abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74070790
Guess, toen ik zo misselijk was dat ik gewoon niet kon eten heb ik van de huisarts wel pilletjes gehad. En ik hoefde helemaal niet te spugen. Ik zou gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je met de huisarts zelf wil overleggen. Ik heb pilletjes gehad alleen tegen de misselijkheid, niet tegen het spugen, dat waren de gewone pilletjes tegen reis- en zeeziekte.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:43:13 #77
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74070808
Loop je nog steeds rond Rubey??? Morgen ook op controle zeker???
pi_74070898
Hier doe doen we ook niet aan cadeau's voor de visite. Zij moeten juist cadeau's meebrengen

Wat een slechte tvp is dit zeg.
pi_74070913
Ja, ik loop nog steeds rond!
Morgen om half twee een CTG en daarna overleg met de gyn...
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
pi_74070926
Goeiemorgen, alweer een nieuw topic!

Luna, feli met je uber mijlplaal!

Minniemin welkom!

En voor misselijkheid heb ik geen tips, ik heb er gelukkig nooit last van gehad.

Kraamkado's ga ik echt niet doen hoor. Ik vind de kaartjes idd al duur zat. We zijn zo 170 euro kwijt voor 60 kaartjes!
De eerste dagen wil ik alleen directe familie om mn bed hebben. En ook niet alles in 1 bubs maar netjes achter elkaar. Ik heb een agenda gekocht met tijden en die gaan we lekker gebruiken. Bij ons kleine neefje was steeds iedereen er en dat wil ik echt niet maximaal 2 stellen tegelijk of 1 gezin.

Hier is Tinus weer lekker aan het spartelen. Ik dacht dat ie gedraaid was laatst maar ik voelde net toch echt weer wat prikken voor de uitgang *Auw*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74071019
Ik baal gewoon een beetje.

Vorige week was onze zoon zooo goed te voelen aan de buitenkant van mijn buik. Elke keer zo rondom de navel. Dat we dachten, dat het afgelopen weekend ook wel eens zijn zoon kon gaan voelen.
Niet dus. Het is echt minder 'hard' geworden. En het lijkt wel, of de schopjes nu meer onderin de buik zitten, richting blaas zeg maar.

Herkennen jullie dit?

En zorgen hoef ik mij toch niet te maken, voel hem nog wel gewoon, niet minder vaak, maar minder hard.
?

Vandaag overigens wel 24 weken zwanger alweer
pi_74071230
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef ymme het volgende:
Ik baal gewoon een beetje.

Vorige week was onze zoon zooo goed te voelen aan de buitenkant van mijn buik. Elke keer zo rondom de navel. Dat we dachten, dat het afgelopen weekend ook wel eens zijn zoon kon gaan voelen.
Niet dus. Het is echt minder 'hard' geworden. En het lijkt wel, of de schopjes nu meer onderin de buik zitten, richting blaas zeg maar.

Herkennen jullie dit?

En zorgen hoef ik mij toch niet te maken, voel hem nog wel gewoon, niet minder vaak, maar minder hard.
?

Vandaag overigens wel 24 weken zwanger alweer
Ymme, hier vandaag ook 24 weken
Maar ik herken wel dat je het echt steeds op een andere plek voelt. De ene keer bovenin, de andere keer helemaal onderin. Het is ook niet altijd even hard. Heb wel periode gehad dat ik bijna niets voelde, maar dat komt echt wel weer terug. Ik zie het maar zo, de kleine is niet elke dag even actief, net als wij grote mensen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:01:01 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74071325
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
Wat ik zo begrepen heb uit het posten hier op fok is dat het echt per gyn verschilt. De ene zegt 42 max. de ander zegt 42+5 ofzo.
Nouja, nooit meer dan 43 lijkt me.
pi_74071389
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ymme, hier vandaag ook 24 weken
Maar ik herken wel dat je het echt steeds op een andere plek voelt. De ene keer bovenin, de andere keer helemaal onderin. Het is ook niet altijd even hard. Heb wel periode gehad dat ik bijna niets voelde, maar dat komt echt wel weer terug. Ik zie het maar zo, de kleine is niet elke dag even actief, net als wij grote mensen.
Gelukkig ben ik niet de enigste
Ik maakte mij al weer z'n zorgen. En tja, hoor je ook nog eens allemaal rare verhalen in ons dorp.
Vorige weekend heeft iemand die net zover was als mij, met de zwangerschap, het kindje geboren laten worden. 23 weken... Gescheurde arorta en het hart was niet goed. Zij zou geen overlevingskansen gehad hebben, na de geboorte.... Pfffff en dan schrik je toch echt wel ff.

En natuurlijk, onze 20 weken echo was goed. Maar ik blijf toch echt een persoon die bij het minste of geringste zichzelf zorgen maakt. Zal er wel nooit meer af gaan, ook na de geboorte niet.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:05:27 #85
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74071455
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef ymme het volgende:
Hier doe doen we ook niet aan cadeau's voor de visite. Zij moeten juist cadeau's meebrengen

Wat een slechte tvp is dit zeg.

Dat vind ik nou ook

Dus ik ben geen zeikerd,ow zo voel ik me wel een beetje
Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu ) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74071549
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:03 schreef ymme het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enigste
Ik maakte mij al weer z'n zorgen. En tja, hoor je ook nog eens allemaal rare verhalen in ons dorp.
Vorige weekend heeft iemand die net zover was als mij, met de zwangerschap, het kindje geboren laten worden. 23 weken... Gescheurde arorta en het hart was niet goed. Zij zou geen overlevingskansen gehad hebben, na de geboorte.... Pfffff en dan schrik je toch echt wel ff.

En natuurlijk, onze 20 weken echo was goed. Maar ik blijf toch echt een persoon die bij het minste of geringste zichzelf zorgen maakt. Zal er wel nooit meer af gaan, ook na de geboorte niet.
Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmen En misschien is het morgen weer rustig.

Enge verhalen inderdaad. Maar je hoort alleen de slechte versies natuurlijk! Hoe is het met borduren?
pi_74071556
Sterkte vandaag met werken dan maar Guess. En een zeikerd ben je zeker niet
pi_74071593
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:

[..]

Dat vind ik nou ook

Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu ) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
Ow jammie, nootjes!
Pff, ik ben echt een vreetvarken geworden. Ik vind tegenwoordig echt ALLES lekker. Je hoeft maar iets op te noemen en ik heb er zin in.
Beterschap
En ook hier (met 24 weken) wordt er nog geregeld geknuffeld met de pot! Het went inderdaad wel hoor, hehe.
pi_74071618
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:08 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmen En misschien is het morgen weer rustig.

Enge verhalen inderdaad. Maar je hoort alleen de slechte versies natuurlijk! Hoe is het met borduren?
Uuh nog niet aan begonnen. Weet nog niet precies wat ik wil gaan borduren hihi.
Maar heb al draad in huis en naalden... Het begin is er.

Afgelopen zaterdag 4 uurtjes opgepast op Bo (bijna 5 jaar) en Djeff (2,5 jaar). En dit ging goed.
We hebben lekker geknutseld.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 11:10:31 #90
5428 crew  miss_sly
pi_74071624
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Bij ons in het ziekenhuis gingen ze niet boven de 42 weken, omdat volgens hun de kaliteit van de placenta bewezen achteruitgaat na 42 weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74071712
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:

[..]

Dat vind ik nou ook

Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau's
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:17:18 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74071858
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:13 schreef ymme het volgende:

[..]

Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau's
Das nog wel een discussiewaardig onderwerp als we op een regenachtige herfstmiddag niks te doen hebben.
Wel of geen cadeaus en waarom wel of niet
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:35:22 #93
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74072449
@Ymme, dat herken ik heel goed hoor, de baby ineens veel minder voelen, volgens de VK is er dan vaak een groeispurtje, soms gaat dat gepaard met wat meer harde buiken of bandenpijn ook.

Ben zelf net terug van de VK, die regelmatige krampen van gisterenavond kwamen ws. van indalingsweeën, de baby ligt al diep in het bekken. Maar toch moest ik dit niet iedere avond hebben. Als ik dacht dat het serieuzer werd moest ik geen seconde aarzelen om te bellen.
Ook klopte mijn vermoeden dat mijn bloeddruk begint te stijgen (vaker maagpijn en hoofdpijn en gewoon een algeheel vaag gevoel dat ik alleen ken van die laatste weken zwangerschap als de bloeddruk aan de hoge kant is). Mijn bloeddruk is te hoog voor de zwangerschapsduur en er zat een spoortje eiwit in de urine. Ik moet dus rustig aan doen en volgende week op extra controle. Ook krijg ik de week erna een groeiecho omdat ik minstens twee weken voor schijn te lopen op groei. De baby ligt helemaal tegen mijn ribbenboog aan en dat zou nog niet moeten met 30 weken. Nou ja, op zich maak ik me daar niet zo druk om, dat was volgens mij bij de andere kinderen ook zo en achteraf waren ze netjes gemiddeld bij de bevalling.
pi_74072569
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:35 schreef Tan het volgende:
@Ymme, dat herken ik heel goed hoor, de baby ineens veel minder voelen, volgens de VK is er dan vaak een groeispurtje, soms gaat dat gepaard met wat meer harde buiken of bandenpijn ook.

Ben zelf net terug van de VK, die regelmatige krampen van gisterenavond kwamen ws. van indalingsweeën, de baby ligt al diep in het bekken. Maar toch moest ik dit niet iedere avond hebben. Als ik dacht dat het serieuzer werd moest ik geen seconde aarzelen om te bellen.
Ook klopte mijn vermoeden dat mijn bloeddruk begint te stijgen (vaker maagpijn en hoofdpijn en gewoon een algeheel vaag gevoel dat ik alleen ken van die laatste weken zwangerschap als de bloeddruk aan de hoge kant is). Mijn bloeddruk is te hoog voor de zwangerschapsduur en er zat een spoortje eiwit in de urine. Ik moet dus rustig aan doen en volgende week op extra controle. Ook krijg ik de week erna een groeiecho omdat ik minstens twee weken voor schijn te lopen op groei. De baby ligt helemaal tegen mijn ribbenboog aan en dat zou nog niet moeten met 30 weken. Nou ja, op zich maak ik me daar niet zo druk om, dat was volgens mij bij de andere kinderen ook zo en achteraf waren ze netjes gemiddeld bij de bevalling.

Heftig Tan, dat je nu al zo'n last hebt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:46:09 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74072781
Tan, heftig. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden!
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:46:37 #96
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74072801
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:39 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Heftig Tan, dat je nu al zo'n last hebt.
Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.
Het is nog niet alarmerend hoog (145-89), maar wel te hoog voor wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur (ik begon geloof ik met een onderdruk van 65), zeker in combinatie met het eiwit in de urine en de hoofdpijnklachten (maagpijn kwam volgens haar eerder omdat de baby klem ligt tegen de maag en niet van de bloeddruk).

Maar ik ben wel blij dat die voorweeën te verklaren zijn door het indalen. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij die anderen ook zo'n pijn deed - kennelijk vergeet je dat soort dingen weer.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:51:18 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74072961
Davinia, volgens mij vroeg je hoe het met mn rug gaat. Op en af. Het hoesten is nog steeds niet weg. De ene dag meer dan de andere.
Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg lucht krijg, dat Sjors mn longen een beetje bekneld, met als gevolg dat ik met hoesten echt in een bui raak waar ikniet goed uitkom en veel pijn heb. Kan niet door hoesten zeg maar.
Vervolgens gaat het pijn doen in mn onderrug en sinds gisteren ook links in mn ribbenkast. Vervelend dus.
Heb inmiddels al 2 flesjes hoestdrank op, een pak hoestpastilles..en nu? Maar weer aan de noscapinedrank denk ik...
En dat spugen, volgens mij komt het ook door het hoesten, ik moet zo hard hoesten dat ik er van ga kokken en vervolgens dus spuug.

Maar los van deze 2 dingen heb ik verder een prima zwangerschap en mag ik absoluut niet klagen. Zou Sjors ook wel wat vaker willen voelen, maar wat niet is is niet (en terwijl ik dit typ krijg ik een trap na van Sjors)
pi_74072967
Tan:

Lijkt me inderdaad lastig, rustig aan doen ja.
Misschien iemand die een paar uurtjes per dag de kids van je kan overnemen? Zodat jij even kunt rusten ofzo?
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:55:10 #99
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74073085
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:51 schreef ymme het volgende:
Tan:

Lijkt me inderdaad lastig, rustig aan doen ja.
Misschien iemand die een paar uurtjes per dag de kids van je kan overnemen? Zodat jij even kunt rusten ofzo?
Die zitten gelukkig allemaal op school Dat scheelt enorm. Misschien dat ik af en toe iemand vraag voor het zwaardere poetswerk, maar eerst maar eens afwachten of het hoger wordt of niet. Als de onderdruk zo blijft tijdens de rest van de zwangerschap is er niet heel erg veel aan de hand, maar het moet zeker niet gaan stijgen.
pi_74073097
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:46 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.
Het is nog niet alarmerend hoog (145-89), maar wel te hoog voor wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur (ik begon geloof ik met een onderdruk van 65), zeker in combinatie met het eiwit in de urine en de hoofdpijnklachten (maagpijn kwam volgens haar eerder omdat de baby klem ligt tegen de maag en niet van de bloeddruk).

Maar ik ben wel blij dat die voorweeën te verklaren zijn door het indalen. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij die anderen ook zo'n pijn deed - kennelijk vergeet je dat soort dingen weer.
Rustig aan doen met 5 kids is praktisch onmogelijk. (heb je echt zoveel kindjes? )
Nu je wel wat gerustgesteld bent over het indalen, misschien dat je dan wat ontspannender kan worden het weer wat zakt.
voor jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')