abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74036207
deel 226 Het grote kleine babietjestopic deel 226

Babietjes

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74036273
Tess is de nacht goed doorgekomen! 1x wakker geweest geloof ik en d'r fles weer om 6.00 uur nieuwe tijd.
Alleen was ze wel iets vroeger waker na die fles. Normaal om 9.00 uur, nu om 8.30.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74036428
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:38 schreef Vicky het volgende:
Tess is de nacht goed doorgekomen! 1x wakker geweest geloof ik en d'r fles weer om 6.00 uur nieuwe tijd.
Alleen was ze wel iets vroeger waker na die fles. Normaal om 9.00 uur, nu om 8.30.
dat is inderdaad iets vroeger
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74036539
Wat een namen zie ik hier staan zeg. Ik mag hopen dat dit geen afspiegeling is van de gemiddelde Nederlander.
-
pi_74036587
tuurlijk wel Driekus bijvoorbeeld staat erg hoog in de namen top tien
pi_74036640
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:56 schreef Otis2.0 het volgende:
Wat een namen zie ik hier staan zeg. Ik mag hopen dat dit geen afspiegeling is van de gemiddelde Nederlander.
ieder zijn eigen smaak toch...
en ik zie hier nou niet echt schokkende namen voorbij komen hoor..
noem eens een voorbeeld dan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74036667
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:02 schreef Vicky het volgende:

[..]

ieder zijn eigen smaak toch...
en ik zie hier nou niet echt schokkende namen voorbij komen hoor..
noem eens een voorbeeld dan.
Nou, ik vind het behoorlijk zielig voor een kind als z'n ouders hem Avalon of Odin Eos hebben genoemd. Maargoed, ieder z'n smaak inderdaad.
-
pi_74036793
Over namen gesproken, donderdag was er bij het zwemmen een invaller, die noemde Seb steeds Sip.
En ik maar steeds verbeteren. Irritant vind ik dat. Zo moeilijk is het toch niet?
pi_74036879
Estrys, daar zou ik me ook aan ergeren!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_74036887
Avalon is toch prachtig
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:41:51 #11
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74037374
Lennon heeft vannacht ook geod geslapen, tot 10 over 8 nieuwe tijd Wij waren nog eerder wakker dan hij. Hij ligt net weer in bed.. hij had wel op de gebruikelijke (oude) tijd zin in zn fruithapje, dus die maar eerst gedaan en daarna naar bed.

MvD, ik kijk ook eigenlijk nooit hoe het piemeltje ligt. Ik kan me wel herinneren dat de verloskundige ooit heeft gezegd naar beneden.

Arme Seb voor zn tand door de lip en wat een stomme invaller!!
Make love, not war ☮
pi_74037391
MvD hier ook piemeltje naar beneden, geleerd in het ziekenhuis.
Hier 6.50 wakker nieuwe tijd. Normaal 7.45/8.00 met de oude tijd. Even wennen dus. Maar gelukkig niet al om 6.00
pi_74037409
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:11 schreef Estrys het volgende:
Over namen gesproken, donderdag was er bij het zwemmen een invaller, die noemde Seb steeds Sip.
En ik maar steeds verbeteren. Irritant vind ik dat. Zo moeilijk is het toch niet?
mijn oma noemt mn kind consequent Amalia
en als ik het haar verbeter dan zegt ze Ameelie. Met de klemtoon op de ee dus. "want er staat toch een streepje op!" Mja, maar dits een frans streepje oma, die werken anders
en nu is het dus steeds ammuhlie. En heel soms Ammellie.
Ik had niet verwacht dat ze er zoveel moeite mee zou hebben (mijn oma is overigens 63, geen extreme leeftijd waarop je zulke namen uitspreken niet meer kunt verwachten vind ik.)

Nog even een vraagje trouwens, doen jullie je kindjes 's nachts sokjes aan in bed? Ik heb van die pyjama's uit 1 stuk, daaronder heeft ze een romper, soms met lange mouwen soms korte, net hoe het uitkomt. En ze slaapt onder een laken + dubbelgeslagen deken. Maar 's nachts heeft ze vaak van die ijsklompjes. Haar nekje voelt wel gewoon warm hoor en ze heeft het volgens mij ook niet koud maar ik ben benieuwd wat jullie doen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74037528
Huup, Tess slaapt 's nachts in een slaapzak met lange mouwen. De ene keer doe ik wel een truitje aan heb nog geen pyamatjes de andere keer alleen een romper.
Sokken doe ik eigenlijk altijd aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74037529
Geen sokjes in bed hier. Koude handjes en voetjes is wel normaal dacht ik. Tyler heeft dat ook wel. Had/heeft Kim ook vaak.
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:53:47 #16
114177 Diaan73
pi_74037613
Ik doe soms sokjes aan als het erg koud is maar meestal niet. Maar ik wil wel gaan aanwennen om 's nachts geen sokken aan te doen, is volgens mij ook beter. Twan sliep altijd wel met sokken, met als resultaat dat hij nu nog steeds 's nachts zn sokken aan wil hebben. Zelfs in de zomer, dan heeft hij zn sneakersokken nog aan.
Make love, not war ☮
pi_74037746
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:53 schreef Diaan73 het volgende:
Ik doe soms sokjes aan als het erg koud is maar meestal niet. Maar ik wil wel gaan aanwennen om 's nachts geen sokken aan te doen, is volgens mij ook beter. Twan sliep altijd wel met sokken, met als resultaat dat hij nu nog steeds 's nachts zn sokken aan wil hebben. Zelfs in de zomer, dan heeft hij zn sneakersokken nog aan.

als ie ze later als ie groot is maar uit doet in bed haha

ja Ingrid dat dacht ik dus ook, koude handen/voetjes normaal. Maar omdat ik veel pyjama's met van die voetjes erin zie zeg maar dacht ik ineens van hmm misschien is het toch de bedoeling dat je sokjes aantrekt. Maar ik slaap zelf ook niet met sokken dus ik vond het een gek idee
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:00:42 #18
114177 Diaan73
pi_74037768
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

als ie ze later als ie groot is maar uit doet in bed haha
Inderdaad... ach zal uiteindelijk wel goedkomen....
Make love, not war ☮
pi_74038376
Ik slaap zelf altijd met sokken Maar de meiden niet. Merel heeft een pyjama aan, en als het heel fris is en pyjamapakje met sokjes eraan vast zeg maar. Verder heeft ze een slaapzak zonder mouwen aan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:40:00 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_74038707
Jochem is gelukkig weer wat aan het aankomen, elke dag 10 gram erbij en over een tijdje zit hij dan weer op zijn geboortegewicht

Verder gaat het wel goed, hij drinkt echt gewoon goed en is lekker alert en ook de bijvoeding is niet meer nodig, dus waarschijnlijk was het ondanks een redelijk goede productie in de eerste dagen, toch te weinig voeding omdat hij gewoon veel honger had. Pak van mijn hart
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74040259
Troel, wat fijn!
Hier geen sokjes, Driekus is van het blootwoelen, hoe strak je em ook instopt. Dus die heeft nu al een slaapzak aan, de kleinste maat die ze hadden bij de hema. En nou heeft ie alleen nog koude handjes, maar lekker warme voetjes. En in de slaapzak heeft ie alleen een romper aan met lange mouwen of een romper met korte mouwen en een truitje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74041946
Fijn Troel!

Voor de wat oudere babietjes mama's. Wanneer deden jullie de box weg? Of pas na het 1e jaar?
pi_74041974
Fijn Troel!

Ingrid, wij hebben vanmorgen de box opgeruimd, Merel zit er nooit in en ik irriteerde me rot aan dat ding.
Sara
Merel
Ukje
pi_74042166
Ik twijfel nog of we hem opruimen. Hij vind het niet leuk meer en zit er weinig in. Helemaal nu de box laag is, hij probeert as we speak te ontsnappen.
pi_74042888
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:03 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Nou, ik vind het behoorlijk zielig voor een kind als z'n ouders hem Avalon of Odin Eos hebben genoemd. Maargoed, ieder z'n smaak inderdaad.
Avalon vind ik een prachtige naam Odin trouwens ook.
pi_74042927
En de box gaat er hier binnenkort ook uit, heb dat ding echt amper gebruikt
pi_74043777
Bij ons was de box net 6 weken weg toen we erachter kwamen dat we 'm beter hadden kunnen laten staan omdat ik alweer zwanger was. Hadden niet gedacht dat het zo snel weer zou lukken zeg maar
pi_74043787
Troel, fijn dat Jochem aan het aankomen is.

Huup, daar zou ik me wel aan ergeren ja. Het is niet alsof ze zo oud is dat ze dat niet meer kan snappen ofzo. Mijn oma van 96 weet ook nooit goed hoe ze Graeme nou uit moet spreken. Maar goed, ze snapt nu wel meer dignen niet, dus dat is dan ook niet zo gek. En ze probeert het in elk geval wel, en af en toe vraagt ze nog even hoe het nu moet. Het is ook een lastige en voor haar onbekende naam.

Graeme slaapt de laatste tijd overdag zo weinig. Steeds maar een kwartiertje en dan issie weer wakker. Blijft ie nog wel gewoon even rustig liggen, maar weer in slaap vallen gebeurt haast nooit. En boven in bed wil hij ook nog steeds niet. Lastig!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74044093
Wat namen betreft verschillen de smaken nou eenmaal. Jullie hadden het waarschijnlijk ook dat je een aantal namen voor je kind had, die je partner niet leuk vpnd en andersom.

Huup ik doer sokken als er geen voetjes aan de pyama zitten. Ik vind persoonlijk de pyamas met voetjes een stuk makkelijker. Maar meestal maakt het niet zo veel uit omdat hij in een slaapzak slaapt en dus geen koude voetjes krijgt. Meestal kleden wij hem na zijn avondeten om, gaat hij in de slaapzak en slaapt vaak tot de latste voeding. Dan haal ik hem ook niet meer uit de slaapzak. Als wij zijn pyama vroeg aandoen en hij moet nog eten, wil lekker spelen of zo doe ik dus sokjes als het een pyama zonder voetjes is.

Wat goed Troel, dat Jochem lekker aankomt en jij een goed gevoel hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:18:26 #30
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74044551
Troel wat fijn dat Jochem zo goed aankomt!

Maarten was om tien voor 5 (nieuwe tijd) alweer wakker, daarna was het half 9. Dus wel uit kunnen slapen daarna...Vooral omdat mijn biologisch klokje nog zei dat het al half 10 was
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74044742
Fijn Troel!

Seb=Sip? wat een verstand
We hebben wel dat Meike standaard Maaike wordt genoemd, je blijft aan het verbeteren, heel irritant.
Met Lars zullen we dat vast wat minder hebben ;-)
Kan me wel voorstellen dat je Graeme verkeerd zou uitspreken, heb je dat nou veel Tessie?

Ingrid, toen Meike baby was ging de box eruit toen ze een maand of 10 was. Ze kon toen kruipen en wilde pertinent niet meer in de box.

Het gaat hier best goed, al durf ik dat bijna niet te zeggen met die Fokwet enzo.
Gister de hele dag geen last, vandaag tot nu toe 1 keer dat hij heel erg moest huilen en ontroostbaar was, maar dat duurde een minuutje of 10 denk ik.
Morgen weer naar de zweverige strijkmeneer.
Vind het heel apart wat die man kan met zijn gave, weet natuurlijk niet of het daarvan komt dat het beter gaat met Lars, maar het is wel toevallig.
Lars groeit echt hard op het moment, je kunt het echt aan zijn kleertjes merken.
Maatje 50 wordt nu echt te klein!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:36:12 #32
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74044918
Karin
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:44:09 #33
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74045138
hier heeft B tot ruim 1,5 bijna 2 graag in de box gespeeld dus het ding is niet eens weg geweest uit de kamer (later stond er spul in waar hij niet of niet altijd mee hoefde te spelen tot aan de geboorte van L)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:28:51 #34
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74046521
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Fuente het volgende:
Fijn Troel!

Ingrid, wij hebben vanmorgen drie weken geleden de box opgeruimd, Merel Daryl zat er nooit in en ik irriteerde me rot aan dat ding.
Dit dus. Daryl is gelukkig weer opgeknapt van de mexicaanse griep. Vandaag is ze voor het eerst weer haar vrolijke zelf. Vandaag ook de laatste x tamiflu, dus dat komt goed uit. Ze was zo zielig en sneu de afgelopen dagen. En ik ook een beetje, want ze zat écht aan me vastgeplakt. nee hoor, ik doe het met alle liefde, maar een beetje vermoeiend is het wel, als je nog niet eens alleen naar de wc kan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_74047243
Daryl had de mexicaanse griep? Ik moet echt vaker bijlezen Fijn dat ze al wat opgeknapt is!

Seb = Sip?! Je zou idd denken dat het niet zo moeilijk is. Ik heb hier één keer Willoe gehoord En verder een keer of drie dat mensen dachten dat het een jongensnaam was. Vinniknie

Oh kijk nou waar de dochter van D. mee aan kwam zetten

POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74049176
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:53 schreef innepin het volgende:
Daryl had de mexicaanse griep? Ik moet echt vaker bijlezen Fijn dat ze al wat opgeknapt is!

Seb = Sip?! Je zou idd denken dat het niet zo moeilijk is. Ik heb hier één keer Willoe gehoord En verder een keer of drie dat mensen dachten dat het een jongensnaam was. Vinniknie

Oh kijk nou waar de dochter van D. mee aan kwam zetten
[ afbeelding ]

Wij hadden ook zo'n kerstpakje gekregen van iemand. In de kleuren rood, wit groen net geen sinterklaas pakje maar dan nog.
Tinuviel is heel snel een kledingbak gaan zoeken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74049203
Schattig voor het kerstvrouwtje!
Is de maat ook goed? Meestal zijn die dingen meer in peutermaten

Marie is Maarten weer helemaal beter? En jijzelf?
pi_74049391
Het is een maat 68, dus zal een beetje groot vallen maar moet lukken. Er zit ook een hele lange puntmuts bij
Zó heerlijk fout
pi_74049481
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:10 schreef innepin het volgende:
Het is een maat 68, dus zal een beetje groot vallen maar moet lukken. Er zit ook een hele lange puntmuts bij
Zó heerlijk fout
eigenlijk moet je ergens een baardje scoren ook nog om het feest compleet te maken

mn meisje is een beetje zielig beetje hangerig enzo, wil niet slapen en niet in de wipstoel of box, alleen bij papa of mama. Ze ligt nu wel al een uurtje te slapen ongeveer maar echt echt slapen is het niet. Ik hoor dr af en toe mopperen ne morrelen maar ze is duidelijk wel moe. Ik laat dr maar liggen, slaapt ze niet dan rust ze wel I guess.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:52:30 #40
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74050624
Haha, innepin! Ga je dat gebruiken voor kerstkaartjes?

Och, beetje ziekjes huup? Het gaat ook wel weer rond geloof ik. Getsie, in deze tijd zijn veel mensen ziekjes. Manlief is ook al niet al te fit, en dat kunnen we nu niet gebruiken papa's en mama's mogen niet ziek worden
Goh, hier de laatste dagen echt wakkere mannetjes zeg! 's Nachts slapen gaat prima, maar overdag zijn ze er steeds na een tukkie van drie kwartier weer..... dus alles wat ik zelf even wil/moet doen, moet in die drie kwartier gepropt worden. Lastig hoor. Over een tijdje kunnen ze zichzelf vast een beetje beter vermaken, dan zal dat wel makkelijker worden. Vooralsnog is het vooral vermoeiend zo...
pi_74050867
Ik wist ook niet dat Daryl de mex griep had. Wat eng zeg. Gelukkig dat ze nu weer wat opknapt.

Innepin Geweldig pakje!

Karin, eigenlijk nog nooit voorgekomen dat mensen zijn naam verkeerd uitspreken. Hij is blijkbaar zo moeilijk, dat ze eerst vragen hoe je het uit moet spreken. En gewoon in een gesprek, dus als ze de naam niet hebben gezien, denk ik dat ze gewoon denken dat het Graham is. In elk geval nog niemand geweest die vroeg hoe je dat moet schrijven. Komt vast nog vaak genoeg
pi_74051102
Haha dat denk ik ook tessie. Hier ook een dame die altijd zal moeten spellen.

Haar achternaam is bizar moeilijk
pi_74051225
Och mijn dame zal ook moeten spellen, al was het alleen maar door het streepje Maar then again, ik heb ook altijd mn naam moeten spellen (achternaam) en ik vind het eerlijk gezegd niet storend ofzo.

Daryl de mex. griep wat eng zeg! Gelukkig maar dat ze goed hersteld. Vertroetel haar maar lekker nog even

Hoe zit dat nou met inentingen en zieke kindjes? Mn dame heeft nog steeds diarree, ze is wat verkouden en lijkt zich algeheel niet zo lekker te voelen, maar heeft geen koorts verder. Dan kunnen inentingen wel gewoon toch?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74051250
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef mikoxx het volgende:
Haha, innepin! Ga je dat gebruiken voor kerstkaartjes?
Ja joh, met de door huup gesuggereerde baard erbij
m.a.w. alsjeblieft niet zeg
  zondag 25 oktober 2009 @ 19:13:33 #45
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74051300
Ik zou het cb wel even bellen van tevoren huup, misschien is het wel beter om even te wachten. Van de prikken worden ze vaak ook al niet fitter.... Beterschap!

En de mex griep.... brrr!
pi_74051836
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:13 schreef mikoxx het volgende:
Ik zou het cb wel even bellen van tevoren huup, misschien is het wel beter om even te wachten. Van de prikken worden ze vaak ook al niet fitter.... Beterschap!

En de mex griep.... brrr!
hmm ja je hebt gelijk. Ik dacht dat ik om 9 uur 's morgens moest maar ik hoef pas om half vier. Ik denk dat ik het dan nog even aankijk een tijdje overdag en als het tegen 1 uur nog niet beter is dan bel ik maar eventjes om te vragen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 25 oktober 2009 @ 19:31:21 #47
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74052000
Daarom heeft Maarten afgelopen donderdag ook nog niet zijn prikken gehad (die van 11 maanden). Wij moeten nu a.s. woensdag ochtend. Gelukkig is hij ondertussen al beter, hij heeft i.i.g. geen koorts meer, al is hij nog wel wat snotterig.
en ik ben gelukkig ook weer opgeknapt, nog niet helemaal de oude, maar wel weer prima genoeg om me weer wat lekkerder te voelen
  zondag 25 oktober 2009 @ 19:38:36 #48
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74052261
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:53 schreef innepin het volgende:

Ik weet niet of ik het wel hier gezet had hoor. Wel op het bankje ergens, maar hier weet ik niet. Ik heb niet zo veel tijd gehad om op fok! te zitten de afgelopen dagen.
Ja, het was wel even schrikken, maar dan vooral door de hype. Ze is niet getest, maar ze had 3 dagen nadat mijn nichtje hier geweest was, 40 graden koorts, een paar dagen. Dus in dit geval was het toeval te groot.
Mijn nichtje is ivm een bloedziekte wel getest en had dus bewezen mexicaanse griep

Maarr, ze is weer aan de beterende had, gelukkig.

p.s. Tof kerstpakje!

Iedereen bedankt voor de beterschapswensen iig !
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_74052904
Fijn dat Darryl weer aan de beterende hand is. Zielig zo'n verhit aan je vastgeplakt ziek meisje.

Huup, hopelijk is ze gauw weer beter. Arm mopperkontje.

Fijn dat het beter gaat met Lars, Karin.

Kobus is zo gezellig, lekker lachen en spelen in de box en hij is zo lief tegen bezoek. Schaterlachen en van alles. Vol energie! Maakt wel dat hij gewoon de hele middag niet slaapt en dan nu uitgeput in bed ligt.

Om een uurtje of half 6 in de ochtend is hij altijd wakker na de voeding en dan ligt hij een kwartiertje te kletsen en te zingen in zijn bedje. Hij ligt aan ons hoofdeinde en we genieten daar dan echt van.
P. ging dus vanochtend zijn gezang opnemen met zijn Iphone. Hij hield het ding boven Kobus'bedje en prompt werd het stil.
Ging ik kijken, lag Kobus een beetje verbaasd/benauwd naar die lichtgevende UFO te staren die 20 cm boven zijn hoofd hing.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74053513
Jeetje dat is schrikken zeg zo'n uk met de mexicaanse griep. Gelukkig is ze weer aan de beterende hand.

Kobus Hij zal wel gedacht hebben Oeke..."Wat hangt daar nou ineens boven mijn bedje?"

Mijn meisje heeft weer krampjes Vanaf haar geboorte hebben we volgens mij nog niet 1 avond niet met haar gezeten tussen 18 en 24 uur... En dan is gezeten nog een groot woord want het is meer wiebelen, heen en weer lopen en sussen. Arm grietje met zoveel last. Ze is ook zo onrustig, zowel wakker als in haar slaap. Woensdag gaan we naar de osteopaat en hopelijk kan die haar wat helpen.
pi_74054152
Fijn dat Darryl weer beter is

Karin wat goed dat het goed gaat met Lars.

Hopelijk is je kleine meid snel weer vrolijk Huup.

Stiemie voor jou en je kleine meid. Hopelijk kan de Osteopaat wat voor jullie betekenen.

Kobus kleine Entertainer.

Bij ons is dat dus ook zo. Dan kan onze zoon iets nieuws en denken wij snel eff een foto of filmpje maken en dan doet hij dat natuurlijk niet meer. Paar dagen wat fotos genomen in zijn Kinderstoel waar hij voor het eerst inzat. Ik legde zijn stuk brood op het plankje van de kinderstoel en hij nam het en stopte het in zijn mond. Toen ging hij ineens met zijn mond direct het stukje brood proberen op te pikken en wilde ik een foto nemen. Gelijk was het einde oefening en hij deed het ook niet meer tot het broodje op was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74054430
Jee stiemie, was rot dat ze nog steeds zo last heeft. Zwaar is het zo, hopelijk kan de osteopaat wat voor jullie meisje betekenen!

Karin, fijn dat de zweverige strijkmeneer ( ) blijbaar helpt!

Eng, die mexicaanse griep bij die kleintjes, gelukkig weer aan de beterende hand!

Huup, sterkte met je ziekige meisje. En als je het prettiger vindt zou ik die prikjes gewoon even uitstellen.

Oeke, haha, ik bedenk me ook weleens hoe vreemd sommige dingen op een babietje moeten overkomen. Mees kan ook heel verschrikt kijken bij het flitsen van het fototoestel.
Hier gaat het verder ook super, hij is zo vrolijk de hele dag. Slapen heeft dan ook geen prioriteit, dus overdag hooguit een uurtje. En 's nachts nog lekker een keer of drie de borst Ik heb me er maar bij neergelegd dat dat voorlopig nog zo blijft
pi_74054642
Urla als je kind verder geen tekenen van moeheid geeft overdag. Het is wel een wakker kindje. Ik dacht altijd dat zo'n baby toch nog best wat uurtjes slaap nodig had.

Hier sliep hij altijd zo'n 2-3 uur nog sinds hij 7/8 maanden is. Ineens is dat gereduceerd tot een uur of zo hooguit. Maar dat komt meer door zijn verkoudheid in combinatie met tandjes krijgen denken wij. Ook s'nachts slaapt hij een stuk slechter dan eerder.

Merken jullie ook iets aan je kindjes in verband met de tijdsomstelling. Hier dook ons mannetje om 7 uur zijn bed in van vermoeidheid. Manlief bedacht net, dat het waarschijnlijk voor hem al als 8 uur aanvoelde, de tijd dat hij meestal naar bed gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74054772
Arme Esmee, hopelijk zijn je darmpjes snel gewend en doen ze niet meer zo'n pijn.

Tinuviel, gek is dat he? Alsof ze het doorhebben. Ko kan ook heel hard lachen en als we dan de camera pakken gaat meneer heel serieus kijken. Er zat een rood lampje op de camera dat hebben we nu uitgezet, misschien is het dan niet meer zo fascinerend.

Jula, hier ook nog 3 keer per nacht een hapje! Ach, soms vind ik het moeilijk, maar vaker vind ik het gezellig.
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:38:03 #55
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74054973
Ik heb lang niet gepost hier, heb dit topic even bijgelezen.
Wij zijn vorige week ook naar de osteopaat geweest vanwege het spugen van Ruben en omdat hij zo slecht slaapt. De osteopaat heeft wat gedaan aan zijn 12vingerige darm en aan zijn dikke darm, de eerste verklaard het spugen, die darm sluit de maag af als hij vol zit en dan loopt de maag over zeg maar. De dikke darm die niet optimaal werkt verklaart de exceemplekken. Begin november weer, ik ben benieuwd.
Ruben was de afgelopen dagen aan het overgeven(dus niet 'overlopen') en had koorts, het lijkt wel weer over nu.
De box laten we nog wel even staan hier, het geeft ook een veilig plekje om te spelen, dan kan ik ff heen en weer naar de zolder. Ruben trekt zich op tot staan en kan van lig gaan zitten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74055108
Ik dacht dus ook dat babies meer slaap nodig hadden, de oudste sliep ook veel meer overdag. Hij lijkt het niet nodig te hebben, maar ik leg hem er wel bij tekenen van moeheid in. Meestal is hij dan binnen een half uurtje weer wakker.... Nou ja, komt vanzelf wel wat meer regelmaat in denk ik!

Oeke, ik vind het ook wel knus hoor Jammer alleen dat je niet een potje extra energie erbij krijgt
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:23:35 #57
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74070333
Esmee wat sneu dat je weer zo'n last van kra,pjes hebt!

Oeke, zodra Danique de camera ziet is het ook over met de pret, ze blijft gewoon stil zitten en gaat heel serieus kijken.

Danique is ziek, ze is zo zielig. Vanacht amper geslapen want ze moest alleen maar huilen en niets was goed.
Ze heeft giga koorts dus ik hoop dat het snel wat wegtrekt!
Gelukkig komt mijn moeder vandaag op haar passen dus ze is in goede handen maar oh wat vond ik het moelijk om vanmorgen mijn huilende meiske achter te moeten laten om te gaan werken!
pi_74070737
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:23 schreef Fruppel het volgende:
Esmee wat sneu dat je weer zo'n last van kra,pjes hebt!

Oeke, zodra Danique de camera ziet is het ook over met de pret, ze blijft gewoon stil zitten en gaat heel serieus kijken.

Danique is ziek, ze is zo zielig. Vanacht amper geslapen want ze moest alleen maar huilen en niets was goed.
Ze heeft giga koorts dus ik hoop dat het snel wat wegtrekt!
Gelukkig komt mijn moeder vandaag op haar passen dus ze is in goede handen maar oh wat vond ik het moelijk om vanmorgen mijn huilende meiske achter te moeten laten om te gaan werken!
Beterschap voor Danique Fruppel.

Hier is het ook bal met het slapen s'nachts ook zonder koorts. Meneer wordt om 1.00/ 1.30 uur of zo wakker en wil niet meer gaan slapen. De enige manier is bij ons in bed. Dan krijgen wij allemaal tenminste nog een beetje slaap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:46:16 #59
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74072785
Oeh dat is ook geen fijne tijd om wakker te zijn!
Helpt het niet om hem te laten piepen zodat hij zelf weer in slaap valt of brult hij de hele buurt bij elkaar dan?
pi_74073795
Wat zielig voor Danique en mama! Beterschap!

Zo Tinuviel, dat is een echte nachtbraker dus. jeetje...

Stiemie, wat naar he die krampjes, werkelijk wie dat heeft verzonnen....
Hopelijk helpt de osteopaat, en anders moet je ook maar naar een zweefmeneer haha
Met Lars gaat het in ieder geval stukken beter, al had hij vanmorgen weer last. Gelukkig niet meer zo extreem, hij is nu redelijk te troosten. Straks weer naar de zwever, dus ben benieuwd hoe het daarna is.
pi_74074000
Mijn kleine man paste net zomaar in een tuinbroek maat 68 Voor 2 weken terug was die nog veel te groot Kleine beer
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74074261
Dat groeien gaat ook echt veel te hard en met sprongen. Ruben is nu net zo groot als Emma was op haar eerste verjaardag Hij heeft maat 74 en rompers 74/80.
pi_74074404
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:48 schreef tessie het volgende:
Troel, fijn dat Jochem aan het aankomen is.

Huup, daar zou ik me wel aan ergeren ja. Het is niet alsof ze zo oud is dat ze dat niet meer kan snappen ofzo. Mijn oma van 96 weet ook nooit goed hoe ze Graeme nou uit moet spreken. Maar goed, ze snapt nu wel meer dignen niet, dus dat is dan ook niet zo gek. En ze probeert het in elk geval wel, en af en toe vraagt ze nog even hoe het nu moet. Het is ook een lastige en voor haar onbekende naam.

Graeme slaapt de laatste tijd overdag zo weinig. Steeds maar een kwartiertje en dan issie weer wakker. Blijft ie nog wel gewoon even rustig liggen, maar weer in slaap vallen gebeurt haast nooit. En boven in bed wil hij ook nog steeds niet. Lastig!
Ik weet ook niet hoe ik Graeme moet uitspreken

Over boxen gesproken.. ik heb de mijne nog wel staan, als opslagplaats voor speelgoed voornamelijk.
Op het CB zeiden ze "dat ik hem echt nog niet moest wegdoen hoor!".
Nouja, daar slapen we dan nog maar even over, en dan gaat hij binnenkort waarschijnlijk toch gewoon de deur uit. Hij wordt toch nauwelijks gebruikt. Door huis rondkruipen, en langs kastjes lopen is voor leuker!
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:16:57 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74079037
na een dikke week durf ik nu wel voorzichtig te roepen dat het ergste voorbij lijkt te zijn

Het spugen is tot een minum, tenzij meneertje denkt ik heb veeel honger en dan teveel drinkt, waardoor we overlopen.

het huilen beperkt zich nu voornamelijk alleen maar tussen 18 en 20 uur ongeveer. we zien het als het echte huiluurtje van Roy.

Overdag slapen het gaat wat beter, en het is ook nog goed voor mij, want nu ben ik nog meer buiten, voornamelijk in de ochtend, lekker wandelen op stevig tempo, goed voor de lijn, goed voor de conditie.

zo nu en dan nog wel eens een terug val, maar de laatste tijd gaat het gewoon lekker.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:35:36 #65
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74079665
Jay Bar! dat is goed nieuws! En zo nu en dan een terugval is ook normaal he, het kan niet altijd 100% perfect gaan. Maar als je de stijgende lijn maar vast hebt is het ook niet zo erg.

Thomas slaapt sinds de zantac en jbpm trouwens ook een stuk beter. Was ik een tijdje terug al helemaal over the moon met een 3-uurs ritme, vannacht sliep hij gewoon van kwart voor 12 tot kwart over 5! Jaja!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74079691
Mijn kind heeft een jetlag Over de hele dag vanaf 6 uur vanmorgen 2 uur geslapen en chagrijnig Heb hem nu op bed gedaan maar hij was tien minuten stil en nu inmiddels alweer tien minuten aan het zeuren. Niet huilen maar ech zeuren. Om simpel van te worden. Is het al 18 uur?
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:37:48 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74079741
Fijn dat het beter gaat Bar!

En She-Wolf voor jullie helemaal, wat eng zeg!

Hier een enorme flinke knul. Hij past niet op het grafiekje met zijn gewicht.
9 weken oud, 61cm en 6700 gram!
Netjes de prikjes gekregen, waar meneer vreselijk door beledigd was. De fysio is ook nog geweest en die was dik tevreden, over 2 weken komt ze pas weer.
pi_74079794
Fijn Bar!
Fake it till you make it...
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:08:35 #69
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74083069
BE Wow!!!

Wij zijn vandaag ook weer geweest: De scores zijn: Tygo 6015 gr en 63,5 cm. Max 6005 gr en 62,5 cm. Jaja, tweeling he Ze komen steeds dichter bij elkaar.
En: ik heb een bikkelkind Tygo gaf geen krimp bij de eerste prik. Hij keek echt zo naar de wvk alsof hij dacht: als ik jou ooit nog eens te pakken krijg, jij Haha! Bij de tweede moest hij wel huilen. En Max was helemaal achter adem, arm ding
pi_74083226
WOW BE!!
Volgens weegt Tess dat nu ook ongeveer en die is 11 weken ouder

ik heb vandaag voor het eerst iets met maatje 68 aangedaan en dat is nog aan de grote kant, al wordt maat 62 nu wel wat krapper.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74083489
Wow BE wat een flinke jongen heb je
fotoooo!
pi_74083534
BE wat fijn! En wat een heerlijk speklapje heb je

Wij zijn ook weer thuis van het CB, gewicht 5630, lengte 59 en t koppie is 38.5
Prikken was drama ik wist niet dat mn dame zo hard kon huilen ze bleef dr bijna in en liep helemaal paars aan Gelijk erna maar gevoed en dat gaf toch wel wat troost geloof ik, ze heeft vrij lang gedronken voor haar doen en geen seconde oogcontact met mij verbroken, zo zielig
nja goed we hebben het overleefd en ze ligt nu in dr bedje te slapen. Ik hoop dat de koorts weg blijft, daar heb k geen trek in.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:26:48 #73
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74083654
Volgens mijn wijkverpleegkundige is het huidige serum heel goed en hebben de kindjes er bijna geen last van. Hier heb ik er in ieder geval niks van gemerkt. Hopelijk valt het voor jullie ook allemaal mee!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74084768
Ben ik weer met een vraag...Driekus is niet alleen van de stinkende luiers, maar moet eigenlijk altijd ook schone kleren aan bij een poepluier. Het is gewoon veel en lijkt me enorme kracht te komen en het loopt dus eigenlijk altijd langs de luier. We hebben al pampers geprobeerd en c1000 en hoe strak we ze ook doen, meneer krijgt het erlangs. Iemand nog tips? Gelukkig houdt ie het wel op maar 1 a 2 luiers op een dag, er valt anders niet tegenop te wassen.
En voor alle prikkindjes
Oja, de wintertijd, ik ben er blij mee. Driekus moest eigenlijk nog een beetje naar voren in zijn ritme en dat lijkt dankzij de wintertijd gelukt.
pi_74085004
spuitluiers!

geen tips of advies verder Mef, srry.
Misschien toch nog een ander merk luiers proberen? Wij gebruiken kruidvat en tot nu toe is dat eigk de enige die ik echt prettig vind qua pasvorm.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:16:53 #76
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74085290
Welke maat gebruik je Mef? Hier ging het bij 1 langs (zat nog prima voor mijn gevoel) en bij 2 bleef het netjes binnen de lijntjes.

Inmiddels zitten we in 3
pi_74085594
3 al Ca.ra Ik moet steeds zó om je mannetje lachen, hij heeft zulke lekkere wangetjes! Ik kan gewoon niet ophouden met elke keer denken.. "en hij was prematuur?.... "

BE... wat een BEer! hahahha Is zijn groeilijntje een beetje vergelijkbaar met die van Sasha, of was hij lichter toen??

Och lief Amélieveke..kus op je zere plekjes, hopelijk heb je er niet al te veel last van! En wat een berinneke...tóch wel 5600 gram dus!
Wat gaaf dat je mannen zo gelijk opgaan Mikoxxx.. Ik heb écht respect gekregen voor de tweeling mama's, maar dat vergelijkingsmateriaal lijkt me toch wel heel erg leuk ook! (en ook soms niet natuurlijk!)

Wij hebben hier ook minimaal elke dag 1x luiertroubles (serieus, ik kan er de klok op gelijk zetten, elke dag tijdens de voedings tussen 12-13u diiiiiiiiikke spuitluier. Rond die tijd voed ik tegenwoordig dan ook altijd maar thuis Bij mn slanke dinkie gaat t er alleen niet langs de zijkant uit, maar gewoon altijd aan de bovenkant... tsja, en wat doe je daar dan aan?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:29:38 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74085668
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:21 schreef innepin het volgende:
Wow BE wat een flinke jongen heb je
fotoooo!
Ik zal er morgen weer eens maken!

Huup, wat een verschil dan he, in gewicht! En zijn koppie is 41,1 trouwens. Maar goed, dat hij een groot hoofd had wist ik al wel.

En even zwaar als Tess dus, kan je na gaan!
En de tweeling ook een stukkie lichter terwijl ze langer zijn.
Maar het is echt geen vetkleppie hoor! Hij drinkt ook niet al zijn flessen schoon op, dus daar ligt het op zich ook niet echt aan. Hij gebruikt gewoon alles wat hij krijgt goed zeg maar.

Mefke, hier ook kruidvatluiers naar volle tevredenheid. Mss toch een maatje groter proberen?
Hier zitten we ook aan 3 inmiddels, maar dat zal niemand verbazen.

Hij gaat niet geljik op met Sasha Poppedein, die boog meteen heel erg af, die was ook echt superbeweeglijk.
Ter vergelijk, Sasha was iets van 5800gr met 8 weken en Oscar dus 6700 met 9 weken.
pi_74085997
Zeker een verschil in gewicht... maar huup, jouw meisje is ook best flink dan! Of die van mij is gewoon klein, want zij was laatst op t CB nog maar 5100 gram... en ze is drie weken ouder dan Amélie
pi_74086015
Ach ja, Driekus heeft een voorkeurshouding he, zelfs voor poepluiers..hij lekt ook altijd links. Em fysio was geen probleem, ze bellen morgen voor een afspraak, gewoon zonder verwijzing. We hebben inmiddels wel maatje 2 liggen, morgen rond spuitluiertijd maar eens proberen dan. Eens kijken of dat helpt.

En tjemig wat een beren hier! Ik kan me gewoon nauwelijks voorstellen dat Driekus over vijf weken ook zo groot zal zijn. Al werden we door het CB al gewaarschuwd dat het geen dikkerd gaat worden, maar dat ie lang en slank lijkt. Leuk joh, broekjes maat 50/56 worden te kort, maar zitten nog ruim om zijn dat wat moet doorgaan voor zijn kontje, want hij heeft gewoon geen kontje.

[ Bericht 76% gewijzigd door mefke79 op 26-10-2009 18:44:27 (ik was nog niet klaar...stomme enterknop) ]
pi_74086024
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:29 schreef Brighteyes het volgende:

Hij gaat niet geljik op met Sasha Poppedein, die boog meteen heel erg af, die was ook echt superbeweeglijk.
Ter vergelijk, Sasha was iets van 5800gr met 8 weken en Oscar dus 6700 met 9 weken.
Wow
Wij hebben trouwens nog maatje 2. Probeerde vanmorgen een maat 3 maar die is echt nog veel te groot.

Mefke, ik had het ook met Willow zo rond de vier weken... maar nu is t al minder vloeibaar en blijft het vaker in de luier zitten (nog wel één keer in de twee dagen ofzo dat alles meteen verschoond moet, maar lang niet meer elke keer in elk geval )
pi_74086234
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:39 schreef innepin het volgende:
Zeker een verschil in gewicht... maar huup, jouw meisje is ook best flink dan! Of die van mij is gewoon klein, want zij was laatst op t CB nog maar 5100 gram... en ze is drie weken ouder dan Amélie
mn meiske zit boven de gemiddelde lijn ja
maar ze groeit keurig op haar lijntje. Ik noem dr niet voor niets speklapje he spekkoekje van mij <3

Wij hebben trouwens ook maat 3 luiers van kruidvat. Voor ons maakte het niet zo gek veel uit, maat 2 past ze ook nog maar we hadden een pak maat 3 gekregen en we vonden het wel prima, ze kunnen tot 9 kilo dus we kunnen even vooruit
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74087970
flinke kindjes hier Oscar

Elin heeft iets nieuws..ze niest de hele dag maar dan voor de lol..ze moest steeds zo lachen als ik moest niezen of zijzelf.. en dan deed ik het na met als resultaat dat ze dat dus de hele tijd doet En best een goede imitatie al zeg ik het zelf, dus niet Hatsjie maar echt zo'n snorf
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:36:15 #84
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74088041
Wat een binkies hier zeg
En een kanjers die prikken kregen, Amélie en Max & Tycho als ik het goed onthouden heb?

Maarten had vanmorgen een pech-ochtendje... Hij is van bed af gedonderd, ik zat aan de andere kant van het bed en Maarten zat ongeveer in het midden. Pappa kwam binnen om zich aan te kleden en Maarten schuift zo op zijn buik naar de zijkant (de andere kant dus) en wil gaan zitten, en dondert dus zo van bed af. Wat een schrik zeg, bij de kleine man, maar ook zeker bij ons!
En later was hij bezig een kastdeurtje open en dicht te doen, en toen zat zijn vingertje ertussen...
Daarna heeft hij gelukkig geen brokken meer gemaakt
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:38:00 #85
190853 RockabeIIa
pi_74088113
BE, wat een kerel die Oscar van jou!

Ik ben benieuwd naar de curve van L. Hij groeit enorm zijn kleertjes uit. Woensdag gaat ie voor het eerst naar het CB
pi_74089353
Mefke, ik ben zeer te spreken over de luiers van de Aldi. Heb nog geen enkele lekkage gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74089796
BE, Oscar is echt een beertje Ben benieuwd wat Graeme nu weegt, morgen moeten we naar het CB, ook weer voor prikjes.

Waar vullen jullie die curves eigenlijk in?

Zweefvliegje, Graeme spreek je net zo uit als Graham.
pi_74089938
ik vul ze in bij www.borstvoeding.com/groeicurve Tessie, maar dit zijn dus wel curves die uitgaan van een gemiddelde groei voor een bv-kindje. Ik weet niet hoeveel verschil er zit met flesvoedingkindjes verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74090916
ah gos zo zielig
mn meisje is heel hard aan het brullen, tenzij ze tegen een van ons aanhangt, maar ook dan is het soms nog wel hard huilen. Ik vind het echt ontzettend zielig. Muh
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74090955
Heeft ze verhoging Huup? En heb je paracetamolzetpillen in huis?
pi_74091009
och Huupje toch... dikke knuffel voor jullie alledrie...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74091217
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:46 schreef bodpa09 het volgende:
Heeft ze verhoging Huup? En heb je paracetamolzetpillen in huis?
heb ik, maar ze heeft geen verhoging.
Haar temp blijft gelukkig keurig op 37.2, gelukkig maar.

Ze is gewoon keizielig nu. Muh. En dan volgende maand weer
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74091231
Awww huup wat sneu!
pi_74091523
De wvk belde net n.a.v. mijn telefoontje van vorige week.
We gaan de flessen van Tess wat meer op elkaar geven. Ipv 4 uur ertussen naar 3,5 uur ertussen zodat we haar 's avonds nie tmeer uit bed hoeven halen.
Nu moeten we haar nog wakker maken voor de fles van 22.00. De fles van 22.00 laten vervallen zie ik nog niet zo zitten aangezien ik niet zo'n zin heb om 's nachts eruit te moeten voor een fles

We mogen Tess ook likjes appel gaan geven om te kijken hoe ze hierop reageert dit ook vanwege de allergieen die Amber had
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74091755
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:52 schreef huuphuup het volgende:

[..]

heb ik, maar ze heeft geen verhoging.
Haar temp blijft gelukkig keurig op 37.2, gelukkig maar.

Ze is gewoon keizielig nu. Muh. En dan volgende maand weer
Jaah zo sneu he. Echt niet leuk. voor jullie drietjes.
pi_74091920
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:59 schreef Vicky het volgende:
De wvk belde net n.a.v. mijn telefoontje van vorige week.
We gaan de flessen van Tess wat meer op elkaar geven. Ipv 4 uur ertussen naar 3,5 uur ertussen zodat we haar 's avonds nie tmeer uit bed hoeven halen.
Nu moeten we haar nog wakker maken voor de fles van 22.00. De fles van 22.00 laten vervallen zie ik nog niet zo zitten aangezien ik niet zo'n zin heb om 's nachts eruit te moeten voor een fles

We mogen Tess ook likjes appel gaan geven om te kijken hoe ze hierop reageert dit ook vanwege de allergieen die Amber had
huh? maar bij allergie in de familie raden ze toch juist aan om pas met bijvoeding na 6 mnd te beginnen
pi_74091939
Ahw wat zielig voor Amélie.

Vicky, ik dacht dat met allergieen juist geadviseerd werd om niks extra´s te geven tot 6 maanden? Is dat weer veranderd?
pi_74091977
Geen happen appel, maar likjes appel.
maar ik weet nog niet of we dat gaan doen hoor... Voorlopig blijven we wel ff bij de fles.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74092061
Nee happen appel lijkt me sowieso nog erg lastig met 4 mnd hehe
nee maar waar zijn die likken dan goed voor?
pi_74092085
of is dat gewoon om de smaak oid? want t voegt niet echt iets toe toch?
pi_74092159
Huup

Vicky, is dat likken om te kijken hoe ze erop reageert?

Tyler was ubervrolijk vandaag. En telkens aan het gillen, net een meid.
pi_74092227
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Huup

Vicky, is dat likken om te kijken hoe ze erop reageert?

Tyler was ubervrolijk vandaag. En telkens aan het gillen, net een meid.
Dat dus KD
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74092346
Wij zijn vorige week ook weer naar het CB geweest en onze dikke patat begint haar buikje kwijt te raken...

maandag 26 oktober 2009 @ 21:25:22 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74092463
huup, ook bij pijn mag/kan je een paracetamolletje geven he?
Ik wil je nergens toe pushen, maar als je zelf pijn hebt hoef je ook niet per se koorts te hebben om iets te nemen toch? Als ze zich zo rot voelt zou dat voor mij denk ik wel genoeg zijn om wat te geven.
Je weet nu nl. zeer wrsch wel waar het van komt zeg maar.

Oscar lijkt vooralsnog geen last te hebben van de prikjes. Wel iets pieperiger overdag vandaag maar hij ligt nu heerlijk te tukken gelukkig.
pi_74093221
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
huup, ook bij pijn mag/kan je een paracetamolletje geven he?
Ik wil je nergens toe pushen, maar als je zelf pijn hebt hoef je ook niet per se koorts te hebben om iets te nemen toch? Als ze zich zo rot voelt zou dat voor mij denk ik wel genoeg zijn om wat te geven.
Je weet nu nl. zeer wrsch wel waar het van komt zeg maar.

Oscar lijkt vooralsnog geen last te hebben van de prikjes. Wel iets pieperiger overdag vandaag maar hij ligt nu heerlijk te tukken gelukkig.
ja is ook zo, thnx
ze ligt nu bij mn lief te slapen, tegen hem aangeplakt zeg maar. We kijken even aan hoe dit gaat maar als ze hierna weer overstuur is dan wil ik haar wel wat geven. Idd wat je zegt, zelf neem je ook wat.

Fijn dat Oscar weinig last heeft!

Elodie grote boog zo haha, maar ze gaat dus idd de kant van haar broer op zo he MB, grote baby en daarna geen gram teveel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74093472
Maar hoezo dan kijken hoe ze reageert Vicky? Bedoel je dan om te kijken of ze het leuk/lekker vind, of om te kijken of ze er allergisch voor is? Als ze echt allergisch is, dan is dat toch juist helemaal niet handig? Ik snap het geloof ik niet helemaal
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 22:11:08 #107
5428 crew  miss_sly
pi_74094035
Ach Huup, arm meiske na de prikjes hoop dat ze snel opknapt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74095550
Ah Huup sterkte voor je kleine grietje Pff die prikken... moet er nog even niet aan denken...

Vandaag overdag gewoon een heel ander meisje hier gehad leek het Ze ging steeds keurig tussen de voedingen in slapen en was gewoon tevreden. 's Morgens had ze vol over de bakerdoek gespuugd, dus die kon ze niet om en ze sliep gewoon keurig zonder zichzelf wakker te meppen enzo. En ze heeft gewoon bijna alle flessen zo goed als leeg gedronken. Helaas nu wel wat last van krampjes, maar tot nu toe een stuk minder dan anders.

O ja wel twee keer in bad geweest. Natuurlijk kwam er een 'Kijk-eens-mama-ik-kan-tot-tussen-mijn-schouderbladen-poepen-luier' precies nadat ze de eerste helemaal schoon en aangekleed was

Morgen om 9 uur bij de kinderarts zijn voor het rare kuiltje in haar rug. Ben benieuwd.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:07:49 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74100924
Spannend Stiemie vandaag, en wat fijn dat je gisteren zo'n ander meiske had!

Ik geloof niet dat wij de wipper nog erg lang gaan gebruiken (of althans, alleen weer als wij meneertje duidelijk kunnen maken dat STIL zitten in de wipper het meest veilige is) Hij was net bezig aan het proberen eruit te kruipen! Dus nu zit hij op de grond te spelen met zijn raceauto...

Zo nog even zijn kleertjes strijken en dan aankleden, fruitje en op naar het kdv, hij gaat vandaag op de "schoolfoto".
pi_74101034
BE oscar is dan ongeveer even zwaar als Finn Finn is alleen iets korter (59 cm)

Huup hoe is de nacht gegaan?

Stiemie wat heerlijk zo'n dagje, voor jullie maar ook voor Esmee!

Hier gaat het de laatste 1,5 - 2 weken niet goed... Finn huilt heel veel en ik heb geen idee waar het door kan komen. Echt om wanhopig van te worden. Slapen overdag is nog steeds een drama, gelukkig slaapt hij 's nachts wel aardig, maar dan moeten we wel een kruik bij hem in bed leggen.
pi_74101060
Elodie gaat lekker weegt ruim 2 kilo meer dan Seb
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:35:09 #112
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74102256
Thomas doet niet aan curves... vorige week (8 weken) 6,4 kilo.

Stomme doos van het consultatiebureau vond dat ik m maar minder vaak moest aanleggen. Ja da-hag! Ik ga mijn kind toch geen honger laten lijden? *weinig vertrouwen in consultatiebureau heeft*
Ze vonden een tijdje terug ook al dat hij over moest op flesvoeding omdat dat zou helpen tegen de darmkrampjes... enge mensen.
pi_74102304
Zo, die Thomas kan er wat van
lekker blijven voeden hoor, als hij honger heeft, heeft ie honger.
pi_74102399
Laatste meting is van september:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74102472
Wat een boel lekkere spekbaby's hier zeg Timo doet ook nog steeds flink zn best, hoewel ik wel het gevoel heb dat het nu niet meer zo hard gaat als in het begin, we moeten volgende week vrijdag weer wegen (en prikjes ) dus ik ben benieuwd hoe zwaar en lang hij dan is

Ca.ra wat een gek consultatiebureau heb jij zeg! Thomas zit toch keurig in het groene deel? Hij had gewoon even wat in te halen

en beterschap voor alle zieke kindjes!
pi_74102840
Niet luisteren naar dat stomme CB hoor Die zijn allemaal maar raar.
Seb weegt 8200 gram en van het weekend hadden we bezoek van een kennis met haar baby die vier maanden jonger is en die woog 8000 gram Ik vond het heel raar om een baby op te tillen die hetzelfde weegt als Seb maar niet op je arm kan zitten en veel minder zelf kan.
pi_74103762
Oh my, Estrys, dat zou zo Ko kunnen zijn!
Wat hij nu precies weegt weet ik niet, maar 3 weken geleden was dat zo:

7585 gram! Dus dat zou zo nu 8 kilo kunnen zijn.

En de cb arts had hem iets te ruim gemeten volgens de wvk, want de afgelopen keer was hij gekrompen!
Nouja, niet gegroeid dus.

Raar hoor, al die gekke cb adviezen. Volgens mij hebben wij wel relaxte types. Gelukkig maar.
En al die spekkies zijn heerlijk!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:43:19 #118
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74103998
Wat groeien alle kiddies lekker !

Huup hoe is het met je meiske?

Wij hebben gisteren uiteindelijk 's avonds met Danique bij de huisartsenpost gezeten, haar koorts bleef hardstikke hoog en het was alleen maar huilen huilen huilen.
Uiteindelijk viel het ons op dat ze nog harder ging huilen als we met onze hand in de buurt van haar oortje kwamen, nu blijkt dat madam een flinke oorontsteking heeft

Ze is zo zielig
pi_74104180
Ik zou best eens wat adviezen willen krijgen op het CB. Hier zijn ze blijkbaar bang om te adviseren, ze geven echt nergens hun mening over. Zelfs als je concrete vragen hebt, krijg je zo´n antwoord dat je maar even moet kijken of je dat doet.... of niet... of wel... of je kan het proberen en kijken hoe het bevalt en dan eventueel later weer terug gaan zoals je het nu doet... of niet... en het dan zo houden...

Graeme maakt al een week echt (bijna) de hele tijd als je niet naar hem kijkt zo´n uhh-huhh piep/zeur geluidje. Zodra je kijkt is het over. Begint echt wel een beetje irritant te worden En ook trekt ie elke keer met zn duim en wijsvinger zijn speen uit zijn mond en dan houdt hij hem boven zijn gezicht en kijkt ernaar. En dan weet ie niet meer wat ie ermee moet en laat ie hem vallen. En dan weer huilen omdat hij zijn speen kwijt is.....
pi_74104204
Ach arme Danique. Dat lijkt me zo zielig! Beterschap voor haar.
pi_74104226
Fruppel, beterschap voor je meisje, wat sneu! Hopelijk knapt ze snel op
Leuk die curves, en spekkies zijn ok
pi_74104278
Ohw Danique wat zielig! Beterschap
pi_74104327
Tessie dat hebben we hier ook hoor bij het cb, het hangt er ook heel erg vanaf welke arts of wvk er is.
En dat met het kletsen en die speen, tja, dat is een fase denk ik. Mees heeft dat nu ook, dat ie heel aandachtig met zijn speen kan spelen (en dan huilen als ie valt ja), ik vind het eigenlijk wel schattig . Ik zag je mooie speenkoorden, hopelijk heeft hij snel door hoe dat werkt
pi_74104372
Arme Danique! Beterschap meisje.

Tessie, Kobus doet dat ook met zijn speen, en soms haalt hij hem uit zijn mond om zijn vinger erbij te stoppen. Maar ik vind het juist wel schattig. Alleen hij gaat niet enorm huilen als hij zijn speen kwijt is, dat scheelt.

Vervelend dat je geen advies krijgt als je daarom vraagt. Dat is dan weer het andere uiterste.
pi_74105190
Tessie, hier ook zo'n CB.
Als ik vraag wat ik het best kan doen, zeggen ze altijd "wat u wilt" of "dat moet u zelf beslissen" of "ja, dat kan".
Vaak wil ik gewoon horen wat zij denken dat het best is.
pi_74105337
Beterschap voor Danique!!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:43:41 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74105808
zo'n CB doet 't ook niet gauw goed denk ik. of te veel of te weinig adviezen.

ik was benieuwd naar 't babietje van Xenia! joehoe, Xenia, lees je hier nog wel es? hoe gaat 't met je meisje???
in de haak.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:55:23 #128
5428 crew  miss_sly
pi_74106228
Wij zijn ook naar het CB geweest vanochtend. Aardige arts, hoewel ik vond dat ze wel erg vaak zei dat Senna een flinkerd is. Tot ze geen meten en wegen, en toen viel het idd toch wel mee: 60 cm en 6375 gram.
En natuurlijk de nare prikjes. Ze huilde even heel hard toen de eerste erin ging, werd bijna stil, toen ging de tweede en ging ze nog harder huilen. Maar eenmaal in de wachtkamer was ze alweer stil, hoewel ik haar toch maar even heb aangelegd nog, als troost. Volgens de arts is bv ook pijnstillend, dat wist ik niet. Wel handig

Ach Fruppel, arme Danique! Beterschap voor haar
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:23:59 #129
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74108823
Hier geen klachten over het CB, al zijn we er tot nu toe één keer geweest, omdat we net verhuisd zijn. Volgende afspraak begin december. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:38:55 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_74109335
Nog 25 gram en Jochem zit weer op zijn geboortegewicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:43:02 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_74109455
Troel, wat lekker zeg. Ik kwam er net achter dat nu alles goed gaat met de bv? Echt geweldig!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:52:55 #132
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74109796
Troel en Jochem Wat goed zeg!

Ik weet niet hoeveel Maarten nu weegt, wij moeten morgen naar het cb voor zijn prikjes.

Hij heeft vanmorgen gewoon zijn ochtendslaapje overgeslagen (we hadden al heel lang geleden afgesproken op de koffie te gaan bij een collega van me en kortgeleden kwam de kdv-foto erbij dus gewoon een volle ochtend) en het ging hartstikke goed. Hij is wel 2x even in slaap gevallen op de fiets in het zitje, maar om 1 uur nog een broodje met melk gedaan en hij ligt net een kwartiertje in bed denk ik. Hij zal wel lang slapen hoop ik.
Dat is beter dan wat hij gisteren deed, in de ochtend goed slapen en 's middags niet tot bijna niet...
pi_74109998
Troel, mooi nieuws! Die van ons heeft er uiteindelijk ook 2,5 weken over gedaan om weer op zijn geboortegewicht te komen, maar nou gaat het dan ook wel heel hard.
Over cb hier weinig te klagen, ik vind de ene verpleegkundige aardiger dan de andere, maar daar doe je weinig aan. Deze week ga ik lekker niet wegen, Driekus groeit toch wel. Volgende week moet ik naar de arts, dus dan moeten we wel. Ben eens benieuwd hoe lang ie is, hij lijkt voornamelijk in de lengte te groeien. Niet handig, want ik zag net dat de shirtjes maat 56 te kort beginnen te worden, maar in een 62 verzuipt ie, die zijn niet alleen langer, maar ook veel breder. Ach, weten we ook weer waarom ie rompertjes aanheeft, krijgt ie geen koude rug.
Fysio is geregeld, kan wel pas de 11de terecht. Heb nou tips gekregen voor bijvoorbeeld de box. Driekus vindt het inderdaad niet leuk als aan zijn voorkeurskant niets te zien is, het was even brullen geblazen. Maar zodra ie doorhad dat aan de andere kant wel wat te zien was, ging ie daarheen kijken. Helaas was het meteen over toen ie in slaap viel, maar goed, je kan niet alles in 1 keer.
Senna voor je prikjes, tis ook gewoon niet leuk!
pi_74110066
Goed zo Jochem. Heerlijk Troel dat het nu allemaal een stuk lekkerder loopt.

Danique ziekjes. Beterschap meid.

Miss Sly en Huup.
Zielig is dat altijd toch die prikjes en de klachten die ze daavan krijgen.
Ik zal ook blij zijn als Dewi ze allemaal heeft gehad. Wij moeten 3 dec weer voor de derde reeks.

Wauw wat groeien jullie kindjes allemaal hard zeg.
Wij blijven hier rond gemiddeld hangen zeg maar.

Mijn meisje duimt.
Sinds 3 dagen. Echt zo schattig om te zien.
En we beginnen al lekker in het werk/opvang ritme te komen.
Morgen heb ik alweer ouderschapsverlof.
pi_74110154
Wat goed Troel

En dat van die speen is op zich ook wel schattig maar hij houdt die speen dus niet langer dan 10/20 seconden in zijn mond. Terwijl hij hem wel dan weer wil hebben steeds. En dat in combinatie met de hele tijd dat moppergeluidje is soms gewoon nogal vermoeiend zeg maar... Met het speenkoord benik in elk geval niet meer steeds die speen kwijt, dat is wel fijn. Ik probeer hem nu steeds iets anders te geven, zoals een knisperdoekje of zo´n lappenpopje enzo zodat hij wat anders in zn handen heeft maar dat werkt ook steeds maar even, dan gooit ie die ook weer weg. Naja, zal idd wel een fase zijn Gelukkig issie ook nog gewoon superrrr lief en meestal vrolijk en lekker knuffelig.
pi_74110458
Wat goed Troel!

Wat een goede groeiers hier! Maandag gaat Tyler weer naar de kinderarts.
Fysio was er. Het is niet goed dat hij niet kruipt, maar tijgert. En dat hij nog niet wil staan. Weinig kracht in zijn beentjes.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:14:18 #137
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74110508
Huh Ingrid Maarten kruipt ook niet, tijgert wel als een speer en hij staat ook nog niet (en Maarten is van 18 november). Maar bij ons heeft er nog nooit iemand wat over gezegd...
pi_74110551
Sorry nog niet bijgelezen

We zijn vanmorgen bij de kinderarts geweest en omdat het gaatje in de rug van Esmee zo diep is moeten we over 2 weken terugkomen voor een echo Ben er toch wel een beetje beduusd van moet ik zeggen. Had gedacht dat we met een 'goh dat is toch niks' naar huis gestuurd zouden worden...
pi_74110565
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:01 schreef Urla het volgende:
Goed zo Jochem. Heerlijk Troel dat het nu allemaal een stuk lekkerder loopt.

Danique ziekjes. Beterschap meid.

Miss Sly en Huup.
Zielig is dat altijd toch die prikjes en de klachten die ze daavan krijgen.
Ik zal ook blij zijn als Dewi ze allemaal heeft gehad. Wij moeten 3 dec weer voor de derde reeks.

Wauw wat groeien jullie kindjes allemaal hard zeg.
Wij blijven hier rond gemiddeld hangen zeg maar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn meisje duimt.
Sinds 3 dagen. Echt zo schattig om te zien.
En we beginnen al lekker in het werk/opvang ritme te komen.
Morgen heb ik alweer ouderschapsverlof.
Zit je nou te jompelen omdat ze duimt mafkees

Maar fijn dat t zo goed gaat met haar, gemiddeld is goed
pi_74110692
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:14 schreef Marie79 het volgende:
Huh Ingrid Maarten kruipt ook niet, tijgert wel als een speer en hij staat ook nog niet (en Maarten is van 18 november). Maar bij ons heeft er nog nooit iemand wat over gezegd...
maar dat is toch wel heel erg laat? Ik weet niet precies wat t gemiddelde is maar elin kruipt al (even opgezocht) sinds 8 aug. dat was wel wat vroeg denk ik..
pi_74110698
Hier met gewicht net iets onder de middenlijn, maar volgt tot nu toe de lijn en lengte boog laatste keer wat naar beneden af, maar ik denk niet goed gemeten eigenlijk... Ze zat op de lijn eerst.
Volgende week weer, dag erna kinderarts.
Gaat ok, maar de nachten zijn niet zo... Ik trek het niet meer zo erg
pi_74110723
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:15 schreef Stiemie het volgende:
Sorry nog niet bijgelezen

We zijn vanmorgen bij de kinderarts geweest en omdat het gaatje in de rug van Esmee zo diep is moeten we over 2 weken terugkomen voor een echo Ben er toch wel een beetje beduusd van moet ik zeggen. Had gedacht dat we met een 'goh dat is toch niks' naar huis gestuurd zouden worden...
ohjee
zeiden ze verder nog wat? eventuele problemen die t zou kunnen veroorzaken oid?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:21:14 #143
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74110761
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:19 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

maar dat is toch wel heel erg laat? Ik weet niet precies wat t gemiddelde is maar elin kruipt al (even opgezocht) sinds 8 aug. dat was wel wat vroeg denk ik..
Ik heb het idee dat hij het gewoon niet nodig vindt om te kruipen, hij gaat toch wel hard zat zo...
Als hij het zou willen, zou hij het ook best wel kunnen denk ik. Hij zit ook op zijn knietjes aan tafel, gaat vlot van lig naar zit enz.
Nou ja, ik was sowieso wel even van plan het morgen te bespreken op het cb.

maf kind, hartstikke moe, maar ligt vrolijk te kletsen in zijn bedje
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:22:11 #144
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74110808
En wat KD ook zegt, stiemie, zeiden ze er verder nu nog wat over of moet je nu 'gewoon' 2 weken (lang als je verder nog niets weet) wachten?
pi_74110822
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:19 schreef Nijna het volgende:
Hier met gewicht net iets onder de middenlijn, maar volgt tot nu toe de lijn en lengte boog laatste keer wat naar beneden af, maar ik denk niet goed gemeten eigenlijk... Ze zat op de lijn eerst.
Volgende week weer, dag erna kinderarts.
Gaat ok, maar de nachten zijn niet zo... Ik trek het niet meer zo erg
Bweuh, vervelend he.. hier ook al bijna 10 mnd. Ik heb me er maar bij neergelegd. Elke maand hoopte ik dat ze nu wel door zou slapen, bij 6 mnd ben ik gestopt met hopen. Ze komt als vanouds om de 3 uur om te drinken.
Slaap je mee als de kleine slaapt?
pi_74110870
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:21 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat hij het gewoon niet nodig vindt om te kruipen, hij gaat toch wel hard zat zo...
Als hij het zou willen, zou hij het ook best wel kunnen denk ik. Hij zit ook op zijn knietjes aan tafel, gaat vlot van lig naar zit enz.

maf kind, hartstikke moe, maar ligt vrolijk te kletsen in zijn bedje
T kan ook zijn dat hij t kruipen overslaat en begint met lopen..doen kindjes wel vaker toch? kruipen overslaan
pi_74110924
nee maar ik heb net even op internet gekeken Je wordt er niet heel vrolijk van. Het kan uiteenlopen tot bijna geen klachten en later iets meer kans op een hernia tot incontinentieproblemen en loopproblemen. Ligt er dus helemaal aan wat ze vinden. Hopelijk is het gewoon dicht en dan is er misschien niks aan de hand.
pi_74110938
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:21 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Dit doet Tyler ook.
Bah, ik ga/ging me door haar zorgen maken.

Stiemie Wat zou er kunnen zijn dan? Sorry, niet helemaal bijgelezen verder.
pi_74110983
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:25 schreef Stiemie het volgende:
nee maar ik heb net even op internet gekeken Je wordt er niet heel vrolijk van. Het kan uiteenlopen tot bijna geen klachten en later iets meer kans op een hernia tot incontinentieproblemen en loopproblemen. Licht er dus helemaal aan wat ze vinden. Hopelijk is het gewoon dicht en dan is er misschien niks aan de hand.
Bweugh. en dan moet je ook nog afwachten.
pi_74111047
Gelukkig hebben we de telefonische uitslag-afspraak wel zo kunnen verzetten dat we die 's middags na de echo al krijgen. Daar moesten we eerst ook nog een week op wachten.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:31:53 #151
5428 crew  miss_sly
pi_74111160
He Stiemie, wat naar. Ik hoop dat de echo laat zien dat het niet ernstig is en Esmee er weinig tot geen last van zal hebben
pi_74111399
he bah stiemie, zit je niet op te wachten zulke berichten. Hopelijk valt het mee. Heb je verder nog met de kinderarts besproken dat Esmee zoveel huilt?

Leuk al die curves, kun je mooi vergelijken.

Tjonge, ik lees net Maarten die met een raceauto speelt....mijn hemel voor mijn gevoel duurt dat echt nog zooooo lang!
(kop in het zand steekt....)

Mikoxx, wat knap van Tycho, helemaal niet huilen bij de eerste prik! En wat lollig zo dicht als ze bij elkaar zitten met gewicht zeg! En wat zeiden ze over de hapjes?

Gister ben ik weer met Lars naar die meneer geweest, en hij kon voelen dat Lars heel veel gasvorming heeft in zijn darmpjes, en heeft even weer wat "ingestraald". Toen Lars later wakker werd ging hij heel hard huilen (vorige keer ook al) en een half uur lang winden gelaten. Maar het is wel weer aardig rustig op krampgebied daarna.
pi_74111608
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Bweuh, vervelend he.. hier ook al bijna 10 mnd. Ik heb me er maar bij neergelegd. Elke maand hoopte ik dat ze nu wel door zou slapen, bij 6 mnd ben ik gestopt met hopen. Ze komt als vanouds om de 3 uur om te drinken.
Slaap je mee als de kleine slaapt?
10 mnd wooow . Ik ben geloof ik niet zo goed in me erbij neerleggen .
Ik probeer nog wel een tukkie te doen 's middags, maar meestal wisselen de dames peuter en baby elkaar zo af dat er geen moment is om ook even met de pootjes op de bank te gaan .
Het "irritante" is dat ze al wel een paar keer (ok heel sporadisch, maar ze kan het dus wel) heeft laten zien dat ze wel stukken van 5-7 uur kan slapen. Ik weet dus dat ze het kan, maar ze doet het niet.
En waar ze eerder zo tussen 3 en 4 en dan om 7 uur weer kwam, begint het feest nu al om 1 uur... overdag (namiddag) lijkt ze dan wel een langere slaap te maken (maar vaak maken we haar dan toch maar wakker in de hoop dat ze het 's nachts gaat doen). Ze ligt er nu ook net weer in (oh ze leest mee, want ik hoor: *gil* *mopper* *weeeeh*).
Kan Elin wel langere stukken slapen of gewoon helemaal niet?
pi_74113081
Ja dat doorslapen Volgens mij is dat weer zo'n hoax. Het ging een maand of twee best aardig hier. maar nu al een maand of twee niet meer. Seb komt gelukkig maar 1 keer op een nacht en slaapt daarna weer lekker verder Elin maakt het wel bont iedere nacht
pi_74113200
Och Stiemie, wat heftig. Hopelijk valt het mee. Tjonge, moet je ook nog zo lang wachten.

Tessie, dat is wel heel vervelend dan. Het gaat vast snel weer over.

Miss, een kusje voor Senna's prikjes. En flinkerd? Het is gewoon een poppetje, hoor!

Vervelend Nijna, als je je er niet zo goed bij neer kan leggen. Maar wel begrijpelijk. Lijkt me ook zwaar met nog een peuter erbij.

Karin, wel bijzonder dat Lars daarna zo moet winden. Hopelijk helpt het goed.
pi_74113960
Mila slaapt ook niet zo briljant meer door, soms een hele nacht wel en dan weer niet en dan geeft ze om de 20 minuten een flinke kreet en valt ze weer in slaap...

Mila trok zich vanochtend wel op om te gaan staan! Beetje slechte kwaliteit foto en hij is ietwat groen (dr rolgordijntjes zaten nog dicht) maar kijk, kijk, ze staat!

Ik las ergens dat KD haar huis kindveilig aan het maken is, ik heb van de week ook een poging gedaan, ze kruipt als een gek naar alles wat kabels heeft.. Maar krijg lang niet alles weggestopt Oh en ze kruipt ook véél te enthousiast naar de katten steeds en telkens roep ik dan "Mila, nee!" en denk ik weer aan John's prachtige nickname (milanese )
pi_74114121
goed zo Mila!!!!!
pi_74114300
Wat stoer Mila! Wat sta je parmantig.

Ik heb dus gebruik gemakt van de tip van Cttie, over Bol zonder bezorgkosten dit weekend. En nu heb ik 'Eten voor de kleintjes', dus daar kan ik me lekker in verdiepen.
En een heerlijk tuttig boek van Beatrix Potter over baby's eerste jaar, waar je foto's in kan plakken en tekstjes in kan schrijven.
pi_74114403
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Zit je nou te jompelen omdat ze duimt mafkees

Maar fijn dat t zo goed gaat met haar, gemiddeld is goed
Maar natuurlijk.
Daar was ze al weken mee aan het klooien.
Steeds heel d'r vuist erin totdat ze ging kokhalzen.
En het ziet er lief uit gewoon.
( Jah Ik weet duimen is slecht bladiebla enzo. )

Goedzo Mila.
Ze kijkt er ook echt zo trots bij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Urla op 27-10-2009 16:09:03 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:12:17 #160
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_74114766
Hoi Mila,
kom je wandelen met Lola, die wil ook zo graag staan. (lees, het liefst de hele dag)
kruipen deed ze met 7 maanden, en staan deed ze 2 dagen later. kleine meisjes worden snel groot!
pi_74114982
Oh en Stiemie, ik hoop dat er na de echo niets aan de hand blijkt te zijn!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:17:23 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74114983
Wauw Mila!
pi_74115010
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:47 schreef Raissa het volgende:
Mila slaapt ook niet zo briljant meer door, soms een hele nacht wel en dan weer niet en dan geeft ze om de 20 minuten een flinke kreet en valt ze weer in slaap...

Mila trok zich vanochtend wel op om te gaan staan! Beetje slechte kwaliteit foto en hij is ietwat groen (dr rolgordijntjes zaten nog dicht) maar kijk, kijk, ze staat!

[ afbeelding ]

Ik las ergens dat KD haar huis kindveilig aan het maken is, ik heb van de week ook een poging gedaan, ze kruipt als een gek naar alles wat kabels heeft.. Maar krijg lang niet alles weggestopt Oh en ze kruipt ook véél te enthousiast naar de katten steeds en telkens roep ik dan "Mila, nee!" en denk ik weer aan John's prachtige nickname (milanese )
Welkom bij de staclub
leuk he Nu mag je elke keer je hart vasthouden als ze enthousiast 'hoera'gaat doen enzo
pi_74115088
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:17 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Welkom bij de staclub
leuk he Nu mag je elke keer je hart vasthouden als ze enthoisiast 'hoera'gaat doen enzo
Toen ze ging staan riep ik heel enthousiast "jaaaaaaaaaaaa, goed zo!!", wat denk je? Ze wil achterom kijken en kukelt zo omver.. Domme mama

Ik vind het maar eng dat vallen en wil haar overal voor behoeden, al weet ik ook dat je leert met vallen en opstaan maar ik moet nog even wennen aan de staclub
pi_74115431
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:59 schreef oeke het volgende:
Wat stoer Mila! Wat sta je parmantig.

Ik heb dus gebruik gemakt van de tip van Cttie, over Bol zonder bezorgkosten dit weekend. En nu heb ik 'Eten voor de kleintjes', dus daar kan ik me lekker in verdiepen.
En een heerlijk tuttig boek van Beatrix Potter over baby's eerste jaar, waar je foto's in kan plakken en tekstjes in kan schrijven.
Klinkt leuk. Ik heb net nog snel wat besteld van mijn bonnen, zonder verzendkosten! Tnx voor de tip jullie. Kon nog net. Ookal is het maar 1,95, scheelt toch weer.

Mila wat goed!
pi_74115578
Goed zoooo Mila! ow ja en vooral niet, ik herhaal NIET enthousiast gaan roepen mama
Seb doet echt geen hoera als hij staat, dat is een zekere. Kijkt eerst of iets stevig is en anders doet hij het niet. Hoe komt die tand dan door zijn lip? Nou soms zijn ze een beetje overmoedig die baby's van ons
pi_74115763
Mila wat goed!

KD, tien maanden lang niet langer dan 3 uur kunnen slapen Woah. Respect, ik zou allang gillend gek (en enorm chagrijnig) geworden zijn denk ik
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:48:05 #168
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74116145
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Mikoxx, wat knap van Tycho, helemaal niet huilen bij de eerste prik! En wat lollig zo dicht als ze bij elkaar zitten met gewicht zeg! En wat zeiden ze over de hapjes?

Gister ben ik weer met Lars naar die meneer geweest, en hij kon voelen dat Lars heel veel gasvorming heeft in zijn darmpjes, en heeft even weer wat "ingestraald". Toen Lars later wakker werd ging hij heel hard huilen (vorige keer ook al) en een half uur lang winden gelaten. Maar het is wel weer aardig rustig op krampgebied daarna.
Tygo (met een g dus)
Fijn dat de zweefkees toch positief effect brengt joh! Was het weer zo'n kort bezoekje? En lekker hoor, al die windjes, als je in de auto zit
pi_74116212
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:48 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Tygo (met een g dus)
Fijn dat de zweefkees toch positief effect brengt joh! Was het weer zo'n kort bezoekje? En lekker hoor, al die windjes, als je in de auto zit
whaha ik neem het ook zo over
scuse me...beetje moe enzo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:50:22 #170
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74116221
Mila!! Knapperd!

Oh en zonder slaap... met weinig slaap.... verbazend hoe je toch nog kan functioneren vinden jullie niet?
pi_74116665
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:37 schreef innepin het volgende:
Mila wat goed!

KD, tien maanden lang niet langer dan 3 uur kunnen slapen Woah. Respect, ik zou allang gillend gek (en enorm chagrijnig) geworden zijn denk ik
Mwoah, t went
pi_74117427
Mila goed zo!
pi_74117470
Even snel zonder bij te lezen, welke prikken krijgen ze in NL nou? Nog steeds de DKTP die ik ook kreeg of is er al eea bijgekomen?
Lotte!
Noah!
pi_74117531
http://www.rivm.nl/rvp/ Hier staat alles
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:28:18 #175
12913 GreatWhiteSilence
pi_74117558
Stiemie, wat vervelend. Dat zijn nu dingen die je verder niet wilt. Hopelijk is het verder niets.

Mila, wat goed.

Hier wordt weer redelijk doorgeslapen na een periode van gerommel. Annicka gaat rond 18-19 uur naar bed, dan wordt ze rond 22-23 wakker voor nog een voeding, dan ga ik zelf rond 1 uur naar bed en leg ik haar zelf nog even aan als ze daar behoefte aan heeft en dan wordt ze rond 6-7 uur wakker. Soms valt ze dan weer in slaap, soms liggen we gezellig te keten tot een uur of 9 ofzo.

Tijdens die rommelperiode kwam ze soms om de twee uur. Daar heb ik geen enkel bezwaar tegen, zolang ze haar klep maar houdt en drinkt... Maar soms gebeurde het dus dat ze een uur wakker was en lag te babbelen en op mijn hoofd zat te trommelen enzo...
pi_74117627
als ze om 18:00 naar bed zou gaan zou ik het al helemaal geen probleem vinden, Elin wil pas om 21:00 slapen, soms een halfuur eerder soms een uur later
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:39:15 #177
12913 GreatWhiteSilence
pi_74117902
Hoeveel slaapt Elin dan in een etmaal? Hier wordt een uur of 13-14 geslapen, soms meer, soms minder.
pi_74118106
Stiemie hopelijk valt het mee dan! Wel fijn dat je de uitslag snel na de echo krijgt.

Nijna wat vervelend dat het je zo opbreekt, die onderbroken nachten. Ik kan het me goed voorstellen hoor… Ik hoop dat ze snel wat meer gaat slapen ’s nachts!

Pfoe KD ik vind het knap dat je je er bij neer kunt leggen... Maar ja, wat kun je ook anders..

Timo slaapt nu eigenlijk best goed door, vrijwel elke nacht.. maar ik hoor van veel mensen dat hun kindjes daar ook ineens weer mee ophielden dus ik ben bang dat dit doorslapen maar tijdelijk is… Maar ja, ik ben maar gewoon blij met elke nacht die goed gaat

Mila wat knap En wat ziet het er schattig uit zo'n klein staand hummeltje
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:04:59 #179
5428 crew  miss_sly
pi_74118731
Mila wat knap!

Senna kwam heel lang maar 1 keer per nacht, maar sinds een dikke week komt ze ook regelmatig vaker. Soms om de 2 uur, soms 3 keer per nacht, soms ook maar 1. Het blijft een baby en daar zit nou eenmaal geen aan- en uitknop aan. Zelf slaap ik soms ook beter dan anders. Ze gaat wel tegenwoordig rond 19 uur naar bed en dat doet ze erg goed.

Maar idd GWS, heel naar als ze dan echt wakker is een uur of anderhalf...gewoon voeden en slapen is veel fijner en goed te doen.
pi_74118790
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hoeveel slaapt Elin dan in een etmaal? Hier wordt een uur of 13-14 geslapen, soms meer, soms minder.
Ze slaapt overdag best veel
pi_74118887
Seb ligt nu al op bed. Die had twee keer een uur geslapen overdag op het kdv dus hij viel zowat om. Was gisteren ook al. Maar als het goed is slaapt hij dan tot half negen, dan een papfles en weer slapen. Kan ik lekker rustig koken en eten
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:13:31 #182
190853 RockabeIIa
pi_74119018
Ik leg L pas naar boven als ik zelf ook naar bed ga. Boven alleen in zijn uppie lijkt ie minder goed te slapen. Hij heeft behoefte aan geluid lijkt het wel. En daarbij kan ik echt niet elke keer de trap op lopen ivm bekken maar ben blij dat ie het fijn vindt om bij ons te zijn
Oja en hij slaapt echt nog veel. Veel meer als B destijds. Af en toe is hij wel heel wakker en alert hoor dus ik maak me er geen zorgen over ivm bilirubine waarvan ik denk dat de oorzaak ligt dat ie wat meer slaapt (yep, nog steeds heel geel).
pi_74119421
o Estrys, is 2 x een uur slapen niet veel dan? elin slaapt 2 tot 3 uur per dag
dus blijkbaar heeft ze weinig slaap nodig
pi_74120481
Stiemie, wat naar. Hopelijk is de uitslag van de echo gewoon goed!
En Nijna, en alle andere moeders die er snachts zo vaak uit moeten:

Mila! Wat knap zeg!

Graeme heeft vandaag voor de 3e keer prikjes gehad. Hij heeft even heel zielig gehuild, maar na een paar minuutjes was het over. Daarna heeft ie heerlijk geslapen , onderweg naar huis al. En nu issie gewoon vrolijk en hij slaapt ook niet meer dan anders ofzo. Ik hoop dat ie er gewoon weinig last van heeft/krijgt.
Hij was niet zoveel gegroeid. Een maand geleden was hij 7160gram en nu 7450, en hij was 2 cm gegroeid, nu 68 cm. Was nog steeds boven het gemiddelde zei ze, en zolang de lijn niet afbuigt was het prima. Hij krijgt nu natuurlijk ook iets minder voeding omdat we terug gegaan zijn van 5 naar 4 flessen, maar zo lang hij zelf niet aangeeft dat ie meer wil, hoeven we ook niet meer te geven. Dus eigenlijk prima in orde allemaal.

Oh ja, schreef ik gister nog dat mensen zijn naam allemaal gewoon goed uitspreken, nu bleef die assistente bij het CB maar iets van Griem zeggen. Terwijl ze het de vorige keren wel goed kon zeggen
pi_74121400
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:24 schreef Kleurdoos het volgende:
o Estrys, is 2 x een uur slapen niet veel dan? elin slaapt 2 tot 3 uur per dag
dus blijkbaar heeft ze weinig slaap nodig
De laatste tijd sliep hij zeker 4 uur overdag (2x2 uur). Als hij twee uur slaapt dan is hij om 18 uur wel heel moe. Maar die twee uur is dan ook van 9-10 en van 13-14 uur. 4 uur achter elkaar is wel de max. Hij is ook constant in de weer, lopen, staan, kruipen, 2 seconden spelen en weer kruipen, staan, lopen. En op het kdv kost het hem natuurlijk nog wat meer energie met al die indrukken en andere kindjes. Maar ik ken een kindje van de zwangerschapgym en die slaapt twee keer een kwartier op een dag en is die begint de dag om 5 uur sochtends en die is 10 keer zo druk als Seb. Het verschilt nogal per kind

Duurde wel even voordat ik in de gaten had wanneer hij moe was en wanneer niet want Seb wordt extreem druk als hij moe is. En heel melig Dus ik dacht eerst dat hij nooit moe werd.
pi_74126372
Stiemie, hopelijk is er niks aan de hand, ik duim voor je!
O men, zo vaak wakker 's nachts? Echt diep respect, Driekus komt al vanaf het begin maar 1 keer per nacht. En die 1 keer trek ik wel, maar veel vaker moet het ook niet worden.
We hebben driekus net effe langs de meetlat rolmaat gelegd. Geen wonder dat z'n broekspijpen te kort worden en zijn shirtjes lijken te krimpen, het manneke is gewoon 60 cm lang. Maar maatje 62 verzuipt ie nog in, tis em allemaal te breed zeg maar.
pi_74128610
Wow Mefke, 60cm al Lotte is nu 53cm

Stiemie, wat naar die onzekerheid nu, hopelijk valt het allemaal mee!

Pvoess, dank voor de link

En wat betreft slapen...ik heb nu in 2 dagen 10u geslapen en Lotte misschien 17 ofzo...ze is moe, maar vertikt het om dr ogen dicht te doen...zelfs in de wagen en de doek is ze max. een half uurtje onder zeil..vannacht ook van 1 tot half 5 met dr opgezeten. En als ze gezellig was overdag is het weer wat anders, maar ze heeft me een humeur...
Lotte!
Noah!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:31:18 #188
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74131634
Hier ook een slaapmonster... Overdag slaapt hij met moeite 2 keer een uurtje, en dat is dan veel. 's nacht komt hij gemiddeld nog twee keer om te drinken. Om de eenof andere reden is zijn eigen bed niet fijn, zodra hij daar in ligt is het huilen geblazen ok als het lijkt alsof hij diep in slaap is.Ik ben het beu en ik zit er wel een beetje doorheen, voel mij ontzettend vastzitten aan Ruben. 2 november gaan we weer naar het cb, daar ga ik het aanzwengelen van zo kanik niet nog heel lang verder.

Ruben staat trouwens al een maand ( en gaat vanaf de eerste keer zelf weer zitten, heel handig!)maar hij kruipt nog niet, tijgeren is ook een groot woord, hij beweegt zich meestal voort door aan meubilair te trekken.
En lopen stappen aan onze handen doet hij dan weer wel, raar kind.
pi_74131715
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..

niks tegen jou hoor, Lotte slaapt ook nog steeds in ons bed
Lotte!
Noah!
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:43:57 #190
5428 crew  miss_sly
pi_74132234
Senna ligt geregeld nog bij ons in bed, maar ik probeer wel altijd haar eigen bedje. Als echter na een nachtvoeding blijkt dat het niet gaat werken, ga ik daar geen drama van maken, want dan slapen we alledrie niet. Dus dan slapen we met drieen in ons bed
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:44:00 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74132238
Stiemie, ik lees nu pas ver genoeg terug. Wat een schrik zeg! Je hoopt idd gewoon dat het goed komt met 'het is niks hoor'...
Hopelijk komt er alsnog een goede uitslag uit de echo!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:57:17 #192
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74132807
Stiemie, 2 weken wachten is lang... gebeurd er in de tussentijd nog iets? Hopelijk is het voor niets en is alles goed!

Kindjes die bij jullie in bed slapen.. hoe doen jullie dat? Ben veel te bang dat ze onder het dekbed terecht komt.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:04:52 #193
5428 crew  miss_sly
pi_74133165
Wij hebben daarom het dekbed nog steeds niet in het overtrek zitten. Was al zo in de zomer, toen gebruikten we geen dekbed, alleen overtrek. We liggen nu onder het overtrek en daaroverheen ligt het dekbed. Als Senna bij ons in bed ligt, leg ik haar vrij hoog en dan alleen onder het laken dat ik dan bij haar heb dubbelgeslagen. In haar pyjama en slaapzak is dat warm genoeg.

In de caravan laatst had ik tussen onze kussen die in de lengte lagen (ruime ruimte uiteraard) een plekje voor haar gemaakt met een dekentje en lakentje van haarzelf. Kon ze ook neit onder het dekbed terechtkomen.
pi_74133383
Lotte ligt wel onder ons dekbed, maar ik lig lager, dus met mn hoofd naast haar hoofd. Zelfs met het dekbed tot mn kin, ligt zij max tot dr middel er onder. En omdat ze zo klein is, wurmt ze zich nergens heen. En tussen mij en Ronny ligt een deel van het voedingskussen, zodat ze ook veilig ligt als ze in het midden ligt.
Lotte!
Noah!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:11:40 #195
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74133403
Ze heeft in haar eigen bed niet eens een dekentje. Draaikont... Je weet nooit in welk hoekje van het bed je haar aantreft 's ochtends
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:34:00 #196
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74134216
Hier wordt het midden van ons bed ook elke nacht ingenomen door een klein kacheltje
Net als Linda lig ik ook laag, mijn hoofd naast het zijne. En gemiddeld 300x per nacht check ik of het dekbed niet over zijn gezicht ligt (we slapen al sinds nacht 1 met de gordijnen ietsje open om wat licht te hebben hiervoor) en dan nog duw ik met mijn nachtblinde hoofd steeds mijn gezicht tegen het zijne om te zien of hij het nog wel doet. Kan ik gelijk ook lekker kusjes stelen

Stiemie, dat is nou niet bepaald wat je had willen horen!
Hopelijk is het niks ernstigs

Goed gegroeide baby's, kindjes met nieuwe skills, kleine zieke zieligjes en alle anderen....
Wat zijn ze toch lief en wat houden we toch van onze baby's!!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:04:19 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_74135216
Hier slaapt Annicka een uurtje of twee overdag. Soms 3, het verschilt nogal eens. We hebben 2 matrassen op de grond liggen, een tweepersoons en een eenpersoons. Annicka ligt dan op het eenpersoons-matras, ik in het midden (op het tweepersoons-matras) en mijn man op het tweepersoons helemaal aan de andere kant.

Ik kom net terug van de EHBO-les, Annicka was niet zo heel blij heb ik begrepen via SMS. Straks naar bed en haar even voeden, zal ze wel fijn vinden (hoop ik).

Annicka is ook druk bezig met een nieuwe skill: op de knieën zitten met de kont omhoog, dus niet rustend op de enkels. Lopen doet ze nog niet, heel af en toe kan ik haar een stap laten doen, maar zodra het er meer dan twee dreigen te worden, verkiest ze te kruipen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:02:37 #198
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74137864
Annicka, wat een euhhh... ongewone zithouding
.... met gevoel voor drama....
pi_74137889
Ik durf hem ook niet bij ons in bed te laten liggen hoor. Hij mag 's morgens soms een uurtje, maar een hele nacht vind ik bloedeng.

@GWS: FOTO!!!!
pi_74137969
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier slaapt Annicka een uurtje of twee overdag. Soms 3, het verschilt nogal eens. We hebben 2 matrassen op de grond liggen, een tweepersoons en een eenpersoons. Annicka ligt dan op het eenpersoons-matras, ik in het midden (op het tweepersoons-matras) en mijn man op het tweepersoons helemaal aan de andere kant.

Ik kom net terug van de EHBO-les, Annicka was niet zo heel blij heb ik begrepen via SMS. Straks naar bed en haar even voeden, zal ze wel fijn vinden (hoop ik).

Annicka is ook druk bezig met een nieuwe skill: op de knieën zitten met de kont omhoog, dus niet rustend op de enkels. Lopen doet ze nog niet, heel af en toe kan ik haar een stap laten doen, maar zodra het er meer dan twee dreigen te worden, verkiest ze te kruipen.
zo begon elin te lopen ! Ze zit nu ook constant op haar hurken te spelen en kan vanuit die stand lopen (langs de meubels he, los doet ze nog niet)
Losstaan doet ze nu wel al een paar seconden maar dat is nog wel erg wiebelig
pi_74137983
O en Elin slaapt overdag in de woonkamer (teveel lawaai aan de slaapkant want we wonen tegenover een supermarkt) en 's nachts ligt ze tot wij naar bed gaan in haar eigen bed en daarna bij ons niet tussen ons in maar aan mijn kant omdat haar bed mijn kant blokkeert
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:11:31 #202
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138247
Maarten heeft in het begin ook regelmatig (halve) nachten bij ons geslapen. En dan gewoon hoog tussen onze kussens en met slaapzakje aan (of had hij dat nog niet? weet het eik niet meer). En net zoals Kersjes, 100.000 keer controleren of Maarten het nog wel deed...
En hij heeft tot 6 maanden bij ons op de kamer geslapen, daarna nog een maandje in zijn wieg op zijn eigen kamer en toen in zijn ledikant. Sindsdien heeft hij 1 hele nacht bij ons geslapen en af en toe 's morgens nog tussen ons in. Dat is gewoon gezellig in het weekend
pi_74138284
Bijdeweg: ik heb in het dreumestopic gevraagd hoe dreumesouders het deden met de kerstboom. Ik voorzie
dat onze klimaap zich meteen op de ballen en lampjes stort en samen met boom om lazert. Zo'n bak met water is vast ook erg aantrekkelijk. Nav de reacties daar maar besloten om een klein boompje op de grote tafel te zetten.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:19:58 #204
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138330
O ja, wij zetten onze kerstboom ook alttijd op een tafeltje, tussen onze banken in. Dus de kleine man kan er dan ook niet bij, of hij moet op de bank zitten, maar ja, dan zitten wij er ook bij en zal hij hopelijk geen duik nemen in de kerstboom
pi_74138362
Maar trekt ie zich niet op aan dat tafeltje denk je?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:22:54 #206
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138379
De banken staan in hoekopstelling dus met de punten tegen elkaar aan en het tafeltje staat er zeg maar achter. Dus hij komt er gewoon helemaal niet bij.
pi_74138385
ah kijk! dat is handig!
pi_74138408
Ik hoop gewoon tegen Seb te kunnen zeggen dat hij dat niet mag. Hij snapt dat nu ook al, als ik nee zeg dan kijkt hij me aan en doet het dat ook daadwerkelijk niet nu nog wel
pi_74138588
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid (en ook ivm de katten) hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.

Was wel erg lief: afgelopen kerst zag ik Linde maar bezig bij die boom. Dus ik kijken wat ze aan het doen was. was ze er te dicht langsgelopen en lagen er naalden op de grond. Die wilde ze terug in de boom hangen, maar dat lukte maar niet
pi_74138594
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:24 schreef Estrys het volgende:
Ik hoop gewoon tegen Seb te kunnen zeggen dat hij dat niet mag. Hij snapt dat nu ook al, als ik nee zeg dan kijkt hij me aan en doet het dat ook daadwerkelijk niet nu nog wel
Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruipt
pi_74138619
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..

Ruben begint zijn nacht in ons bed, aan mijn borst. Als ik nog naar beneden ga dan wil ik hem in zijn eigen bed hebben. Hij kan inmiddels zo maar van het bed rollen. Áls hij dan doorslaapt blijft hij in zijn eigen bed tot hij weer wakker wordt, dan nemik hem in mijn bed om te voeden, meestal val ik weer in slaap en hij ook, soms legt Mike hem terug maar meestal niet omdat we liever met kind in bed slapen dan niet slapen omdat hij niet in zijn eigen bed wil. Ik heb nu maar geopperd dat we gaan zoeken naar een bedjevoor naast mijn bed.Dat Ruben bij ons wil slapen is niet zo'n probleem maar dat we lichter slapen omdat hij in ons bed ligt wel.

Emma heeft ook nog regelmatig bij ons in bed geslapen, maar meer omdat ik te slaperig was om haar terug te brengen na een voeding.

Zoals Elin het doet is fijn

We zijn er over aan het denken om een bedje naast ons bed te zetten dan kan Ruben wel gewoon bij ons slapen maar hebben wij wel alle ruimte die we denken nodig te hebben

gisteravond is hij nog een uurtje wakker geweest en was daarna zomoe dat hijin zijn eigen bed heeft geslapen tot 4.15. Dat is op zich best aardig, als hij nou ook nog op een schappelijke tijd gaat slapen 'savonds.

Misschien komt hij straks wat beterin een ritme omdat we dan elke dag op tijd er uit moeten om Emma weg te brengen.
pi_74138687
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid (en ook ivm de katten) hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.

Was wel erg lief: afgelopen kerst zag ik Linde maar bezig bij die boom. Dus ik kijken wat ze aan het doen was. was ze er te dicht langsgelopen en lagen er naalden op de grond. Die wilde ze terug in de boom hangen, maar dat lukte maar niet
pi_74138740
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:16 schreef bodpa09 het volgende:
Bijdeweg: ik heb in het dreumestopic gevraagd hoe dreumesouders het deden met de kerstboom. Ik voorzie
dat onze klimaap zich meteen op de ballen en lampjes stort en samen met boom om lazert. Zo'n bak met water is vast ook erg aantrekkelijk. Nav de reacties daar maar besloten om een klein boompje op de grote tafel te zetten.
Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
pi_74138767
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruipt
Dat.

En bij anderen niet hoor. Daar luistert ie keurig.
pi_74138808
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:

[..]

Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
[ afbeelding ]
Oeh, da's ook een goede truc, Jelief!
pi_74138825
Iedereen trouwens bedankt voor de lieve reacties! We moeten inderdaad nu 2 weken wachten tot de echo en in die weken gebeurt er niks. Het viel vooral zo tegen omdat de cb-arts en huisarts zeiden dat we het gewoon voor de zekerheid even na moesten laten kijken. De kinderarts was er echter toch niet helemaal gerust op omdat ze niet kon zien of het gaatje dicht was (je kunt het niet zien omdat het zo diep is). Omdat er geen spoed bij is (ze "doet" het al 6 weken met dat gaatje) kon de echo niet meteen dezelfde dag, maar moeten we dus 2 weken wachten. Gelukkig kon de uitslag wel op dezelfde dag en hoeven we daar dus niet ook weer een week op te wachten. En nu maar gewoon heel hard duimen dat er niks aan de hand is en dat het gaatje gewoon dicht is en dus eigenljk stiekem alleen een kuiltje is.

Vanmiddag gaan we trouwens naar de osteopaat. Hoop maar dat de afspraak gewoon door kan gaan ondanks dat we nog op de echo wachten. Esmee blijft namelijk zo onrustig. Hoe zit dat mEt de andere mini-babies? Esmee is eigenlijk bijna nooit rustig. Altijd gespannen met van die witte, dichtgeknepen knuistjes. Zelfs in haar slaap blijft ze continue onrustig kreunen en kermen. Ze is eigenlijk of onrustig aan het slapen of aan het huilen. Als ze wakker is, is ze ook steeds zo pieperig. Misschien dat ze hooguit een kwartiertje ontspannen wakker is overdag.
pi_74138833
Ik wil even iemand heeeel erg bedanken, ik weet alleen niet meer wie
Iemand gaf hier ooit de tip om kindjes met krampjes op schoot te nemen en de beentjes omhoog te doen door ze vast te houden in de knieholte. Ik herinnerde me die tip vannacht toen Driekus zo'n last had van zijn buikje en het hielp enorm goed Dus bedankt tipgever, je hebt een groot deel van mijn nachtrust gered!
pi_74138857
Volgens mij was dat Kersjes Die heeft mij ook de tip gegeven op de draagdoekmeeting!
pi_74138872
Sterktemet wachten Stiemie. Dat ze zo gespannen is geeft wel aan dat er ergens iets niet lekker zit, dat hoort niet zeg maar. Ik hoop dat de osteopaat wat ruimte kan maken in haar lijfje!
pi_74138894
Wat een schrik he, Stiemie. Ik duim met je mee dat alles in orde is.

Zei de kinderarts verder nog iets over dat ze zo gespannen en onrustig is?
pi_74138916
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:

wat zouden de ouders dan verkeerd doen volgens jou?
Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
pi_74138971
Stiemie Driekus is juist heel vaak wel heel rustig. Hij slaapt bijvoorbeeld met knuistjes open en armpjes ontspannen naar achteren. En hij kan ook heel rustig op de bank of in de box naar iets gaan liggen kijken. Onrustig gedrag kennen we ook, maar dan bij krampjes of eten dat niet snel genoeg komt, dan gaat dat koppie wild op en neer en slaat meneer naar de fles of naar het tepelhoedje.
Vervelend zeg dat Esmee dat niet doet, hopelijk weet de osteopaat een oplossing. En ik snap helemaal dat je je zorgen maakt over die echo, hopelijk valt het mee. Wat ik dan altijd een positief puntje vind is dat de arts er geen spoed van maakt, dat doet ie als het goed is alleen als hij denkt dat het ook wel meevalt.

We hebben Driekus sinds gisteren over naar de tweede maat luiers en nog geen lekkages gehad, dus het lijkt er inderdaad op dat de oude luiers gewoon te klein waren. Wat je hier al niet allemaal leert...
pi_74139563
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.

helder idee, misschien moet ik hem aan het begin van de avond maar gewoon beneden laten slapen, zo kunnen we hem in de gaten houden én nog iets anders doen dan alleen tv kijken in bed. Nu alleen nog een plekje verzinnen, de bank is niet zo handig.
pi_74139747
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.
Dat dus
wij hebben wel breekbare ballen maar die hangen hoger in de boom.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74139763
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:29 schreef Jelief het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.

helder idee, misschien moet ik hem aan het begin van de avond maar gewoon beneden laten slapen, zo kunnen we hem in de gaten houden én nog iets anders doen dan alleen tv kijken in bed. Nu alleen nog een plekje verzinnen, de bank is niet zo handig.
ik snap jou wel ik snap linda niet
Elin heeft t zelfde, ze vindt het fijner om bij ons te liggen en dat is logisch, bij ons heeft ze geborgenheid, warmte en mijn hartslag (en direct toegang tot de borst ) en in r bed ligt ze maar alleen.. als ik mocht kiezen..
pi_74139791
Breekbare ballen hoog in de boom jah Anders kotm je kind ineens aanlopen met een hap uit een kertsbal: Oh lekker appel
pi_74139852
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
Amber heeft ook heel sporadisch bij ons in bed gelegen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74139918
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is wel een goede oplossing!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_74139948
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
pi_74139974
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
ieder zijn ding toch
Daarnaast is ons bed ook klein.. 1.40 breed..
Amber ligt heeeeel osms in bed bij ons, als ze ziek is of eng gedroomd heeft.. maar dat is maar voor even.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74140029
juhp
Och er zijn zoveel verschillende manieren Ik ben bijv langvoedster(in de maak) een ontzettende draagmoe en rapley, maar snap nu ook wel dat sommige moeders daar niets voor voelen
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:32 #232
5428 crew  miss_sly
pi_74140100
Stiemie, naar hoor dat je 2 weken moet wachten. Laten we hopen dat de kia die echo alleen voor de zekerheid laat doen en dan blijkt dat er gelukkig helemaal niets aan de hand is

Over dat gespannen zijn heb ik toevallig gisteren nog gevraagd op het CB. Senna heeft namelijk ook vaak nog steeds haar handjes dicht en ze heeft heel vaak haar beentjes gestrekt. Toch lijkt ze dan, in tegenstelling tot Esmee, niet echt gespannen ofzo, alleen oogt dat zo (volgen jullie het nog?). De CB-arts heeft haar nog eens goed bekeken en zei: ik zie gewoon een ontspannen, tevreden baby. Dat strekken en die gebalde knuistjes zeggen niet per definitie iets over het niet ontspannen zijn van een baby.

Nu is het duidelijk dat Esmee nog niet helemaal lekker in haar velletje zit, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat alleen aan die lichaamstaal je ook niet alles kunt opmaken.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:45 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74140105
max slaapt al bijna 4 jaar in mijn bed met tijden dat ie ineens in zn eigen bed wil. ik vind het heeeerlijk lig toch al zo alleen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 09:54:50 #234
5428 crew  miss_sly
pi_74140185
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

kan ik begrijpen
Ik vind het ook fijn, maar doe het niet altijd.
Ik voed haar nog steeds in slaap op ons bed rond 19 uur. Daarna blijft ze daar liggen, tussen kussen enzo uiteraard, tot wij naar bed gaan. Dan leg ik haar over in haar wiegje, en dat doet ze prima. Maar soms zit ik op de bank binnen en dan denk ik aan dat kleine meisje in de slaapkamer en dan mis ik haar en zou ik er zo bij willen gaan liggen En als ze 's nachts eens niet terug wil na een voeding, vind ik het eigenlijk heel fijn om haar bij me te nemen, ook al slaap ik dan zelf lichter en slechter.
pi_74140205
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:51 schreef pinquit het volgende:
max slaapt al bijna 4 jaar in mijn bed met tijden dat ie ineens in zn eigen bed wil. ik vind het heeeerlijk lig toch al zo alleen.
Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaap
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:16:06 #236
114177 Diaan73
pi_74140775
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Ik heb dat ook hoor.... Lennon slaapt echt sporadisch bij ons in bed, volgens mij maar 2x gebeurd toen hij wat ziekjes was. Hij wil het ook niet echt, wordt erg druk/onrustig. Hij slaapt ook heel goed in zn eigen bed. Tegenwoordig van half 8 tot ong. 8 uur de volgende morgen als ik niet moet werken, al word hij af en toe nog wel 1x wakker en wil dan wat drinken. Verder slaapt hij overdag ook nog heel veel, smorgens van kwart over 9 tot kwart over 11 en 's middags vaak van half 2 tot half 5. Bij mn ouders slaapt hij nog meer op kdv minder.... dan is hij 's avonds ook wat jengelig. Hij is nu trouwens druk met het ontdekken van het kruipen, zo lief om te zien. Hij komt iets vooruit en glijdt dan weer uit.

Mila, wat kun je goed staan

Stiemie, toch wel schrikken zeg. Succes met de echo en hopelijk is het niets.
Make love, not war ☮
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:33:19 #237
190853 RockabeIIa
pi_74141287
Effe opscheppen: L is voor het eerst bij de CB-arts geweest en goedgekeurd. Duidelijk moge wezen dat zijn 2e naam 'de Eeuwige Honger' niet voor niets is. Van zijn laagste gewicht af is ie 1,7kg aangekomen. Hij is nu 4 weken en weegt nu 5,3kg bij 57 cm.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:34:44 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74141325
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:55 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaap
ik heb tegenwoordig een kussentje tussen ons in liggen, die voeten in mn maag vond k ook niet zo prettig meer
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:35:21 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74141344
wow, netjes L!!! doe je goed rocka
pi_74141518
Stiemie, fijn dat jullie dezelfde dag uitslag krijgen van de echo. Hopelijk is het idd gewoon een kuiltje.
Succes bij de osteopaat, wie weet dat die wat voor jullie kan doen.
pi_74141582
Rock, gaat lekker!

Bij ons in bed slapen doen we eigenlijk bijna nooit. Ieder zn ding, maar mijn ding is het niet .
Overigens wel weer een fatsoenlijke nacht gehad, ze kwam 1 keer, heel netjes en ik voel me weer wat uitgeruster!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:44:18 #242
12913 GreatWhiteSilence
pi_74141603
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 07:10 schreef bodpa09 het volgende:
Ik durf hem ook niet bij ons in bed te laten liggen hoor. Hij mag 's morgens soms een uurtje, maar een hele nacht vind ik bloedeng.

@GWS: FOTO!!!!
Ik wil wel, maar zodra Annicka de camera ziet, wil ze dat ding onderzoeken en is de foto verpest...

Hier zijn we trouwens te lui om een kerstboom op te zetten. We hebben er wel eentje, maar die is de afgelopen twee jaar niet uit de doos geweest. (Het is een nepperd. )

Losstaan gebeurt hier vaak per ongeluk. Dan heeft ze een speeltje in haar handen terwijl ze staat en zich aan de tafel vasthoudt. Dan is ze soms zo bezig met het speeltje dat ze vergeet dat ze nog niet los kan staan, pakt het speeltje met twee handen, staat één seconde los en ploft dan op haar kont neer, terwijl ze rustig door blijft spelen...
pi_74141822
Rocka, 1,7 kilo vanaf zijn laagste gewicht! Dat is lekker...Driekus zijn laagste bekend gewicht was 3600 en de laatste keer was ie 4015 geloof ik...dat is dus wel 400 hele grammen, 1/4 van jouw Eeuwige Honger.
Wij hebben geen kerstboomdillema, want onze konijnen vinden die al veel te leuk, dus die zetten we hier niet neer. En Driekus heeft ook maar sporadisch bij ons in bed gelegen, we slapen er allebei slecht door. Komt doordat wij ook maar een bed van 140 cm hebben, denk ik.
pi_74142024
wow L, datd oe je lekker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74142784
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nee, het ging me niet om het doorslapen, het ging om het niet in het eigen bedje slapen. Soms denk ik dat ik te makkelijk ben door d'r maar bij me te nemen omdat ik wil slapen en dus geen zin heb in gehuil. Daarom de vraag, ligt het aan de ouders of aan de kindjes, als ze niet in hun eigen bed willen slapen
Lotte!
Noah!
pi_74143408
Graeme heeft denk ik maar 1 of 2 keer bij ons in bed geslapen, toen hij net geboren was. Daarna een tijdje in het wiegje naast ons bed, maar al vrij snel op zijn eigen kamer. Ik slaap dan ook veel rustiger. Heb toch de babyfoon zowat naast mijn oor liggen, dus ik hoor het gelijk als er wat is. Vind het wel fijn om onze slaapkamer gewoon voor onszelf te hebben zeg maar... Ik vraag me ook altijd af hoe je dat dan eigenlijk doet met je seksleven als je baby zo lang naast je slaapt
pi_74143462
Volgens mij, kort door de bocht, willen alle kleine kindjes wel bij hun ouders slapen, maar willen de ouders het wel of niet. Dus dan "ligt het aan de ouders." Maar als je het zo noemt, klinkt het als iets slechts. Het kan ook juist iets zijn waar je voor kiest.

Kobus ligt vaak bij mij, na de voeding van 5.00. Dan neem ik hem op mijn borst, ik heb een rugleuning en dus zit ik iets overeind en dan slapen we samen nog een uurtje of 2.
Als hij zonder mopperen doorslaapt laat ik hem liggen. Maar vaak heeft hij zo'n eenzaam huiltje dan.

Over bijvoeding, ik las gister in het boek 'Eten voor de kleintjes' als tip om groenten ed niet te pureren met een staafmixer maar te prakken met een vork of door een roerzeef (?) te doen. Dit omdat je er met een staafmixer lucht doorslaat waardoor kindjes weer krampjes kunnen krijgen.
Maar daar heb ik verder geen ervaring mee, dus ik weet niet of het waar is.
pi_74143478
Stiemie, wat een rotbericht! Heb nog aan je gedacht bij het cb afgelopen maandag. Net zoals bij Lente, ging ik ervan uit dat het bij Esmee ook wel goed zou zitten. Hopelijk krijg je over twee weken alsnog goed nieuws. Wat Mef ook al zei: ze zetten er geen haast achter. Da's al positief.

Wij zijn maandag dus voor het eerst bij het cb geweest. Helemaal goedgekeurd. 't Dametje ligt voor op groei en weegt nu 4525 gram. Dus bijna een kilo gegroeid al!

D'r heupjes lijken op het eerste gezicht ook in orde gelukkig. Maar voor de zekerheid laten we tch nog een echo maken. Zowel m'n moeder als ik hebben heupdysplasie, vandaar.

En het gaatje tussen Lentes billen kan ook geen kwaad. Het is dan ook niet echt een gaatje, meer een ondiep putje.

D'r pukkeltjes zijn toch gewoon acne. Maar daarnaast is d'r gezichtje ook nog erg droog, dus daar smeer ik nu wat vaseline op. 't Is nog steeds geen gezicht, maar ze heeft er geen last van gelukkig.

Vraagje: vanaf welke leeftijd leggen jullie je kindjes in de box? Lente heeft nl eigenlijk nog nooit in de box gelegen. Na het voeden knuffelen en spelen we nog even, dan gaat ze weer d'r wiegje in dan slaapt ze eigenlijk meteen. Ik heb ook het idee dat ze de box niet zo fijn vindt. Volgens mij voelt ze zich wat verloren omdat ie zo ruim is.

Maar sinds een paar dagen is ze vooral 's ochtends tussen twee voedingen in bijna de hele tijd wakker. Dan ligt ze lief te lachen en te kijken in d'r wiegje. Zelf wil ik dan ff douchen en ontbijten, maar ik heb liever niet dat ze dan de hele tijd wakker in d'r bedje ligt. Het bedje is om in te slapen.

Wil dus vanmiddag ff de stad in voor een leuke mobile voor boven de box. Morgenochtend 'ns kijken wat ze ervan vindt.
pi_74143597
Tess lag al redelijk snel in de box.
Geen idee hoe oud ze precies was.
ze was 3 dagen toen ze er al in lag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74143615
Maar in veel landen slapen de kinderen gewoon in dezelfde kamer als de ouders, omdat dat in die cultuur wel normaal is of als er geen geld is voor een groot huis bv.
Vaak zijn daar heul veul kindjes!

En ik vind het heerlijk om Ko te horen kletsen enzo. Vaak is dat maar 5 minuutjes en dan slaapt hij weer. En aan de geluidjes van mijn liefje ben ik ook gewend.

Ach, het is inderdaad per persoon verschillend. Alleen maar goed toch? Een beetje diversiteit in de wereld.
pi_74143717
Hoi allemmaal,

Mijn kindje sliep tot nu toe ook telkens snachts heel erg slecht.
Sinds deze week heb ik een kleding stuk van mij in zijn bedje gelegt en nu slaapt hij wel door.
pi_74143879
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef Ssserpente het volgende:
Stiemie, wat een rotbericht! Heb nog aan je gedacht bij het cb afgelopen maandag. Net zoals bij Lente, ging ik ervan uit dat het bij Esmee ook wel goed zou zitten. Hopelijk krijg je over twee weken alsnog goed nieuws. Wat Mef ook al zei: ze zetten er geen haast achter. Da's al positief.

Wij zijn maandag dus voor het eerst bij het cb geweest. Helemaal goedgekeurd. 't Dametje ligt voor op groei en weegt nu 4525 gram. Dus bijna een kilo gegroeid al!

D'r heupjes lijken op het eerste gezicht ook in orde gelukkig. Maar voor de zekerheid laten we tch nog een echo maken. Zowel m'n moeder als ik hebben heupdysplasie, vandaar.

En het gaatje tussen Lentes billen kan ook geen kwaad. Het is dan ook niet echt een gaatje, meer een ondiep putje.

D'r pukkeltjes zijn toch gewoon acne. Maar daarnaast is d'r gezichtje ook nog erg droog, dus daar smeer ik nu wat vaseline op. 't Is nog steeds geen gezicht, maar ze heeft er geen last van gelukkig.

Vraagje: vanaf welke leeftijd leggen jullie je kindjes in de box? Lente heeft nl eigenlijk nog nooit in de box gelegen. Na het voeden knuffelen en spelen we nog even, dan gaat ze weer d'r wiegje in dan slaapt ze eigenlijk meteen. Ik heb ook het idee dat ze de box niet zo fijn vindt. Volgens mij voelt ze zich wat verloren omdat ie zo ruim is.

Maar sinds een paar dagen is ze vooral 's ochtends tussen twee voedingen in bijna de hele tijd wakker. Dan ligt ze lief te lachen en te kijken in d'r wiegje. Zelf wil ik dan ff douchen en ontbijten, maar ik heb liever niet dat ze dan de hele tijd wakker in d'r bedje ligt. Het bedje is om in te slapen.

Wil dus vanmiddag ff de stad in voor een leuke mobile voor boven de box. Morgenochtend 'ns kijken wat ze ervan vindt.
als je haar in de box wil hebben dan kan je proberen haar op een voedingskussen te leggen ( in de box) dan verkleint het iets en ligt ze iets omhoog zodat het eten goed kan zakken .
pi_74143882
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef oeke het volgende:
Volgens mij, kort door de bocht, willen alle kleine kindjes wel bij hun ouders slapen, maar willen de ouders het wel of niet. Dus dan "ligt het aan de ouders." Maar als je het zo noemt, klinkt het als iets slechts. Het kan ook juist iets zijn waar je voor kiest.
Nou Mikale vond het nooit fijn bij ons in bed. Die sliep 10 keer beter zijn eigen bed. En nu met Leander merk ik ook dat ie veel beter slaapt als ie in zjin eigen kamertje in zijn eigen bed ligt. Tis net of ze daar veel meer tot rust komen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:47:06 #254
114177 Diaan73
pi_74143883
Oeke, Lennon wil het echt niet hoor... zelfs 's nachts als hij een keer huilerig is... iwordt hij wel even rustig bij mij in bed, maar no way dat hij rustig gaat liggen om te slapen, gaat alleen maar spelen. In zn eigen bed gaat hij wel rustig liggen. Misschien komt het ook wel omdat het nauwelijks voorkomt.

Lennon lag ook al vrij snel in de box, lekker met wikkeldoek om.. heerlijk, ook even voor jezelf de handen vrij.
Make love, not war ☮
pi_74144018
t zal ook wel met gewenning te maken hebben
(en bv, omdat ze daarvan in slaap valt)
pi_74144118
Haha, je zal natuurlijk altijd eigenwijsjes hebben!
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.

Ach je moet gewoon je hart volgen en kijken naar wat je kindje wil.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:57:56 #257
114177 Diaan73
pi_74144325
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.

Het is natuurlijk ook heel persoonlijk, de één wil de baby op de slaapkamer erbij voor langere of kortere tijd, de andere zoals wij willen dat helemaal niet. Wij hebben Lennon inderdaad vanaf het begin al in zn eigen bedje zowel overdag als 's nachtsgelegd, omdat wij dat zo wilden en hij heeft zich - gelukkig voor ons - daaraan aangepast.

Wij hebben zoiezo ook wel heel veel geluk gehad met het slaapgedrag van Lennon, dat is gewoon erg goed, vanaf het begin al eigenlijk.
Make love, not war ☮
pi_74144457
Dat is fijn toch!

Ko ligt ook weer prinsheerlijk te slapen. Zo fijn is dat, als dat goed gaat.
pi_74145034
Wat Ssserpente ook zegt Stiemie, dat de arts er geen spoed van maakt betekent in iedergeval dat het niet iets is wat direct kwaad kan, dus hopelijk valt het over 2 weken ook mee! Ik ben blij dat je dan wel direct de uitslag krijgt want het is natuurlijk wel een lange tijd in onzekerheid, blech..

Qua slapen.. Lianne ligt lekker bij ons in bed 's nachts. Ze komt nog vaak voor de voeding dus ik vind het naast het feit dat het gezellig is, ook wel lekker makkelijk. Alleen de laatste tijd draait ze alle kanten op, soms krijgt ze het voormekaar om overdwars in bed te gaan liggen dus dan mag ik haar weer gaan verplaatsen. Maar ach, dat komt wel goed
We hebben het gisteren toevallig wel over een co-sleeper gehad om nog net even wat relaxter te kunnen slapen. Misschien komt die nog, misschien niet.
pi_74145805
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:

dat denk ik ook ja en het laatste is zeker waar. Gewoon doen wat je zelf wilt.

Ik slaap heel licht, word overal wakker van, het is echt heel erg, ik slaap met oordopjes in en nog schrik ik wakker van kleine geluidjes Wij hebben dus ook de bewuste keuze gemaakt om Amélie gelijk vanaf het begin in haar eigen bedje te leggen omdat ik dan anders helemaal niet meer slaap; en vooralsnog gaat dat prima, ze slaapt goed in haar eigen bedje. Mn lief brengt haar bij me voor de nachtvoeding en legt haar dan weer terug in bed of ik doe het zelf.
Heel soms ligt ze 's morgens nog even een uurtje met mn lief samen in bed, dan kan ik me mooi douchen en beneden opruimen enzo.

Stiemie hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en is er gewoon niets aan de hand!

L.! wat groei je goed mannetje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74147970
Seb lag de eerste vijf weken in zijn eigen bedje bij ons op de kamer. We zouden eerst een wiegje krijgen maar dat was er een van de froezels en kantjes En dus hadden we geen wieg en hebben we het ledikantje opgepakt en bij ons op de kamer gezet. Ook ivm borstvoeding. Dat was makkelijk. Maar met 6 weken lag hij een aantal dagen in het ziekenhuis en daarna werd ik heel erg ziek en dus ging Seb naar zijn eigen kamer. Daar slaapt hij sindsdien, nooit problemen gehad daarmee. De eerste week miste ik hem niet omdat ikzelf op apegapen lag. Daarna heb ik hem wel even gemist maar dat gaat snel voorbij. Op vakantie ging ie weer bij ons op de kamer en toen sliep ik vreselijk slecht. En dat heb ik dus altijd als ik bij hem op 1 kamer lig.

Bij ons in bed slaapt hij nooit, dat is geen doen. Dan gaat hij niet slapen en klimmen en spelen met ons. Dus gewoon altijd in zijn eigen bed.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:00:58 #262
114177 Diaan73
pi_74148774
Lennon is net van de commode gevallen... 1 ogenblik niet kijken en daar lag meneer op de grond. Nog niet eerder gebeurd... behalve erg geschrokken, had hij gelukkig niets. Hij heeft nog even zitten spelen op ons bed en hij ligt nu te slapen, want was ook erg moe. Ik hou het wel even in de gaten.
Make love, not war ☮
pi_74148858
Oef, jeetje, dat is schrikken zeg!
pi_74148940
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon is net van de commode gevallen... 1 ogenblik niet kijken en daar lag meneer op de grond. Nog niet eerder gebeurd... behalve erg geschrokken, had hij gelukkig niets. Hij heeft nog even zitten spelen op ons bed en hij ligt nu te slapen, want was ook erg moe. Ik hou het wel even in de gaten.
stom he, dat soort dingen gebeuren echt iedereen wel een keer heb ik het idee. Zo was ik laatst met Seb een filmpje aan het kijken op de laptop, maar die was leeg dus wilde ik de stekker in het stopcontact doen en zette ik Seb even op de stoel (met wieltjes) en schoof de stoel helemaal tegen het bureau en hield hem wel met 1 hand vast maar in een ogenblik moest ik even kijken waar de stekkerdoos lag en ik liet hem los en keek een seconde de andere kant op (zonder erbij na te denken). Gaat hij staan en zet zich af, stoel schuift naar achter en Seb verdwijnt onder het bureau op de grond Wat voel je je dan:
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:10:25 #265
114177 Diaan73
pi_74149148
Ow Estrys, dat is inderdaad ook erg schrikken. En inderdaad voel me zo en zit nog een beetje te bekomen van de schrik. Maar hij begon meteen te huilen, en voor zover ik weet, is het altijd goed als je kind meteen begint te huilen. Als hij stil zou blijven liggen, is het een ander verhaal.
Make love, not war ☮
pi_74149315
Ze kunnen wel wat hebben. Ze zijn nog best flexibel en zo

Ik ben echt zo enorm onhandig soms. Ik doe vaak van dat soort dingen dat ik dan denk ooooow niet handig
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:17:17 #267
114177 Diaan73
pi_74149442
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef Estrys het volgende:
Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode. Heeft er niets aan over gehouden. Opvoeden gaat natuurlijk ook met vallen en opstaan. Lennon valt ook wel vaker als hij verkeerd gaat zitten.
quote:
Ik ben echt zo enorm onhandig soms. Ik doe vaak van dat soort dingen dat ik dan denk ooooow niet handig
Ik herken het..
Make love, not war ☮
pi_74149480
Brrr, doodeng.. heeft ie nog ergens last van Diaan? Ik zou me echt de kolere schrikken.
Hier gelukkig nog niets van zulks..

en idd als ze heel stil zijn dan moet je even in het gezichtje blazen, meestal komen ze dan weer bij.. maar anders is het een soort van shocktoestand.. mn zusje schoot daar vaak in..ook eng
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:21:15 #269
114177 Diaan73
pi_74149593
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Brrr, doodeng.. heeft ie nog ergens last van Diaan? Ik zou me echt de kolere schrikken.
Hier gelukkig nog niets van zulks..

en idd als ze heel stil zijn dan moet je even in het gezichtje blazen, meestal komen ze dan weer bij.. maar anders is het een soort van shocktoestand.. mn zusje schoot daar vaak in..ook eng
Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.
Make love, not war ☮
pi_74149651
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode. Heeft er niets aan over gehouden. Opvoeden gaat natuurlijk ook met vallen en opstaan. Lennon valt ook wel vaker als hij verkeerd gaat zitten.
[..]

Ik herken het..
Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelen

Mijn man is vroeger met wieg en al omgedonderd en toen zijn vader kwam kijken was hij achter de deur gerold en kreeg hij de deur tegen zijn harsens. Hij heeft er nog steeds een deuk van in zijn hoofd
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:24:21 #271
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74149716
Oei wat een schrik zeg! Gelukkig gaat alles goed en inderdaad die ukkies zijn nog lekker flexibel.

Danique lijkt weer wat op te knappen gelukkig, koorts is gezakt en ze grijpt minder vaak naar haar oortje.
Inmiddels zit ze helemaal onder de rode vlekjes, lijkt een beetje op de 6de ziekte.... ach kunnen alles maar vast gehad hebben
pi_74149759
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.
Mwoah dan zal t wel meevallen. Idioot wat die kleintjes kunnen hebben

en ik moest ook al lachen om:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef Estrys het volgende:

moest dat opgroeien zijn ?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:25:59 #273
114177 Diaan73
pi_74149779
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelen

Mijn man is vroeger met wieg en al omgedonderd en toen zijn vader kwam kijken was hij achter de deur gerold en kreeg hij de deur tegen zijn harsens. Hij heeft er nog steeds een deuk van in zijn hoofd
[..]
nee dat is waar hahaha.

Knap van je man om de wieg te laten omkieperen, Seb heeft zn onstuimigheid niet van een vreemde.

Fruppel, fijn dat het wat beter gaat. Oorontsteking is zo zielig....

Gaat lekker, ben helemaal in de war hahaha. Ja opvoeden moet natuurlijk opgroeien zijn....
Make love, not war ☮
pi_74150103
opvoeden gaat ook met vallen en opstaan, dat blijkt wel weer

Dat lag denk ik wel meer aan de kwaliteit van de wieg Mijn schoonouders kennende
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:38:50 #275
114177 Diaan73
pi_74150234
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:35 schreef Estrys het volgende:
opvoeden gaat ook met vallen en opstaan, dat blijkt wel weer
Ja, inderdaad....
quote:
Dat lag denk ik wel meer aan de kwaliteit van de wieg Mijn schoonouders kennende
Ow okay....
Make love, not war ☮
pi_74150391
ow ja en niet echt ontopic maar over mijn schoonouders gesproken. Ik sprak mijn 'stiefschoonmoeder' vanmorgen en die zei dat mijn schoonvader soms moet huilen als wij daar met Seb zijn geweest en weer naar huis gaan. Ik vind het lief
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:45:42 #277
114177 Diaan73
pi_74150486
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:43 schreef Estrys het volgende:
ow ja en niet echt ontopic maar over mijn schoonouders gesproken. Ik sprak mijn 'stiefschoonmoeder' vanmorgen en die zei dat mijn schoonvader soms moet huilen als wij daar met Seb zijn geweest en weer naar huis gaan. Ik vind het lief
Ow dat is inderdaad erg lief.

Mijn vader en Lennon zijn helemaal gek van elkaar. Als mijn vader maar iets zegt, ligt Lennon in een deuk en met eten moet mn vader of uit het zich zijn of aan de goede kant zitten, anders kijkt Lennon steeds naar mn vader. Vandeweek hadden ze samen op een kussen gelegen
Make love, not war ☮
pi_74150588
Diaan, dat is schrikken! Gelukkig valt het mee.

Ssserpente, wie weet vind Lente het heel leuk in de box! Driekus was een dag of 5 denk ik toen de kraam em er voor het eerst heeft ingelegd. Wij hebben er mobile (of mobiel?) boven hangen met een muziekje en het beweegt enzo en sinds eind vorige week kijkt ie daar ook echt naar. Ik vind het juist handig om em erin te hebben liggen, is ie er toch bij als ik beneden ben en heb ik mooi mijn handen vrij.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:57:47 #279
114177 Diaan73
pi_74150887
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.

Lennon heeft onlangs de mobile "gesloopt" de vogeltjes hangen in ieder geval scheef nu en krijgen we niet meer recht. Hij heeft er flink aan zitten trekken.
Make love, not war ☮
pi_74150988
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.
Dan zal hij het wel niet zo boeiend meer vinden die fles. Ik zou dan denk ik wel afbouwen Diaan. Ik geef Seb zelf nooit meer een fles tussen de middag. Maar twee boterhammen. Dan spuugt hij tenminste niet. Het kdv geeft ze nog wel, maar dat is omdat hij daar ziet dat andere kindjes nog een fles krijgen en dan wil hij ook.
pi_74151022
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:

Lennon heeft onlangs de mobile "gesloopt" de vogeltjes hangen in ieder geval scheef nu en krijgen we niet meer recht. Hij heeft er flink aan zitten trekken.
Bij ons stond op dat ding dat het tot 5 maanden is, daarna gaan ze eraan trekken en gaat hij kapot
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:03:42 #282
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74151100
Diaan, het CB gaf aan dat als Danique goed haar broodje tussen de middag zou eten we konden stoppen met de middagfles.
Nu eet ze erg wisselend 's middags dus krijgt ze hem nog wel, wel krijgt ze nog maar 150+5 ipv 180+6.

Dat van de mobile komt me bekend voor, D hangt er zo nu en dan ook lekker aan! Maar goed hij is nog heel!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:18:57 #283
190853 RockabeIIa
pi_74151693
Diaan, en vele anderen: ik vind eigenlijk wel dat er wel weer es foto's gespammed mogen worden. Nu ik hier zo veel mee lees (nog niet mee schrijf maar dat komt wel weer) ben ik telkens zo benieuwd hoe die knurpsjes van anderen eruit zien
pi_74151826
OMG.. ik heb een klein speenvarkentje in huis. Ze lag in bed en ws was ik niet snel genoeg bij dr... KRIJSEN..
Ze was helemaal over de zeik. Nu is ze weee chagarijnig... Gezellig. NOT
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:23:12 #285
190853 RockabeIIa
pi_74151875
Tis wel wat met dat kind van jou he? Is ze veel moeilijker dan Amber?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:24:11 #286
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74151908
Niet om te spammen of iets, maar ik lees net in mijn mailtje van oei ik groei dat de wheelybug daar in de aanbieding is...
was ons (en vele anderen met ons) verjaardagskado voor de eerste verjaardag, maar wel wat duur. wellicht dat het op deze manier voor meer mensen toegankelijk is?
expres zonder linkje, moeten de mensen nog wat moeite doen, mits ze geïnteresseerd zijn

stiemie, wat vond je van de osteopaat? (of toch niet jouw type?)
en wat vond esmee ervan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74151926
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Tis wel wat met dat kind van jou he? Is ze veel moeilijker dan Amber?
af en toe word ik er gek van.
Uhh ik weet niet meer hoe Amber was..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74151975
Diaan, Chris kreeg vanaf 8 maanden tussen de middag alleen nog een halve fles. 90/3 of 120/4. Volgens mij was het advies wel 500cc tot een jaar, maar als hij het echt niet wil en verder goed eet, dan mag je die 100cc ook wel vervangen door yoghurt/kwark

Ik gooi straks even een folder van de kruipgroep door je bus, vond ik hier nog in de kast
pi_74152607
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:22 schreef Vicky het volgende:
OMG.. ik heb een klein speenvarkentje in huis. Ze lag in bed en ws was ik niet snel genoeg bij dr... KRIJSEN..
Ze was helemaal over de zeik. Nu is ze weee chagarijnig... Gezellig. NOT
Och je spreekt weer vol liefde
pi_74152763
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:40 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Och je spreekt weer vol liefde

tja, Tess is niet bepaald gezellig te noemen nu.
Zodra ik wegloop of even niet naar haar kijk is het piepen/huilen/dreinen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74155313
Hahaha Davinia de osteopaat was ehhhh.... interessant zullen we maar zeggen

Helaas kon hij alleen niks voor ons betekenen. Hij wil graag eerst de echo van haar rug afwachten omdat hij geen idee had of een behandeling anders kwaad kon nu. Consult van een uur werd dus teruggebracht tot een consult van een half uur. Wel voelde hij dat haar buik erg gespannen was. Op zich allemaal goed te begrijpen, maar meeeeen wat baalde ik. Zowel gisteren als vandaag had ik stiekem wel een beetje op een oplossing / antwoord gerekend. En nu zit ik dus nog steeds met een gespannen baby thuis die over de hele dag vanaf 8 uur maar 2 uur geslapen heeft (in de doek) en die non-stop huilt. Ik ben het inmiddels gewoon een beetje zat aan het worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stiemie op 28-10-2009 20:28:42 ]
pi_74155566
Stiemie, ik kan me helemaal indenken in je laatste zin!!
Ik heb het ook gehad..
Hoop dat er snel een oplossing komt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74160359
Ik kom me hier maar ff melden... neem aan dat dit het mama topic is?

Even een vraagje... weet niet waar ik hem anders moet stellen
Jamie is nu 12 dagen oud. Als ik een stukje ga lopen krijg ik last van mn vagina, dan is het net alsof
het allemaal opzwelt en t voelt beurs aan. Erg pijnlijk en vervelend. Heb t bekeken, maar mn hechtingen zien er normaal uit niet ontstoken of zo. Is dit normaal?

Verder gaat alles lekker met ons. Jamie is een heel makkelijk ventje.
pi_74160516
Herkenbaar Martine... Had ik ook veel last van. Komt ws doordat het beter doorbloed raakt wanneer je loopt. Zwaartekracht en zo...

Bij mij werd het wat minder als ik daarna even ging liggen. Je kan ook even koelen met een kompres.

En al kun je het je nu nog niet voorstellen, het komt goed, echt waar!

Kunnen je hechtingen er trouwens niet al uit?
pi_74160823
Martine, mijn vk zei dat ze de hechtingen expres strak doen, zodat het niet open gaat. Nadeel is dus inderdaad als het beter doorbloed oid, het opzwelt en je hechting eigenlijk een stukkie te kort is. Daardoor krijg je zo'n drukkend gevoel... hopelijk ben je er snel vanaf
Lotte!
Noah!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:54:13 #296
114177 Diaan73
pi_74161563
Sorry, vanmiddag niet meer kunnen reageren omdat internet eruit lag en ik later met Twan naar voetbal moest.. maar bedankt voor de tips voor de fles tussen de middag... hij eet als hij thuis is, in ieder geval 2 boterhammen... en ik geef dan later nog 150/5 melk, is ook wel wat veel van het goede. Ik kijk de komende 2 weken maar even aan hoe het gaat en vraag het 10 november ook nog even op cb. Het gekke is dat hij de ene dag het wel opdrinkt en de andere dus helemaal niet. Kan ook gewoon een slechte dag zijn. Ik heb vanavond nog weer geprobeerd pap te geven van het bordje, maar dat gaat maar voor ong. 90 cc op. Dus ik ga gewoon 90 cc pap doen en de rest 90 cc melk.

Speciaal voor Rocka:

Deze foto's zijn trouwens alweer 3 weken oud.

Vicky, wat balen dat Tess nog zo vaak chagerijnig is zeg.

Martine, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jamie en welkom hier!!

@deepfreeze: alvast bedankt!!
Make love, not war ☮
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:55:29 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_74161621
Mijn laatste hechting die niet uit zichzelf ging oplossen is er zondag uitgehaald, de andere was al de tweede dag niet meer vindbaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:14:21 #298
190853 RockabeIIa
pi_74162449
Jeetje Diaan, wat is ie al veranderd! Grote knul al! <3

Martineke, we hebben een topic voor o.a. de mama's waa je nog wat meer gehoor kunt krijgen hierover: Hoe gaat het met de OUD-users? Deel 89 (was: moeders-topic)
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:39:11 #299
114177 Diaan73
pi_74163483
Ja, hij is al een grote knul, al is hij nog niet zo heel zwaar.

Ik kwam deze net nog tegen op de hyves van mn moeder. Lennon met zn grote, 8 maanden oudere, neef:

Make love, not war ☮
pi_74163757
Even een vraagje voor de 9+ maanden baby's. Op borstvoeding.com staat dat ze vanaf 9 maanden sinaasappel mogen, maakt het uit of het een perssinaasappel of een handsinaasappel is? Heb namelijk voor mezelf sinaasappelsap met banaan er door gemaakt en vroeg me af of Mila dit ook al mag?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:49:08 #301
114177 Diaan73
pi_74163885
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:45 schreef Raissa het volgende:
Even een vraagje voor de 9+ maanden baby's. Op borstvoeding.com staat dat ze vanaf 9 maanden sinaasappel mogen, maakt het uit of het een perssinaasappel of een handsinaasappel is? Heb namelijk voor mezelf sinaasappelsap met banaan er door gemaakt en vroeg me af of Mila dit ook al mag?
Ow dat is een heerlijk fruithapje , maak ik ook bijna elke week voor ons. Af en toe krijgt Lennon ook gewoon wat hoor. Mila mag dat denk ik ook wel gewoon hebben.
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')