abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74137889
Ik durf hem ook niet bij ons in bed te laten liggen hoor. Hij mag 's morgens soms een uurtje, maar een hele nacht vind ik bloedeng.

@GWS: FOTO!!!!
pi_74137969
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier slaapt Annicka een uurtje of twee overdag. Soms 3, het verschilt nogal eens. We hebben 2 matrassen op de grond liggen, een tweepersoons en een eenpersoons. Annicka ligt dan op het eenpersoons-matras, ik in het midden (op het tweepersoons-matras) en mijn man op het tweepersoons helemaal aan de andere kant.

Ik kom net terug van de EHBO-les, Annicka was niet zo heel blij heb ik begrepen via SMS. Straks naar bed en haar even voeden, zal ze wel fijn vinden (hoop ik).

Annicka is ook druk bezig met een nieuwe skill: op de knieën zitten met de kont omhoog, dus niet rustend op de enkels. Lopen doet ze nog niet, heel af en toe kan ik haar een stap laten doen, maar zodra het er meer dan twee dreigen te worden, verkiest ze te kruipen.
zo begon elin te lopen ! Ze zit nu ook constant op haar hurken te spelen en kan vanuit die stand lopen (langs de meubels he, los doet ze nog niet)
Losstaan doet ze nu wel al een paar seconden maar dat is nog wel erg wiebelig
pi_74137983
O en Elin slaapt overdag in de woonkamer (teveel lawaai aan de slaapkant want we wonen tegenover een supermarkt) en 's nachts ligt ze tot wij naar bed gaan in haar eigen bed en daarna bij ons niet tussen ons in maar aan mijn kant omdat haar bed mijn kant blokkeert
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:11:31 #202
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138247
Maarten heeft in het begin ook regelmatig (halve) nachten bij ons geslapen. En dan gewoon hoog tussen onze kussens en met slaapzakje aan (of had hij dat nog niet? weet het eik niet meer). En net zoals Kersjes, 100.000 keer controleren of Maarten het nog wel deed...
En hij heeft tot 6 maanden bij ons op de kamer geslapen, daarna nog een maandje in zijn wieg op zijn eigen kamer en toen in zijn ledikant. Sindsdien heeft hij 1 hele nacht bij ons geslapen en af en toe 's morgens nog tussen ons in. Dat is gewoon gezellig in het weekend
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74138284
Bijdeweg: ik heb in het dreumestopic gevraagd hoe dreumesouders het deden met de kerstboom. Ik voorzie
dat onze klimaap zich meteen op de ballen en lampjes stort en samen met boom om lazert. Zo'n bak met water is vast ook erg aantrekkelijk. Nav de reacties daar maar besloten om een klein boompje op de grote tafel te zetten.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:19:58 #204
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138330
O ja, wij zetten onze kerstboom ook alttijd op een tafeltje, tussen onze banken in. Dus de kleine man kan er dan ook niet bij, of hij moet op de bank zitten, maar ja, dan zitten wij er ook bij en zal hij hopelijk geen duik nemen in de kerstboom
pi_74138362
Maar trekt ie zich niet op aan dat tafeltje denk je?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:22:54 #206
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138379
De banken staan in hoekopstelling dus met de punten tegen elkaar aan en het tafeltje staat er zeg maar achter. Dus hij komt er gewoon helemaal niet bij.
pi_74138385
ah kijk! dat is handig!
pi_74138408
Ik hoop gewoon tegen Seb te kunnen zeggen dat hij dat niet mag. Hij snapt dat nu ook al, als ik nee zeg dan kijkt hij me aan en doet het dat ook daadwerkelijk niet nu nog wel
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74138588
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid (en ook ivm de katten) hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.

Was wel erg lief: afgelopen kerst zag ik Linde maar bezig bij die boom. Dus ik kijken wat ze aan het doen was. was ze er te dicht langsgelopen en lagen er naalden op de grond. Die wilde ze terug in de boom hangen, maar dat lukte maar niet
pi_74138594
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:24 schreef Estrys het volgende:
Ik hoop gewoon tegen Seb te kunnen zeggen dat hij dat niet mag. Hij snapt dat nu ook al, als ik nee zeg dan kijkt hij me aan en doet het dat ook daadwerkelijk niet nu nog wel
Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruipt
pi_74138619
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..

niks tegen jou hoor, Lotte slaapt ook nog steeds in ons bed
Ruben begint zijn nacht in ons bed, aan mijn borst. Als ik nog naar beneden ga dan wil ik hem in zijn eigen bed hebben. Hij kan inmiddels zo maar van het bed rollen. Áls hij dan doorslaapt blijft hij in zijn eigen bed tot hij weer wakker wordt, dan nemik hem in mijn bed om te voeden, meestal val ik weer in slaap en hij ook, soms legt Mike hem terug maar meestal niet omdat we liever met kind in bed slapen dan niet slapen omdat hij niet in zijn eigen bed wil. Ik heb nu maar geopperd dat we gaan zoeken naar een bedjevoor naast mijn bed.Dat Ruben bij ons wil slapen is niet zo'n probleem maar dat we lichter slapen omdat hij in ons bed ligt wel.

Emma heeft ook nog regelmatig bij ons in bed geslapen, maar meer omdat ik te slaperig was om haar terug te brengen na een voeding.

Zoals Elin het doet is fijn

We zijn er over aan het denken om een bedje naast ons bed te zetten dan kan Ruben wel gewoon bij ons slapen maar hebben wij wel alle ruimte die we denken nodig te hebben

gisteravond is hij nog een uurtje wakker geweest en was daarna zomoe dat hijin zijn eigen bed heeft geslapen tot 4.15. Dat is op zich best aardig, als hij nou ook nog op een schappelijke tijd gaat slapen 'savonds.

Misschien komt hij straks wat beterin een ritme omdat we dan elke dag op tijd er uit moeten om Emma weg te brengen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74138687
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid (en ook ivm de katten) hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.

Was wel erg lief: afgelopen kerst zag ik Linde maar bezig bij die boom. Dus ik kijken wat ze aan het doen was. was ze er te dicht langsgelopen en lagen er naalden op de grond. Die wilde ze terug in de boom hangen, maar dat lukte maar niet
pi_74138740
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:16 schreef bodpa09 het volgende:
Bijdeweg: ik heb in het dreumestopic gevraagd hoe dreumesouders het deden met de kerstboom. Ik voorzie
dat onze klimaap zich meteen op de ballen en lampjes stort en samen met boom om lazert. Zo'n bak met water is vast ook erg aantrekkelijk. Nav de reacties daar maar besloten om een klein boompje op de grote tafel te zetten.
Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
pi_74138767
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruipt
Dat.

En bij anderen niet hoor. Daar luistert ie keurig.
pi_74138808
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:

[..]

Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
[ afbeelding ]
Oeh, da's ook een goede truc, Jelief!
pi_74138825
Iedereen trouwens bedankt voor de lieve reacties! We moeten inderdaad nu 2 weken wachten tot de echo en in die weken gebeurt er niks. Het viel vooral zo tegen omdat de cb-arts en huisarts zeiden dat we het gewoon voor de zekerheid even na moesten laten kijken. De kinderarts was er echter toch niet helemaal gerust op omdat ze niet kon zien of het gaatje dicht was (je kunt het niet zien omdat het zo diep is). Omdat er geen spoed bij is (ze "doet" het al 6 weken met dat gaatje) kon de echo niet meteen dezelfde dag, maar moeten we dus 2 weken wachten. Gelukkig kon de uitslag wel op dezelfde dag en hoeven we daar dus niet ook weer een week op te wachten. En nu maar gewoon heel hard duimen dat er niks aan de hand is en dat het gaatje gewoon dicht is en dus eigenljk stiekem alleen een kuiltje is.

Vanmiddag gaan we trouwens naar de osteopaat. Hoop maar dat de afspraak gewoon door kan gaan ondanks dat we nog op de echo wachten. Esmee blijft namelijk zo onrustig. Hoe zit dat mEt de andere mini-babies? Esmee is eigenlijk bijna nooit rustig. Altijd gespannen met van die witte, dichtgeknepen knuistjes. Zelfs in haar slaap blijft ze continue onrustig kreunen en kermen. Ze is eigenlijk of onrustig aan het slapen of aan het huilen. Als ze wakker is, is ze ook steeds zo pieperig. Misschien dat ze hooguit een kwartiertje ontspannen wakker is overdag.
pi_74138833
Ik wil even iemand heeeel erg bedanken, ik weet alleen niet meer wie
Iemand gaf hier ooit de tip om kindjes met krampjes op schoot te nemen en de beentjes omhoog te doen door ze vast te houden in de knieholte. Ik herinnerde me die tip vannacht toen Driekus zo'n last had van zijn buikje en het hielp enorm goed Dus bedankt tipgever, je hebt een groot deel van mijn nachtrust gered!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74138857
Volgens mij was dat Kersjes Die heeft mij ook de tip gegeven op de draagdoekmeeting!
pi_74138872
Sterktemet wachten Stiemie. Dat ze zo gespannen is geeft wel aan dat er ergens iets niet lekker zit, dat hoort niet zeg maar. Ik hoop dat de osteopaat wat ruimte kan maken in haar lijfje!
pi_74138894
Wat een schrik he, Stiemie. Ik duim met je mee dat alles in orde is.

Zei de kinderarts verder nog iets over dat ze zo gespannen en onrustig is?
pi_74138916
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..

niks tegen jou hoor, Lotte slaapt ook nog steeds in ons bed
wat zouden de ouders dan verkeerd doen volgens jou?
Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
pi_74138971
Stiemie Driekus is juist heel vaak wel heel rustig. Hij slaapt bijvoorbeeld met knuistjes open en armpjes ontspannen naar achteren. En hij kan ook heel rustig op de bank of in de box naar iets gaan liggen kijken. Onrustig gedrag kennen we ook, maar dan bij krampjes of eten dat niet snel genoeg komt, dan gaat dat koppie wild op en neer en slaat meneer naar de fles of naar het tepelhoedje.
Vervelend zeg dat Esmee dat niet doet, hopelijk weet de osteopaat een oplossing. En ik snap helemaal dat je je zorgen maakt over die echo, hopelijk valt het mee. Wat ik dan altijd een positief puntje vind is dat de arts er geen spoed van maakt, dat doet ie als het goed is alleen als hij denkt dat het ook wel meevalt.

We hebben Driekus sinds gisteren over naar de tweede maat luiers en nog geen lekkages gehad, dus het lijkt er inderdaad op dat de oude luiers gewoon te klein waren. Wat je hier al niet allemaal leert...
pi_74139563
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.

helder idee, misschien moet ik hem aan het begin van de avond maar gewoon beneden laten slapen, zo kunnen we hem in de gaten houden én nog iets anders doen dan alleen tv kijken in bed. Nu alleen nog een plekje verzinnen, de bank is niet zo handig.
pi_74139747
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.
Dat dus
wij hebben wel breekbare ballen maar die hangen hoger in de boom.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74139763
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:29 schreef Jelief het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.

helder idee, misschien moet ik hem aan het begin van de avond maar gewoon beneden laten slapen, zo kunnen we hem in de gaten houden én nog iets anders doen dan alleen tv kijken in bed. Nu alleen nog een plekje verzinnen, de bank is niet zo handig.
ik snap jou wel ik snap linda niet
Elin heeft t zelfde, ze vindt het fijner om bij ons te liggen en dat is logisch, bij ons heeft ze geborgenheid, warmte en mijn hartslag (en direct toegang tot de borst ) en in r bed ligt ze maar alleen.. als ik mocht kiezen..
pi_74139791
Breekbare ballen hoog in de boom jah Anders kotm je kind ineens aanlopen met een hap uit een kertsbal: Oh lekker appel
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74139852
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
Amber heeft ook heel sporadisch bij ons in bed gelegen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74139918
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is wel een goede oplossing!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_74139948
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
pi_74139974
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
ieder zijn ding toch
Daarnaast is ons bed ook klein.. 1.40 breed..
Amber ligt heeeeel osms in bed bij ons, als ze ziek is of eng gedroomd heeft.. maar dat is maar voor even.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74140029
juhp
Och er zijn zoveel verschillende manieren Ik ben bijv langvoedster(in de maak) een ontzettende draagmoe en rapley, maar snap nu ook wel dat sommige moeders daar niets voor voelen
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:32 #232
5428 crew  miss_sly
pi_74140100
Stiemie, naar hoor dat je 2 weken moet wachten. Laten we hopen dat de kia die echo alleen voor de zekerheid laat doen en dan blijkt dat er gelukkig helemaal niets aan de hand is

Over dat gespannen zijn heb ik toevallig gisteren nog gevraagd op het CB. Senna heeft namelijk ook vaak nog steeds haar handjes dicht en ze heeft heel vaak haar beentjes gestrekt. Toch lijkt ze dan, in tegenstelling tot Esmee, niet echt gespannen ofzo, alleen oogt dat zo (volgen jullie het nog?). De CB-arts heeft haar nog eens goed bekeken en zei: ik zie gewoon een ontspannen, tevreden baby. Dat strekken en die gebalde knuistjes zeggen niet per definitie iets over het niet ontspannen zijn van een baby.

Nu is het duidelijk dat Esmee nog niet helemaal lekker in haar velletje zit, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat alleen aan die lichaamstaal je ook niet alles kunt opmaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:45 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74140105
max slaapt al bijna 4 jaar in mijn bed met tijden dat ie ineens in zn eigen bed wil. ik vind het heeeerlijk lig toch al zo alleen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 09:54:50 #234
5428 crew  miss_sly
pi_74140185
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

kan ik begrijpen
Ik vind het ook fijn, maar doe het niet altijd.
Ik voed haar nog steeds in slaap op ons bed rond 19 uur. Daarna blijft ze daar liggen, tussen kussen enzo uiteraard, tot wij naar bed gaan. Dan leg ik haar over in haar wiegje, en dat doet ze prima. Maar soms zit ik op de bank binnen en dan denk ik aan dat kleine meisje in de slaapkamer en dan mis ik haar en zou ik er zo bij willen gaan liggen En als ze 's nachts eens niet terug wil na een voeding, vind ik het eigenlijk heel fijn om haar bij me te nemen, ook al slaap ik dan zelf lichter en slechter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74140205
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:51 schreef pinquit het volgende:
max slaapt al bijna 4 jaar in mijn bed met tijden dat ie ineens in zn eigen bed wil. ik vind het heeeerlijk lig toch al zo alleen.
Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaap
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:16:06 #236
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74140775
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Ik heb dat ook hoor.... Lennon slaapt echt sporadisch bij ons in bed, volgens mij maar 2x gebeurd toen hij wat ziekjes was. Hij wil het ook niet echt, wordt erg druk/onrustig. Hij slaapt ook heel goed in zn eigen bed. Tegenwoordig van half 8 tot ong. 8 uur de volgende morgen als ik niet moet werken, al word hij af en toe nog wel 1x wakker en wil dan wat drinken. Verder slaapt hij overdag ook nog heel veel, smorgens van kwart over 9 tot kwart over 11 en 's middags vaak van half 2 tot half 5. Bij mn ouders slaapt hij nog meer op kdv minder.... dan is hij 's avonds ook wat jengelig. Hij is nu trouwens druk met het ontdekken van het kruipen, zo lief om te zien. Hij komt iets vooruit en glijdt dan weer uit.

Mila, wat kun je goed staan

Stiemie, toch wel schrikken zeg. Succes met de echo en hopelijk is het niets.
Make love, not war ☮
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:33:19 #237
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74141287
Effe opscheppen: L is voor het eerst bij de CB-arts geweest en goedgekeurd. Duidelijk moge wezen dat zijn 2e naam 'de Eeuwige Honger' niet voor niets is. Van zijn laagste gewicht af is ie 1,7kg aangekomen. Hij is nu 4 weken en weegt nu 5,3kg bij 57 cm.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:34:44 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74141325
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:55 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaap
ik heb tegenwoordig een kussentje tussen ons in liggen, die voeten in mn maag vond k ook niet zo prettig meer
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:35:21 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74141344
wow, netjes L!!! doe je goed rocka
pi_74141518
Stiemie, fijn dat jullie dezelfde dag uitslag krijgen van de echo. Hopelijk is het idd gewoon een kuiltje.
Succes bij de osteopaat, wie weet dat die wat voor jullie kan doen.
Fake it till you make it...
pi_74141582
Rock, gaat lekker!

Bij ons in bed slapen doen we eigenlijk bijna nooit. Ieder zn ding, maar mijn ding is het niet .
Overigens wel weer een fatsoenlijke nacht gehad, ze kwam 1 keer, heel netjes en ik voel me weer wat uitgeruster!
Fake it till you make it...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:44:18 #242
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74141603
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 07:10 schreef bodpa09 het volgende:
Ik durf hem ook niet bij ons in bed te laten liggen hoor. Hij mag 's morgens soms een uurtje, maar een hele nacht vind ik bloedeng.

@GWS: FOTO!!!!
Ik wil wel, maar zodra Annicka de camera ziet, wil ze dat ding onderzoeken en is de foto verpest...

Hier zijn we trouwens te lui om een kerstboom op te zetten. We hebben er wel eentje, maar die is de afgelopen twee jaar niet uit de doos geweest. (Het is een nepperd. )

Losstaan gebeurt hier vaak per ongeluk. Dan heeft ze een speeltje in haar handen terwijl ze staat en zich aan de tafel vasthoudt. Dan is ze soms zo bezig met het speeltje dat ze vergeet dat ze nog niet los kan staan, pakt het speeltje met twee handen, staat één seconde los en ploft dan op haar kont neer, terwijl ze rustig door blijft spelen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74141822
Rocka, 1,7 kilo vanaf zijn laagste gewicht! Dat is lekker...Driekus zijn laagste bekend gewicht was 3600 en de laatste keer was ie 4015 geloof ik...dat is dus wel 400 hele grammen, 1/4 van jouw Eeuwige Honger.
Wij hebben geen kerstboomdillema, want onze konijnen vinden die al veel te leuk, dus die zetten we hier niet neer. En Driekus heeft ook maar sporadisch bij ons in bed gelegen, we slapen er allebei slecht door. Komt doordat wij ook maar een bed van 140 cm hebben, denk ik.
pi_74142024
wow L, datd oe je lekker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74142784
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nee, het ging me niet om het doorslapen, het ging om het niet in het eigen bedje slapen. Soms denk ik dat ik te makkelijk ben door d'r maar bij me te nemen omdat ik wil slapen en dus geen zin heb in gehuil. Daarom de vraag, ligt het aan de ouders of aan de kindjes, als ze niet in hun eigen bed willen slapen
Lotte!
Noah!
pi_74143408
Graeme heeft denk ik maar 1 of 2 keer bij ons in bed geslapen, toen hij net geboren was. Daarna een tijdje in het wiegje naast ons bed, maar al vrij snel op zijn eigen kamer. Ik slaap dan ook veel rustiger. Heb toch de babyfoon zowat naast mijn oor liggen, dus ik hoor het gelijk als er wat is. Vind het wel fijn om onze slaapkamer gewoon voor onszelf te hebben zeg maar... Ik vraag me ook altijd af hoe je dat dan eigenlijk doet met je seksleven als je baby zo lang naast je slaapt
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74143462
Volgens mij, kort door de bocht, willen alle kleine kindjes wel bij hun ouders slapen, maar willen de ouders het wel of niet. Dus dan "ligt het aan de ouders." Maar als je het zo noemt, klinkt het als iets slechts. Het kan ook juist iets zijn waar je voor kiest.

Kobus ligt vaak bij mij, na de voeding van 5.00. Dan neem ik hem op mijn borst, ik heb een rugleuning en dus zit ik iets overeind en dan slapen we samen nog een uurtje of 2.
Als hij zonder mopperen doorslaapt laat ik hem liggen. Maar vaak heeft hij zo'n eenzaam huiltje dan.

Over bijvoeding, ik las gister in het boek 'Eten voor de kleintjes' als tip om groenten ed niet te pureren met een staafmixer maar te prakken met een vork of door een roerzeef (?) te doen. Dit omdat je er met een staafmixer lucht doorslaat waardoor kindjes weer krampjes kunnen krijgen.
Maar daar heb ik verder geen ervaring mee, dus ik weet niet of het waar is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74143478
Stiemie, wat een rotbericht! Heb nog aan je gedacht bij het cb afgelopen maandag. Net zoals bij Lente, ging ik ervan uit dat het bij Esmee ook wel goed zou zitten. Hopelijk krijg je over twee weken alsnog goed nieuws. Wat Mef ook al zei: ze zetten er geen haast achter. Da's al positief.

Wij zijn maandag dus voor het eerst bij het cb geweest. Helemaal goedgekeurd. 't Dametje ligt voor op groei en weegt nu 4525 gram. Dus bijna een kilo gegroeid al!

D'r heupjes lijken op het eerste gezicht ook in orde gelukkig. Maar voor de zekerheid laten we tch nog een echo maken. Zowel m'n moeder als ik hebben heupdysplasie, vandaar.

En het gaatje tussen Lentes billen kan ook geen kwaad. Het is dan ook niet echt een gaatje, meer een ondiep putje.

D'r pukkeltjes zijn toch gewoon acne. Maar daarnaast is d'r gezichtje ook nog erg droog, dus daar smeer ik nu wat vaseline op. 't Is nog steeds geen gezicht, maar ze heeft er geen last van gelukkig.

Vraagje: vanaf welke leeftijd leggen jullie je kindjes in de box? Lente heeft nl eigenlijk nog nooit in de box gelegen. Na het voeden knuffelen en spelen we nog even, dan gaat ze weer d'r wiegje in dan slaapt ze eigenlijk meteen. Ik heb ook het idee dat ze de box niet zo fijn vindt. Volgens mij voelt ze zich wat verloren omdat ie zo ruim is.

Maar sinds een paar dagen is ze vooral 's ochtends tussen twee voedingen in bijna de hele tijd wakker. Dan ligt ze lief te lachen en te kijken in d'r wiegje. Zelf wil ik dan ff douchen en ontbijten, maar ik heb liever niet dat ze dan de hele tijd wakker in d'r bedje ligt. Het bedje is om in te slapen.

Wil dus vanmiddag ff de stad in voor een leuke mobile voor boven de box. Morgenochtend 'ns kijken wat ze ervan vindt.
pi_74143597
Tess lag al redelijk snel in de box.
Geen idee hoe oud ze precies was.
ze was 3 dagen toen ze er al in lag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74143615
Maar in veel landen slapen de kinderen gewoon in dezelfde kamer als de ouders, omdat dat in die cultuur wel normaal is of als er geen geld is voor een groot huis bv.
Vaak zijn daar heul veul kindjes!

En ik vind het heerlijk om Ko te horen kletsen enzo. Vaak is dat maar 5 minuutjes en dan slaapt hij weer. En aan de geluidjes van mijn liefje ben ik ook gewend.

Ach, het is inderdaad per persoon verschillend. Alleen maar goed toch? Een beetje diversiteit in de wereld.
pi_74143717
Hoi allemmaal,

Mijn kindje sliep tot nu toe ook telkens snachts heel erg slecht.
Sinds deze week heb ik een kleding stuk van mij in zijn bedje gelegt en nu slaapt hij wel door.
pi_74143879
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef Ssserpente het volgende:
Stiemie, wat een rotbericht! Heb nog aan je gedacht bij het cb afgelopen maandag. Net zoals bij Lente, ging ik ervan uit dat het bij Esmee ook wel goed zou zitten. Hopelijk krijg je over twee weken alsnog goed nieuws. Wat Mef ook al zei: ze zetten er geen haast achter. Da's al positief.

Wij zijn maandag dus voor het eerst bij het cb geweest. Helemaal goedgekeurd. 't Dametje ligt voor op groei en weegt nu 4525 gram. Dus bijna een kilo gegroeid al!

D'r heupjes lijken op het eerste gezicht ook in orde gelukkig. Maar voor de zekerheid laten we tch nog een echo maken. Zowel m'n moeder als ik hebben heupdysplasie, vandaar.

En het gaatje tussen Lentes billen kan ook geen kwaad. Het is dan ook niet echt een gaatje, meer een ondiep putje.

D'r pukkeltjes zijn toch gewoon acne. Maar daarnaast is d'r gezichtje ook nog erg droog, dus daar smeer ik nu wat vaseline op. 't Is nog steeds geen gezicht, maar ze heeft er geen last van gelukkig.

Vraagje: vanaf welke leeftijd leggen jullie je kindjes in de box? Lente heeft nl eigenlijk nog nooit in de box gelegen. Na het voeden knuffelen en spelen we nog even, dan gaat ze weer d'r wiegje in dan slaapt ze eigenlijk meteen. Ik heb ook het idee dat ze de box niet zo fijn vindt. Volgens mij voelt ze zich wat verloren omdat ie zo ruim is.

Maar sinds een paar dagen is ze vooral 's ochtends tussen twee voedingen in bijna de hele tijd wakker. Dan ligt ze lief te lachen en te kijken in d'r wiegje. Zelf wil ik dan ff douchen en ontbijten, maar ik heb liever niet dat ze dan de hele tijd wakker in d'r bedje ligt. Het bedje is om in te slapen.

Wil dus vanmiddag ff de stad in voor een leuke mobile voor boven de box. Morgenochtend 'ns kijken wat ze ervan vindt.
als je haar in de box wil hebben dan kan je proberen haar op een voedingskussen te leggen ( in de box) dan verkleint het iets en ligt ze iets omhoog zodat het eten goed kan zakken .
pi_74143882
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef oeke het volgende:
Volgens mij, kort door de bocht, willen alle kleine kindjes wel bij hun ouders slapen, maar willen de ouders het wel of niet. Dus dan "ligt het aan de ouders." Maar als je het zo noemt, klinkt het als iets slechts. Het kan ook juist iets zijn waar je voor kiest.
Nou Mikale vond het nooit fijn bij ons in bed. Die sliep 10 keer beter zijn eigen bed. En nu met Leander merk ik ook dat ie veel beter slaapt als ie in zjin eigen kamertje in zijn eigen bed ligt. Tis net of ze daar veel meer tot rust komen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:47:06 #254
114177 Diaan73
pi_74143883
Oeke, Lennon wil het echt niet hoor... zelfs 's nachts als hij een keer huilerig is... iwordt hij wel even rustig bij mij in bed, maar no way dat hij rustig gaat liggen om te slapen, gaat alleen maar spelen. In zn eigen bed gaat hij wel rustig liggen. Misschien komt het ook wel omdat het nauwelijks voorkomt.

Lennon lag ook al vrij snel in de box, lekker met wikkeldoek om.. heerlijk, ook even voor jezelf de handen vrij.
Make love, not war ☮
pi_74144018
t zal ook wel met gewenning te maken hebben
(en bv, omdat ze daarvan in slaap valt)
pi_74144118
Haha, je zal natuurlijk altijd eigenwijsjes hebben!
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.

Ach je moet gewoon je hart volgen en kijken naar wat je kindje wil.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:57:56 #257
114177 Diaan73
pi_74144325
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:
Maar ik bedoel wel de echt hele kleintjes. Als je daaraan toegeeft zullen ze er waarschijnlijk aan wennen/hechten. En als je het niet doet hechten ze weer aan hun eigen bedje. Ofzo.

Het is natuurlijk ook heel persoonlijk, de één wil de baby op de slaapkamer erbij voor langere of kortere tijd, de andere zoals wij willen dat helemaal niet. Wij hebben Lennon inderdaad vanaf het begin al in zn eigen bedje zowel overdag als 's nachtsgelegd, omdat wij dat zo wilden en hij heeft zich - gelukkig voor ons - daaraan aangepast.

Wij hebben zoiezo ook wel heel veel geluk gehad met het slaapgedrag van Lennon, dat is gewoon erg goed, vanaf het begin al eigenlijk.
Make love, not war ☮
pi_74144457
Dat is fijn toch!

Ko ligt ook weer prinsheerlijk te slapen. Zo fijn is dat, als dat goed gaat.
pi_74145034
Wat Ssserpente ook zegt Stiemie, dat de arts er geen spoed van maakt betekent in iedergeval dat het niet iets is wat direct kwaad kan, dus hopelijk valt het over 2 weken ook mee! Ik ben blij dat je dan wel direct de uitslag krijgt want het is natuurlijk wel een lange tijd in onzekerheid, blech..

Qua slapen.. Lianne ligt lekker bij ons in bed 's nachts. Ze komt nog vaak voor de voeding dus ik vind het naast het feit dat het gezellig is, ook wel lekker makkelijk. Alleen de laatste tijd draait ze alle kanten op, soms krijgt ze het voormekaar om overdwars in bed te gaan liggen dus dan mag ik haar weer gaan verplaatsen. Maar ach, dat komt wel goed
We hebben het gisteren toevallig wel over een co-sleeper gehad om nog net even wat relaxter te kunnen slapen. Misschien komt die nog, misschien niet.
pi_74145805
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:52 schreef oeke het volgende:

dat denk ik ook ja en het laatste is zeker waar. Gewoon doen wat je zelf wilt.

Ik slaap heel licht, word overal wakker van, het is echt heel erg, ik slaap met oordopjes in en nog schrik ik wakker van kleine geluidjes Wij hebben dus ook de bewuste keuze gemaakt om Amélie gelijk vanaf het begin in haar eigen bedje te leggen omdat ik dan anders helemaal niet meer slaap; en vooralsnog gaat dat prima, ze slaapt goed in haar eigen bedje. Mn lief brengt haar bij me voor de nachtvoeding en legt haar dan weer terug in bed of ik doe het zelf.
Heel soms ligt ze 's morgens nog even een uurtje met mn lief samen in bed, dan kan ik me mooi douchen en beneden opruimen enzo.

Stiemie hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en is er gewoon niets aan de hand!

L.! wat groei je goed mannetje!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74147970
Seb lag de eerste vijf weken in zijn eigen bedje bij ons op de kamer. We zouden eerst een wiegje krijgen maar dat was er een van de froezels en kantjes En dus hadden we geen wieg en hebben we het ledikantje opgepakt en bij ons op de kamer gezet. Ook ivm borstvoeding. Dat was makkelijk. Maar met 6 weken lag hij een aantal dagen in het ziekenhuis en daarna werd ik heel erg ziek en dus ging Seb naar zijn eigen kamer. Daar slaapt hij sindsdien, nooit problemen gehad daarmee. De eerste week miste ik hem niet omdat ikzelf op apegapen lag. Daarna heb ik hem wel even gemist maar dat gaat snel voorbij. Op vakantie ging ie weer bij ons op de kamer en toen sliep ik vreselijk slecht. En dat heb ik dus altijd als ik bij hem op 1 kamer lig.

Bij ons in bed slaapt hij nooit, dat is geen doen. Dan gaat hij niet slapen en klimmen en spelen met ons. Dus gewoon altijd in zijn eigen bed.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:00:58 #262
114177 Diaan73
pi_74148774
Lennon is net van de commode gevallen... 1 ogenblik niet kijken en daar lag meneer op de grond. Nog niet eerder gebeurd... behalve erg geschrokken, had hij gelukkig niets. Hij heeft nog even zitten spelen op ons bed en hij ligt nu te slapen, want was ook erg moe. Ik hou het wel even in de gaten.
Make love, not war ☮
pi_74148858
Oef, jeetje, dat is schrikken zeg!
pi_74148940
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon is net van de commode gevallen... 1 ogenblik niet kijken en daar lag meneer op de grond. Nog niet eerder gebeurd... behalve erg geschrokken, had hij gelukkig niets. Hij heeft nog even zitten spelen op ons bed en hij ligt nu te slapen, want was ook erg moe. Ik hou het wel even in de gaten.
stom he, dat soort dingen gebeuren echt iedereen wel een keer heb ik het idee. Zo was ik laatst met Seb een filmpje aan het kijken op de laptop, maar die was leeg dus wilde ik de stekker in het stopcontact doen en zette ik Seb even op de stoel (met wieltjes) en schoof de stoel helemaal tegen het bureau en hield hem wel met 1 hand vast maar in een ogenblik moest ik even kijken waar de stekkerdoos lag en ik liet hem los en keek een seconde de andere kant op (zonder erbij na te denken). Gaat hij staan en zet zich af, stoel schuift naar achter en Seb verdwijnt onder het bureau op de grond Wat voel je je dan:
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:10:25 #265
114177 Diaan73
pi_74149148
Ow Estrys, dat is inderdaad ook erg schrikken. En inderdaad voel me zo en zit nog een beetje te bekomen van de schrik. Maar hij begon meteen te huilen, en voor zover ik weet, is het altijd goed als je kind meteen begint te huilen. Als hij stil zou blijven liggen, is het een ander verhaal.
Make love, not war ☮
pi_74149315
Ze kunnen wel wat hebben. Ze zijn nog best flexibel en zo

Ik ben echt zo enorm onhandig soms. Ik doe vaak van dat soort dingen dat ik dan denk ooooow niet handig
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:17:17 #267
114177 Diaan73
pi_74149442
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef Estrys het volgende:
Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode. Heeft er niets aan over gehouden. Opvoeden gaat natuurlijk ook met vallen en opstaan. Lennon valt ook wel vaker als hij verkeerd gaat zitten.
quote:
Ik ben echt zo enorm onhandig soms. Ik doe vaak van dat soort dingen dat ik dan denk ooooow niet handig
Ik herken het..
Make love, not war ☮
pi_74149480
Brrr, doodeng.. heeft ie nog ergens last van Diaan? Ik zou me echt de kolere schrikken.
Hier gelukkig nog niets van zulks..

en idd als ze heel stil zijn dan moet je even in het gezichtje blazen, meestal komen ze dan weer bij.. maar anders is het een soort van shocktoestand.. mn zusje schoot daar vaak in..ook eng
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:21:15 #269
114177 Diaan73
pi_74149593
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Brrr, doodeng.. heeft ie nog ergens last van Diaan? Ik zou me echt de kolere schrikken.
Hier gelukkig nog niets van zulks..

en idd als ze heel stil zijn dan moet je even in het gezichtje blazen, meestal komen ze dan weer bij.. maar anders is het een soort van shocktoestand.. mn zusje schoot daar vaak in..ook eng
Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.
Make love, not war ☮
pi_74149651
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik heb Twan ooit als baby ook al een keer laten vallen van de commode. Heeft er niets aan over gehouden. Opvoeden gaat natuurlijk ook met vallen en opstaan. Lennon valt ook wel vaker als hij verkeerd gaat zitten.
[..]

Ik herken het..
Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelen

Mijn man is vroeger met wieg en al omgedonderd en toen zijn vader kwam kijken was hij achter de deur gerold en kreeg hij de deur tegen zijn harsens. Hij heeft er nog steeds een deuk van in zijn hoofd
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:24:21 #271
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74149716
Oei wat een schrik zeg! Gelukkig gaat alles goed en inderdaad die ukkies zijn nog lekker flexibel.

Danique lijkt weer wat op te knappen gelukkig, koorts is gezakt en ze grijpt minder vaak naar haar oortje.
Inmiddels zit ze helemaal onder de rode vlekjes, lijkt een beetje op de 6de ziekte.... ach kunnen alles maar vast gehad hebben
pi_74149759
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nou hij was al erg moe en nadat hij over de schrik heen was en even had gelachen en gespeeld ging hij naar bed, doodop was ie. Ik ga zo wel even kijken hoe het gaat en hou het zeker vandaag nog wel even in de gaten. Er is echter helemaal niets te zien en hij kan alles nog zonder pijn bewegen.
Mwoah dan zal t wel meevallen. Idioot wat die kleintjes kunnen hebben

en ik moest ook al lachen om:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:14 schreef Estrys het volgende:

moest dat opgroeien zijn ?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:25:59 #273
114177 Diaan73
pi_74149779
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Geloof niet dat ze daarmee moeders die ze van de commode laten vallen bedoelen

Mijn man is vroeger met wieg en al omgedonderd en toen zijn vader kwam kijken was hij achter de deur gerold en kreeg hij de deur tegen zijn harsens. Hij heeft er nog steeds een deuk van in zijn hoofd
[..]
nee dat is waar hahaha.

Knap van je man om de wieg te laten omkieperen, Seb heeft zn onstuimigheid niet van een vreemde.

Fruppel, fijn dat het wat beter gaat. Oorontsteking is zo zielig....

Gaat lekker, ben helemaal in de war hahaha. Ja opvoeden moet natuurlijk opgroeien zijn....
Make love, not war ☮
pi_74150103
opvoeden gaat ook met vallen en opstaan, dat blijkt wel weer

Dat lag denk ik wel meer aan de kwaliteit van de wieg Mijn schoonouders kennende
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:38:50 #275
114177 Diaan73
pi_74150234
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:35 schreef Estrys het volgende:
opvoeden gaat ook met vallen en opstaan, dat blijkt wel weer
Ja, inderdaad....
quote:
Dat lag denk ik wel meer aan de kwaliteit van de wieg Mijn schoonouders kennende
Ow okay....
Make love, not war ☮
pi_74150391
ow ja en niet echt ontopic maar over mijn schoonouders gesproken. Ik sprak mijn 'stiefschoonmoeder' vanmorgen en die zei dat mijn schoonvader soms moet huilen als wij daar met Seb zijn geweest en weer naar huis gaan. Ik vind het lief
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:45:42 #277
114177 Diaan73
pi_74150486
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:43 schreef Estrys het volgende:
ow ja en niet echt ontopic maar over mijn schoonouders gesproken. Ik sprak mijn 'stiefschoonmoeder' vanmorgen en die zei dat mijn schoonvader soms moet huilen als wij daar met Seb zijn geweest en weer naar huis gaan. Ik vind het lief
Ow dat is inderdaad erg lief.

Mijn vader en Lennon zijn helemaal gek van elkaar. Als mijn vader maar iets zegt, ligt Lennon in een deuk en met eten moet mn vader of uit het zich zijn of aan de goede kant zitten, anders kijkt Lennon steeds naar mn vader. Vandeweek hadden ze samen op een kussen gelegen
Make love, not war ☮
pi_74150588
Diaan, dat is schrikken! Gelukkig valt het mee.

Ssserpente, wie weet vind Lente het heel leuk in de box! Driekus was een dag of 5 denk ik toen de kraam em er voor het eerst heeft ingelegd. Wij hebben er mobile (of mobiel?) boven hangen met een muziekje en het beweegt enzo en sinds eind vorige week kijkt ie daar ook echt naar. Ik vind het juist handig om em erin te hebben liggen, is ie er toch bij als ik beneden ben en heb ik mooi mijn handen vrij.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:57:47 #279
114177 Diaan73
pi_74150887
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.

Lennon heeft onlangs de mobile "gesloopt" de vogeltjes hangen in ieder geval scheef nu en krijgen we niet meer recht. Hij heeft er flink aan zitten trekken.
Make love, not war ☮
pi_74150988
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
Vanaf wanneer mag je eigenlijk stoppen met de fles tussen de middag? Ik merk dat Lennon die steeds minder goed gaat drinken en vandaag wilde hij hem zelfs helemaal niet hebben.
Dan zal hij het wel niet zo boeiend meer vinden die fles. Ik zou dan denk ik wel afbouwen Diaan. Ik geef Seb zelf nooit meer een fles tussen de middag. Maar twee boterhammen. Dan spuugt hij tenminste niet. Het kdv geeft ze nog wel, maar dat is omdat hij daar ziet dat andere kindjes nog een fles krijgen en dan wil hij ook.
pi_74151022
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:

Lennon heeft onlangs de mobile "gesloopt" de vogeltjes hangen in ieder geval scheef nu en krijgen we niet meer recht. Hij heeft er flink aan zitten trekken.
Bij ons stond op dat ding dat het tot 5 maanden is, daarna gaan ze eraan trekken en gaat hij kapot
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:03:42 #282
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74151100
Diaan, het CB gaf aan dat als Danique goed haar broodje tussen de middag zou eten we konden stoppen met de middagfles.
Nu eet ze erg wisselend 's middags dus krijgt ze hem nog wel, wel krijgt ze nog maar 150+5 ipv 180+6.

Dat van de mobile komt me bekend voor, D hangt er zo nu en dan ook lekker aan! Maar goed hij is nog heel!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:18:57 #283
190853 RockabeIIa
pi_74151693
Diaan, en vele anderen: ik vind eigenlijk wel dat er wel weer es foto's gespammed mogen worden. Nu ik hier zo veel mee lees (nog niet mee schrijf maar dat komt wel weer) ben ik telkens zo benieuwd hoe die knurpsjes van anderen eruit zien
pi_74151826
OMG.. ik heb een klein speenvarkentje in huis. Ze lag in bed en ws was ik niet snel genoeg bij dr... KRIJSEN..
Ze was helemaal over de zeik. Nu is ze weee chagarijnig... Gezellig. NOT
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:23:12 #285
190853 RockabeIIa
pi_74151875
Tis wel wat met dat kind van jou he? Is ze veel moeilijker dan Amber?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:24:11 #286
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74151908
Niet om te spammen of iets, maar ik lees net in mijn mailtje van oei ik groei dat de wheelybug daar in de aanbieding is...
was ons (en vele anderen met ons) verjaardagskado voor de eerste verjaardag, maar wel wat duur. wellicht dat het op deze manier voor meer mensen toegankelijk is?
expres zonder linkje, moeten de mensen nog wat moeite doen, mits ze geïnteresseerd zijn

stiemie, wat vond je van de osteopaat? (of toch niet jouw type?)
en wat vond esmee ervan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74151926
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Tis wel wat met dat kind van jou he? Is ze veel moeilijker dan Amber?
af en toe word ik er gek van.
Uhh ik weet niet meer hoe Amber was..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74151975
Diaan, Chris kreeg vanaf 8 maanden tussen de middag alleen nog een halve fles. 90/3 of 120/4. Volgens mij was het advies wel 500cc tot een jaar, maar als hij het echt niet wil en verder goed eet, dan mag je die 100cc ook wel vervangen door yoghurt/kwark

Ik gooi straks even een folder van de kruipgroep door je bus, vond ik hier nog in de kast
pi_74152607
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:22 schreef Vicky het volgende:
OMG.. ik heb een klein speenvarkentje in huis. Ze lag in bed en ws was ik niet snel genoeg bij dr... KRIJSEN..
Ze was helemaal over de zeik. Nu is ze weee chagarijnig... Gezellig. NOT
Och je spreekt weer vol liefde
pi_74152763
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:40 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Och je spreekt weer vol liefde

tja, Tess is niet bepaald gezellig te noemen nu.
Zodra ik wegloop of even niet naar haar kijk is het piepen/huilen/dreinen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74155313
Hahaha Davinia de osteopaat was ehhhh.... interessant zullen we maar zeggen

Helaas kon hij alleen niks voor ons betekenen. Hij wil graag eerst de echo van haar rug afwachten omdat hij geen idee had of een behandeling anders kwaad kon nu. Consult van een uur werd dus teruggebracht tot een consult van een half uur. Wel voelde hij dat haar buik erg gespannen was. Op zich allemaal goed te begrijpen, maar meeeeen wat baalde ik. Zowel gisteren als vandaag had ik stiekem wel een beetje op een oplossing / antwoord gerekend. En nu zit ik dus nog steeds met een gespannen baby thuis die over de hele dag vanaf 8 uur maar 2 uur geslapen heeft (in de doek) en die non-stop huilt. Ik ben het inmiddels gewoon een beetje zat aan het worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stiemie op 28-10-2009 20:28:42 ]
pi_74155566
Stiemie, ik kan me helemaal indenken in je laatste zin!!
Ik heb het ook gehad..
Hoop dat er snel een oplossing komt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74160359
Ik kom me hier maar ff melden... neem aan dat dit het mama topic is?

Even een vraagje... weet niet waar ik hem anders moet stellen
Jamie is nu 12 dagen oud. Als ik een stukje ga lopen krijg ik last van mn vagina, dan is het net alsof
het allemaal opzwelt en t voelt beurs aan. Erg pijnlijk en vervelend. Heb t bekeken, maar mn hechtingen zien er normaal uit niet ontstoken of zo. Is dit normaal?

Verder gaat alles lekker met ons. Jamie is een heel makkelijk ventje.
pi_74160516
Herkenbaar Martine... Had ik ook veel last van. Komt ws doordat het beter doorbloed raakt wanneer je loopt. Zwaartekracht en zo...

Bij mij werd het wat minder als ik daarna even ging liggen. Je kan ook even koelen met een kompres.

En al kun je het je nu nog niet voorstellen, het komt goed, echt waar!

Kunnen je hechtingen er trouwens niet al uit?
pi_74160823
Martine, mijn vk zei dat ze de hechtingen expres strak doen, zodat het niet open gaat. Nadeel is dus inderdaad als het beter doorbloed oid, het opzwelt en je hechting eigenlijk een stukkie te kort is. Daardoor krijg je zo'n drukkend gevoel... hopelijk ben je er snel vanaf
Lotte!
Noah!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:54:13 #296
114177 Diaan73
pi_74161563
Sorry, vanmiddag niet meer kunnen reageren omdat internet eruit lag en ik later met Twan naar voetbal moest.. maar bedankt voor de tips voor de fles tussen de middag... hij eet als hij thuis is, in ieder geval 2 boterhammen... en ik geef dan later nog 150/5 melk, is ook wel wat veel van het goede. Ik kijk de komende 2 weken maar even aan hoe het gaat en vraag het 10 november ook nog even op cb. Het gekke is dat hij de ene dag het wel opdrinkt en de andere dus helemaal niet. Kan ook gewoon een slechte dag zijn. Ik heb vanavond nog weer geprobeerd pap te geven van het bordje, maar dat gaat maar voor ong. 90 cc op. Dus ik ga gewoon 90 cc pap doen en de rest 90 cc melk.

Speciaal voor Rocka:

Deze foto's zijn trouwens alweer 3 weken oud.

Vicky, wat balen dat Tess nog zo vaak chagerijnig is zeg.

Martine, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jamie en welkom hier!!

@deepfreeze: alvast bedankt!!
Make love, not war ☮
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:55:29 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_74161621
Mijn laatste hechting die niet uit zichzelf ging oplossen is er zondag uitgehaald, de andere was al de tweede dag niet meer vindbaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')