Rustig aan doen met 5 kids is praktisch onmogelijk. (heb je echt zoveel kindjes?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:46 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja, ik baal wel van de bloeddruk. Dat is normaal al vervelend, als het zo rond 36 - 37 weken begint te stijgen - wat ik op zich bij iedere zwangerschap heb gehad en wat uiteindelijk bij twee van de vijf kinderen echt gevaarlijk hoog werd. Maar nu ben ik 30 weken, 10 weken lang rustig aan doen is bijna onmogelijk, zeker met een groot gezin.
Het is nog niet alarmerend hoog (145-89), maar wel te hoog voor wat het zou moeten zijn bij deze zwangerschapsduur (ik begon geloof ik met een onderdruk van 65), zeker in combinatie met het eiwit in de urine en de hoofdpijnklachten (maagpijn kwam volgens haar eerder omdat de baby klem ligt tegen de maag en niet van de bloeddruk).
Maar ik ben wel blij dat die voorweeën te verklaren zijn door het indalen. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij die anderen ook zo'n pijn deed - kennelijk vergeet je dat soort dingen weer.
Ik heb vijf voldragen zwangerschappen achter de rug, maar de jongste is vorig jaar januari vlak na de geboorte overleden (niet door de bloeddruk hoor, maar door een aanlegfout in de urinewegen). Dus hier in huis hobbelen vier kinderen rond.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:55 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Rustig aan doen met 5 kids is praktisch onmogelijk. (heb je echt zoveel kindjes?)
Nu je wel wat gerustgesteld bent over het indalen, misschien dat je dan wat ontspannender kan worden het weer wat zakt.
voor jou!
ik zal het hem zeggenquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
zeg maar tegen jedat amaranta van het forum 33 weken zwanger is en nog steeds regelmatig
![]()
zielig ben ik he
Wat is trouwens je uitgerekende dag? Dan zet ik je in de OP.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:48 schreef freecell het volgende:
Balen Tan
Hier ook terug van de verloskundige. Baby doet het uitstekend en toen ze vroeg hoe het met mij ging begon ik de huilen
Maargoed, stoppen met werken dus en doorgaan is géén optie. Ergens ook wel fijn, die duidelijkheid...
niksnietstom! gewoon hormonen! want zonder die rare dingen zou je dat toch nooooooit doen (geniet nou gewoon nog even van dat mooie excuusquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef Incantrix het volgende:
Haha, stom he? Het suffe is dat mijn vader nogal een opruim- en weggooi-tic heeft, dus die zitten we regelmatig een beetje uit te lachen omdat hij weer eens iets belangrijks zo goed heeft opgeruimd dat het niet meer te vinden is óf dat hij het heeft weggegooid (zo heeft hij eens concertkaartjes weggegooid voor mijn ouders én hun vrienden).. En nu heb ik dus nogal een déja vu naar zíjn praktijken, whaha! Ben inderdaad wel benieuwd, want ik zit me al sinds vrijdag te verheugen op het uitpakken van dat pakket
(Hoe erg kun je worden, een weekend lang stuiteren van de gedachte aan lúiers
)
Whehe, dá's wel waar jahquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:43 schreef WupWup het volgende:
[..]
niksnietstom! gewoon hormonen! want zonder die rare dingen zou je dat toch nooooooit doen (geniet nou gewoon nog even van dat mooie excuus)
en stuiteren om luiers is heel erg normaal als je van die leukerds hebt besteldmaak je straks een fotootje als je ze hebt?
Ja, maar jij leest altijd alles zo aandachtig doorquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:24 schreef Incantrix het volgende:
Haha, Tan, ik doe ook nog wel eens níet lange berichten hoorEnnuhm, hey, wat handen wassen betreft: baat het niet..
Eensch met TANquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:58 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja, maar jij leest altijd alles zo aandachtig doorIk lees altijd alleen de laatste paar posts boven mij en dan alles daarboven tot aan mijn eigen laatste post gewoon snel even vluchtig. Mis daardoor nog wel eens wat informatie, maar ik post alleen snelsnel tussen de bedrijven door of als ik even zit met een kopje thee of koffie. Heb echt geen tijd voor zulke lange posts
en eigenlijk ook geen zin in
![]()
Heel herkenbaar!!quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:48 schreef freecell het volgende:
Balen Tan
Hier ook terug van de verloskundige. Baby doet het uitstekend en toen ze vroeg hoe het met mij ging begon ik de huilen
Maargoed, stoppen met werken dus en doorgaan is géén optie. Ergens ook wel fijn, die duidelijkheid...
Ik heb nu een oppashummel in bed liggen en misschien donderdag nog en dan niet meerquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Heel herkenbaar!!![]()
Vanmorgen gewerkt en nu dus veel auw. Ik moet nog 2 halve dagen maar mén wat zie ik daar nu nog tegenop.
Hoeveel dagen moet je nog werken freecell?
Hebben we samen donderdag onze laatste dag!quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb nu een oppashummel in bed liggen en misschien donderdag nog en dan niet meer
Dus dat is ook al heel snel!
We gaan wel gezellig samen op hè?quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hebben we samen donderdag onze laatste dag!
maar wel balen meissie![]()
ja, doen we! Welke datum wil jij? Dan kijk ik even of dat hier ook uitkomtquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:03 schreef freecell het volgende:
[..]
We gaan wel gezellig samen op hè?
Wat dacht je van een datumtweeling
de 10e lijkt mij wel watquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja, doen we! Welke datum wil jij? Dan kijk ik even of dat hier ook uitkomt
Ach meis, ik zou niet met jou willen ruilen met dat placenta-gebeuren. Zo heeft iedereen wel wat hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:54 schreef lily het volgende:
Oh, Asyniur en freecell; sterkte allebei met de BI.
Lijkt me geen pretje...
En de 15de is voor mijquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:11 schreef freecell het volgende:
[..]
de 10e lijkt mij wel wat![]()
12, 14 en 15 mag hier niet, wegens onhandig met andere verjaardagen en overtijd lopen zit er bij mij niet echt in vermoed ik
Ben je nu wat gerustgesteld?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
inmiddels de verloskundige wel gesproken en die zei dat mogelijk een combi is van indalingsweeen en het feit dat ik BI heb waardoor het gevoeliger is en dat het door trekt naar mijn onderbuik. Ik kan evt van de week urine inleveren voor controle op blaasontsteking maar ik weet hoe dat voelt en dat heb ik niet. Kortom niks bijzonders en zodra ik echt weeen krijg, weet echt wel hoe die voelen, moet ik aan de bel trekken.
jawel hoor, bij mijn jongste zoon was er niets aan het handje verder hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
Gaat er wel eens zwangerschap voorbij, zonder enige klachten. Gewoon lekker zwanger zijn en je ding kunnen blijven doen
Volgens mij niet. Maar hé, wat je ervoor terug krijgt, is het allemaal waard.
Mijn zwangerschap van Eva idem dito.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:42 schreef lily het volgende:
[..]
jawel hoor, bij mijn jongste zoon was er niets aan het handje verder hoor
"gewoon" klachtenloos 41 weken zwanger
Ik heb nu ook nergens pijn verder hoor...op die stomme placenta na ga ik ook weer fluitend door deze zwangerschap....quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef Asyniur het volgende:
En ik heb ook collega's die gewoon (in de zorg) doorwerken zonder een centje pijn...
En dat vind ik alleen maar fijn om te horen!
Ik bedoelde niet letterlijk pijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:47 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb nu ook nergens pijn verder hoor...op die stomme placenta na ga ik ook weer fluitend door deze zwangerschap....
Ik heb ook een enorme ervaring met blaasontstekingen, maar tijdens zwangerschap voelt het echt zó anders~!quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Faja-Lobi het volgende:
inmiddels de verloskundige wel gesproken en die zei dat mogelijk een combi is van indalingsweeen en het feit dat ik BI heb waardoor het gevoeliger is en dat het door trekt naar mijn onderbuik. Ik kan evt van de week urine inleveren voor controle op blaasontsteking maar ik weet hoe dat voelt en dat heb ik niet. Kortom niks bijzonders en zodra ik echt weeen krijg, weet echt wel hoe die voelen, moet ik aan de bel trekken.
thx, ik hoop het ookquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:50 schreef amaranta het volgende:
Laten we hopen dat je placenta je gunstig gezind is en je een fijn verloop van je zwangerschap + bevalling gunt.
dat is waar...quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:51 schreef lily het volgende:
[..]
Ah zo,
Maar zonder pijn kun je wel makkelijker doorwerken, ik dacht dat je dat bedoelde...
Pijn geeft wel lekker duidelijk grenzen aanquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:51 schreef lily het volgende:
[..]
Ah zo,
Maar zonder pijn kun je wel makkelijker doorwerken, ik dacht dat je dat bedoelde...
Ik heb al maanden nergens last van hoor, heb me alleen de eerste weken niet lekker gevoeld met overgeven enzo, maar me niet 1x ziek hoeven melden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
Gaat er wel eens zwangerschap voorbij, zonder enige klachten. Gewoon lekker zwanger zijn en je ding kunnen blijven doen
en die grenzen overschrijd je vervolgens nooooooitquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Pijn geeft wel lekker duidelijk grenzen aan
quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Pijn geeft wel lekker duidelijk grenzen aan
Uiteraard nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:43 schreef WupWup het volgende:
[..]
en die grenzen overschrijd je vervolgens nooooooit
Nee natuurlijk niet! Hoe kom je daar nou bij!quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:43 schreef WupWup het volgende:
[..]
en die grenzen overschrijd je vervolgens nooooooit
veel goeds? Zou ik zeggenquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:52 schreef freecell het volgende:
De eerste de beste die mij nog life vraagt: 'en hoe gáát het nou met je?' Krijgt een knal tussen z'n ogen
Nope, geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
veel goeds? Zou ik zeggen
(of volgen jullie het beste idee van N L niet?)
2 jongens vinden het stom dat op straat mensen zeggen: alles goed? ja alles goed?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Nope, geen idee waar je het over hebt
Waar ze die 2 vandaan hebben is mij nog steeds een raadsel, maar niet zo'n groot raadsel als waarom ze nog steeds in het programma zitten...quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
2 jongens vinden het stom dat op straat mensen zeggen: alles goed? ja alles goed?
want het kan nooit helemaal goed gaan.
Dus hun beste idee van Nederland is dat ze deze zin vervangen door Veel goed? Ja veel goed?
en inmiddels zitten ze al in de derde ronde ofzo.
ja, briljant is dat!quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
2 jongens vinden het stom dat op straat mensen zeggen: alles goed? ja alles goed?
want het kan nooit helemaal goed gaan.
Dus hun beste idee van Nederland is dat ze deze zin vervangen door Veel goed? Ja veel goed?
en inmiddels zitten ze al in de derde ronde ofzo.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:32 schreef amaranta het volgende:
Ik denk niet dat het kans van slagen heeft. En ik vraag me ook af wat ze nog in de race doen. Stel ze winnen wat dan? Hebben ze dan patent op die zin ofzo?
Dan wil ik ook wel zin patenteren.
Baren doet pijn © zo die is nu van mij.
Daar hadden PR en ik het ook over,maar er is natuurlijk wel een ontzettende merchandisemarkt. t-shirts, buttons, onderzetters, ringtones (!), dat soort spul.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:32 schreef amaranta het volgende:
Ik denk niet dat het kans van slagen heeft. En ik vraag me ook af wat ze nog in de race doen. Stel ze winnen wat dan? Hebben ze dan patent op die zin ofzo?
Dan wil ik ook wel zin patenteren.
Baren doet pijn © zo die is nu van mij.
Goed puntquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:50 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Daar hadden PR en ik het ook over,maar er is natuurlijk wel een ontzettende merchandisemarkt. t-shirts, buttons, onderzetters, ringtones (!), dat soort spul.
heb je al geprostaldanginensgenddingen? gedaan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef Rubey het volgende:
Davinia, gister zat ik er wel even doorheen hoor, maar vandaag gaat het wel weer!
Ze heeft nog een uurtje of twaalf om zich aan te dienen voordat ik word overgedragen aan het ziekenhuis. Net mijn allerlaatste werkklusjes afgerond, dat was nog mijn laatste stresspunt... Nog drie kwartier metgewandeld, straks een heet bad.. als dat 't 'm niet doet
En anders moet ik me morgenmiddag maar overgeven aan het ziekenhuisgebeuren hoe jammer ik het ook vind...
Hier overigens 42 weken zwanger zonder echte noemenswaardige klachten!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef Rubey het volgende:
Davinia, gister zat ik er wel even doorheen hoor, maar vandaag gaat het wel weer!
Ze heeft nog een uurtje of twaalf om zich aan te dienen voordat ik word overgedragen aan het ziekenhuis. Net mijn allerlaatste werkklusjes afgerond, dat was nog mijn laatste stresspunt... Nog drie kwartier metgewandeld, straks een heet bad.. als dat 't 'm niet doet
En anders moet ik me morgenmiddag maar overgeven aan het ziekenhuisgebeuren hoe jammer ik het ook vind...
Hier overigens 42 weken zwanger zonder echte noemenswaardige klachten!
Voor de 24e wil ik anders wel nog eventjes meegaan, hoorquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:24 schreef Asyniur het volgende:
Poeh, das wel vroeg hoewel ik dan misschien blij ben
Ik heb de 14e in mijn hoofd (of de 24e)
Ik noteer de 10e wel op...
Dat heb ik hier eigenlijk ook. Het is dat ik om de 4 weken het hartje hoor kloppen want anders zou ik me echt wel nog meer zorgen makenquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zwangerschap van Eva idem dito.
TIs dat ik mijn buik zag groeien anders merkte ik aan niks dat ik zwanger was.
(oke de bevalling was ronduit K*t letterlijk en figuurlijk, maar het ging om de zwangerschap he)
Geen idee wat de regels zijn, maar zolder wordt afgeraden. Boven in je eigen bed mag volgens mij gewoon.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:54 schreef freecell het volgende:
HeujIk ga in een rijtjeshuis bevallen
Moet je dan beneden bevallen of mag boven ook? Maw: moet ik een bed lenen van de thuiszorg? En ik zou een badbevalling kunnen doen
Allemaal nieuwe dingen!
Ja dat kan makkelijk! Vorige zwangerschap lag mijn baby toen al vast in m'n bekken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:36 schreef Incantrix het volgende:
Zou een baby al met een week of 34/35 kunnen indalen?
Ik ben vanmorgen geweest en ben weer goedgekeurd!quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:44 schreef Incantrix het volgende:
NieuweUser, hoe laat ben je aan de beurt bij de VK?
Wat een mooi mannekequote:Op maandag 26 oktober 2009 22:49 schreef Twinkly het volgende:
Hallo,
Hier de man van Twinkly weer even. Als eerste bedankt voor de vele leuke reacties! Met Niels en moeder gaat het erg goed. Hier twee foto's.
Net geboren, lekker bij mam op de buik
[ link | afbeelding ]
Net afgedroogd uit eerste badje
[ link | afbeelding ]
O.a. door de flinke stuwing heeft Twinkly nog geen tijd gehad om zelf te posten. Vandaar dat ik dit even post.
De trotse papa van Niels.
Ja hoor. Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik 9 maanden lang totaal nergens last van gehad, niet misselijk, geen bandenpijn, geen bekkeninstabiliteit, geen blaasontstekingen, geen andere narigheid. Alleen af en toe een harde buik, maar dat vind ik niet lastig, dat hoort er gewoon bij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:34 schreef ymme het volgende:
quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:36 schreef Incantrix het volgende:voor Faja!
En ik vind het maar stom hoor, ik naar de pakketjes-ophaal-dinges, is mijn pakje er gewoon nietDoor omstandigheden was hij vrijdag dicht dus waarschijnlijk komt het morgen. Hij heeft beloofd te bellen als het er is, dat dan weer wel, maar ik wilde zo graag met de luiertjes spelen
En hey, zijn we data aan het bespreken? Ik heb mezelf aangepraat dat het 17 december zal worden, dat vond ik wel handig in het kader van 'don't get your hopes up too high', maar als ik mag kiezen vind ik 27 november wel een mooie dag. Ruim een week voor Sinterklaas maar niet over tijd enzo
En ik heb een beetje een suf vraagje, maar naast af en toe die oefenweeën (die ik trouwens al een weekje ofzo niet meer gehad heb) heb ik nu weer een nieuw pijntje (steken 'down under' zal ik maar zeggen) en ik zat te denken.. Zou een baby al met een week of 34/35 kunnen indalen? Ik herken de pijn omdat mijn vriendin dit omschreef en het bij haar het indalen bleek te zijn, maar bij haar begon dat pas in week 38 ofzo.. Misschien maak ik mezelf gek hoor, maar ik vroeg het me af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |