abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74106313
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:51 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Bij twijfel niet doen, laat ze maar een ander zoeken. Een goed gevoel is toch het beste
Dat idd! Je moet er 100% vertrouwen in hebben.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74106354
Jeetje zeg dames. Wat gaan we weer hard!

Heb niet helemaal bijgelezen, maar las iets over het hebben van tattoo's. Hier ook 5 in totaal.

En bij Rubey is het begonnen, dat wordt dus F5.
Succes meid
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:03:40 #253
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74106518
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen
Ja, mijn BMI is te hoog en alvleesklier werkt niet helemaal zoals het hoort. Had voor mijn zwangerschap wel keurige suikerwaardes hoor maar had ook aangepast dieet die ik nu dus niet meer zo strak volg, maar ik voel me goed dus heb goede hoop.

Toch vind ik het ook wel spannend hoor. Wil echt geen suikerziekte, laat staan insuline spuiten Maar voor mijn zoontje moet ik het natuurlijk wel testen, want niet weten kan nog schadelijker zijn.
pi_74107017
even snel

Mijn vk is met vakantie dus er was een invalster maar ik word nu officieel overgedragen naar een gynaecoloog
Komende vrijdag weer placenta lokalisatie en groeiecho en een gesprek (in het zkh dus).
Over twee weken nog even naar de vk aangezien mijn eigen er dan weer is.

verder alles goed (suiker, ijzer, bloeddruk, hartje)
pi_74107228
Jeetje, dat is toch wel een beetje balen lily.
Gelukkig is de rest wel allemaal goed
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:33:21 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74107347
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!

lily, balen dat je wordt overgedragen!
oh, en over dat voolopen op de groei, hebben ze je ook de verdeling gegeven, of alleen de weken? want voor hetzelfde geld zit je beeb gewoon rechts in de marge, maar wel BINNEN de marge, dus prima. (beetje gevalletje, alles wat niet gemiddeld is, is afwijkend, raar en slecht )

ymme, ben je al begonnen als gastouder? hoe gaat dat?

tsja, die opvang is toch maar tijdelijk, maar toch... ik weet t niet... ze is aardig en zo, maar toch. bluh, heb last van mn hormonen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:33:27 #257
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74107349
Fijn dat alles goed was Lily en ook dat je straks toch nog een gesprek krijgt met je eigen vk.

Vervelend natuurlijk om overgedragen te worden.

Zelf heb ik vanavond een ligging- en groeiecho. Eens kijken of deze knul echt groot is en echt rechtop in kleermakerszit zit . Ben heel benieuwd wel, en vind het ook wel spannend worden... Wat nou als de kleine man in suit ligt en blijft liggen?... Ik probeer er nog niet teveel over na te denken.
pi_74107382
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:

Happy, hebben ze een aanleiding voor die suikertest? Lijkt me best eng, tenminste het vooruitzicht als er slechte resultaten uitkomen
In het ziekenhuis waar ik ga, is de suikertest standaardprocedure. En ik dacht eigenlijk dat dat voor heel België van toepassing was, maar ik zou dat eens moeten vragen aan mijn zus.
pi_74107433
Lily voor de overdracht, da's wel even flink balen natuurlijk. Wel fijn dat alle met die kleine goed gaat (en met jou verder natuurlijk ook).

Oh over dat gewicht, ik ben ook met een behoorlijk getal begonnen hoor, dus ik mocht ook niet veel erbij. Bovendien ben ik door de zwangerschap veel bewuster gaan eten (meer fruit en groente) en kon ik niet meer zoveel op als ik gewend was. Hierdoor dus stiekum afgevallen maar door wat de beeb weegt is dat weer gelijkgetrokken denk ik.

Rubey Zet hem op meid! (Tijd voor een verse baby!)
pi_74107503
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
oke, happy, dat verklaart. maar waarom zou je nu geen koolhydraten mogen schrappen? of zo min mogelijk? het kind pakt wel wat hij nodig heeft, hoor!

lily, balen dat je wordt overgedragen!
oh, en over dat voolopen op de groei, hebben ze je ook de verdeling gegeven, of alleen de weken? want voor hetzelfde geld zit je beeb gewoon rechts in de marge, maar wel BINNEN de marge, dus prima. (beetje gevalletje, alles wat niet gemiddeld is, is afwijkend, raar en slecht )

ymme, ben je al begonnen als gastouder? hoe gaat dat?

tsja, die opvang is toch maar tijdelijk, maar toch... ik weet t niet... ze is aardig en zo, maar toch. bluh, heb last van mn hormonen
Inderdaad, heb afgelopen zaterdag 4 uurtjes opgepast.
En dat ging goed. Even naar de hertjes geweest, brood gegeven enzo. En thuis met klei gespeelt.
Makkelijke kids hoor. Volgende week hoef ik ze alleen maar van school/creche te halen en zaterdags weer 4 uurtjes. De jongste blijft op de creche, tot na mijn bevalling. Ivm opzegtermijn van 2 maanden.
pi_74107514
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Lijnloos het volgende:
Oh over dat gewicht, ik ben ook met een behoorlijk getal begonnen hoor, dus ik mocht ook niet veel erbij. Bovendien ben ik door de zwangerschap veel bewuster gaan eten (meer fruit en groente) en kon ik niet meer zoveel op als ik gewend was. Hierdoor dus stiekum afgevallen maar door wat de beeb weegt is dat weer gelijkgetrokken denk ik.
Dus eigenlijk gewoon afgevallen en niets stiekem

Ik hoop uiteindelijk hetzelfde resultaat te kunnen hebben: zonder al te veel overgewicht uit de bevalling te komen. Alhoewel, ik heb niet veel keus natuurlijk of de gyn krijgt een hartaanval
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:39:42 #262
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74107531
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:20 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Dat gelurk inderdaad, bovendien weet ik niet of ik het makkelijker vindt. Ik denk dat de voedingen (en in het begin zeker 's nachts) me gaan opbreken. Het is niet dat ik niet wil, maar ik heb gewoon door mijn ziekte ook wat meer rust nodig. En dan lijkt het geven van borstvoeding een enorm opstakel.

Ik wil het wel gewoon gaan proberen hoor. Ik ben van mening dat ik niet kan zeggen dat het niets voor me is, als ik het niet geprobeerd heb. Misschien een combi van borstvoeding en flesvoeding.
Ik vind het mooi om te zien dat het bij sommige mensen zo 'natuurlijk' gaat. Zoals jij het vertelt, klinkt het zoveel mooier dan het beeld dat ik dus in mijn hoofd heb. Goed bezig dus!
Duidelijk verhaal, als je ziek bent kan ik me voorstellen dat je BV niet eens overweegt, want hoe je het ook wendt of keert, het kost je energie. Ik heb twee jaar lang getandemd (twee kinderen gevoed) en dat vergde achteraf bezien véél te veel van mij. Ik was die twee jaar constant ziek en kreeg later zelfs paniekaanvallen (paniekaanvallen kunnen ontstaan door stress, maar óók door lichamelijke uitputting).

Maar als je goed op je voeding let en eventueel wat extra vitamines neemt (speciaal voor het geven van BV), dan raak je wel minder snel door je reserves heen. Hier was het inderdaad een heel natuurlijk proces. Die nachtvoedingen vond ik juist fijner dan met de fles. Misschien toeval maar mijn BVkindjes sliepen eerder en langer door. En ik hoefde er niet uit om een flesje te maken. Nadeel is wel dat je de voeding niet uit kunt besteden aan je partner, maar voordeel van BV is dat je er lekker rozig van wordt en dus zó weer in slaap valt. Na het geven van een flesje was ik altijd heel erg wakker en kwam ik niet zo makkelijk in slaap, ook niet als mijn partner het gaf.

Wat ik wel een nadeel vind aan BV geven is dat je het altijd zelf moet geven, ook als je eens met een vriendin naar de bios of een dagje winkelen wilt.
Ach ja, zo heeft ieder zijn eigen overwegingen. Je kunt het altijd proberen en dan na een tijdje alsnog stoppen. Tien dagen BV geven is bijvoorbeeld al heel goed voor belangrijke afweer en dan kun je ook overstappen op fles. Maar na tien dagen fles geven wordt het wel lastiger om alsnog BV te gaan geven.
pi_74107988
Ik geef ook nog ('s ochtends) BV, maar dat begint zo langzamerhand ook wel behoorlijk pijnlijk te worden.
En misschien beter nu stoppen dan straks als de baby er is.
pi_74108053
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gewoon afgevallen en niets stiekem

Ik hoop uiteindelijk hetzelfde resultaat te kunnen hebben: zonder al te veel overgewicht uit de bevalling te komen. Alhoewel, ik heb niet veel keus natuurlijk of de gyn krijgt een hartaanval
Zijn probleem
Maar inderdaad, als het zo werkt dan is het mooi meegenomen. Wat dat betreft vond ik het ook wel vreemd dat jij zo'n harde en lage "deadline" hebt meegekregen terwijl bij mij echt niemand ook maar een woord heeft gerept over mijn gewicht. Maar goed, wellicht is dat ook een verschil qua land en instelling...

En die suikertest daar heb ik ook niks overgehoord, maar elke keer dat ze bloedprikken bij me (nu om de week haast) krijg ik te horen dat alle waardes keurig zijn, dus ik neem aan ook de suiker.
pi_74108359
Ik vond de borstvoeding juist erg fijn en baalde dat ik de laatste keer al met 4 maanden moest stoppen omdat ik spruw in mijn melkklieren had zitten. Hoe dan ook ik zal wederom weer proberen borstvoeding te geven en hoop het toch echt nou eens langer dan 4 maanden vol te houden.

Incantrix, ik heb op beide enkels tattoo's, op mijn linker bovenbeen, mijn onderrug, mijn schouderblad en eentje op mijn middelvinger. En het varieert tussen rozen en tribals. Meest trots ben ik op mijn rozenstruik op mijn rechter enkel. Heb ik helemaal zelf ontworpen, tenminste ik heb alle plaatjes aangeleverd en hij heeft ze er op gezet. Er is niemand met dezelfde tattoo. Andere enkel een groot keltisch teken dat eeuwig leven betekend en die mijn man op zijn bovenarm heeft staan. Toen hij werd uitgezonden hebben we dat laten doen. En de oudste zit nu al 12 jaar op mijn schouderblad. Spijt heb ik zo nu en dan alleen van die op mijn middelvinger.

Rubey zet hem op!!

Freecell, ga jij maar alvast aan de mood borden voor je nieuwe huisje. Lekker scheuren, knippen en plakken en dan straks elke kamer naar je eigen smaak inrichten ipv je regenbooghuisje nu. En straks kan je lekker in bad of bevallen in bad, en je mag geloof ik alleen in de slaapkamer boven bevallen als je makkelijk met een brancard van de trap kan worden getild indien noodzakelijk, als ik me niet vergis tenminste.

Lily, overgedragen aan de gyn. Misschien voor je eigen gemoedsrust wel beter dat je nu weet hoe je er voor staat en dat er extra controles zullen zijn. Hoe vind je het zelf dat je nu bij de gyn loopt ipv de verloskundige?

Davinia, hoe is het met jou? Ik las dat je van de week amper kon lopen door een ritje naar het noorden van een enkele reis 2 uur. Gaat het wat beter?

Tan, fijn dat je vannacht geen kramp hebt gehad en dat je hoofdpijn weg is. Rustig aan blijven doen, veel drinken en bij twijfel aan de bel trekken.

Ik ben net even naar de prenatal gereden voor een stoeltje die je op de keukenstoel kan bevestigen. Onze kleine man wil niet meer in de kinderstoel en vecht met zijn zus om de tot vanmiddag enige aanwezige verhoging. Nu hebben ze allebei een verhoging. Heb gelijk voor de baby maar een bad ding mee genomen waar je de baby in kan leggen en je handen dan vrij hebt om het kindje te wassen. En jut en jul zagen ook knuffels van Sint, Piet en Americo liggen. Hebben nu allebei het paard van Sinterklaas als pluche knuffel.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:14:14 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74108551
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:33 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Hoera voor je sticker
voor je 7 kilo! Daar ben ik al overheen helaas....
Ow gelukkig, dan ben ik dus niet de enige die daar nu al overheen zit...

Ik heb geen tattoo's. Heb er wel altijd eentje gewild maar ik denk niet dta het er ooit nog van komt. Ik heb wel een piercing. Niet veel mensen weten ervan hij zit op een geheim plekje en de mensen die er van weten vinden mij eigenlijk ook geen type voor een piercing
Ik denk dat het hierbij ook blijft...

En een stickertje voor Lijnloos!
En spannende dingen die lijken te gebeuren bij Rubey

Bij mij is ook nog nooit urine gecheckt...

Davinia, ik zou ook verder zoeken hoor! Als je onderbuikgevoel niet zegt dat het goed is, dan op zoek naar een ander...
lily Fijn dat verder alles in orde is!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:15:45 #267
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74108598
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik eet nu ook nog weinig koolhydraten dus nog meer schrappen zou produceren van afvalstoffen betekenen omdat mijn reserves dan aangesproken worden en dat is ook weer slecht omdat dat bij de foetus kan komen. Maar ik heb goede hoop dat ik geen suiker heb hoor en na mijn bevalling ga ik gewoon weer volop aan het dieet zodat ik snel weer op mijn startgewicht zit

Lily, balen zeg dat je wordt overgedragen
pi_74109018
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:57 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Zijn probleem
Maar inderdaad, als het zo werkt dan is het mooi meegenomen. Wat dat betreft vond ik het ook wel vreemd dat jij zo'n harde en lage "deadline" hebt meegekregen terwijl bij mij echt niemand ook maar een woord heeft gerept over mijn gewicht. Maar goed, wellicht is dat ook een verschil qua land en instelling...

En die suikertest daar heb ik ook niks overgehoord, maar elke keer dat ze bloedprikken bij me (nu om de week haast) krijg ik te horen dat alle waardes keurig zijn, dus ik neem aan ook de suiker.
Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?
Ze zullen die suikerwaarden dan ook wel controleren. Met die suikertest moet je gewoon eerst een hele beker met (vreselijk slecht) suikerwater drinken en dan een uur wachten.
Ze hadden mij gezegd dat ze me gingen contacteren als er iets mis was en ik heb tot nu toe nog niets gehoord, dus ik ga er stiekem al maar van uit dat mijn suikerwaarden goed waren.

En die harde deadline: ik blijf hopen dat ze me schrik heeft proberen aan te jagen, want echt max 2 kg bijkomen, is gewoon voor niemand te doen, denk ik.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:34:25 #269
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74109163
Hier ben ik dan eindelijk terug...

Baby en ik zijn weer goedgekeurd... Wel heeft de gyn gestript omdat hij ons niet te lang wilt overtijd laten gaan... maar of het gaat helpen weten we dus nog niet en anders vrijdag terug op controle...

nu even op de zetel kruipen.. want ben stikop...
pi_74109177
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:29 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hoe komt het dat ze wekelijks prikken?
Ze zullen die suikerwaarden dan ook wel controleren. Met die suikertest moet je gewoon eerst een hele beker met (vreselijk slecht) suikerwater drinken en dan een uur wachten.
Ze hadden mij gezegd dat ze me gingen contacteren als er iets mis was en ik heb tot nu toe nog niets gehoord, dus ik ga er stiekem al maar van uit dat mijn suikerwaarden goed waren.

En die harde deadline: ik blijf hopen dat ze me schrik heeft proberen aan te jagen, want echt max 2 kg bijkomen, is gewoon voor niemand te doen, denk ik.
Dat vele prikken is puur vanwege die bloeddruk... althans daar ga ik vanuit aangezien ik daarom ook wekelijks op controle moet in het ziekenhuis. Ach, ze houden me gewoon goed in de gaten, daar gaat het om en dat is dan ook wel weer fijn...

Oh en kan iemand mijn Frummel uitleggen dat de zijkant van mij geen uitgang heeft en dat het dus geen zin heeft daar steeds je kont/knie/been/voet/hand/elleboog in te zetten AU!

Oh Luna, voor het stickertje en spannend van het strippen. Ben benieuwd hoe snel je beeb zich dan zal gaan melden hoor..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:38:42 #271
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74109318
rubey succes meid

voor de andere die goedgekeurd zijn
pi_74109369
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Haha, in bed liggend kan een hoop zeg maar (is ook niet de eerste keer ).. Ennuhm, ik ben wel heel erg tattoo-fan, maar je bent niet de enige die mij daar eigenlijk geen type voor vind Veel mensen zijn nogal verbaasd als ze de lap op mijn been zien, of gaan vragen of 'ie echt is (ik zeg dan altijd maar dat ik héle grote pakken kauwgom heb, past misschien wat meer in hun comfort zone ).. Stoer ben ik alleen niet echt, geloof ik
bij mij vroeg de fysio ook bij de derde of vierde behandeling pas of ik soms een plakplaatje had zitten kan niet anders dan dat ze het zich al meerdere keren heeft zitten afvragen tijdens het masseren

Incantrix wat jammer van die luiers zeg. Zelfs ik zat me te verheugen op je pakket

Ik heb de laatste tijd zo nu en dan harde buiken, niet pijnlijk en niet regelmatig dus niks bijzonders. Maar nou merk ik sinds een paar dagen dat ik tijdens zo'n harde buik ook ineens overgevoelig word voor geluid (tv moet zachter, vriend kreeg gister op z'n flikker dat ie zat te tikken op de tafel). Herkent iemand dat?

Over dat indalen: mijn baby lag met 34 weken ingedaald en met 36 weken niet meer. Ik merk zelf dat ze de ene keer wel in m'n bekken zit en de andere dag weer niet. Ik heb last van bandenpijn zeg maar op de plek van overgang buik > liezen en als ze in m'n bekken ligt en haar hoofd draait ook die fijne messteken. We zien het allemaal wel. Ik ga er gewoon van uit dat ze met weeën gewoon alsnog indaalt, alleen zo jammer dat ze dan niet alvast de halve route heeft gehad

Rubey spannend!

Lijnloos dat doet zeer he Het betreffende deel gewoon terug naar binnen duwen werkt het beste hier! (soms moet je het alleen wel even 4 keer herhalen voordat baby het ook snapt )

ik voel me echt een beetje spuit 11 steeds met m'n posts, het gaat hier zó hard!
pi_74109470
Lijnloos, ik heb daar ook echt last van soms. Ik duw meneer dan ook gewoon terug zoals Wup zegt
Ik ben erg moe en lig op de bank en probeer te slapen, maar meneer is het niet met me eens en stuitert er flink op los Slapen wordt dus niks zo
pi_74109586
Arme Vlindur

Wupwup: ik ben sowieso wat overgevoelig voor geluid momenteel Ik vraag constant of dingen zachter of uit kunnen hier in huis
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:50:13 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74109691
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:47 schreef freecell het volgende:
Arme Vlindur

Wupwup: ik ben sowieso wat overgevoelig voor geluid momenteel Ik vraag constant of dingen zachter of uit kunnen hier in huis
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, maar dat is nu over.
hoewel ik het nog steeds prefereer als de radio uit is, maar ik kan er wel beter tegen dan een tijdje geleden
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:11:37 #276
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74110419
Luna, fijn dat je bent goedgekeurd en ik hoop voor je dat het strippen iets op gaat leveren!

Wupwup, haha, geweldig, die fysio Wel fijn, die plakplaatjes die zo lang blijven zitten, toch jammer als het er telkens weer afgaat En ondertussen heb ik de pakketjes-bezorgdienst maar eens gemaild en de afspraak die ik via de site had gemaakt voor het afhalen was niet goed doorgekomen. Ze heeft nu een nieuwe in het systeem gezet en morgen mag ik ze dan eindelijk halen.. Ow, en hey, jullie ook overgevoelig voor geluiden? Ik word helemaal agressief als lief de vaatwasser aan het uitruimen is bijv., want dat doet hij nooit zachtjes. En in het begin van mijn zwangerschap heb ik wel eens op het punt gestaan om hem wakker te maken omdat hij zo hard ademde (mind you, dan snúrkte hij nog niet eens!)

Qua gewicht zit ik nu op +8,5 kg. en daar ben ik best tevreden mee. Ik kom de laatste maanden erg hard aan, maar in het begin ben ik door de misselijkheid zo veel afgevallen dat het er nu nog best ok bijstaat zeg maar. Leonieke, ik hoop ook echt dat het bangmakerij is, want van een dergelijk onhaalbaar doel krijg je volgens mij meer stress dan dat het oplevert. En tot nu toe is jouw gewichtstoename toch geweldig netjes?

Lijnloos, haha, klinkt bekend, ik duw hem ook altijd weer netjes naar binnen. Laatst deed ik dat waar een vriend van ons bijzat en die kon het nogal goed zien klaarblijkelijk, die keek ongeveer zo: O_O
3!
pi_74110730
vandaag is zoonlief hier heerlijk aanwezig
Gewelidg gewoon. Voel hem zelfs draaien zo nu en dan. En volgens mij heb ik zijn billen tegen mijn handen gehad
pi_74110781
Ja, af en toe kan ik de "AUW! " ook niet onderdrukken en dan kijkt hier op mijn werk een heel kantoor vol kerels me aan alsof ik gek ben geworden... Terugduwen ga ik maar es proberen, kijken of dat helpt. Ben alleen bang dat ze net zo eigenwijs is als haar mams
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:25:52 #279
95408 Incantrix
pi_74110937
Leuk Ymme, geweldig is dat he? Geniet ervan

En Lijnloos, deze hier laat zich ook niet altijd makkelijk terugduwen, soms krijg ik dan alleen maar meer tegendruk, maar als ik dan zachtjes wrijf over de betreffende plek houdt hij meestal wel weer op, da's wel lief
3!
pi_74111851
Voor de stickers van Lijnloos,Lily en Lunastar!
Wel jammer dat je toch overgedragen wordt aan de gyn Lily

Ymme, gaaf is dat he, zo'n bewegend monstertje in je buik Ik vind dat zo bijzonder!

Happy komende week suikertest, alvast succes! Hopelijk geen zw-suiker.
Ik werd effe helemaal niet goed van dat drankje, echt zo'n suikerdrankje wat je dus best wel voelt zo op de nuchtere maag.

Ik heb ook een stickert en een dubbelgrote want Poppejantje is goed gedraaid! Met zn koppie nu naar beneden dus, nog niet ingedaald maar daar heeft ie nog wel wat weekjes de tijd voor hopelijk. Bloeddruk weer goed, en ze schatte hem nu in op een baby van normaal formaat, om en nabij de 7 pond dus ben benieuwd of dat straks beetje klopt.
Heb zn hoofdje weer vast gehad tussen mn vingers, echt zo gek
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74112135
voor je grote sticker
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:06:14 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74112503
Poppejans weer een sticker!
En luna ook weer terug met sticker! Hopelijk levert het strippen wat op
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:38:39 #283
95408 Incantrix
pi_74115811
Lily, ik heb helemaal over je heengelezen, sorry! Wat een doos ben ik af en toe.. Maar hey, wat vervelend is dit zeg, bah. Ik had echt zó gehoopt dat het tij nog zou keren voor jou.. Nouja, wat ik ook zeg, het maakt het er niet beter op, dus ik wens je maar gewoon sterkte hiermee (en ik blijf hopen hoor!)

Poppejans, jeej, sticker én een gedraaid poppenkind Wat goed!
3!
pi_74116477
Poppejans en Poppejantje allebei een stickert!

Ymme met draaiend manneke! Lief he?!
pi_74116776
Ja zo lief

Alleen als ik nu sta/loop dat heb ik constant het gevoel dat ik moet plassen. Volgens mij druk er iemand op mijn blaas ofzo
pi_74117201
even een rotvraag tussendoor: heeft er iemand informatie over teekbeten en zwangerschap? ik vind er vrijwel niets over op inet. de normale gang van zaken als je niet zwanger bent is een preventieve antibioticakuur. uiteraard sta ik morgenvroeg bij de huisarts en heeft de buurvrouw het onding er al uit gehaald met een propere tekenpen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74117644
geen idee, simmu

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes.
Ik baal er van want geen thuisbevalling (en dat wilde ik deze keer zo graag) en bij de vk weg (en dat is toch je vertrouwenspersoon die me vorige keer ook 41 weken goed begeleid heeft en de bevalling heeft gedaan). In het zkh zie je steeds andere artsen en ook bij je bevalling is het maar afwachten wie er staat enzo (ik ga er nog steeds van uit dat ik vaginaal kan bevallen). Maar goed. Het is niet anders en als alles maar goed gaat ben ik tevreden!

Poppejans Wat super dat ie gedraaid is. Echt te gek!!!

even een sterkte voor de LLM-ers Rubey en Lunastar. Hang in there
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:31:36 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74117674
simmu, kzou ff de vlos bellen. ik heb geen idee

net telefonische intake van de kraamzorg gehad: "heeft u al een commode en een bedje staan?" 'ja hoor!" (ze staan alleen in de kamer van oudste en die van de baby zitten nog in dozen, maar dat vertellen we er niet bij! )

heb wel nog ff gezegd van de bekkenklachten en dat bv vorige keer niet helemaal soepeltjes opstartte. staat genoteerd.
totale intake-tijd: 10 minuten! lekker efficiënt, dus

faja vroeg geloof ik hoe het ging... ach, het ligt. de stilte begint me een beetje op te breken, en ik begin echt bang te worden voor wat er van mijn conditie overblijft na de zwangerschap. mss moet ik maar 2x per week een half uurtje gaan zwemmen of zo...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74117906
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:16 schreef simmu het volgende:
even een rotvraag tussendoor: heeft er iemand informatie over teekbeten en zwangerschap? ik vind er vrijwel niets over op inet. de normale gang van zaken als je niet zwanger bent is een preventieve antibioticakuur. uiteraard sta ik morgenvroeg bij de huisarts en heeft de buurvrouw het onding er al uit gehaald met een propere tekenpen.
Als de teek binnen 24 uur verwijderd wordt, wordt er normaal gesproken (dus buiten zwangerschap) geen medicatie (antibiotica) voorgeschreven in Nederland. Het risico van een tekenbeet is de ziekte van Lyme. Controleer de rest van je lichaam goed op eventuele andere tekenbeten.
Gevallen van mogelijke materno-foetale transmissie zijn gedocumenteerd. In een serie van negentien zwangere vrouwen met Lymeborreliose werden vijf verschillende complicaties gezien, uiteenlopend van huiduitslag, prematuriteit, congenitale afwijkingen tot intra-uteriene vruchtdood. Een direct verband met Bb kon echter niet worden aangetoond. Het voorkomen van Bb in moedermelk is slechts bij twee vrouwen vastgesteld. Effecten op het kind zijn echter niet beschreven.
Een congenitale Lymeborreliose (foetaal syndroom) is, zelfs in endemische gebieden, zeldzaam. Het verband tussen de incidenteel beschreven aangeboren afwijkingen en een in de zwangerschap doorgemaakte Lymeborreliose is vaak niet duidelijk.
Het is in principe niet nodig om zwangeren na een tekenbeet profylactisch te behandelen met antibiotica. Mocht je huisarts toch besluiten antibiotica voor te schrijven, zal dit waarschijnlijk amoxicilline (3x daags 500mg gedurende 14 dagen) zijn. Deze AB is veilig te gebruiken in de zwangerschap.

Bronnen: Nederlandse HuisartsenGenootschap en RIVM
pi_74118116
Voor de nieuwe stickertjes!!

Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:49:43 #291
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74118245
@lily; wat ontzettend balen dat je naar de gyn moet...

@Poppejans wel een stickertje;

@luna; jeujjjj ook goedgekeurd!

@Ymme; wat tof dat je je kindje zo goed voelt de laatste tijd. Gezellig is dat he???

Ik heb vanavond weer zwangerschapsgymnastiek en geen zin... naja ik ga wel hoor, maar echt leuk vind ik het nog steeds niet...
en vanmiddag nog een dutje gedaan. En alle was gedaan en gevouwen.. nu alles weer op orde en zo ff wat eten.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:51:06 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74118278
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:

Dat vraag ik me dan af he, mag je minder aankomen als je van jezelf al zwaarder bent? M.a.w. is het normaal dat je veel aankomt als je een laag gewicht hebt...
er zijn tabellen voor; google maar eens. Als je BMI hoger is, mag je minder aankomen, dan met een normaal of lager BMI.
Ikzelf had voor ik zwanger raakte een BMI van 20-21.. en mag zo'n14-17 kg aankomen... terwijl ze met een hoger BMI adviseren om minder aan te komen....
ik zal eens ff kijken of ik dat tabelletje nog kan vinden...

zoiets is het:
BMI
<18.5 17-20 kilo
18.5 - 24.9 14-17 kilo
25.0 - 29.9 11-14 kilo
30.0 en up 7-11 kilo
Tweelingen - 17-22 kilo
pi_74118372
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef DJRandall het volgende:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Hier is een lijstje. Maar ik hou me er totaal niet meebezig hoor.

Zolang ik onder de 15 kilo blijf vind ik het wel heilig
pi_74118599
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Handig lijstje.. ik zit echt precies op "normal"... ok, ik heb nog 2 ons speling... maar best fijn om te zien dit...
pi_74118697
Ja, maar net of je dat zelf in de hand hebt hoeveel je aankomt, een beetje misschien.
Vriendin van mij had echt een megabuik en 10 ponder kind, en die kwam dus 22 kilo aan.

Net alsof een vk dan gaat zeggen dat je maar helemaal moet stoppen met eten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74118715
Ik ben nog maar 2,2 kilo aangekomen. Maar ben van mezelf dan ook wat dikker.
En de vorige keer, deed de weegschaal het niet. Dus ben benieuwd wat de weegschaal 11 nov. bij de VK aangeeft

Eet heel gezond, maar ook de lekkere dingen gaat er met gemak in hoor. Probeer natuurlijk wel op te letten enzo.
pi_74118884
Ik let echt nergens op

Maar het is niet zo dat ik nu alles bij elkaar snaai. Dingen die ik persee hebben wil tijdens de zwangerschap heb ik niet. Het enige wat er veranderd is dat ik nu liters ranja drink
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:21:11 #298
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74119293
ik probeer gewoon gezond te eten; soms heb ik wel wat meer trek en dan neem ik ook wat meer; denk dat mijn lichaam het zelf wel aangeeft, Volgens de tabel die Vlindur net gepost heeft:
ik zit dan op het maximum... (eigenlijk bijna precies).
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:35:27 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74119846
Dan zit ik ook nog goed met mijn gewicht
pi_74120643
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zie dat ik inderdaad niet bovensporig ben aangekomen. Wat me wel opviel, is dat ik tot week 20 onder het gemiddelde zat en dat de laatste weken enorm heb ingehaald. Vandaar dus mijn 4 kilo in 4 weken.
Dacht eigenlijk altijd dat een gemiddelde van 12 kilo werd aangeraden, maar dat is dus helemaal niet zo....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')