Waarom zou je pas vanaf oktober stufi krijgen? Aangezien je naar de Universiteit gaat zal je er vanaf 1 september al recht op hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:44 schreef Cahir het volgende:
Ik ben idd. al 18.
Ik krijg pas in oktober stufi. Geldt september nu ook mee voor de overbruggingsperiode?
Ja maar als je recht hebt om tegemoetkoming scholieren krijgen je ouders geen kinderbijslag meerquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef Renesite het volgende:
In het geval van onder de 18 heeft het ingaan van stufi op 1 oktober te maken met het feit dat je ouders nog kinderbijslag ontvangen in het kwartaal van 1 juli tot 1 oktober.
Dat zal inderdaad een maand of twee zijn. Vanaf het kwartaal dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen (dat zal vanaf juli zijn), tot het moment dat je recht hebt op studiefinanciering. Uit mijn hoofd was het een euro of 90/100. Volgens mij was het een paar euro meer dan stufiquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:52 schreef Cahir het volgende:
Oh, dus ik krijg gewoon vanaf 1 sept het al?
Dus alleen juli en augustus vallen onder overbruggingsperiode? En dat is gewoon het normale bedrag aan tegemoetkoming wat ik krijg?
Ik heb het dus de 18de en vandaag geprobeert maar kan het niet ophalen. Had wel op internet gekeken en de site zei dat mijn geadviseerde periode 22 t/m 31 januari is. leuk maar ik moet 4 januari alweer naar school dus heb ik naar het IBG gebeld.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Je moet inderdaad gewoon 'ophalen bestelling' doen bij zo'n apparaat. Ik kreeg een brief dat het vanaf de 16e kan. Nu staat er gewoon standaard op je OV-chipkaart wat je nu ook voor studentenkaart hebt.
quote:
Ik geloof dat je een aanvraagformulier opgestuurd krijgtquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:48 schreef Cahir het volgende:
Ik heb al stufi aangevraagd, iemand beweert dat ik nu appart nog mijn OV moet aanvragen. Klopt dit?
Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:32 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen
Ik heb een vraagje: Ik ben 1e jaars student en heb dit jaar nog geen stufi aangevraagd, omdat ik nog thuis woon. Kan ik nou wel alvast met een nullening een OV aanvragen? Of telt die nullening ook als stufi-maanden en schiet ik er dus niks mee op?
Alvast bedankt
ok jammer, dan maar een paar maandjes wachtenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:43 schreef GLITCH. het volgende:
[..]
Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.
maar ik kan hem nog wel gewoon activeren na de 31e lijkt me? Lijkt me lullig als het niet zo is maar ben wel benieuwd aangezien er staat:quote:Op maandag 11 januari 2010 09:19 schreef Misan het volgende:
klopt The_Chosen_1Na 31 januari is het voor studenten niet mogelijk om zonder chipkaart te reizen in het OV
Oki dankuquote:Op maandag 11 januari 2010 09:23 schreef Misan het volgende:
ja lijkt me wel dat je die OV-chipkaart gewoon moet kunnen activeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |