 'op'.
Bedankt, ik heb het nu veranderd
Datum ingang wijziging01-09-2010
lening ¤ 0

Zo behoud ik m'n OV toch?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:23:15 #215
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77679484
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:18 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Nee, ik ben in september nog niet afgestudeerd, maar m'n stufi is wel 'op'.
Bedankt, ik heb het nu veranderd
Datum ingang wijziging01-09-2010
lening ¤ 0

Zo behoud ik m'n OV toch?
Dan ligt het daar aan
Ja
pi_77845677
Ik heb even advies nodig;
Ik ben zo stom geweest om iets fout te doen met stopzetten studentenreisproduct. Het had per 2 februari moeten zijn, is het per ongeluk 2 april. Dus ik heb sowieso een boete, want kom er te laat achter.

Hoe zit het nu met die halve kalendermaand? Want het moest uiterlijk 5 februari en zit nu dus nog in die halve kalendermaand. Ik heb dus tot 19 februari de tijd om het stop te zetten?
Want dan doe ik het dan, want ik haal die 68 euro boete er makkelijk uit namelijk. Amsterdam-Rosmalen kost mij zonder korting al gauw 15-20 euro. Dan hoef ik dus maar een paar keer heen en weer om 68 euro eruit te halen. Loop ik dan nog risico's op boetes of zo?

Kortom: is het slim om te wachten tot 19 februari (is het überhaupt die datum) en dan gewoon te blijven reizen met OV?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_77846756
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dan ligt het daar aan
Ja
Ik zou hier graag even op willen inhaken.
In Juli studeer ik af voor mijn Bachelor en ga nog door voor mijn master. Ik ga daarna nog mijn Master halen. Mijn stufi is op en het geld heb ik ook niet nodig, maar die OV wil ik echter graag behouden aangezien ik nog wel met het openbaar vervoer ga reizen naar de uni. Behoud ik mijn OV nu door de stufi om te zetten in een 0-lening?
pi_77956512
Ja hoor, het is weer zover.
quote:
Beste klant,

Er staan 1 of meerdere nieuwe berichten voor je klaar. Je vindt de berichten in Mijn IB-Groep onder het tabblad Post bij 'Mijn gegevens'.

Lees ook de toelichting (84kb,pdf) op het bericht.

Met vriendelijk groet,

Directeur Klantenservice van de Dienst Uitvoering Onderwijs
Die grafsite werkt voor geen meter, die server werkt gewoon op gereformeerde hamstertjes die 's nachts uitrusten, vandaar dat de stekker eruitgaat tussen 00:00 en 7:00

*telt ondertussen al 6 DigiD sms'jes* Lijkt wel een OV-chipkaart-activatiepaal
pi_77987003
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:13 schreef Cerbie het volgende:
Ja hoor, het is weer zover.
[..]

Die grafsite werkt voor geen meter, die server werkt gewoon op gereformeerde hamstertjes die 's nachts uitrusten, vandaar dat de stekker eruitgaat tussen 00:00 en 7:00

*telt ondertussen al 6 DigiD sms'jes* Lijkt wel een OV-chipkaart-activatiepaal
Ik wilde net iets soortgelijks gaan posten
DigiD werkt hier, maar zodra ik naar Post wil kapt ie er mee
pi_77987213
Is inmiddels gelukt om het te openen
Bleek te weinig (~50¤) te hebben ontvangen in 2009 en krijg het nu alsnog bij de eerstvolgende uitbetaling.
pi_77987348
Volgens mij ligt het ook aan de browsers die je gebruikt om het te openen. Althans. Mij lukte het laatst met chrome niet en met IE8 wel
pi_77987711
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:47 schreef Puala het volgende:
Volgens mij ligt het ook aan de browsers die je gebruikt om het te openen. Althans. Mij lukte het laatst met chrome niet en met IE8 wel
Firefox heb ik ook allang opgegeven, IE werkt af en toe wel
quote:
Gewenste ingangsdatum 15-02-2010
Welke wijziging wil je doorvoeren? geen studentenreisproduct
Hopen dat ik het zo goed heb gedaan. Ik wil geen reisproduct meer (heb m ook nooit opgehaald), maar wil wel m'n eigen chipkaart houden.
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 17:24:46 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77988470
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:43 schreef Cerbie het volgende:
Is inmiddels gelukt om het te openen
Bleek te weinig (~50¤) te hebben ontvangen in 2009 en krijg het nu alsnog bij de eerstvolgende uitbetaling.
Me 2 ongeveer hetzelfde bedrag
  zondag 14 februari 2010 @ 17:25:24 #224
136730 PiRANiA
pi_77988492
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Me 2 ongeveer hetzelfde bedrag
Ik hoor dat van meer mensen
pi_77989468
Ik krijg 110 euro terug.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:25:51 #226
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_77998124
Ik heb van 2000-2006 biologie gestudeerd. jaartje daarna gewerkt en daarna van 2007-2009 een master gedaan die ik niet afgemaakt heb. Van welk jaar moet ik het rentepercentage nemen?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:55:19 #227
286804 NietOpHetIjs
NIET OP HET IJS KOMEN
pi_78055279
Hoe lang is het papieren studenten ov nu nog een geldig vervoersbewijs? Tot eind februari?
het is nog niet stevig genoeg denk ik zo
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:50:33 #228
286804 NietOpHetIjs
NIET OP HET IJS KOMEN
pi_78107591
Niemand ?
het is nog niet stevig genoeg denk ik zo
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:51:21 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_78107622
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:55 schreef NietOpHetIjs het volgende:
Hoe lang is het papieren studenten ov nu nog een geldig vervoersbewijs? Tot eind februari?
Officieel was het tot eind januari & daarna kwam de verlening "met onbepaalde tijd".
pi_78107881
Ik heb vrijdag eindelijk mijn chipkaart gekregen

En zaterdag een brief dat mijn aanvraag niet behandeld kon worden omdat ik al een chipkaart zou hebben volgens hun registratie

Naja 't kost even een paar pasfoto's maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :'D
pi_78296914
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef sk888er het volgende:

[..]

Ik zou hier graag even op willen inhaken.
In Juli studeer ik af voor mijn Bachelor en ga nog door voor mijn master. Ik ga daarna nog mijn Master halen. Mijn stufi is op en het geld heb ik ook niet nodig, maar die OV wil ik echter graag behouden aangezien ik nog wel met het openbaar vervoer ga reizen naar de uni. Behoud ik mijn OV nu door de stufi om te zetten in een 0-lening?

Bij een nullening mag je je OV reisrecht behouden.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:07:36 #232
245707 DSL
Huddie W.
pi_78298280
Kon het niet vinden op ov-chipkaart.nl, dus ik vraag het maar hier. Is de OV-chipkaart ook gratis voor vwo-scholieren van 18 jaar?
pi_78298505
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef DSL het volgende:
Kon het niet vinden op ov-chipkaart.nl, dus ik vraag het maar hier. Is de OV-chipkaart ook gratis voor vwo-scholieren van 18 jaar?

Iedereen kan een OV-Chipkaart aanvragen, maar een scholier kan geen Studenten OV-Chipkaart aanvragen. Deze is voor studenten die recht hebben op studiefinanciering.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:43:07 #234
245707 DSL
Huddie W.
pi_78299438
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:14 schreef _amber_ het volgende:

[..]

Iedereen kan een OV-Chipkaart aanvragen, maar een scholier kan geen Studenten OV-Chipkaart aanvragen. Deze is voor studenten die recht hebben op studiefinanciering.
Als 18-jarige scholier heb je ook recht op studiefinanciering, maar dus niet op een gratis OV-chipkaart?
  maandag 22 februari 2010 @ 13:00:04 #235
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_78300086
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef DSL het volgende:

[..]

Als 18-jarige scholier heb je ook recht op studiefinanciering, maar dus niet op een gratis OV-chipkaart?
Tegemoetkoming scholieren is heel wat anders dan studiefinanciering.
  Moderator maandag 22 februari 2010 @ 13:39:47 #236
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78301694
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:00 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Tegemoetkoming scholieren is heel wat anders dan studiefinanciering.
Dat dus inderdaad...
pi_78532017
Ik had even een vraag. Ik zit nu in mijn tweede jaar van een HBO opleiding. Voordat ik aan deze opleiding begon heb ik twee jaar Pabo gedaan. Hier ben ik na 2 jaar mee gestopt en ben ik aan mijn huidige opleiding begonnen. Na dit schooljaar heb ik er dus 4 jaar hbo en studiefinanciering opzitten en krijg ik deze dan ook niet meer. Ik ben al die 4 jaar thuiswonend geweest.

Ik ben van plan om volgend schooljaar een stage in het buitenland te gaan doen of een half jaar in het buitenland te gaan studeren. Ik zou dan dus uitwonend zijn en een uitwonende beurs krijgen. Deze zou ik daar goed kunnen gebruiken! Maar ik heb dan geen recht op studiefinanciering meer. Ik zou dan ook graag mijn studiefinanciering nu stopzetten en wanneer ik naar het buitenland ga weer aanzetten. Wel wil ik nu graag mijn ov-kaart behouden. Weet iemand of hier mogelijkheden voor zijn?

Alvast bedankt.
pi_79068247
Waarom krijg ik zó vaak een mailtje van IB groep dat ik post heb maar dan log ik in en dan heb ik helemaal geen nieuwe berichten. Gebeurt zo vaak Nu net weer, en dan log ik in en is het laatste bericht van 06-03-2010. Ligt dat aan mij of zitten ze me te pesten Is begonnen zo rond de tijd dat ik klaar was met m'n opleiding en me heb uitgeschreven voor stufi en OV en woonadres aangepast.
pi_79563633
Dag allemaal,

ik volg een HBO CE opleiding alleen dit bevalt niet. Nu ga ik dus in september beginnen met de MER (Management Economie en Recht) mijn vraag is nu, wat heeft dit voor gevolgen voor mijn studiefinanciering? Is het enige wat ik hoef te doen de wijziging door te geven of komt er nog meer bij kijken?

Alvast bedankt
  zaterdag 27 maart 2010 @ 12:46:07 #240
225706 988012
Niet geraakt is altijd mis
pi_79640966
Net brief gekregen dat je met je weekend-ov niet meer de dagen voor goede vrijdag, Koninginnedag, Bevrijdingsdag en Hemelvaartsdag vanaf 12:00 gratis mag reizen. Dat vind ik best wel een beetje erg stom.
pi_79757759
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:46 schreef 988012 het volgende:
Net brief gekregen dat je met je weekend-ov niet meer de dagen voor goede vrijdag, Koninginnedag, Bevrijdingsdag en Hemelvaartsdag vanaf 12:00 gratis mag reizen. Dat vind ik best wel een beetje erg stom.
Wat ik ook wel een beetje stom vind, is dat als je vrijdag a.s. met je week ov-kaart gaat reizen, dat je dan een kaartje met korting moet kopen of een boete krijgt van de NS.
En op de website van de ib-groep staat dat je 2 april 2010 gratis kan reizen als je een week-ov hebt. (bron: http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp )

zie ook OV Studentenkaart op Goede Vrijdag geldig?
pi_79759042
Hier in Brabant is de OV chip toch nog niet geldig in de bussen? Ik ben, sinds ik de ov-chip heb, nog niet met de bus geweest, maar moet ik hem nou gebruiken of alleen laten zien? Of moet ik mijn oude OV kaart laten zien?
pi_79764285
Hoe zit dat trouwens met het wisselen van kaartsoort? Het enige wat ik kan vinden is dat je maximaal twee keer per jaar mag wisselen en dat het 12 werkdagen duurt. Ik had vorig jaar een week ov-kaart en ben in januari overgestapt naar weekendov telt dit ook al als een wissel of mag ik dit jaar nog gewoon twee keer wisselen?

Verder kost dat tegenwoordig geen geld meer? Vorig jaar kostte me dat nog 20 euro..
pi_79848983
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:28 schreef Waffle het volgende:
Hoe zit dat trouwens met het wisselen van kaartsoort? Het enige wat ik kan vinden is dat je maximaal twee keer per jaar mag wisselen en dat het 12 werkdagen duurt. Ik had vorig jaar een week ov-kaart en ben in januari overgestapt naar weekendov telt dit ook al als een wissel of mag ik dit jaar nog gewoon twee keer wisselen?

Verder kost dat tegenwoordig geen geld meer? Vorig jaar kostte me dat nog 20 euro..
Niemand een idee? Want ik wil dit eigenlijk zo snel mogelijk aanvragen, misschien morgen maar even bellen met de duo.
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 22:54:52 #245
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79850864
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:14 schreef Waffle het volgende:

[..]

Niemand een idee? Want ik wil dit eigenlijk zo snel mogelijk aanvragen, misschien morgen maar even bellen met de duo.
1 keer per jaar dacht ik, even bellen gewoon
pi_79871557
Ik heb een paar dagen terug mijn OV stopgezet, ivm studiewissel.
Ik dacht dat je bij een NS servicebalie dan je reisproduct eraf moest halen, maar kan op de site van IB hier niets over vinden.
Moet dit nou wel of niet?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_79871645
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:22 schreef alwaysedo het volgende:

[..]

Wat ik ook wel een beetje stom vind, is dat als je vrijdag a.s. met je week ov-kaart gaat reizen, dat je dan een kaartje met korting moet kopen of een boete krijgt van de NS.
En op de website van de ib-groep staat dat je 2 april 2010 gratis kan reizen als je een week-ov hebt. (bron: http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp )

zie ook OV Studentenkaart op Goede Vrijdag geldig?
Bizar, dus ik mag vandaag toch vrij reizen...
pi_79892376
Hallo,

Even in het kort. Vandaag heb ik via de post een tijdelijke studenten ov chipkaart ontvangen waar ik helemaal geen recht op heb aangezien ik vorig jaar in juni al mijn normale ov studentenkaart in heb mogen leveren (studie afgerond). Deze tijdelijke kaart heb ik ontvangen omdat mijn persoonlijke studenten ov chipkaart defect bleek te zijn op het moment dat ik het reisrecht eraf wilde halen. Deze persoonlijke kaart heb ik heel lang bewaard en uiteindelijk twee weken geleden op de bus gedaan om een vervangende kaart aan te vragen. Mijn idee was om op deze manier gratis aan een ov chipkaart te kunnen komen waar ik dan een normaal abonnement op zou kunnen zetten.

Maar nu mijn vragen: wat moet ik doen met die tijdelijke studenten ov chipkaart? Volgens mij hebben ze gewoon stom gedaan door dat ding op te sturen en kan ik nu een maand gratis reizen zonder gevolgen, of kan ik toch een vette boete verwachten als ik niet meteen de kaart retour stuur?
-Is het wel slim om een studenten ov chipkaart aan te vragen wanneer je geen student meer bent? Voor zover ik weet verandert die kaart in een normale persoonlijke chipkaart wanneer er geen reisrecht op wordt geladen of is dat misschien verandert?
Tok.
pi_80081616
Drama bij die DUO, vorige week is mijn OV-Chipkaart kapot gegaan. Ik op de dag zelf nog een nieuwe aangevraagd. Gaat me volgens hun 3 weken duren. Wat te gek voor woorden is. Ik probeer nu nog te reizen om m'n kapotte chipkaart. Maar dit begint steeds lastiger te worden...
AJAX AMSTERDAM!
  donderdag 8 april 2010 @ 13:55:19 #250
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80081860
Hey,

Ik studeer nu voor mijn 2e MBO diploma, nu krijg ik nog steeds stufi, (inwonend!) Vorige opleiding duurde 3 jaar (behaald!) nu zit ik in 2e jaar en nog 2 jaar te gaan.

Heb ik nu stufi tot mijn laatste jaar of hoe zit dat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 8 april 2010 @ 14:56:54 #251
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_80084312
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Hey,

Ik studeer nu voor mijn 2e MBO diploma, nu krijg ik nog steeds stufi, (inwonend!) Vorige opleiding duurde 3 jaar (behaald!) nu zit ik in 2e jaar en nog 2 jaar te gaan.

Heb ik nu stufi tot mijn laatste jaar of hoe zit dat?
Op het HBO/WO heb je "gewoon" vier jaar stufi, maar ik weet niet hoe dat op het MBO zit. Mij lijkt dat dat in totaal ook vier jaar is. Ik weet wel dat, wanneer je van het MBO naar het HBO gaat, je stufi-jaren opnieuw beginnen.
  donderdag 8 april 2010 @ 14:59:08 #252
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80084396
Hmmm, ik heb al 3 jarig opleiding behaald en zit nu in het tweede jaar, is al 5 jaar. En toch krijg ik nog stufi.

Ik hoop dat het niet stopt, anders mag ik straks zelf gaan lappen aan het ov
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 8 april 2010 @ 14:59:38 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_80084422
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:59 schreef CantFazeMe het volgende:
Hmmm, ik heb al 3 jarig opleiding behaald en zit nu in het tweede jaar, is al 5 jaar. En toch krijg ik nog stufi.

Ik hoop dat het niet stopt, anders mag ik straks zelf gaan lappen aan het ov
Ik zou het toch even (goed) uit gaan zoeken voordat je het terug moet betalen ofzo...
  donderdag 8 april 2010 @ 15:00:27 #254
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80084454
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:59 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zou het toch even (goed) uit gaan zoeken voordat je het terug moet betalen ofzo...
Hmm, zal es' kijken dit weekend.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 8 april 2010 @ 15:02:58 #255
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_80084535
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:00 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Hmm, zal es' kijken dit weekend.
Doe dat
  maandag 12 april 2010 @ 16:39:21 #256
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_80230966
Ik heb het getest: als je in de tram niet incheckt, krijg je een boete

* Xaryna mag nou geld overmaken.
Chocoladetaartjes.
pi_80601825
Vraagje. Morgen moet ik gebruik maken van de bus en dus heb ik daarnet m'n saldo op de ovchipkaart opgewaardeerd. Ik ben in januari gestopt met een studie en heb mijn reisrecht stopgezet. Nu stond er op de ovchipkaart nog steeds een studentenreisproduct (week) en twee onbekende producten. Op de site van de ib-groep staat dit:
periode kaartnummer bijzonderheden
06-02-2010 t/m 19-03-2010 maak je geen gebruik van
01-01-2010 t/m 05-02-2010 geactiveerd op 05-01-2010

Ik weet nou niet of mijn reisrecht er daadwerkelijk vanaf is gehaald
Als ik nou morgen in de bus stap, reis ik dan gratis of gaat er saldo vanaf? Ik wil geen boete omdat ik gebruik maak van het gratis reisrecht terwijl ik dat helemaal niet heb.
pi_80601994
http://www.ib-groep.nl/SR(...)i=11,Case=obj(13543)

Dit is het antwoord zeker? Dan moet ik weer helemaal terug naar die automaat
pi_80602147
Heb je je kaart na januari niet meer gebruikt? Volgens mij is het zo dat als het product er afgehaald of opgezet wordt, dat je er dan eerste gebruik van moet maken voordat het op de website van ov-chipkaart staat. Dit was bij mij in ieder geval zo. Toen ik voor het eerst het weekabo gebruikte stond het een paar dagen later op de site; weekendabo heb ik nooit gebruikt en staat er nog steeds niet bij
You dream it, I live it.
pi_80604000
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Meddo het volgende:
Heb je je kaart na januari niet meer gebruikt? Volgens mij is het zo dat als het product er afgehaald of opgezet wordt, dat je er dan eerste gebruik van moet maken voordat het op de website van ov-chipkaart staat. Dit was bij mij in ieder geval zo. Toen ik voor het eerst het weekabo gebruikte stond het een paar dagen later op de site; weekendabo heb ik nooit gebruikt en staat er nog steeds niet bij
Ik ben net teruggegaan naar de automaat en heb m'n bestelling opgehaald en er werd aangegeven dat het reisproduct nu stopgezet (of geblokkeerd, weet niet meer precies) was. Dus moet goed komen morgen lijkt mij
Ik heb m'n kaart idd sinds januari niet meer gebruikt
pi_80721780
Ik heb een vraag:
Afgelopen zaterdag heb ik stufi aangevraagd en heb de begindatum van de studie gezet op 01-09-2010 en de start van de stufi op 'wanneer ik er recht op heb'. Op het formulier dat ik uitgeprint heb staat er: start stufi 24-04-2010.
Dat klopt dan toch niet? De meneer van DUO zei aan de telefoon dat het op deze manier goed moet gaan, maar als ik het wil gewoon kan aanpassen naar 01-09-2010, ik krijg tenslotte t/m 31-08-2010 scholierenbijdrage.
Maar wat is het juiste, ik zou het vervelend vinden als ik over een paar maanden een brief krijg dat ik voor 5 maanden onrechtmatig stufi heb ontvangen.
pi_80725400
Ik heb ook een vraag, ik heb een tijdje geleden (Maand geleden) stufi aangevraagd. Brief binnengekregen alles netjes gedaan. Alleen het is me nu onduidelijk hoe het zit met het aanvragen van mijn studentenchipkaart. Moet ik wachten totdat de IBG mij zo'n brief opstuurt of moet ik zelf zo'n formulier aanvragen. BVD
pi_80732546
Tering-instantie Ben m'n OV Chipkaart verloren, direct geblokkeerd en een formulier voor een nieuwe kaart aangevraagd. Na anderhalve week nog niets gehoord, en maar even gebeld. Gaan ze hem alsnog opsturen.
Dus nu moet ik nog weer minimaal 2 dagen wachten, dan nog het formulier invullen, weer opsturen en dan nog weer meer dan een week wachten. En al die tijd moet ik dus de volledige 100 % aan reiskosten zelf betalen..
-
  maandag 26 april 2010 @ 20:44:42 #264
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_80741118
Ik had een weekabonnement op mijn OV-Chipkaart. Dit heb ik zonet veranderd naar een weekend-abonnement aangezien ik voortaan alleen maar op vrijdag en zondag reis ipv maandag en donderdag.

Maar, ik kan het nergens bevestigen.

Ik zie nu dit;

Kan iemand mij vertellen of ik nu morgen mijn weekend-abonnement kan ophalen?
Ik heb het al eens eerder geprobeerd en toen kwam het weekend-abonnement er niet op te staan.

Laat maar zitten, rechtsonderaan staat 'verder'. De pagina kon blijkbaar niet volledig getoond worden op m'n scherm dus ik moest scrollen om het uberhaupt te zien.
Ik kijk echt nooit naar de onderste regel van een webpagina en al helemaal niet bij dit soort dingen als ik een grote 'Bevestigen' knop verwacht.

[ Bericht 28% gewijzigd door Slickk op 26-04-2010 21:05:29 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 23:37:05 #265
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_80827319
Even een algemeen vraagje, waar ik geen nieuw topic voor wil openen. Momenteel doe ik een MBO opleiding, maar dit schiet totaal niet op (gezeik met stages etc, totaal niet mijn manier van lesgeven e.d.). Het komt er dus op neer dat ik begin volgend schooljaar VAVO wil gaan doen.

Heb ik dan de maanden Juni/Juli recht op iets van een uitkering? Aangezien ik 18 ben, na uitschrijving van m'n huidige opleiding geen stufi of OV meer heb en pas in Augustus weer begin met school.

Of moet ik die 2 maanden ertussen verplicht werken dan?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 2 mei 2010 @ 17:09:09 #266
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_80938108
Mijn portemonnee is afgelopen weekend gejat met daarin mijn OV-kaart. Nu heb ik al een vervangingsformulier aangevraagd, maar is het nog mogelijk tot die tijd te reizen door bijv. mijn aangifte te laten zien oid?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 18:50:16 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80941671
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Mijn portemonnee is afgelopen weekend gejat met daarin mijn OV-kaart. Nu heb ik al een vervangingsformulier aangevraagd, maar is het nog mogelijk tot die tijd te reizen door bijv. mijn aangifte te laten zien oid?
Van wat ik heb gehoord is het betalen !
  zondag 2 mei 2010 @ 22:17:34 #268
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_80950532
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik denk dat het hetzelfde is als dit:
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:53 schreef Ritmo het volgende:
Tering-instantie Ben m'n OV Chipkaart verloren, direct geblokkeerd en een formulier voor een nieuwe kaart aangevraagd. Na anderhalve week nog niets gehoord, en maar even gebeld. Gaan ze hem alsnog opsturen.
Dus nu moet ik nog weer minimaal 2 dagen wachten, dan nog het formulier invullen, weer opsturen en dan nog weer meer dan een week wachten. En al die tijd moet ik dus de volledige 100 % aan reiskosten zelf betalen..
pi_80987635
Ik wil op de site van DUO graag aangeven dat ik per 1 juni thuiswonend ben. Maar ik geloof dat ik dat voor 1 mei had moeten doen? Ik kan nu alleen invullen dat de wijziging per 1 juli moet worden doorgevoerd. Maar ja, dan krijg ik dus een maand teveel uitwonendenstufi. Zou de wijziging nog wel kunnen worden doorgevoerd als ik bij een DUO-balie langsga, of is er ook nog een andere methode?
A balanced diet is a cookie in each hand
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2010 @ 13:21:22 #270
145146 Andyy
pi_81004762
De kaart is 5 mei zeker niet geldig?
pi_81018108
Op deze pagina vinden we dat 5 mei een feestdag is. Studenten met een weekabonnement reizen dus met korting en studenten met een weekendabonnement kunnen vrij reizen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:04:46 #272
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_81043049
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:54 schreef Tochjo het volgende:
Op deze pagina vinden we dat 5 mei een feestdag is. Studenten met een weekabonnement reizen dus met korting en studenten met een weekendabonnement kunnen vrij reizen.
En op deze pagina dat het geen feestdag is.

Al zegt de tabel daaronder weer wat anders (al is dat 2009...). Een belletje naar de NS gister resulteerde in vrij reizen voor weekendkaart houders, maar ik vraag me af hoe capabel de NS klantenservice medewerkers zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bravebart op 05-05-2010 11:42:59 ]
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  FOK!fotograaf woensdag 5 mei 2010 @ 12:13:45 #273
145146 Andyy
pi_81045120
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:04 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En op deze pagina dat het geen feestdag is.

Al zegt de tabel daaronder weer wat anders (al is dat 2009...). Een belletje naar de NS gister resulteerde in vrij reizen voor weekendkaart houders, maar ik vraag me af hoe capabel de NS klantenservice medewerkers zijn...
Ik print 'm gewoon uit en reis met m'n OV
Bedankt
  vrijdag 7 mei 2010 @ 00:36:47 #274
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_81114834
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:13 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik print 'm gewoon uit en reis met m'n OV
Bedankt
Hele dag gratis gereisd Alleen geen conducteur gezien, dat was wel jammer
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2010 @ 00:55:24 #275
145146 Andyy
pi_81115442
Hij staat er nu wel tussen
Hier hetzelfde, ook geen conducteur gezien
pi_81253252
Vraagje:
Zit een scheur in m'n OV-chipkaart. Vriend van me zei dat ie nu meteen defect is en ik een nieuwe moet aanvragen. Klopt dit? Zoja, waar moet ik aangeven dat ie kapot is, en krijg ik het geld wat er nu op staat terug oid (20 euro)?
pi_81257322
Ja je moet een nieuwe aanvragen. Er is een metalen strip die helemaal rond gaat en weer naar het midden met de chip. Zodra er dus een scheur in zit werkt het niet meer. Dat geld terug halen geen idee, maar die rot kaarten gaan wel erg vlug kapot :/
pi_81258937
Geld kan je wel terugkrijgen. Kost wel 2,50 dacht ik
You dream it, I live it.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:24:44 #279
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_81454928
Ik ben van plan een ov chipkaart aan te vragen zodat ik er af en toe gebruik van kan maken .Ik gebruik het mischien 6 keer per jaar ofzo.Kan ik het beste dagkaarten kopen of een anonieme zodat ik hem uit kan lenen aan me broertje ed.
Kan je de nachtbus bijvoorbeeld ook van je anieme ov chip betalen?
  zondag 16 mei 2010 @ 00:29:46 #280
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_81475736
ok, bij deze een casus

Stel ik heb een schuld van 50.000 euro en moet per maand 340 euro afbetalen. Stel, ik heb de eerste 2 jaren geen baan of weinig werk en moet per maand 10 euro betalen aan DUO. Na 2 jaar heb ik dus werk, wordt mijn maandbedrag dan herberekend? Wordt mijn schuld dus hoger? Zo ja zit er een top aan.

Ook bij een lage schuld en werkloosheid, wordt mijn maanbedrag hoger als ik een na een periode van werkloosheid weer een baan heb.

[ Bericht 12% gewijzigd door Plasterk op 16-05-2010 00:36:36 ]
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 00:30:54 #281
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81475781
Afaik komt er dan een herberekening. Als je te hoog zit kan je namelijk ook een herberekening aanvragen.

Voor zover ik weet gaat het naar draagkracht.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:07:54 #282
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_81524910
quote:
Op zondag 16 mei 2010 00:30 schreef Renesite het volgende:
Afaik komt er dan een herberekening. Als je te hoog zit kan je namelijk ook een herberekening aanvragen.

Voor zover ik weet gaat het naar draagkracht.
Dus als je een tijdje werkloos bent en weinig tot niets afbetaald wordt je maandbedrag hoger als je weer werk hebt?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:33:42 #283
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_81567086
Ik ben nar drie jaar met een opleiding gestopt (geen diploma) en een andere opleiding begonnen. Nu ging ik er gewoon van uit dat ik na vier jaar stufi niets meer zou krijgen, maar nou kreeg ik een brief waarin staat:

Beste student,
We hebben jouw recht op studiefinanciering verlengd. Je hebt hierover al een Bericht Studiefinanciering ontvangen.

In de rest vertellen ze mij hoe ik mijn OV Chipkaart moet verlengen enzo. Nou heb ik hier nog geen eerder bericht over gehad... Krijg ik nu wel langer dan vier jaar stufi of niet? Ik heb er niet zoveel zin in dat ze er later achter komen dat het een foutje was en dat ik dan de boel terug moet betalen
Chocoladetaartjes.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:57:45 #284
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_81582121
Hoi,

Deze vraag is misschien vaker langs gekomen. Sorry voor ongemak.

Situatie: Ik heb 3 jaar Bachelor WO gedaan en 1 jaar Master WO.
Nu zit ik op de vier jaar waarop ik studiefinanciering heb ontvangen en dat houdt dus op.

Echter wil ik volgend jaar beginnen aan nog een andere Bachelor WO.
Mijn vraag gaat over de OV Jaarkaart. Wordt deze ook stopgezet of kan ik deze nog gratis blijven gebruiken zolang ik een studie doe? Wel weet ik dat ik deze bachelor opleiding niet zal afmaken, maar slechts een jaar zal volgen.

Wie heeft het antwoord voor mij? Wordt OV Jaarkaart stop gezet of niet (zonder dat ik ervoor moet betalen?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 15:59:03 #285
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81582177
Ik denk dat je mede hier eventjes moet kijken: Gestopt met tweede studie (OV-kaart?) .

Onlangs nog goed uitgelegd door _amber_
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:20:47 #286
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_81613783
Ah ja. Thx homey!
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:57:14 #287
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_81669546
Kutsysteem

Net ingechecked, buschauffer zet de bus uit. Nieuwe chauffeur komt. Bus start. Op eindbestemming wil ik uit checken, ligt het systeem plat.

Al 3x overkomen ofzo.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:32:04 #288
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_81990587
Mijn kaart reageert de laatste tijd niet zo goed meer, ik moet 'm eerst een paar keer voor de scanner houden voordat ie pas reageert. Er zit een lichte buiging in de kaart, zou het hierdoor kunnen komen?

Ik hield de kaart namelijk de 1e paar maanden gewoon zo los in m'n broekzak. Totdat ik er achter kwam dat er een lichte buiging in zat, sindsdien houd ik 'm in het ov - mapje en buigt de kaart iig niet meer als ik 'm in m'n broekzak houd.
Nothing is what it seems
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:46:00 #289
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_81992231
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:32 schreef Viper86 het volgende:
Mijn kaart reageert de laatste tijd niet zo goed meer, ik moet 'm eerst een paar keer voor de scanner houden voordat ie pas reageert. Er zit een lichte buiging in de kaart, zou het hierdoor kunnen komen?

Ik hield de kaart namelijk de 1e paar maanden gewoon zo los in m'n broekzak. Totdat ik er achter kwam dat er een lichte buiging in zat, sindsdien houd ik 'm in het ov - mapje en buigt de kaart iig niet meer als ik 'm in m'n broekzak houd.
Had ik ook. is ook lichtelijke gebogen. Kutkaarten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_82107529
Vraagje.

Ik heb aangegeven op de website van de IB Groep (of DUO zoals het nu is) dat ik het gratis reizen doordeweeks wil stoppen per 1 juni. Dat is doorgevoerd alleen hoe gaat dat dan op mijn OV chipkaart? Moet ik nu ook naar zo'n opwaardeer/afhaal-ding om ergens in dat apparaat aan te geven dat het "product" van gratis reizen eraf moet? Of wordt dat automatisch gedaan en zegt 'ie per 1 juni gewoon van "oeps niet ingecheckt, te weinig saldo" of zoiets, omdat dan doorkomt dat de kaart geen recht meer heeft op gratis reizen?
pi_82354631
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet, misschien hebben jullie een idee.

Ik kwam er vandaag op het station achter dat ik mijn ov-chip vergeten was. Dus ik vroeg aan de info balie of ik wel 40% korting mocht reizen als ik mijn collegekaart liet zien (om aan te tonen dat ik studeer en dus een chipkaart heb. Ik wist niet van de regeling volledig kaartje kopen en declareren)
Dat was prima, zeiden ze bij de info balie.

Dus ik een kaartje 40% korting van 16,50 gekocht, word ik gecontroleerd, ik laat mn collegekaart + ticket zien, nou daar kon die vent nix mee, en de bureaucraat stond erop dat ik een boete kreeg.

Nu heb ik dus en raar verhaal en een dure middag, maar gaan ze dit geloven bij de klantenservice? En wat moet ik precies doen? Want eigenlijk kan ik niet aantonen dat de infobalie in deze fout zat

edit; Ik lees dus net dat in zo'n geval je een volledig kaartje koopt en die laat declareren, maar kan ik dan in plaats daarvan de boete declareren? Ik heb dus dat kaartje van 40% en de boete

[ Bericht 5% gewijzigd door Mankatans op 05-06-2010 01:05:56 ]
pi_82364760
Mijn studenten OV is ook kapot gegaan. Moest goed zoeken maar uiteindelijk rechts onderin een deukje gevonden . Dit gaat waarschijnlijk weer 3/4 weken duren voordat ik een nieuwe heb. Ik hoorde dat je in de tussentijd een tijdelijke kaart kon krijgen, maar bij het info nummer op de kaart zelf wisten ze er niks van. Bij de NS service-balie wisten ze er ook niks van en op de site van de studenten OV kan ik ook niks vinden.
Iemand een idee? Wordt namelijk een duur grapje als ik de komende drie weken nog een paar keer tussen Eindhoven en Enschede moet reizen.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_82556855
Ga aankomend jaar voor het eerst studeren. Wanneer moet ik mijn OV enzo nou eens gaan opvragen
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:41:49 #294
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_82559888
Hoe zit het nou straks in de zomervakantie? Dan moet je gewoon (met kortingtarief) betalen toch? Per welke datum gaat dat in?
pi_82563169
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:37 schreef Cahir het volgende:
Ga aankomend jaar voor het eerst studeren. Wanneer moet ik mijn OV enzo nou eens gaan opvragen
Als je studiefinanciering hebt aangevraagd, krijg je binnen van de Klantenservice OV-chipkaart een aanvraagformulier voor de OV-chipkaart. Als je de OV-chipkaart dan later ontvangen hebt, moet je nog je abonnement erop laden. Zie ook deze pagina en deze pagina.
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Banzaiaap het volgende:
Hoe zit het nou straks in de zomervakantie? Dan moet je gewoon (met kortingtarief) betalen toch? Per welke datum gaat dat in?
Met een weekabonnement reis je met korting van 16 juli tot 16 augustus. Vanaf 16 augustus mag je dus weer vrij reizen. Zie deze pagina.
  woensdag 9 juni 2010 @ 21:25:43 #296
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_82572913
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:59 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Met een weekabonnement reis je met korting van 16 juli tot 16 augustus. Vanaf 16 augustus mag je dus weer vrij reizen. Zie deze pagina.
Dankje!
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:03:46 #297
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_82633856
Hoe lang duurt het voordat het studentenreisproduct van je OV af is? (ofzo)

Ik ben vorige week gestopt met mijn studie en heb via de DUO-site mijn OV-stilgezet op 7 juni. Vandaag had ik een open dag op de VU, en ik had er nog speciaal 20 euro opgezet, maar ik reisde gewoon kosteloos....

Dit staat er op mijn IB-groep:

periode kaartnummer bijzonderheden
geen studentenreisproduct vanaf 08-06-2010 niet geactiveerd
weekabbo vanaf 01-01-2010 t/m 07-06-2010 geactiveerd op 04-02-2010

Ben ik iets vergeten ofzo?
pi_82635206
Ik snap het stukje van "geen studentenreisproduct = niet geactiveerd" bij jou niet. Dat is een dubbele ontkenning dus dat zou betekenen dat hij wel geactiveerd is.

Volgens mij heb je niets fout gedaan hoor, maar gaat het daar bij de DUO-site fout.

Het zou ook zo kunnen zijn dat ze zeggen dat je nog de hele maand juni recht hebt op gratis reizen. Want als je vorige week gestopt bent, word je als het goed is pas per 1 juli uitgeschreven.
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:00:05 #299
302853 themole
graaft totaal door.
pi_83189335
Even een vraagje, ik heb mijn ov-chipkaart binnen maar ik heb nog geen stufi + reisproduct(per september pas). Nou moet ik binnenkort naar Rotterdam en heb ik daar de metro nodig: werkt mijn studentenov dan gewoon als een normale ov-chipkaart? BVD
Niet altijd serieus
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:30:31 #300
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_83206456
Ik heb mijn HBO opleiding afgerond en ga straks beginnen met een master aan een universiteit. Hoe gaat het straks met mijn OV kaart? Moet ik deze eerst weer opzeggen en daarna opnieuw aanvragen of mag ik deze behouden?
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:59:39 #301
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_83208159
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:30 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik heb mijn HBO opleiding afgerond en ga straks beginnen met een master aan een universiteit. Hoe gaat het straks met mijn OV kaart? Moet ik deze eerst weer opzeggen en daarna opnieuw aanvragen of mag ik deze behouden?
Ligt er volgens mij aan wanneer 'straks' is. Het collegejaar loopt officieel nog tot eind augustus, dus als je je niet uitschrijft (wat niet hoeft) zou je dus officieel vanaf 1 september geen recht meer hebben op studiefinanciering. Echter, als je vanaf die datum direct weer begint met een volgende studie loopt dit gewoon door en zou het denk ik geen probleem moeten zijn.

Hier verder:
[centraal] OCW DUO/IBG & OV studentenchipkaart #7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')