Ymme, hier vandaag ook 24 wekenquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef ymme het volgende:
Ik baal gewoon een beetje.![]()
Vorige week was onze zoon zooo goed te voelen aan de buitenkant van mijn buik. Elke keer zo rondom de navel. Dat we dachten, dathet afgelopen weekend ook wel eens zijn zoon kon gaan voelen.
Niet dus. Het is echt minder 'hard' geworden. En het lijkt wel, of de schopjes nu meer onderin de buik zitten, richting blaas zeg maar.
Herkennen jullie dit?
En zorgen hoef ik mij toch niet te maken, voel hem nog wel gewoon, niet minder vaak, maar minder hard.
?
Vandaag overigens wel 24 weken zwanger alweer
Wat ik zo begrepen heb uit het posten hier op fok is dat het echt per gyn verschilt. De ene zegt 42 max. de ander zegt 42+5 ofzo.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Ja, ik loop nog steeds rond!
Morgen om half twee een CTG en daarna overleg met de gyn...
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
Gelukkig ben ik niet de enigstequote:Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ymme, hier vandaag ook 24 weken![]()
![]()
Maar ik herken wel dat je het echt steeds op een andere plek voelt. De ene keer bovenin, de andere keer helemaal onderin. Het is ook niet altijd even hard. Heb wel periode gehad dat ik bijna niets voelde, maar dat komt echt wel weer terug. Ik zie het maar zo, de kleine is niet elke dag even actief, net als wij grote mensen.
Dat vind ik nou ookquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef ymme het volgende:
Hier doe doen we ook niet aan cadeau's voor de visite. Zij moeten juist cadeau's meebrengen
Wat een slechte tvp is dit zeg.
Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:03 schreef ymme het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enigste![]()
![]()
![]()
Ik maakte mij al weer z'n zorgen. En tja, hoor je ook nog eens allemaal rare verhalen in ons dorp.
Vorige weekend heeft iemand die net zover was als mij, met de zwangerschap, het kindje geboren laten worden. 23 weken...Gescheurde arorta en het hart was niet goed. Zij zou geen overlevingskansen gehad hebben, na de geboorte.... Pfffff en dan schrik je toch echt wel ff.
En natuurlijk, onze 20 weken echo was goed. Maar ik blijf toch echt een persoon die bij het minste of geringste zichzelf zorgen maakt. Zal er wel nooit meer af gaan, ook na de geboorte niet.
Ow jammie, nootjes!quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook![]()
Dus ik ben geen zeikerd,ow zo voel ik me wel een beetje![]()
Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
Uuh nog niet aan begonnen. Weet nog niet precies wat ik wil gaan borduren hihi.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:08 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmenEn misschien is het morgen weer rustig.
Enge verhalen inderdaad. Maar je hoort alleen de slechte versies natuurlijk! Hoe is het met borduren?
Bij ons in het ziekenhuis gingen ze niet boven de 42 weken, omdat volgens hun de kaliteit van de placenta bewezen achteruitgaat na 42 weken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Ja, ik loop nog steeds rond!
Morgen om half twee een CTG en daarna overleg met de gyn...
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau'squote:Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook![]()
Dus ik ben geen zeikerd,ow zo voel ik me wel een beetje![]()
Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
Das nog wel een discussiewaardig onderwerp als we op een regenachtige herfstmiddag niks te doen hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:13 schreef ymme het volgende:
[..]
Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau's
quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:35 schreef Tan het volgende:
@Ymme, dat herken ik heel goed hoor, de baby ineens veel minder voelen, volgens de VK is er dan vaak een groeispurtje, soms gaat dat gepaard met wat meer harde buiken of bandenpijn ook.
Ben zelf net terug van de VK, die regelmatige krampen van gisterenavond kwamen ws. van indalingsweeën, de baby ligt al diep in het bekken. Maar toch moest ik dit niet iedere avond hebben. Als ik dacht dat het serieuzer werd moest ik geen seconde aarzelen om te bellen.
Ook klopte mijn vermoeden dat mijn bloeddruk begint te stijgen (vaker maagpijn en hoofdpijn en gewoon een algeheel vaag gevoel dat ik alleen ken van die laatste weken zwangerschap als de bloeddruk aan de hoge kant is). Mijn bloeddruk is te hoog voor de zwangerschapsduur en er zat een spoortje eiwit in de urine. Ik moet dus rustig aan doen en volgende week op extra controle. Ook krijg ik de week erna een groeiecho omdat ik minstens twee weken voor schijn te lopen op groei. De baby ligt helemaal tegen mijn ribbenboog aan en dat zou nog niet moeten met 30 weken. Nou ja, op zich maak ik me daar niet zo druk om, dat was volgens mij bij de andere kinderen ook zo en achteraf waren ze netjes gemiddeld bij de bevalling.
Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:39 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Heftig Tan, dat je nu al zo'n last hebt.
Die zitten gelukkig allemaal op schoolquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:51 schreef ymme het volgende:
Tan:![]()
Lijkt me inderdaad lastig, rustig aan doen ja.
Misschien iemand die een paar uurtjes per dag de kids van je kan overnemen? Zodat jij even kunt rusten ofzo?
Rustig aan doen met 5 kids is praktisch onmogelijk. (heb je echt zoveel kindjes?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:46 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.
Het is nog niet alarmerend hoog (145-89), maar wel te hoog voor wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur (ik begon geloof ik met een onderdruk van 65), zeker in combinatie met het eiwit in de urine en de hoofdpijnklachten (maagpijn kwam volgens haar eerder omdat de baby klem ligt tegen de maag en niet van de bloeddruk).
Maar ik ben wel blij dat die voorweeën te verklaren zijn door het indalen. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij die anderen ook zo'n pijn deed - kennelijk vergeet je dat soort dingen weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |