abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:46:58 #126
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_76187875
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:44 schreef Cahir het volgende:
Ik ben idd. al 18.

Ik krijg pas in oktober stufi. Geldt september nu ook mee voor de overbruggingsperiode?
Waarom zou je pas vanaf oktober stufi krijgen? Aangezien je naar de Universiteit gaat zal je er vanaf 1 september al recht op hebben.
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 17:49:49 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76187957
In het geval van onder de 18 heeft het ingaan van stufi op 1 oktober te maken met het feit dat je ouders nog kinderbijslag ontvangen in het kwartaal van 1 juli tot 1 oktober.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76188073
Oh, dus ik krijg gewoon vanaf 1 sept het al?

Dus alleen juli en augustus vallen onder overbruggingsperiode? En dat is gewoon het normale bedrag aan tegemoetkoming wat ik krijg?
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:59:14 #129
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_76188331
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:49 schreef Renesite het volgende:
In het geval van onder de 18 heeft het ingaan van stufi op 1 oktober te maken met het feit dat je ouders nog kinderbijslag ontvangen in het kwartaal van 1 juli tot 1 oktober.
Ja maar als je recht hebt om tegemoetkoming scholieren krijgen je ouders geen kinderbijslag meer .
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:52 schreef Cahir het volgende:
Oh, dus ik krijg gewoon vanaf 1 sept het al?

Dus alleen juli en augustus vallen onder overbruggingsperiode? En dat is gewoon het normale bedrag aan tegemoetkoming wat ik krijg?
Dat zal inderdaad een maand of twee zijn. Vanaf het kwartaal dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen (dat zal vanaf juli zijn), tot het moment dat je recht hebt op studiefinanciering. Uit mijn hoofd was het een euro of 90/100. Volgens mij was het een paar euro meer dan stufi .
pi_76237538
Vraag:

Ik deed aan het begin van het jaar een studie in delft. Ik ben toen na een maand begonnen in amsterdam, want de andere studie was niks voor mij. Momenteel sta ik ingeschreven voor twee studies, dit klopt ook als ik kijk via studielink. Nou wil ik me uitschrijven voor mijn eerste studie, ik ben immers gestopt.

Echter , als ik bij mijn IB-groep kijk, is aleen mijn eerste studie bekend. Waar ik dus bang voor ben, is dat als ik via studielink mezelf uitschrijf , de IB-groep moeilijk gaat doen omdat men daar dan denkt dat ik niet studeer. Ik word niet wijzer van mijn-ib, ik zie niet hoe ik mijn huidige studie kan wijzigen.

Hoe dit het beste af te handelen?
pi_76259330
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Je moet inderdaad gewoon 'ophalen bestelling' doen bij zo'n apparaat. Ik kreeg een brief dat het vanaf de 16e kan. Nu staat er gewoon standaard op je OV-chipkaart wat je nu ook voor studentenkaart hebt.
Ik heb het dus de 18de en vandaag geprobeert maar kan het niet ophalen. Had wel op internet gekeken en de site zei dat mijn geadviseerde periode 22 t/m 31 januari is. leuk maar ik moet 4 januari alweer naar school dus heb ik naar het IBG gebeld.

Daar zeiden ze dat ik gewoon met mijn chipkaart kan reizen. ik had al eerder geprobeerd maar de palen geven gewoon een rood kruis als ik mijn kaart langs haal. dus betekend dit dat i ik alleen mij kaart hoeft te laten zien aan conducteurs en buschauffeurs?
pi_76299177
Heb je wel een positief saldo? Ze doen het wel als je 0,01c hebt, niet als je -0,01c hebt ook al is het in je gratis reizen periode
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76301258
Je kunt nog niet in- en uitchecken op de stations, dus de palen van de NS zullen je kaart weigeren. Conducteurs hebben apparatuur waarmee ze kunnen zien dat er op je OV-chipkaart een studentenabonnement staat. Bij bussen waar de OV-chipkaartapparatuur wel werkt, kun je in- en uitchecken; in andere bussen laat je je kaart alleen zien aan de chauffeur.
pi_76301286
Dus je mag gewoon de trein in zonder in- of uitchecken? Scheelt een hoop gedoe bij een gecombineerde NS/Syntus reis.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76301883
Ja, voorlopig check je niet in- en uit als je met de trein reist, ongeacht de vervoerder. Als je met korting mag reizen, koop je dus een papieren treinkaartje; als je vrij mag reizen, dan laat je simpelweg de studenten-OV-chipkaart zien bij controle.
pi_76302060
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:30 schreef Meddo het volgende:

[..]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_76305198
Ik heb al stufi aangevraagd, iemand beweert dat ik nu appart nog mijn OV moet aanvragen. Klopt dit ?
pi_76305253
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:48 schreef Cahir het volgende:
Ik heb al stufi aangevraagd, iemand beweert dat ik nu appart nog mijn OV moet aanvragen. Klopt dit ?
Ik geloof dat je een aanvraagformulier opgestuurd krijgt
You dream it, I live it.
pi_76497083
Voor hoeveel jaar en voor hoeveel studie's krijg je studiefinanciering? Is misschien een stomme vraag, maar ik volg nu een driejarige opleiding en wil hierna naar het HBO, heb alles uitwonend en maximaal bijgeleend.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76497216
Ik heb studiefinanciering voor mijn mbo opleiding ontvangen en toen ik hbo ging doen, begon het weer opnieuw, dus in totaal 8 jaar studiefinanciering.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_76501363
okeej, thanks
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76518498
Hee mensen

Ik heb een vraagje: Ik ben 1e jaars student en heb dit jaar nog geen stufi aangevraagd, omdat ik nog thuis woon. Kan ik nou wel alvast met een nullening een OV aanvragen? Of telt die nullening ook als stufi-maanden en schiet ik er dus niks mee op?

Alvast bedankt
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_76518882
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:32 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen

Ik heb een vraagje: Ik ben 1e jaars student en heb dit jaar nog geen stufi aangevraagd, omdat ik nog thuis woon. Kan ik nou wel alvast met een nullening een OV aanvragen? Of telt die nullening ook als stufi-maanden en schiet ik er dus niks mee op?

Alvast bedankt
Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_76522011
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:43 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Als je een nullening + OV-chipkaart hebt maak je gebruik van studiefinanciering (weliswaar in een andere vorm) en dat gaat dus ook van je 48 maanden recht af ja.
ok jammer, dan maar een paar maandjes wachten
Bedankt!!
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_76602074
Okeee Ik had per ongeluk 2009 ingevuld i.p.v. 2010 voor mijn stufi. Mijn eerste brief melde perfect dat ik er geen recht op had (zit nog op vwo). Meteen gebeld, brief ingescand met handtekening dat het veranderd moest worden.

Nou krijg ik vandaag een brief dat ik er wel recht op heb En dat ik vanaf 2 januari recht heb op stufi + OV. Terwijl ik nu tegemoetkoming scholieren ontvang.. morgen weer bellen dus
  maandag 11 januari 2010 @ 09:17:18 #146
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76667945
Hey ik heb even een vraag over het activeren van de OV Chip.

Ik heb al een jaar stufi maar ik ga nu pas mijn OV aanvragen. Het formulier gaat vandaag op de post maar ik krijg de studenten ov chip pas over 3 week, na 31 januari. Kan ik hem in Februari ook nog gewoon activeren? Want ik lees overal uiterlijk 31 Januari, of is dat 'uiterlijk' omdat je daarna niet meer kan reizen met je tijdelijke reisproduct?
pi_76667984
klopt The_Chosen_1 Na 31 januari is het voor studenten niet mogelijk om zonder chipkaart te reizen in het OV
  maandag 11 januari 2010 @ 09:21:16 #148
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76668023
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:19 schreef Misan het volgende:
klopt The_Chosen_1 Na 31 januari is het voor studenten niet mogelijk om zonder chipkaart te reizen in het OV
maar ik kan hem nog wel gewoon activeren na de 31e lijkt me? Lijkt me lullig als het niet zo is maar ben wel benieuwd aangezien er staat:

Activeer jouw studenten ov uiterlijk 31 januari... alsof het daarna niet meer kan, weet jij hoe dit zit?
pi_76668067
ja lijkt me wel dat je die OV-chipkaart gewoon moet kunnen activeren
  maandag 11 januari 2010 @ 09:25:10 #150
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76668112
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:23 schreef Misan het volgende:
ja lijkt me wel dat je die OV-chipkaart gewoon moet kunnen activeren
Oki danku dan is het nu maar even drie week wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties