Als je uitwonend bent, dan kan je in totaal dit lenen/krijgen:quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:53 schreef MoneyTalks het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb maximale lening bij IB Groep aangevraagd (tijdelijk, zit even krap bij kas). Nu staat op de site van de IB Groep dat het maximum dat je per maand kan lenen 282,35 is voor uitwonende studenten.
Maar in " Mijn IB-Groep" staat bij betalingen dat ik gewoon ¤528,46 aan lening krijg (exclusief basisbeurs en collegegeldkrediet!)!
Kan iemand dit verklaren? Ik vind het overigens geen probleem, want hoe sneller ik het geld heb, hoe sneller ik de hoogte van de lening weer kan verlagen
Nee volgens die site Mijn IB-Groep ga ik ¤844,69 krijgen (basisbeurs 266,23 + lening 528,46 euro + collegeldkrediet 50 euro)quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Als je uitwonend bent, dan kan je in totaal dit lenen/krijgen:
Basisbeurs ¤ 259,76
Aanvullende beurs ¤ 233,27
Lenen ¤ 282,35
Collegegeldkrediet ¤ 135,00
Totaal ¤ 910,38
Jij krijgt nu: ¤259,76 + ¤282,35 = ¤542,01
Edit; Dit zijn de oudere bedragen, maar zo komen ze in ieder geval aan jouw bedrag
Om te beginnen kijken we in de juiste tabel, namelijk die met bedragen geldig van januari 2010 tot en met augustus 2010. Daar staat dat een uitwonende student 289,38 euro mag lenen en eventueel een aanvullende beurs van 239,08 euro kan krijgen. Samen is dat precies 528,46 euro. Het laatste puzzelstukje vinden we nu hier: als je geen recht hebt op een (maximale) aanvullende beurs, kun je het bedrag dat je niet aan aanvullende beurs krijgt, er extra bijlenen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:53 schreef MoneyTalks het volgende:
Nu staat op de site van de IB Groep dat het maximum dat je per maand kan lenen 282,35 is voor uitwonende studenten.
Maar in " Mijn IB-Groep" staat bij betalingen dat ik gewoon ¤528,46 aan lening krijg (exclusief basisbeurs en collegegeldkrediet!)!
Kan iemand dit verklaren?
Ah kijk eens aan, bedankt!quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:46 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Om te beginnen kijken we in de juiste tabel, namelijk die met bedragen geldig van januari 2010 tot en met augustus 2010. Daar staat dat een uitwonende student 289,38 euro mag lenen en eventueel een aanvullende beurs van 239,08 euro kan krijgen. Samen is dat precies 528,46 euro. Het laatste puzzelstukje vinden we nu hier: als je geen recht hebt op een (maximale) aanvullende beurs, kun je het bedrag dat je niet aan aanvullende beurs krijgt, er extra bijlenen.
Ben je vanaf september afgestuurd of niet? Bij sommige zet de IBG de lening dan automatisch om in een volledige. Je moet even op de W klikken bij de je gegevens pagina (daar staat ergens Basisbeurs + Aanvullend + OV o.i.d.) en dan zet je per 1 september je lening op 0quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:16 schreef VegaKip het volgende:
In 'Mijn IB-groep' staat sinds vandaag een nieuwe brief over m'n OV-chipkaart activering, en op de 2e blz staan m'n toelages per maand, voor januari t/m augustus is dit het normale bedrag, maar vanaf september zou ik 853 euro per maand gaan lenen. Hoe kan ik dit veranderen?
Kan het echt niet vinden in 'Mijn IB-groep', en de helft van de tijd loopt de site vast
Nee, ik ben in september nog niet afgestudeerd, maar m'n stufi is wel 'op'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ben je vanaf september afgestuurd of niet? Bij sommige zet de IBG de lening dan automatisch om in een volledige. Je moet even op de W klikken bij de je gegevens pagina (daar staat ergens Basisbeurs + Aanvullend + OV o.i.d.) en dan zet je per 1 september je lening op 0
Dan ligt het daar aanquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:18 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Nee, ik ben in september nog niet afgestudeerd, maar m'n stufi is wel 'op'.
Bedankt, ik heb het nu veranderd
Datum ingang wijziging01-09-2010
lening ¤ 0
Zo behoud ik m'n OV toch?
Ik zou hier graag even op willen inhaken.quote:
Die grafsite werkt voor geen meter, die server werkt gewoon op gereformeerde hamstertjes die 's nachts uitrusten, vandaar dat de stekker eruitgaat tussen 00:00 en 7:00quote:Beste klant,
Er staan 1 of meerdere nieuwe berichten voor je klaar. Je vindt de berichten in Mijn IB-Groep onder het tabblad Post bij 'Mijn gegevens'.
Lees ook de toelichting (84kb,pdf) op het bericht.
Met vriendelijk groet,
Directeur Klantenservice van de Dienst Uitvoering Onderwijs
Ik wilde net iets soortgelijks gaan postenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:13 schreef Cerbie het volgende:
Ja hoor, het is weer zover.
[..]
Die grafsite werkt voor geen meter, die server werkt gewoon op gereformeerde hamstertjes die 's nachts uitrusten, vandaar dat de stekker eruitgaat tussen 00:00 en 7:00
*telt ondertussen al 6 DigiD sms'jes* Lijkt wel een OV-chipkaart-activatiepaal
Firefox heb ik ook allang opgegeven, IE werkt af en toe welquote:Op zondag 14 februari 2010 16:47 schreef Puala het volgende:
Volgens mij ligt het ook aan de browsers die je gebruikt om het te openen. Althans. Mij lukte het laatst met chrome niet en met IE8 wel
Hopen dat ik het zo goed heb gedaan. Ik wil geen reisproduct meer (heb m ook nooit opgehaald), maar wil wel m'n eigen chipkaart houden.quote:Gewenste ingangsdatum 15-02-2010
Welke wijziging wil je doorvoeren? geen studentenreisproduct
Me 2quote:Op zondag 14 februari 2010 16:43 schreef Cerbie het volgende:
Is inmiddels gelukt om het te openen
Bleek te weinig (~50¤) te hebben ontvangen in 2009 en krijg het nu alsnog bij de eerstvolgende uitbetaling.
Officieel was het tot eind januari & daarna kwam de verlening "met onbepaalde tijd".quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:55 schreef NietOpHetIjs het volgende:
Hoe lang is het papieren studenten ov nu nog een geldig vervoersbewijs? Tot eind februari?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik zou hier graag even op willen inhaken.
In Juli studeer ik af voor mijn Bachelor en ga nog door voor mijn master. Ik ga daarna nog mijn Master halen. Mijn stufi is op en het geld heb ik ook niet nodig, maar die OV wil ik echter graag behouden aangezien ik nog wel met het openbaar vervoer ga reizen naar de uni. Behoud ik mijn OV nu door de stufi om te zetten in een 0-lening?
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:07 schreef DSL het volgende:
Kon het niet vinden op ov-chipkaart.nl, dus ik vraag het maar hier. Is de OV-chipkaart ook gratis voor vwo-scholieren van 18 jaar?
Als 18-jarige scholier heb je ook recht op studiefinanciering, maar dus niet op een gratis OV-chipkaart?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:14 schreef _amber_ het volgende:
[..]
Iedereen kan een OV-Chipkaart aanvragen, maar een scholier kan geen Studenten OV-Chipkaart aanvragen. Deze is voor studenten die recht hebben op studiefinanciering.
Tegemoetkoming scholieren is heel wat anders dan studiefinanciering.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:43 schreef DSL het volgende:
[..]
Als 18-jarige scholier heb je ook recht op studiefinanciering, maar dus niet op een gratis OV-chipkaart?
Dat dus inderdaad...quote:Op maandag 22 februari 2010 13:00 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Tegemoetkoming scholieren is heel wat anders dan studiefinanciering.
Wat ik ook wel een beetje stom vind, is dat als je vrijdag a.s. met je week ov-kaart gaat reizen, dat je dan een kaartje met korting moet kopen of een boete krijgt van de NS.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:46 schreef 988012 het volgende:
Net brief gekregen dat je met je weekend-ov niet meer de dagen voor goede vrijdag, Koninginnedag, Bevrijdingsdag en Hemelvaartsdag vanaf 12:00 gratis mag reizen. Dat vind ik best wel een beetje erg stom.
Niemand een idee? Want ik wil dit eigenlijk zo snel mogelijk aanvragen, misschien morgen maar even bellen met de duo.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:28 schreef Waffle het volgende:
Hoe zit dat trouwens met het wisselen van kaartsoort? Het enige wat ik kan vinden is dat je maximaal twee keer per jaar mag wisselen en dat het 12 werkdagen duurt. Ik had vorig jaar een week ov-kaart en ben in januari overgestapt naar weekendov telt dit ook al als een wissel of mag ik dit jaar nog gewoon twee keer wisselen?
Verder kost dat tegenwoordig geen geld meer? Vorig jaar kostte me dat nog 20 euro..
1 keer per jaar dacht ik, even bellen gewoonquote:Op donderdag 1 april 2010 22:14 schreef Waffle het volgende:
[..]
Niemand een idee? Want ik wil dit eigenlijk zo snel mogelijk aanvragen, misschien morgen maar even bellen met de duo.
Bizar, dus ik mag vandaag toch vrij reizen...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:22 schreef alwaysedo het volgende:
[..]
Wat ik ook wel een beetje stom vind, is dat als je vrijdag a.s. met je week ov-kaart gaat reizen, dat je dan een kaartje met korting moet kopen of een boete krijgt van de NS.
En op de website van de ib-groep staat dat je 2 april 2010 gratis kan reizen als je een week-ov hebt. (bron: http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp )
zie ook OV Studentenkaart op Goede Vrijdag geldig?
Op het HBO/WO heb je "gewoon" vier jaar stufi, maar ik weet niet hoe dat op het MBO zit. Mij lijkt dat dat in totaal ook vier jaar is. Ik weet wel dat, wanneer je van het MBO naar het HBO gaat, je stufi-jaren opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Hey,
Ik studeer nu voor mijn 2e MBO diploma, nu krijg ik nog steeds stufi, (inwonend!) Vorige opleiding duurde 3 jaar (behaald!) nu zit ik in 2e jaar en nog 2 jaar te gaan.
Heb ik nu stufi tot mijn laatste jaar of hoe zit dat?
Ik zou het toch even (goed) uit gaan zoeken voordat je het terug moet betalen ofzo...quote:Op donderdag 8 april 2010 14:59 schreef CantFazeMe het volgende:
Hmmm, ik heb al 3 jarig opleiding behaald en zit nu in het tweede jaar, is al 5 jaar. En toch krijg ik nog stufi.
Ik hoop dat het niet stopt, anders mag ik straks zelf gaan lappen aan het ov
Hmm, zal es' kijken dit weekend.quote:Op donderdag 8 april 2010 14:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik zou het toch even (goed) uit gaan zoeken voordat je het terug moet betalen ofzo...
Doe datquote:Op donderdag 8 april 2010 15:00 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hmm, zal es' kijken dit weekend.
Ik ben net teruggegaan naar de automaat en heb m'n bestelling opgehaald en er werd aangegeven dat het reisproduct nu stopgezet (of geblokkeerd, weet niet meer precies) was. Dus moet goed komen morgen lijkt mijquote:Op donderdag 22 april 2010 16:37 schreef Meddo het volgende:
Heb je je kaart na januari niet meer gebruikt? Volgens mij is het zo dat als het product er afgehaald of opgezet wordt, dat je er dan eerste gebruik van moet maken voordat het op de website van ov-chipkaart staat. Dit was bij mij in ieder geval zo. Toen ik voor het eerst het weekabo gebruikte stond het een paar dagen later op de site; weekendabo heb ik nooit gebruikt en staat er nog steeds niet bij
Van wat ik heb gehoord is het betalenquote:Op zondag 2 mei 2010 17:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Mijn portemonnee is afgelopen weekend gejat met daarin mijn OV-kaart. Nu heb ik al een vervangingsformulier aangevraagd, maar is het nog mogelijk tot die tijd te reizen door bijv. mijn aangifte te laten zien oid?
Ik denk dat het hetzelfde is als dit:quote:Op zondag 2 mei 2010 17:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Mijn portemonnee is afgelopen weekend gejat met daarin mijn OV-kaart. Nu heb ik al een vervangingsformulier aangevraagd, maar is het nog mogelijk tot die tijd te reizen door bijv. mijn aangifte te laten zien oid?
quote:Op maandag 26 april 2010 16:53 schreef Ritmo het volgende:
Tering-instantieBen m'n OV Chipkaart verloren, direct geblokkeerd en een formulier voor een nieuwe kaart aangevraagd. Na anderhalve week nog niets gehoord, en maar even gebeld. Gaan ze hem alsnog opsturen.
Dus nu moet ik nog weer minimaal 2 dagen wachten, dan nog het formulier invullen, weer opsturen en dan nog weer meer dan een week wachten. En al die tijd moet ik dus de volledige 100 % aan reiskosten zelf betalen..
En op deze pagina dat het geen feestdag is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:54 schreef Tochjo het volgende:
Op deze pagina vinden we dat 5 mei een feestdag is. Studenten met een weekabonnement reizen dus met korting en studenten met een weekendabonnement kunnen vrij reizen.
Ik print 'm gewoon uit en reis met m'n OVquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En op deze pagina dat het geen feestdag is.
Al zegt de tabel daaronder weer wat anders (al is dat 2009...). Een belletje naar de NS gister resulteerde in vrij reizen voor weekendkaart houders, maar ik vraag me af hoe capabel de NS klantenservice medewerkers zijn...
Hele dag gratis gereisdquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik print 'm gewoon uit en reis met m'n OV
Bedankt
Dus als je een tijdje werkloos bent en weinig tot niets afbetaald wordt je maandbedrag hoger als je weer werk hebt?quote:Op zondag 16 mei 2010 00:30 schreef Renesite het volgende:
Afaik komt er dan een herberekening. Als je te hoog zit kan je namelijk ook een herberekening aanvragen.
Voor zover ik weet gaat het naar draagkracht.
Had ik ook. is ook lichtelijke gebogen. Kutkaarten.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:32 schreef Viper86 het volgende:
Mijn kaart reageert de laatste tijd niet zo goed meer, ik moet 'm eerst een paar keer voor de scanner houden voordat ie pas reageert. Er zit een lichte buiging in de kaart, zou het hierdoor kunnen komen?
Ik hield de kaart namelijk de 1e paar maanden gewoon zo los in m'n broekzak. Totdat ik er achter kwam dat er een lichte buiging in zat, sindsdien houd ik 'm in het ov - mapje en buigt de kaart iig niet meer als ik 'm in m'n broekzak houd.
Als je studiefinanciering hebt aangevraagd, krijg je binnen van de Klantenservice OV-chipkaart een aanvraagformulier voor de OV-chipkaart. Als je de OV-chipkaart dan later ontvangen hebt, moet je nog je abonnement erop laden. Zie ook deze pagina en deze pagina.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:37 schreef Cahir het volgende:
Ga aankomend jaar voor het eerst studeren. Wanneer moet ik mijn OV enzo nou eens gaan opvragen
Met een weekabonnement reis je met korting van 16 juli tot 16 augustus. Vanaf 16 augustus mag je dus weer vrij reizen. Zie deze pagina.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:41 schreef Banzaiaap het volgende:
Hoe zit het nou straks in de zomervakantie? Dan moet je gewoon (met kortingtarief) betalen toch? Per welke datum gaat dat in?
Dankje!quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:59 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Met een weekabonnement reis je met korting van 16 juli tot 16 augustus. Vanaf 16 augustus mag je dus weer vrij reizen. Zie deze pagina.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |