abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:12:34 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74100961
Hoe krijg je dat nou voor elkaar Inca?
ohja,wat ik je zo nog wilde vragen.... ben ji zo'n stoere tattoochick? Had een heel ander beeld van je namelijk.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:19:39 #202
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74101015
Haha, in bed liggend kan een hoop zeg maar (is ook niet de eerste keer ).. Ennuhm, ik ben wel heel erg tattoo-fan, maar je bent niet de enige die mij daar eigenlijk geen type voor vind Veel mensen zijn nogal verbaasd als ze de lap op mijn been zien, of gaan vragen of 'ie echt is (ik zeg dan altijd maar dat ik héle grote pakken kauwgom heb, past misschien wat meer in hun comfort zone ).. Stoer ben ik alleen niet echt, geloof ik
3!
pi_74101057
Hè meiden, hier ook prima nacht gehad (al voelde het veel te kort)... Nu weer rondje zh, net al bloed en urine ingeleverd en dan zo bloeddruk, gewicht en gesprek met de vk alhier...

Trix al met indalingsweeen, wow je gaat nu echt hard meid! Hoop dat ze vandaag bellen en je de luiertjes op kunt halen!

Luna, je leest dit niet meer op tijd maar succes bij de gyn!

en Rubey, jij ook succes vandaag (toch, of ben ik nu in de war?)!

Tan fijn dat je weer wat beter hebt geslapen en de krampen minder zijn feworden...
pi_74101086
Hahahaha, hier zijn mensen soms ook min of meer geshockeerd als ze mijn tattoo's zien. Vooral als je ergens in bikini rond wandeld dan zie je ze echt kijken, meer na staren. En ik vind mijn tattoo's niet schokkend, of veel 6 in totaal wil wel heel graag mijn gehele rug getattoeeerd hebben. Maar dat komt van zelf wel, als ik er zelf over uit ben hoe of wat
pi_74101156
Goeiemorgen dames,

Ik heb heerlijk geslapen en lekker vrij vandaag (herfstvakantie voor de kinderen dus ik heb twee daagjes vrij genomen).
Om 11.00 gesprek met de VK.

Hoi Niels wat ben je leuk
pi_74101267
Goedemorgen

Ja, incantrix, we hebben een huis Een geweldig huis Met 4!!! slaapkamers.
Het heeft maar 2 nadelen
- het ziet er van binnen uit alsof ze een groep 6 met primaire kleuren en kwasten hebben losgelaten (en aanvulling van TARA: daarna hebben ze er 15 jaar gewoond zonder er ooit nog weer iets aan te doen)
- We kunnen er in als ik 34 weken zwanger ben

Maar verder is het echt

Ik ben niet zo snel geshockeerd van tattoos geloof ik Wat voor tattoo hebben jullie dan?

ElisabethR: geniaal verhaal! En ik ben het helemaal met je eens, al vind ik zwangerschapsverlof wel een groot goed

Lijnloos: fin dat je lekker geslapen hebt

Hier vanmorgen wakker geworden om half 8 Kind is terug in ritme na klokverschuiving, halleluja! En ik werd zowaar wakker zonder tegen de dag op te zien.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:02:09 #207
95408 Incantrix
pi_74101603
Lijnloos, ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar succes in het ziekenhuis, ik hoop dat alles ok is en dat je weer bestickerd terug mag komen (En ja, bizar he? Ik heb net even een hartig woordje met Kleine Dikke gesproken en heb hem beloofd dat ik héél veel leuke kleertjes voor hem ga kopen als hij nog tot ná de komst van het volgende salaris blijft zitten, deze maand vind ik mezelf te blut om te bevallen Heb overigens alweer een uur onregelmatige krampen..)

Faja, haha, suf is dat he? Omdat die op mijn been wel héél erg een meisjes-tatoeage is krijg ik wel héél veel bewonderende blikken van vrouwen trouwens, da's dan wel weer grappig

Heej, Lily, da's fijn! Geniet van je vrije dagen (maar die hele lange donderdag moet je dan nog wel werken? Of heb ik het verkeerd onthouden?) ennuhm, jij ook terugkomen met 'approved'-stempel op je voorhoofd he?

Freecell, wat cool, gefeliciteerd!! Dát is wel heel fijn, verf kun je iets aan doen (alleen zijn écht felle kleuren wel lastiger weg te krijgen ) en verhuizen met week 34 is inderdaad ook niet je-van-het, maar anderszijds is het éven doorbijten, maar als de baby er eenmaal is en je zit in je nieuwe huis is dat vast zó weer vergeten.. Net zoiets als bevallen I guess, je moet er even doorheen ofzo. Mijn tatoeage (althans, die op mijn been, ik heb er nog 2, maar die zijn klein) is redelijk te zien op deze foto, waarvoor ik net 4 dikke buiken-topics door heb gekeken (en da's leuk, zie je ineens weer allemaal mensen terug die hier al weg zijn! ). Ik zou ook nog heel graag een halve sleeve op mijn onderarm willen, maar ik weet niet of dat ervan gaat komen i.v.m. mijn werk enzo. We zien wel, da's toch een project voor WAY in de toekomst.
3!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:05:01 #208
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74101654
Zo, ik zit al weer even achter mijn bureau. Overigens ook prima geslapen hoor, maar ik mag tot nu toe toch niet klagen. Ik slaap over het algemeen prima!

Freecell, gefeliciteerd met jullie huis!! Wat gaaf. Het is wel veel verven, maar aan de andere kant, wel heel dankbaar werk en goed te doen. En wat betreft de 34 weken zwanger.... da's toch nog ruim voor de bevalling? Tijd zat

Lily, veel plezier op je vrije dagen met de kids en succes bij de vk!

Ben benieuwd hoe het met de aankomende papa's DutchieBre en ziggyziggyziggy is.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:06:42 #209
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74101682
Hahaha, wat grappig dat er zoveel een tattoo hebben, ik heb er zelf vier (eigenlijk vijf, eentje zit over een oude, lelijke heen), waarvan drie zichtbaar in de zomer. Bij mij zeggen ze ook altijd dat ze me er geen type voor vinden, en eerlijk gezegd vind ik mezelf er ook geen type voor Maar ik zat ooit in een heel ander wereldje en toen vond ik het helemaal geweldig. Zou er nu nooit meer eentje laten zetten, en ik heb er eentje op mijn borst die ik eigenlijk wel heel erg zonde vind achteraf bezien.

Junah bekende me laatst dat ze nooit zo graag uit die borst dronk op het laatst (en ja dat kan ze nog weten want ze was ruim drie toen ik stopte met de borstvoeding )
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:11:29 #210
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74101779
Lijnloos; succes bij de VK met je ronde en terugkomen met stickertjes he?

@Freecell; zooo wat spannend (en druk) om zo laat in de zwangerschap nog te verhuizen! respect hoor...
ik moet er zelf echt niet aan denken nu!

@trixje; die hypo's zijn idd niet echt leuk, en eet nu nog vaker wat kleine dingen tussendoor om het te voorkomen, denk dat mijn kleintje steeds meer energie gaat verbruiken.
En indalen kan natuurlijk best bij jou! je moet ergens mee beginnen

Nog niets gehoord van Rubey vandaag he? ik hjoop echt dat ze aan het bevallen is,.... na 42 weken kan ik me voorstellen dat je dr wel aan toe bent...

@Luna, succes op je controle!

@happy; werk lekker!

Wie ging er ook alweer op 17 december bevallen ??? Ik heb nog geen idee eigenlijk... ik hoop alleen niet tot 42 weken door te moeten lopen.....

en ik was alweer vroeg wakker... ga straks de slaapkamer maar eens ff schoonmaken en opruimen; heb het beddengoed al in de machine gedaan, dus is niet zo'n enorm project....

en o ja; ik heb ook een tattoo... zijn ook niet veel mensen die dat verwachten eigenlijk...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74101887
Lijnloos naar het zkh vandaag?
Succes dan!

En freecell, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis (oeh, verhuizen als je 34 weken bent)
hee, maar dan kun je wel nog een babykamer maken
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:02 schreef Incantrix het volgende:
Heej, Lily, da's fijn! Geniet van je vrije dagen (maar die hele lange donderdag moet je dan nog wel werken? Of heb ik het verkeerd onthouden?) ennuhm, jij ook terugkomen met 'approved'-stempel op je voorhoofd he?
Ja, ik heb alleen vandaag en morgen vrij genomen. Donderdag gaan ze met opa en oma naar Rotterdam en vrijdag naar de vakantie-opvang.

Iedereen fijne dag!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:22:04 #212
95408 Incantrix
pi_74101988
Lekker dat je zo goed slaapt Happy En wat je zegt inderdaad, de aanstaande papa's, hoe zou het zijn? Moet je nog tot laat vandaag?

Tan! Ik heb echt nog nooit bedacht dat een tatoeage zo'n negatief effect kan hebben op je borstvoeding, bijvoorbeeld O_O Hum. Mijn kleinste zit net onder mijn sleutelbeen dus boven de borst, maar wel in het zicht zeg maar. Overigens ben ik al tattoo-fan sinds ik een jaar of 12/13 was, maar heb netjes gewacht met de eerste tot m'n 19e en tot nu toe geen dag spijt gehad

BJ, inderdaad, goed kleine beetjes blijven eten dan, ik hoop voor je dat ze nu weg blijven. En goed bezig met opruimen! 17 december was/ben ik, dat is mijn eigen uitgerekende datum zullen we maar zeggen. Ik wil liever niet dat ik me ophang aan De Datum zeg maar, anders valt over tijd lopen misschien zo tegen.. Al moet ik zeggen dat ik sinds ik gisteren 27 november heb geroepen, ik stiekum wel hoop heb voor díe datum Ennuhm, hey, da's grappig, ik had me inderdaad nog geen tatoeage bij jou bedacht.. Maar val er ook weer niet van van mijn stoel ofzo Wat voor 1 heb jij er?

En Lily, gewoon lekker genieten vand e dagen die je hebt
3!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:27:39 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74102093
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:22 schreef Incantrix het volgende:

BJ, inderdaad, goed kleine beetjes blijven eten dan, ik hoop voor je dat ze nu weg blijven. En goed bezig met opruimen! 17 december was/ben ik, dat is mijn eigen uitgerekende datum zullen we maar zeggen. Ik wil liever niet dat ik me ophang aan De Datum zeg maar, anders valt over tijd lopen misschien zo tegen.. Al moet ik zeggen dat ik sinds ik gisteren 27 november heb geroepen, ik stiekum wel hoop heb voor díe datum Ennuhm, hey, da's grappig, ik had me inderdaad nog geen tatoeage bij jou bedacht.. Maar val er ook weer niet van van mijn stoel ofzo Wat voor 1 heb jij er?

die van mij zit er inmiddels alweer bijna 10 jaar ofzo; en is niet enorm origineel; heb mijn naam in chinese tekens op mijn rechterschouderblad.
(dus binnenkant BH-bandje en dan naar beneden). Gewoon zwart...

en dit vond ik trix:
De oefenweeën die je tussen de achtste week en de vierde week voor de bevalling hebt, worden ook wel indalingsweeën genoemd. Deze weeën zorgen er dan ook voor dat je baby met zijn hoofdje helemaal onder in je baarmoeder komt te liggen, zodat hij klaar ligt voor de geboorte. Tijdens de indalingsweeën voel je, behalve de golvende beweging van je spieren, een pijnlijk, trekkend gevoel in je onderbuik.

en nou moet ik heel eerlijk bekennen dat laatste mij enorm bekend in de oren klinkt... ik had gister namelijk nogal last van mijn buik.. en ook vooral onderin...
maar dat zou wel erg vroeg zijn dan

o en toen vond ik dit nog:
Tegen het einde van de zwangerschap kan de baby gaan indalen. Dit kan al rond de 30e week, maar het kan ook pas net voor de bevalling gebeuren.
Indalingsweeën kunt u voelen als een scherpe stekende pijn in uw liezen of als pijn of krampen in de onderbuik, maar sommige zwangeren voelen er helemaal niets van.
Het tijdstip van het indalen van de baby zegt niets over het tijdstip dat de baby geboren gaat worden; als de baby vroeg indaalt, betekent dit niet automatisch dat de baby eerder geboren zal worden, maar ook als de baby wat later indaalt, betekent dit niet automatisch dat de baby later geboren zal worden.
pi_74102138
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:06 schreef Tan het volgende:
Junah bekende me laatst dat ze nooit zo graag uit die borst dronk op het laatst (en ja dat kan ze nog weten want ze was ruim drie toen ik stopte met de borstvoeding )
Dat heb jij lang volgehouden zeg! Wouw!

Inca: je tattoo-foto doet het niet bij mij en nu ben ik wel heeeel erg nieuwsgierig!

LLM's:

Lily: fijn dat je twee dagen vrij bent, straks ook nog even een sticker halen!

De rest, sorry vergeten, maar niet expres!

Hier een slechte nacht gehad. Heb veel last van mijn buik en rug. Het voelt alsof mijn organen uit mijn buik willen barsten. Herkent iemand dat gevoel?

Edit: Hoi Niels! Wat ben jij mooi!

[ Bericht 5% gewijzigd door DJRandall op 27-10-2009 09:59:42 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:47:23 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74102511
Inca super mooie je been!

Ikzelf heb er 2. Maar als ik jouw tattoo zie dan mag dat van mij de naam tattoo niet dragen. Eerder zwarte lijn die toevallig een figuur vormt.

Heb er dus 2 en van allebei alleen de outlines. Als ik een derde of vierde of wat dan ook neem, dan wil ik in dezelfde stijl blijven en dus alleen de outlines.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:50:43 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74102602
enneh BJ, als je kimndje wel is ingedaald, wil dat niet zeggen dattie zo blijft
Eli is wel 86x ingedaald geweest. indalingsweeen erin, plop eruit, indalingsweeen erin, plop eruit, enz. pas de dag voor de balling lag hij helemaal goed vast.

ik denk maar dat het oefenwerk de uiteindelijke bevalling wat heeft vergemakkelijkt...

free, wat fijn dat jouw zoonmans al over is opde nwe tijd! Eli vindt het al twee dagen om 5.15u een prima tijd om uitgebreid te gaan zingen en spelen in zijn kamer...

en stickerdames, succes!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74102639
Oh, Niels. Wat een moooie oogjes.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 07:38 schreef Faja-Lobi het volgende:

Met een week of 34/35 kan je baby al zijn ingedaald hoor. Mijn zusje is zwanger van haar eerste en die kleine was al voor de 34e week ingedaald. Bij mijn 1e weet ik het niet meer maar mijn 2e was ook ergens rond de 33 weken ingedaald en oefenweeen.
Ik heb die pijnen ook en dacht daardoor dat de baby aan het indalen was, maar dat was niet het geval. Het is m'n eerste en hij is nog steeds niet ingedaald. Dat kan dus ook gewoon. Volgens mijn verloskundige kun je die steken krijgen als het hoofdje daar beneden ergens op drukt.

Onze zoon schroeft dus nog steeds omhoog en omlaag. Klaarblijkelijk heeft hij er de ruimte voor.

-Edit- Wat Davinia zegt dus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:01:03 #218
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74102863
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:50 schreef DaviniaHR het volgende:
enneh BJ, als je kimndje wel is ingedaald, wil dat niet zeggen dattie zo blijft
Eli is wel 86x ingedaald geweest. indalingsweeen erin, plop eruit, indalingsweeen erin, plop eruit, enz. pas de dag voor de balling lag hij helemaal goed vast.
kijk dat is handig om te weten zulke dingen zijn natuurlijk allemaal nieuw....
en ik weet ook niet of het indalingsweeen waren hoor.... maar als ik het lees, komt het me wel erg bekend voor...
nou ik zal maar eens aan de slag gaan op de slaapkamer.

Tot straks dames!
pi_74103510
Tan met tatoeages haha dat had ik ook niet verwacht! Wat veel van jullie hebben tatoos, zou ik echt niet denken van sommige mensen.Maar ik maak sowieso altijd vaak een heel beeld van mensen hoe ik denk dat ze eruit zien, als ik ze nog nooit gezien heb.
Ik heb er zelf maar eentje, op mn schouderblad. Mijn man daarintegen zit behoorlijk onder. Onderbenen bovenarmen, 2 bij knieeen, op zn voeten, binnenkant pols is de nieuwste, en op rug een paar. Zn armen komen wel helemaal vol denk ik

Ik zie aan de reacties dat er een fotootje van Niels geplaatst is, gauw effe kijken zo

Moet zo om 11,15 bij verloskundige zijn, bevalplannen enzo doorgeven, en voelen of Poppejantje gedraaid is, dus ben benieuwd!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74103529
Zo, hier met stickert en al gearriveerd op werk. Bloed, bloeddruk, urine, ik en Frummel zijn weer allemaal goedgekeurd. Wel een kilo aangekomen, maar aangezien dat het totaal op 7 brengt, vind ik dat ik nog niet mag klagen... dus heb ik mezelf op het station maar getrakteerd op een lekker kaasbroodje

Wat een tattoos allemaal zeg! Ik heb er zelf geen, maar wil er nog wel eentje... hoe, wat of waar weet ik nog niet, dus daar eerst maar eens uitkomen en dan zien we wel verder.

Lily, geniet van je vrije dagen (met kiddo's) en jij ook succes bij de vk.

Zo en dan ga ik nu even aan het werk...
pi_74103544
aaah Niels, die onderste foto heeft ie echt een guitig blij koppie
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74103580
Wat ik wel vaker lees is urine controle, doen sommige vk's dat standaard/ eens in de zoveel tijd?
Mijn urine is nog nooit gecontroleerd
pi_74103710
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef Lijnloos het volgende:
Zo, hier met stickert en al gearriveerd op werk. Bloed, bloeddruk, urine, ik en Frummel zijn weer allemaal goedgekeurd. Wel een kilo aangekomen, maar aangezien dat het totaal op 7 brengt, vind ik dat ik nog niet mag klagen... dus heb ik mezelf op het station maar getrakteerd op een lekker kaasbroodje
Hoera voor je sticker
voor je 7 kilo! Daar ben ik al overheen helaas....
pi_74103832
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Poppejans het volgende:
Wat ik wel vaker lees is urine controle, doen sommige vk's dat standaard/ eens in de zoveel tijd?
Bij mijn vk eerder ook nooit hoor, maar ik ben sinds een week of 6 nu ondercontrole bij het ziekenhuis (hoge bloeddruk) en dan is het bijna altijd urine inleveren en om de week bloed.
pi_74103905
Goeiemorgen!

Lijnloos, fijn dat alles goed gaat met je! En 7 kilo doe je super!

Ook hier een Tattooloze Ik wil al jaren wat en wil het nog steeds wel, maar weet eigenlijk niet wat ik zou willen en dan vooral waar.. Dus heb ik nog steeds niks Net als een piercing, ik wilde altijd een tepelpiercing, maar mijn vriend is daar op tegen en kennelijk wil ik die toch ook niet zo graag, want er zit nog steeds niks..

Vandaag komt de vloerbedekking voor de kinderkamer Kan ik eindelijk al het spul naar de kinderkamer verhuizen want al het spul staat nu door het hele huis

En gisteravond hadden we ineens een muis in huis! Of de kat(ten) hebben hem binnengebracht, of hij is zelf binnengekomen, maar we konden hem niet te pakken krijgen dus zijn we maar gestaakt en hopen dat de katten hem wel zouden pakken.. Je moet toch iets.. Maar ik zie nergens bloed of muizenrestjes, dus ik denk eigenlijk dat we vanavond weer op jacht kunnen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74103955
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Poppejans het volgende:
Ik hoef dat ook nooit. En ik loop bij de gyn.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:43:20 #227
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74103999
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:29 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Dat heb jij lang volgehouden zeg! Wouw!
Ik vind het eigenlijk best grappig dat iemand het altijd heeft over volhouden. Bij mij was het niet echt volhouden om door te gaan, maar het steeds zo jammer vinden om te 'moeten stoppen'. Jessai heeft zelfs tot een paar weken voor zijn vierde verjaardag nog dagelijks bij mij gedronken. We vonden het beiden zo erg om af te moeten bouwen, maar gevoelsmatig klopte het gewoon neit voor mij om een kind BV te geven dat al op de basisschool zat. Vandaar... Bij Junah ben ik gestopt omdat het zo'n pijn deed (ik was zwanger van Ayden, gek genoeg kon ik toen ik zwanger was van Junah wel probleemloos BV doorgeven, maar bij de vorige zwangerschap deed het me zo'n pijn )
Junah vindt het nog steeds heel erg jammer dat ze niet meer bij me mag drinken. Ze is notabene ruim 5 Ze vroeg laatst al of ze straks niet met de baby mee mag drinken. En dan niet snappen dat ik dat geen goed plan vind

Vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad, dat gevoel dat mijn organen eruit barsten herken ik wel van mijn maag. Het lijkt of daar totaal geen plek voor is. Wat ik zelf heel erg fijn vind voor de rug is slapen met een hittekussentje. Iedereen kent die kussentjes met kersenpit denk ik wel, maar ik heb er zelf eentje die is gevuld met lijnzaad, dat is veel zachter en ligt lekkerder. (kun je bestellen op internet, ik wil wel een link plaatsen als iemand er belang bij heeft)
pi_74104132
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:43 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best grappig dat iemand het altijd heeft over volhouden. Bij mij was het niet echt volhouden om door te gaan, maar het steeds zo jammer vinden om te 'moeten stoppen'. Jessai heeft zelfs tot een paar weken voor zijn vierde verjaardag nog dagelijks bij mij gedronken. We vonden het beiden zo erg om af te moeten bouwen, maar gevoelsmatig klopte het gewoon neit voor mij om een kind BV te geven dat al op de basisschool zat. Vandaar... Bij Junah ben ik gestopt omdat het zo'n pijn deed (ik was zwanger van Ayden, gek genoeg kon ik toen ik zwanger was van Junah wel probleemloos BV doorgeven, maar bij de vorige zwangerschap deed het me zo'n pijn )
Junah vindt het nog steeds heel erg jammer dat ze niet meer bij me mag drinken. Ze is notabene ruim 5 Ze vroeg laatst al of ze straks niet met de baby mee mag drinken. En dan niet snappen dat ik dat geen goed plan vind

Vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad, dat gevoel dat mijn organen eruit barsten herken ik wel van mijn maag. Het lijkt of daar totaal geen plek voor is. Wat ik zelf heel erg fijn vind voor de rug is slapen met een hittekussentje. Iedereen kent die kussentjes met kersenpit denk ik wel, maar ik heb er zelf eentje die is gevuld met lijnzaad, dat is veel zachter en ligt lekkerder. (kun je bestellen op internet, ik wil wel een link plaatsen als iemand er belang bij heeft)
Volhouden is dan inderdaad een verkeerde keuze. Laten we zeggen dat ik het knap vind, omdat ik niet goed weet of borstvoeding bij mij zou passen. Heb er gewoon respect voor dat het kan!
En slapen met hittezakken, doe ik elke nacht, dat is heerlijk ja!
pi_74104143
Sinds vanochtend negen uur hier iets wat toch wel verdacht veel op weeen lijken... om de ongeveer zes minuten, houdt ongeveer 40 seconden aan... Straks even overleggen met de vlos wat nu te doen met de afspraak vanmiddag....
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:50:05 #230
95408 Incantrix
pi_74104198
Thnx BJ, da's wel duidelijke info! En ik hou wel van simpele tatoeages hoor, kan juist érg mooi staan En succes met de slaapkamer, rustigaan he?

DJRandall, linkje zou je door moeten sturen naar mijn post in een grote buikentopic uit het verleden, maar voor jou doe ik 'm wel ff rechtstreeks naar de pic dan

Thnx, Amarante En ik vind outline-werk ook waanzinnig mooi (en mijn andere 2 zijn klein en zwart hoor ).. Die op mijn been is alleen mijn masterpiece en omdat de betekenis nog bijzonderder was dan bij die andere 2 is die zo volstrekt anders als de andere 2

Davinia en Claudia, dat is dus duidelijk Had al wel bedacht dat het verder niet zo veel betekende (mijn lief begon al helemaal opgewonden rond te springen toen ik het zei, hij dacht echt dat de baby dan snel gaat komen), maar dat een kind ook weer kan ont-indalen is nieuw voor mij, thnx

Poppejans, bij mij moet er sinds afgelopen controle urine mee (nu wel elke afspraak), daarvoor is dat alleen bij mijn eerste afspraak gecheckt. Succes bij de VK!

Lijnloos, jeej, mooie sticker voor jou! Ennuhm, qua tatoeages: gewoon de tijd nemen, komt vanzelf als het past

En Vlindur, jouw katten hebben de kuren van die van Twinkly overgenomen ofzo Lekker zeg, hun het naar binnen slepen en jij vervolgens op jacht moeten
3!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:51:47 #231
95408 Incantrix
pi_74104251
Heej Rubey, dát zou nog eens mooi zijn! Ik doe duimen en voor jou! Zet 'm op!!
3!
pi_74104312
Rubey You go girl!

Inca: de verwijzing naar het andere topic werkt wel, maar krijg een x-je bij je plaatje. Ook je nieuwe link werkt niet, maar bij lief wel, dus zal straks thuis eens kijken. Ligt aan mijn pc dus!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:55:49 #233
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74104340
Hé Rubey! Wat goed, ik hoop voor je dat het goed doorzet
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:57:44 #234
43556 miss_dynastie
pi_74104386
Go Rubey
pi_74104468
Rubey! You go Girl!

Inca, ja, maar het is dus niet zeker of de katten hem binnen hebben gehaald, hij mankeerde niks toen we nm vonden, meestal issie dan toch al wat gehavend Stom is het wel!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:03:26 #236
95408 Incantrix
pi_74104558
DJ: oow, haha, dat kan ook nog idd

En Vlindur, dat kan natuurlijk ook (ik probeerde optie 2 maan een beetje te negeren, op een muizenprobleem zit je nog véél minder te wachten )
3!
pi_74104683
ja idd.. Een muizenplaag Dat mag niet hoor!
pi_74104763
Jeuj nog 2 ons en ik ben 20 kilo aangekomen . Hoe doe je dat 7 kilo?
Maarre ik ga toch maar die griepprik doen, ben nogal bevattelijk voor al die berichten in de media, merk ik. Het liefst sluit ik mn zoontje ook op, maar dat gaat wat ver geloof ik .
pi_74104832
20 kilo? Wanneer ben je uitgerekend?

Ik moet nog 9 weken en ben nu zo'n 8 aangekomen. Dat kan dus ook nog wel flink meer worden..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:13:28 #240
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74104858
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:07 schreef Vlindur het volgende:
ja idd.. Een muizenplaag Dat mag niet hoor!
Wij hebben ook vaak last van muizen We hebben ontdekt dat een muizenval met hazelnootpasta beter werkt dan een stukje kaas. Ik vind het vervelend om die beesten koelbloedig te vermoorden, maar ik hoef ze gewoon niet in huis.

En DJRandall, wat bedoel je eigenlijk met er wel of niet een type voor zijn (qua borstvoeding geven dus?). De oudste heeft bij mij nagenoeg alleen de fles gekregen, de rest borstvoeding, maar ik voel me niet echt een type voor borst of fles, heb alleen gemerkt dat ik de borst wel makkelijker/handiger vond en de voordelen voor mij niet opwegen tegen de nadelen. Dus in die zin ben ik dan wel meer een borstvoedingstype. Of bedoel je meer dat je niet weet of je het prettig gaat vinden dat 'gelurk aan je lijf'
pi_74104919
Ben 1 dec. uitgerekend, precies 35 weken vandaag, vorige zwangerschap ook 25 kilo aangekomen, maar daar zat heel veel vocht bij, ben bang dat het nu vooral vet is.
Denk dat je er aanleg voor moet hebben , 8 kilo is ook heel netjes zeg.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:16:38 #242
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74104942
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:22 schreef Incantrix het volgende:
Moet je nog tot laat vandaag?
Ik werk 'gewoon' full-time dus dagelijks van 8 tot half 5. Is goed te doen hoor.

Ik moet trouwens donderdag die suikertest doen. En dan mag ik tot half 11 niets eten en alleen een beetje water drinken Bah! Maar ben wel blij dat ze het testen, want ik ben op een of andere manier nogal huiverig ervoor.

Hier inmiddels 9 kilo aangekomen, dus ik vrees ook het ergste... doe op zich weinig geks, maar mijn lichaam kan gewoon echt niet tegen koolhydraten maar die kan ik nu moeilijk skippen

Rubey, jaaaaa activiteit ik hoop voor je dat het doorzet meis!
pi_74105028
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:12 schreef Vlindur het volgende:
20 kilo? Wanneer ben je uitgerekend?

Ik moet nog 9 weken en ben nu zo'n 8 aangekomen. Dat kan dus ook nog wel flink meer worden..
huh je ticker zegt nog maar 6 dagen, ik dacht al, de 20 kilo ga je niet meer halen heur.
pi_74105050
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:13 schreef Tan het volgende:

[..]
En DJRandall, wat bedoel je eigenlijk met er wel of niet een type voor zijn (qua borstvoeding geven dus?). De oudste heeft bij mij nagenoeg alleen de fles gekregen, de rest borstvoeding, maar ik voel me niet echt een type voor borst of fles, heb alleen gemerkt dat ik de borst wel makkelijker/handiger vond en de voordelen voor mij niet opwegen tegen de nadelen. Dus in die zin ben ik dan wel meer een borstvoedingstype. Of bedoel je meer dat je niet weet of je het prettig gaat vinden dat 'gelurk aan je lijf'
Dat gelurk inderdaad, bovendien weet ik niet of ik het makkelijker vindt. Ik denk dat de voedingen (en in het begin zeker 's nachts) me gaan opbreken. Het is niet dat ik niet wil, maar ik heb gewoon door mijn ziekte ook wat meer rust nodig. En dan lijkt het geven van borstvoeding een enorm opstakel.

Ik wil het wel gewoon gaan proberen hoor. Ik ben van mening dat ik niet kan zeggen dat het niets voor me is, als ik het niet geprobeerd heb. Misschien een combi van borstvoeding en flesvoeding.
Ik vind het mooi om te zien dat het bij sommige mensen zo 'natuurlijk' gaat. Zoals jij het vertelt, klinkt het zoveel mooier dan het beeld dat ik dus in mijn hoofd heb. Goed bezig dus!
pi_74105478
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:19 schreef Mone het volgende:

[..]

huh je ticker zegt nog maar 6 dagen, ik dacht al, de 20 kilo ga je niet meer halen heur.
Ticker is weer gemaakt. Is al de 2e keer dat ie op hol slaat
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:34:02 #246
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74105480
jeeeej Rubey; ik hoop voor je dat er serieus actie optreedt!

Mijn VK's doen bij elke controle (geloof vanaf 20 weken ongeveer) elke keer een urinecontrole; puur ff een stickje erin en klaar.

En onze slaapkamer en kledingkamer zijn weer schoon... twijfel nog of ik nog even een doekje door de babykamer ga halen of dat ik dat voor een andere dag bewaar...
misschien dat ik vanmiddag nog wel een bezoekje aan de kapper ga brengen ofzo... maar eens ff kijken.

en aankomen... zit nu rond de 11-12 kg, bij bijna 31 weken.... geloof dat dat niet extreem is, gezien mijn BMI. (geloof dat het advies was tussen de 12 en 18 kg aankomen ).
pi_74105506
Fijn dat meerdere dames een goede nacht weer hebben gehad!

Rubey zet hem op

Luna hoe was de controle?

freecell een nieuw huis gefeliciteerd lijkt me een lastige tijd om te verhuizen!

en ik heb de posten van incantrix wel gelezen maar niks onthouden begint dat nu al nee toch hoop dat ik niet nog meer belangrijks heb gemist

vandaag zelf bij de huisarts geweest, heb toch zetpillen gekregen tegen het spugen en toch wel een beetje op mn kop gehad omdat ik minder binnenhield aan vocht wat ik zelf dacht. Ik moest in ieder geval meteen bellen als ik me slechter ging voelen, als de zetpillen nu niks gingen doen moest ik het zeker ook donderdag aan de gyn voorleggen!
pi_74105610
Natuurlijk Niels wat ben je een mooi mannetje
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:47:12 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74105925
Oeh, rubey! you go girl!

Vlindur, ieks een muis! doodeng! Wel fijn dat de vloerbedekking er is! Onze sierrand is er nog steeds niet, en ik begin het zo langzamerhand wel op mn heupen te krijgen. Ik wil die kamer klaar hebben, dan kan Eli er aan gaan wennen. Grmbl! En volgens mens-en-gezondheid zit je met 30weken op ongeveer 75% van je totale gewichtstoename. Dus nu +8 geeft +12 aan het eind, prima toch? (behalve als je als een gek vocht gaat vasthouden, maar dat is er ook zo weer af, dus dat telt dan stiekem niet, vind ik)

Lijnloos,wat fijn, een hele mooie sticker voor jou!

Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen

Freubelmuts, hopelijk werken de zetpillen!

Ben net naar een potentiële gastouder geweest voor madammeke (kdv heeft niet meteen plek als wij dat willen), en ik heb een beetje dubbel gevoel irritant...
pi_74106069
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:

Ben net naar een potentiële gastouder geweest voor madammeke (kdv heeft niet meteen plek als wij dat willen), en ik heb een beetje dubbel gevoel irritant...
Bij twijfel niet doen, laat ze maar een ander zoeken. Een goed gevoel is toch het beste
pi_74106313
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:51 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Bij twijfel niet doen, laat ze maar een ander zoeken. Een goed gevoel is toch het beste
Dat idd! Je moet er 100% vertrouwen in hebben.
pi_74106354
Jeetje zeg dames. Wat gaan we weer hard!

Heb niet helemaal bijgelezen, maar las iets over het hebben van tattoo's. Hier ook 5 in totaal.

En bij Rubey is het begonnen, dat wordt dus F5.
Succes meid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:03:40 #253
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74106518
quote:
Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen
Ja, mijn BMI is te hoog en alvleesklier werkt niet helemaal zoals het hoort. Had voor mijn zwangerschap wel keurige suikerwaardes hoor maar had ook aangepast dieet die ik nu dus niet meer zo strak volg, maar ik voel me goed dus heb goede hoop.

Toch vind ik het ook wel spannend hoor. Wil echt geen suikerziekte, laat staan insuline spuiten Maar voor mijn zoontje moet ik het natuurlijk wel testen, want niet weten kan nog schadelijker zijn.
pi_74107017
even snel

Mijn vk is met vakantie dus er was een invalster maar ik word nu officieel overgedragen naar een gynaecoloog
Komende vrijdag weer placenta lokalisatie en groeiecho en een gesprek (in het zkh dus).
Over twee weken nog even naar de vk aangezien mijn eigen er dan weer is.

verder alles goed (suiker, ijzer, bloeddruk, hartje)
pi_74107228
Jeetje, dat is toch wel een beetje balen lily.
Gelukkig is de rest wel allemaal goed
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:33:21 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74107347
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!

lily, balen dat je wordt overgedragen!
oh, en over dat voolopen op de groei, hebben ze je ook de verdeling gegeven, of alleen de weken? want voor hetzelfde geld zit je beeb gewoon rechts in de marge, maar wel BINNEN de marge, dus prima. (beetje gevalletje, alles wat niet gemiddeld is, is afwijkend, raar en slecht )

ymme, ben je al begonnen als gastouder? hoe gaat dat?

tsja, die opvang is toch maar tijdelijk, maar toch... ik weet t niet... ze is aardig en zo, maar toch. bluh, heb last van mn hormonen
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:33:27 #257
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74107349
Fijn dat alles goed was Lily en ook dat je straks toch nog een gesprek krijgt met je eigen vk.

Vervelend natuurlijk om overgedragen te worden.

Zelf heb ik vanavond een ligging- en groeiecho. Eens kijken of deze knul echt groot is en echt rechtop in kleermakerszit zit . Ben heel benieuwd wel, en vind het ook wel spannend worden... Wat nou als de kleine man in suit ligt en blijft liggen?... Ik probeer er nog niet teveel over na te denken.
pi_74107382
quote:

In het ziekenhuis waar ik ga, is de suikertest standaardprocedure. En ik dacht eigenlijk dat dat voor heel België van toepassing was, maar ik zou dat eens moeten vragen aan mijn zus.
pi_74107433
Lily voor de overdracht, da's wel even flink balen natuurlijk. Wel fijn dat alle met die kleine goed gaat (en met jou verder natuurlijk ook).

Oh over dat gewicht, ik ben ook met een behoorlijk getal begonnen hoor, dus ik mocht ook niet veel erbij. Bovendien ben ik door de zwangerschap veel bewuster gaan eten (meer fruit en groente) en kon ik niet meer zoveel op als ik gewend was. Hierdoor dus stiekum afgevallen maar door wat de beeb weegt is dat weer gelijkgetrokken denk ik.

Rubey Zet hem op meid! (Tijd voor een verse baby!)
pi_74107503
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!

lily, balen dat je wordt overgedragen!
oh, en over dat voolopen op de groei, hebben ze je ook de verdeling gegeven, of alleen de weken? want voor hetzelfde geld zit je beeb gewoon rechts in de marge, maar wel BINNEN de marge, dus prima. (beetje gevalletje, alles wat niet gemiddeld is, is afwijkend, raar en slecht )

ymme, ben je al begonnen als gastouder? hoe gaat dat?

tsja, die opvang is toch maar tijdelijk, maar toch... ik weet t niet... ze is aardig en zo, maar toch. bluh, heb last van mn hormonen
Inderdaad, heb afgelopen zaterdag 4 uurtjes opgepast.
En dat ging goed. Even naar de hertjes geweest, brood gegeven enzo. En thuis met klei gespeelt.
Makkelijke kids hoor. Volgende week hoef ik ze alleen maar van school/creche te halen en zaterdags weer 4 uurtjes. De jongste blijft op de creche, tot na mijn bevalling. Ivm opzegtermijn van 2 maanden.
pi_74107514
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Lijnloos het volgende:
Oh over dat gewicht, ik ben ook met een behoorlijk getal begonnen hoor, dus ik mocht ook niet veel erbij. Bovendien ben ik door de zwangerschap veel bewuster gaan eten (meer fruit en groente) en kon ik niet meer zoveel op als ik gewend was. Hierdoor dus stiekum afgevallen maar door wat de beeb weegt is dat weer gelijkgetrokken denk ik.
Dus eigenlijk gewoon afgevallen en niets stiekem

Ik hoop uiteindelijk hetzelfde resultaat te kunnen hebben: zonder al te veel overgewicht uit de bevalling te komen. Alhoewel, ik heb niet veel keus natuurlijk of de gyn krijgt een hartaanval
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:39:42 #262
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74107531
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:20 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Dat gelurk inderdaad, bovendien weet ik niet of ik het makkelijker vindt. Ik denk dat de voedingen (en in het begin zeker 's nachts) me gaan opbreken. Het is niet dat ik niet wil, maar ik heb gewoon door mijn ziekte ook wat meer rust nodig. En dan lijkt het geven van borstvoeding een enorm opstakel.

Ik wil het wel gewoon gaan proberen hoor. Ik ben van mening dat ik niet kan zeggen dat het niets voor me is, als ik het niet geprobeerd heb. Misschien een combi van borstvoeding en flesvoeding.
Ik vind het mooi om te zien dat het bij sommige mensen zo 'natuurlijk' gaat. Zoals jij het vertelt, klinkt het zoveel mooier dan het beeld dat ik dus in mijn hoofd heb. Goed bezig dus!
Duidelijk verhaal, als je ziek bent kan ik me voorstellen dat je BV niet eens overweegt, want hoe je het ook wendt of keert, het kost je energie. Ik heb twee jaar lang getandemd (twee kinderen gevoed) en dat vergde achteraf bezien véél te veel van mij. Ik was die twee jaar constant ziek en kreeg later zelfs paniekaanvallen (paniekaanvallen kunnen ontstaan door stress, maar óók door lichamelijke uitputting).

Maar als je goed op je voeding let en eventueel wat extra vitamines neemt (speciaal voor het geven van BV), dan raak je wel minder snel door je reserves heen. Hier was het inderdaad een heel natuurlijk proces. Die nachtvoedingen vond ik juist fijner dan met de fles. Misschien toeval maar mijn BVkindjes sliepen eerder en langer door. En ik hoefde er niet uit om een flesje te maken. Nadeel is wel dat je de voeding niet uit kunt besteden aan je partner, maar voordeel van BV is dat je er lekker rozig van wordt en dus zó weer in slaap valt. Na het geven van een flesje was ik altijd heel erg wakker en kwam ik niet zo makkelijk in slaap, ook niet als mijn partner het gaf.

Wat ik wel een nadeel vind aan BV geven is dat je het altijd zelf moet geven, ook als je eens met een vriendin naar de bios of een dagje winkelen wilt.
Ach ja, zo heeft ieder zijn eigen overwegingen. Je kunt het altijd proberen en dan na een tijdje alsnog stoppen. Tien dagen BV geven is bijvoorbeeld al heel goed voor belangrijke afweer en dan kun je ook overstappen op fles. Maar na tien dagen fles geven wordt het wel lastiger om alsnog BV te gaan geven.
pi_74107988
Ik geef ook nog ('s ochtends) BV, maar dat begint zo langzamerhand ook wel behoorlijk pijnlijk te worden.
En misschien beter nu stoppen dan straks als de baby er is.
pi_74108053
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gewoon afgevallen en niets stiekem

Ik hoop uiteindelijk hetzelfde resultaat te kunnen hebben: zonder al te veel overgewicht uit de bevalling te komen. Alhoewel, ik heb niet veel keus natuurlijk of de gyn krijgt een hartaanval
Zijn probleem
Maar inderdaad, als het zo werkt dan is het mooi meegenomen. Wat dat betreft vond ik het ook wel vreemd dat jij zo'n harde en lage "deadline" hebt meegekregen terwijl bij mij echt niemand ook maar een woord heeft gerept over mijn gewicht. Maar goed, wellicht is dat ook een verschil qua land en instelling...

En die suikertest daar heb ik ook niks overgehoord, maar elke keer dat ze bloedprikken bij me (nu om de week haast) krijg ik te horen dat alle waardes keurig zijn, dus ik neem aan ook de suiker.
pi_74108359
Ik vond de borstvoeding juist erg fijn en baalde dat ik de laatste keer al met 4 maanden moest stoppen omdat ik spruw in mijn melkklieren had zitten. Hoe dan ook ik zal wederom weer proberen borstvoeding te geven en hoop het toch echt nou eens langer dan 4 maanden vol te houden.

Incantrix, ik heb op beide enkels tattoo's, op mijn linker bovenbeen, mijn onderrug, mijn schouderblad en eentje op mijn middelvinger. En het varieert tussen rozen en tribals. Meest trots ben ik op mijn rozenstruik op mijn rechter enkel. Heb ik helemaal zelf ontworpen, tenminste ik heb alle plaatjes aangeleverd en hij heeft ze er op gezet. Er is niemand met dezelfde tattoo. Andere enkel een groot keltisch teken dat eeuwig leven betekend en die mijn man op zijn bovenarm heeft staan. Toen hij werd uitgezonden hebben we dat laten doen. En de oudste zit nu al 12 jaar op mijn schouderblad. Spijt heb ik zo nu en dan alleen van die op mijn middelvinger.

Rubey zet hem op!!

Freecell, ga jij maar alvast aan de mood borden voor je nieuwe huisje. Lekker scheuren, knippen en plakken en dan straks elke kamer naar je eigen smaak inrichten ipv je regenbooghuisje nu. En straks kan je lekker in bad of bevallen in bad, en je mag geloof ik alleen in de slaapkamer boven bevallen als je makkelijk met een brancard van de trap kan worden getild indien noodzakelijk, als ik me niet vergis tenminste.

Lily, overgedragen aan de gyn. Misschien voor je eigen gemoedsrust wel beter dat je nu weet hoe je er voor staat en dat er extra controles zullen zijn. Hoe vind je het zelf dat je nu bij de gyn loopt ipv de verloskundige?

Davinia, hoe is het met jou? Ik las dat je van de week amper kon lopen door een ritje naar het noorden van een enkele reis 2 uur. Gaat het wat beter?

Tan, fijn dat je vannacht geen kramp hebt gehad en dat je hoofdpijn weg is. Rustig aan blijven doen, veel drinken en bij twijfel aan de bel trekken.

Ik ben net even naar de prenatal gereden voor een stoeltje die je op de keukenstoel kan bevestigen. Onze kleine man wil niet meer in de kinderstoel en vecht met zijn zus om de tot vanmiddag enige aanwezige verhoging. Nu hebben ze allebei een verhoging. Heb gelijk voor de baby maar een bad ding mee genomen waar je de baby in kan leggen en je handen dan vrij hebt om het kindje te wassen. En jut en jul zagen ook knuffels van Sint, Piet en Americo liggen. Hebben nu allebei het paard van Sinterklaas als pluche knuffel.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:14:14 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74108551
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:33 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Hoera voor je sticker
voor je 7 kilo! Daar ben ik al overheen helaas....
Ow gelukkig, dan ben ik dus niet de enige die daar nu al overheen zit...

Ik heb geen tattoo's. Heb er wel altijd eentje gewild maar ik denk niet dta het er ooit nog van komt. Ik heb wel een piercing. Niet veel mensen weten ervan hij zit op een geheim plekje en de mensen die er van weten vinden mij eigenlijk ook geen type voor een piercing
Ik denk dat het hierbij ook blijft...

En een stickertje voor Lijnloos!
En spannende dingen die lijken te gebeuren bij Rubey

Bij mij is ook nog nooit urine gecheckt...

Davinia, ik zou ook verder zoeken hoor! Als je onderbuikgevoel niet zegt dat het goed is, dan op zoek naar een ander...
lily Fijn dat verder alles in orde is!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:15:45 #267
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74108598
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik eet nu ook nog weinig koolhydraten dus nog meer schrappen zou produceren van afvalstoffen betekenen omdat mijn reserves dan aangesproken worden en dat is ook weer slecht omdat dat bij de foetus kan komen. Maar ik heb goede hoop dat ik geen suiker heb hoor en na mijn bevalling ga ik gewoon weer volop aan het dieet zodat ik snel weer op mijn startgewicht zit

Lily, balen zeg dat je wordt overgedragen
pi_74109018
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:57 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Zijn probleem
Maar inderdaad, als het zo werkt dan is het mooi meegenomen. Wat dat betreft vond ik het ook wel vreemd dat jij zo'n harde en lage "deadline" hebt meegekregen terwijl bij mij echt niemand ook maar een woord heeft gerept over mijn gewicht. Maar goed, wellicht is dat ook een verschil qua land en instelling...

En die suikertest daar heb ik ook niks overgehoord, maar elke keer dat ze bloedprikken bij me (nu om de week haast) krijg ik te horen dat alle waardes keurig zijn, dus ik neem aan ook de suiker.
Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?
Ze zullen die suikerwaarden dan ook wel controleren. Met die suikertest moet je gewoon eerst een hele beker met (vreselijk slecht) suikerwater drinken en dan een uur wachten.
Ze hadden mij gezegd dat ze me gingen contacteren als er iets mis was en ik heb tot nu toe nog niets gehoord, dus ik ga er stiekem al maar van uit dat mijn suikerwaarden goed waren.

En die harde deadline: ik blijf hopen dat ze me schrik heeft proberen aan te jagen, want echt max 2 kg bijkomen, is gewoon voor niemand te doen, denk ik.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:34:25 #269
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74109163
Hier ben ik dan eindelijk terug...

Baby en ik zijn weer goedgekeurd... Wel heeft de gyn gestript omdat hij ons niet te lang wilt overtijd laten gaan... maar of het gaat helpen weten we dus nog niet en anders vrijdag terug op controle...

nu even op de zetel kruipen.. want ben stikop...
pi_74109177
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:29 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?
Ze zullen die suikerwaarden dan ook wel controleren. Met die suikertest moet je gewoon eerst een hele beker met (vreselijk slecht) suikerwater drinken en dan een uur wachten.
Ze hadden mij gezegd dat ze me gingen contacteren als er iets mis was en ik heb tot nu toe nog niets gehoord, dus ik ga er stiekem al maar van uit dat mijn suikerwaarden goed waren.

En die harde deadline: ik blijf hopen dat ze me schrik heeft proberen aan te jagen, want echt max 2 kg bijkomen, is gewoon voor niemand te doen, denk ik.
Dat vele prikken is puur vanwege die bloeddruk... althans daar ga ik vanuit aangezien ik daarom ook wekelijks op controle moet in het ziekenhuis. Ach, ze houden me gewoon goed in de gaten, daar gaat het om en dat is dan ook wel weer fijn...

Oh en kan iemand mijn Frummel uitleggen dat de zijkant van mij geen uitgang heeft en dat het dus geen zin heeft daar steeds je kont/knie/been/voet/hand/elleboog in te zetten AU!

Oh Luna, voor het stickertje en spannend van het strippen. Ben benieuwd hoe snel je beeb zich dan zal gaan melden hoor..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:38:42 #271
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74109318
rubey succes meid

voor de andere die goedgekeurd zijn
pi_74109369
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Haha, in bed liggend kan een hoop zeg maar (is ook niet de eerste keer ).. Ennuhm, ik ben wel heel erg tattoo-fan, maar je bent niet de enige die mij daar eigenlijk geen type voor vind Veel mensen zijn nogal verbaasd als ze de lap op mijn been zien, of gaan vragen of 'ie echt is (ik zeg dan altijd maar dat ik héle grote pakken kauwgom heb, past misschien wat meer in hun comfort zone ).. Stoer ben ik alleen niet echt, geloof ik
bij mij vroeg de fysio ook bij de derde of vierde behandeling pas of ik soms een plakplaatje had zitten kan niet anders dan dat ze het zich al meerdere keren heeft zitten afvragen tijdens het masseren

Incantrix wat jammer van die luiers zeg. Zelfs ik zat me te verheugen op je pakket

Ik heb de laatste tijd zo nu en dan harde buiken, niet pijnlijk en niet regelmatig dus niks bijzonders. Maar nou merk ik sinds een paar dagen dat ik tijdens zo'n harde buik ook ineens overgevoelig word voor geluid (tv moet zachter, vriend kreeg gister op z'n flikker dat ie zat te tikken op de tafel). Herkent iemand dat?

Over dat indalen: mijn baby lag met 34 weken ingedaald en met 36 weken niet meer. Ik merk zelf dat ze de ene keer wel in m'n bekken zit en de andere dag weer niet. Ik heb last van bandenpijn zeg maar op de plek van overgang buik > liezen en als ze in m'n bekken ligt en haar hoofd draait ook die fijne messteken. We zien het allemaal wel. Ik ga er gewoon van uit dat ze met weeën gewoon alsnog indaalt, alleen zo jammer dat ze dan niet alvast de halve route heeft gehad

Rubey spannend!

Lijnloos dat doet zeer he Het betreffende deel gewoon terug naar binnen duwen werkt het beste hier! (soms moet je het alleen wel even 4 keer herhalen voordat baby het ook snapt )

ik voel me echt een beetje spuit 11 steeds met m'n posts, het gaat hier zó hard!
pi_74109470
Lijnloos, ik heb daar ook echt last van soms. Ik duw meneer dan ook gewoon terug zoals Wup zegt
Ik ben erg moe en lig op de bank en probeer te slapen, maar meneer is het niet met me eens en stuitert er flink op los Slapen wordt dus niks zo
pi_74109586
Arme Vlindur

Wupwup: ik ben sowieso wat overgevoelig voor geluid momenteel Ik vraag constant of dingen zachter of uit kunnen hier in huis
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:50:13 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74109691
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:47 schreef freecell het volgende:
Arme Vlindur

Wupwup: ik ben sowieso wat overgevoelig voor geluid momenteel Ik vraag constant of dingen zachter of uit kunnen hier in huis
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, maar dat is nu over.
hoewel ik het nog steeds prefereer als de radio uit is, maar ik kan er wel beter tegen dan een tijdje geleden
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:11:37 #276
95408 Incantrix
pi_74110419
Luna, fijn dat je bent goedgekeurd en ik hoop voor je dat het strippen iets op gaat leveren!

Wupwup, haha, geweldig, die fysio Wel fijn, die plakplaatjes die zo lang blijven zitten, toch jammer als het er telkens weer afgaat En ondertussen heb ik de pakketjes-bezorgdienst maar eens gemaild en de afspraak die ik via de site had gemaakt voor het afhalen was niet goed doorgekomen. Ze heeft nu een nieuwe in het systeem gezet en morgen mag ik ze dan eindelijk halen.. Ow, en hey, jullie ook overgevoelig voor geluiden? Ik word helemaal agressief als lief de vaatwasser aan het uitruimen is bijv., want dat doet hij nooit zachtjes. En in het begin van mijn zwangerschap heb ik wel eens op het punt gestaan om hem wakker te maken omdat hij zo hard ademde (mind you, dan snúrkte hij nog niet eens!)

Qua gewicht zit ik nu op +8,5 kg. en daar ben ik best tevreden mee. Ik kom de laatste maanden erg hard aan, maar in het begin ben ik door de misselijkheid zo veel afgevallen dat het er nu nog best ok bijstaat zeg maar. Leonieke, ik hoop ook echt dat het bangmakerij is, want van een dergelijk onhaalbaar doel krijg je volgens mij meer stress dan dat het oplevert. En tot nu toe is jouw gewichtstoename toch geweldig netjes?

Lijnloos, haha, klinkt bekend, ik duw hem ook altijd weer netjes naar binnen. Laatst deed ik dat waar een vriend van ons bijzat en die kon het nogal goed zien klaarblijkelijk, die keek ongeveer zo: O_O
3!
pi_74110730
vandaag is zoonlief hier heerlijk aanwezig
Gewelidg gewoon. Voel hem zelfs draaien zo nu en dan. En volgens mij heb ik zijn billen tegen mijn handen gehad
pi_74110781
Ja, af en toe kan ik de "AUW! " ook niet onderdrukken en dan kijkt hier op mijn werk een heel kantoor vol kerels me aan alsof ik gek ben geworden... Terugduwen ga ik maar es proberen, kijken of dat helpt. Ben alleen bang dat ze net zo eigenwijs is als haar mams
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:25:52 #279
95408 Incantrix
pi_74110937
Leuk Ymme, geweldig is dat he? Geniet ervan

En Lijnloos, deze hier laat zich ook niet altijd makkelijk terugduwen, soms krijg ik dan alleen maar meer tegendruk, maar als ik dan zachtjes wrijf over de betreffende plek houdt hij meestal wel weer op, da's wel lief
3!
pi_74111851
Voor de stickers van Lijnloos,Lily en Lunastar!
Wel jammer dat je toch overgedragen wordt aan de gyn Lily

Ymme, gaaf is dat he, zo'n bewegend monstertje in je buik Ik vind dat zo bijzonder!

Happy komende week suikertest, alvast succes! Hopelijk geen zw-suiker.
Ik werd effe helemaal niet goed van dat drankje, echt zo'n suikerdrankje wat je dus best wel voelt zo op de nuchtere maag.

Ik heb ook een stickert en een dubbelgrote want Poppejantje is goed gedraaid! Met zn koppie nu naar beneden dus, nog niet ingedaald maar daar heeft ie nog wel wat weekjes de tijd voor hopelijk. Bloeddruk weer goed, en ze schatte hem nu in op een baby van normaal formaat, om en nabij de 7 pond dus ben benieuwd of dat straks beetje klopt.
Heb zn hoofdje weer vast gehad tussen mn vingers, echt zo gek
pi_74112135
voor je grote sticker
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:06:14 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74112503
Poppejans weer een sticker!
En luna ook weer terug met sticker! Hopelijk levert het strippen wat op
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:38:39 #283
95408 Incantrix
pi_74115811
Lily, ik heb helemaal over je heengelezen, sorry! Wat een doos ben ik af en toe.. Maar hey, wat vervelend is dit zeg, bah. Ik had echt zó gehoopt dat het tij nog zou keren voor jou.. Nouja, wat ik ook zeg, het maakt het er niet beter op, dus ik wens je maar gewoon sterkte hiermee (en ik blijf hopen hoor!)

Poppejans, jeej, sticker én een gedraaid poppenkind Wat goed!
3!
pi_74116477
Poppejans en Poppejantje allebei een stickert!

Ymme met draaiend manneke! Lief he?!
pi_74116776
Ja zo lief

Alleen als ik nu sta/loop dat heb ik constant het gevoel dat ik moet plassen. Volgens mij druk er iemand op mijn blaas ofzo
pi_74117201
even een rotvraag tussendoor: heeft er iemand informatie over teekbeten en zwangerschap? ik vind er vrijwel niets over op inet. de normale gang van zaken als je niet zwanger bent is een preventieve antibioticakuur. uiteraard sta ik morgenvroeg bij de huisarts en heeft de buurvrouw het onding er al uit gehaald met een propere tekenpen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74117644
geen idee, simmu

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes.
Ik baal er van want geen thuisbevalling (en dat wilde ik deze keer zo graag) en bij de vk weg (en dat is toch je vertrouwenspersoon die me vorige keer ook 41 weken goed begeleid heeft en de bevalling heeft gedaan). In het zkh zie je steeds andere artsen en ook bij je bevalling is het maar afwachten wie er staat enzo (ik ga er nog steeds van uit dat ik vaginaal kan bevallen). Maar goed. Het is niet anders en als alles maar goed gaat ben ik tevreden!

Poppejans Wat super dat ie gedraaid is. Echt te gek!!!

even een sterkte voor de LLM-ers Rubey en Lunastar. Hang in there
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:31:36 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74117674
simmu, kzou ff de vlos bellen. ik heb geen idee

net telefonische intake van de kraamzorg gehad: "heeft u al een commode en een bedje staan?" 'ja hoor!" (ze staan alleen in de kamer van oudste en die van de baby zitten nog in dozen, maar dat vertellen we er niet bij! )

heb wel nog ff gezegd van de bekkenklachten en dat bv vorige keer niet helemaal soepeltjes opstartte. staat genoteerd.
totale intake-tijd: 10 minuten! lekker efficiënt, dus

faja vroeg geloof ik hoe het ging... ach, het ligt. de stilte begint me een beetje op te breken, en ik begin echt bang te worden voor wat er van mijn conditie overblijft na de zwangerschap. mss moet ik maar 2x per week een half uurtje gaan zwemmen of zo...
pi_74117906
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:16 schreef simmu het volgende:
even een rotvraag tussendoor: heeft er iemand informatie over teekbeten en zwangerschap? ik vind er vrijwel niets over op inet. de normale gang van zaken als je niet zwanger bent is een preventieve antibioticakuur. uiteraard sta ik morgenvroeg bij de huisarts en heeft de buurvrouw het onding er al uit gehaald met een propere tekenpen.
Als de teek binnen 24 uur verwijderd wordt, wordt er normaal gesproken (dus buiten zwangerschap) geen medicatie (antibiotica) voorgeschreven in Nederland. Het risico van een tekenbeet is de ziekte van Lyme. Controleer de rest van je lichaam goed op eventuele andere tekenbeten.
Gevallen van mogelijke materno-foetale transmissie zijn gedocumenteerd. In een serie van negentien zwangere vrouwen met Lymeborreliose werden vijf verschillende complicaties gezien, uiteenlopend van huiduitslag, prematuriteit, congenitale afwijkingen tot intra-uteriene vruchtdood. Een direct verband met Bb kon echter niet worden aangetoond. Het voorkomen van Bb in moedermelk is slechts bij twee vrouwen vastgesteld. Effecten op het kind zijn echter niet beschreven.
Een congenitale Lymeborreliose (foetaal syndroom) is, zelfs in endemische gebieden, zeldzaam. Het verband tussen de incidenteel beschreven aangeboren afwijkingen en een in de zwangerschap doorgemaakte Lymeborreliose is vaak niet duidelijk.
Het is in principe niet nodig om zwangeren na een tekenbeet profylactisch te behandelen met antibiotica. Mocht je huisarts toch besluiten antibiotica voor te schrijven, zal dit waarschijnlijk amoxicilline (3x daags 500mg gedurende 14 dagen) zijn. Deze AB is veilig te gebruiken in de zwangerschap.

Bronnen: Nederlandse HuisartsenGenootschap en RIVM
pi_74118116
Voor de nieuwe stickertjes!!

Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:49:43 #291
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74118245
@lily; wat ontzettend balen dat je naar de gyn moet...

@Poppejans wel een stickertje;

@luna; jeujjjj ook goedgekeurd!

@Ymme; wat tof dat je je kindje zo goed voelt de laatste tijd. Gezellig is dat he???

Ik heb vanavond weer zwangerschapsgymnastiek en geen zin... naja ik ga wel hoor, maar echt leuk vind ik het nog steeds niet...
en vanmiddag nog een dutje gedaan. En alle was gedaan en gevouwen.. nu alles weer op orde en zo ff wat eten.....
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:51:06 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74118278
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:

Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
er zijn tabellen voor; google maar eens. Als je BMI hoger is, mag je minder aankomen, dan met een normaal of lager BMI.
Ikzelf had voor ik zwanger raakte een BMI van 20-21.. en mag zo'n14-17 kg aankomen... terwijl ze met een hoger BMI adviseren om minder aan te komen....
ik zal eens ff kijken of ik dat tabelletje nog kan vinden...

zoiets is het:
BMI
<18.5 17-20 kilo
18.5 - 24.9 14-17 kilo
25.0 - 29.9 11-14 kilo
30.0 en up 7-11 kilo
Tweelingen - 17-22 kilo
pi_74118372
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Hier is een lijstje. Maar ik hou me er totaal niet meebezig hoor.

Zolang ik onder de 15 kilo blijf vind ik het wel heilig
pi_74118599
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Handig lijstje.. ik zit echt precies op "normal"... ok, ik heb nog 2 ons speling... maar best fijn om te zien dit...
pi_74118697
Ja, maar net of je dat zelf in de hand hebt hoeveel je aankomt, een beetje misschien.
Vriendin van mij had echt een megabuik en 10 ponder kind, en die kwam dus 22 kilo aan.

Net alsof een vk dan gaat zeggen dat je maar helemaal moet stoppen met eten
pi_74118715
Ik ben nog maar 2,2 kilo aangekomen. Maar ben van mezelf dan ook wat dikker.
En de vorige keer, deed de weegschaal het niet. Dus ben benieuwd wat de weegschaal 11 nov. bij de VK aangeeft

Eet heel gezond, maar ook de lekkere dingen gaat er met gemak in hoor. Probeer natuurlijk wel op te letten enzo.
pi_74118884
Ik let echt nergens op

Maar het is niet zo dat ik nu alles bij elkaar snaai. Dingen die ik persee hebben wil tijdens de zwangerschap heb ik niet. Het enige wat er veranderd is dat ik nu liters ranja drink
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:21:11 #298
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74119293
ik probeer gewoon gezond te eten; soms heb ik wel wat meer trek en dan neem ik ook wat meer; denk dat mijn lichaam het zelf wel aangeeft, Volgens de tabel die Vlindur net gepost heeft:
ik zit dan op het maximum... (eigenlijk bijna precies).
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:35:27 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74119846
Dan zit ik ook nog goed met mijn gewicht
pi_74120643
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zie dat ik inderdaad niet bovensporig ben aangekomen. Wat me wel opviel, is dat ik tot week 20 onder het gemiddelde zat en dat de laatste weken enorm heb ingehaald. Vandaar dus mijn 4 kilo in 4 weken.
Dacht eigenlijk altijd dat een gemiddelde van 12 kilo werd aangeraden, maar dat is dus helemaal niet zo....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')