abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74058863
Guess, ik ben echt een Cola drinker, eigenlijk dronk ik alles wat maar (veel) caffeine bevat. Ik heb de redbull echter wel redelijk snel laten staan, koffie eigenlijk maar 1kopje max per dag en Cola gewoon waar ik zin in had.. Ik had ergens een lijstje gevonden waar stond dat 1 glas Cola nog minder caffeine dan een kop thee bevatte en dat dat ongeveer een vierde is van een kop koffie. Nu heb ik wel caffeine light Cola, maar dat doe ik ook omdat ik die lekkerder vind dan gewone Cola light.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:51:12 #27
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74059459
Maar hoe deden jullie dat met werk,ik ben soms echt zo misselijk dat ik alleen nog maar kan liggen en hangen.We hebben een eigen zaak en ik vind het zo erg dat het me hierdoor vaak niet lukt te werken,voel me dan echt beroerd.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74062095
Minniemin welkom hier

guess wat vervelend dat je toch steeds zo misselijk bent en zo met je werk lijkt me dat ook heel vervelend. Trekt de misselijkheid in verloop van de ochtend weg of is het constant aanwezig?
Ik drink trouwens ong 2 glazen cola per dag, omdat het me wel wat helpt tegen de misselijkheid

daarnaast wil dat ik toch maar eens bij de gyn of huisarts meld dat ik steeds nog mn eten eruit gooi, ik heb zelf zoiets van, zolang ik vocht maar wel binnen houdt en ik ben niet afgevallen dus ik denk wel dat het meevalt
maar is het zo dat de baby nu misschien toch niet genoeg mineralen enzo binnen krijgt?
pi_74064079
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:00 schreef Guess. het volgende:

[..]

Welkom En ze gaan hier idd heel snel,is wel ff wennen hoor vooral als je nieuw bent weet je nog niet alles en wie en hoe enzo

Ik ben heel veel heel misselijk,af en toe kotsen maar vaak lukt dat niet waardoor ik het weer benauwd krijg,ook heel moe.Ow en ik riep de 1e week toen ik wist dat ik zwanger was heel stoer dat ik me zo geweldig goed voelde enzo!
Ik drink af en toe een glaasje cola light zonder cafieene maar eigenlijk voel ik me daar weer schuldig over of dat wel goed is.Wie drinkt hier ook wel es cola?
Ik mag van mezelf een paar glazen cola light (ben echt een verslaafde) per dag. Dat mag voor zover ik weet best. Alleen de anderhalve liter per dag die ik gewend was, gaat het niet meer worden zeg maar

Maar ik drink zelf trouwens verder helemaal geen koffie of thee.
pi_74067687
Minniemin van harte met je streepje en welkom in Z&G.

Guess ik was bij zo wel de 2e als nu de 3e zwangerschap de eerste maanden echt zo misselijk en hing regelmatig over een emmer of wc maar wat mij hielp was een smintje nemen. Kleine beetjes eten gedurende de dag, dus geen hele maaltijden in 1 keer achter over slaan, een pak crackers op mijn nachtkastje voor als ik 's morgens wakker werd en gewoon de dingen laten staan waarvan ik merkte dat ze me alleen maar nog misselijker maakten. Zo heb ik de eerste maanden totaal geen koffie meer gedronken, nu drink 1 bakje gewone koffie 's morgens en een latte machiatto in de avond.

Oh en ik drink geen prik, behalve in de spa marie henriette. Ik leef op ijsthee, melk en spa met fruit uit pak.

Goedemorgen trouwens dames. Al nieuws van Luna? Rubey?

Ik ga straks maar eens de verloskundige bellen, ik heb sinds zaterdag zo een druk op mijn schaambotje, het schrijnt een beetje en ik wil nou wel eens weten of de kleine al kan zijn ingedaald met 29 weken. Het is mijn 3e zwangerschap maar soms ben ik nog net zo onzeker als bij de 1e. Overigens heb ik een ziek kind thuis met een virus maar de huisarts kon niet zeggen of het de mexicaanse griep was, en wordt ook niet onderzocht. Is gewoon uitzieken en hopen dat de rest, incl mij zelf, het niet krijgt.
pi_74067800
Goedemorgen allemaal! Hier weer bijna tijd om naar het werk te gaan.

Zouden er vandaag nog nieuwe beebjes geboren worden?

freubelmuts, ik zou het inderdaad even melden. Misschien zijn er nog tips en in ieder geval kan er ingegrepen worden als je echt tekorten oploopt.

Guess, wat vervelend dat je zo misselijk bent, hier gelukkig niet zo erg last van gehad. Probeer op het werk rustig aan te doen en je hebt recht op een uurtje extra pauze, dus als je dat nodig hebt, zeker gebruik van maken.

Faja, succes bij de VK, hoop dat ze iets kan zeggen over die druk op je schaambotje. Het is een cliché, maar het is echt zo: iedere zwangerschap is weer anders, dus die inzekerheid die blijft. En sterkte met je zieke kind, hopenlijk krijgt de rest het niet.

Ik kom later vandaag weer even kijken, maar voor nu: fijne dag allemaal!
  maandag 26 oktober 2009 @ 07:37:14 #32
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74067814
Minniemin welkom hier gefeliciteerd

Cola is inderdaad wel prettig als je wat misselijk bent Maar teveel is natuurlijk nooit goed, ook niet als je niet zwanger bent. Ik drink zelf één kop koffie per dag, en alleen in het weekend cola soms of als ik misselijk ben. Ben een echte theeleut, maar ik drink voornamelijk rooibosthee vanille van de Tuinen, en daar zit geen caffeïne in (of theïne).

@Faja-Lobi, wat vervelend, zo'n zieke thuis, zit je nu niet op te wachten (nooit natuurlijk, maar als je zelf zwanger bent is het extra vervelend. Beterschap voor de kleine!

Ik had gisterenavond vanaf ongeveer half 8 om de zeven minuten harde buiken gehad, vanaf ongeveer tien uur werden ze ook pijnlijk in de onderbuik. Maar ik durfde de VK niet te bellen omdat ik dat wel vaker heb in de laatste weken van de zwangerschap en het is altijd loos alarm. Maar toen ik 's nachts wakker werd had ik ze nog steeds om de zeven minuten, maar toen durfde ik ook niet te bellen want zolang ik nog in slaap val zijn het geen echte weeën. Bovendien was het drie uur 's nachts en moet ik vandaag toch heen voor controle. Maar wel vervelend... het lijkt iedere zwangerschap wel eerder te beginnen... ik hoop niet dat dit zo nog tien weken lang doorgaat.
Het is nu weer rustig in mijn buik gelukkig.
  maandag 26 oktober 2009 @ 07:41:05 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74067833
Pff Tan, zware nacht dus... Ik hoop dat het eenmalig was want nog 10 weken dit is niet leuk...
pi_74067850
Ik heb wel zo nu en dan wat kramp onderin mijn buik, maar niet dat er allerlei alarmbellen afgaan. De vorige zwangerschap had ik al voorweeen met een week of 33 en ben pas 9 dagen na de uitgerekende datum bevallen maar dat in combi met die druk op mijn schaambotje is toch de reden waarom ik even ga bellen met de verloskundige straks.

Oh voor de dames die wel iets van een kraamcadeau willen maken maar niet belachelijk dure wuppies wil uitdelen, ik heb organza zakjes en lint bestelt in de kleur lichtblauw en dan bij de jamin haal ik wat snoepjes voor de kinderen die ik er in doe en dan kan zo wel mijn dochter als zoon uitdelen op school en creche. Een groot vel gekleurd karton gekocht voor iets van 80 cent die ik in kleine vakjes knip en daar zet ik dan op "hoera M. heeft een broertje (naam baby) !"
  maandag 26 oktober 2009 @ 07:51:23 #35
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74067897
Goedemorgen dames

@faja; succes bij de VK straks!

@Tan; wat vervelend dat je nu al last van rommelingen hebt zeg! laat dat kleintje nog maar lekker een paar weekjes in je veilige babyhuisje hoor...

@misselijke dames; errrrrg vervelend, ik ben ook best lang enorm misselijk geweest, vond werken dan ook dood en doodvermoeiend, vooral toen ik het mijn collega's nog niet kon vertellen...
mij hielp het wel heel erg, om smorgens een half uur voor het opstaan, alvast wat te eten; en eigenlijk gewoon de hele dag door kleine beetje te eten.. (zoals stukjes ontbijtkoek, crackers etc).

ik heb vrij redelijk geslapen, vandaag een kantoordag, lekker brainstromen met 2 collega's, vergaderingen met artsen en verkopers.

Ik heb trouwens nu al 2 dagen achter mekaar gehad, dat ik een hypo kreeg... denk dat mijn kindje steeds meer energie van me vraagt... nog maar wat meer eten dan maar...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 26 oktober 2009 @ 07:52:27 #36
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74067905
@Faja Lobi - Ik ken het ook wel van eerdere zwangerschappen en ben nooit alarmerend vroeg bevallen (altijd pas na 38 weken), maar het duurde nu wel erg lang (van half 8 'savonds tot ongeveer 6 uur vanochtend) en was érg regelmatig. Maar goed, ik moet zo dus naar de VK en dan hoor ik wel hoe en
wat, het zal wel meevallen want het is nu weer rustig in mijn buik en de baby is gewoon normaal actief.

En die organzazakjes zijn leuk! Zit het lint er al bij?
pi_74067968
Tan en Faja, vervelend die klachten!

Ik heb afgelopen weekend ook behoorlijk was last gehad van harde buiken. Tenminste, er komt dan bijvoorbeeld een bult helemaal aan de rechterkant van mijn buik zodat links bijna plat is. Dat deel is dan hard. Het is niet pijnlijk, maar wel vervelend! En ik heb niet eens heel druk gedaan dit weekend! Vannacht ook heel slecht geslapen, maak me er toch een beetje zorgen over! Gelukkig straks controle bij de VK!
pi_74067990
Nee lint moet je apart bestellen maar kan per meter. Ik heb 60 zakjes (kleinste formaat) en5 mtr lint bestelt voor 20 euro incl verzenden
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:05:10 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74068001
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:00 schreef NieuweUser het volgende:
Tan en Faja, vervelend die klachten!

Ik heb afgelopen weekend ook behoorlijk was last gehad van harde buiken. Tenminste, er komt dan bijvoorbeeld een bult helemaal aan de rechterkant van mijn buik zodat links bijna plat is. Dat deel is dan hard. Het is niet pijnlijk, maar wel vervelend! En ik heb niet eens heel druk gedaan dit weekend! Vannacht ook heel slecht geslapen, maak me er toch een beetje zorgen over! Gelukkig straks controle bij de VK!
Volgens mij is dat gewoon de baby die draait.
Een harde buik is dat echt heel je buik hard wordt... of in elk geval daar waar je baarmoeder zit
Dat wat jij beschrijft heb ik ook al vaker gehad. Ik heb het idee dat de baby zich dan draait op zijn as. Ik geef dan altijd even een porretje dat ie doordraait en dan is het weg. En dat laatste helpt me niet bij een harde buik...
pi_74068029
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Een harde buik is dat echt heel je buik hard wordt... of in elk geval daar waar je baarmoeder zit
Dat wat jij beschrijft heb ik ook al vaker gehad. Ik heb het idee dat de baby zich dan draait op zijn as. Ik geef dan altijd even een porretje dat ie doordraait en dan is het weg. En dat laatste helpt me niet bij een harde buik...
Ik hoop dat dat het is. Alleen is die van mij dan flink aan het koppeltje duikelen geweest!
Een porretje heb ik er nog niet op durven geven omdat het zo hard voelde. Zal de volgende keer eens voorzichtig proberen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:08:17 #41
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74068032
MinnieMin van harte gefeliciteerd en welkom in Z&G!

Ik ga denk ik helemaal niets doen aan kraamkadootjes. Ik heb er zelf niet zo veel mee maar vind het altijd wel erg leuk om te zien hoe creatief mensen er mee kunnen zijn.
A grand adventure has begun.
pi_74068061
Ik had gehoopt Twinkly te kunnen feliciteren bij het showen van haar zoon, maar ons geduld wordt op de proef gesteld. Alvast gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

MinnieMin, je bent gewoon met een onregelmatige cyclus zwanger geworden! Van harte! Erg fijn dat je nu niet het medische circuit in hoeft met alle onzekerheden die daarbij horen.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:51 schreef Guess. het volgende:
Maar hoe deden jullie dat met werk,ik ben soms echt zo misselijk dat ik alleen nog maar kan liggen en hangen.We hebben een eigen zaak en ik vind het zo erg dat het me hierdoor vaak niet lukt te werken,voel me dan echt beroerd.
Die eerste maanden waren vreselijk. Ik doe onderzoek en moest in die beginperiode veldwerk verrichten. Dat betekende dat ik vanuit Amsterdam elke dag op pad moest naar uithoeken als Capelle a/d IJssel. Het dieptepunt was dat ik tijdens een interview met een leerling de voicerecorder op pauze moest zetten en naar het toilet moest rennen om over te geven. Ik voelde me zo slecht.

Omdat ik niet anders kon ben ik maar op pad gegaan wanneer dat moest, en wanneer het niet hoefde bleef ik thuis op de bank hangen. Ik wist niet wat ik met mezelf aan moest. Alle eet- en dranktips heb ik vergeefs uitgeprobeerd. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan die me zetpillen heeft meegegeven. Die hielpen een klein beetje.

Gelukkig gaat het voorbij!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:13:30 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068070
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:37 schreef freubelmuts het volgende:
Minniemin welkom hier

guess wat vervelend dat je toch steeds zo misselijk bent en zo met je werk lijkt me dat ook heel vervelend. Trekt de misselijkheid in verloop van de ochtend weg of is het constant aanwezig?
Ik drink trouwens ong 2 glazen cola per dag, omdat het me wel wat helpt tegen de misselijkheid

daarnaast wil dat ik toch maar eens bij de gyn of huisarts meld dat ik steeds nog mn eten eruit gooi, ik heb zelf zoiets van, zolang ik vocht maar wel binnen houdt en ik ben niet afgevallen dus ik denk wel dat het meevalt
maar is het zo dat de baby nu misschien toch niet genoeg mineralen enzo binnen krijgt?
zeg maar tegen je dat amaranta van het forum 33 weken zwanger is en nog steeds regelmatig
zielig ben ik he

Wat is trouwens je uitgerekende dag? Dan zet ik je in de OP.

Guess, ik drink nog best veel cola. De 1e weken, toen ik echt heel veel moest overgeven was dat voor mij echt hemel op aarde, mijn buik kwam gewoon helemaal tot rust

Tan, ik hoop voor jou dat het 'niks' was en dat je neit de 10 komende weken hier nog last van gaat hebben ofzo. Succes bij de controle vandaag.

Faja, als je er nou zo'n speentje aan hangt dna is je traktatie helemaal af. Ik vond laatst een pagina waar je ze per 50 kon bestellen en helemaal niet duur.
pi_74068077
Oeh Guess wat vervelend
Misselijk zijn is heel beroerd inderdaad.

Freubel: Ik ben bij de eerste zwangerschap heel misselijk geweest. Gekotst van week 6 tot en met de bevalling. (rond de 18e week 3 weken niet ) maar volgens de verloskundige pakt de baby wel wat hij nodig heeft. Zolang je maar genoeg vocht binnenkrijgt kan het allemaal niet zo veel kwaad, het is alleen vervelend (al moet ik zeggen dat het ook wel wende )
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:14:04 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068079
guess ik denk trouwens dat het juist positief is dat je je eigen zaak, kun je ook je rust nemen als je dat wilt. Dat gat veel lastiger als je voor een baas werkt hoor!
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:14:51 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068088
Mijn kind heeft gewoon mn ontbijt uit mn handen gejat!\
Volgens mij kon ze op een KM afstand al ruiken dat ik pasta op mn brood had!
En gisteren heeft ze de korstjes van de boterham in de prullenbak gegooid en er iets anders (appelschillen) voor in de plaats uit gepakt. En die zat ze dus te peuzelen.
pi_74068132
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:05 schreef Asyniur het volgende:

Dat denk ik ook. Onze zoon heeft duidelijk een voorkeur voor de rechterkant van mijn buik. Ik loop eigenlijk permanent met een platte linkerkant rond en een uitstulping aan de rechterkant. Aan de rechterkant kan ik zijn ruggetje en soms zijn billetjes voelen.

Soms draait hij wel weer meer naar het midden of zelfs naar links, maar de voorkeur blijft naar rechts uitgaan. Het verbaast me dat hij nu (bij bijna 39 weken en > 4 kg) nog steeds de ruimte kan vinden om zo flink te draaien.
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:20:12 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068141
Hier dus. Dit zijn bijvoorbeeld de roze
http://www.badeendwinkel.nl/shop/catalog/product_info.php?cPath=47_50&products_id=910&osCsid=5
Op deze pagina staan veel meer leuke dingen
Alleen snap ik die prjis tabel niet zo goed. Want elders staan ze weer op 80 cent per stuk. En dan is dit wel goedkoop toch?
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:21:46 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068155
Oh, beter lezen, ze gaan per 18 verpakt. Oke duideliijk.
pi_74068194
Die speentjes waren ontzettend hip toen ik op de basisschool zat! Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand aan een kraamcadeau voor het bezoek deed. Is dat een lokale traditie? Ik vertik het om een kraamcadeau te maken. De geboortekaartjes vind ik duur zat.

Zijn er trouwens moeders in spe die er nu al rekening mee houden dat er zo weinig mogelijk bezoek mag komen in de kraamweken i.v.m. de Mexicaanse griep?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')