abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74196482
Hier verder.

Ik heb per 2 november een kamer en sta dus pas vanaf die datum ingeschreven als uitwonend. Kan ik dan nog wel voor de maand november een studiefinanciering als uitwonende ontvangen? Ik kan me nu wel al uitschrijven bij de gemeente en alvast inschrijven op de toekomstige kamer maar ik heb dan geen contract of iets dergelijks om te bewijzen dat ik daar echt ga wonen. Wat is nu het beste om te doen?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:44:59 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 18:47:18 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74196711
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:39 schreef Platina het volgende:
Hier verder.

Ik heb per 2 november een kamer en sta dus pas vanaf die datum ingeschreven als uitwonend. Kan ik dan nog wel voor de maand november een studiefinanciering als uitwonende ontvangen? Ik kan me nu wel al uitschrijven bij de gemeente en alvast inschrijven op de toekomstige kamer maar ik heb dan geen contract of iets dergelijks om te bewijzen dat ik daar echt ga wonen. Wat is nu het beste om te doen?
Voor zover ik het weet komt stufi achteraf. Dus per 1 november inschrijven zou het goed kunnen dat je uitwonend krijgt. Alleen weet ik niet wat zover de peildatum is, is dat 29oktober of 2 november etc.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74477537
IB-groep

Het lukt me niet om de optie te vinden om berichten weer via de papieren post te krijgen, kan dat nog

Ik ben langer bezig met proberen in te loggen om de twee berichten van afgelopen week te lezen dan dat ik op de postbode moet wachten.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet komt stufi achteraf. Dus per 1 november inschrijven zou het goed kunnen dat je uitwonend krijgt. Alleen weet ik niet wat zover de peildatum is, is dat 29oktober of 2 november etc.
Ik zat een tijdje terug in dezelfde situatie. De peildatum is de eerste van de maand. Als je je de 2e inschrijft krijg je dus inwonend voor die maand.
Woon je op kamers en verhuis je terug naar je ouders de 2e van de maand, dan krijg je dus ook die hele maand uitwonend. Zolang je maar die 1e ergens anders dan je ouders staat ingeschreven.

Afhankelijk van de gemeente(ambtenaar die je helpt) is het waarschijnlijk geen probleem om je een dag eerder in te schrijven.

[ Bericht 25% gewijzigd door Cerbie op 07-11-2009 10:55:17 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 13:51:53 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74571649
Stom verhaal...

Ik heb nu zo'n zelf in elkaar bouw setje OV chipkaart geval gemaakt, maar heb nog niets terug gekregen... Wel staat dat ik hem moet activeren vanaf 16 december ergens om er gebruik van te kunnen maken... Maar die chipkaart werkt niet in Groningen ...
pi_74572244
Huh? Activeren? Ik heb dat ding een hele tijd geleden al gekregen, en er verder niet meer naar om gekeken...
Ik kan dat geval dus niet zomaar gebruiken?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 14:26:18 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74572799
Schijnbaar?
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:43:38 #8
136730 PiRANiA
pi_74575475
Brief die ik kreeg:

Je kan een reminder aanzetten via www.studentenov-chipkaart.nl staat er
pi_74576549
Ik heb alleen nergens op de stations iets gezien voor activatie, maar oké
pi_74578021
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:43 schreef PiRANiA het volgende:
Brief die ik kreeg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je kan een reminder aanzetten via www.studentenov-chipkaart.nl staat er
Je hebt hem nog eerder gekregen dan het mij lukte hem digitaal te lezen

*inmiddels ook heeft kunnen openen*

Het oplaadpunt zal wel zo'n geval zijn zoals bij bijvoorbeeld de Primera staat (die in Nijmegen staat bij de Primera in de Burchtstraat).
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:38:45 #11
136730 PiRANiA
pi_74579212
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:54 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je hebt hem nog eerder gekregen dan het mij lukte hem digitaal te lezen

*inmiddels ook heeft kunnen openen*

Het oplaadpunt zal wel zo'n geval zijn zoals bij bijvoorbeeld de Primera staat (die in Nijmegen staat bij de Primera in de Burchtstraat).
Niet gewoon op NS kaartjesautomaten?
pi_74579330
Daar kon ik automatisch opladen niet activeren.

in de Primera ook niet overigens, de aardige mevrouw achter de kassa wist te vertellen dat die functie nog niet beschikbaar was
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:40:23 #13
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
  woensdag 11 november 2009 @ 21:26:11 #14
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_74617899
Vanaf 16 december kan je dat zgn. reisproduct dus ophalen bij een (meestal gele) automaat. De NS-kaartautomaten vallen hier echter niet onder...

Voordeel is wel dat er 1 december 320 extra oplaadpunten bij komen, lijst met plaatsen (nog niet de specifieke plek) staat op http://www.ov-chipkaart.n(...)aalpuntenbinnenkort/

Dat wordt dus wel weer extra handelingen uitvoeren vanaf volgend jaar, want als ik de brief goed begrijp moeten studenten dan steeds in- en uitchecken, ook al staan de poortjes nog open of tijdens een gratis periode met de bus...
pi_74628444
Ook ik heb iets te maken met de IB-groep. Ik heb hun inmiddels gesproken aan de telefoon en de balie maar krijg steeds onduidelijke antwoorden.

Per 1 december verdien ik te veel, dus heb ik per 1 november mijn Studiefinanciering stop gezet (= louter een lening).
Op mijn loonstrook van 1 november sta dat ik nog onder de 13duizend grens zit, dus geen probleem.

Maar: Mijn OV studentenkaart. Als ik deze pas op 30 december inlever, wat voor boete krijg ik dan?
Voor het te laat inleveren van 2 maanden?

Of: ik heb in 2009 teveel verdient (want per 1 december) ga ik over die grens en moet ik 12 maanden boete betalen?

Iemand ervaringen hiermee?
  donderdag 12 november 2009 @ 11:16:13 #16
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_74628616
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:09 schreef dhrdubbel het volgende:
Ook ik heb iets te maken met de IB-groep. Ik heb hun inmiddels gesproken aan de telefoon en de balie maar krijg steeds onduidelijke antwoorden.

Per 1 december verdien ik te veel, dus heb ik per 1 november mijn Studiefinanciering stop gezet (= louter een lening).
Op mijn loonstrook van 1 november sta dat ik nog onder de 13duizend grens zit, dus geen probleem.

Maar: Mijn OV studentenkaart. Als ik deze pas op 30 december inlever, wat voor boete krijg ik dan?
Voor het te laat inleveren van 2 maanden?

Of: ik heb in 2009 teveel verdient (want per 1 december) ga ik over die grens en moet ik 12 maanden boete betalen?

Iemand ervaringen hiermee?
Volgens http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp moet je de kaart inleveren vóór de 5e van de maand waarin je geen recht er meer op hebt:
quote:
Verwacht je in 2009 meer dan ¤ 13.215,83 te gaan verdienen?

*
Zet je studiefinanciering stop vóór de maand waarin je boven de bijverdiengrens komt. Neem contact met ons op als je dertig jaar of ouder bent.
*
Vraag tegelijkertijd weer studiefinanciering aan vanaf 1 januari 2010.
*
Vergeet niet je OV-studentenkaart in te leveren. Doe dit uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
En als je de OV-studentenkaart te laat inlevert geldt het verhaal op http://www.ib-groep.nl/pa(...)erecht_in_bezit.asp, in het kort is dat:
quote:
¤ 68,- per halve maand

Het te laat inleveren van de OV-studentenkaart kost je ¤ 68,- per halve maand. Die halve maand gaat in na de vijfde werkdag van de eerste kalendermaand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Lever je de kaart in na de vijftiende van die maand, dan moet je ¤ 136,- betalen. Voor elke volgende halve kalendermaand wordt de schuld vervolgens ¤ 68,- hoger.
pi_74629555
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:16 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Volgens http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp moet je de kaart inleveren vóór de 5e van de maand waarin je geen recht er meer op hebt:
[..]

En als je de OV-studentenkaart te laat inlevert geldt het verhaal op http://www.ib-groep.nl/pa(...)erecht_in_bezit.asp, in het kort is dat:
[..]

tnx voor de snelle reply. Weer met de ib-groep gebeld en het verhaal op deze manier uitgelegd. Zij geven aan dat dit inderdaad zo is.
pi_74827545
Ik ben een half jaar geleden gestopt met een voltijd HBO opleiding. Nu heb ik dus een studieschuld. Maar wat ik me afvraag als ik nu een deeltijd HBO opleiding afrond wordt deze schuld dan kwijt gescholden?
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 19:43:35 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74827738
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:38 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik ben een half jaar geleden gestopt met een voltijd HBO opleiding. Nu heb ik dus een studieschuld. Maar wat ik me afvraag als ik nu een deeltijd HBO opleiding afrond wordt deze schuld dan kwijt gescholden?
Sowieso met deeltijd heb je geen recht op Stufi. Dus je rest'schuld' blijft staan
pi_74829362
Jammer, maar bedankt voor het antwoord.
pi_74912044
Ik ben gestopt met mn studie.
Maar moet me uitschrijven op studielink.

Als ik uitschrijven doe
moet ik een reden invullen ("niet juiste studiekeuze " staat er niet bij) En een datum etc.
Kan ik dit gewoon invullen of moet dat via school oid?
pi_75003160
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:34 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik ben gestopt met mn studie.
Maar moet me uitschrijven op studielink.

Als ik uitschrijven doe
moet ik een reden invullen ("niet juiste studiekeuze " staat er niet bij) En een datum etc.
Kan ik dit gewoon invullen of moet dat via school oid?
Kan je zelf invullen. Maar denk erom dat Studielink het NIET doorgeeft aan de IB-Groep. Dat moet je nog even apart doen via Mijn IB-Groep of met een wijzigingsformulier.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75003209
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:43 schreef Renesite het volgende:

[..]

Sowieso met deeltijd heb je geen recht op Stufi. Dus je rest'schuld' blijft staan
Dit klopt niet. Ook met een diploma wat behaald is door een deeltijdopleiding af te ronden kun je omzetting van je prestatiebeurs krijgen. Voorwaarde is wel dat voor dezelfde opleiding in voltijd variant recht op studiefinanciering bestaat.
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75008006
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:02 schreef GLITCH. het volgende:
Dit klopt niet. Ook met een diploma wat behaald is door een deeltijdopleiding af te ronden kun je omzetting van je prestatiebeurs krijgen. Voorwaarde is wel dat voor dezelfde opleiding in voltijd variant recht op studiefinanciering bestaat.
Kijk dat is goed nieuws, dankjewel
pi_75031565
Ik heb ook een vraag, ik heb de IB groep website al doorgespit maar kon er niet een heel duidelijk antwoord op vinden.

Hier is de situatie: Ik ben gestopt met universitaire studie en (vooraan) begonnen op het HBO. Ik heb op de uni 3 jaar stufi verbruikt. Nu heb ik dus, als ik het goed heb, nog 1 jaar over. Dat is dit jaar. Daarna kan ik nog 3 jaar lenen. Nou hoop ik het te kunnen doen met een nullening.
Daar zit het hem in. Met een 'nullening' krijg je nog een OV studentenkaart. En er staat iets op de website van dat die dan onder de prestatiebeurs valt. Betekent dat, dat als ik mijn diploma haal ik die laatste jaren OVkaart niet hoef terug te betalen? En als ik wél geld leen, is het dan hetzelfde met de OVkaart (dus wel gebruik, niet terugbetalen) ?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75031761
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:01 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Kan je zelf invullen. Maar denk erom dat Studielink het NIET doorgeeft aan de IB-Groep. Dat moet je nog even apart doen via Mijn IB-Groep of met een wijzigingsformulier.
Thanks

Zal het zsm doen
pi_75033652
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb ook een vraag, ik heb de IB groep website al doorgespit maar kon er niet een heel duidelijk antwoord op vinden.

Hier is de situatie: Ik ben gestopt met universitaire studie en (vooraan) begonnen op het HBO. Ik heb op de uni 3 jaar stufi verbruikt. Nu heb ik dus, als ik het goed heb, nog 1 jaar over. Dat is dit jaar. Daarna kan ik nog 3 jaar lenen. Nou hoop ik het te kunnen doen met een nullening.
Daar zit het hem in. Met een 'nullening' krijg je nog een OV studentenkaart. En er staat iets op de website van dat die dan onder de prestatiebeurs valt. Betekent dat, dat als ik mijn diploma haal ik die laatste jaren OVkaart niet hoef terug te betalen? En als ik wél geld leen, is het dan hetzelfde met de OVkaart (dus wel gebruik, niet terugbetalen) ?
De OV-studentenkaart (of straks het studentenreisproduct) blijft altijd onder de prestatienormen vallen. Ook in de leenfase, ongeacht je een bedrag leent of een nullening hebt. Dus wanneer jij in de leenfase je OV houdt en je haalt netjes een diploma binnen je termijn wordt ook je voorlopige OV-lening omgezet naar een gift.
pi_75033706
Dank je wel
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75038718
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je je chipkaart had nadat je je pasfoto had opgestuurd?
You dream it, I live it.
pi_75038973
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:55 schreef Meddo het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je je chipkaart had nadat je je pasfoto had opgestuurd?
2 a 4 weken.
pi_75065731
Zelf wil ik in februari beginnen aan de TU/e Technische Informatica (zit nu op Hogeschool Zuyd Heerlen (Informatica), waar ik per februari 2010 mijn P zal behalen).

Klopt het dat ik deze HBO studie kan "wijzigen" in een WO studie zonder verdere rompslomp (klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn en ik ben me ervan bewust dan nog maar 3 jaar stufi te krijgen).

Iemand hier ervaring mee?
'let me hit you with some knowledge' - White Goodman
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 19:40:50 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75066000
Wijziging doorgeven denk ik ! Mijn MBO > HBO heb ik ook gewoon via een wijziging ingevuld, weliswaar via de balie van het IBG zelf.
pi_75066340
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:40 schreef Renesite het volgende:
Wijziging doorgeven denk ik ! Mijn MBO > HBO heb ik ook gewoon via een wijziging ingevuld, weliswaar via de balie van het IBG zelf.
Ja dat heb ik zelf ook gedaan een jaartje terug, alleen gelden HBO en WO beiden voor hoger onderwijs in tegenstelling tot MBO vs HBO. Dus er wijzigt vrijwel niks qua opleiding alleen qua niveau/instelling.

Zo geld dit hbo jaar hetzelfde als 1 wo jaar (financieel gezien) als ik mij niet vergis
'let me hit you with some knowledge' - White Goodman
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 19:51:40 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75066402
Klopt, dat had ik er achteraf wel bij kunnen zetten: jaartechnisch maakt het ze geen snars uit wat dat betreft, over 3 jaar is je 'budget' op.
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:32:11 #35
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75069484
Ik wil nu stoppen met mijn WO studie na 1.5 jaar. Als ik dan mijn stufi stop en in September '10 een HBO opleiding ga doen krijg ik dan 2.5 jaar stufi nog? En kan ik dan in de tussentijd een nullening doen zodat ik nog OV heb?
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 22:15:50 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75071274
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:32 schreef Cosmo. het volgende:
Ik wil nu stoppen met mijn WO studie na 1.5 jaar. Als ik dan mijn stufi stop en in September '10 een HBO opleiding ga doen krijg ik dan 2.5 jaar stufi nog? En kan ik dan in de tussentijd een nullening doen zodat ik nog OV heb?
De OV houd je niet, helaas...
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:37:29 #37
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75074364
Ok. Maar IBG gaat niet zeuren dat ik een half jaar niks doe ofzo?
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 23:40:20 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75074458
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:37 schreef Cosmo. het volgende:
Ok. Maar IBG gaat niet zeuren dat ik een half jaar niks doe ofzo?
Nee? Tijdelijk stopzetten en daarna aanzetten. Mogelijk mag je een overbrugging doen, dan moet je eventjes bellen. Die was toentertijd bij mijn broer kosteloos... Al ging dat om 3 maanden.
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:47:20 #39
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 09:22:29 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75079041
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:47 schreef Cosmo. het volgende:
Overbrugging?
Mijn broer heeft voor een tijd tussen 2 studies (3maanden) een overbrugging gekregen. Het naadje van de kous weet ik er niet van...
pi_75079816
Deze week maar even achter mijn OV kaart gegaan. Had begin September al een pasfoto ingeleverd. Rond Oktober stond op de site dat ik hem binnenkort kon verwachten. Tot nu toe niks gehad, dus had ze Dinsdag even gebeld. 'Ja, je OV kaart is de 12e van Oktober naar je toe verzonden.' Nooit wat ontvangen, postbode vast meegenomen ofzo. Gelukkig heb ik die nu gedeactiveerd en moet wachten op een formulier om een nieuwe aan te vragen. Lekker weer, waarom verzenden ze die shit dan ook niet onder rembours of gewoon ophalen bij het postkantoor.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_75131129
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:36 schreef ROFLOL het volgende:
Deze week maar even achter mijn OV kaart gegaan. Had begin September al een pasfoto ingeleverd. Rond Oktober stond op de site dat ik hem binnenkort kon verwachten. Tot nu toe niks gehad, dus had ze Dinsdag even gebeld. 'Ja, je OV kaart is de 12e van Oktober naar je toe verzonden.' Nooit wat ontvangen, postbode vast meegenomen ofzo. Gelukkig heb ik die nu gedeactiveerd en moet wachten op een formulier om een nieuwe aan te vragen. Lekker weer, waarom verzenden ze die shit dan ook niet onder rembours of gewoon ophalen bij het postkantoor.
Bedoel je de OV-studentenkaart of de Studenten OV-chipkaart? Zijn twee verschillende dingen. De OV-studentenkaart is een product van de IB-Groep en kan je alleen afhalen bij het postkantoor, wordt nóóit opgestuurd. De Studenten OV-chipkaart is geen product van de IB-Groep maar van de OV-chipkaart zelf, dus dan zal je daar moeten klagen.
pi_75149250
Ik heb eigenlijk 1 vraag. Ik heb dus ook die OV-studentenkaart die onder de prestatiebeurs valt. Maar omdat 1 van mijn ouders bij de NS werkt, bezit ik al een vervoerbewijs om gratis met de trein te reizen. Ik heb die hele kaart dus eigenlijk niet echt nodig. Nu hoorde ik van iemand dat het mogelijk is om de kaart in te leveren en mogelijk zelfs in plaats van die kaart extra studiefinanciering te krijgen. Ik kan hierover alleen niets op de IB-groep website vinden. Wat zijn de mogelijkheden?
pi_75149438
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:09 schreef Justinn het volgende:
Ik heb eigenlijk 1 vraag. Ik heb dus ook die OV-studentenkaart die volgens mij ook onder de prestatiebeurs valt. Maar omdat 1 van mijn ouders bij de NS werkt, bezit ik al een vervoerbewijs om gratis met de trein te reizen. Ik heb die hele kaart dus eigenlijk niet echt nodig. Nu hoorde ik van iemand dat het mogelijk is om de kaart in te leveren en mogelijk zelfs in plaats van die kaart extra studiefinanciering te krijgen. Ik kan hierover alleen niets op de IB-groep website vinden. Wat zijn de mogelijkheden?
Als je hem inlevert bouw je geen schuld op. Geld ervoor krijgen kan niet.
You dream it, I live it.
pi_75149532
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:13 schreef Meddo het volgende:

[..]

Als je hem inlevert bouw je geen schuld op. Geld ervoor krijgen kan niet.
En hoe gaat dat inleveren in zijn werk dan? Ik krijg daarnaast gewoon studiefinanciering, dus ik bouw wel degelijk een schuld op.
  maandag 30 november 2009 @ 17:20:01 #46
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_75149776
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:15 schreef Justinn het volgende:

[..]

En hoe gaat dat inleveren in zijn werk dan? Ik krijg daarnaast gewoon studiefinanciering, dus ik bouw wel degelijk een schuld op.
Inleveren kan je doen op het postkantoor, of je haalt aan het eind van dit jaar gewoonweg niet het OV-chipkaart abonnement op. Bedenk dan wel dat je dan dus niet meer gratis met de bus kan, alleen met de trein!

Je kan alleen extra geld krijgen als je ergens reist waar je niets aan die OV-chipkaart zou hebben, bijvoorbeeld als je enkele maanden in het buitenland gaat studeren (of als je zo erg in the middle of nowhere woont dat er geen bushalte in de buurt is, maar die kans is klein).
pi_75160232
Als ik kijk naar de bijverdiengrens, wordt er gesproken over verzamelinkomen.. als ik mijn bruto inkomen van alle maanden van mijn werkgevers optel, zit ik dan altijd goed? of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
  maandag 30 november 2009 @ 21:36:00 #48
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_75161595
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Als ik kijk naar de bijverdiengrens, wordt er gesproken over verzamelinkomen.. als ik mijn bruto inkomen van alle maanden van mijn werkgevers optel, zit ik dan altijd goed? of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Eventuele (grote) schenkingen moet je daar als het goed is ook bij optellen.
pi_75161855
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:36 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Eventuele (grote) schenkingen moet je daar als het goed is ook bij optellen.
Die heb ik toch niet..

maar waarom ik dat vraag.. dit jaar wordt het misschien net wel, net niet die grens voorbij. en vorig jaar was mijn jaarloon op mijn jaaropgaaf een stuk lager dan wanneer ik de bruto maandbedragen allemaal optel dus daarom vind ik dat een beetje vaag...
pi_75166101
Eind oktober heb ik mijn gehele studieschuld in één keer afgelost, er zijn echter een tweetal vreemde zaken in mijn optiek waar jullie mij misschien mee kunnen helpen. In de brief stond een bedrag van ¤ 7885,33 dat mijn studieschuld zou zijn en dat ik in één keer kon aflossen en online op ib-groep.nl staat dat mijn studieschuld een bedrag van ¤ 7696,11 is. Enig idee waarom ze twee verschillende bedragen gebruiken en waar dat verschil vandaan komt?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat een betaling überhaupt verwerkt wordt, vind meer dan een maand eigenlijk al behoorlijk veel namelijk
pi_75196186
Verschil is ontstaan doordat er een maand extra rente bij zit?
pi_75198045
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:41 schreef Hugo__Boss het volgende:
Verschil is ontstaan doordat er een maand extra rente bij zit?
verschil komt door een paar maanden extra rente en dat het per 1 januari 2010 is idd en ze hebben nog geen brief gestuurd doordat het bedrag pas begin november verwerkt is en dat ze lekker een maand extra rente hebben getrokken
pi_75296873
Ik heb nog altijd geen brief binnen om mijn OV-kaart op te halen. Anders had ik die altijd half november al. Meer mensen die dit hebben?
Aids.
pi_75297661
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:52 schreef Mss het volgende:
Ik heb nog altijd geen brief binnen om mijn OV-kaart op te halen. Anders had ik die altijd half november al. Meer mensen die dit hebben?

je hebt al of krijgt nog een chipkaart met de post
You dream it, I live it.
pi_75299696
Voor het nieuwe jaar krijgen we alleen een chipkaart?
Aids.
pi_75300058
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:58 schreef Mss het volgende:
Voor het nieuwe jaar krijgen we alleen een chipkaart?
Ja.
You dream it, I live it.
pi_75300186
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:08 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ja.
OOOH, dat wist ik niet. Dankje
Aids.
pi_75341986
Ik ben eind juli gestopt met mijn WO opleiding omdat ik mijn BSA niet heb kunnen behalen, maar ben in september gewoon weer aan een nieuwe opleiding begonnen. Tussendoor heb ik gewoon studiefinanciering + OV recht gebruikt, maar nu krijg ik opeens bericht dat dit ongeldig is en het terugbetaald moet worden. Het wordt in mindering gebracht met mijn studiefinanciering van de komende maanden.
Een aantal vrienden die in dezelfde situatie zitten hebben hier nooit bericht over ontvangen.
Heeft de IB groep bij mij een fout gemaakt, of zit ik zelf fout? Ik heb gezocht naar "overbruggingsperiode", maar dit levert geen toepasbare antwoorden op mijn vraag op. Kan ik (gegrond) een bezwaarschrift aantekenen of kan iemand me hier meer over vertellen?
pi_75342211
Als je die "overbruggingsperiode" nergens staat ingeschreven mag je denk ik ook geen sf krijgen
You dream it, I live it.
  maandag 7 december 2009 @ 20:10:05 #60
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_75385527
Dit is waarschijnlijk als eens langsgekomen maarja.

Heb al een tijdje mijn studenten ov-chipkaart maar die is heb ik zelf nog niet geactiveerd, nu zegt de site dat je naar een oplaad punt moet.

Moet ik gewoon mijn kaart in het apparaat stoppen, ophalen product en dan wijst het zich vanzelf?
pi_75385960
Ik heb nooit iets geactiveerd. Gewoon gelijk gebruikt in de metro en de poortjes gingen open
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 22:49:31 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75393074
Ik moet deze week maar eens langs het postkantoor... Gaat iets fout met die OV chipkaart of zo, iedereen heeft dat ding namelijk al.
pi_75393162
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef Renesite het volgende:
Ik moet deze week maar eens langs het postkantoor... Gaat iets fout met die OV chipkaart of zo, iedereen heeft dat ding namelijk al.
bijna iedereen

ik verwacht hem deze week
You dream it, I live it.
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 22:59:19 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75393497
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:51 schreef Meddo het volgende:

[..]

bijna iedereen

ik verwacht hem deze week
Ik heb zo'n zelfbouwsetje gekregen. Maar nu moet ik die klotekaart nog wel eens krijgen. Heb laatst gekeken: 2 maanden geleden aangevraagd.
pi_75401669
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:10 schreef Yurithemaster het volgende:
Dit is waarschijnlijk als eens langsgekomen maarja.

Heb al een tijdje mijn studenten ov-chipkaart maar die is heb ik zelf nog niet geactiveerd, nu zegt de site dat je naar een oplaad punt moet.

Moet ik gewoon mijn kaart in het apparaat stoppen, ophalen product en dan wijst het zich vanzelf?
Je moet inderdaad gewoon 'ophalen bestelling' doen bij zo'n apparaat. Ik kreeg een brief dat het vanaf de 16e kan. Nu staat er gewoon standaard op je OV-chipkaart wat je nu ook voor studentenkaart hebt.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_75406024
Ik heb vorige jaar een extra pasfoto ingeleverd bij het ophalen van mijn huidige OV-studentenkaart. Ik kreeg laatst wel een foldertje van de IB-groep over die OV-Chipkaart, maar heb dat ding zelf nog niet ontvangen. Terwijl in de folder wel stond vermeld dat je de kaart automatisch thuis opgestuurd zou krijgen. Nog meer mensen die het nog niet hebben gekregen?

Moet je het nu alsnog apart aanvragen of krijg je dat ding pas bij het activeren op zo'n bepaald punt?

[ Bericht 7% gewijzigd door Urquhart op 08-12-2009 14:18:50 ]
pi_75408438
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:15 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb vorige jaar een extra pasfoto ingeleverd bij het ophalen van mijn huidige OV-studentenkaart. Ik kreeg laatst wel een foldertje van de IB-groep over die OV-Chipkaart, maar heb dat ding zelf nog niet ontvangen. Terwijl in de folder wel stond vermeld dat je de kaart automatisch thuis opgestuurd zou krijgen. Nog meer mensen die het nog niet hebben gekregen?

Moet je het nu alsnog apart aanvragen of krijg je dat ding pas bij het activeren op zo'n bepaald punt?
Heb je daarvoor een bericht gehad dat je nog een foto op moest sturen? Anders heb je de kaart voor de zomer waarschijnlijk al gekregen.

Anders bellen met de cipkaartlijn over je aanvraagstatus.
You dream it, I live it.
pi_75410780
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef Renesite het volgende:
Heeft geen zin meer, postkantoor kan dat vanaf 1 december niet meer afhandelen. Als je de OV-chipkaart niet meer hebt moet je naar www.studentenovchipkaart.nl
Daar kan je ook een (nieuw) pasfotoformulier aanvragen om een OV-chipkaart aan te vragen.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 15:32:59 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75411101
pi_75412456
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef Meddo het volgende:

[..]

Heb je daarvoor een bericht gehad dat je nog een foto op moest sturen? Anders heb je de kaart voor de zomer waarschijnlijk al gekregen.

Anders bellen met de cipkaartlijn over je aanvraagstatus.
Na diep nadenken en goed zoeken, heb ik hem toch gevonden Ik heb dus voor de zomer binnen gekregen, maar was dat echt totaal vergeten.
Bedankt in ieder geval
pi_75412578
Krijgen we nou voor volgend jaar geen 'gewone' OV-studentenkaart meer? Want ik heb nog steeds geen oproep om naar het postkantoor te gaan gekregen.

En die chipkaart zie ik echt grandioos foutgaan, vooral bij de treinen met maar 1 uit- en incheck punt per uitgang
Chocoladetaartjes.
pi_75416620
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:09 schreef Xaryna het volgende:
Krijgen we nou voor volgend jaar geen 'gewone' OV-studentenkaart meer? Want ik heb nog steeds geen oproep om naar het postkantoor te gaan gekregen.

En die chipkaart zie ik echt grandioos foutgaan, vooral bij de treinen met maar 1 uit- en incheck punt per uitgang
Ja, daar dacht ik ook al aan. Op drukke tijden stappen honderden mensen uit en die moeten allemaal uitchecken. Daardoor gaan wel heel wat mensen te laat komen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_75418132
Ik heb me uitgeschreven bij:

IB Groep
School
Studielink

Dat was alles toch?
pi_75431412
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:09 schreef Xaryna het volgende:

Nee, de OV-studentenkaart verdwijnt per 1 januari 2010. Hier heeft de IB-Groep ook niet om gevraagd, we hadden hem liever gehouden. Het is landelijk ingevoerd dat er één vervoersbewijs moet komen: de ov-chipkaart. En daar moet ook de IB-Groep in mee, het enige wat wij doen is een abonnement klaarzetten wat je op je ov-chipkaart kunt laden. En we nemen nu langzaam afscheid van onze mooie OV-studentenkaart

Ik verwacht ook énorm veel problemen (voor zover die er nu nog niet zijn) met de invoering van de ovchip, in- en uitchecken, opladen, saldo afschrijven etc.
pi_75431438
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:55 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik heb me uitgeschreven bij:

IB Groep
School
Studielink

Dat was alles toch?
Ja.
Weet niet wat je uitschrijfdatum is, maar evt. nog je OV-studentenkaart inleveren? Als je uitschrijfdatum na 1 december ligt hoef je hem niet in te leveren, dan verloopt hij namelijk automatisch per 1 januari 2010.
pi_75432021
Belachelijk systeem met dat uitchecken. En wat als je niet meteen uitcheckt, maar later op de dag? Wat willen ze doen?
pi_75432460
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:18 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee, de OV-studentenkaart verdwijnt per 1 januari 2010. Hier heeft de IB-Groep ook niet om gevraagd, we hadden hem liever gehouden. Het is landelijk ingevoerd dat er één vervoersbewijs moet komen: de ov-chipkaart. En daar moet ook de IB-Groep in mee, het enige wat wij doen is een abonnement klaarzetten wat je op je ov-chipkaart kunt laden. En we nemen nu langzaam afscheid van onze mooie OV-studentenkaart

Ik verwacht ook énorm veel problemen (voor zover die er nu nog niet zijn) met de invoering van de ovchip, in- en uitchecken, opladen, saldo afschrijven etc.
Ja dat, maar ook dat sommige openbaar vervoer voorzieningen nog geen palen hebben, of ze nog maar net hebben neergezet
Chocoladetaartjes.
pi_75451023
En dan reis je zondag op saldo met je weekOV, kom je net onder de 0¤ uit en kun je maandag pas gratis reizen als je je saldo weer boven de 0¤ hebt getild
pi_75549396
Misschien dat iemand mij kan adviseren,

Vorig jaar geslaagt voor MBO, toen ingeschreven voor HBO. echter pas in september de wijziging doorgegeven aan de IB-Groep. Me digid was verlopen etc... echter nu willen ze het geld verrekenen voor die periode(OV en stufi). Echter was ik al direct ingeschreven voor HBO. kortom kan ik dit terugdraaien? of worden die bezwaarschriften echt weggegooit

alvast bedankt
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_75553124
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:19 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Ja.
Weet niet wat je uitschrijfdatum is, maar evt. nog je OV-studentenkaart inleveren? Als je uitschrijfdatum na 1 december ligt hoef je hem niet in te leveren, dan verloopt hij namelijk automatisch per 1 januari 2010.
Ok
Danku
pi_75593837
Kick, iemand nog tips?
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_75594472
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:05 schreef MasterDisaster het volgende:
Misschien dat iemand mij kan adviseren,

Vorig jaar geslaagt voor MBO, toen ingeschreven voor HBO. echter pas in september de wijziging doorgegeven aan de IB-Groep. Me digid was verlopen etc... echter nu willen ze het geld verrekenen voor die periode(OV en stufi). Echter was ik al direct ingeschreven voor HBO. kortom kan ik dit terugdraaien? of worden die bezwaarschriften echt weggegooit

alvast bedankt
gewoon niet mee akkoord gaan. aangetekende brief (handtekening retour) sturen met daarin je bezwaar en reden waarom je bezwaar maakt en uiteraard kopiën van de bewijslast naar ze toe sturen. Vergeet niet om je verzoek en de periode waarin je uiterlijk reactie verwacht in de laatste alinea nog even te benadrukken.

Ik had datzelfde gezeik met verhuizingen die ik volgens de ib-groep te laat doorgegeven had waardoor ze vonden dat ik weer thuis woonde. Ik moest drie aparte bezwaarschriften indienen om alle duur hun gemaakte fouten te herstellen. ben uiteindelijk na een jaar volledig als uitwonend tijdens mijn geregistreerd en is er zo'n 6000 euro kwijtgescholden. het bizarre was dat ik drie keer exact dezelfde bewijslast heb meegestuurd
pi_75628246
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:46 schreef MasterDisaster het volgende:
Kick, iemand nog tips?
Goed je berichten lezen
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:13:40 #84
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75666450
Iemand succes met het aanvechten van een OV-jaarkaartboete? Ik heb - samen met de rest van m'n klas - onterecht een OV-jaarkaart ontvangen. (Achtergrond: Ik zit op het MBO, afdeling vavo. Ik doe dus eigenlijk havo 5 maar op alle papieren staat MBO, en dat was ook het enige wat ik bij de IB-groep kon selecteren bij het aanvragen van tegemoetkoming) Geen idee dat ik er geen recht op had en school heeft er nooit iets over gezegd, maar vandaag bij de IB-Groep zeiden ze dat ik een boete van 550 euro mag betalen. En ik heb hem nooit gebruikt! Ik heb geen OV nodig en heb er dan ook nooit om gevraagd, ik kreeg gewoon een ophaalbrief thuisgestuurd in augustus.

Kan ik ergens m'n recht op verhalen? Ik vind dit een zeer belachelijke manier van zaken doen, zeker omdat heel de klas de pineut is en degenen die niet naar de IB groep gegaan zijn vandaag, een nog veel hogere boete te wachten staat.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_75667818
Als je de OV niet opgehaald hebt is er toch niets aan de hand?
  dinsdag 15 december 2009 @ 22:40:04 #86
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75670087
Ik heb hem wel opgehaald, ik dacht dat het wel handig kon zijn mocht ik het OV nodig hebben. Aangezien ik die brief kreeg ging ik er maar van uit dat ik er gewoon recht op had.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_75670512
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Iemand succes met het aanvechten van een OV-jaarkaartboete? Ik heb - samen met de rest van m'n klas - onterecht een OV-jaarkaart ontvangen. (Achtergrond: Ik zit op het MBO, afdeling vavo. Ik doe dus eigenlijk havo 5 maar op alle papieren staat MBO, en dat was ook het enige wat ik bij de IB-groep kon selecteren bij het aanvragen van tegemoetkoming) Geen idee dat ik er geen recht op had en school heeft er nooit iets over gezegd, maar vandaag bij de IB-Groep zeiden ze dat ik een boete van 550 euro mag betalen. En ik heb hem nooit gebruikt! Ik heb geen OV nodig en heb er dan ook nooit om gevraagd, ik kreeg gewoon een ophaalbrief thuisgestuurd in augustus.

Kan ik ergens m'n recht op verhalen? Ik vind dit een zeer belachelijke manier van zaken doen, zeker omdat heel de klas de pineut is en degenen die niet naar de IB groep gegaan zijn vandaag, een nog veel hogere boete te wachten staat.
Realiseer je je wel dat dit een fout van school is? Dat zij aangeven dat je mbo doet, terwijl je eigenlijk vavo doet. Je kan dan wel ingeschreven staan bij een ROC maar je onderwijssoort is ontzettend belangrijk voor de juiste financiering. Als je dit al ergens op kunt verhalen (kosten) zal dat op de onderwijsinstelling zijn. De IB-Groep heeft in deze situatie geen fouten gemaakt.

Ik vraag me wel af, hoe je dit zelf niet eerder door gehad hebt je merkt toch aan werkelijk álles - lesmateriaal, boeken, inhoud etc - dat je vavo (havo) doet en geen mbo.

Jij had recht op een tegemoetkoming scholieren, en niet op studiefinanciering.
pi_75670583
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb hem wel opgehaald, ik dacht dat het wel handig kon zijn mocht ik het OV nodig hebben. Aangezien ik die brief kreeg ging ik er maar van uit dat ik er gewoon recht op had.
"Ergens gewoon maar vanuit gaan'' is natuurlijk niet heel handig. De verantwoording blijft áltijd bij jezelf liggen. Wanneer jij een ww uitkering aanvraagt, omdat je in de veronderstelling bent dat je daar recht op hebt maar het niet hebt, moet je dat ook terug betalen. En dat is in dit geval niet anders. De verantwoording ligt bij jou.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:12:44 #89
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75671319
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:51 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Realiseer je je wel dat dit een fout van school is? Dat zij aangeven dat je mbo doet, terwijl je eigenlijk vavo doet. Je kan dan wel ingeschreven staan bij een ROC maar je onderwijssoort is ontzettend belangrijk voor de juiste financiering. Als je dit al ergens op kunt verhalen (kosten) zal dat op de onderwijsinstelling zijn. De IB-Groep heeft in deze situatie geen fouten gemaakt.

Ik vraag me wel af, hoe je dit zelf niet eerder door gehad hebt je merkt toch aan werkelijk álles - lesmateriaal, boeken, inhoud etc - dat je vavo (havo) doet en geen mbo.

Jij had recht op een tegemoetkoming scholieren, en niet op studiefinanciering.
Ja ik weet uiteraard wel dat ik daar havo doe, maar ik dacht dat ik - omdat de school zichzelf onder mbo declareert - wel recht had op een OV. Ook omdat ik vorig jaar al zag dat er zeer veel met een OV kaart liepen, die hebben nu dus ook allemaal een boete.

En ja, ergens maar vanuit gaan is misschien niet altijd de beste oplossing, maar als ik over elke brief moet gaan bellen die ik krijg... zoals ik al zei dacht ik dus dat ik wel degelijk onder de gerechtigde groep viel.

Maar goed, ik probeer wel gewoon om bezwaar aan te tekenen dan, en anders maar op school verhaal halen... want 550 euro kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben al blut met het terugbetalen van de studiefinanciering, ik heb geen baan en geen inkomen, dus 550 is echt een ramp
pi_75671640
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:12 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja ik weet uiteraard wel dat ik daar havo doe, maar ik dacht dat ik - omdat de school zichzelf onder mbo declareert - wel recht had op een OV. Ook omdat ik vorig jaar al zag dat er zeer veel met een OV kaart liepen, die hebben nu dus ook allemaal een boete.

En ja, ergens maar vanuit gaan is misschien niet altijd de beste oplossing, maar als ik over elke brief moet gaan bellen die ik krijg... zoals ik al zei dacht ik dus dat ik wel degelijk onder de gerechtigde groep viel.

Maar goed, ik probeer wel gewoon om bezwaar aan te tekenen dan, en anders maar op school verhaal halen... want 550 euro kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben al blut met het terugbetalen van de studiefinanciering, ik heb geen baan en geen inkomen, dus 550 is echt een ramp
Bezwaar aantekenen is altijd je recht. Ik verwacht niet dat het veel uithaalt maar je kunt het altijd proberen. Wil ik je adviseren om vooral goed te motiveren waarom jij vindt dat je in je gelijk staat. Probeer eventueel bewijsstukken mee te sturen die in je voordeel kunnen werken, zoals inschrijfbrieven of onderwijsovereenkomsten van school waar op staat dat je als mbo-student stond ingeschreven. Bezwaarschrift kan naar onderstaand adres:

Informatie Beheer Groep
Bezwaar en Beroep
Postbus 50081
9702 EA Groningen

Wil je wel even helpen herinneren dat een bezwaar geen uitstel van betaling geeft. Gewoon betalen dus, anders komt het uiteindelijk bij de deurwaarder en dat wil je niet. Wanneer je bezwaar toch gegrond wordt verklaard krijg je het betaalde bedrag terug. Die ¤550,- hoef je overigens niet in één keer terug te betalen. Je kunt het best even om een betalingsregeling verzoeken. Het formulier download je via de volgende link:
http://www.ib-groep.nl/Images/8285D_12_tcm7-428.pdf

Succes!
pi_75675467
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:45 schreef RRGJL het volgende:
Belachelijk systeem met dat uitchecken. En wat als je niet meteen uitcheckt, maar later op de dag? Wat willen ze doen?
Een pak slaag geven.

Geen idee, ben wel benieuwd?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_75703173
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:21 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Bezwaar aantekenen is altijd je recht. Ik verwacht niet dat het veel uithaalt maar je kunt het altijd proberen. Wil ik je adviseren om vooral goed te motiveren waarom jij vindt dat je in je gelijk staat. Probeer eventueel bewijsstukken mee te sturen die in je voordeel kunnen werken, zoals inschrijfbrieven of onderwijsovereenkomsten van school waar op staat dat je als mbo-student stond ingeschreven. Bezwaarschrift kan naar onderstaand adres:

Informatie Beheer Groep
Bezwaar en Beroep
Postbus 50081
9702 EA Groningen

Wil je wel even helpen herinneren dat een bezwaar geen uitstel van betaling geeft. Gewoon betalen dus, anders komt het uiteindelijk bij de deurwaarder en dat wil je niet. Wanneer je bezwaar toch gegrond wordt verklaard krijg je het betaalde bedrag terug. Die ¤550,- hoef je overigens niet in één keer terug te betalen. Je kunt het best even om een betalingsregeling verzoeken. Het formulier download je via de volgende link:
http://www.ib-groep.nl/Images/8285D_12_tcm7-428.pdf

Succes!
Dankjewel Ik zal proberen om zo duidelijk mogelijk al m'n standpunten aan te voeren en dan hoop ik maar dat ze het serieus bekijken...
pi_75705144
Sinds juli dit jaar ontvang ik stufi. Gewone toelage + aanvullende beurs (bijna maximaal). Alleen nu staat er ineens dat ik vanaf 1 januari nog maar de gewone toelage krijg en niets meer ?!? Moet je dat dan opnieuw aanvragen? Of is het zo dat ik gewoon pech heb en kan fluiten naar mijn centen? Want als dit zo is kan ik dus niet op mezelf

Ik heb via ibgroep -> digi-id al geprobeerd om 'm opnieuw aan te vragen, maar toen kreeg ik hetzelfde. Ik kon niet eens de optie selecteren gewone toelage + aanvullende beurs. Enkel maar gewone toelage + aanvullende beurs + lening. Volgens mij klopt dat niet?
pi_75705229
Gewone toelage + niks of gewone toelage + aanvullende beurs van 0? Dan kan het zijn dat de gegevens van je ouders nog niet bekend zijn.
You dream it, I live it.
pi_75706099
Welke gegevens hebben ze nodig dan? In juni is alles aangeleverd om het te laten berekenen?
pi_75706215
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:41 schreef Puala het volgende:
Welke gegevens hebben ze nodig dan? In juni is alles aangeleverd om het te laten berekenen?
Dat moet elk jaar opnieuw, gewoon inkomen gegevens van de belasting hebben ze geloof ik nodig. Is bij mij vaak pas in oktober dat die bekend zijn. Dan krijg je in één keer de aanvullende beurs van een paar maanden.
You dream it, I live it.
pi_75781913
Ik kreeg vandaag een leuk mailtje;

"Er staan 1 of meerdere nieuwe berichten voor je klaar. Je vindt de berichten in
Mijn IB-Groep onder het tabblad Post bij 'Mijn gegevens'."

Er is iets toegekend maar ik kan niet zien wat, want zodra ik de pdf probeer te downlaoden krijg ik een 0kb bestand. Ook mijn oude berichten zijn nu opeens 0kb.
Hebben hier meer mensen last van of ben ik de enige?
pi_75782475
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:21 schreef Puala het volgende:
Sinds juli dit jaar ontvang ik stufi. Gewone toelage + aanvullende beurs (bijna maximaal). Alleen nu staat er ineens dat ik vanaf 1 januari nog maar de gewone toelage krijg en niets meer ?!? Moet je dat dan opnieuw aanvragen? Of is het zo dat ik gewoon pech heb en kan fluiten naar mijn centen? Want als dit zo is kan ik dus niet op mezelf

Ik heb via ibgroep -> digi-id al geprobeerd om 'm opnieuw aan te vragen, maar toen kreeg ik hetzelfde. Ik kon niet eens de optie selecteren gewone toelage + aanvullende beurs. Enkel maar gewone toelage + aanvullende beurs + lening. Volgens mij klopt dat niet?
Met stufi bedoel je studiefinanciering en met gewone toelage de basisbeurs? Ieder jaar hebben we nieuwe inkomensgegevens nodig. Voor je studiefinanciering 2010 hebben we de inkomensgegevens van 2008 nodig. We wisselen automatisch uit met de belastingdienst maar soms lukt dat niet of pas later. Kan een aantal redenen hebben, bijvoorbeeld dat je ouders pas later aangifte bij de belastingdienst gedaan hebben.

Om het proces te versnellen kun je je ouders even laten bellen met de Belastingtelefoon, inkomensverklaring (ook wel IB60 genoemd) van 2008 laten opvragen en naar ons opsturen:

DUO Klantenservice
Postbus 50103
9702 GC Groningen

Simple as that.
pi_75783407
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:36 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Met stufi bedoel je studiefinanciering en met gewone toelage de basisbeurs? Ieder jaar hebben we nieuwe inkomensgegevens nodig. Voor je studiefinanciering 2010 hebben we de inkomensgegevens van 2008 nodig. We wisselen automatisch uit met de belastingdienst maar soms lukt dat niet of pas later. Kan een aantal redenen hebben, bijvoorbeeld dat je ouders pas later aangifte bij de belastingdienst gedaan hebben.

Om het proces te versnellen kun je je ouders even laten bellen met de Belastingtelefoon, inkomensverklaring (ook wel IB60 genoemd) van 2008 laten opvragen en naar ons opsturen:

DUO Klantenservice
Postbus 50103
9702 GC Groningen

Simple as that.
Dankjewel voor je reactie

Dat hadden ze ondertussen via de telefoon ook al verteld Alleen mijn moeder blijkt dus nog niets van 2008 te hebben geregeld. Dat krijgt ze natuurlijk op kort termijn ook niet meer voor elkaar Fijn
pi_75783511
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie

Dat hadden ze ondertussen via de telefoon ook al verteld Alleen mijn moeder blijkt dus nog niets van 2008 te hebben geregeld. Dat krijgt ze natuurlijk op kort termijn ook niet meer voor elkaar Fijn
Das zuur idd. Dan maar wachten op je geld. Als je er recht op hebt krijg je het toch wel met terugwerkende kracht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')