dat is inderdaad iets vroegerquote:Op zondag 25 oktober 2009 09:38 schreef Vicky het volgende:Tess is de nacht goed doorgekomen! 1x wakker geweest geloof ik en d'r fles weer om 6.00 uur nieuwe tijd.
Alleen was ze wel iets vroeger waker na die fles. Normaal om 9.00 uur, nu om 8.30.
ieder zijn eigen smaak toch...quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:56 schreef Otis2.0 het volgende:
Wat een namen zie ik hier staan zeg. Ik mag hopen dat dit geen afspiegeling is van de gemiddelde Nederlander.
Nou, ik vind het behoorlijk zielig voor een kind als z'n ouders hem Avalon of Odin Eos hebben genoemd. Maargoed, ieder z'n smaak inderdaad.quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
ieder zijn eigen smaak toch...
en ik zie hier nou niet echt schokkende namen voorbij komen hoor..
noem eens een voorbeeld dan.
mijn oma noemt mn kind consequent Amaliaquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:11 schreef Estrys het volgende:
Over namen gesproken, donderdag was er bij het zwemmen een invaller, die noemde Seb steeds Sip.![]()
En ik maar steeds verbeteren. Irritant vind ik dat. Zo moeilijk is het toch niet?
quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:53 schreef Diaan73 het volgende:
Ik doe soms sokjes aan als het erg koud is maar meestal niet. Maar ik wil wel gaan aanwennen om 's nachts geen sokken aan te doen, is volgens mij ook beter. Twan sliep altijd wel met sokken, met als resultaat dat hij nu nog steeds 's nachts zn sokken aan wil hebben. Zelfs in de zomer, dan heeft hij zn sneakersokken nog aan.
Inderdaad... ach zal uiteindelijk wel goedkomen....quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
als ie ze later als ie groot is maar uit doet in bedhaha
Avalon vind ik een prachtige naamquote:Op zondag 25 oktober 2009 10:03 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Nou, ik vind het behoorlijk zielig voor een kind als z'n ouders hem Avalon of Odin Eos hebben genoemd. Maargoed, ieder z'n smaak inderdaad.
Dit dus. Daryl is gelukkig weer opgeknapt van de mexicaanse griep. Vandaag is ze voor het eerst weer haar vrolijke zelf. Vandaag ook de laatste x tamiflu, dus dat komt goed uit. Ze was zo zielig en sneu de afgelopen dagen. En ik ook een beetje, want ze zat écht aan me vastgeplakt. nee hoor, ik doe het met alle liefde, maar een beetje vermoeiend is het wel, als je nog niet eens alleen naar de wc kan.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Fuente het volgende:
Fijn Troel!
Ingrid, wij hebben vanmorgen drie weken geleden de box opgeruimd, Merel Daryl zat er nooit in en ik irriteerde me rot aan dat ding.
Wij hadden ook zo'n kerstpakje gekregen van iemand. In de kleuren rood, wit groen net geen sinterklaas pakje maar dan nog.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:53 schreef innepin het volgende:
Daryl had de mexicaanse griep?Ik moet echt vaker bijlezen
Fijn dat ze al wat opgeknapt is!
Seb = Sip?!Je zou idd denken dat het niet zo moeilijk is. Ik heb hier één keer Willoe gehoord
En verder een keer of drie dat mensen dachten dat het een jongensnaam was. Vinniknie
![]()
Oh kijk nou waar de dochter van D. mee aan kwam zetten![]()
[ afbeelding ]
eigenlijk moet je ergens een baardje scoren ook nogquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:10 schreef innepin het volgende:
Het is een maat 68, dus zal een beetje groot vallen maar moet lukken. Er zit ook een hele lange puntmuts bij
Zó heerlijk fout
Ja joh, met de door huup gesuggereerde baard erbijquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef mikoxx het volgende:
Haha, innepin! Ga je dat gebruiken voor kerstkaartjes?![]()
hmm ja je hebt gelijk. Ik dacht dat ik om 9 uur 's morgens moest maar ik hoef pas om half vier. Ik denk dat ik het dan nog even aankijk een tijdje overdag en als het tegen 1 uur nog niet beter is dan bel ik maar eventjes om te vragen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:13 schreef mikoxx het volgende:
Ik zou het cb wel even bellen van tevoren huup, misschien is het wel beter om even te wachten. Van de prikken worden ze vaak ook al niet fitter.... Beterschap!
En de mex griep.... brrr!
Ik weet niet of ik het wel hier gezet had hoor. Wel op het bankje ergens, maar hier weet ik niet. Ik heb niet zo veel tijd gehad om op fok! te zitten de afgelopen dagen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:53 schreef innepin het volgende:
Daryl had de mexicaanse griep?Ik moet echt vaker bijlezen
Fijn dat ze al wat opgeknapt is!
Beterschap voor Danique Fruppel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:23 schreef Fruppel het volgende:
Esmee wat sneu dat je weer zo'n last van kra,pjes hebt!
Oeke, zodra Danique de camera ziet is het ook over met de pret, ze blijft gewoon stil zitten en gaat heel serieus kijken.
Danique is ziek, ze is zo zielig. Vanacht amper geslapen want ze moest alleen maar huilen en niets was goed.
Ze heeft giga koorts dus ik hoop dat het snel wat wegtrekt!
Gelukkig komt mijn moeder vandaag op haar passen dus ze is in goede handen maar oh wat vond ik het moelijk om vanmorgen mijn huilende meiske achter te moeten laten om te gaan werken!
Ik weet ook niet hoe ik Graeme moet uitsprekenquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:48 schreef tessie het volgende:
Troel, fijn dat Jochem aan het aankomen is.
Huup, daar zou ik me wel aan ergeren ja. Het is niet alsof ze zo oud is dat ze dat niet meer kan snappen ofzo. Mijn oma van 96 weet ook nooit goed hoe ze Graeme nou uit moet spreken. Maar goed, ze snapt nu wel meer dignen niet, dus dat is dan ook niet zo gek. En ze probeert het in elk geval wel, en af en toe vraagt ze nog even hoe het nu moet. Het is ook een lastige en voor haar onbekende naam.
Graeme slaapt de laatste tijd overdag zo weinig. Steeds maar een kwartiertje en dan issie weer wakker. Blijft ie nog wel gewoon even rustig liggen, maar weer in slaap vallen gebeurt haast nooit. En boven in bed wil hij ook nog steeds niet. Lastig!
Ik zal er morgen weer eens maken!quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:21 schreef innepin het volgende:
Wow BE wat een flinke jongen heb je
fotoooo!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:29 schreef Brighteyes het volgende:
Hij gaat niet geljik op met Sasha Poppedein, die boog meteen heel erg af, die was ook echt superbeweeglijk.
Ter vergelijk, Sasha was iets van 5800gr met 8 weken en Oscar dus 6700 met 9 weken.![]()
mn meiske zit boven de gemiddelde lijn jaquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:39 schreef innepin het volgende:
Zeker een verschil in gewicht... maar huup, jouw meisje is ook best flink dan! Of die van mij is gewoon klein, want zij was laatst op t CB nog maar 5100 gram... en ze is drie weken ouder dan Amélie
heb ik, maar ze heeft geen verhoging.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:46 schreef bodpa09 het volgende:
Heeft ze verhoging Huup? En heb je paracetamolzetpillen in huis?
Jaah zo sneu he. Echt niet leuk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
heb ik, maar ze heeft geen verhoging.
Haar temp blijft gelukkig keurig op 37.2, gelukkig maar.
Ze is gewoon keizielig nu. Muh. En dan volgende maand weer
huh? maar bij allergie in de familie raden ze toch juist aan om pas met bijvoeding na 6 mnd te beginnenquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:59 schreef Vicky het volgende:
De wvk belde net n.a.v. mijn telefoontje van vorige week.
We gaan de flessen van Tess wat meer op elkaar geven. Ipv 4 uur ertussen naar 3,5 uur ertussen zodat we haar 's avonds nie tmeer uit bed hoeven halen.
Nu moeten we haar nog wakker maken voor de fles van 22.00. De fles van 22.00 laten vervallen zie ik nog niet zo zitten aangezien ik niet zo'n zin heb om 's nachts eruit te moeten voor een fles
We mogen Tess ook likjes appel gaan geven om te kijken hoe ze hierop reageert dit ook vanwege de allergieen die Amber had
Dat dus KDquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Huup
Vicky, is dat likken om te kijken hoe ze erop reageert?
Tyler was ubervrolijk vandaag. En telkens aan het gillen, net een meid.
ja is ook zo, thnxquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
huup, ook bij pijn mag/kan je een paracetamolletje geven he?
Ik wil je nergens toe pushen, maar als je zelf pijn hebt hoef je ook niet per se koorts te hebben om iets te nemen toch? Als ze zich zo rot voelt zou dat voor mij denk ik wel genoeg zijn om wat te geven.
Je weet nu nl. zeer wrsch wel waar het van komt zeg maar.
Oscar lijkt vooralsnog geen last te hebben van de prikjes. Wel iets pieperiger overdag vandaag maar hij ligt nu heerlijk te tukken gelukkig.
Zit je nou te jompelen omdat ze duimtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:01 schreef Urla het volgende:
Goed zo Jochem. Heerlijk Troel dat het nu allemaal een stuk lekkerder loopt.![]()
Danique ziekjes. Beterschap meid.
Miss Sly en Huup.
Zielig is dat altijd toch die prikjes en de klachten die ze daavan krijgen.
Ik zal ook blij zijn als Dewi ze allemaal heeft gehad. Wij moeten 3 dec weer voor de derde reeks.
Wauw wat groeien jullie kindjes allemaal hard zeg.![]()
Wij blijven hier rond gemiddeld hangen zeg maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn meisje duimt.![]()
Sinds 3 dagen. Echt zo schattig om te zien.![]()
En we beginnen al lekker in het werk/opvang ritme te komen.
Morgen heb ik alweer ouderschapsverlof.
maar dat is toch wel heel erg laat? Ik weet niet precies wat t gemiddelde is maar elin kruipt al (even opgezocht) sinds 8 aug. dat was wel wat vroeg denk ik..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:14 schreef Marie79 het volgende:
Huh IngridMaarten kruipt ook niet, tijgert wel als een speer en hij staat ook nog niet (en Maarten is van 18 november). Maar bij ons heeft er nog nooit iemand wat over gezegd...
ohjeequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:15 schreef Stiemie het volgende:
Sorry nog niet bijgelezen![]()
We zijn vanmorgen bij de kinderarts geweest en omdat het gaatje in de rug van Esmee zo diep is moeten we over 2 weken terugkomen voor een echoBen er toch wel een beetje beduusd van moet ik zeggen. Had gedacht dat we met een 'goh dat is toch niks' naar huis gestuurd zouden worden...
Ik heb het idee dat hij het gewoon niet nodig vindt om te kruipen, hij gaat toch wel hard zat zo...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
maar dat is toch wel heel erg laat? Ik weet niet precies wat t gemiddelde is maar elin kruipt al (even opgezocht) sinds 8 aug. dat was wel wat vroeg denk ik..
Bweuh, vervelend he.. hier ook al bijna 10 mnd. Ik heb me er maar bij neergelegd. Elke maand hoopte ik dat ze nu wel door zou slapen, bij 6 mnd ben ik gestopt met hopen. Ze komt als vanouds om de 3 uur om te drinken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:19 schreef Nijna het volgende:
Hier met gewicht net iets onder de middenlijn, maar volgt tot nu toe de lijn en lengte boog laatste keer wat naar beneden af, maar ik denk niet goed gemeten eigenlijk... Ze zat op de lijn eerst.
Volgende week weer, dag erna kinderarts.
Gaat ok, maar de nachten zijn niet zo... Ik trek het niet meer zo erg
T kan ook zijn dat hij t kruipen overslaat en begint met lopen..doen kindjes wel vaker toch? kruipen overslaanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:21 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij het gewoon niet nodig vindt om te kruipen, hij gaat toch wel hard zat zo...
Als hij het zou willen, zou hij het ook best wel kunnen denk ik. Hij zit ook op zijn knietjes aan tafel, gaat vlot van lig naar zit enz.
Nou ja, ik was sowieso wel even van plan het morgen te bespreken op het cb.
maf kind, hartstikke moe, maar ligt vrolijk te kletsen in zijn bedje
Dit doet Tyler ook.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:21 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij het gewoon niet nodig vindt om te kruipen, hij gaat toch wel hard zat zo...
Als hij het zou willen, zou hij het ook best wel kunnen denk ik. Hij zit ook op zijn knietjes aan tafel, gaat vlot van lig naar zit enz.
Nou ja, ik was sowieso wel even van plan het morgen te bespreken op het cb.
Bweugh. en dan moet je ook nog afwachten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:25 schreef Stiemie het volgende:
nee maar ik heb net even op internet gekekenJe wordt er niet heel vrolijk van. Het kan uiteenlopen tot bijna geen klachten en later iets meer kans op een hernia tot incontinentieproblemen en loopproblemen. Licht er dus helemaal aan wat ze vinden. Hopelijk is het gewoon dicht en dan is er misschien niks aan de hand.
10 mnd wooowquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Bweuh, vervelend he.. hier ook al bijna 10 mnd. Ik heb me er maar bij neergelegd. Elke maand hoopte ik dat ze nu wel door zou slapen, bij 6 mnd ben ik gestopt met hopen. Ze komt als vanouds om de 3 uur om te drinken.
Slaap je mee als de kleine slaapt?
Maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Zit je nou te jompelen omdat ze duimt![]()
mafkees
Maar fijn dat t zo goed gaat met haar, gemiddeld is goed
Welkom bij de staclubquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:47 schreef Raissa het volgende:
Mila slaapt ook niet zo briljant meer door, soms een hele nacht wel en dan weer niet en dan geeft ze om de 20 minuten een flinke kreet en valt ze weer in slaap...
Mila trok zich vanochtend wel op om te gaan staan! Beetje slechte kwaliteit foto en hij is ietwat groen (dr rolgordijntjes zaten nog dicht) maar kijk, kijk, ze staat!
[ afbeelding ]
Ik las ergens dat KD haar huis kindveilig aan het maken is, ik heb van de week ook een poging gedaan, ze kruipt als een gek naar alles wat kabels heeft.. Maar krijg lang niet alles weggestoptOh en ze kruipt ook véél te enthousiast naar de katten steeds en telkens roep ik dan "Mila, nee!" en denk ik weer aan John's prachtige nickname (milanese
)
Toen ze ging staan riep ik heel enthousiast "jaaaaaaaaaaaa, goed zo!!", wat denk je? Ze wil achterom kijken en kukelt zo omver.. Domme mamaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:17 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Welkom bij de staclub
leuk heNu mag je elke keer je hart vasthouden als ze enthoisiast 'hoera'gaat doen enzo
Klinkt leuk. Ik heb net nog snel wat besteld van mijn bonnen, zonder verzendkosten! Tnx voor de tip jullie. Kon nog net. Ookal is het maar 1,95, scheelt toch weer.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:59 schreef oeke het volgende:
Wat stoer Mila! Wat sta je parmantig.![]()
Ik heb dus gebruik gemakt van de tip van Cttie, over Bol zonder bezorgkosten dit weekend. En nu heb ik 'Eten voor de kleintjes', dus daar kan ik me lekker in verdiepen.![]()
En een heerlijk tuttig boek van Beatrix Potter over baby's eerste jaar, waar je foto's in kan plakken en tekstjes in kan schrijven.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mikoxx, wat knap van Tycho, helemaal niet huilen bij de eerste prik! En wat lollig zo dicht als ze bij elkaar zitten met gewicht zeg! En wat zeiden ze over de hapjes?
Gister ben ik weer met Lars naar die meneer geweest, en hij kon voelen dat Lars heel veel gasvorming heeft in zijn darmpjes, en heeft even weer wat "ingestraald". Toen Lars later wakker werd ging hij heel hard huilen (vorige keer ook al) en een half uur lang winden gelaten. Maar het is wel weer aardig rustig op krampgebied daarna.
whaha ik neem het ook zo overquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:48 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Tygo (met een g dus)
![]()
![]()
Fijn dat de zweefkees toch positief effect brengt joh! Was het weer zo'n kort bezoekje? En lekker hoor, al die windjes, als je in de auto zit
Mwoah, t wentquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:37 schreef innepin het volgende:
Mila wat goed!
KD, tien maanden lang niet langer dan 3 uur kunnen slapenWoah. Respect, ik zou allang gillend gek (en enorm chagrijnig) geworden zijn denk ik
Ze slaapt overdag best veelquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hoeveel slaapt Elin dan in een etmaal?Hier wordt een uur of 13-14 geslapen, soms meer, soms minder.
De laatste tijd sliep hij zeker 4 uur overdag (2x2 uur). Als hij twee uur slaapt dan is hij om 18 uur wel heel moe. Maar die twee uur is dan ook van 9-10 en van 13-14 uur. 4 uur achter elkaar is wel de max. Hij is ook constant in de weer, lopen, staan, kruipen, 2 seconden spelen en weer kruipen, staan, lopen. En op het kdv kost het hem natuurlijk nog wat meer energie met al die indrukken en andere kindjes. Maar ik ken een kindje van de zwangerschapgym en die slaapt twee keer een kwartier op een dag en is die begint de dag om 5 uur sochtendsquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:24 schreef Kleurdoos het volgende:
o Estrys, is 2 x een uur slapen niet veel dan? elin slaapt 2 tot 3 uur per dag
dus blijkbaar heeft ze weinig slaap nodig
zo begon elin te lopenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier slaapt Annicka een uurtje of twee overdag. Soms 3, het verschilt nogal eens. We hebben 2 matrassen op de grond liggen, een tweepersoons en een eenpersoons. Annicka ligt dan op het eenpersoons-matras, ik in het midden (op het tweepersoons-matras) en mijn man op het tweepersoons helemaal aan de andere kant.
Ik kom net terug van de EHBO-les, Annicka was niet zo heel blij heb ik begrepen via SMS.Straks naar bed en haar even voeden, zal ze wel fijn vinden (hoop ik).
Annicka is ook druk bezig met een nieuwe skill: op de knieën zitten met de kont omhoog, dus niet rustend op de enkels. Lopen doet ze nog niet, heel af en toe kan ik haar een stap laten doen, maar zodra het er meer dan twee dreigen te worden, verkiest ze te kruipen.
Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruiptquote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:24 schreef Estrys het volgende:
Ik hoop gewoon tegen Seb te kunnen zeggen dat hij dat niet mag. Hij snapt dat nu ook al, als ik nee zeg dan kijkt hij me aan en doet het dat ook daadwerkelijk nietnu nog wel
Ruben begint zijn nacht in ons bed, aan mijn borst. Als ik nog naar beneden ga dan wil ik hem in zijn eigen bed hebben. Hij kan inmiddels zo maar van het bed rollen. Áls hij dan doorslaapt blijft hij in zijn eigen bed tot hij weer wakker wordt, dan nemik hem in mijn bed om te voeden, meestal val ik weer in slaap en hij ook, soms legt Mike hem terug maar meestal niet omdat we liever met kind in bed slapen dan niet slapen omdat hij niet in zijn eigen bed wil. Ik heb nu maar geopperd dat we gaan zoeken naar een bedjevoor naast mijn bed.Dat Ruben bij ons wil slapen is niet zo'n probleem maar dat we lichter slapen omdat hij in ons bed ligt wel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..
niks tegen jou hoor, Lotte slaapt ook nog steeds in ons bed
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid (en ook ivm de katten) hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.
Was wel erg lief: afgelopen kerst zag ik Linde maar bezig bij die boom. Dus ik kijken wat ze aan het doen was. was ze er te dicht langsgelopen en lagen er naalden op de grond. Die wilde ze terug in de boom hangen, maar dat lukte maar niet![]()
Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:16 schreef bodpa09 het volgende:
Bijdeweg: ik heb in het dreumestopic gevraagd hoe dreumesouders het deden met de kerstboom. Ik voorzie
dat onze klimaap zich meteen op de ballen en lampjes stort en samen met boom om lazert. Zo'n bak met water is vast ook erg aantrekkelijk. Nav de reacties daar maar besloten om een klein boompje op de grote tafel te zetten.
Dat.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruipt
Oeh, da's ook een goede truc, Jelief!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:
[..]
Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..
niks tegen jou hoor, Lotte slaapt ook nog steeds in ons bed
Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]wat zouden de ouders dan verkeerd doen volgens jou?
Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
Dat dusquote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.
ik snap jou welquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:29 schreef Jelief het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.
helder idee, misschien moet ik hem aan het begin van de avond maar gewoon beneden laten slapen, zo kunnen we hem in de gaten houden én nog iets anders doen dan alleen tv kijken in bed. Nu alleen nog een plekje verzinnen, de bank is niet zo handig.
Dat is wel een goede oplossing!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:
[..]
Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
[ afbeelding ]
kan ik begrijpenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
Amber heeft ook heel sporadisch bij ons in bed gelegen.
ieder zijn ding tochquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
Ik vind het ook fijn, maar doe het niet altijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaapquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:51 schreef pinquit het volgende:
max slaapt al bijna 4 jaar in mijn bedmet tijden dat ie ineens in zn eigen bed wil. ik vind het heeeerlijk
lig toch al zo alleen.
Ik heb dat ook hoor.... Lennon slaapt echt sporadisch bij ons in bed, volgens mij maar 2x gebeurd toen hij wat ziekjes was. Hij wil het ook niet echt, wordt erg druk/onrustig. Hij slaapt ook heel goed in zn eigen bed. Tegenwoordig van half 8 tot ong. 8 uur de volgende morgen als ik niet moet werken, al word hij af en toe nog wel 1x wakker en wil dan wat drinken. Verder slaapt hij overdag ook nog heel veel, smorgens van kwart over 9 tot kwart over 11 en 's middags vaak van half 2 tot half 5. Bij mn ouders slaapt hij nog meerquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
Amber heeft ook heel sporadisch bij ons in bed gelegen.
ik heb tegenwoordig een kussentje tussen ons in liggen, die voeten in mn maag vond k ook niet zo prettig meerquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaap
Ik wil wel, maar zodra Annicka de camera ziet, wil ze dat ding onderzoeken en is de foto verpest...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 07:10 schreef bodpa09 het volgende:
Ik durf hem ook niet bij ons in bed te laten liggen hoor. Hij mag 's morgens soms een uurtje, maar een hele nacht vind ik bloedeng.
@GWS: FOTO!!!!
Nee, het ging me niet om het doorslapen, het ging om het niet in het eigen bedje slapen. Soms denk ik dat ik te makkelijk ben door d'r maar bij me te nemen omdat ik wil slapen en dus geen zin heb in gehuil. Daarom de vraag, ligt het aan de ouders of aan de kindjes, als ze niet in hun eigen bed willen slapenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]wat zouden de ouders dan verkeerd doen volgens jou?
Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
als je haar in de box wil hebben dan kan je proberen haar op een voedingskussen te leggen ( in de box) dan verkleint het iets en ligt ze iets omhoog zodat het eten goed kan zakken .quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef Ssserpente het volgende:
Stiemie, wat een rotbericht! Heb nog aan je gedacht bij het cb afgelopen maandag. Net zoals bij Lente, ging ik ervan uit dat het bij Esmee ook wel goed zou zitten. Hopelijk krijg je over twee weken alsnog goed nieuws. Wat Mef ook al zei: ze zetten er geen haast achter. Da's al positief.![]()
Wij zijn maandag dus voor het eerst bij het cb geweest. Helemaal goedgekeurd. 't Dametje ligt voor op groei en weegt nu 4525 gram. Dus bijna een kilo gegroeid al!
D'r heupjes lijken op het eerste gezicht ook in orde gelukkig. Maar voor de zekerheid laten we tch nog een echo maken. Zowel m'n moeder als ik hebben heupdysplasie, vandaar.
En het gaatje tussen Lentes billen kan ook geen kwaad. Het is dan ook niet echt een gaatje, meer een ondiep putje.
D'r pukkeltjes zijn toch gewoon acne. Maar daarnaast is d'r gezichtje ook nog erg droog, dus daar smeer ik nu wat vaseline op. 't Is nog steeds geen gezicht, maar ze heeft er geen last van gelukkig.
Vraagje: vanaf welke leeftijd leggen jullie je kindjes in de box? Lente heeft nl eigenlijk nog nooit in de box gelegen. Na het voeden knuffelen en spelen we nog even, dan gaat ze weer d'r wiegje in dan slaapt ze eigenlijk meteen. Ik heb ook het idee dat ze de box niet zo fijn vindt. Volgens mij voelt ze zich wat verloren omdat ie zo ruim is.
Maar sinds een paar dagen is ze vooral 's ochtends tussen twee voedingen in bijna de hele tijd wakker. Dan ligt ze lief te lachen en te kijken in d'r wiegje. Zelf wil ik dan ff douchen en ontbijten, maar ik heb liever niet dat ze dan de hele tijd wakker in d'r bedje ligt. Het bedje is om in te slapen.
Wil dus vanmiddag ff de stad in voor een leuke mobile voor boven de box. Morgenochtend 'ns kijken wat ze ervan vindt.
Nou Mikale vond het nooit fijn bij ons in bed. Die sliep 10 keer beter zijn eigen bed. En nu met Leander merk ik ook dat ie veel beter slaapt als ie in zjin eigen kamertje in zijn eigen bed ligt. Tis net of ze daar veel meer tot rust komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef oeke het volgende:
Volgens mij, kort door de bocht, willen alle kleine kindjes wel bij hun ouders slapen, maar willen de ouders het wel of niet. Dus dan "ligt het aan de ouders." Maar als je het zo noemt, klinkt het als iets slechts. Het kan ook juist iets zijn waar je voor kiest.
Het is natuurlijk ook heel persoonlijk, de één wil de baby op de slaapkamer erbij voor langere of kortere tijd, de andere zoals wij willen dat helemaal niet. Wij hebben Lennon inderdaad vanaf het begin al in zn eigen bedje zowel overdag als 's nachtsgelegd, omdat wij dat zo wilden en hij heeft zich - gelukkig voor ons - daaraan aangepast.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:
Haha, je zal natuurlijk altijd eigenwijsjes hebben!![]()
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.
Ach je moet gewoon je hart volgen en kijken naar wat je kindje wil.
dat denk ik ook jaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:
Haha, je zal natuurlijk altijd eigenwijsjes hebben!![]()
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.
Ach je moet gewoon je hart volgen en kijken naar wat je kindje wil.
stom he, dat soort dingen gebeuren echt iedereen wel een keer heb ik het idee. Zo was ik laatst met Seb een filmpje aan het kijken op de laptop, maar die was leeg dus wilde ik de stekker in het stopcontact doen en zette ik Seb even op de stoel (met wieltjes) en schoof de stoel helemaal tegen het bureau en hield hem wel met 1 hand vast maar in een ogenblik moest ik even kijken waar de stekkerdoos lag en ik liet hem los en keek een seconde de andere kant op (zonder erbij na te denken). Gaat hij staan en zet zich af, stoel schuift naar achter en Seb verdwijnt onder het bureau op de grondquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon is net van de commode gevallen...![]()
1 ogenblik niet kijken en daar lag meneer op de grond. Nog niet eerder gebeurd... behalve erg geschrokken, had hij gelukkig niets. Hij heeft nog even zitten spelen op ons bed en hij ligt nu te slapen, want was ook erg moe. Ik hou het wel even in de gaten.
Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef Estrys het volgende:
Ze kunnen wel wat hebben. Ze zijn nog best flexibel en zo![]()
Ik herken het..quote:Ik ben echt zo enorm onhandig soms. Ik doe vaak van dat soort dingen dat ik dan denk ooooow niet handig
Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Brrr, doodeng.. heeft ie nog ergens last van Diaan? Ik zou me echt de kolere schrikken.
Hier gelukkig nog niets van zulks..
en idd als ze heel stil zijn dan moet je even in het gezichtje blazen, meestal komen ze dan weer bij.. maar anders is het een soort van shocktoestand.. mn zusje schoot daar vaak in..ook eng
Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode.Heeft er niets aan over gehouden. Opvoeden gaat natuurlijk ook met vallen en opstaan. Lennon valt ook wel vaker als hij verkeerd gaat zitten.
[..]
Ik herken het..
Mwoah dan zal t wel meevallen. Idioot wat die kleintjes kunnen hebbenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.
[..]quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelen![]()
Mijn man is vroeger met wieg en al omgedonderd en toen zijn vader kwam kijken was hij achter de deur gerold en kreeg hij de deur tegen zijn harsens. Hij heeft er nog steeds een deuk van in zijn hoofd
Ja, inderdaad....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:35 schreef Estrys het volgende:
opvoeden gaat ook met vallen en opstaan, dat blijkt wel weer
Ow okay....quote:Dat lag denk ik wel meer aan de kwaliteit van de wiegMijn schoonouders kennende
Ow dat is inderdaad erg lief.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:43 schreef Estrys het volgende:
ow ja en niet echt ontopic maar over mijn schoonouders gesproken. Ik sprak mijn 'stiefschoonmoeder' vanmorgen en die zei dat mijn schoonvader soms moet huilen als wij daar met Seb zijn geweest en weer naar huis gaan. Ik vind het lief
Dan zal hij het wel niet zo boeiend meer vinden die fles. Ik zou dan denk ik wel afbouwen Diaan. Ik geef Seb zelf nooit meer een fles tussen de middag. Maar twee boterhammen. Dan spuugt hij tenminste niet. Het kdv geeft ze nog wel, maar dat is omdat hij daar ziet dat andere kindjes nog een fles krijgen en dan wil hij ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.
Bij ons stond op dat ding dat het tot 5 maanden is, daarna gaan ze eraan trekken en gaat hij kapotquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.
Lennon heeft onlangs de mobile "gesloopt" de vogeltjes hangen in ieder geval scheef nu en krijgen we niet meer recht. Hij heeft er flink aan zitten trekken.
af en toe word ik er gek van.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Tis wel wat met dat kind van jou he? Is ze veel moeilijker dan Amber?
Och je spreekt weer vol liefdequote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:22 schreef Vicky het volgende:
OMG.. ik heb een klein speenvarkentje in huis. Ze lag in bed en ws was ik niet snel genoeg bij dr... KRIJSEN..
Ze was helemaal over de zeik. Nu is ze weee chagarijnig... Gezellig. NOT
quote:
Ow dat is een heerlijk fruithapjequote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:45 schreef Raissa het volgende:
Even een vraagje voor de 9+ maanden baby's. Op borstvoeding.com staat dat ze vanaf 9 maanden sinaasappel mogen, maakt het uit of het een perssinaasappel of een handsinaasappel is? Heb namelijk voor mezelf sinaasappelsap met banaan er door gemaakt en vroeg me af of Mila dit ook al mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |