V. weet wel hoe dat moet. Moet ik hem langssturen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:19 schreef bleiblei het volgende:
Iemand enig idee hoe je schaaft?
Ik snap geen hol van dat gereedschap.
Is toch minder eenvoudig en logisch als ik dacht.
verkapte tvp
Bij Jan Stallen ( www.jan-stallen.com )quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:06 schreef Barbie het volgende:
Oe SQ, waar doe je dat glas-in-loodselen? Dat was een cursus toch?
De deuren van junami gaat Jan zelf doen, die zijn me te teer en kostbaar en laat ik liever aan een doorgewinterde pro over. Maar aan de eetkamerzijde van de en suite komen vitrines voor het glaswerk en die ga ik wel zelf maken. En de bovenlichtjes, en ik wil ook de bovenste paneeltjes van onze paneeldeuren doen, en ik wil nog een tussendeur in de hal, en en en....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:11 schreef Oblivion het volgende:
Wat leuk! You go girl!!
![]()
Ziet er echt prachtig uit dat raam!
Ga je dan ook je deuren doen van je en suit?
mja, dan toch maar selectief ophangenquote:
wat is een knipextang?quote:Op zondag 8 november 2009 00:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mja, dan toch maar selectief ophangenDe rest frotten we wel in lades, als het spul dat je vaak snel nodig hebt er maar hangt (schroevendraaiers, hamer, waterpas, rolmaat, steeksleutels en knipextangen)
quote:Op zondag 8 november 2009 00:12 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
wat is een knipextang?
Ik moet echt een handige vriend krijgen die dat soort dingen gaat weten volgens mij. Want anders komt het hier niet goed
Whahaha ow okequote:Op zondag 8 november 2009 00:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Knipex is gewoon een merk... die hebben allerlei tangen
En als je eenmaal echt aan het klussen gaat komt dat vanzelf... ik heb mijn hele single leven geteerd op een hamertje tik hamer, een kwartjestang en een schroevendraaier
Jaloers isquote:Op donderdag 12 november 2009 15:43 schreef bleiblei het volgende:
Verders hebben we de schuur aangepakt, alle gereedschap netjes opgehangen,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een freestafel gebouwd voor de bovenfrees.
[ afbeelding ]
Ik moet alleen nog iets verzinnen als geleider van de werkstukken.
quote:Op donderdag 12 november 2009 23:32 schreef Pollewoppie het volgende:
dat schakelmateriaal![]()
helaas ook wel pokkeduur
De kolonel geeft leidingquote:Op zondag 29 november 2009 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
Kick
Het vlot lekker allemaalDit weekend zijn bb en mijn vader bezig geweest de massief eiken vloer te leggen
BB had vorige week de ondervloer van OSB-platen al gelegd, een zware klus. En ik moest aan de zijlijn toekijken, mexicaanse griep ftw
Ploatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zwarte streepje vooraan is de rail voor de schuifdeuren van de ensuite.
De skilder is bijna klaar, en het huis is er zooo van opgeknapt. Weg met het doffe vergeelde beige, hoogglans wit ftw!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ter vergelijking, zo was het dus eerst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgenavond gaan vader en bb een begin maken met het leggen van de eetkamerhelft, dan kunnen we het samen hopelijk in de avonduren afmaken (onder voorbehoud van de griep)
De vloer is zooooooooo mooi he
Van een ouderwetsche houtzagerijquote:Op maandag 7 december 2009 10:12 schreef Beijtje het volgende:
Mooi! Waar heb je die vloer vandaan als ik vragen mag?
Wij hebben ook katten en dronken avonturenquote:Op maandag 14 december 2009 13:47 schreef heartwork het volgende:
Wat heeft bleiblei toch een lekker bekkie zo he
Maar wordt je vloer prachtig zeg.
Wij gaan er volgende week aan beginnen, maar wordt bij ons toch lak. (ivm katten en mijn dronken avonturen )
Je huis ziet er super gezellig uit! Laat die kerst maar komen![]()
En dat zeg je nu! Net nu de verf besteld is;)quote:Op maandag 14 december 2009 13:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wij hebben ook katten en dronken avonturen.
![]()
![]()
Volgens de verpakking van de hardwax zou de vloer er tegen beschermd moeten zijn.
Enige nadeel van hardwax tov. lak is dat je het elk jaar even bij moet werken.
ja, zeker als je verkeerd mikt met je gebruikte koffiepadsquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:09 schreef Oblivion het volgende:
![]()
Mooie oplossing, want die muren kunnen smerig worden...
Ik zeg niks...quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, zeker als je verkeerd mikt met je gebruikte koffiepads![]()
Wat een aparte baard heeft hij tochquote:Op maandag 14 december 2009 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
bleiblei oliet de tweede helft
[ afbeelding ]
Ja hij wil niet meer met z'n bakkes herkenbaar onlinequote:Op dinsdag 15 december 2009 17:04 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wat een aparte baard heeft hij toch![]()
Wordt een mooi project, ziet er goed uit!
in het echt valt het wel mee hoorquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:36 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind dat plexi bakje wel serieus fugly trouwens.
Krijgt het zo een kantoorlook van. Maar tis wel handig.
WC of badkamerquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:44 schreef Stormqueen het volgende:
Een paar maanden geleden werden we verliefd, en vandaag konden we onze liefde eindelijk in de armen sluiten!
[ afbeelding ]
Morgen, bij daglicht, gaan we even kijken wat de beste plek is om 'm op te hangen.
Als het maar op oog hoogte is...quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:44 schreef Stormqueen het volgende:
Een paar maanden geleden werden we verliefd, en vandaag konden we onze liefde eindelijk in de armen sluiten!
[ afbeelding ]
Morgen, bij daglicht, gaan we even kijken wat de beste plek is om 'm op te hangen.
het is kunst, geen IKEA-artquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:10 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als het maar op oog hoogte is...![]()
Leuk ding!
Wat staat er precies op?
ik zie een weiland in de ochtendnevel, waar je een houtwal ziet staan waar net een straal zonlicht overheen valt. Maar op zo'n foto komt dat helemaal niet overquote:
gewoon wat galeries binnen stappen en kijken wat ze hebbenquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:31 schreef Beijtje het volgende:
Dat schilderij dat jullie nu hebben is mooi! Past mooi boven die bank hoor, qua kleur! Het schilderij doet mij weer denken aan de wadden... Maar die flatgebouwen vind ik weer minder...
Hoe zijn jullie op deze schilders gekomen? Lijkt me zo lastig om op ideeën te komen en te kiezen als je een schilderij gaat aanschaffen (wil ik ook graag doen zodra ik het geld er voor heb)...
ik woon in het centrum van Eindhoven in een halve kanswijk... zo prachtig is Eindhoven ook helemaal nietquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:29 schreef Oblivion het volgende:
Woon je in een prachtige omgeving, hang je een schilderij op van een flat gebouw...
Je bent gek...quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, daarom, tis wat afwisseling
ik vind het intrigerende schilderijen. het is wel een oerhollandsch beeld ondertussen. het heeft wat. en dat is leukquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Je bent gek...![]()
Maar als je het mooi vindt...
Oer-Hollands?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ik vind het intrigerende schilderijen. het is wel een oerhollandsch beeld ondertussen. het heeft wat. en dat is leuk
Schilderijen kopen moet geen kwestie van kiezen zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:17 schreef Oblivion het volgende:
Nee, het zou wel kunnen, maar dan moet het ook strak zijn ingericht en dat kan ook heel mooi zijn...![]()
Die eerste schilder vind ik erg mooie dingen maken.
Vind schilderen uitkiezen sowieso moeilijk.
Ik heb vaak als ik een galerie binnen loop, ik zo weer omdraai.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Schilderijen kopen moet geen kwestie van kiezen zijn.
Het is meer een kwestie van een werk zien en daar verliefd op worden.
Maar dan moet je em wel in het echt kijken, in het echt komt kunst heel anders over dan van een plaatje.
Eigenlijk is zelfs de omgeving flink van invloed of een werk eeneffect of een
effect heeft.
Al maakt het natuurlijk bij zaken als Posters en doeken van de action/ikea/leen bakker minder uit dan bij een one of a kind ding. Die one of a kind dingen pleur je doorgaans niet zo ff in de kliko omdat het niet past in het totaalbeeld of bij je smaak.
Tnxquote:Op maandag 21 december 2009 09:39 schreef Susanne81 het volgende:
Haha, wat een geweldige sneeuwman! Vooral dat 'haar'!
mijn vader is het geloof ik met je eensquote:
quote:Op woensdag 23 december 2009 22:18 schreef bernies het volgende:
Ik ben op slag verliefd geworden op de binnenkant van de spoelbakde tegeltjes...mooi!
Beter kijken.quote:
Verrek, ik heb 'm nu ook gespot. Een blauwequote:Op donderdag 24 december 2009 08:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Beter kijken.![]()
![]()
Ik vind de deuren uit de OP heel mooi en de details, dat Berker 1930 spul.
De horizontale balk gaat niet doorhangen? Of bevestig jij die nog aan het plafond?quote:Op zondag 27 december 2009 18:40 schreef bleiblei het volgende:
Zo! Stap 1 van de ensuite staat recht op![]()
[ afbeelding ]
De bedoeling is dat we aan deze balken de gehele ensuite gaan "hangen".
In de balken heb ik ook al plek gemaakt voor de leggers waar de planken van de kast op komen.
En de deuren zijn natuurlijk ook in vol ornaat op de foto terug te vinden.
Het glas in lood is gerestaureerd en zit weer perfect in de deuren. Nu moeten we alleen nog nieuwe wielen zien te vinden. De wielen die er in zitten zijn een beetje vastgeroest. Maar das een mooie klus voor SQ komende week.
Oké danquote:Op zondag 27 december 2009 19:42 schreef bleiblei het volgende:
Er komen nog balkjes (van 4 bij 4cm) tussen vloer & plafond die die balk ondersteunen op de punten waar de kast eindigt en de doorgang begint.
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:15 schreef WRH het volgende:
ben erg benieuwd naar de en suite deuren.
En zo zijn het maandenlang gewoon wat ideeen, schetsen en wat dingen die je hebt gekocht en zo staat er opeens een basis voor je en suite..quote:Op zondag 27 december 2009 18:40 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
In de balken heb ik ook al plek gemaakt voor de leggers waar de planken van de kast op komen.
Het glas in lood is gerestaureerd en zit weer perfect in de deuren. Nu moeten we alleen nog nieuwe wielen zien te vinden. De wielen die er in zitten zijn een beetje vastgeroest. Maar das een mooie klus voor SQ komende week.
jahoor, als we maar wel lekker veel foto's zienquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
tnx voor alle compliments
De progressie zal traag zijn hoor, hopelijk hebben jullie geduld
En nu veel lakjesquote:Op zondag 27 december 2009 18:40 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:08 schreef bleiblei het volgende:
Shit, betrapt.
Maareh, het gaat prima! Ben per 1 januari geswitched van functie en ben nu projectleider.
Ik ben (hopelijk) vanaf maart verantwoordelijk voor alle changes op het financiele SAP landschap, dus dat gaat carrieretechnisch best goed(Alleen het waarmaken van alle afspraken... Dat beangstigd me een beetje). Het huis gaat idd den goeie kant op! Nog wel veel werk aan hoor. Maar daar kies je voor, met een koophuis
.
Hoe gaat het bij jouw bouwproject? Helemaal klaar of nog steeds een to do lijstje van wat er moet gebeuren?
En heb je @ work een project (waar?) of zit je ff op de bank?
Oh alleen dat stukje. God, geweldig he, maatwerkquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:40 schreef bleiblei het volgende:
Nou, ik werk bij een grote verzekeraar dus die draaien geen IS-U.
Maarrrr ik doe alleen het CD stuk (is een laagje op FI-CA) + alle maatwerkoplossingen die er omheen gebouwd zijn.
oh, geen maatwerk in de SAP omgeving zelf? Oke, dat had ik niet door. Leuk, heb je ook gekut met interfacing dus (tenzij goed uitgewerkt)quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:19 schreef bleiblei het volgende:
Ja dat klopt, dat stukje.
Met maatwerk bedoelde ik eigenlijk wat .Net applicaties en wat third party software.
Wij ook dus waarom ik het ooit besteld hebquote:Op maandag 15 februari 2010 21:00 schreef bleiblei het volgende:
Ligt een beetje stil.
Maar komt ook een beetje door het weer. Binnen gaan zagen geeft zo een zooi en buiten is een beetje erg koud. Kortom, we moeten ff wat beter weer in NL krijgen.
Maar SQ zal morgen wel een update foto posten! Er staat alleen niet zo veel verandering op dus.
Enne dank je voor het melden TM! We hebben hier alleen alles draadloos, het is dus niet echt bruikbaar voor ons.
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wij ook dus waarom ik het ooit besteld heb
Ik hoop voor jullie op een snelle intreding van het voorjaar (okee okee, ook voor mezelf, ik geef het toe).
hadquote:Op maandag 15 februari 2010 23:23 schreef BBQ-kip het volgende:
He? Jij had toch weer een baan?
Hoop ook dat het snel lente wordt, dan kan er weer wat geverfd worden
Da's niet van 1 weekend hoor, ik ben gewoon te lam om ze terug te brengen steedsquote:Op zondag 21 februari 2010 14:04 schreef Ml-etje het volgende:
Die kratjes
Je hebt ook hele leuke dingen voor aan de muur zag ik, Senesta heeft er
Verder kan ik je niet helpen
Daar ging ik ook niet van uitquote:Op zondag 21 februari 2010 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's niet van 1 weekend hoor, ik ben gewoon te lam om ze terug te brengen steeds![]()
Volgens mij is het een American Curl of Scottish Fold. Die hebben altijd van die grappige oortjes.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:04 schreef Beijtje het volgende:
Hoeveel katten hebben jullie? En is het een speciaal ras? Ze hebben van die leuke oortjes! Dat is het eerste wat ik doe als de verf bij mij droog is (oja en ik een plee heb): weer een kat uit het asiel halen!
Cat from hellquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:25 schreef Stormqueen het volgende:
even voor de duidelijkheid, dit zijn onze nazen:
[ afbeelding ]
die dus nog geen paal hebben
britjes? omg.. die grijze (L)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:25 schreef Stormqueen het volgende:
even voor de duidelijkheid, dit zijn onze nazen:
[ afbeelding ]
die dus nog geen paal hebben
lief he!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:23 schreef heartwork het volgende:
[..]
britjes? omg.. die grijze (L)
Maar eh.. je verbouwing? hoe staat het daarmee?
dat spinrag klinkt wel bekend jaquote:Op woensdag 24 februari 2010 09:18 schreef WRH het volgende:
wat een snoepies.
trekken ze het nog allemaal, de verbouwing?
Balou hier is geregeld verkouden geweest door het stof en de kou en werd ook helemaal stilletjes van het telkens in een andere kleine ruimte opgesloten zitten.
hebben 'm wel zo veel mogelijk telkens weer los laten lopen, elke avond spullen opruimen zodat hij toch overal kon komen, maar optimaal was het niet, kwam hij weer onder het gips en spinrag naar boven na een uurtje, volkomen chagrijnig.
Gaat goed zoquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
En een statusupdate!
[ afbeelding ]
Er komen nog 2 niveau's boven op de enkele paal, een plank en een hangmat. Gaat lekker!
Ik zou er een handeltje mee op gaan zetten als ik jou was, ziet er professioneel uit!quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
En een statusupdate!
[ afbeelding ]
Er komen nog 2 niveau's boven op de enkele paal, een plank en een hangmat. Gaat lekker!
Worden wel dure krabpalen danquote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik zou er een handeltje mee op gaan zetten als ik jou was, ziet er professioneel uit!![]()
ssshhh!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef bleiblei het volgende:
Heb je em daar op gelegd of ligt Eny daar vrijwillig.
We moeten vanmiddag maar eens het laatste stukje bouwen.
die kat hebben we er natuurlijk snel ingegooid en dan goed timen met de foto, maar da's dan ons geheimpjequote:Op zondag 21 maart 2010 18:44 schreef Ml-etje het volgende:
Wat ontzettend cool! Die kat ook
Gaaf johzelf gemaakt en dan ook nog eens prima op maat, dat is weer eens wat anders
quote:Op zondag 21 maart 2010 18:42 schreef Stormqueen het volgende:
The pole. Itz finished!
Door de krappe maatvoering staat het ding kneiterklem tussen plafond en vloer, dus we hoeven niet te borenEn een fijne bijkomstigheid is dat we nu noodgedwongen ook begonnen zijn met plinten (zie bodem)
[ afbeelding ]
Zo, en nu echt verder met de en suite
Wauw helemaal super!!!!quote:Op zondag 21 maart 2010 18:42 schreef Stormqueen het volgende:
The pole. Itz finished!
Door de krappe maatvoering staat het ding kneiterklem tussen plafond en vloer, dus we hoeven niet te borenEn een fijne bijkomstigheid is dat we nu noodgedwongen ook begonnen zijn met plinten (zie bodem)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 maart 2010 19:30 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Wauw helemaal super!!!!![]()
![]()
![]()
* DuchessX Juup aan het werk zet voor ook zo'n krabpaal![]()
Die is tof!!!quote:Op zondag 21 maart 2010 18:42 schreef Stormqueen het volgende:
The pole. Itz finished!
[ afbeelding ]
Grote boekenquote:Op maandag 5 april 2010 20:02 schreef Beijtje het volgende:
Mooi! Jullie zijn goed bezig! Wat komt er eigenlijk in het bovenste stuk dat nu nog open is?
Uiteindelijk wordt het hoogglans ral 9010, net als de kozijnen en de plinten jaquote:Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef Beijtje het volgende:
Leuk! En wordt allemaal geverfd neem ik aan?
quote:Op maandag 5 april 2010 22:16 schreef DonJames het volgende:
Wordt mooi!Ik wens jullie alleen heel veel succes met schilderen of met de rekening van de schilder. Ik ben ook een kast aan het maken (zo'n 4 keer kleiner dan die van jullie) met kraaldelen, en dat project heeft bij mij al de volgende bijnaam gekregen:
[ afbeelding ]
Ik denk ook altijd dat het maken het meeste werk is, maar achteraf blijkt het toch elke keer het schilderwerk te zijn. Misschien omdat ik een pietlut ben, maar met hoogglanslak zie je nou eenmaal elk gaatje, bobbeltje of stukje slecht geschuurd plamuur. Dus dat betekent 3x gronden, 2x plamuren, 2x aflakken en dus 5x schuren..quote:Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is dit project ook.
Het meeste vrees ik het maken van de panelen dadelijk. Dat worden er erg veel in erg veel verschillende maten en met vreemde hoeken. Maar goed, zo ver zijn we nog lang niet.
Qua schilderen, ik ben benieuwd naar die rekening ja. We durven het zelf niet echt aan omdat we allebei niet echt sterren zijn in precies en heel netjes schilderen (bij mij is het een slag of 20 erger dan bij SQ).
haha nice one!quote:Op maandag 5 april 2010 22:16 schreef DonJames het volgende:
Wordt mooi!Ik wens jullie alleen heel veel succes met schilderen of met de rekening van de schilder. Ik ben ook een kast aan het maken (zo'n 4 keer kleiner dan die van jullie) met kraaldelen, en dat project heeft bij mij al de volgende bijnaam gekregen:
[ afbeelding ]
Uitfrezen uit 1 plaat vergt MDF. En dat vind ik niet zo mooi. Als het woord contramallen is geloof ik dat meteen, maar we gebruiken iig de ouderwetsche manierquote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik denk ook altijd dat het maken het meeste werk is, maar achteraf blijkt het toch elke keer het schilderwerk te zijn. Misschien omdat ik een pietlut ben, maar met hoogglanslak zie je nou eenmaal elk gaatje, bobbeltje of stukje slecht geschuurd plamuur. Dus dat betekent 3x gronden, 2x plamuren, 2x aflakken en dus 5x schuren..
Hoe ga je de panelen maken trouwens? Contramallen? Uitfrezen uit 1 plaat?
Hoi aegor!quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:32 schreef aegor102 het volgende:
Hallo,
Nieuw op het forum hier en zag jullie en suite, erg mooi wordt het, heb zelf ook een en suite gebouwd.
Ook met kraaldelen aan de achterkant en ouwe glas in lood schuifdeuren op rails.
Alleen heb ik de legplanken op keeplatten gemonteerd, geeft een leuk ouderwets aanzicht.
Natuurlijk blijf ik dit volgen tot het klaar is.
Haar nagels lukken anders aardig goedquote:Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Qua schilderen, ik ben benieuwd naar die rekening ja. We durven het zelf niet echt aan omdat we allebei niet echt sterren zijn in precies en heel netjes schilderen (bij mij is het een slag of 20 erger dan bij SQ).
de deuren komen oorspronkelijk uit het huis van junami, een fokker die destijds ook zijn huis aan het verbouwen was. Ze pasten bij hem niet meer en toen mochten wij ze kopen, maar omdat ze ruim 100 jaar oud zijn moesten ze wel gerenoveerd wordenquote:Op donderdag 8 april 2010 20:22 schreef Beijtje het volgende:
Wow!!!![]()
(Wat is eigenlijk de geschiedenis hierachter: zaten deze deuren er origineel in maar zijn die er door de vorige bewoners uitgehaald ofzo?)
Haha, kun je het niet alsnog ergens in een kier naar binnenschuiven?quote:Op donderdag 8 april 2010 20:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik wilde eigenlijk aan de binnenkant van de ensuite (de achterkant van de wanden) een voor ons passend gedicht schrijven, maar daar zijn we niet meer aan toe gekomen.
+ de boodschap "Wie dit leest is een eikel, want je sloopt onze geliefde ensuite die met bloed, zweet en tranen tot stand is gekomen".
Maar ook dat staat er niet op.
Ja, doe dat alsnog! Goede boodschap!!!quote:Op donderdag 8 april 2010 20:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik wilde eigenlijk aan de binnenkant van de ensuite (de achterkant van de wanden) een voor ons passend gedicht schrijven, maar daar zijn we niet meer aan toe gekomen.
+ de boodschap "Wie dit leest is een eikel, want je sloopt onze geliefde ensuite die met bloed, zweet en tranen tot stand is gekomen".
Maar ook dat staat er niet op.
Daar hangen al de deuren inquote:
Pics or it didn't happen!quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:01 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Daar hangen al de deuren inheb ze gezien! Zoooo mooi..
Nope, dat spul zit er nu een jaar of anderhalf op het raam en wat we over hadden toendertijd is ws. allang en breed in den kliko verdwenen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:33 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie toevallig een randje plakfolie over?
Nee neequote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:22 schreef Beijtje het volgende:
Mooi hoor! Het randje boven de deuren is nu dicht. Alleen nog maar verven dus?
(Ik heb plakfolie met streepjes over. Maar verzendkosten zijn denk ik net zo duur als nieuwe rol (5 euro bij Gamma))
Ah... Ik snap.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee nee.
Nog lang niet. We moeten nog aan beide kanten een kast bouwen.
Aan de woonkamerkant een boekenkast en aan de eetkamer een servieskast.
Dan pas wordt er geschilderd.
matig! Tijdens het mooie weer is de schuur onder handen genomen maar sindsdien ligt het een beetje stil... Valt toch tegen als je allebei fulltime werktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 07:10 schreef twentemeisje het volgende:
SQ, BB: hoe is het met jullie project?
En jij mag aan de babykamer!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:14 schreef twentemeisje het volgende:
Das toch ook hartstikke logisch SQ! Ik wacht gewoon nog ff tot jullie de smaak weer te pakken hebben.
44x66 balkjes aan elkaar gelijmd en dan schaven?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:13 schreef bleiblei het volgende:
De balkjes op de achtergrond zijn overigens voor de werkbank die ik aan het maken ben.
Staat eigenlijk wel onderaan de priolist, maar het is verrekte onhandig om mijn kolomboor/bankschroef whatever elke keer uit de schuur te halen en op de tuintafel te zetten.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:10 schreef Xiphos het volgende:
[..]
44x66 balkjes aan elkaar gelijmd en dan schaven?
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En jij mag aan de babykamer!![]()
Popel popelquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Zal vanavond wel eens plaatjes posten van de voltooide werkbank
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Zal vanavond wel eens plaatjes posten van de voltooide werkbank
Of in mijn kelderquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:38 schreef twentemeisje het volgende:
BB wat heb je dit strak georganiseerd. Kom maar niet in onze schuur kijken nu
.
Dacht al dat dat niet sq wasquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:32 schreef bleiblei het volgende:
Oeps, dat was ik.
Maar in ieder geval allemaal bedankt voor de complimenten.
heb je verwarming in de schuur? Zo niet, zou ik het niet daar laten liggen in de winter!quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is fijn joh! Alles gewoon zo tegen de muur.
Een middagje gedoe om het erop te krijgen maar dit is 1 van mijn betere klussen geweest.
Had hiervoor alles gewoon in van die gereedschapkisten zitten. Je ruimt het een keer op, maar de 1 keer klussen en het is weer een zooitje. Nu pak je het gewoon van de muur en hang je het gelijk weer terug als je klaar bent.
De werkbank is overigens inderdaad van 44 bij 66 balkjes en vervolgens schaven.
Was voor mij de eerste keer schaven dus helemaal perfect is het niet, maar goed zat voor voorlopig.
Voor de koffers onder de werkbank heb ik nu een luik gemaakt zodat niet de eerste de beste inbreker al mijn elektrische gereedschap mee neemt.
er komen aan de andere kant wel spotjes, aan de eetkamerkant omdat we daar vitrinekastjen maken met glazen planken. Aan de woonkamerkant komen houten boekenplanken dus daar nemen we zoiets:quote:Op zondag 19 september 2010 13:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, even dit topic niet gevolgd en plotseling staat er al bijna een hele ensuite !
Wordt mooi zeg !, komt er ook nog iets van spotjes o.i.d. in ?
Die ogenschijnlijk metalen strips, worden die nog weggewerkt?quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
De afgelopen dagen zijn er zijpanelen, steunbalkjes en de bovenplanken bij gekomen. Het lijkt weinig, maar het is nog best veel werk
[ afbeelding ]
bb heeft een luikje in de bovenplank gemaakt waardoor we straks nog bij de electra kunnen als alles afgetimmerd is (ervaring leert dat het nog wel eens nodig blijkt)
[ afbeelding ]
Het lijken zowaar al op kastjes
[ afbeelding ]
uiteraard, het gehele bouwwerk krijgt nog afwerkpanelen aan alle kanten.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Die ogenschijnlijk metalen strips, worden die nog weggewerkt?
quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
uiteraard, het gehele bouwwerk krijgt nog afwerkpanelen aan alle kanten.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaatquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, de hele ensuite krijgt dezelfde kleur als de deuren en kozijnen binnenshuis
quote:Op maandag 27 september 2010 20:38 schreef bleiblei het volgende:
Heb ik gelijk een aanvullend elektra vraagje.
Wat is een nette mooie vervanging van een lasklem?
We willen in de ensuite het nodige aan verlichting plaatsen.
Nu ga ik alle verlichting aansluiten op het centrale lichtpunt, werk ik ergens aan de binnenkant 5 schakelaars van het volgende type weg:
[ afbeelding ]
Om verschillende lichtgroepen aan/uit te schakelen.
Maar nu komt het, ik wil de elektra wel op een nette manier splitten naar de schakelaars toe. Ik kan splitten met een lasklem, maar dus liever niet. Kortom, zijn daar mooie oplossingen voor te krijgen? Het liefst wil ik het vast kunnen schroeven.
Aha oké dan. Als ik op een oplossing weet zal ik het meldenquote:Op maandag 27 september 2010 20:49 schreef bleiblei het volgende:
Als de kroonsteentjes onderling verbonden waren, was het echt perfect geweest.
Maar meerdere draden in 1 gaatje proppen vind ik niet okee.
Dan is dit misschien een oplossingquote:Op maandag 27 september 2010 20:49 schreef bleiblei het volgende:
Als de kroonsteentjes onderling verbonden waren, was het echt perfect geweest.
Maar meerdere draden in 1 gaatje proppen vind ik niet okee.
ze zijn enkelvoudig,je moet ze zelf samenstellen, er horen nog wel een paar meer onderdelen bijquote:Op maandag 27 september 2010 21:29 schreef bleiblei het volgende:
Oh! Dat ziet er wel mooi uit.
Snap alleen nog niet precies hoe dat werkt, maar ik bestel zo een strip mee.
Kan je ze ook inkorten?
Gaan we nog wel dichtplamuren hoorquote:
NEEEEEEEEEEEE! Waarvoor?quote:Op maandag 27 september 2010 23:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gaan we nog wel dichtplamuren hoor.
quote:
SQ en ik waren van het weekend deel 1 aan het lezen, die discussie over onze schouw![]()
Nog wat gegevens danquote:Op maandag 27 september 2010 23:04 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind dat Phoenix wel erg mooi spul, ziet er stukken netter uit dan al dat gefrot met lasklemmen.
Mocht ik er niet uit komen, kan ik altijd nog overgaan op lasklemmen.
Het is wel allemaal elektrotechnisch verantwoord icm. 230?
Ik had het spul vandaag binnen. Wauw! Wat een uitvinding! Echt precies wat ik zochtquote:Op maandag 27 september 2010 22:20 schreef exlurker het volgende:
Ben even op zoek geweest voor de bestelnummers
743188-89 Draagrail à 2 m
743185-89 Micro-klem MT1,5 per stuk te bestellen
743507-89 Houder E/MK per stuk te bestellen
743466-89 Afsluitdeksel D-MT 1,5 per stuk te bestellen
743187-89 Klemmenbrug FBRN 10-4 N per stuk te bestellen
mooi spul hèquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik had het spul vandaag binnen. Wauw! Wat een uitvinding! Echt precies wat ik zocht.
Ik ga het zeker vaker gebruiken. Als ik wist dat dit bestond hadden we het op meerdere plekken gebruikt.
We gaan morgen weer verder en dan zullen we later weer een update posten met foto's.
Wij gebruiken het op professionele basis in de kasten-paneelbouw ook, mooi spul om op een eenvoudige wijze aansluitmogelijkheden te creëren !quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik had het spul vandaag binnen. Wauw! Wat een uitvinding! Echt precies wat ik zocht.
Ik ga het zeker vaker gebruiken. Als ik wist dat dit bestond hadden we het op meerdere plekken gebruikt.
We gaan morgen weer verder en dan zullen we later weer een update posten met foto's.
WAUW!quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:28 schreef Stormqueen het volgende:
Statusupdate!
Eerst maar even een sfeerplaatje
[ afbeelding ]
Aan de woonkamerzijde zitten de boekenplanken er in, en het zijn nu echt kasten
[ afbeelding ]
de zijkantjes worden nog dichtgeplakt
Aan de eetkamerkant zijn we ook begonnen met de kastjesframes:
[ afbeelding ]
Hoeft wat minder complex, want aan deze kant komen geen lades.
De electra, die vanaf het centrale lichtpunt in het plafond afgeleid wordt, begint ook aardig te vlotten. De kabels:
[ afbeelding ]
In de loze ruimte, die straks onstaat als de zijpanelen zijn aangebracht, komen de draden te zitten. t Ziet er nu niet zo fraai uit, maar ach
[ afbeelding ]
En aan de binnenzijde van de boekenkast zitten de knupkes: vijf om de verlichting op diverse plekken in de kast aan en uit te zetten, en een dimmer om het geheel mee te kunnen dimmen. Als de kast straks geschilderd is vallen ze minder op
[ afbeelding ]
Ennn dat was het weer even
daar zijn we nog over aan het nadenken... Maar goed, in het ergste geval moeten we 1 paneel los wrikkenquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Inderdaad WAUW !![]()
Die trafo blijft toch hopelijk straks wel binnen bereik ? Je zult altijd net zien dat zon trafo het begeeft op het moment dat hij eigenlijk onbereikbar is
Hihi een glas-in-lood piemelquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:49 schreef DonJames het volgende:
Het wordt mooi! En respect, want ik weet hoe veel werk er al in de kast zit en hoe veel werk er nog in gaat zitten.
Eén ding viel me wel op aan de glas-in-lood deur, ik weet niet wat het is maar het doet me ergens aan denken. Het gaat om het volgende:
[ afbeelding ]
tnx! En klopt, we hebben art deco pikkiesquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:49 schreef DonJames het volgende:
Het wordt mooi! En respect, want ik weet hoe veel werk er al in de kast zit en hoe veel werk er nog in gaat zitten.
Eén ding viel me wel op aan de glas-in-lood deur, ik weet niet wat het is maar het doet me ergens aan denken. Het gaat om het volgende:
[ afbeelding ]
Al meuwjquote:Op woensdag 10 november 2010 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben niet zo vaak op fok de laatste weken, dus scusi voor de radiostilte
Hier gaat het mondjesmaat, de dagen zijn weer kort en dus kunnen we doordeweeks niet zo veel. De resultaten zijn daarom ook niet zo zichtbaar voor de meesten, maar er gebeurt toch wel elke dag iets (voornamelijk dankzij bb, ik heb last van winter-nergens-zin-an-bweuh)
Maar goed, het zichtbaarste resultaat uit zich nu aan de eetkamerkant, waar we de lempkes en de plafonds er in hebben zitten. En daarmee een mijlpaal want: het frame is klaar!
De afwerking met panelen wordt de laatste en waarschijnlijk de lastigste stap
En voor de plaatjeslovers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |