abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74137983
O en Elin slaapt overdag in de woonkamer (teveel lawaai aan de slaapkant want we wonen tegenover een supermarkt) en 's nachts ligt ze tot wij naar bed gaan in haar eigen bed en daarna bij ons niet tussen ons in maar aan mijn kant omdat haar bed mijn kant blokkeert
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:11:31 #202
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138247
Maarten heeft in het begin ook regelmatig (halve) nachten bij ons geslapen. En dan gewoon hoog tussen onze kussens en met slaapzakje aan (of had hij dat nog niet? weet het eik niet meer). En net zoals Kersjes, 100.000 keer controleren of Maarten het nog wel deed...
En hij heeft tot 6 maanden bij ons op de kamer geslapen, daarna nog een maandje in zijn wieg op zijn eigen kamer en toen in zijn ledikant. Sindsdien heeft hij 1 hele nacht bij ons geslapen en af en toe 's morgens nog tussen ons in. Dat is gewoon gezellig in het weekend
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74138284
Bijdeweg: ik heb in het dreumestopic gevraagd hoe dreumesouders het deden met de kerstboom. Ik voorzie
dat onze klimaap zich meteen op de ballen en lampjes stort en samen met boom om lazert. Zo'n bak met water is vast ook erg aantrekkelijk. Nav de reacties daar maar besloten om een klein boompje op de grote tafel te zetten.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:19:58 #204
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138330
O ja, wij zetten onze kerstboom ook alttijd op een tafeltje, tussen onze banken in. Dus de kleine man kan er dan ook niet bij, of hij moet op de bank zitten, maar ja, dan zitten wij er ook bij en zal hij hopelijk geen duik nemen in de kerstboom
pi_74138362
Maar trekt ie zich niet op aan dat tafeltje denk je?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:22:54 #206
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74138379
De banken staan in hoekopstelling dus met de punten tegen elkaar aan en het tafeltje staat er zeg maar achter. Dus hij komt er gewoon helemaal niet bij.
pi_74138385
ah kijk! dat is handig!
pi_74138408
Ik hoop gewoon tegen Seb te kunnen zeggen dat hij dat niet mag. Hij snapt dat nu ook al, als ik nee zeg dan kijkt hij me aan en doet het dat ook daadwerkelijk niet nu nog wel
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74138588
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid (en ook ivm de katten) hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.

Was wel erg lief: afgelopen kerst zag ik Linde maar bezig bij die boom. Dus ik kijken wat ze aan het doen was. was ze er te dicht langsgelopen en lagen er naalden op de grond. Die wilde ze terug in de boom hangen, maar dat lukte maar niet
pi_74138594
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:24 schreef Estrys het volgende:
Ik hoop gewoon tegen Seb te kunnen zeggen dat hij dat niet mag. Hij snapt dat nu ook al, als ik nee zeg dan kijkt hij me aan en doet het dat ook daadwerkelijk niet nu nog wel
Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruipt
pi_74138619
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..

niks tegen jou hoor, Lotte slaapt ook nog steeds in ons bed
Ruben begint zijn nacht in ons bed, aan mijn borst. Als ik nog naar beneden ga dan wil ik hem in zijn eigen bed hebben. Hij kan inmiddels zo maar van het bed rollen. Áls hij dan doorslaapt blijft hij in zijn eigen bed tot hij weer wakker wordt, dan nemik hem in mijn bed om te voeden, meestal val ik weer in slaap en hij ook, soms legt Mike hem terug maar meestal niet omdat we liever met kind in bed slapen dan niet slapen omdat hij niet in zijn eigen bed wil. Ik heb nu maar geopperd dat we gaan zoeken naar een bedjevoor naast mijn bed.Dat Ruben bij ons wil slapen is niet zo'n probleem maar dat we lichter slapen omdat hij in ons bed ligt wel.

Emma heeft ook nog regelmatig bij ons in bed geslapen, maar meer omdat ik te slaperig was om haar terug te brengen na een voeding.

Zoals Elin het doet is fijn

We zijn er over aan het denken om een bedje naast ons bed te zetten dan kan Ruben wel gewoon bij ons slapen maar hebben wij wel alle ruimte die we denken nodig te hebben

gisteravond is hij nog een uurtje wakker geweest en was daarna zomoe dat hijin zijn eigen bed heeft geslapen tot 4.15. Dat is op zich best aardig, als hij nou ook nog op een schappelijke tijd gaat slapen 'savonds.

Misschien komt hij straks wat beterin een ritme omdat we dan elke dag op tijd er uit moeten om Emma weg te brengen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74138687
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid (en ook ivm de katten) hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.

Was wel erg lief: afgelopen kerst zag ik Linde maar bezig bij die boom. Dus ik kijken wat ze aan het doen was. was ze er te dicht langsgelopen en lagen er naalden op de grond. Die wilde ze terug in de boom hangen, maar dat lukte maar niet
pi_74138740
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:16 schreef bodpa09 het volgende:
Bijdeweg: ik heb in het dreumestopic gevraagd hoe dreumesouders het deden met de kerstboom. Ik voorzie
dat onze klimaap zich meteen op de ballen en lampjes stort en samen met boom om lazert. Zo'n bak met water is vast ook erg aantrekkelijk. Nav de reacties daar maar besloten om een klein boompje op de grote tafel te zetten.
Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
pi_74138767
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nou hier niet hoor, hoe harder ik nee zeg hoe harder ze op t object afkruipt
Dat.

En bij anderen niet hoor. Daar luistert ie keurig.
pi_74138808
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:

[..]

Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
[ afbeelding ]
Oeh, da's ook een goede truc, Jelief!
pi_74138825
Iedereen trouwens bedankt voor de lieve reacties! We moeten inderdaad nu 2 weken wachten tot de echo en in die weken gebeurt er niks. Het viel vooral zo tegen omdat de cb-arts en huisarts zeiden dat we het gewoon voor de zekerheid even na moesten laten kijken. De kinderarts was er echter toch niet helemaal gerust op omdat ze niet kon zien of het gaatje dicht was (je kunt het niet zien omdat het zo diep is). Omdat er geen spoed bij is (ze "doet" het al 6 weken met dat gaatje) kon de echo niet meteen dezelfde dag, maar moeten we dus 2 weken wachten. Gelukkig kon de uitslag wel op dezelfde dag en hoeven we daar dus niet ook weer een week op te wachten. En nu maar gewoon heel hard duimen dat er niks aan de hand is en dat het gaatje gewoon dicht is en dus eigenljk stiekem alleen een kuiltje is.

Vanmiddag gaan we trouwens naar de osteopaat. Hoop maar dat de afspraak gewoon door kan gaan ondanks dat we nog op de echo wachten. Esmee blijft namelijk zo onrustig. Hoe zit dat mEt de andere mini-babies? Esmee is eigenlijk bijna nooit rustig. Altijd gespannen met van die witte, dichtgeknepen knuistjes. Zelfs in haar slaap blijft ze continue onrustig kreunen en kermen. Ze is eigenlijk of onrustig aan het slapen of aan het huilen. Als ze wakker is, is ze ook steeds zo pieperig. Misschien dat ze hooguit een kwartiertje ontspannen wakker is overdag.
pi_74138833
Ik wil even iemand heeeel erg bedanken, ik weet alleen niet meer wie
Iemand gaf hier ooit de tip om kindjes met krampjes op schoot te nemen en de beentjes omhoog te doen door ze vast te houden in de knieholte. Ik herinnerde me die tip vannacht toen Driekus zo'n last had van zijn buikje en het hielp enorm goed Dus bedankt tipgever, je hebt een groot deel van mijn nachtrust gered!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74138857
Volgens mij was dat Kersjes Die heeft mij ook de tip gegeven op de draagdoekmeeting!
pi_74138872
Sterktemet wachten Stiemie. Dat ze zo gespannen is geeft wel aan dat er ergens iets niet lekker zit, dat hoort niet zeg maar. Ik hoop dat de osteopaat wat ruimte kan maken in haar lijfje!
pi_74138894
Wat een schrik he, Stiemie. Ik duim met je mee dat alles in orde is.

Zei de kinderarts verder nog iets over dat ze zo gespannen en onrustig is?
pi_74138916
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Linda2205 het volgende:
Waar slaapt Ruben dan Jelief? Bij jullie in bed of zet je door met zn eigen bedje? En hoe was dat bij Emma? Vraag me namelijk al een tijdje af of zoiets aan de ouders ligt of aan het kind..

niks tegen jou hoor, Lotte slaapt ook nog steeds in ons bed
wat zouden de ouders dan verkeerd doen volgens jou?
Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
pi_74138971
Stiemie Driekus is juist heel vaak wel heel rustig. Hij slaapt bijvoorbeeld met knuistjes open en armpjes ontspannen naar achteren. En hij kan ook heel rustig op de bank of in de box naar iets gaan liggen kijken. Onrustig gedrag kennen we ook, maar dan bij krampjes of eten dat niet snel genoeg komt, dan gaat dat koppie wild op en neer en slaat meneer naar de fles of naar het tepelhoedje.
Vervelend zeg dat Esmee dat niet doet, hopelijk weet de osteopaat een oplossing. En ik snap helemaal dat je je zorgen maakt over die echo, hopelijk valt het mee. Wat ik dan altijd een positief puntje vind is dat de arts er geen spoed van maakt, dat doet ie als het goed is alleen als hij denkt dat het ook wel meevalt.

We hebben Driekus sinds gisteren over naar de tweede maat luiers en nog geen lekkages gehad, dus het lijkt er inderdaad op dat de oude luiers gewoon te klein waren. Wat je hier al niet allemaal leert...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74139563
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wat zouden de ouders dan verkeerd doen volgens jou?
Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.

helder idee, misschien moet ik hem aan het begin van de avond maar gewoon beneden laten slapen, zo kunnen we hem in de gaten houden én nog iets anders doen dan alleen tv kijken in bed. Nu alleen nog een plekje verzinnen, de bank is niet zo handig.
pi_74139747
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:38 schreef Stiemie het volgende:
Wij hadden hier gewoon elk jaar een kerstboom. Er zijn in huis gewoon dingen waar Linde af moet blijven en de kerstboom hoorde daar ook bij . Voor de zekerheid hebben we wel onbreekbare versiering voor in de boom en we zorgen dat ie heel goed vaststaat en dus niet snel om kan vallen, dat scheelde wel.
Dat dus
wij hebben wel breekbare ballen maar die hangen hoger in de boom.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74139763
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:29 schreef Jelief het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ouders iets verkeerd doen. Dat Ruben beter bij ons slaapt dan in zijn eigen bed, komt omdat we hem bij ons laten slapen. Niets mis mee imo. Maar dat hij steeds weer wakker wordt als hij net in zijn eigen bedje ligt terwijl hij echt diep in slaap leek dat snap ik niet, en dat lijkt mij ook niet iets wat door ons gedrag komt aangezien hij later op de avond/nacht wél in zijn eigen bed blijft slapen.

helder idee, misschien moet ik hem aan het begin van de avond maar gewoon beneden laten slapen, zo kunnen we hem in de gaten houden én nog iets anders doen dan alleen tv kijken in bed. Nu alleen nog een plekje verzinnen, de bank is niet zo handig.
ik snap jou wel ik snap linda niet
Elin heeft t zelfde, ze vindt het fijner om bij ons te liggen en dat is logisch, bij ons heeft ze geborgenheid, warmte en mijn hartslag (en direct toegang tot de borst ) en in r bed ligt ze maar alleen.. als ik mocht kiezen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')