Ik denk ook altijd dat het maken het meeste werk is, maar achteraf blijkt het toch elke keer het schilderwerk te zijn. Misschien omdat ik een pietlut ben, maar met hoogglanslak zie je nou eenmaal elk gaatje, bobbeltje of stukje slecht geschuurd plamuur. Dus dat betekent 3x gronden, 2x plamuren, 2x aflakken en dus 5x schuren..quote:Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is dit project ook.
Het meeste vrees ik het maken van de panelen dadelijk. Dat worden er erg veel in erg veel verschillende maten en met vreemde hoeken. Maar goed, zo ver zijn we nog lang niet.
Qua schilderen, ik ben benieuwd naar die rekening ja. We durven het zelf niet echt aan omdat we allebei niet echt sterren zijn in precies en heel netjes schilderen (bij mij is het een slag of 20 erger dan bij SQ).
haha nice one!quote:Op maandag 5 april 2010 22:16 schreef DonJames het volgende:
Wordt mooi!Ik wens jullie alleen heel veel succes met schilderen of met de rekening van de schilder. Ik ben ook een kast aan het maken (zo'n 4 keer kleiner dan die van jullie) met kraaldelen, en dat project heeft bij mij al de volgende bijnaam gekregen:
[ afbeelding ]
Uitfrezen uit 1 plaat vergt MDF. En dat vind ik niet zo mooi. Als het woord contramallen is geloof ik dat meteen, maar we gebruiken iig de ouderwetsche manierquote:Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik denk ook altijd dat het maken het meeste werk is, maar achteraf blijkt het toch elke keer het schilderwerk te zijn. Misschien omdat ik een pietlut ben, maar met hoogglanslak zie je nou eenmaal elk gaatje, bobbeltje of stukje slecht geschuurd plamuur. Dus dat betekent 3x gronden, 2x plamuren, 2x aflakken en dus 5x schuren..
Hoe ga je de panelen maken trouwens? Contramallen? Uitfrezen uit 1 plaat?
Hoi aegor!quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:32 schreef aegor102 het volgende:
Hallo,
Nieuw op het forum hier en zag jullie en suite, erg mooi wordt het, heb zelf ook een en suite gebouwd.
Ook met kraaldelen aan de achterkant en ouwe glas in lood schuifdeuren op rails.
Alleen heb ik de legplanken op keeplatten gemonteerd, geeft een leuk ouderwets aanzicht.
Natuurlijk blijf ik dit volgen tot het klaar is.
Haar nagels lukken anders aardig goedquote:Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Qua schilderen, ik ben benieuwd naar die rekening ja. We durven het zelf niet echt aan omdat we allebei niet echt sterren zijn in precies en heel netjes schilderen (bij mij is het een slag of 20 erger dan bij SQ).
de deuren komen oorspronkelijk uit het huis van junami, een fokker die destijds ook zijn huis aan het verbouwen was. Ze pasten bij hem niet meer en toen mochten wij ze kopen, maar omdat ze ruim 100 jaar oud zijn moesten ze wel gerenoveerd wordenquote:Op donderdag 8 april 2010 20:22 schreef Beijtje het volgende:
Wow!!!![]()
(Wat is eigenlijk de geschiedenis hierachter: zaten deze deuren er origineel in maar zijn die er door de vorige bewoners uitgehaald ofzo?)
Haha, kun je het niet alsnog ergens in een kier naar binnenschuiven?quote:Op donderdag 8 april 2010 20:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik wilde eigenlijk aan de binnenkant van de ensuite (de achterkant van de wanden) een voor ons passend gedicht schrijven, maar daar zijn we niet meer aan toe gekomen.
+ de boodschap "Wie dit leest is een eikel, want je sloopt onze geliefde ensuite die met bloed, zweet en tranen tot stand is gekomen".
Maar ook dat staat er niet op.
Ja, doe dat alsnog! Goede boodschap!!!quote:Op donderdag 8 april 2010 20:53 schreef bleiblei het volgende:
Ik wilde eigenlijk aan de binnenkant van de ensuite (de achterkant van de wanden) een voor ons passend gedicht schrijven, maar daar zijn we niet meer aan toe gekomen.
+ de boodschap "Wie dit leest is een eikel, want je sloopt onze geliefde ensuite die met bloed, zweet en tranen tot stand is gekomen".
Maar ook dat staat er niet op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |