Als je hem al hebt aangevraagd met zo'n aanvraagformulier in november: ik geef je weinig goede kans: bel evt. even.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:35 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb m ook nog niet.
Ik blijf gvd niet aan de gang. Moet ze nu voor 15e keer mn pasfoto hebben zeker...
Ik kreeg 10 november een formulier thuis: ik vul hem in en stuur hem dezelfde dat terug, met een pasfoto erop en zélfs een naam en OV nummer achterop de foto zoals het moest. Ik stuur hem terug enquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:39 schreef Lkw het volgende:
De meeste mensen zijn niet in staat om zelfs maar de kleinste dingetjes foutloos en binnen de voorgeschreven tijd te doen. Daarom is het binnen de meeste bedrijven en instellingen een enorme teringzooi. Helaas, helaas.
Zeg dat wel. Die bedrijven hebben als het goed is al mijn gegevens allang + pasfoto. Daarna heb ik ook nog eens dat kloteformulier volledig ingevuld en op tijd zelfsquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:39 schreef Lkw het volgende:
De meeste mensen zijn niet in staat om zelfs maar de kleinste dingetjes foutloos en binnen de voorgeschreven tijd te doen. Daarom is het binnen de meeste bedrijven en instellingen een enorme teringzooi. Helaas, helaas.
Dat dus.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik kreeg 10 november een formulier thuis: ik vul hem in en stuur hem dezelfde dat terug, met een pasfoto erop en zélfs een naam en OV nummer achterop de foto zoals het moest. Ik stuur hem terug en!!!
1,5 week kon het duren, aldus de mevrouw aan de telefoon.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:46 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Dat dus.
Hier hetzelfde probleem. Gisteren gebeld zoals in de FAQ op de website staat. Een medewerker zou mij de status kunnen geven van mijn aanvraag. In plaats daarvan werd me doodleuk verteld dat ik een nieuw formulier moest aanvragen en hem nog eens moest indienenGeen idee hoe lang het duurt voordat ik een nieuw formulier krijg....
+ nog eens 2 weken verwerkingstijd.. Kerst zit er ook nog tussen. Hopelijk heb ik hem voor 1 januari danquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
1,5 week kon het duren, aldus de mevrouw aan de telefoon.
Maar vanaf 1 januari word je met je oude OV-kaart gewoon geweigerd en zul je dus moeten betalen voor een tijdelijke (anonieme)chipkaart?quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:25 schreef Q.E.D. het volgende:
De IB-Groep kan het in ieder geval niet oplossen... Voor januari hebben ze extra telefoonmiepen gehuurd om alle vragen te beantwoorden. Het schijnt dat er twee instanties zijn die beide het probleem bijelkaar neer leggen.
Je moet gewoon op je brief wachten en tot die tijd je OV-kaartje meenemen.
Ik zal de conducteur een bewijs laten zien dat ik recht heb op een OV-kaart en dat de overheid er een zootje van maakt. Moet kunnen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:26 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Maar vanaf 1 januari word je met je oude OV-kaart gewoon geweigerd en zul je dus moeten betalen voor een tijdelijke (anonieme)chipkaart?
En in januari heb je dan dus een probleem..quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:26 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik heb overigens nog nooit een brief ontvangen, alleen een e-mail met een plaatje. Dus ik blijf mooi met m'n OV-kaart van 2009 reizen.![]()
![]()
Tenzij ze hem alsnog opsturen natuurlijk.
Ja, ik geef je groot gelijk daar niet van. Maar ik kan ook wel begrijpen dat ze dit niet accepteren en doodleuk een boete uitschrijven.. Dan ben je verder van huis dan nu ervoor zorgen dat je een chipkaart krijgt. In beide gevallen een hoop gedoe maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:27 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik zal de conducteur een bewijs laten zien dat ik recht heb op een OV-kaart en dat de overheid er een zootje van maakt. Moet kunnen.
''Een bewijs''?quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:27 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik zal de conducteur een bewijs laten zien dat ik recht heb op een OV-kaart en dat de overheid er een zootje van maakt. Moet kunnen.
Ik heb geen brief gekregenquote:Wat betekent het voor mij?
Je krijgt in november een brief van de IB-Groep. Daarin kun je lezen welk abonnement voor je klaarstaat en wanneer en hoe je je abonnement kunt activeren.
Reis je in 2009 al met een Studenten OV-chipkaart, bijvoorbeeld in Amsterdam of Rotterdam? Ook dan krijg je in november een brief en moet je je abonnement voor 2010 activeren.
Bijvoorbeeld een uitdraai van je stufi overzicht. Daar staat op: OV 2009-2010quote:
Zo fijn zijn als wij dan ook instructies kregen...quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:43 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik denk trouwens dat de NS al lang van dit probleem afweet en dat ze instructies meegeven aan conducteurs.
Ze vertellen iedereen dus wat anders, wat een verrassingquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:09 schreef Meddo het volgende:
tvp, ook in november aangevraagd![]()
gisteren ook gebeld, vrouw zij dat ik nog maar even moest wachten en heeft niks over foute systemen gezegd
En ze zetten ook niet even zo een formuliertje online wat je kunt printenquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:11 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ze vertellen iedereen dus wat anders, wat een verrassing
Ze scannen de foto in en vernietigen het origineel. Dus waarom het niet digitaal kan.....quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:22 schreef Meddo het volgende:
[..]
En ze zetten ook niet even zo een formuliertje online wat je kunt printenOf nog beter, digitaal aanvragen. Studenten hebben toch allemaal een digid.
Of plakken ze je echte foto op de kaart?
Ik ook.. maar ben die kwijt volgens mij... En nu te lui om iets nieuws te regelenquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:52 schreef ShiroYasha het volgende:
lol..
Ik kreeg hem zomaar met de post een jaar geleden ofzo..
Was helemaal vergeten dat ik ooit een pasfoto had ingeleverd
Simpel toch?
Ik denk hetquote:Op donderdag 10 december 2009 17:25 schreef wikwakka2 het volgende:
ben ik de enige bij wie het in één keer goed ging? Ik heb één pasfoto ingeleverd en binnen een maand () kreeg ik hem in huis.
Wacht even, ik heb nou al 2 jaar die OV chipkaart, maar uit dit verhaal lijkt het net of ik ook mijn reisrechten moet opladenquote:Op donderdag 10 december 2009 17:31 schreef Meddo het volgende:
DEN HAAG - De studentenbonden zijn er nog niet helemaal gerust op dat het goed komt met de invoering van de ov-chipkaart voor studenten. Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het 'terecht' dat de invoering is uitgesteld tot eind januari. „We hopen wel dat het goed gaat en studenten hun kaart kunnen gaan gebruiken.”
Dit zei Oosterwijk donderdag na overleg met minister Ronald Plasterk (Onderwijs). Studenten zouden vanaf 16 december tot 1 januari hun 'reisrechten' op hun ov-chipkaart bij ongeveer duizend oplaadpalen in het land kunnen opladen. Maar de vervoerbedrijven hebben na testen uit vrees voor te lange wachtrijen - het gaat om ongeveer 650.000 studenten - de periode verlengd tot eind januari. Volgens een woordvoerder kunnen de studenten tot dan zonder problemen blijven reizen, ook in Amsterdam en Rotterdam.
De studenten zullen uitgebreid worden geïnformeerd via een website en een call center, over waar en wanneer ze terecht kunnen om hun kaart (week- of weekeindekaart) te activeren. „We zullen alles uit de kast halen om mensen te helpen”, aldus de zegsman. Ook ov-bedrijven en hun medewerkers zullen over de nieuwe planning worden ingelicht.
De LSVb 'baalt' ervan dat 1 januari niet gehaald wordt. „We hadden al heel veel zorgen over de kaart. Nog steeds hebben niet alle studenten er een, zo'n tien procent heeft de kaart niet. Nu zijn er technische problemen”, aldus Oosterwijk. Hij kaarte de zaak daarom aan bij de minister in een al langer gepland gesprek.
Volgens de woordvoerder van de minister krijgen de studenten een dezer dagen een brief van de IB-groep, de instantie in Groningen die onder andere de studiefinanciering regelt, over de nieuwe procedure.
Dat moet je ookquote:Op donderdag 10 december 2009 17:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wacht even, ik heb nou al 2 jaar die OV chipkaart, maar uit dit verhaal lijkt het net of ik ook mijn reisrechten moet opladen
Fijn ook dat ik daar een brief of iets dergelijks van heb gehad...quote:
hoe lang ongeveer? vier, vijf, zes weken?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:18 schreef marleenhoofd- het volgende:
Ik kreeg hem net gister binnenHad hem trouwens ook al lang geleden aangevraagd..
Ik kreeg een brief dat ik hem voor 1 november moest aanvragen, dat heb ik toen een paar dagen ervoor gedaan, dus ja ongeveer 6 wekenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
hoe lang ongeveer? vier, vijf, zes weken?
Inderdaad echt belachelijk, sprak er een vriend over en die wist ook van niets, die had wel in oktober een brief gehad dat hij in november een brief met meer info zou krijgen, we leven ondertussen al weer in december...quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Maar hoe en wat en waar en wanneer dan precies? Fijn dat wij daar ook allemaal over weten
Maar dat aanvraagformulier moet je toch opsturen of ben ik nou gek?quote:Studenten die de kaart nu nog moeten aanvragen en hem pas na 1 januari zullen ontvangen, mogen van de vervoersbedrijven reizen op vertoon van hun aanvraagformulier. Daarbij moeten ze wel kunnen aantonen of ze voor een week- of een weekendkaart hebben gekozen, zegt een woordvoerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |