abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75031761
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:01 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Kan je zelf invullen. Maar denk erom dat Studielink het NIET doorgeeft aan de IB-Groep. Dat moet je nog even apart doen via Mijn IB-Groep of met een wijzigingsformulier.
Thanks

Zal het zsm doen
pi_75033652
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb ook een vraag, ik heb de IB groep website al doorgespit maar kon er niet een heel duidelijk antwoord op vinden.

Hier is de situatie: Ik ben gestopt met universitaire studie en (vooraan) begonnen op het HBO. Ik heb op de uni 3 jaar stufi verbruikt. Nu heb ik dus, als ik het goed heb, nog 1 jaar over. Dat is dit jaar. Daarna kan ik nog 3 jaar lenen. Nou hoop ik het te kunnen doen met een nullening.
Daar zit het hem in. Met een 'nullening' krijg je nog een OV studentenkaart. En er staat iets op de website van dat die dan onder de prestatiebeurs valt. Betekent dat, dat als ik mijn diploma haal ik die laatste jaren OVkaart niet hoef terug te betalen? En als ik wél geld leen, is het dan hetzelfde met de OVkaart (dus wel gebruik, niet terugbetalen) ?
De OV-studentenkaart (of straks het studentenreisproduct) blijft altijd onder de prestatienormen vallen. Ook in de leenfase, ongeacht je een bedrag leent of een nullening hebt. Dus wanneer jij in de leenfase je OV houdt en je haalt netjes een diploma binnen je termijn wordt ook je voorlopige OV-lening omgezet naar een gift.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75033706
Dank je wel
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75038718
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je je chipkaart had nadat je je pasfoto had opgestuurd?
You dream it, I live it.
pi_75038973
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:55 schreef Meddo het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je je chipkaart had nadat je je pasfoto had opgestuurd?
2 a 4 weken.
pi_75065731
Zelf wil ik in februari beginnen aan de TU/e Technische Informatica (zit nu op Hogeschool Zuyd Heerlen (Informatica), waar ik per februari 2010 mijn P zal behalen).

Klopt het dat ik deze HBO studie kan "wijzigen" in een WO studie zonder verdere rompslomp (klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn en ik ben me ervan bewust dan nog maar 3 jaar stufi te krijgen).

Iemand hier ervaring mee?
'let me hit you with some knowledge' - White Goodman
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 19:40:50 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75066000
Wijziging doorgeven denk ik ! Mijn MBO > HBO heb ik ook gewoon via een wijziging ingevuld, weliswaar via de balie van het IBG zelf.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_75066340
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:40 schreef Renesite het volgende:
Wijziging doorgeven denk ik ! Mijn MBO > HBO heb ik ook gewoon via een wijziging ingevuld, weliswaar via de balie van het IBG zelf.
Ja dat heb ik zelf ook gedaan een jaartje terug, alleen gelden HBO en WO beiden voor hoger onderwijs in tegenstelling tot MBO vs HBO. Dus er wijzigt vrijwel niks qua opleiding alleen qua niveau/instelling.

Zo geld dit hbo jaar hetzelfde als 1 wo jaar (financieel gezien) als ik mij niet vergis
'let me hit you with some knowledge' - White Goodman
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 19:51:40 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75066402
Klopt, dat had ik er achteraf wel bij kunnen zetten: jaartechnisch maakt het ze geen snars uit wat dat betreft, over 3 jaar is je 'budget' op.
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:32:11 #35
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75069484
Ik wil nu stoppen met mijn WO studie na 1.5 jaar. Als ik dan mijn stufi stop en in September '10 een HBO opleiding ga doen krijg ik dan 2.5 jaar stufi nog? En kan ik dan in de tussentijd een nullening doen zodat ik nog OV heb?
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 22:15:50 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75071274
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:32 schreef Cosmo. het volgende:
Ik wil nu stoppen met mijn WO studie na 1.5 jaar. Als ik dan mijn stufi stop en in September '10 een HBO opleiding ga doen krijg ik dan 2.5 jaar stufi nog? En kan ik dan in de tussentijd een nullening doen zodat ik nog OV heb?
De OV houd je niet, helaas...
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:37:29 #37
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_75074364
Ok. Maar IBG gaat niet zeuren dat ik een half jaar niks doe ofzo?
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 23:40:20 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75074458
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:37 schreef Cosmo. het volgende:
Ok. Maar IBG gaat niet zeuren dat ik een half jaar niks doe ofzo?
Nee? Tijdelijk stopzetten en daarna aanzetten. Mogelijk mag je een overbrugging doen, dan moet je eventjes bellen. Die was toentertijd bij mijn broer kosteloos... Al ging dat om 3 maanden.
  vrijdag 27 november 2009 @ 23:47:20 #39
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
  Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 09:22:29 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75079041
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:47 schreef Cosmo. het volgende:
Overbrugging?
Mijn broer heeft voor een tijd tussen 2 studies (3maanden) een overbrugging gekregen. Het naadje van de kous weet ik er niet van...
pi_75079816
Deze week maar even achter mijn OV kaart gegaan. Had begin September al een pasfoto ingeleverd. Rond Oktober stond op de site dat ik hem binnenkort kon verwachten. Tot nu toe niks gehad, dus had ze Dinsdag even gebeld. 'Ja, je OV kaart is de 12e van Oktober naar je toe verzonden.' Nooit wat ontvangen, postbode vast meegenomen ofzo. Gelukkig heb ik die nu gedeactiveerd en moet wachten op een formulier om een nieuwe aan te vragen. Lekker weer, waarom verzenden ze die shit dan ook niet onder rembours of gewoon ophalen bij het postkantoor.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_75131129
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:36 schreef ROFLOL het volgende:
Deze week maar even achter mijn OV kaart gegaan. Had begin September al een pasfoto ingeleverd. Rond Oktober stond op de site dat ik hem binnenkort kon verwachten. Tot nu toe niks gehad, dus had ze Dinsdag even gebeld. 'Ja, je OV kaart is de 12e van Oktober naar je toe verzonden.' Nooit wat ontvangen, postbode vast meegenomen ofzo. Gelukkig heb ik die nu gedeactiveerd en moet wachten op een formulier om een nieuwe aan te vragen. Lekker weer, waarom verzenden ze die shit dan ook niet onder rembours of gewoon ophalen bij het postkantoor.
Bedoel je de OV-studentenkaart of de Studenten OV-chipkaart? Zijn twee verschillende dingen. De OV-studentenkaart is een product van de IB-Groep en kan je alleen afhalen bij het postkantoor, wordt nóóit opgestuurd. De Studenten OV-chipkaart is geen product van de IB-Groep maar van de OV-chipkaart zelf, dus dan zal je daar moeten klagen.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75149250
Ik heb eigenlijk 1 vraag. Ik heb dus ook die OV-studentenkaart die onder de prestatiebeurs valt. Maar omdat 1 van mijn ouders bij de NS werkt, bezit ik al een vervoerbewijs om gratis met de trein te reizen. Ik heb die hele kaart dus eigenlijk niet echt nodig. Nu hoorde ik van iemand dat het mogelijk is om de kaart in te leveren en mogelijk zelfs in plaats van die kaart extra studiefinanciering te krijgen. Ik kan hierover alleen niets op de IB-groep website vinden. Wat zijn de mogelijkheden?
pi_75149438
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:09 schreef Justinn het volgende:
Ik heb eigenlijk 1 vraag. Ik heb dus ook die OV-studentenkaart die volgens mij ook onder de prestatiebeurs valt. Maar omdat 1 van mijn ouders bij de NS werkt, bezit ik al een vervoerbewijs om gratis met de trein te reizen. Ik heb die hele kaart dus eigenlijk niet echt nodig. Nu hoorde ik van iemand dat het mogelijk is om de kaart in te leveren en mogelijk zelfs in plaats van die kaart extra studiefinanciering te krijgen. Ik kan hierover alleen niets op de IB-groep website vinden. Wat zijn de mogelijkheden?
Als je hem inlevert bouw je geen schuld op. Geld ervoor krijgen kan niet.
You dream it, I live it.
pi_75149532
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:13 schreef Meddo het volgende:

[..]

Als je hem inlevert bouw je geen schuld op. Geld ervoor krijgen kan niet.
En hoe gaat dat inleveren in zijn werk dan? Ik krijg daarnaast gewoon studiefinanciering, dus ik bouw wel degelijk een schuld op.
  maandag 30 november 2009 @ 17:20:01 #46
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_75149776
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:15 schreef Justinn het volgende:

[..]

En hoe gaat dat inleveren in zijn werk dan? Ik krijg daarnaast gewoon studiefinanciering, dus ik bouw wel degelijk een schuld op.
Inleveren kan je doen op het postkantoor, of je haalt aan het eind van dit jaar gewoonweg niet het OV-chipkaart abonnement op. Bedenk dan wel dat je dan dus niet meer gratis met de bus kan, alleen met de trein!

Je kan alleen extra geld krijgen als je ergens reist waar je niets aan die OV-chipkaart zou hebben, bijvoorbeeld als je enkele maanden in het buitenland gaat studeren (of als je zo erg in the middle of nowhere woont dat er geen bushalte in de buurt is, maar die kans is klein).
pi_75160232
Als ik kijk naar de bijverdiengrens, wordt er gesproken over verzamelinkomen.. als ik mijn bruto inkomen van alle maanden van mijn werkgevers optel, zit ik dan altijd goed? of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
  maandag 30 november 2009 @ 21:36:00 #48
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_75161595
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Als ik kijk naar de bijverdiengrens, wordt er gesproken over verzamelinkomen.. als ik mijn bruto inkomen van alle maanden van mijn werkgevers optel, zit ik dan altijd goed? of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Eventuele (grote) schenkingen moet je daar als het goed is ook bij optellen.
pi_75161855
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:36 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Eventuele (grote) schenkingen moet je daar als het goed is ook bij optellen.
Die heb ik toch niet..

maar waarom ik dat vraag.. dit jaar wordt het misschien net wel, net niet die grens voorbij. en vorig jaar was mijn jaarloon op mijn jaaropgaaf een stuk lager dan wanneer ik de bruto maandbedragen allemaal optel dus daarom vind ik dat een beetje vaag...
pi_75166101
Eind oktober heb ik mijn gehele studieschuld in één keer afgelost, er zijn echter een tweetal vreemde zaken in mijn optiek waar jullie mij misschien mee kunnen helpen. In de brief stond een bedrag van ¤ 7885,33 dat mijn studieschuld zou zijn en dat ik in één keer kon aflossen en online op ib-groep.nl staat dat mijn studieschuld een bedrag van ¤ 7696,11 is. Enig idee waarom ze twee verschillende bedragen gebruiken en waar dat verschil vandaan komt?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat een betaling überhaupt verwerkt wordt, vind meer dan een maand eigenlijk al behoorlijk veel namelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')