als je haar in de box wil hebben dan kan je proberen haar op een voedingskussen te leggen ( in de box) dan verkleint het iets en ligt ze iets omhoog zodat het eten goed kan zakken .quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef Ssserpente het volgende:
Stiemie, wat een rotbericht! Heb nog aan je gedacht bij het cb afgelopen maandag. Net zoals bij Lente, ging ik ervan uit dat het bij Esmee ook wel goed zou zitten. Hopelijk krijg je over twee weken alsnog goed nieuws. Wat Mef ook al zei: ze zetten er geen haast achter. Da's al positief.![]()
Wij zijn maandag dus voor het eerst bij het cb geweest. Helemaal goedgekeurd. 't Dametje ligt voor op groei en weegt nu 4525 gram. Dus bijna een kilo gegroeid al!
D'r heupjes lijken op het eerste gezicht ook in orde gelukkig. Maar voor de zekerheid laten we tch nog een echo maken. Zowel m'n moeder als ik hebben heupdysplasie, vandaar.
En het gaatje tussen Lentes billen kan ook geen kwaad. Het is dan ook niet echt een gaatje, meer een ondiep putje.
D'r pukkeltjes zijn toch gewoon acne. Maar daarnaast is d'r gezichtje ook nog erg droog, dus daar smeer ik nu wat vaseline op. 't Is nog steeds geen gezicht, maar ze heeft er geen last van gelukkig.
Vraagje: vanaf welke leeftijd leggen jullie je kindjes in de box? Lente heeft nl eigenlijk nog nooit in de box gelegen. Na het voeden knuffelen en spelen we nog even, dan gaat ze weer d'r wiegje in dan slaapt ze eigenlijk meteen. Ik heb ook het idee dat ze de box niet zo fijn vindt. Volgens mij voelt ze zich wat verloren omdat ie zo ruim is.
Maar sinds een paar dagen is ze vooral 's ochtends tussen twee voedingen in bijna de hele tijd wakker. Dan ligt ze lief te lachen en te kijken in d'r wiegje. Zelf wil ik dan ff douchen en ontbijten, maar ik heb liever niet dat ze dan de hele tijd wakker in d'r bedje ligt. Het bedje is om in te slapen.
Wil dus vanmiddag ff de stad in voor een leuke mobile voor boven de box. Morgenochtend 'ns kijken wat ze ervan vindt.
Nou Mikale vond het nooit fijn bij ons in bed. Die sliep 10 keer beter zijn eigen bed. En nu met Leander merk ik ook dat ie veel beter slaapt als ie in zjin eigen kamertje in zijn eigen bed ligt. Tis net of ze daar veel meer tot rust komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef oeke het volgende:
Volgens mij, kort door de bocht, willen alle kleine kindjes wel bij hun ouders slapen, maar willen de ouders het wel of niet. Dus dan "ligt het aan de ouders." Maar als je het zo noemt, klinkt het als iets slechts. Het kan ook juist iets zijn waar je voor kiest.
Het is natuurlijk ook heel persoonlijk, de één wil de baby op de slaapkamer erbij voor langere of kortere tijd, de andere zoals wij willen dat helemaal niet. Wij hebben Lennon inderdaad vanaf het begin al in zn eigen bedje zowel overdag als 's nachtsgelegd, omdat wij dat zo wilden en hij heeft zich - gelukkig voor ons - daaraan aangepast.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:
Haha, je zal natuurlijk altijd eigenwijsjes hebben!![]()
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.
Ach je moet gewoon je hart volgen en kijken naar wat je kindje wil.
dat denk ik ook jaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:
Haha, je zal natuurlijk altijd eigenwijsjes hebben!![]()
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.
Ach je moet gewoon je hart volgen en kijken naar wat je kindje wil.
stom he, dat soort dingen gebeuren echt iedereen wel een keer heb ik het idee. Zo was ik laatst met Seb een filmpje aan het kijken op de laptop, maar die was leeg dus wilde ik de stekker in het stopcontact doen en zette ik Seb even op de stoel (met wieltjes) en schoof de stoel helemaal tegen het bureau en hield hem wel met 1 hand vast maar in een ogenblik moest ik even kijken waar de stekkerdoos lag en ik liet hem los en keek een seconde de andere kant op (zonder erbij na te denken). Gaat hij staan en zet zich af, stoel schuift naar achter en Seb verdwijnt onder het bureau op de grondquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon is net van de commode gevallen...![]()
1 ogenblik niet kijken en daar lag meneer op de grond. Nog niet eerder gebeurd... behalve erg geschrokken, had hij gelukkig niets. Hij heeft nog even zitten spelen op ons bed en hij ligt nu te slapen, want was ook erg moe. Ik hou het wel even in de gaten.
Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef Estrys het volgende:
Ze kunnen wel wat hebben. Ze zijn nog best flexibel en zo![]()
Ik herken het..quote:Ik ben echt zo enorm onhandig soms. Ik doe vaak van dat soort dingen dat ik dan denk ooooow niet handig
Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Brrr, doodeng.. heeft ie nog ergens last van Diaan? Ik zou me echt de kolere schrikken.
Hier gelukkig nog niets van zulks..
en idd als ze heel stil zijn dan moet je even in het gezichtje blazen, meestal komen ze dan weer bij.. maar anders is het een soort van shocktoestand.. mn zusje schoot daar vaak in..ook eng
Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode.Heeft er niets aan over gehouden. Opvoeden gaat natuurlijk ook met vallen en opstaan. Lennon valt ook wel vaker als hij verkeerd gaat zitten.
[..]
Ik herken het..
Mwoah dan zal t wel meevallen. Idioot wat die kleintjes kunnen hebbenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.
[..]quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelen![]()
Mijn man is vroeger met wieg en al omgedonderd en toen zijn vader kwam kijken was hij achter de deur gerold en kreeg hij de deur tegen zijn harsens. Hij heeft er nog steeds een deuk van in zijn hoofd
Ja, inderdaad....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:35 schreef Estrys het volgende:
opvoeden gaat ook met vallen en opstaan, dat blijkt wel weer
Ow okay....quote:Dat lag denk ik wel meer aan de kwaliteit van de wiegMijn schoonouders kennende
Ow dat is inderdaad erg lief.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:43 schreef Estrys het volgende:
ow ja en niet echt ontopic maar over mijn schoonouders gesproken. Ik sprak mijn 'stiefschoonmoeder' vanmorgen en die zei dat mijn schoonvader soms moet huilen als wij daar met Seb zijn geweest en weer naar huis gaan. Ik vind het lief
Dan zal hij het wel niet zo boeiend meer vinden die fles. Ik zou dan denk ik wel afbouwen Diaan. Ik geef Seb zelf nooit meer een fles tussen de middag. Maar twee boterhammen. Dan spuugt hij tenminste niet. Het kdv geeft ze nog wel, maar dat is omdat hij daar ziet dat andere kindjes nog een fles krijgen en dan wil hij ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.
Bij ons stond op dat ding dat het tot 5 maanden is, daarna gaan ze eraan trekken en gaat hij kapotquote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.
Lennon heeft onlangs de mobile "gesloopt" de vogeltjes hangen in ieder geval scheef nu en krijgen we niet meer recht. Hij heeft er flink aan zitten trekken.
af en toe word ik er gek van.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Tis wel wat met dat kind van jou he? Is ze veel moeilijker dan Amber?
Och je spreekt weer vol liefdequote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:22 schreef Vicky het volgende:
OMG.. ik heb een klein speenvarkentje in huis. Ze lag in bed en ws was ik niet snel genoeg bij dr... KRIJSEN..
Ze was helemaal over de zeik. Nu is ze weee chagarijnig... Gezellig. NOT
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |