abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75432021
Belachelijk systeem met dat uitchecken. En wat als je niet meteen uitcheckt, maar later op de dag? Wat willen ze doen?
pi_75432460
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:18 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Nee, de OV-studentenkaart verdwijnt per 1 januari 2010. Hier heeft de IB-Groep ook niet om gevraagd, we hadden hem liever gehouden. Het is landelijk ingevoerd dat er één vervoersbewijs moet komen: de ov-chipkaart. En daar moet ook de IB-Groep in mee, het enige wat wij doen is een abonnement klaarzetten wat je op je ov-chipkaart kunt laden. En we nemen nu langzaam afscheid van onze mooie OV-studentenkaart

Ik verwacht ook énorm veel problemen (voor zover die er nu nog niet zijn) met de invoering van de ovchip, in- en uitchecken, opladen, saldo afschrijven etc.
Ja dat, maar ook dat sommige openbaar vervoer voorzieningen nog geen palen hebben, of ze nog maar net hebben neergezet
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75451023
En dan reis je zondag op saldo met je weekOV, kom je net onder de 0¤ uit en kun je maandag pas gratis reizen als je je saldo weer boven de 0¤ hebt getild
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75549396
Misschien dat iemand mij kan adviseren,

Vorig jaar geslaagt voor MBO, toen ingeschreven voor HBO. echter pas in september de wijziging doorgegeven aan de IB-Groep. Me digid was verlopen etc... echter nu willen ze het geld verrekenen voor die periode(OV en stufi). Echter was ik al direct ingeschreven voor HBO. kortom kan ik dit terugdraaien? of worden die bezwaarschriften echt weggegooit

alvast bedankt
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_75553124
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:19 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Ja.
Weet niet wat je uitschrijfdatum is, maar evt. nog je OV-studentenkaart inleveren? Als je uitschrijfdatum na 1 december ligt hoef je hem niet in te leveren, dan verloopt hij namelijk automatisch per 1 januari 2010.
Ok
Danku
pi_75593837
Kick, iemand nog tips?
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_75594472
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:05 schreef MasterDisaster het volgende:
Misschien dat iemand mij kan adviseren,

Vorig jaar geslaagt voor MBO, toen ingeschreven voor HBO. echter pas in september de wijziging doorgegeven aan de IB-Groep. Me digid was verlopen etc... echter nu willen ze het geld verrekenen voor die periode(OV en stufi). Echter was ik al direct ingeschreven voor HBO. kortom kan ik dit terugdraaien? of worden die bezwaarschriften echt weggegooit

alvast bedankt
gewoon niet mee akkoord gaan. aangetekende brief (handtekening retour) sturen met daarin je bezwaar en reden waarom je bezwaar maakt en uiteraard kopiën van de bewijslast naar ze toe sturen. Vergeet niet om je verzoek en de periode waarin je uiterlijk reactie verwacht in de laatste alinea nog even te benadrukken.

Ik had datzelfde gezeik met verhuizingen die ik volgens de ib-groep te laat doorgegeven had waardoor ze vonden dat ik weer thuis woonde. Ik moest drie aparte bezwaarschriften indienen om alle duur hun gemaakte fouten te herstellen. ben uiteindelijk na een jaar volledig als uitwonend tijdens mijn geregistreerd en is er zo'n 6000 euro kwijtgescholden. het bizarre was dat ik drie keer exact dezelfde bewijslast heb meegestuurd
pi_75628246
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:46 schreef MasterDisaster het volgende:
Kick, iemand nog tips?
Goed je berichten lezen
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:13:40 #84
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75666450
Iemand succes met het aanvechten van een OV-jaarkaartboete? Ik heb - samen met de rest van m'n klas - onterecht een OV-jaarkaart ontvangen. (Achtergrond: Ik zit op het MBO, afdeling vavo. Ik doe dus eigenlijk havo 5 maar op alle papieren staat MBO, en dat was ook het enige wat ik bij de IB-groep kon selecteren bij het aanvragen van tegemoetkoming) Geen idee dat ik er geen recht op had en school heeft er nooit iets over gezegd, maar vandaag bij de IB-Groep zeiden ze dat ik een boete van 550 euro mag betalen. En ik heb hem nooit gebruikt! Ik heb geen OV nodig en heb er dan ook nooit om gevraagd, ik kreeg gewoon een ophaalbrief thuisgestuurd in augustus.

Kan ik ergens m'n recht op verhalen? Ik vind dit een zeer belachelijke manier van zaken doen, zeker omdat heel de klas de pineut is en degenen die niet naar de IB groep gegaan zijn vandaag, een nog veel hogere boete te wachten staat.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_75667818
Als je de OV niet opgehaald hebt is er toch niets aan de hand?
  dinsdag 15 december 2009 @ 22:40:04 #86
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75670087
Ik heb hem wel opgehaald, ik dacht dat het wel handig kon zijn mocht ik het OV nodig hebben. Aangezien ik die brief kreeg ging ik er maar van uit dat ik er gewoon recht op had.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_75670512
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Iemand succes met het aanvechten van een OV-jaarkaartboete? Ik heb - samen met de rest van m'n klas - onterecht een OV-jaarkaart ontvangen. (Achtergrond: Ik zit op het MBO, afdeling vavo. Ik doe dus eigenlijk havo 5 maar op alle papieren staat MBO, en dat was ook het enige wat ik bij de IB-groep kon selecteren bij het aanvragen van tegemoetkoming) Geen idee dat ik er geen recht op had en school heeft er nooit iets over gezegd, maar vandaag bij de IB-Groep zeiden ze dat ik een boete van 550 euro mag betalen. En ik heb hem nooit gebruikt! Ik heb geen OV nodig en heb er dan ook nooit om gevraagd, ik kreeg gewoon een ophaalbrief thuisgestuurd in augustus.

Kan ik ergens m'n recht op verhalen? Ik vind dit een zeer belachelijke manier van zaken doen, zeker omdat heel de klas de pineut is en degenen die niet naar de IB groep gegaan zijn vandaag, een nog veel hogere boete te wachten staat.
Realiseer je je wel dat dit een fout van school is? Dat zij aangeven dat je mbo doet, terwijl je eigenlijk vavo doet. Je kan dan wel ingeschreven staan bij een ROC maar je onderwijssoort is ontzettend belangrijk voor de juiste financiering. Als je dit al ergens op kunt verhalen (kosten) zal dat op de onderwijsinstelling zijn. De IB-Groep heeft in deze situatie geen fouten gemaakt.

Ik vraag me wel af, hoe je dit zelf niet eerder door gehad hebt je merkt toch aan werkelijk álles - lesmateriaal, boeken, inhoud etc - dat je vavo (havo) doet en geen mbo.

Jij had recht op een tegemoetkoming scholieren, en niet op studiefinanciering.
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75670583
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb hem wel opgehaald, ik dacht dat het wel handig kon zijn mocht ik het OV nodig hebben. Aangezien ik die brief kreeg ging ik er maar van uit dat ik er gewoon recht op had.
"Ergens gewoon maar vanuit gaan'' is natuurlijk niet heel handig. De verantwoording blijft áltijd bij jezelf liggen. Wanneer jij een ww uitkering aanvraagt, omdat je in de veronderstelling bent dat je daar recht op hebt maar het niet hebt, moet je dat ook terug betalen. En dat is in dit geval niet anders. De verantwoording ligt bij jou.
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:12:44 #89
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75671319
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:51 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Realiseer je je wel dat dit een fout van school is? Dat zij aangeven dat je mbo doet, terwijl je eigenlijk vavo doet. Je kan dan wel ingeschreven staan bij een ROC maar je onderwijssoort is ontzettend belangrijk voor de juiste financiering. Als je dit al ergens op kunt verhalen (kosten) zal dat op de onderwijsinstelling zijn. De IB-Groep heeft in deze situatie geen fouten gemaakt.

Ik vraag me wel af, hoe je dit zelf niet eerder door gehad hebt je merkt toch aan werkelijk álles - lesmateriaal, boeken, inhoud etc - dat je vavo (havo) doet en geen mbo.

Jij had recht op een tegemoetkoming scholieren, en niet op studiefinanciering.
Ja ik weet uiteraard wel dat ik daar havo doe, maar ik dacht dat ik - omdat de school zichzelf onder mbo declareert - wel recht had op een OV. Ook omdat ik vorig jaar al zag dat er zeer veel met een OV kaart liepen, die hebben nu dus ook allemaal een boete.

En ja, ergens maar vanuit gaan is misschien niet altijd de beste oplossing, maar als ik over elke brief moet gaan bellen die ik krijg... zoals ik al zei dacht ik dus dat ik wel degelijk onder de gerechtigde groep viel.

Maar goed, ik probeer wel gewoon om bezwaar aan te tekenen dan, en anders maar op school verhaal halen... want 550 euro kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben al blut met het terugbetalen van de studiefinanciering, ik heb geen baan en geen inkomen, dus 550 is echt een ramp
pi_75671640
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:12 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja ik weet uiteraard wel dat ik daar havo doe, maar ik dacht dat ik - omdat de school zichzelf onder mbo declareert - wel recht had op een OV. Ook omdat ik vorig jaar al zag dat er zeer veel met een OV kaart liepen, die hebben nu dus ook allemaal een boete.

En ja, ergens maar vanuit gaan is misschien niet altijd de beste oplossing, maar als ik over elke brief moet gaan bellen die ik krijg... zoals ik al zei dacht ik dus dat ik wel degelijk onder de gerechtigde groep viel.

Maar goed, ik probeer wel gewoon om bezwaar aan te tekenen dan, en anders maar op school verhaal halen... want 550 euro kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben al blut met het terugbetalen van de studiefinanciering, ik heb geen baan en geen inkomen, dus 550 is echt een ramp
Bezwaar aantekenen is altijd je recht. Ik verwacht niet dat het veel uithaalt maar je kunt het altijd proberen. Wil ik je adviseren om vooral goed te motiveren waarom jij vindt dat je in je gelijk staat. Probeer eventueel bewijsstukken mee te sturen die in je voordeel kunnen werken, zoals inschrijfbrieven of onderwijsovereenkomsten van school waar op staat dat je als mbo-student stond ingeschreven. Bezwaarschrift kan naar onderstaand adres:

Informatie Beheer Groep
Bezwaar en Beroep
Postbus 50081
9702 EA Groningen

Wil je wel even helpen herinneren dat een bezwaar geen uitstel van betaling geeft. Gewoon betalen dus, anders komt het uiteindelijk bij de deurwaarder en dat wil je niet. Wanneer je bezwaar toch gegrond wordt verklaard krijg je het betaalde bedrag terug. Die ¤550,- hoef je overigens niet in één keer terug te betalen. Je kunt het best even om een betalingsregeling verzoeken. Het formulier download je via de volgende link:
http://www.ib-groep.nl/Images/8285D_12_tcm7-428.pdf

Succes!
pi_75675467
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:45 schreef RRGJL het volgende:
Belachelijk systeem met dat uitchecken. En wat als je niet meteen uitcheckt, maar later op de dag? Wat willen ze doen?
Een pak slaag geven.

Geen idee, ben wel benieuwd?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_75703173
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:21 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Bezwaar aantekenen is altijd je recht. Ik verwacht niet dat het veel uithaalt maar je kunt het altijd proberen. Wil ik je adviseren om vooral goed te motiveren waarom jij vindt dat je in je gelijk staat. Probeer eventueel bewijsstukken mee te sturen die in je voordeel kunnen werken, zoals inschrijfbrieven of onderwijsovereenkomsten van school waar op staat dat je als mbo-student stond ingeschreven. Bezwaarschrift kan naar onderstaand adres:

Informatie Beheer Groep
Bezwaar en Beroep
Postbus 50081
9702 EA Groningen

Wil je wel even helpen herinneren dat een bezwaar geen uitstel van betaling geeft. Gewoon betalen dus, anders komt het uiteindelijk bij de deurwaarder en dat wil je niet. Wanneer je bezwaar toch gegrond wordt verklaard krijg je het betaalde bedrag terug. Die ¤550,- hoef je overigens niet in één keer terug te betalen. Je kunt het best even om een betalingsregeling verzoeken. Het formulier download je via de volgende link:
http://www.ib-groep.nl/Images/8285D_12_tcm7-428.pdf

Succes!
Dankjewel Ik zal proberen om zo duidelijk mogelijk al m'n standpunten aan te voeren en dan hoop ik maar dat ze het serieus bekijken...
pi_75705144
Sinds juli dit jaar ontvang ik stufi. Gewone toelage + aanvullende beurs (bijna maximaal). Alleen nu staat er ineens dat ik vanaf 1 januari nog maar de gewone toelage krijg en niets meer ?!? Moet je dat dan opnieuw aanvragen? Of is het zo dat ik gewoon pech heb en kan fluiten naar mijn centen? Want als dit zo is kan ik dus niet op mezelf

Ik heb via ibgroep -> digi-id al geprobeerd om 'm opnieuw aan te vragen, maar toen kreeg ik hetzelfde. Ik kon niet eens de optie selecteren gewone toelage + aanvullende beurs. Enkel maar gewone toelage + aanvullende beurs + lening. Volgens mij klopt dat niet?
pi_75705229
Gewone toelage + niks of gewone toelage + aanvullende beurs van 0? Dan kan het zijn dat de gegevens van je ouders nog niet bekend zijn.
You dream it, I live it.
pi_75706099
Welke gegevens hebben ze nodig dan? In juni is alles aangeleverd om het te laten berekenen?
pi_75706215
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:41 schreef Puala het volgende:
Welke gegevens hebben ze nodig dan? In juni is alles aangeleverd om het te laten berekenen?
Dat moet elk jaar opnieuw, gewoon inkomen gegevens van de belasting hebben ze geloof ik nodig. Is bij mij vaak pas in oktober dat die bekend zijn. Dan krijg je in één keer de aanvullende beurs van een paar maanden.
You dream it, I live it.
pi_75781913
Ik kreeg vandaag een leuk mailtje;

"Er staan 1 of meerdere nieuwe berichten voor je klaar. Je vindt de berichten in
Mijn IB-Groep onder het tabblad Post bij 'Mijn gegevens'."

Er is iets toegekend maar ik kan niet zien wat, want zodra ik de pdf probeer te downlaoden krijg ik een 0kb bestand. Ook mijn oude berichten zijn nu opeens 0kb.
Hebben hier meer mensen last van of ben ik de enige?
pi_75782475
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:21 schreef Puala het volgende:
Sinds juli dit jaar ontvang ik stufi. Gewone toelage + aanvullende beurs (bijna maximaal). Alleen nu staat er ineens dat ik vanaf 1 januari nog maar de gewone toelage krijg en niets meer ?!? Moet je dat dan opnieuw aanvragen? Of is het zo dat ik gewoon pech heb en kan fluiten naar mijn centen? Want als dit zo is kan ik dus niet op mezelf

Ik heb via ibgroep -> digi-id al geprobeerd om 'm opnieuw aan te vragen, maar toen kreeg ik hetzelfde. Ik kon niet eens de optie selecteren gewone toelage + aanvullende beurs. Enkel maar gewone toelage + aanvullende beurs + lening. Volgens mij klopt dat niet?
Met stufi bedoel je studiefinanciering en met gewone toelage de basisbeurs? Ieder jaar hebben we nieuwe inkomensgegevens nodig. Voor je studiefinanciering 2010 hebben we de inkomensgegevens van 2008 nodig. We wisselen automatisch uit met de belastingdienst maar soms lukt dat niet of pas later. Kan een aantal redenen hebben, bijvoorbeeld dat je ouders pas later aangifte bij de belastingdienst gedaan hebben.

Om het proces te versnellen kun je je ouders even laten bellen met de Belastingtelefoon, inkomensverklaring (ook wel IB60 genoemd) van 2008 laten opvragen en naar ons opsturen:

DUO Klantenservice
Postbus 50103
9702 GC Groningen

Simple as that.
pi_75783407
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:36 schreef GLITCH. het volgende:

[..]

Met stufi bedoel je studiefinanciering en met gewone toelage de basisbeurs? Ieder jaar hebben we nieuwe inkomensgegevens nodig. Voor je studiefinanciering 2010 hebben we de inkomensgegevens van 2008 nodig. We wisselen automatisch uit met de belastingdienst maar soms lukt dat niet of pas later. Kan een aantal redenen hebben, bijvoorbeeld dat je ouders pas later aangifte bij de belastingdienst gedaan hebben.

Om het proces te versnellen kun je je ouders even laten bellen met de Belastingtelefoon, inkomensverklaring (ook wel IB60 genoemd) van 2008 laten opvragen en naar ons opsturen:

DUO Klantenservice
Postbus 50103
9702 GC Groningen

Simple as that.
Dankjewel voor je reactie

Dat hadden ze ondertussen via de telefoon ook al verteld Alleen mijn moeder blijkt dus nog niets van 2008 te hebben geregeld. Dat krijgt ze natuurlijk op kort termijn ook niet meer voor elkaar Fijn
pi_75783511
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie

Dat hadden ze ondertussen via de telefoon ook al verteld Alleen mijn moeder blijkt dus nog niets van 2008 te hebben geregeld. Dat krijgt ze natuurlijk op kort termijn ook niet meer voor elkaar Fijn
Das zuur idd. Dan maar wachten op je geld. Als je er recht op hebt krijg je het toch wel met terugwerkende kracht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')