quote:Studenten met een aanvullende studiebeurs hebben het afgelopen jaar te weinig studiefinanciering ontvangen.
De studenten krijgen over 2009 zo’n 55 tot 70 euro teruggestort, meldt minister Plasterk. Volgens de IB-groep komt het doordat het normbedrag dat het Ministerie van Onderwijs had bekendgemaakt, niet klopte.
Of studenten een aanvullende beurs ontvangen hangt af van het inkomen van de ouders. Het bedrag zal automatisch worden berekend en in februari worden bijgeschreven.
als je binnen de 10 studiejaren zit welquote:Op woensdag 23 december 2009 17:36 schreef Xaryna het volgende:
He, als ik nou, nadat mijn stufi afloopt, een jaar ertussen uit ga en dan weer terug kom (en verderga met mijn studie) kan ik dan alsnog een nullening nemen en 3 jaar gratis OV krijgen?
Naar het postkantoor met 2 recente pasfoto's en je huidige OV kaart, en dan vraag je hem aan. en duurt ongeveer 2 a 3 wekenquote:Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef Puala het volgende:
Ik als OV-leek heb een vraagje. Ik heb nu mijn OV-kaart en die moet omgewisseld worden of iets rond deze tijd? Of zit ik verkeerd? Kan je gewoon naar het postkantoor gaan en krijg je dan een nieuwe of moet je daar een papier voor ontvangen oid? Want ik heb er nog niets over ontvangen?
neequote:Op donderdag 24 december 2009 17:01 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Naar het postkantoor met 2 recente pasfoto's en je huidige OV kaart, en dan vraag je hem aan. en duurt ongeveer 2 a 3 weken
(please confirm)
Wat exact lukt je niet dan? En als het echt niet lukt, dan gebruik je een formulier:quote:Op maandag 28 december 2009 12:07 schreef webhostvraag het volgende:
Hoi,
In februari ga ik een HBO opleiding starten. Nu wil ik gratis geld studiefinanciering en een ov kaart aanvraag. Maar als ik inlog op de ib groep kan ik nergens vinden hoe dit moet. Hier voor heb ik een mbo opleiding gedaan (afgerond) misschien heeft dit er mee te maken iemand die kan helpen?
Op de site kan ik nergens vinden waar ik een nieuwe opleiding kan toevoegen. En via studielink werkt de link naar vraag stufi aan niet.quote:Op maandag 28 december 2009 21:09 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Wat exact lukt je niet dan? En als het echt niet lukt, dan gebruik je een formulier:
http://www.ib-groep.nl/Images/8395H_tcm7-2730.pdf
Heel simpel. Bij het tabblad School/Studie. En dan even op de oranje W van 'wijzigen' klikken.quote:Op maandag 28 december 2009 22:14 schreef webhostvraag het volgende:
[..]
Op de site kan ik nergens vinden waar ik een nieuwe opleiding kan toevoegen. En via studielink werkt de link naar vraag stufi aan niet.
Als je salaris dat toelaat, 1/4e, dan moet dat maarquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:21 schreef Dizer het volgende:
Ik moet over een jaar gaan aflossen van mijn studieschuld. Ik heb begrepen dat ik een mooie rekeningsom kon gebruiken op de website. Nou dat was echt komisch... dat is meer dan 1/4e van mijn netto salaris. Met mijn hypotheek en straks auto en de kosten die daarbij komen, mag ik het huis gaan verkopen en weer bij mijn ouders intrekken
Ik voel me erg stomquote:Op maandag 28 december 2009 22:19 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Heel simpel. Bij het tabblad School/Studie. En dan even op de oranje W van 'wijzigen' klikken.
Per 1 februari = 1 februariquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Cahir het volgende:
Ik wil graag nu alvast stufi en een overbrugging aanvragen, ik ga hierna naar de universiteit (Erasmus)... maar ik heb geen flauw idee wat ik als begindatum moet gaan doen?
Oh! Je kan het proberen, naar het IBG gaan en zeggen: ik wil stufi per 1 juli, zit nu nog op de middelbare school, en ga per 1 september studeren. Alleen kleine kans dat het lukt hehehe, meer omdat de overbrugging eigenlijk is voor de tijd tussen een oude en een nieuwe studie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:00 schreef Cahir het volgende:
Ik zit nu nog op de middelbare school hoor
Dus overbrugging is dan voor de maanden juli en augustus?
Volgens de telefoniste van vanmiddag en het derde punt heb ik er echt op.quote:Een nieuwe studie
*
Is je nieuwe studie een studie in het voortgezet onderwijs? Dan blijf je recht houden op tegemoetkoming, als je nog steeds aan de voorwaarden voldoet.
Geef je nieuwe studie aan ons door. Doe dat voor de ingangsdatum van je nieuwe studie.
*
Als je een opleiding in het beroepsonderwijs of hoger onderwijs gaat doen, is een wijziging alleen niet voldoende. Je moet ook studiefinanciering voor je studie in het beroepsonderwijs of hoger onderwijs aanvragen.
*
Je kunt in de maanden tussen je oude en nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. We noemen dat overbrugging. Je hebt recht op overbrugging als je aan de voorwaarden voldoet.
Ah ja ok! Cahir is al 18? Dan inderdaad per 1 september.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:12 schreef Tochjo het volgende:
Als je voor je havo- of vwo-opleiding al een tegemoetkoming scholieren krijgt, dan kun je in de maanden tussen je oude en je nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. Dat wordt ook wel verstaan onder een overbrugging. Bovendien heeft Cahir recht op studiefinanciering vanaf 1 september, tenzij hij op 1 juli nog geen 18 zal zijn, want dan wordt het inderdaad 1 oktober. Op de website van de IB-Groep vind je meer informatie, in het bijzonder kan deze pagina nuttig zijn.
Je kan gewoon tegemoetkoming scholieren aanvragen als er tussen het begin van je studie en het krijgen van kinderbijslag een periode zit. Tegemoetkoming scholieren is gewoon een soort kinderbijslag. Daar had ik ook recht op, omdat ik net te oud was voor kinderbijslag. Maar ook nog geen recht had op studiefinanciering, (omdat ik nog niet studeerde). Dat ligt een beetje aan je geboorte datum, je bent dan één van de oudste van de klas (zij die bleven zitten buiten beschouwing gelaten).quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:09 schreef Cahir het volgende:
[..]
Volgens de telefoniste van vanmiddag en het derde punt heb ik er echt op.
Waarom zou je pas vanaf oktober stufi krijgen? Aangezien je naar de Universiteit gaat zal je er vanaf 1 september al recht op hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:44 schreef Cahir het volgende:
Ik ben idd. al 18.
Ik krijg pas in oktober stufi. Geldt september nu ook mee voor de overbruggingsperiode?
Ja maar als je recht hebt om tegemoetkoming scholieren krijgen je ouders geen kinderbijslag meerquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef Renesite het volgende:
In het geval van onder de 18 heeft het ingaan van stufi op 1 oktober te maken met het feit dat je ouders nog kinderbijslag ontvangen in het kwartaal van 1 juli tot 1 oktober.
Dat zal inderdaad een maand of twee zijn. Vanaf het kwartaal dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen (dat zal vanaf juli zijn), tot het moment dat je recht hebt op studiefinanciering. Uit mijn hoofd was het een euro of 90/100. Volgens mij was het een paar euro meer dan stufiquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:52 schreef Cahir het volgende:
Oh, dus ik krijg gewoon vanaf 1 sept het al?
Dus alleen juli en augustus vallen onder overbruggingsperiode? En dat is gewoon het normale bedrag aan tegemoetkoming wat ik krijg?
Ik heb het dus de 18de en vandaag geprobeert maar kan het niet ophalen. Had wel op internet gekeken en de site zei dat mijn geadviseerde periode 22 t/m 31 januari is. leuk maar ik moet 4 januari alweer naar school dus heb ik naar het IBG gebeld.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Je moet inderdaad gewoon 'ophalen bestelling' doen bij zo'n apparaat. Ik kreeg een brief dat het vanaf de 16e kan. Nu staat er gewoon standaard op je OV-chipkaart wat je nu ook voor studentenkaart hebt.
quote:
Ik geloof dat je een aanvraagformulier opgestuurd krijgtquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:48 schreef Cahir het volgende:
Ik heb al stufi aangevraagd, iemand beweert dat ik nu appart nog mijn OV moet aanvragen. Klopt dit?
Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:32 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen
Ik heb een vraagje: Ik ben 1e jaars student en heb dit jaar nog geen stufi aangevraagd, omdat ik nog thuis woon. Kan ik nou wel alvast met een nullening een OV aanvragen? Of telt die nullening ook als stufi-maanden en schiet ik er dus niks mee op?
Alvast bedankt
ok jammer, dan maar een paar maandjes wachtenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:43 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.
maar ik kan hem nog wel gewoon activeren na de 31e lijkt me? Lijkt me lullig als het niet zo is maar ben wel benieuwd aangezien er staat:quote:Op maandag 11 januari 2010 09:19 schreef Misan het volgende:
klopt The_Chosen_1Na 31 januari is het voor studenten niet mogelijk om zonder chipkaart te reizen in het OV
Oki dankuquote:Op maandag 11 januari 2010 09:23 schreef Misan het volgende:
ja lijkt me wel dat je die OV-chipkaart gewoon moet kunnen activeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |