Ja, ik heb alleen vandaag en morgen vrij genomen. Donderdag gaan ze met opa en oma naar Rotterdam en vrijdag naar de vakantie-opvang.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:02 schreef Incantrix het volgende:
Heej, Lily, da's fijn! Geniet van je vrije dagen (maar die hele lange donderdag moet je dan nog wel werken? Of heb ik het verkeerd onthouden?) ennuhm, jij ook terugkomen met 'approved'-stempel op je voorhoofd he?
die van mij zit er inmiddels alweer bijna 10 jaar ofzo; en is niet enorm origineel; heb mijn naam in chinese tekens op mijn rechterschouderblad.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:22 schreef Incantrix het volgende:
BJ, inderdaad, goed kleine beetjes blijven eten dan, ik hoop voor je dat ze nu weg blijven. En goed bezig met opruimen! 17 december was/ben ik, dat is mijn eigen uitgerekende datum zullen we maar zeggen. Ik wil liever niet dat ik me ophang aan De Datum zeg maar, anders valt over tijd lopen misschien zo tegen.. Al moet ik zeggen dat ik sinds ik gisteren 27 november heb geroepen, ik stiekum wel hoop heb voor díe datumEnnuhm, hey, da's grappig, ik had me inderdaad nog geen tatoeage bij jou bedacht.. Maar val er ook weer niet van van mijn stoel ofzo
Wat voor 1 heb jij er?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:06 schreef Tan het volgende:
Junah bekende me laatst dat ze nooit zo graag uit die borst dronk op het laatst(en ja dat kan ze nog weten want ze was ruim drie toen ik stopte met de borstvoeding
)
Ik heb die pijnen ook en dacht daardoor dat de baby aan het indalen was, maar dat was niet het geval. Het is m'n eerste en hij is nog steeds niet ingedaald. Dat kan dus ook gewoon. Volgens mijn verloskundige kun je die steken krijgen als het hoofdje daar beneden ergens op drukt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
Met een week of 34/35 kan je baby al zijn ingedaald hoor. Mijn zusje is zwanger van haar eerste en die kleine was al voor de 34e week ingedaald. Bij mijn 1e weet ik het niet meer maar mijn 2e was ook ergens rond de 33 weken ingedaald en oefenweeen.
kijk dat is handig om te wetenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:50 schreef DaviniaHR het volgende:
enneh BJ, als je kimndje wel is ingedaald, wil dat niet zeggen dattie zo blijft
Eli is wel 86x ingedaald geweest. indalingsweeen erin, plop eruit, indalingsweeen erin, plop eruit, enz. pas de dag voor de balling lag hij helemaal goed vast.
Hoera voor je stickerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, hier met stickert en al gearriveerd op werk. Bloed, bloeddruk, urine, ik en Frummel zijn weer allemaal goedgekeurd.Wel een kilo aangekomen, maar aangezien dat het totaal op 7 brengt, vind ik dat ik nog niet mag klagen... dus heb ik mezelf op het station maar getrakteerd op een lekker kaasbroodje
![]()
Bij mijn vk eerder ook nooit hoor, maar ik ben sinds een week of 6 nu ondercontrole bij het ziekenhuis (hoge bloeddruk) en dan is het bijna altijd urine inleveren en om de week bloed.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Poppejans het volgende:
Wat ik wel vaker lees is urine controle, doen sommige vk's dat standaard/ eens in de zoveel tijd?
Mijn urine is nog nooit gecontroleerd
Ik hoef dat ook nooit. En ik loop bij de gyn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Poppejans het volgende:
Wat ik wel vaker lees is urine controle, doen sommige vk's dat standaard/ eens in de zoveel tijd?
Mijn urine is nog nooit gecontroleerd
Ik vind het eigenlijk best grappig dat iemand het altijd heeft over volhouden. Bij mij was het niet echt volhouden om door te gaan, maar het steeds zo jammer vinden om te 'moeten stoppen'. Jessai heeft zelfs tot een paar weken voor zijn vierde verjaardag nog dagelijks bij mij gedronken. We vonden het beiden zo erg om af te moeten bouwen, maar gevoelsmatig klopte het gewoon neit voor mij om een kind BV te geven dat al op de basisschool zat. Vandaar... Bij Junah ben ik gestopt omdat het zo'n pijn deed (ik was zwanger van Ayden, gek genoeg kon ik toen ik zwanger was van Junah wel probleemloos BV doorgeven, maar bij de vorige zwangerschap deed het me zo'n pijnquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:29 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat heb jij lang volgehouden zeg! Wouw!
Volhouden is dan inderdaad een verkeerde keuze. Laten we zeggen dat ik het knap vind, omdat ik niet goed weet of borstvoeding bij mij zou passen. Heb er gewoon respect voor dat het kan!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:43 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best grappig dat iemand het altijd heeft over volhouden. Bij mij was het niet echt volhouden om door te gaan, maar het steeds zo jammer vinden om te 'moeten stoppen'. Jessai heeft zelfs tot een paar weken voor zijn vierde verjaardag nog dagelijks bij mij gedronken. We vonden het beiden zo erg om af te moeten bouwen, maar gevoelsmatig klopte het gewoon neit voor mij om een kind BV te geven dat al op de basisschool zat. Vandaar... Bij Junah ben ik gestopt omdat het zo'n pijn deed (ik was zwanger van Ayden, gek genoeg kon ik toen ik zwanger was van Junah wel probleemloos BV doorgeven, maar bij de vorige zwangerschap deed het me zo'n pijn)
Junah vindt het nog steeds heel erg jammer dat ze niet meer bij me mag drinken. Ze is notabene ruim 5Ze vroeg laatst al of ze straks niet met de baby mee mag drinken.
En dan niet snappen dat ik dat geen goed plan vind
Vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad, dat gevoel dat mijn organen eruit barsten herken ik wel van mijn maag. Het lijkt of daar totaal geen plek voor is. Wat ik zelf heel erg fijn vind voor de rug is slapen met een hittekussentje. Iedereen kent die kussentjes met kersenpit denk ik wel, maar ik heb er zelf eentje die is gevuld met lijnzaad, dat is veel zachter en ligt lekkerder. (kun je bestellen op internet, ik wil wel een link plaatsen als iemand er belang bij heeft)
Wij hebben ook vaak last van muizenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:07 schreef Vlindur het volgende:
ja idd.. Een muizenplaagDat mag niet hoor!
Ik werk 'gewoon' full-time dus dagelijks van 8 tot half 5. Is goed te doen hoor.quote:
huh je ticker zegt nog maar 6 dagen, ik dacht al, de 20 kilo ga je niet meer halen heur.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:12 schreef Vlindur het volgende:
20 kilo? Wanneer ben je uitgerekend?
Ik moet nog 9 weken en ben nu zo'n 8 aangekomen. Dat kan dus ook nog wel flink meer worden..
Dat gelurk inderdaad, bovendien weet ik niet of ik het makkelijker vindt. Ik denk dat de voedingen (en in het begin zeker 's nachts) me gaan opbreken. Het is niet dat ik niet wil, maar ik heb gewoon door mijn ziekte ook wat meer rust nodig. En dan lijkt het geven van borstvoeding een enorm opstakel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:13 schreef Tan het volgende:
[..]
En DJRandall, wat bedoel je eigenlijk met er wel of niet een type voor zijn (qua borstvoeding geven dus?). De oudste heeft bij mij nagenoeg alleen de fles gekregen, de rest borstvoeding, maar ik voel me niet echt een type voor borst of fles, heb alleen gemerkt dat ik de borst wel makkelijker/handiger vond en de voordelen voor mij niet opwegen tegen de nadelen. Dus in die zin ben ik dan wel meer een borstvoedingstype. Of bedoel je meer dat je niet weet of je het prettig gaat vinden dat 'gelurk aan je lijf'
Ticker is weer gemaakt. Is al de 2e keer dat ie op hol slaatquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:19 schreef Mone het volgende:
[..]
huh je ticker zegt nog maar 6 dagen, ik dacht al, de 20 kilo ga je niet meer halen heur.
Bij twijfel niet doen, laat ze maar een ander zoeken. Een goed gevoel is toch het bestequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Ben net naar een potentiële gastouder geweest voor madammeke (kdv heeft niet meteen plek als wij dat willen), en ik heb een beetje dubbel gevoelirritant...
Dat idd! Je moet er 100% vertrouwen in hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:51 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Bij twijfel niet doen, laat ze maar een ander zoeken. Een goed gevoel is toch het beste
Ja, mijn BMI is te hoog en alvleesklier werkt niet helemaal zoals het hoort. Had voor mijn zwangerschap wel keurige suikerwaardes hoor maar had ook aangepast dieet die ik nu dus niet meer zo strak volg, maar ik voel me goed dus heb goede hoop.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen
In het ziekenhuis waar ik ga, is de suikertest standaardprocedure. En ik dacht eigenlijk dat dat voor heel België van toepassing was, maar ik zou dat eens moeten vragen aan mijn zus.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen
Inderdaad, heb afgelopen zaterdag 4 uurtjes opgepast.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!
lily, balen dat je wordt overgedragen!
oh, en over dat voolopen op de groei, hebben ze je ook de verdeling gegeven, of alleen de weken? want voor hetzelfde geld zit je beeb gewoon rechts in de marge, maar wel BINNEN de marge, dus prima. (beetje gevalletje, alles wat niet gemiddeld is, is afwijkend, raar en slecht)
ymme, ben je al begonnen als gastouder? hoe gaat dat?
tsja, die opvang is toch maar tijdelijk, maar toch... ik weet t niet... ze is aardig en zo, maar toch. bluh, heb last van mn hormonen
Dus eigenlijk gewoon afgevallenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Lijnloos het volgende:
Oh over dat gewicht, ik ben ook met een behoorlijk getal begonnen hoor, dus ik mocht ook niet veel erbij. Bovendien ben ik door de zwangerschap veel bewuster gaan eten (meer fruit en groente) en kon ik niet meer zoveel op als ik gewend was. Hierdoor dus stiekum afgevallen maar door wat de beeb weegt is dat weer gelijkgetrokken denk ik.
Duidelijk verhaal, als je ziek bent kan ik me voorstellen dat je BV niet eens overweegt, want hoe je het ook wendt of keert, het kost je energie. Ik heb twee jaar lang getandemd (twee kinderen gevoed) en dat vergde achteraf bezien véél te veel van mij. Ik was die twee jaar constant ziek en kreeg later zelfs paniekaanvallen (paniekaanvallen kunnen ontstaan door stress, maar óók door lichamelijke uitputting).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:20 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat gelurk inderdaad, bovendien weet ik niet of ik het makkelijker vindt. Ik denk dat de voedingen (en in het begin zeker 's nachts) me gaan opbreken. Het is niet dat ik niet wil, maar ik heb gewoon door mijn ziekte ook wat meer rust nodig. En dan lijkt het geven van borstvoeding een enorm opstakel.
Ik wil het wel gewoon gaan proberen hoor. Ik ben van mening dat ik niet kan zeggen dat het niets voor me is, als ik het niet geprobeerd heb. Misschien een combi van borstvoeding en flesvoeding.
Ik vind het mooi om te zien dat het bij sommige mensen zo 'natuurlijk' gaat. Zoals jij het vertelt, klinkt het zoveel mooier dan het beeld dat ik dus in mijn hoofd heb. Goed bezig dus!
Zijn probleemquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gewoon afgevallenen niets stiekem
![]()
Ik hoop uiteindelijk hetzelfde resultaat te kunnen hebben: zonder al te veel overgewicht uit de bevalling te komen. Alhoewel, ik heb niet veel keus natuurlijk of de gyn krijgt een hartaanval
Ow gelukkig, dan ben ik dus niet de enige die daar nu al overheen zit...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:33 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Hoera voor je sticker![]()
voor je 7 kilo! Daar ben ik al overheen helaas....
Ik eet nu ook nog weinig koolhydraten dus nog meer schrappen zou produceren van afvalstoffen betekenen omdat mijn reserves dan aangesproken worden en dat is ook weer slecht omdat dat bij de foetus kan komen. Maar ik heb goede hoop dat ik geen suiker heb hoor en na mijn bevalling ga ik gewoon weer volop aan het dieet zodat ik snel weer op mijn startgewicht zitquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!
Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:57 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Zijn probleem![]()
Maar inderdaad, als het zo werkt dan is het mooi meegenomen. Wat dat betreft vond ik het ook wel vreemd dat jij zo'n harde en lage "deadline" hebt meegekregen terwijl bij mij echt niemand ook maar een woord heeft gerept over mijn gewicht. Maar goed, wellicht is dat ook een verschil qua land en instelling...
En die suikertest daar heb ik ook niks overgehoord, maar elke keer dat ze bloedprikken bij me (nu om de week haast) krijg ik te horen dat alle waardes keurig zijn, dus ik neem aan ook de suiker.
Dat vele prikken is puur vanwege die bloeddruk... althans daar ga ik vanuit aangezien ik daarom ook wekelijks op controle moet in het ziekenhuis. Ach, ze houden me gewoon goed in de gaten, daar gaat het om en dat is dan ook wel weer fijn...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:29 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?![]()
Ze zullen die suikerwaarden dan ook wel controleren. Met die suikertest moet je gewoon eerst een hele beker met (vreselijk slecht) suikerwater drinken en dan een uur wachten.
Ze hadden mij gezegd dat ze me gingen contacteren als er iets mis was en ik heb tot nu toe nog niets gehoord, dus ik ga er stiekem al maar van uit dat mijn suikerwaarden goed waren.
En die harde deadline: ik blijf hopen dat ze me schrik heeft proberen aan te jagen, want echt max 2 kg bijkomen, is gewoon voor niemand te doen, denk ik.
bij mij vroeg de fysio ook bij de derde of vierde behandeling pas of ik soms een plakplaatje had zittenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Haha, in bed liggend kan een hoop zeg maar (is ook niet de eerste keer).. Ennuhm, ik ben wel heel erg tattoo-fan, maar je bent niet de enige die mij daar eigenlijk geen type voor vind
Veel mensen zijn nogal verbaasd als ze de lap op mijn been zien, of gaan vragen of 'ie echt is (ik zeg dan altijd maar dat ik héle grote pakken kauwgom heb, past misschien wat meer in hun comfort zone
).. Stoer ben ik alleen niet echt, geloof ik
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, maar dat is nu over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:47 schreef freecell het volgende:
Arme Vlindur![]()
Wupwup: ik ben sowieso wat overgevoelig voor geluid momenteelIk vraag constant of dingen zachter of uit kunnen hier in huis
Als de teek binnen 24 uur verwijderd wordt, wordt er normaal gesproken (dus buiten zwangerschap) geen medicatie (antibiotica) voorgeschreven in Nederland. Het risico van een tekenbeet is de ziekte van Lyme. Controleer de rest van je lichaam goed op eventuele andere tekenbeten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:16 schreef simmu het volgende:
even een rotvraag tussendoor: heeft er iemand informatie over teekbeten en zwangerschap? ik vind er vrijwel niets over op inet. de normale gang van zaken als je niet zwanger bent is een preventieve antibioticakuur. uiteraard sta ik morgenvroeg bij de huisarts en heeft de buurvrouw het onding er al uit gehaald met een propere tekenpen.
er zijn tabellen voor; google maar eens. Als je BMI hoger is, mag je minder aankomen, dan met een normaal of lager BMI.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:![]()
Voor de nieuwe stickertjes!!
Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htmquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:
![]()
Voor de nieuwe stickertjes!!
Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Hier is een lijstje. Maar ik hou me er totaal niet meebezig hoor.
Zolang ik onder de 15 kilo blijf vind ik het wel heilig
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm
Hier is een lijstje. Maar ik hou me er totaal niet meebezig hoor.
Zolang ik onder de 15 kilo blijf vind ik het wel heilig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |