abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75962281
quote:
Studenten met een aanvullende studiebeurs hebben het afgelopen jaar te weinig studiefinanciering ontvangen.

De studenten krijgen over 2009 zo’n 55 tot 70 euro teruggestort, meldt minister Plasterk. Volgens de IB-groep komt het doordat het normbedrag dat het Ministerie van Onderwijs had bekendgemaakt, niet klopte.

Of studenten een aanvullende beurs ontvangen hangt af van het inkomen van de ouders. Het bedrag zal automatisch worden berekend en in februari worden bijgeschreven.
You dream it, I live it.
pi_75977565
He, als ik nou, nadat mijn stufi afloopt, een jaar ertussen uit ga en dan weer terug kom (en verderga met mijn studie) kan ik dan alsnog een nullening nemen en 3 jaar gratis OV krijgen?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75977768
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:36 schreef Xaryna het volgende:
He, als ik nou, nadat mijn stufi afloopt, een jaar ertussen uit ga en dan weer terug kom (en verderga met mijn studie) kan ik dan alsnog een nullening nemen en 3 jaar gratis OV krijgen?
als je binnen de 10 studiejaren zit wel
You dream it, I live it.
pi_76016462
Ik als OV-leek heb een vraagje. Ik heb nu mijn OV-kaart en die moet omgewisseld worden of iets rond deze tijd? Of zit ik verkeerd? Kan je gewoon naar het postkantoor gaan en krijg je dan een nieuwe of moet je daar een papier voor ontvangen oid? Want ik heb er nog niets over ontvangen?
pi_76021519
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:14 schreef Puala het volgende:
Ik als OV-leek heb een vraagje. Ik heb nu mijn OV-kaart en die moet omgewisseld worden of iets rond deze tijd? Of zit ik verkeerd? Kan je gewoon naar het postkantoor gaan en krijg je dan een nieuwe of moet je daar een papier voor ontvangen oid? Want ik heb er nog niets over ontvangen?
Naar het postkantoor met 2 recente pasfoto's en je huidige OV kaart, en dan vraag je hem aan. en duurt ongeveer 2 a 3 weken

(please confirm)
pi_76021622
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:01 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Naar het postkantoor met 2 recente pasfoto's en je huidige OV kaart, en dan vraag je hem aan. en duurt ongeveer 2 a 3 weken

(please confirm)
nee

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
You dream it, I live it.
pi_76135116
Hoi,

In februari ga ik een HBO opleiding starten. Nu wil ik gratis geld studiefinanciering en een ov kaart aanvraag. Maar als ik inlog op de ib groep kan ik nergens vinden hoe dit moet. Hier voor heb ik een mbo opleiding gedaan (afgerond) misschien heeft dit er mee te maken iemand die kan helpen?
pi_76143540
wat een chaos bij die servicelijn. heb vandaag al drie keer proberen te bellen. Waarna er doodleuk wordt gezegd het is druk, zou u op een later moment terug willen bellen? en dan gaat de hoorn erop.
Ben al vanaf eind oktober bezig met die zooi en nog kan ik volgende week mooi gaan betalen.
pi_76156942
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:07 schreef webhostvraag het volgende:
Hoi,

In februari ga ik een HBO opleiding starten. Nu wil ik gratis geld studiefinanciering en een ov kaart aanvraag. Maar als ik inlog op de ib groep kan ik nergens vinden hoe dit moet. Hier voor heb ik een mbo opleiding gedaan (afgerond) misschien heeft dit er mee te maken iemand die kan helpen?
Wat exact lukt je niet dan? En als het echt niet lukt, dan gebruik je een formulier:
http://www.ib-groep.nl/Images/8395H_tcm7-2730.pdf
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_76160123
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:09 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Wat exact lukt je niet dan? En als het echt niet lukt, dan gebruik je een formulier:
http://www.ib-groep.nl/Images/8395H_tcm7-2730.pdf
Op de site kan ik nergens vinden waar ik een nieuwe opleiding kan toevoegen. En via studielink werkt de link naar vraag stufi aan niet.
pi_76160444
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:14 schreef webhostvraag het volgende:

[..]

Op de site kan ik nergens vinden waar ik een nieuwe opleiding kan toevoegen. En via studielink werkt de link naar vraag stufi aan niet.
Heel simpel. Bij het tabblad School/Studie. En dan even op de oranje W van 'wijzigen' klikken.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:21:05 #112
22273 Dizer
Save the beard!
pi_76173004
Ik moet over een jaar gaan aflossen van mijn studieschuld. Ik heb begrepen dat ik een mooie rekeningsom kon gebruiken op de website. Nou dat was echt komisch... dat is meer dan 1/4e van mijn netto salaris. Met mijn hypotheek en straks auto en de kosten die daarbij komen, mag ik het huis gaan verkopen en weer bij mijn ouders intrekken
Friends don't let friends remain beardless...
pi_76173093
Wil ik mijn ov-chipkaart gaan activeren om mijn reisproduct op te halen...
Heeft dat oplaad-apparaat storing
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 11:49:09 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76174034
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:21 schreef Dizer het volgende:
Ik moet over een jaar gaan aflossen van mijn studieschuld. Ik heb begrepen dat ik een mooie rekeningsom kon gebruiken op de website. Nou dat was echt komisch... dat is meer dan 1/4e van mijn netto salaris. Met mijn hypotheek en straks auto en de kosten die daarbij komen, mag ik het huis gaan verkopen en weer bij mijn ouders intrekken
Als je salaris dat toelaat, 1/4e, dan moet dat maar

Ik geloof dat je ergens een herberekening mag aanvragen, waar precies kan ik zo 1 2 3 niet meer achterkomen, bel anders even.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76185003
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:19 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Heel simpel. Bij het tabblad School/Studie. En dan even op de oranje W van 'wijzigen' klikken.
Ik voel me erg stom bedankt.
pi_76185899
Ik wil graag nu alvast stufi en een overbrugging aanvragen, ik ga hierna naar de universiteit (Erasmus)... maar ik heb geen flauw idee wat ik als begindatum moet gaan doen?
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 16:59:06 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76186063
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef Cahir het volgende:
Ik wil graag nu alvast stufi en een overbrugging aanvragen, ik ga hierna naar de universiteit (Erasmus)... maar ik heb geen flauw idee wat ik als begindatum moet gaan doen?
Per 1 februari = 1 februari
Per volgend schooljaar wordt altijd 1 september aangehouden.
Wil je nu stufi dan moet je rekening houden met de 3 maanden, 1jan, 1apr, 1jul, 1okt
pi_76186124
Ik zit nu nog op de middelbare school hoor

Dus overbrugging is dan voor de maanden juli en augustus?
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 17:04:58 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76186294
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:00 schreef Cahir het volgende:
Ik zit nu nog op de middelbare school hoor

Dus overbrugging is dan voor de maanden juli en augustus?
Oh! Je kan het proberen, naar het IBG gaan en zeggen: ik wil stufi per 1 juli, zit nu nog op de middelbare school, en ga per 1 september studeren. Alleen kleine kans dat het lukt hehehe, meer omdat de overbrugging eigenlijk is voor de tijd tussen een oude en een nieuwe studie.

In principe ga je gewoon je diploma halen, ga je vervolgens je aanmelden voor een studie en vervolgens gaat per 1 oktober je stufi/OV in.
pi_76186470
quote:
Een nieuwe studie

*
Is je nieuwe studie een studie in het voortgezet onderwijs? Dan blijf je recht houden op tegemoetkoming, als je nog steeds aan de voorwaarden voldoet.
Geef je nieuwe studie aan ons door. Doe dat voor de ingangsdatum van je nieuwe studie.
*
Als je een opleiding in het beroepsonderwijs of hoger onderwijs gaat doen, is een wijziging alleen niet voldoende. Je moet ook studiefinanciering voor je studie in het beroepsonderwijs of hoger onderwijs aanvragen.
*
Je kunt in de maanden tussen je oude en nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. We noemen dat overbrugging. Je hebt recht op overbrugging als je aan de voorwaarden voldoet.
Volgens de telefoniste van vanmiddag en het derde punt heb ik er echt op.
pi_76186610
Als je voor je havo- of vwo-opleiding al een tegemoetkoming scholieren krijgt, dan kun je in de maanden tussen je oude en je nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. Dat wordt ook wel verstaan onder een overbrugging. Bovendien heeft Cahir recht op studiefinanciering vanaf 1 september, tenzij hij op 1 juli nog geen 18 zal zijn, want dan wordt het inderdaad 1 oktober. Op de website van de IB-Groep vind je meer informatie, in het bijzonder kan deze pagina nuttig zijn.
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 17:15:04 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76186701
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:12 schreef Tochjo het volgende:
Als je voor je havo- of vwo-opleiding al een tegemoetkoming scholieren krijgt, dan kun je in de maanden tussen je oude en je nieuwe opleiding ook een tegemoetkoming scholieren krijgen. Dat wordt ook wel verstaan onder een overbrugging. Bovendien heeft Cahir recht op studiefinanciering vanaf 1 september, tenzij hij op 1 juli nog geen 18 zal zijn, want dan wordt het inderdaad 1 oktober. Op de website van de IB-Groep vind je meer informatie, in het bijzonder kan deze pagina nuttig zijn.
Ah ja ok! Cahir is al 18? Dan inderdaad per 1 september.
pi_76186834
Ik heb geen idee hoe oud Cahir is, maar het leek me voor de zekerheid wel handig om te vermelden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:43:11 #124
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_76187753
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:09 schreef Cahir het volgende:

[..]

Volgens de telefoniste van vanmiddag en het derde punt heb ik er echt op.
Je kan gewoon tegemoetkoming scholieren aanvragen als er tussen het begin van je studie en het krijgen van kinderbijslag een periode zit. Tegemoetkoming scholieren is gewoon een soort kinderbijslag. Daar had ik ook recht op, omdat ik net te oud was voor kinderbijslag. Maar ook nog geen recht had op studiefinanciering, (omdat ik nog niet studeerde). Dat ligt een beetje aan je geboorte datum, je bent dan één van de oudste van de klas (zij die bleven zitten buiten beschouwing gelaten).
pi_76187800
Ik ben idd. al 18.

Ik krijg pas in oktober stufi. Geldt september nu ook mee voor de overbruggingsperiode?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')