abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74139791
Breekbare ballen hoog in de boom jah Anders kotm je kind ineens aanlopen met een hap uit een kertsbal: Oh lekker appel
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74139852
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
Amber heeft ook heel sporadisch bij ons in bed gelegen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74139918
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:47 schreef Jelief het volgende:

[..]

Bij Emma, toen 14 maanden, ik denk dat we het dit jaar ook zo doen, dan maar even geen box.
[ afbeelding ]
Dat is wel een goede oplossing!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_74139948
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Persoonlijk moet ik er niet aan denken om Tess elke nacht in mijn bed te hebben.
De eerste paar weken lag ze heel af en toe in ons bed omdat ze niet in slaap kon komen maar als ze bij ons lag sliep ze wel. Tot ze in het zh gelegen heeft sliep ze ook bij ons op de kamer maar eenmaal uit het zh is ze verkast naar haar eigen kamer..
kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
pi_74139974
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

kan ik begrijpen
Ik merk alleen dat ze liever bij ons ligt en ik vind dat prima en ook fijn, dus dan mag dat
ieder zijn ding toch
Daarnaast is ons bed ook klein.. 1.40 breed..
Amber ligt heeeeel osms in bed bij ons, als ze ziek is of eng gedroomd heeft.. maar dat is maar voor even.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74140029
juhp
Och er zijn zoveel verschillende manieren Ik ben bijv langvoedster(in de maak) een ontzettende draagmoe en rapley, maar snap nu ook wel dat sommige moeders daar niets voor voelen
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:32 #232
5428 crew  miss_sly
pi_74140100
Stiemie, naar hoor dat je 2 weken moet wachten. Laten we hopen dat de kia die echo alleen voor de zekerheid laat doen en dan blijkt dat er gelukkig helemaal niets aan de hand is

Over dat gespannen zijn heb ik toevallig gisteren nog gevraagd op het CB. Senna heeft namelijk ook vaak nog steeds haar handjes dicht en ze heeft heel vaak haar beentjes gestrekt. Toch lijkt ze dan, in tegenstelling tot Esmee, niet echt gespannen ofzo, alleen oogt dat zo (volgen jullie het nog?). De CB-arts heeft haar nog eens goed bekeken en zei: ik zie gewoon een ontspannen, tevreden baby. Dat strekken en die gebalde knuistjes zeggen niet per definitie iets over het niet ontspannen zijn van een baby.

Nu is het duidelijk dat Esmee nog niet helemaal lekker in haar velletje zit, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat alleen aan die lichaamstaal je ook niet alles kunt opmaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:51:45 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74140105
max slaapt al bijna 4 jaar in mijn bed met tijden dat ie ineens in zn eigen bed wil. ik vind het heeeerlijk lig toch al zo alleen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 09:54:50 #234
5428 crew  miss_sly
pi_74140185
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

kan ik begrijpen
Ik vind het ook fijn, maar doe het niet altijd.
Ik voed haar nog steeds in slaap op ons bed rond 19 uur. Daarna blijft ze daar liggen, tussen kussen enzo uiteraard, tot wij naar bed gaan. Dan leg ik haar over in haar wiegje, en dat doet ze prima. Maar soms zit ik op de bank binnen en dan denk ik aan dat kleine meisje in de slaapkamer en dan mis ik haar en zou ik er zo bij willen gaan liggen En als ze 's nachts eens niet terug wil na een voeding, vind ik het eigenlijk heel fijn om haar bij me te nemen, ook al slaap ik dan zelf lichter en slechter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74140205
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:51 schreef pinquit het volgende:
max slaapt al bijna 4 jaar in mijn bed met tijden dat ie ineens in zn eigen bed wil. ik vind het heeeerlijk lig toch al zo alleen.
Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaap
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:16:06 #236
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74140775
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
Ik heb dat ook hoor.... Lennon slaapt echt sporadisch bij ons in bed, volgens mij maar 2x gebeurd toen hij wat ziekjes was. Hij wil het ook niet echt, wordt erg druk/onrustig. Hij slaapt ook heel goed in zn eigen bed. Tegenwoordig van half 8 tot ong. 8 uur de volgende morgen als ik niet moet werken, al word hij af en toe nog wel 1x wakker en wil dan wat drinken. Verder slaapt hij overdag ook nog heel veel, smorgens van kwart over 9 tot kwart over 11 en 's middags vaak van half 2 tot half 5. Bij mn ouders slaapt hij nog meer op kdv minder.... dan is hij 's avonds ook wat jengelig. Hij is nu trouwens druk met het ontdekken van het kruipen, zo lief om te zien. Hij komt iets vooruit en glijdt dan weer uit.

Mila, wat kun je goed staan

Stiemie, toch wel schrikken zeg. Succes met de echo en hopelijk is het niets.
Make love, not war ☮
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:33:19 #237
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74141287
Effe opscheppen: L is voor het eerst bij de CB-arts geweest en goedgekeurd. Duidelijk moge wezen dat zijn 2e naam 'de Eeuwige Honger' niet voor niets is. Van zijn laagste gewicht af is ie 1,7kg aangekomen. Hij is nu 4 weken en weegt nu 5,3kg bij 57 cm.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:34:44 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74141325
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:55 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik kan er ook echt van genieten hoor, behalve als ze met haar hoofd tegen mn neus ramt in r slaap
ik heb tegenwoordig een kussentje tussen ons in liggen, die voeten in mn maag vond k ook niet zo prettig meer
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:35:21 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74141344
wow, netjes L!!! doe je goed rocka
pi_74141518
Stiemie, fijn dat jullie dezelfde dag uitslag krijgen van de echo. Hopelijk is het idd gewoon een kuiltje.
Succes bij de osteopaat, wie weet dat die wat voor jullie kan doen.
Fake it till you make it...
pi_74141582
Rock, gaat lekker!

Bij ons in bed slapen doen we eigenlijk bijna nooit. Ieder zn ding, maar mijn ding is het niet .
Overigens wel weer een fatsoenlijke nacht gehad, ze kwam 1 keer, heel netjes en ik voel me weer wat uitgeruster!
Fake it till you make it...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:44:18 #242
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74141603
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 07:10 schreef bodpa09 het volgende:
Ik durf hem ook niet bij ons in bed te laten liggen hoor. Hij mag 's morgens soms een uurtje, maar een hele nacht vind ik bloedeng.

@GWS: FOTO!!!!
Ik wil wel, maar zodra Annicka de camera ziet, wil ze dat ding onderzoeken en is de foto verpest...

Hier zijn we trouwens te lui om een kerstboom op te zetten. We hebben er wel eentje, maar die is de afgelopen twee jaar niet uit de doos geweest. (Het is een nepperd. )

Losstaan gebeurt hier vaak per ongeluk. Dan heeft ze een speeltje in haar handen terwijl ze staat en zich aan de tafel vasthoudt. Dan is ze soms zo bezig met het speeltje dat ze vergeet dat ze nog niet los kan staan, pakt het speeltje met twee handen, staat één seconde los en ploft dan op haar kont neer, terwijl ze rustig door blijft spelen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74141822
Rocka, 1,7 kilo vanaf zijn laagste gewicht! Dat is lekker...Driekus zijn laagste bekend gewicht was 3600 en de laatste keer was ie 4015 geloof ik...dat is dus wel 400 hele grammen, 1/4 van jouw Eeuwige Honger.
Wij hebben geen kerstboomdillema, want onze konijnen vinden die al veel te leuk, dus die zetten we hier niet neer. En Driekus heeft ook maar sporadisch bij ons in bed gelegen, we slapen er allebei slecht door. Komt doordat wij ook maar een bed van 140 cm hebben, denk ik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74142024
wow L, datd oe je lekker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74142784
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wat zouden de ouders dan verkeerd doen volgens jou?
Niet laten huilen? Borstvoedingskindjes hebben sowieso meer oeite met doorslapen en dan FV kindjes, dit omdat bv nu eenmaal minder 'vult' / licht verteerbaar is.
Als je kijkt op het dragen en voedenforum (langvoedsters) dan slapen de kindjes daar amper door, het is meer eenuitzondering dat ze wel doorslapen)
Nee, het ging me niet om het doorslapen, het ging om het niet in het eigen bedje slapen. Soms denk ik dat ik te makkelijk ben door d'r maar bij me te nemen omdat ik wil slapen en dus geen zin heb in gehuil. Daarom de vraag, ligt het aan de ouders of aan de kindjes, als ze niet in hun eigen bed willen slapen
Lotte!
Noah!
pi_74143408
Graeme heeft denk ik maar 1 of 2 keer bij ons in bed geslapen, toen hij net geboren was. Daarna een tijdje in het wiegje naast ons bed, maar al vrij snel op zijn eigen kamer. Ik slaap dan ook veel rustiger. Heb toch de babyfoon zowat naast mijn oor liggen, dus ik hoor het gelijk als er wat is. Vind het wel fijn om onze slaapkamer gewoon voor onszelf te hebben zeg maar... Ik vraag me ook altijd af hoe je dat dan eigenlijk doet met je seksleven als je baby zo lang naast je slaapt
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74143462
Volgens mij, kort door de bocht, willen alle kleine kindjes wel bij hun ouders slapen, maar willen de ouders het wel of niet. Dus dan "ligt het aan de ouders." Maar als je het zo noemt, klinkt het als iets slechts. Het kan ook juist iets zijn waar je voor kiest.

Kobus ligt vaak bij mij, na de voeding van 5.00. Dan neem ik hem op mijn borst, ik heb een rugleuning en dus zit ik iets overeind en dan slapen we samen nog een uurtje of 2.
Als hij zonder mopperen doorslaapt laat ik hem liggen. Maar vaak heeft hij zo'n eenzaam huiltje dan.

Over bijvoeding, ik las gister in het boek 'Eten voor de kleintjes' als tip om groenten ed niet te pureren met een staafmixer maar te prakken met een vork of door een roerzeef (?) te doen. Dit omdat je er met een staafmixer lucht doorslaat waardoor kindjes weer krampjes kunnen krijgen.
Maar daar heb ik verder geen ervaring mee, dus ik weet niet of het waar is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74143478
Stiemie, wat een rotbericht! Heb nog aan je gedacht bij het cb afgelopen maandag. Net zoals bij Lente, ging ik ervan uit dat het bij Esmee ook wel goed zou zitten. Hopelijk krijg je over twee weken alsnog goed nieuws. Wat Mef ook al zei: ze zetten er geen haast achter. Da's al positief.

Wij zijn maandag dus voor het eerst bij het cb geweest. Helemaal goedgekeurd. 't Dametje ligt voor op groei en weegt nu 4525 gram. Dus bijna een kilo gegroeid al!

D'r heupjes lijken op het eerste gezicht ook in orde gelukkig. Maar voor de zekerheid laten we tch nog een echo maken. Zowel m'n moeder als ik hebben heupdysplasie, vandaar.

En het gaatje tussen Lentes billen kan ook geen kwaad. Het is dan ook niet echt een gaatje, meer een ondiep putje.

D'r pukkeltjes zijn toch gewoon acne. Maar daarnaast is d'r gezichtje ook nog erg droog, dus daar smeer ik nu wat vaseline op. 't Is nog steeds geen gezicht, maar ze heeft er geen last van gelukkig.

Vraagje: vanaf welke leeftijd leggen jullie je kindjes in de box? Lente heeft nl eigenlijk nog nooit in de box gelegen. Na het voeden knuffelen en spelen we nog even, dan gaat ze weer d'r wiegje in dan slaapt ze eigenlijk meteen. Ik heb ook het idee dat ze de box niet zo fijn vindt. Volgens mij voelt ze zich wat verloren omdat ie zo ruim is.

Maar sinds een paar dagen is ze vooral 's ochtends tussen twee voedingen in bijna de hele tijd wakker. Dan ligt ze lief te lachen en te kijken in d'r wiegje. Zelf wil ik dan ff douchen en ontbijten, maar ik heb liever niet dat ze dan de hele tijd wakker in d'r bedje ligt. Het bedje is om in te slapen.

Wil dus vanmiddag ff de stad in voor een leuke mobile voor boven de box. Morgenochtend 'ns kijken wat ze ervan vindt.
pi_74143597
Tess lag al redelijk snel in de box.
Geen idee hoe oud ze precies was.
ze was 3 dagen toen ze er al in lag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74143615
Maar in veel landen slapen de kinderen gewoon in dezelfde kamer als de ouders, omdat dat in die cultuur wel normaal is of als er geen geld is voor een groot huis bv.
Vaak zijn daar heul veul kindjes!

En ik vind het heerlijk om Ko te horen kletsen enzo. Vaak is dat maar 5 minuutjes en dan slaapt hij weer. En aan de geluidjes van mijn liefje ben ik ook gewend.

Ach, het is inderdaad per persoon verschillend. Alleen maar goed toch? Een beetje diversiteit in de wereld.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')