Dan ben ik weeral een maand aan het werkquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:15 schreef MinnieMin het volgende:
Amaranta, zou jij mijn datum naar 6 juli 2010 willen zetten? Alvast bedankt!
Het gaat nou al snel, en je kleintje is nog niet eens geboren...quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dan ben ik weeral een maand aan het werkMijn god, ik kan me er nu eigenlijk nog niets bij voorstellen
Gezienquote:Op zondag 25 oktober 2009 17:04 schreef Tan het volgende:
Leuk die traktaties, ik trakteerde zelf bij Junah op school roze glacékoeken met een witte snoepmuis erop geplakt (met een beetje poedersuiker met water-lijm). Daaroverheen strooide ik los wat rozewitte muisjes, die plakte ik bewust niet vast want veel kinderen lusten ze niet.
Als kraamcadeautjes heb ik eens doopsuikers in een organza stof gedaan, daaroverheen had ik een luiertje gemaakt (van een oud wit laken) en met een klein veiligheidsspeldje vastgezet.
Ik zag onlangs roze en blauwe wuppies bij de prenatal, wel knetterduur, maar erg leuk
Welkomquote:Op zondag 25 oktober 2009 09:37 schreef MinnieMin het volgende:
Ik kom me voorzichtigjes aan toch maar even melden. Ik kwam vandaag nog een etos testje tegen in mijn la. En ook die was positief....
Ik voel me zoooooo happy
En wat leuk om de bekenden van wachten op een streepje weer tegen te komen. Wat gaan jullie hard!
Oh, mijn uitgerekende datum is voorlopig 6 juli 2010![]()
Ik mag van mezelf een paar glazen cola light (ben echt een verslaafde) per dag. Dat mag voor zover ik weet best. Alleen de anderhalve liter per dag die ik gewend was, gaat het niet meer worden zeg maarquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:00 schreef Guess. het volgende:
[..]
Welkom![]()
En ze gaan hier idd heel snel,is wel ff wennen hoor vooral als je nieuw bent weet je nog niet alles en wie en hoe enzo
Ik ben heel veel heel misselijk,af en toe kotsen maar vaak lukt dat niet waardoor ik het weer benauwd krijg,ook heel moe.Ow en ik riep de 1e week toen ik wist dat ik zwanger was heel stoer dat ik me zo geweldig goed voelde enzo!
Ik drink af en toe een glaasje cola light zonder cafieene maar eigenlijk voel ik me daar weer schuldig over of dat wel goed is.Wie drinkt hier ook wel es cola?
Volgens mij is dat gewoon de baby die draait.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:00 schreef NieuweUser het volgende:
Tan en Faja, vervelend die klachten!
Ik heb afgelopen weekend ook behoorlijk was last gehad van harde buiken. Tenminste, er komt dan bijvoorbeeld een bult helemaal aan de rechterkant van mijn buik zodat links bijna plat is. Dat deel is dan hard. Het is niet pijnlijk, maar wel vervelend! En ik heb niet eens heel druk gedaan dit weekend! Vannacht ook heel slecht geslapen, maak me er toch een beetje zorgen over! Gelukkig straks controle bij de VK!
Ik hoop dat dat het is. Alleen is die van mij dan flink aan het koppeltje duikelen geweest!quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon de baby die draait.
Een harde buik is dat echt heel je buik hard wordt... of in elk geval daar waar je baarmoeder zit
Dat wat jij beschrijft heb ik ook al vaker gehad. Ik heb het idee dat de baby zich dan draait op zijn as. Ik geef dan altijd even een porretje dat ie doordraait en dan is het weg. En dat laatste helpt me niet bij een harde buik...
Die eerste maanden waren vreselijk. Ik doe onderzoek en moest in die beginperiode veldwerk verrichten. Dat betekende dat ik vanuit Amsterdam elke dag op pad moest naar uithoeken als Capelle a/d IJssel. Het dieptepunt was dat ik tijdens een interview met een leerling de voicerecorder op pauze moest zetten en naar het toilet moest rennen om over te geven. Ik voelde me zo slecht.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:51 schreef Guess. het volgende:
Maar hoe deden jullie dat met werk,ik ben soms echt zo misselijk dat ik alleen nog maar kan liggen en hangen.We hebben een eigen zaak en ik vind het zo erg dat het me hierdoor vaak niet lukt te werken,voel me dan echt beroerd.
zeg maar tegen jequote:Op zondag 25 oktober 2009 22:37 schreef freubelmuts het volgende:
Minniemin welkom hier![]()
guess wat vervelend dat je toch steeds zo misselijk bent en zo met je werk lijkt me dat ook heel vervelend. Trekt de misselijkheid in verloop van de ochtend weg of is het constant aanwezig?
Ik drink trouwens ong 2 glazen cola per dag, omdat het me wel wat helpt tegen de misselijkheid
daarnaast wildat ik toch maar eens bij de gyn of huisarts meld dat ik steeds nog mn eten eruit gooi, ik heb zelf zoiets van, zolang ik vocht maar wel binnen houdt en ik ben niet afgevallen dus ik denk wel dat het meevalt
maar is het zo dat de baby nu misschien toch niet genoeg mineralen enzo binnen krijgt?
Dat denk ik ook. Onze zoon heeft duidelijk een voorkeur voor de rechterkant van mijn buik. Ik loop eigenlijk permanent met een platte linkerkant rond en een uitstulping aan de rechterkant. Aan de rechterkant kan ik zijn ruggetje en soms zijn billetjes voelen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:05 schreef Asyniur het volgende:
Volgens mij is dat gewoon de baby die draait.
Grappig! Die van mij vind het rechts ook het leukst!!quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Onze zoon heeft duidelijk een voorkeur voor de rechterkant van mijn buik. Ik loop eigenlijk permanent met een platte linkerkant rond en een uitstulping aan de rechterkant. Aan de rechterkant kan ik zijn ruggetje en soms zijn billetjes voelen.
Soms draait hij wel weer meer naar het midden of zelfs naar links, maar de voorkeur blijft naar rechts uitgaan. Het verbaast me dat hij nu (bij bijna 39 weken en > 4 kg) nog steeds de ruimte kan vinden om zo flink te draaien.
Ik ken ze ook van de basisschool. Ik vind het gewoon leuk om een mandje met iets leuks neer te zetten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
Die speentjes waren ontzettend hip toen ik op de basisschool zat!Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand aan een kraamcadeau voor het bezoek deed. Is dat een lokale traditie? Ik vertik het om een kraamcadeau te maken. De geboortekaartjes vind ik duur zat.
Zijn er trouwens moeders in spe die er nu al rekening mee houden dat er zo weinig mogelijk bezoek mag komen in de kraamweken i.v.m. de Mexicaanse griep?
Zo een speentje is leuk maar mijn zoontje zit op de creche in een klasje met kinderen tussen de anderhalf en 2 en half, die stoppen dat soort dingen al gauw in de mond en dat is gevaarlijk. En ik wil tussen mijn dochter van 5 en haar broertje geen onderscheid maken in traktaties.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
zeg maar tegen jedat amaranta van het forum 33 weken zwanger is en nog steeds regelmatig
![]()
zielig ben ik he
Wat is trouwens je uitgerekende dag? Dan zet ik je in de OP.
Guess, ik drink nog best veel cola. De 1e weken, toen ik echt heel veel moest overgeven was dat voor mij echt hemel op aarde, mijn buik kwam gewoon helemaal tot rust
Tan, ik hoop voor jou dat het 'niks' was en dat je neit de 10 komende weken hier nog last van gaat hebben ofzo. Succes bij de controle vandaag.
Faja, als je er nou zo'n speentje aan hangt dna is je traktatie helemaal af. Ik vond laatst een pagina waar je ze per 50 kon bestellen en helemaal niet duur.
Iemand kan al ziek zijn zonder het zelf door te hebben, dus je sluit het risico niet uit door te verwachten dat iemand niet komt als hij/zij al ziek is. Het zit me dus wel een beetje dwars.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:36 schreef amaranta het volgende:
Ik hou daar geen rekening mee, ik verwacht eerlijk gezegd dat het andersom gebeurd. Dat iemand die ziek is wijs genoeg is om zlef aan te geven dat hij/zij niet komt.
Het is voornamelijk een Belgische traditiequote:Op maandag 26 oktober 2009 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
Die speentjes waren ontzettend hip toen ik op de basisschool zat!Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand aan een kraamcadeau voor het bezoek deed. Is dat een lokale traditie? Ik vertik het om een kraamcadeau te maken. De geboortekaartjes vind ik duur zat.
Het is natuurlijk wel iets om over na te denken ja.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Iemand kan al ziek zijn zonder het zelf door te hebben, dus je sluit het risico niet uit door te verwachten dat iemand niet komt als hij/zij al ziek is. Het zit me dus wel een beetje dwars.
Aan de ene kant wil ik volop genieten van de kraamtijd en juist veel mensen op bezoek laten komen als dat is waar ik op dat moment behoefte aan heb.* Aan de andere kant zou ik het mezelf nooit vergeven als de baby de griep krijgt doordat ik zo nodig jan en alleman over de vloer wilde laten komen. Op de site van het RIVM valt al weken te zien dat de meeste griepgevallen voorkomen in de categorie 0-4 jaar.
*Ik kan me ook zo voorstellen dat ik juist geen behoefte heb aan bezoek. Dat zou dan mooi uitkomen.
Wat het lastig maakt is dat er nu nog geen sprake is van een echte epidemie, al is er afgelopen week wel een lichte stijging geweest in het aantal griepgevallen. Ik wil me niet laten leiden door een irrationele angst en mijn zoon opvoeden als een Bubble Boy.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:01 schreef miss_sly het volgende:
Claudia_x in het OLVG zeiden ze tegen ons dat als er echt een epidemie is op het moment dat je bevallen bent, het idd het beste is om zo weinig mogelijk bezoek te ontvangen. En als je bezoek ontvangt, laat ze de baby niet vasthouden en zeker niet knuffelen. Haal bovendien desinfecterende zeep in huis en laat iedereen de handen wassen voor ze iets anders doen dan de jas ophangen.
Er is idd nog geen epidemie, maar je bent ook nog niet bevallen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat het lastig maakt is dat er nu nog geen sprake is van een echte epidemie, al is er afgelopen week wel een lichte stijging geweest in het aantal griepgevallen. Ik wil me niet laten leiden door een irrationele angst en mijn zoon opvoeden als een Bubble Boy.
Ik heb overigens begrepen dat desinfecterende zeep gebruiken geen verschil maakt; belangrijker is dat bezoek de handen goed en langdurig wast. Dat kan gewoon met water.
Ik ben 4 november uitgerekend. Ik hoef niet in de OP; dat vindt mijn lief maar niks.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef amaranta het volgende:
Wanneer ben je uitgerekend Claudia? Ik zie je niet in de OP staan/
Dat is het grote nadeel ja. Maargoed, als je je wilt indekken tegen zieke mensen zou ik het zo doen. En dan kun je alsnog bepaalde mensen 1 op 1 vragen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben 4 november uitgerekend. Ik hoef niet in de OP; dat vindt mijn lief maar niks.
Oh, ik vind het zo lastig. Ik kijk er juist naar uit om onze grote liefde te delen met de mensen die met ons meeleven. Ik wil bijvoorbeeld mijn familie graag de kleinzoon van hun overleden broer (mijn vader) laten zien. Maar de familie is zó groot. Hmpf.
Ik vind een kraamfeest trouwens niet zo'n gek idee. Het is dat ik meer ben van de een-op-eencontacten.
Ik heb maar één keer kraamcadeautjes gedaan, dat was toen ik een speciaal kraamfeest hield om de drukte in de weken na de bevalling te minimaliseren. Dat heb ik ook alleen bij de oudste gedaan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn er trouwens moeders in spe die er nu al rekening mee houden dat er zo weinig mogelijk bezoek mag komen in de kraamweken i.v.m. de Mexicaanse griep?
Dat weet ik, maar ik ben benieuwd naar een fotootje en haar verhaal!quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:49 schreef DaviniaHR het volgende:
Claudia, twinkly is al bevallen, hoor![]()
Ja aan de ene kant wel hoor,ik hoef niet op het matje te komen ofzo,maar ik heb wel een workoholic alsquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:14 schreef amaranta het volgende:
guess ik denk trouwens dat het juist positief is dat je je eigen zaak, kun je ook je rust nemen als je dat wilt. Dat gat veel lastiger als je voor een baas werkt hoor!
Je bent géén zeikerd! Natuurlijk zijn er altijd mensen die er erger aan toe zijn. Ik liep niet de hele dag te spugen en ik ben ook niet opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen, maar ik voelde me wél heel naar. Volgens mijn huisarts kon ik probleemloos Emesafene gebruiken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:07 schreef Guess. het volgende:
Vanochtend toch maar even de huisarts gebeld of ze iets tegen de misselijkhheid hebben want het is echt heel erg met momenten,ik voelde me een beetje een zeikerd toen de assiste zei dat het erbij hoorde en dat ze alleen iets geven als ik heel de dag loop te spugen en uitdrogingsverschijnselen krijg![]()
Wat mij ook heel erg goed hielp, was Okugest van VSM. Is homeopatisch en mag je als zwangere gewoon slikken. Het helpt goed tegen misselijkheid en een opgeblazen gevoel. Als ik het echt even niet meer trok, nam ik zo'n pilletje en ging het stukken beter. Misschien het proberen waard?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:07 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ja aan de ene kant wel hoor,ik hoef niet op het matje te komen ofzo,maar ik heb wel een workoholic alswat ik helemaal niet erg vind maar momenteel is hij alleen maar blij met de baby en hij voelt de hormonen en misselijkheid niet en heb het idee dat ie het nog wel eens onderschat,het is extreem druk en hij weet dat ik het dan moeilijk vind op nee te zeggen.
Vanochtend toch maar even de huisarts gebeld of ze iets tegen de misselijkhheid hebben want het is echt heel erg met momenten,ik voelde me een beetje een zeikerd toen de assiste zei dat het erbij hoorde en dat ze alleen iets geven als ik heel de dag loop te spugen en uitdrogingsverschijnselen krijg![]()
Mag mijn uitgerekende daten in de OP trouwens op 18 juni
Ymme, hier vandaag ook 24 wekenquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef ymme het volgende:
Ik baal gewoon een beetje.![]()
Vorige week was onze zoon zooo goed te voelen aan de buitenkant van mijn buik. Elke keer zo rondom de navel. Dat we dachten, dathet afgelopen weekend ook wel eens zijn zoon kon gaan voelen.
Niet dus. Het is echt minder 'hard' geworden. En het lijkt wel, of de schopjes nu meer onderin de buik zitten, richting blaas zeg maar.
Herkennen jullie dit?
En zorgen hoef ik mij toch niet te maken, voel hem nog wel gewoon, niet minder vaak, maar minder hard.
?
Vandaag overigens wel 24 weken zwanger alweer
Wat ik zo begrepen heb uit het posten hier op fok is dat het echt per gyn verschilt. De ene zegt 42 max. de ander zegt 42+5 ofzo.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Ja, ik loop nog steeds rond!
Morgen om half twee een CTG en daarna overleg met de gyn...
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
Gelukkig ben ik niet de enigstequote:Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ymme, hier vandaag ook 24 weken![]()
![]()
Maar ik herken wel dat je het echt steeds op een andere plek voelt. De ene keer bovenin, de andere keer helemaal onderin. Het is ook niet altijd even hard. Heb wel periode gehad dat ik bijna niets voelde, maar dat komt echt wel weer terug. Ik zie het maar zo, de kleine is niet elke dag even actief, net als wij grote mensen.
Dat vind ik nou ookquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef ymme het volgende:
Hier doe doen we ook niet aan cadeau's voor de visite. Zij moeten juist cadeau's meebrengen
Wat een slechte tvp is dit zeg.
Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:03 schreef ymme het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enigste![]()
![]()
![]()
Ik maakte mij al weer z'n zorgen. En tja, hoor je ook nog eens allemaal rare verhalen in ons dorp.
Vorige weekend heeft iemand die net zover was als mij, met de zwangerschap, het kindje geboren laten worden. 23 weken...Gescheurde arorta en het hart was niet goed. Zij zou geen overlevingskansen gehad hebben, na de geboorte.... Pfffff en dan schrik je toch echt wel ff.
En natuurlijk, onze 20 weken echo was goed. Maar ik blijf toch echt een persoon die bij het minste of geringste zichzelf zorgen maakt. Zal er wel nooit meer af gaan, ook na de geboorte niet.
Ow jammie, nootjes!quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook![]()
Dus ik ben geen zeikerd,ow zo voel ik me wel een beetje![]()
Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
Uuh nog niet aan begonnen. Weet nog niet precies wat ik wil gaan borduren hihi.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:08 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmenEn misschien is het morgen weer rustig.
Enge verhalen inderdaad. Maar je hoort alleen de slechte versies natuurlijk! Hoe is het met borduren?
Bij ons in het ziekenhuis gingen ze niet boven de 42 weken, omdat volgens hun de kaliteit van de placenta bewezen achteruitgaat na 42 weken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Ja, ik loop nog steeds rond!
Morgen om half twee een CTG en daarna overleg met de gyn...
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau'squote:Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook![]()
Dus ik ben geen zeikerd,ow zo voel ik me wel een beetje![]()
Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
Das nog wel een discussiewaardig onderwerp als we op een regenachtige herfstmiddag niks te doen hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:13 schreef ymme het volgende:
[..]
Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau's
quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:35 schreef Tan het volgende:
@Ymme, dat herken ik heel goed hoor, de baby ineens veel minder voelen, volgens de VK is er dan vaak een groeispurtje, soms gaat dat gepaard met wat meer harde buiken of bandenpijn ook.
Ben zelf net terug van de VK, die regelmatige krampen van gisterenavond kwamen ws. van indalingsweeën, de baby ligt al diep in het bekken. Maar toch moest ik dit niet iedere avond hebben. Als ik dacht dat het serieuzer werd moest ik geen seconde aarzelen om te bellen.
Ook klopte mijn vermoeden dat mijn bloeddruk begint te stijgen (vaker maagpijn en hoofdpijn en gewoon een algeheel vaag gevoel dat ik alleen ken van die laatste weken zwangerschap als de bloeddruk aan de hoge kant is). Mijn bloeddruk is te hoog voor de zwangerschapsduur en er zat een spoortje eiwit in de urine. Ik moet dus rustig aan doen en volgende week op extra controle. Ook krijg ik de week erna een groeiecho omdat ik minstens twee weken voor schijn te lopen op groei. De baby ligt helemaal tegen mijn ribbenboog aan en dat zou nog niet moeten met 30 weken. Nou ja, op zich maak ik me daar niet zo druk om, dat was volgens mij bij de andere kinderen ook zo en achteraf waren ze netjes gemiddeld bij de bevalling.
Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:39 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Heftig Tan, dat je nu al zo'n last hebt.
Die zitten gelukkig allemaal op schoolquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:51 schreef ymme het volgende:
Tan:![]()
Lijkt me inderdaad lastig, rustig aan doen ja.
Misschien iemand die een paar uurtjes per dag de kids van je kan overnemen? Zodat jij even kunt rusten ofzo?
Rustig aan doen met 5 kids is praktisch onmogelijk. (heb je echt zoveel kindjes?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:46 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.
Het is nog niet alarmerend hoog (145-89), maar wel te hoog voor wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur (ik begon geloof ik met een onderdruk van 65), zeker in combinatie met het eiwit in de urine en de hoofdpijnklachten (maagpijn kwam volgens haar eerder omdat de baby klem ligt tegen de maag en niet van de bloeddruk).
Maar ik ben wel blij dat die voorweeën te verklaren zijn door het indalen. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij die anderen ook zo'n pijn deed - kennelijk vergeet je dat soort dingen weer.
Ik heb vijf voldragen zwangerschappen achter de rug, maar de jongste is vorig jaar januari vlak na de geboorte overleden (niet door de bloeddruk hoor, maar door een aanlegfout in de urinewegen). Dus hier in huis hobbelen vier kinderen rond.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:55 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Rustig aan doen met 5 kids is praktisch onmogelijk. (heb je echt zoveel kindjes?)
Nu je wel wat gerustgesteld bent over het indalen, misschien dat je dan wat ontspannender kan worden het weer wat zakt.
voor jou!
ik zal het hem zeggenquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
zeg maar tegen jedat amaranta van het forum 33 weken zwanger is en nog steeds regelmatig
![]()
zielig ben ik he
Wat is trouwens je uitgerekende dag? Dan zet ik je in de OP.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:48 schreef freecell het volgende:
Balen Tan
Hier ook terug van de verloskundige. Baby doet het uitstekend en toen ze vroeg hoe het met mij ging begon ik de huilen
Maargoed, stoppen met werken dus en doorgaan is géén optie. Ergens ook wel fijn, die duidelijkheid...
niksnietstom! gewoon hormonen! want zonder die rare dingen zou je dat toch nooooooit doen (geniet nou gewoon nog even van dat mooie excuusquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef Incantrix het volgende:
Haha, stom he? Het suffe is dat mijn vader nogal een opruim- en weggooi-tic heeft, dus die zitten we regelmatig een beetje uit te lachen omdat hij weer eens iets belangrijks zo goed heeft opgeruimd dat het niet meer te vinden is óf dat hij het heeft weggegooid (zo heeft hij eens concertkaartjes weggegooid voor mijn ouders én hun vrienden).. En nu heb ik dus nogal een déja vu naar zíjn praktijken, whaha! Ben inderdaad wel benieuwd, want ik zit me al sinds vrijdag te verheugen op het uitpakken van dat pakket
(Hoe erg kun je worden, een weekend lang stuiteren van de gedachte aan lúiers
)
Whehe, dá's wel waar jahquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:43 schreef WupWup het volgende:
[..]
niksnietstom! gewoon hormonen! want zonder die rare dingen zou je dat toch nooooooit doen (geniet nou gewoon nog even van dat mooie excuus)
en stuiteren om luiers is heel erg normaal als je van die leukerds hebt besteldmaak je straks een fotootje als je ze hebt?
Ja, maar jij leest altijd alles zo aandachtig doorquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:24 schreef Incantrix het volgende:
Haha, Tan, ik doe ook nog wel eens níet lange berichten hoorEnnuhm, hey, wat handen wassen betreft: baat het niet..
Eensch met TANquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:58 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja, maar jij leest altijd alles zo aandachtig doorIk lees altijd alleen de laatste paar posts boven mij en dan alles daarboven tot aan mijn eigen laatste post gewoon snel even vluchtig. Mis daardoor nog wel eens wat informatie, maar ik post alleen snelsnel tussen de bedrijven door of als ik even zit met een kopje thee of koffie. Heb echt geen tijd voor zulke lange posts
en eigenlijk ook geen zin in
![]()
Heel herkenbaar!!quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:48 schreef freecell het volgende:
Balen Tan
Hier ook terug van de verloskundige. Baby doet het uitstekend en toen ze vroeg hoe het met mij ging begon ik de huilen
Maargoed, stoppen met werken dus en doorgaan is géén optie. Ergens ook wel fijn, die duidelijkheid...
Ik heb nu een oppashummel in bed liggen en misschien donderdag nog en dan niet meerquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Heel herkenbaar!!![]()
Vanmorgen gewerkt en nu dus veel auw. Ik moet nog 2 halve dagen maar mén wat zie ik daar nu nog tegenop.
Hoeveel dagen moet je nog werken freecell?
Hebben we samen donderdag onze laatste dag!quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb nu een oppashummel in bed liggen en misschien donderdag nog en dan niet meer
Dus dat is ook al heel snel!
We gaan wel gezellig samen op hč?quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hebben we samen donderdag onze laatste dag!
maar wel balen meissie![]()
ja, doen we! Welke datum wil jij? Dan kijk ik even of dat hier ook uitkomtquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:03 schreef freecell het volgende:
[..]
We gaan wel gezellig samen op hč?
Wat dacht je van een datumtweeling
de 10e lijkt mij wel watquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja, doen we! Welke datum wil jij? Dan kijk ik even of dat hier ook uitkomt
Ach meis, ik zou niet met jou willen ruilen met dat placenta-gebeuren. Zo heeft iedereen wel wat hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:54 schreef lily het volgende:
Oh, Asyniur en freecell; sterkte allebei met de BI.
Lijkt me geen pretje...
En de 15de is voor mijquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:11 schreef freecell het volgende:
[..]
de 10e lijkt mij wel wat![]()
12, 14 en 15 mag hier niet, wegens onhandig met andere verjaardagen en overtijd lopen zit er bij mij niet echt in vermoed ik
Ben je nu wat gerustgesteld?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
inmiddels de verloskundige wel gesproken en die zei dat mogelijk een combi is van indalingsweeen en het feit dat ik BI heb waardoor het gevoeliger is en dat het door trekt naar mijn onderbuik. Ik kan evt van de week urine inleveren voor controle op blaasontsteking maar ik weet hoe dat voelt en dat heb ik niet. Kortom niks bijzonders en zodra ik echt weeen krijg, weet echt wel hoe die voelen, moet ik aan de bel trekken.
jawel hoor, bij mijn jongste zoon was er niets aan het handje verder hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
Gaat er wel eens zwangerschap voorbij, zonder enige klachten. Gewoon lekker zwanger zijn en je ding kunnen blijven doen
Volgens mij niet. Maar hé, wat je ervoor terug krijgt, is het allemaal waard.
Mijn zwangerschap van Eva idem dito.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:42 schreef lily het volgende:
[..]
jawel hoor, bij mijn jongste zoon was er niets aan het handje verder hoor
"gewoon" klachtenloos 41 weken zwanger
Ik heb nu ook nergens pijn verder hoor...op die stomme placenta na ga ik ook weer fluitend door deze zwangerschap....quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef Asyniur het volgende:
En ik heb ook collega's die gewoon (in de zorg) doorwerken zonder een centje pijn...
En dat vind ik alleen maar fijn om te horen!
Ik bedoelde niet letterlijk pijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:47 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb nu ook nergens pijn verder hoor...op die stomme placenta na ga ik ook weer fluitend door deze zwangerschap....
Ik heb ook een enorme ervaring met blaasontstekingen, maar tijdens zwangerschap voelt het echt zó anders~!quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
inmiddels de verloskundige wel gesproken en die zei dat mogelijk een combi is van indalingsweeen en het feit dat ik BI heb waardoor het gevoeliger is en dat het door trekt naar mijn onderbuik. Ik kan evt van de week urine inleveren voor controle op blaasontsteking maar ik weet hoe dat voelt en dat heb ik niet. Kortom niks bijzonders en zodra ik echt weeen krijg, weet echt wel hoe die voelen, moet ik aan de bel trekken.
thx, ik hoop het ookquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:50 schreef amaranta het volgende:
Laten we hopen dat je placenta je gunstig gezind is en je een fijn verloop van je zwangerschap + bevalling gunt.
dat is waar...quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:51 schreef lily het volgende:
[..]
Ah zo,
Maar zonder pijn kun je wel makkelijker doorwerken, ik dacht dat je dat bedoelde...
Pijn geeft wel lekker duidelijk grenzen aanquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:51 schreef lily het volgende:
[..]
Ah zo,
Maar zonder pijn kun je wel makkelijker doorwerken, ik dacht dat je dat bedoelde...
Ik heb al maanden nergens last van hoor, heb me alleen de eerste weken niet lekker gevoeld met overgeven enzo, maar me niet 1x ziek hoeven melden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
Gaat er wel eens zwangerschap voorbij, zonder enige klachten. Gewoon lekker zwanger zijn en je ding kunnen blijven doen
en die grenzen overschrijd je vervolgens nooooooitquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Pijn geeft wel lekker duidelijk grenzen aan
quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Pijn geeft wel lekker duidelijk grenzen aan
Uiteraard nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:43 schreef WupWup het volgende:
[..]
en die grenzen overschrijd je vervolgens nooooooit
Nee natuurlijk niet! Hoe kom je daar nou bij!quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:43 schreef WupWup het volgende:
[..]
en die grenzen overschrijd je vervolgens nooooooit
veel goeds? Zou ik zeggenquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:52 schreef freecell het volgende:
De eerste de beste die mij nog life vraagt: 'en hoe gáát het nou met je?' Krijgt een knal tussen z'n ogen
Nope, geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
veel goeds? Zou ik zeggen
(of volgen jullie het beste idee van N L niet?)
2 jongens vinden het stom dat op straat mensen zeggen: alles goed? ja alles goed?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Nope, geen idee waar je het over hebt
Waar ze die 2 vandaan hebben is mij nog steeds een raadsel, maar niet zo'n groot raadsel als waarom ze nog steeds in het programma zitten...quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
2 jongens vinden het stom dat op straat mensen zeggen: alles goed? ja alles goed?
want het kan nooit helemaal goed gaan.
Dus hun beste idee van Nederland is dat ze deze zin vervangen door Veel goed? Ja veel goed?
en inmiddels zitten ze al in de derde ronde ofzo.
ja, briljant is dat!quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
2 jongens vinden het stom dat op straat mensen zeggen: alles goed? ja alles goed?
want het kan nooit helemaal goed gaan.
Dus hun beste idee van Nederland is dat ze deze zin vervangen door Veel goed? Ja veel goed?
en inmiddels zitten ze al in de derde ronde ofzo.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:32 schreef amaranta het volgende:
Ik denk niet dat het kans van slagen heeft. En ik vraag me ook af wat ze nog in de race doen. Stel ze winnen wat dan? Hebben ze dan patent op die zin ofzo?
Dan wil ik ook wel zin patenteren.
Baren doet pijn Š zo die is nu van mij.
Daar hadden PR en ik het ook over,maar er is natuurlijk wel een ontzettende merchandisemarkt. t-shirts, buttons, onderzetters, ringtones (!), dat soort spul.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:32 schreef amaranta het volgende:
Ik denk niet dat het kans van slagen heeft. En ik vraag me ook af wat ze nog in de race doen. Stel ze winnen wat dan? Hebben ze dan patent op die zin ofzo?
Dan wil ik ook wel zin patenteren.
Baren doet pijn Š zo die is nu van mij.
Goed puntquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:50 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Daar hadden PR en ik het ook over,maar er is natuurlijk wel een ontzettende merchandisemarkt. t-shirts, buttons, onderzetters, ringtones (!), dat soort spul.
heb je al geprostaldanginensgenddingen? gedaan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef Rubey het volgende:
Davinia, gister zat ik er wel even doorheen hoor, maar vandaag gaat het wel weer!
Ze heeft nog een uurtje of twaalf om zich aan te dienen voordat ik word overgedragen aan het ziekenhuis. Net mijn allerlaatste werkklusjes afgerond, dat was nog mijn laatste stresspunt... Nog drie kwartier metgewandeld, straks een heet bad.. als dat 't 'm niet doet
En anders moet ik me morgenmiddag maar overgeven aan het ziekenhuisgebeuren hoe jammer ik het ook vind...
Hier overigens 42 weken zwanger zonder echte noemenswaardige klachten!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef Rubey het volgende:
Davinia, gister zat ik er wel even doorheen hoor, maar vandaag gaat het wel weer!
Ze heeft nog een uurtje of twaalf om zich aan te dienen voordat ik word overgedragen aan het ziekenhuis. Net mijn allerlaatste werkklusjes afgerond, dat was nog mijn laatste stresspunt... Nog drie kwartier metgewandeld, straks een heet bad.. als dat 't 'm niet doet
En anders moet ik me morgenmiddag maar overgeven aan het ziekenhuisgebeuren hoe jammer ik het ook vind...
Hier overigens 42 weken zwanger zonder echte noemenswaardige klachten!
Voor de 24e wil ik anders wel nog eventjes meegaan, hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:24 schreef Asyniur het volgende:
Poeh, das wel vroeg hoewel ik dan misschien blij ben
Ik heb de 14e in mijn hoofd (of de 24e)
Ik noteer de 10e wel op...
Dat heb ik hier eigenlijk ook. Het is dat ik om de 4 weken het hartje hoor kloppen want anders zou ik me echt wel nog meer zorgen makenquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zwangerschap van Eva idem dito.
TIs dat ik mijn buik zag groeien anders merkte ik aan niks dat ik zwanger was.
(oke de bevalling was ronduit K*t letterlijk en figuurlijk, maar het ging om de zwangerschap he)
Geen idee wat de regels zijn, maar zolder wordt afgeraden. Boven in je eigen bed mag volgens mij gewoon.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:54 schreef freecell het volgende:
HeujIk ga in een rijtjeshuis bevallen
Moet je dan beneden bevallen of mag boven ook? Maw: moet ik een bed lenen van de thuiszorg? En ik zou een badbevalling kunnen doen
Allemaal nieuwe dingen!
Ja dat kan makkelijk! Vorige zwangerschap lag mijn baby toen al vast in m'n bekken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:36 schreef Incantrix het volgende:
Zou een baby al met een week of 34/35 kunnen indalen?
Ik ben vanmorgen geweest en ben weer goedgekeurd!quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:44 schreef Incantrix het volgende:
NieuweUser, hoe laat ben je aan de beurt bij de VK?
Wat een mooi mannekequote:Op maandag 26 oktober 2009 22:49 schreef Twinkly het volgende:
Hallo,
Hier de man van Twinkly weer even. Als eerste bedankt voor de vele leuke reacties! Met Niels en moeder gaat het erg goed. Hier twee foto's.
Net geboren, lekker bij mam op de buik
[ link | afbeelding ]
Net afgedroogd uit eerste badje
[ link | afbeelding ]
O.a. door de flinke stuwing heeft Twinkly nog geen tijd gehad om zelf te posten. Vandaar dat ik dit even post.
De trotse papa van Niels.
Ja hoor. Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik 9 maanden lang totaal nergens last van gehad, niet misselijk, geen bandenpijn, geen bekkeninstabiliteit, geen blaasontstekingen, geen andere narigheid. Alleen af en toe een harde buik, maar dat vind ik niet lastig, dat hoort er gewoon bij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:36 schreef Incantrix het volgende:voor Faja!
En ik vind het maar stom hoor, ik naar de pakketjes-ophaal-dinges, is mijn pakje er gewoon nietDoor omstandigheden was hij vrijdag dicht dus waarschijnlijk komt het morgen. Hij heeft beloofd te bellen als het er is, dat dan weer wel, maar ik wilde zo graag met de luiertjes spelen
En hey, zijn we data aan het bespreken? Ik heb mezelf aangepraat dat het 17 december zal worden, dat vond ik wel handig in het kader van 'don't get your hopes up too high', maar als ik mag kiezen vind ik 27 november wel een mooie dag. Ruim een week voor Sinterklaas maar niet over tijd enzo
En ik heb een beetje een suf vraagje, maar naast af en toe die oefenweeën (die ik trouwens al een weekje ofzo niet meer gehad heb) heb ik nu weer een nieuw pijntje (steken 'down under' zal ik maar zeggen) en ik zat te denken.. Zou een baby al met een week of 34/35 kunnen indalen? Ik herken de pijn omdat mijn vriendin dit omschreef en het bij haar het indalen bleek te zijn, maar bij haar begon dat pas in week 38 ofzo.. Misschien maak ik mezelf gek hoor, maar ik vroeg het me af.
Ja, ik heb alleen vandaag en morgen vrij genomen. Donderdag gaan ze met opa en oma naar Rotterdam en vrijdag naar de vakantie-opvang.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:02 schreef Incantrix het volgende:
Heej, Lily, da's fijn! Geniet van je vrije dagen (maar die hele lange donderdag moet je dan nog wel werken? Of heb ik het verkeerd onthouden?) ennuhm, jij ook terugkomen met 'approved'-stempel op je voorhoofd he?
die van mij zit er inmiddels alweer bijna 10 jaar ofzo; en is niet enorm origineel; heb mijn naam in chinese tekens op mijn rechterschouderblad.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:22 schreef Incantrix het volgende:
BJ, inderdaad, goed kleine beetjes blijven eten dan, ik hoop voor je dat ze nu weg blijven. En goed bezig met opruimen! 17 december was/ben ik, dat is mijn eigen uitgerekende datum zullen we maar zeggen. Ik wil liever niet dat ik me ophang aan De Datum zeg maar, anders valt over tijd lopen misschien zo tegen.. Al moet ik zeggen dat ik sinds ik gisteren 27 november heb geroepen, ik stiekum wel hoop heb voor díe datumEnnuhm, hey, da's grappig, ik had me inderdaad nog geen tatoeage bij jou bedacht.. Maar val er ook weer niet van van mijn stoel ofzo
Wat voor 1 heb jij er?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:06 schreef Tan het volgende:
Junah bekende me laatst dat ze nooit zo graag uit die borst dronk op het laatst(en ja dat kan ze nog weten want ze was ruim drie toen ik stopte met de borstvoeding
)
Ik heb die pijnen ook en dacht daardoor dat de baby aan het indalen was, maar dat was niet het geval. Het is m'n eerste en hij is nog steeds niet ingedaald. Dat kan dus ook gewoon. Volgens mijn verloskundige kun je die steken krijgen als het hoofdje daar beneden ergens op drukt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
Met een week of 34/35 kan je baby al zijn ingedaald hoor. Mijn zusje is zwanger van haar eerste en die kleine was al voor de 34e week ingedaald. Bij mijn 1e weet ik het niet meer maar mijn 2e was ook ergens rond de 33 weken ingedaald en oefenweeen.
kijk dat is handig om te wetenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:50 schreef DaviniaHR het volgende:
enneh BJ, als je kimndje wel is ingedaald, wil dat niet zeggen dattie zo blijft
Eli is wel 86x ingedaald geweest. indalingsweeen erin, plop eruit, indalingsweeen erin, plop eruit, enz. pas de dag voor de balling lag hij helemaal goed vast.
Hoera voor je stickerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, hier met stickert en al gearriveerd op werk. Bloed, bloeddruk, urine, ik en Frummel zijn weer allemaal goedgekeurd.Wel een kilo aangekomen, maar aangezien dat het totaal op 7 brengt, vind ik dat ik nog niet mag klagen... dus heb ik mezelf op het station maar getrakteerd op een lekker kaasbroodje
![]()
Bij mijn vk eerder ook nooit hoor, maar ik ben sinds een week of 6 nu ondercontrole bij het ziekenhuis (hoge bloeddruk) en dan is het bijna altijd urine inleveren en om de week bloed.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Poppejans het volgende:
Wat ik wel vaker lees is urine controle, doen sommige vk's dat standaard/ eens in de zoveel tijd?
Mijn urine is nog nooit gecontroleerd
Ik hoef dat ook nooit. En ik loop bij de gyn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Poppejans het volgende:
Wat ik wel vaker lees is urine controle, doen sommige vk's dat standaard/ eens in de zoveel tijd?
Mijn urine is nog nooit gecontroleerd
Ik vind het eigenlijk best grappig dat iemand het altijd heeft over volhouden. Bij mij was het niet echt volhouden om door te gaan, maar het steeds zo jammer vinden om te 'moeten stoppen'. Jessai heeft zelfs tot een paar weken voor zijn vierde verjaardag nog dagelijks bij mij gedronken. We vonden het beiden zo erg om af te moeten bouwen, maar gevoelsmatig klopte het gewoon neit voor mij om een kind BV te geven dat al op de basisschool zat. Vandaar... Bij Junah ben ik gestopt omdat het zo'n pijn deed (ik was zwanger van Ayden, gek genoeg kon ik toen ik zwanger was van Junah wel probleemloos BV doorgeven, maar bij de vorige zwangerschap deed het me zo'n pijnquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:29 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat heb jij lang volgehouden zeg! Wouw!
Volhouden is dan inderdaad een verkeerde keuze. Laten we zeggen dat ik het knap vind, omdat ik niet goed weet of borstvoeding bij mij zou passen. Heb er gewoon respect voor dat het kan!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:43 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best grappig dat iemand het altijd heeft over volhouden. Bij mij was het niet echt volhouden om door te gaan, maar het steeds zo jammer vinden om te 'moeten stoppen'. Jessai heeft zelfs tot een paar weken voor zijn vierde verjaardag nog dagelijks bij mij gedronken. We vonden het beiden zo erg om af te moeten bouwen, maar gevoelsmatig klopte het gewoon neit voor mij om een kind BV te geven dat al op de basisschool zat. Vandaar... Bij Junah ben ik gestopt omdat het zo'n pijn deed (ik was zwanger van Ayden, gek genoeg kon ik toen ik zwanger was van Junah wel probleemloos BV doorgeven, maar bij de vorige zwangerschap deed het me zo'n pijn)
Junah vindt het nog steeds heel erg jammer dat ze niet meer bij me mag drinken. Ze is notabene ruim 5Ze vroeg laatst al of ze straks niet met de baby mee mag drinken.
En dan niet snappen dat ik dat geen goed plan vind
Vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad, dat gevoel dat mijn organen eruit barsten herken ik wel van mijn maag. Het lijkt of daar totaal geen plek voor is. Wat ik zelf heel erg fijn vind voor de rug is slapen met een hittekussentje. Iedereen kent die kussentjes met kersenpit denk ik wel, maar ik heb er zelf eentje die is gevuld met lijnzaad, dat is veel zachter en ligt lekkerder. (kun je bestellen op internet, ik wil wel een link plaatsen als iemand er belang bij heeft)
Wij hebben ook vaak last van muizenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:07 schreef Vlindur het volgende:
ja idd.. Een muizenplaagDat mag niet hoor!
Ik werk 'gewoon' full-time dus dagelijks van 8 tot half 5. Is goed te doen hoor.quote:
huh je ticker zegt nog maar 6 dagen, ik dacht al, de 20 kilo ga je niet meer halen heur.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:12 schreef Vlindur het volgende:
20 kilo? Wanneer ben je uitgerekend?
Ik moet nog 9 weken en ben nu zo'n 8 aangekomen. Dat kan dus ook nog wel flink meer worden..
Dat gelurk inderdaad, bovendien weet ik niet of ik het makkelijker vindt. Ik denk dat de voedingen (en in het begin zeker 's nachts) me gaan opbreken. Het is niet dat ik niet wil, maar ik heb gewoon door mijn ziekte ook wat meer rust nodig. En dan lijkt het geven van borstvoeding een enorm opstakel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:13 schreef Tan het volgende:
[..]
En DJRandall, wat bedoel je eigenlijk met er wel of niet een type voor zijn (qua borstvoeding geven dus?). De oudste heeft bij mij nagenoeg alleen de fles gekregen, de rest borstvoeding, maar ik voel me niet echt een type voor borst of fles, heb alleen gemerkt dat ik de borst wel makkelijker/handiger vond en de voordelen voor mij niet opwegen tegen de nadelen. Dus in die zin ben ik dan wel meer een borstvoedingstype. Of bedoel je meer dat je niet weet of je het prettig gaat vinden dat 'gelurk aan je lijf'
Ticker is weer gemaakt. Is al de 2e keer dat ie op hol slaatquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:19 schreef Mone het volgende:
[..]
huh je ticker zegt nog maar 6 dagen, ik dacht al, de 20 kilo ga je niet meer halen heur.
Bij twijfel niet doen, laat ze maar een ander zoeken. Een goed gevoel is toch het bestequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Ben net naar een potentiële gastouder geweest voor madammeke (kdv heeft niet meteen plek als wij dat willen), en ik heb een beetje dubbel gevoelirritant...
Dat idd! Je moet er 100% vertrouwen in hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:51 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Bij twijfel niet doen, laat ze maar een ander zoeken. Een goed gevoel is toch het beste
Ja, mijn BMI is te hoog en alvleesklier werkt niet helemaal zoals het hoort. Had voor mijn zwangerschap wel keurige suikerwaardes hoor maar had ook aangepast dieet die ik nu dus niet meer zo strak volg, maar ik voel me goed dus heb goede hoop.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen
In het ziekenhuis waar ik ga, is de suikertest standaardprocedure. En ik dacht eigenlijk dat dat voor heel België van toepassing was, maar ik zou dat eens moeten vragen aan mijn zus.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen
Inderdaad, heb afgelopen zaterdag 4 uurtjes opgepast.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!
lily, balen dat je wordt overgedragen!
oh, en over dat voolopen op de groei, hebben ze je ook de verdeling gegeven, of alleen de weken? want voor hetzelfde geld zit je beeb gewoon rechts in de marge, maar wel BINNEN de marge, dus prima. (beetje gevalletje, alles wat niet gemiddeld is, is afwijkend, raar en slecht)
ymme, ben je al begonnen als gastouder? hoe gaat dat?
tsja, die opvang is toch maar tijdelijk, maar toch... ik weet t niet... ze is aardig en zo, maar toch. bluh, heb last van mn hormonen
Dus eigenlijk gewoon afgevallenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Lijnloos het volgende:
Oh over dat gewicht, ik ben ook met een behoorlijk getal begonnen hoor, dus ik mocht ook niet veel erbij. Bovendien ben ik door de zwangerschap veel bewuster gaan eten (meer fruit en groente) en kon ik niet meer zoveel op als ik gewend was. Hierdoor dus stiekum afgevallen maar door wat de beeb weegt is dat weer gelijkgetrokken denk ik.
Duidelijk verhaal, als je ziek bent kan ik me voorstellen dat je BV niet eens overweegt, want hoe je het ook wendt of keert, het kost je energie. Ik heb twee jaar lang getandemd (twee kinderen gevoed) en dat vergde achteraf bezien véél te veel van mij. Ik was die twee jaar constant ziek en kreeg later zelfs paniekaanvallen (paniekaanvallen kunnen ontstaan door stress, maar óók door lichamelijke uitputting).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:20 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat gelurk inderdaad, bovendien weet ik niet of ik het makkelijker vindt. Ik denk dat de voedingen (en in het begin zeker 's nachts) me gaan opbreken. Het is niet dat ik niet wil, maar ik heb gewoon door mijn ziekte ook wat meer rust nodig. En dan lijkt het geven van borstvoeding een enorm opstakel.
Ik wil het wel gewoon gaan proberen hoor. Ik ben van mening dat ik niet kan zeggen dat het niets voor me is, als ik het niet geprobeerd heb. Misschien een combi van borstvoeding en flesvoeding.
Ik vind het mooi om te zien dat het bij sommige mensen zo 'natuurlijk' gaat. Zoals jij het vertelt, klinkt het zoveel mooier dan het beeld dat ik dus in mijn hoofd heb. Goed bezig dus!
Zijn probleemquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gewoon afgevallenen niets stiekem
![]()
Ik hoop uiteindelijk hetzelfde resultaat te kunnen hebben: zonder al te veel overgewicht uit de bevalling te komen. Alhoewel, ik heb niet veel keus natuurlijk of de gyn krijgt een hartaanval
Ow gelukkig, dan ben ik dus niet de enige die daar nu al overheen zit...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:33 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Hoera voor je sticker![]()
voor je 7 kilo! Daar ben ik al overheen helaas....
Ik eet nu ook nog weinig koolhydraten dus nog meer schrappen zou produceren van afvalstoffen betekenen omdat mijn reserves dan aangesproken worden en dat is ook weer slecht omdat dat bij de foetus kan komen. Maar ik heb goede hoop dat ik geen suiker heb hoor en na mijn bevalling ga ik gewoon weer volop aan het dieet zodat ik snel weer op mijn startgewicht zitquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!
Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:57 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Zijn probleem![]()
Maar inderdaad, als het zo werkt dan is het mooi meegenomen. Wat dat betreft vond ik het ook wel vreemd dat jij zo'n harde en lage "deadline" hebt meegekregen terwijl bij mij echt niemand ook maar een woord heeft gerept over mijn gewicht. Maar goed, wellicht is dat ook een verschil qua land en instelling...
En die suikertest daar heb ik ook niks overgehoord, maar elke keer dat ze bloedprikken bij me (nu om de week haast) krijg ik te horen dat alle waardes keurig zijn, dus ik neem aan ook de suiker.
Dat vele prikken is puur vanwege die bloeddruk... althans daar ga ik vanuit aangezien ik daarom ook wekelijks op controle moet in het ziekenhuis. Ach, ze houden me gewoon goed in de gaten, daar gaat het om en dat is dan ook wel weer fijn...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:29 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?![]()
Ze zullen die suikerwaarden dan ook wel controleren. Met die suikertest moet je gewoon eerst een hele beker met (vreselijk slecht) suikerwater drinken en dan een uur wachten.
Ze hadden mij gezegd dat ze me gingen contacteren als er iets mis was en ik heb tot nu toe nog niets gehoord, dus ik ga er stiekem al maar van uit dat mijn suikerwaarden goed waren.
En die harde deadline: ik blijf hopen dat ze me schrik heeft proberen aan te jagen, want echt max 2 kg bijkomen, is gewoon voor niemand te doen, denk ik.
bij mij vroeg de fysio ook bij de derde of vierde behandeling pas of ik soms een plakplaatje had zittenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Haha, in bed liggend kan een hoop zeg maar (is ook niet de eerste keer).. Ennuhm, ik ben wel heel erg tattoo-fan, maar je bent niet de enige die mij daar eigenlijk geen type voor vind
Veel mensen zijn nogal verbaasd als ze de lap op mijn been zien, of gaan vragen of 'ie echt is (ik zeg dan altijd maar dat ik héle grote pakken kauwgom heb, past misschien wat meer in hun comfort zone
).. Stoer ben ik alleen niet echt, geloof ik
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, maar dat is nu over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:47 schreef freecell het volgende:
Arme Vlindur![]()
Wupwup: ik ben sowieso wat overgevoelig voor geluid momenteelIk vraag constant of dingen zachter of uit kunnen hier in huis
Als de teek binnen 24 uur verwijderd wordt, wordt er normaal gesproken (dus buiten zwangerschap) geen medicatie (antibiotica) voorgeschreven in Nederland. Het risico van een tekenbeet is de ziekte van Lyme. Controleer de rest van je lichaam goed op eventuele andere tekenbeten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:16 schreef simmu het volgende:
even een rotvraag tussendoor: heeft er iemand informatie over teekbeten en zwangerschap? ik vind er vrijwel niets over op inet. de normale gang van zaken als je niet zwanger bent is een preventieve antibioticakuur. uiteraard sta ik morgenvroeg bij de huisarts en heeft de buurvrouw het onding er al uit gehaald met een propere tekenpen.
er zijn tabellen voor; google maar eens. Als je BMI hoger is, mag je minder aankomen, dan met een normaal of lager BMI.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:![]()
Voor de nieuwe stickertjes!!
Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htmquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:
![]()
Voor de nieuwe stickertjes!!
Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Hier is een lijstje. Maar ik hou me er totaal niet meebezig hoor.
Zolang ik onder de 15 kilo blijf vind ik het wel heilig
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Hier is een lijstje. Maar ik hou me er totaal niet meebezig hoor.
Zolang ik onder de 15 kilo blijf vind ik het wel heilig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |