abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74068280
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Onze zoon heeft duidelijk een voorkeur voor de rechterkant van mijn buik. Ik loop eigenlijk permanent met een platte linkerkant rond en een uitstulping aan de rechterkant. Aan de rechterkant kan ik zijn ruggetje en soms zijn billetjes voelen.

Soms draait hij wel weer meer naar het midden of zelfs naar links, maar de voorkeur blijft naar rechts uitgaan. Het verbaast me dat hij nu (bij bijna 39 weken en > 4 kg) nog steeds de ruimte kan vinden om zo flink te draaien.
Grappig! Die van mij vind het rechts ook het leukst!! En soms voel is helemaal over dwars van links naar rechts een uitstulping, dan zal dan idd wel een ruggetje zijn!
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:36:29 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068301
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
Die speentjes waren ontzettend hip toen ik op de basisschool zat! Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand aan een kraamcadeau voor het bezoek deed. Is dat een lokale traditie? Ik vertik het om een kraamcadeau te maken. De geboortekaartjes vind ik duur zat.

Zijn er trouwens moeders in spe die er nu al rekening mee houden dat er zo weinig mogelijk bezoek mag komen in de kraamweken i.v.m. de Mexicaanse griep?
Ik ken ze ook van de basisschool. Ik vind het gewoon leuk om een mandje met iets leuks neer te zetten.
Ik hou daar geen rekening mee, ik verwacht eerlijk gezegd dat het andersom gebeurd. Dat iemand die ziek is wijs genoeg is om zlef aan te geven dat hij/zij niet komt.
pi_74068473
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

zeg maar tegen je dat amaranta van het forum 33 weken zwanger is en nog steeds regelmatig
zielig ben ik he

Wat is trouwens je uitgerekende dag? Dan zet ik je in de OP.

Guess, ik drink nog best veel cola. De 1e weken, toen ik echt heel veel moest overgeven was dat voor mij echt hemel op aarde, mijn buik kwam gewoon helemaal tot rust

Tan, ik hoop voor jou dat het 'niks' was en dat je neit de 10 komende weken hier nog last van gaat hebben ofzo. Succes bij de controle vandaag.

Faja, als je er nou zo'n speentje aan hangt dna is je traktatie helemaal af. Ik vond laatst een pagina waar je ze per 50 kon bestellen en helemaal niet duur.
Zo een speentje is leuk maar mijn zoontje zit op de creche in een klasje met kinderen tussen de anderhalf en 2 en half, die stoppen dat soort dingen al gauw in de mond en dat is gevaarlijk. En ik wil tussen mijn dochter van 5 en haar broertje geen onderscheid maken in traktaties.
pi_74068515
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:36 schreef amaranta het volgende:

Ik hou daar geen rekening mee, ik verwacht eerlijk gezegd dat het andersom gebeurd. Dat iemand die ziek is wijs genoeg is om zlef aan te geven dat hij/zij niet komt.
Iemand kan al ziek zijn zonder het zelf door te hebben, dus je sluit het risico niet uit door te verwachten dat iemand niet komt als hij/zij al ziek is. Het zit me dus wel een beetje dwars.

Aan de ene kant wil ik volop genieten van de kraamtijd en juist veel mensen op bezoek laten komen als dat is waar ik op dat moment behoefte aan heb.* Aan de andere kant zou ik het mezelf nooit vergeven als de baby de griep krijgt doordat ik zo nodig jan en alleman over de vloer wilde laten komen. Op de site van het RIVM valt al weken te zien dat de meeste griepgevallen voorkomen in de categorie 0-4 jaar.

*Ik kan me ook zo voorstellen dat ik juist geen behoefte heb aan bezoek. Dat zou dan mooi uitkomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 09:01:01 #55
5428 crew  miss_sly
pi_74068667
Claudia_x in het OLVG zeiden ze tegen ons dat als er echt een epidemie is op het moment dat je bevallen bent, het idd het beste is om zo weinig mogelijk bezoek te ontvangen. En als je bezoek ontvangt, laat ze de baby niet vasthouden en zeker niet knuffelen. Haal bovendien desinfecterende zeep in huis en laat iedereen de handen wassen voor ze iets anders doen dan de jas ophangen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74068684
quote:
Die speentjes waren ontzettend hip toen ik op de basisschool zat! Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand aan een kraamcadeau voor het bezoek deed. Is dat een lokale traditie? Ik vertik het om een kraamcadeau te maken. De geboortekaartjes vind ik duur zat.
Het is voornamelijk een Belgische traditie
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:03:05 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068707
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Iemand kan al ziek zijn zonder het zelf door te hebben, dus je sluit het risico niet uit door te verwachten dat iemand niet komt als hij/zij al ziek is. Het zit me dus wel een beetje dwars.

Aan de ene kant wil ik volop genieten van de kraamtijd en juist veel mensen op bezoek laten komen als dat is waar ik op dat moment behoefte aan heb.* Aan de andere kant zou ik het mezelf nooit vergeven als de baby de griep krijgt doordat ik zo nodig jan en alleman over de vloer wilde laten komen. Op de site van het RIVM valt al weken te zien dat de meeste griepgevallen voorkomen in de categorie 0-4 jaar.

*Ik kan me ook zo voorstellen dat ik juist geen behoefte heb aan bezoek. Dat zou dan mooi uitkomen.
Het is natuurlijk wel iets om over na te denken ja.
Ik heb overigns zelf tijdens mijn kraambed (Eva) de (gewone) griep gehad. En ik gaf ook gewoon borstsvoeding en al. Ze heeft er niks van geleden in ieder geval.
Maarja, lastig is het wel ja.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:03:45 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068720
Claudia, en een kraamfeestje als de baby een paar weken oud is? Wordt steeds vaker gedaan.
pi_74068859
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:01 schreef miss_sly het volgende:
Claudia_x in het OLVG zeiden ze tegen ons dat als er echt een epidemie is op het moment dat je bevallen bent, het idd het beste is om zo weinig mogelijk bezoek te ontvangen. En als je bezoek ontvangt, laat ze de baby niet vasthouden en zeker niet knuffelen. Haal bovendien desinfecterende zeep in huis en laat iedereen de handen wassen voor ze iets anders doen dan de jas ophangen.
Wat het lastig maakt is dat er nu nog geen sprake is van een echte epidemie, al is er afgelopen week wel een lichte stijging geweest in het aantal griepgevallen. Ik wil me niet laten leiden door een irrationele angst en mijn zoon opvoeden als een Bubble Boy.

Ik heb overigens begrepen dat desinfecterende zeep gebruiken geen verschil maakt; belangrijker is dat bezoek de handen goed en langdurig wast. Dat kan gewoon met water.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 09:14:26 #60
5428 crew  miss_sly
pi_74068891
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat het lastig maakt is dat er nu nog geen sprake is van een echte epidemie, al is er afgelopen week wel een lichte stijging geweest in het aantal griepgevallen. Ik wil me niet laten leiden door een irrationele angst en mijn zoon opvoeden als een Bubble Boy.

Ik heb overigens begrepen dat desinfecterende zeep gebruiken geen verschil maakt; belangrijker is dat bezoek de handen goed en langdurig wast. Dat kan gewoon met water.
Er is idd nog geen epidemie, maar je bent ook nog niet bevallen.
Anyway, dit waren de adviezen van het OLVG, maar ik heb ook begrepen dat de adviezen nogal tegenstrijdig zijn. Als je geen risico wil lopen, is geen bezoek het allerbeste, natuurlijk.

Wa tbetreft zelf griep hebben en borstvoeding geven: juist als je zelf griep hebt, is het goed om bv te geven, omdat je kind dan via de voeding antistoffen binnenkrijgt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:16:17 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74068926
Wanneer ben je uitgerekend Claudia? Ik zie je niet in de OP staan/
pi_74069013
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef amaranta het volgende:
Wanneer ben je uitgerekend Claudia? Ik zie je niet in de OP staan/
Ik ben 4 november uitgerekend. Ik hoef niet in de OP; dat vindt mijn lief maar niks.

Oh, ik vind het zo lastig. Ik kijk er juist naar uit om onze grote liefde te delen met de mensen die met ons meeleven. Ik wil bijvoorbeeld mijn familie graag de kleinzoon van hun overleden broer (mijn vader) laten zien. Maar de familie is zó groot. Hmpf.

Ik vind een kraamfeest trouwens niet zo'n gek idee. Het is dat ik meer ben van de een-op-eencontacten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:24:13 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74069077
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben 4 november uitgerekend. Ik hoef niet in de OP; dat vindt mijn lief maar niks.

Oh, ik vind het zo lastig. Ik kijk er juist naar uit om onze grote liefde te delen met de mensen die met ons meeleven. Ik wil bijvoorbeeld mijn familie graag de kleinzoon van hun overleden broer (mijn vader) laten zien. Maar de familie is zó groot. Hmpf.

Ik vind een kraamfeest trouwens niet zo'n gek idee. Het is dat ik meer ben van de een-op-eencontacten.
Dat is het grote nadeel ja. Maargoed, als je je wilt indekken tegen zieke mensen zou ik het zo doen. En dan kun je alsnog bepaalde mensen 1 op 1 vragen.

(Wij zijn bijv bij goede vrienden de 1e dag al op bezoek geweest, op hun verzoek, en vervolgens weer op het kraamfeest, familie waar ze wat minder mee hebben hebben ze toen op het kraamfeest gevraagd)
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:40:03 #64
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74069374
quote:

Zijn er trouwens moeders in spe die er nu al rekening mee houden dat er zo weinig mogelijk bezoek mag komen in de kraamweken i.v.m. de Mexicaanse griep?
Ik heb maar één keer kraamcadeautjes gedaan, dat was toen ik een speciaal kraamfeest hield om de drukte in de weken na de bevalling te minimaliseren. Dat heb ik ook alleen bij de oudste gedaan.

En nee, ik heb sowieso niet belachelijk veel visite op zich, maar ik heb er normaal ook nooit rekening mee gehouden terwijl de gewone griep net zo gevaarlijk is. Mijn kinderen gaan ook allevier naar school, dé grootste besmettingsbron die je zo'n beetje kunt bedenken. Als ik weet dat iemand die MG heeft vraag ik natuurlijk wel om niet te komen, maar dat bedenken ze zelf ook wel neem ik aan.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:40:39 #65
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74069385
goedemorgend en meld... vandaag 40 weken...

Twinkly proficiat met Niels...

en nu even vlug verder lezen....
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:44:51 #66
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74069477
Minniemin proficiat en welkom
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:49:03 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74069560
Vwb cola, dat schijnt heel goed te zijn tegen misselijkheid. Steeds slokjes van een lepeltje lebberen, dan krijg je ook niet superveel binnen.

Tan, wat naar die regelmatige krampen!

Claudia, twinkly is al bevallen, hoor en vwb kraamvisite en mexicaanse griep, als mensen de baby willen vasthouden mogen ze eerst hun handen wassen. Hebben we bij eli alleen in de kraamweek gedaan, maar mss doen we dat nu iets langer, we zien wel.

Amaranta, ben je nog steeds misselijk? Wat ontzettend irritant, zeg! Hoe is het eigenlijk met je rug?

Luna, gefeli met je mijlpaal!

We zijn gister op en neer geweest naar Groningen (2uur enkele reis), en nu kan ik niet meer staan :’)
Maar met het kind gaat het prima. Eli heeft ook al een paar keer een por gekregen, en schrikt iedere keer weer, zo lief!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74069586
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:49 schreef DaviniaHR het volgende:

Claudia, twinkly is al bevallen, hoor
Dat weet ik, maar ik ben benieuwd naar een fotootje en haar verhaal!

Luna: 40 weken! Je staat in de OP trouwens geregistreerd onder 27 oktober, kan dat?
pi_74069795
Luna 40 weken!!! Gaat het goed met je? Heb je al rommeltjes of nog geen voorgevoelens?
pi_74069927
Luna alweer 40 weken!!!

Wij doen niet aan kraamcadeautjes geven, wij willen alleen maar krijgen grapje

Gisteren alle babywas gedaan... ik was nog zo van plan om niks te gaan strijken (ik ben niet zo van het strijken en nu zeker niet nu ik rust moet houden), maar oh-my-god, alles is zo gekreukeld uit de droger gekomen, vooral alle lakentjes en doeke.! Dus ik zal er helaas toch aan moeten geloven... Op dit soort momenten baal ik wel dat ik me rustig moet houden, anders zou ik er ff aan beginnen en meteen alles afmaken. Nu vrees ik dat ik het in etappes van 10 min moet doen, anders wordt boos dat ik teveel heb gedaan...
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:06:28 #71
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74069931
idd in begin was het 27 oktober volgens mij.. maar volgens echo 26 oktober... heb het toen waarschijnlijk vergeten door te geven

Tja zaterdag dachten we dat het begonnen was... heb tot 3u rechtgezeten of gestaan, want liggen maakten de krampen erger.. maar is wéér stilgevallen dus...
voor de rest buiten slaapgebrek... gaat het verder goed... alleen het voorwerk beetje zat en héél nieuwsgierig wanneer ons meisje zich nu gaat aan melden
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:07:20 #72
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74069957
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:14 schreef amaranta het volgende:
guess ik denk trouwens dat het juist positief is dat je je eigen zaak, kun je ook je rust nemen als je dat wilt. Dat gat veel lastiger als je voor een baas werkt hoor!
Ja aan de ene kant wel hoor,ik hoef niet op het matje te komen ofzo,maar ik heb wel een workoholic als wat ik helemaal niet erg vind maar momenteel is hij alleen maar blij met de baby en hij voelt de hormonen en misselijkheid niet en heb het idee dat ie het nog wel eens onderschat,het is extreem druk en hij weet dat ik het dan moeilijk vind op nee te zeggen.
Vanochtend toch maar even de huisarts gebeld of ze iets tegen de misselijkhheid hebben want het is echt heel erg met momenten,ik voelde me een beetje een zeikerd toen de assiste zei dat het erbij hoorde en dat ze alleen iets geven als ik heel de dag loop te spugen en uitdrogingsverschijnselen krijg

Mag mijn uitgerekende daten in de OP trouwens op 18 juni
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74070094
Luna, de mijlpaal der mijlpalen
Hoezee

Kraamvisite... Dat zijn er hier echt véél Schokkend veel. En toch vond ik het vooral erg gezellig de vorige keer
pi_74070586
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:07 schreef Guess. het volgende:

Vanochtend toch maar even de huisarts gebeld of ze iets tegen de misselijkhheid hebben want het is echt heel erg met momenten,ik voelde me een beetje een zeikerd toen de assiste zei dat het erbij hoorde en dat ze alleen iets geven als ik heel de dag loop te spugen en uitdrogingsverschijnselen krijg
Je bent géén zeikerd! Natuurlijk zijn er altijd mensen die er erger aan toe zijn. Ik liep niet de hele dag te spugen en ik ben ook niet opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen, maar ik voelde me wél heel naar. Volgens mijn huisarts kon ik probleemloos Emesafene gebruiken.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als jij er behoefte aan hebt dan kun je gewoon je huisarts vragen om je het middel voor te schrijven. Het helpt om je tevoren voor te nemen je klachten niet te veel te bagatelliseren. Dat zijn immers momenten waarop assistentes je om weten te praten en achteraf kun je je juist daar heel stom om voelen.
pi_74070677
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:07 schreef Guess. het volgende:

[..]

Ja aan de ene kant wel hoor,ik hoef niet op het matje te komen ofzo,maar ik heb wel een workoholic als wat ik helemaal niet erg vind maar momenteel is hij alleen maar blij met de baby en hij voelt de hormonen en misselijkheid niet en heb het idee dat ie het nog wel eens onderschat,het is extreem druk en hij weet dat ik het dan moeilijk vind op nee te zeggen.

Mag mijn uitgerekende daten in de OP trouwens op 18 juni
Wat mij ook heel erg goed hielp, was Okugest van VSM. Is homeopatisch en mag je als zwangere gewoon slikken. Het helpt goed tegen misselijkheid en een opgeblazen gevoel. Als ik het echt even niet meer trok, nam ik zo'n pilletje en ging het stukken beter. Misschien het proberen waard?
pi_74070790
Guess, toen ik zo misselijk was dat ik gewoon niet kon eten heb ik van de huisarts wel pilletjes gehad. En ik hoefde helemaal niet te spugen. Ik zou gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je met de huisarts zelf wil overleggen. Ik heb pilletjes gehad alleen tegen de misselijkheid, niet tegen het spugen, dat waren de gewone pilletjes tegen reis- en zeeziekte.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:43:13 #77
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_74070808
Loop je nog steeds rond Rubey??? Morgen ook op controle zeker???
pi_74070898
Hier doe doen we ook niet aan cadeau's voor de visite. Zij moeten juist cadeau's meebrengen

Wat een slechte tvp is dit zeg.
pi_74070913
Ja, ik loop nog steeds rond!
Morgen om half twee een CTG en daarna overleg met de gyn...
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
pi_74070926
Goeiemorgen, alweer een nieuw topic!

Luna, feli met je uber mijlplaal!

Minniemin welkom!

En voor misselijkheid heb ik geen tips, ik heb er gelukkig nooit last van gehad.

Kraamkado's ga ik echt niet doen hoor. Ik vind de kaartjes idd al duur zat. We zijn zo 170 euro kwijt voor 60 kaartjes!
De eerste dagen wil ik alleen directe familie om mn bed hebben. En ook niet alles in 1 bubs maar netjes achter elkaar. Ik heb een agenda gekocht met tijden en die gaan we lekker gebruiken. Bij ons kleine neefje was steeds iedereen er en dat wil ik echt niet maximaal 2 stellen tegelijk of 1 gezin.

Hier is Tinus weer lekker aan het spartelen. Ik dacht dat ie gedraaid was laatst maar ik voelde net toch echt weer wat prikken voor de uitgang *Auw*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74071019
Ik baal gewoon een beetje.

Vorige week was onze zoon zooo goed te voelen aan de buitenkant van mijn buik. Elke keer zo rondom de navel. Dat we dachten, dat het afgelopen weekend ook wel eens zijn zoon kon gaan voelen.
Niet dus. Het is echt minder 'hard' geworden. En het lijkt wel, of de schopjes nu meer onderin de buik zitten, richting blaas zeg maar.

Herkennen jullie dit?

En zorgen hoef ik mij toch niet te maken, voel hem nog wel gewoon, niet minder vaak, maar minder hard.
?

Vandaag overigens wel 24 weken zwanger alweer
pi_74071230
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:50 schreef ymme het volgende:
Ik baal gewoon een beetje.

Vorige week was onze zoon zooo goed te voelen aan de buitenkant van mijn buik. Elke keer zo rondom de navel. Dat we dachten, dat het afgelopen weekend ook wel eens zijn zoon kon gaan voelen.
Niet dus. Het is echt minder 'hard' geworden. En het lijkt wel, of de schopjes nu meer onderin de buik zitten, richting blaas zeg maar.

Herkennen jullie dit?

En zorgen hoef ik mij toch niet te maken, voel hem nog wel gewoon, niet minder vaak, maar minder hard.
?

Vandaag overigens wel 24 weken zwanger alweer
Ymme, hier vandaag ook 24 weken
Maar ik herken wel dat je het echt steeds op een andere plek voelt. De ene keer bovenin, de andere keer helemaal onderin. Het is ook niet altijd even hard. Heb wel periode gehad dat ik bijna niets voelde, maar dat komt echt wel weer terug. Ik zie het maar zo, de kleine is niet elke dag even actief, net als wij grote mensen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:01:01 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74071325
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Als alles goed is mag ik volgens de vlos nog wat langer doorlopen als ik dat wil.
Ik twijfel daar zelf over, iemand hier ervaring met langer dan 42 weken doorlopen?
Wat ik zo begrepen heb uit het posten hier op fok is dat het echt per gyn verschilt. De ene zegt 42 max. de ander zegt 42+5 ofzo.
Nouja, nooit meer dan 43 lijkt me.
pi_74071389
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ymme, hier vandaag ook 24 weken
Maar ik herken wel dat je het echt steeds op een andere plek voelt. De ene keer bovenin, de andere keer helemaal onderin. Het is ook niet altijd even hard. Heb wel periode gehad dat ik bijna niets voelde, maar dat komt echt wel weer terug. Ik zie het maar zo, de kleine is niet elke dag even actief, net als wij grote mensen.
Gelukkig ben ik niet de enigste
Ik maakte mij al weer z'n zorgen. En tja, hoor je ook nog eens allemaal rare verhalen in ons dorp.
Vorige weekend heeft iemand die net zover was als mij, met de zwangerschap, het kindje geboren laten worden. 23 weken... Gescheurde arorta en het hart was niet goed. Zij zou geen overlevingskansen gehad hebben, na de geboorte.... Pfffff en dan schrik je toch echt wel ff.

En natuurlijk, onze 20 weken echo was goed. Maar ik blijf toch echt een persoon die bij het minste of geringste zichzelf zorgen maakt. Zal er wel nooit meer af gaan, ook na de geboorte niet.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:05:27 #85
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74071455
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef ymme het volgende:
Hier doe doen we ook niet aan cadeau's voor de visite. Zij moeten juist cadeau's meebrengen

Wat een slechte tvp is dit zeg.

Dat vind ik nou ook

Dus ik ben geen zeikerd,ow zo voel ik me wel een beetje
Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu ) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74071549
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:03 schreef ymme het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik niet de enigste
Ik maakte mij al weer z'n zorgen. En tja, hoor je ook nog eens allemaal rare verhalen in ons dorp.
Vorige weekend heeft iemand die net zover was als mij, met de zwangerschap, het kindje geboren laten worden. 23 weken... Gescheurde arorta en het hart was niet goed. Zij zou geen overlevingskansen gehad hebben, na de geboorte.... Pfffff en dan schrik je toch echt wel ff.

En natuurlijk, onze 20 weken echo was goed. Maar ik blijf toch echt een persoon die bij het minste of geringste zichzelf zorgen maakt. Zal er wel nooit meer af gaan, ook na de geboorte niet.
Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmen En misschien is het morgen weer rustig.

Enge verhalen inderdaad. Maar je hoort alleen de slechte versies natuurlijk! Hoe is het met borduren?
pi_74071556
Sterkte vandaag met werken dan maar Guess. En een zeikerd ben je zeker niet
pi_74071593
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:

[..]

Dat vind ik nou ook

Ik moet nu gaan werken (ik werk ook nog eens in een winkel waar heel de dag noten gebaken worden,normaal lekker maar nu ) Ik loop even via de tuinen om Okugest van VSM te halen,als dat niet werkt maak ik gewoon een afspraak bij de huisarts.
Ow jammie, nootjes!
Pff, ik ben echt een vreetvarken geworden. Ik vind tegenwoordig echt ALLES lekker. Je hoeft maar iets op te noemen en ik heb er zin in.
Beterschap
En ook hier (met 24 weken) wordt er nog geregeld geknuffeld met de pot! Het went inderdaad wel hoor, hehe.
pi_74071618
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:08 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Don't worry. Twee weken geleden voelde ik de kleine amper. Af en toe klein schopje. Terwijl ik daarvoor meer voelde. De laatste dagen is het zo wild dat ik soms vraag of hij/zij een beetje wil dimmen En misschien is het morgen weer rustig.

Enge verhalen inderdaad. Maar je hoort alleen de slechte versies natuurlijk! Hoe is het met borduren?
Uuh nog niet aan begonnen. Weet nog niet precies wat ik wil gaan borduren hihi.
Maar heb al draad in huis en naalden... Het begin is er.

Afgelopen zaterdag 4 uurtjes opgepast op Bo (bijna 5 jaar) en Djeff (2,5 jaar). En dit ging goed.
We hebben lekker geknutseld.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 11:10:31 #90
5428 crew  miss_sly
pi_74071624
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:46 schreef Rubey het volgende:
Bij ons in het ziekenhuis gingen ze niet boven de 42 weken, omdat volgens hun de kaliteit van de placenta bewezen achteruitgaat na 42 weken.
pi_74071712
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:05 schreef Guess. het volgende:

[..]

Dat vind ik nou ook

Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau's
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:17:18 #92
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74071858
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:13 schreef ymme het volgende:

[..]

Dat mijn tvp slecht was of van de cadeau's
Das nog wel een discussiewaardig onderwerp als we op een regenachtige herfstmiddag niks te doen hebben.
Wel of geen cadeaus en waarom wel of niet
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:35:22 #93
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74072449
@Ymme, dat herken ik heel goed hoor, de baby ineens veel minder voelen, volgens de VK is er dan vaak een groeispurtje, soms gaat dat gepaard met wat meer harde buiken of bandenpijn ook.

Ben zelf net terug van de VK, die regelmatige krampen van gisterenavond kwamen ws. van indalingsweeën, de baby ligt al diep in het bekken. Maar toch moest ik dit niet iedere avond hebben. Als ik dacht dat het serieuzer werd moest ik geen seconde aarzelen om te bellen.
Ook klopte mijn vermoeden dat mijn bloeddruk begint te stijgen (vaker maagpijn en hoofdpijn en gewoon een algeheel vaag gevoel dat ik alleen ken van die laatste weken zwangerschap als de bloeddruk aan de hoge kant is). Mijn bloeddruk is te hoog voor de zwangerschapsduur en er zat een spoortje eiwit in de urine. Ik moet dus rustig aan doen en volgende week op extra controle. Ook krijg ik de week erna een groeiecho omdat ik minstens twee weken voor schijn te lopen op groei. De baby ligt helemaal tegen mijn ribbenboog aan en dat zou nog niet moeten met 30 weken. Nou ja, op zich maak ik me daar niet zo druk om, dat was volgens mij bij de andere kinderen ook zo en achteraf waren ze netjes gemiddeld bij de bevalling.
pi_74072569
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:35 schreef Tan het volgende:
@Ymme, dat herken ik heel goed hoor, de baby ineens veel minder voelen, volgens de VK is er dan vaak een groeispurtje, soms gaat dat gepaard met wat meer harde buiken of bandenpijn ook.

Ben zelf net terug van de VK, die regelmatige krampen van gisterenavond kwamen ws. van indalingsweeën, de baby ligt al diep in het bekken. Maar toch moest ik dit niet iedere avond hebben. Als ik dacht dat het serieuzer werd moest ik geen seconde aarzelen om te bellen.
Ook klopte mijn vermoeden dat mijn bloeddruk begint te stijgen (vaker maagpijn en hoofdpijn en gewoon een algeheel vaag gevoel dat ik alleen ken van die laatste weken zwangerschap als de bloeddruk aan de hoge kant is). Mijn bloeddruk is te hoog voor de zwangerschapsduur en er zat een spoortje eiwit in de urine. Ik moet dus rustig aan doen en volgende week op extra controle. Ook krijg ik de week erna een groeiecho omdat ik minstens twee weken voor schijn te lopen op groei. De baby ligt helemaal tegen mijn ribbenboog aan en dat zou nog niet moeten met 30 weken. Nou ja, op zich maak ik me daar niet zo druk om, dat was volgens mij bij de andere kinderen ook zo en achteraf waren ze netjes gemiddeld bij de bevalling.

Heftig Tan, dat je nu al zo'n last hebt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:46:09 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74072781
Tan, heftig. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden!
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:46:37 #96
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74072801
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:39 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Heftig Tan, dat je nu al zo'n last hebt.
Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.
Het is nog niet alarmerend hoog (145-89), maar wel te hoog voor wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur (ik begon geloof ik met een onderdruk van 65), zeker in combinatie met het eiwit in de urine en de hoofdpijnklachten (maagpijn kwam volgens haar eerder omdat de baby klem ligt tegen de maag en niet van de bloeddruk).

Maar ik ben wel blij dat die voorweeën te verklaren zijn door het indalen. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij die anderen ook zo'n pijn deed - kennelijk vergeet je dat soort dingen weer.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:51:18 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74072961
Davinia, volgens mij vroeg je hoe het met mn rug gaat. Op en af. Het hoesten is nog steeds niet weg. De ene dag meer dan de andere.
Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg lucht krijg, dat Sjors mn longen een beetje bekneld, met als gevolg dat ik met hoesten echt in een bui raak waar ikniet goed uitkom en veel pijn heb. Kan niet door hoesten zeg maar.
Vervolgens gaat het pijn doen in mn onderrug en sinds gisteren ook links in mn ribbenkast. Vervelend dus.
Heb inmiddels al 2 flesjes hoestdrank op, een pak hoestpastilles..en nu? Maar weer aan de noscapinedrank denk ik...
En dat spugen, volgens mij komt het ook door het hoesten, ik moet zo hard hoesten dat ik er van ga kokken en vervolgens dus spuug.

Maar los van deze 2 dingen heb ik verder een prima zwangerschap en mag ik absoluut niet klagen. Zou Sjors ook wel wat vaker willen voelen, maar wat niet is is niet (en terwijl ik dit typ krijg ik een trap na van Sjors)
pi_74072967
Tan:

Lijkt me inderdaad lastig, rustig aan doen ja.
Misschien iemand die een paar uurtjes per dag de kids van je kan overnemen? Zodat jij even kunt rusten ofzo?
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:55:10 #99
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74073085
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:51 schreef ymme het volgende:
Tan:

Lijkt me inderdaad lastig, rustig aan doen ja.
Misschien iemand die een paar uurtjes per dag de kids van je kan overnemen? Zodat jij even kunt rusten ofzo?
Die zitten gelukkig allemaal op school Dat scheelt enorm. Misschien dat ik af en toe iemand vraag voor het zwaardere poetswerk, maar eerst maar eens afwachten of het hoger wordt of niet. Als de onderdruk zo blijft tijdens de rest van de zwangerschap is er niet heel erg veel aan de hand, maar het moet zeker niet gaan stijgen.
pi_74073097
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:46 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.
Het is nog niet alarmerend hoog (145-89), maar wel te hoog voor wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur (ik begon geloof ik met een onderdruk van 65), zeker in combinatie met het eiwit in de urine en de hoofdpijnklachten (maagpijn kwam volgens haar eerder omdat de baby klem ligt tegen de maag en niet van de bloeddruk).

Maar ik ben wel blij dat die voorweeën te verklaren zijn door het indalen. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij die anderen ook zo'n pijn deed - kennelijk vergeet je dat soort dingen weer.
Rustig aan doen met 5 kids is praktisch onmogelijk. (heb je echt zoveel kindjes? )
Nu je wel wat gerustgesteld bent over het indalen, misschien dat je dan wat ontspannender kan worden het weer wat zakt.
voor jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')